0
back
 

diskuze k tématu: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 02.02.2017 21:47, Re .......... ..........
No on treba 1.6 ecoboost ve focusu III by mohl byt zajimavejsi

A8 tu ma (pseudo)recenzi cca pul roku starou
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 02.02.2017 22:21, Nafta nebo něco úplně jiného
Tohle je přesně důvod, proč lidi volí na dálkové trasy naftu. Mají pocit, že ten benzín nejede a neudrží rychlost do kopce... Je to trochu škoda. Nicméně LPG tomu motoru ve vysokých otáčkách obávám se moc nesvědčí.

Ale taky by to šlo řešit třeba Lexusem. IS250 určitě nebude mít problém udržet rychlost a velikostně je srovnatelná s focusem
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Friday 03.02.2017 07:50, RE: Nafta nebo něco úplně jiného
brin posted by:
Tohle je přesně důvod, proč lidi volí na dálkové trasy naftu. Mají pocit, že ten benzín nejede a neudrží rychlost do kopce... Je to trochu škoda. Nicméně LPG tomu motoru ve vysokých otáčkách obávám se moc nesvědčí.Ale taky by to šlo řešit třeba Lexusem. IS250 určitě nebude mít problém udržet rychlost a velikostně je srovnatelná s focusem


No tady si troufám říci, že bych si taky nepomohl. Díly na Lexus budou asi krapínek dražší než na jakékoliv jíné auto :D Nemám to sice ověřené ale vycházím z rovnice japonská + premiová značka=cena dílů z jiné planety

Jinak co se týče 1.4 TSI, tak by to mohla být v rámci verze EA 211 celkem zajímavá volba. Zatím se, se svým rozpočtem na ty auta můžu jen dívat, ale pokud ještě tak rok počkám, tak by už se to mohlo dostat do mých cenových úrovní, takový Leon v 1.4 bych si dal líbit
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Friday 03.02.2017 08:04, Astra
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Friday 03.02.2017 08:12, RE: Astra
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce


Tak z 1.6 Astrou jsem měl půjčenou na cestu do HR a byl jsem nadšený. 4 lidi, plný kufr, rakev na střeše a spotřeba 5,6 podle PP. Ale zase pro to, aby mi stála před bytem na ulici úplně nevím, jestli se ten diesel hodí Přece jen mám větší důvěru v benzín, že v zimě v -10 po týdnu(někdy i dvou) stání nastartuji.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Friday 03.02.2017 08:14, RE: Astra
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
Tak z 1.6 Astrou jsem měl půjčenou na cestu do HR a byl jsem nadšený. 4 lidi, plný kufr, rakev na střeše a spotřeba 5,6 podle PP. Ale zase pro to, aby mi stála před bytem na ulici úplně nevím, jestli se ten diesel hodí Přece jen mám větší důvěru v benzín, že v zimě v -10 po týdnu(někdy i dvou) stání nastartuji.


pokud nebudes tankovat v JZD a 1x za 5 let vyměníš baterku tak nemusíš mít obavy
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Friday 03.02.2017 08:56, Nafta
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce


Souhlasím s doporučením podívat se na naftový motor. Celkový nájezd a hlavně profil tras mi přijdou pro nafťáka ideální. A velkou výhodou bude mnohem větší výběr jak značek tak modelů, nafťáky v nižší střední a vyšších třídách mezi ojetinami vedou oproti benziňákům výrazně. Doporučeníhodné motory se tady na foru i jinde dají dohledat.
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Friday 03.02.2017 09:06, RE: Nafta
eCORE posted by:
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
Souhlasím s doporučením podívat se na naftový motor. Celkový nájezd a hlavně profil tras mi přijdou pro nafťáka ideální. A velkou výhodou bude mnohem větší výběr jak značek tak modelů, nafťáky v nižší střední a vyšších třídách mezi ojetinami vedou oproti benziňákům výrazně. Doporučeníhodné motory se tady na foru i jinde dají dohledat.


Asi nakonec do té nafty půjdu. Ono LPG je levné, ale nikdy nevíte co se může tomu motoru stát při té dalnici, musíte mít vypočítano, aby Vám to vychazelo s dojezdem na cca 400km, nemůžete do podzemních garáží. Nafty jsem se obával jen vzhledem k těm delším stáním mezi jednotlivými jízdami. Zase na druhou stranu mám plnou asistenčku, takže aby mě přijeli nastartovat není takový problém. Když to nebude přetočené, tak bych si mohl užít relativně dost spolehlivých kilometrů.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Friday 03.02.2017 09:09, RE: Nafta
MaxSand posted by:
eCORE posted by:
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
Souhlasím s doporučením podívat se na naftový motor. Celkový nájezd a hlavně profil tras mi přijdou pro nafťáka ideální. A velkou výhodou bude mnohem větší výběr jak značek tak modelů, nafťáky v nižší střední a vyšších třídách mezi ojetinami vedou oproti benziňákům výrazně. Doporučeníhodné motory se tady na foru i jinde dají dohledat.
Asi nakonec do té nafty půjdu. Ono LPG je levné, ale nikdy nevíte co se může tomu motoru stát při té dalnici, musíte mít vypočítano, aby Vám to vychazelo s dojezdem na cca 400km, nemůžete do podzemních garáží. Nafty jsem se obával jen vzhledem k těm delším stáním mezi jednotlivými jízdami. Zase na druhou stranu mám plnou asistenčku, takže aby mě přijeli nastartovat není takový problém. Když to nebude přetočené, tak bych si mohl užít relativně dost spolehlivých kilometrů.

myslim ze nafte by vic skodilo kdyby si s ni přes tyden poskakoval kolem komina nez to ze bude tyden stat....

respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 03.02.2017 10:01, RE: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě
MaxSand posted by:
Zdravím.Potřeboval bych poradit s výběrem auta s dosti specifickým požadavkem. Nedávno jsem se přestěhoval do města a úplně se mi změnil profil jízd. Předtím to bylo denně 50km po okreskách do práce. Nyní do práce jezdím MHD a auto používám na cesty ze rodiči, případně na služebky. Takže jízdní profil auta je tak jedna cesta za týden s porcí 300-400 km s 90% po dálnici s ročním nájezdem cca 20-25 tis. Km. Aktuálně mám Focus II 1,6 85kw předělaný na plyn, ale na dálnici mu prostě chybí síla a v některých kopcích ve dvou nedokáže udržet ani 130 km rychlost. Když jedeme 4, tak už je to hodně znát. Rozpočet je tak 200-300 tis. CZK s ideálem asi někde uprostřed. Motor s co nejnižší spotřebou, nebo vhodným na LPG. Už jsem těch aut prolezl mraky a zatím mi padly do oka tyto:Civic 1.8 s předělávkou na LPGPolo/Ibiza/Toledo 1.2 TSI 77kw nebo 81kw s řemenem (řetězu bych se úplně nebál, pokud bych ho vyměnil za ten novější typ, ale při vyšších otáčkách přivstřikuje benzín jako chlazení, takže spotřeba leze nahoru)Fiesta/Focus 1.0 Ecoboost (podpalujíci se pístní kroužky budí hrůzu)Diesly jsem zatím přeskakoval z důvodu dlouhodobého stání, což nevím, jestli by mu dělalo dobře a hlavně se obávám startů v zimě, ale možná někdo bude mít tip na spolehlivý diesel.Děkuji za rady

Ahoj, mám Focus II 1.6 Duratec 74kw a ve dvou to valím do velkých kopců klidně 160km/h. Něco není dobře s tím motorem. Ale jinak nevím nic o tom, že by 1.0 Ecoboost měl problémy?
Mám služebáka Rapida 1.2 TSI 66kw a teda, že by jel lépe než můj Focus nepozoruji
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Friday 03.02.2017 10:14, RE: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě
BobanHTP posted by:
MaxSand posted by:
Zdravím.Potřeboval bych poradit s výběrem auta s dosti specifickým požadavkem. Nedávno jsem se přestěhoval do města a úplně se mi změnil profil jízd. Předtím to bylo denně 50km po okreskách do práce. Nyní do práce jezdím MHD a auto používám na cesty ze rodiči, případně na služebky. Takže jízdní profil auta je tak jedna cesta za týden s porcí 300-400 km s 90% po dálnici s ročním nájezdem cca 20-25 tis. Km. Aktuálně mám Focus II 1,6 85kw předělaný na plyn, ale na dálnici mu prostě chybí síla a v některých kopcích ve dvou nedokáže udržet ani 130 km rychlost. Když jedeme 4, tak už je to hodně znát. Rozpočet je tak 200-300 tis. CZK s ideálem asi někde uprostřed. Motor s co nejnižší spotřebou, nebo vhodným na LPG. Už jsem těch aut prolezl mraky a zatím mi padly do oka tyto:Civic 1.8 s předělávkou na LPGPolo/Ibiza/Toledo 1.2 TSI 77kw nebo 81kw s řemenem (řetězu bych se úplně nebál, pokud bych ho vyměnil za ten novější typ, ale při vyšších otáčkách přivstřikuje benzín jako chlazení, takže spotřeba leze nahoru)Fiesta/Focus 1.0 Ecoboost (podpalujíci se pístní kroužky budí hrůzu)Diesly jsem zatím přeskakoval z důvodu dlouhodobého stání, což nevím, jestli by mu dělalo dobře a hlavně se obávám startů v zimě, ale možná někdo bude mít tip na spolehlivý diesel.Děkuji za rady
Ahoj, mám Focus II 1.6 Duratec 74kw a ve dvou to valím do velkých kopců klidně 160km/h. Něco není dobře s tím motorem. Ale jinak nevím nic o tom, že by 1.0 Ecoboost měl problémy?Mám služebáka Rapida 1.2 TSI 66kw a teda, že by jel lépe než můj Focus nepozoruji



No tak ono možná se na něm podepisuje těch 70 tis na plyn. Ono vůbec když ho proženu chvíli na vervu 100 tak zase valí i na plyn. Možná to budou vstřikovače. Nevím, jestli benálový vstřikovač je před nebo za plynovým. Domněnka je taková, jest benal nepromaže LPG vstřikovače a ty zase fungují líp. Ono by to asi nejlepší bylo dát na brzdu abych věděl kolik tam toho výkonu je.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 03.02.2017 10:41, RE
Taky si myslim, ze by to nemelo byt az tak zdechly jak pises. Jestli by to spis nechtelo navstivit plynare

Ta nafta pocitej bude proti tomu benzinaku celkem kulturni sok ve spouste pripadu (zvlast treba takova pomsta jako 1.6 TDi) ...
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Friday 03.02.2017 11:09, RE: RE
sheogorath posted by:
Taky si myslim, ze by to nemelo byt az tak zdechly jak pises. Jestli by to spis nechtelo navstivit plynare Ta nafta pocitej bude proti tomu benzinaku celkem kulturni sok ve spouste pripadu (zvlast treba takova pomsta jako 1.6 TDi) ...


Tady bych jeste dodal, ze proste naftou v nizsi stredni se jezdit fakt nemuez nikomu chtit.
Novejsi auta sou na tom hur s odhlucnenim a je to celkove vi vykuchane.
OIII 1.6 tdi byla pro me vzdy bolestiva kdyz sem s tim musel jet. Neskutecnej kram.
Huci to, klepete to, nejede to.

Naftu mam taky, ale ve stredni tride, kde je to trosku o necem jinem.
Zkusil bych si projet nektera auta, ale nizsi stredni benzin vs. nafta je proste peklicko pri presedani sem a tam.
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Friday 03.02.2017 11:15, re
No měl jsem možnost řídit diesely 1.6 v Astře a 1.4 v Ceedu a na to že je Astra hodně těžká, tak mi nepřipadalo, že by mi chyběl výkon. Ta 1.4 byla o hodně lenivější a to jsme byli míň naložení. Ono asi to bude diesel od dieslu mi to tak připadá. Některé jsou povedenější, jiné ne. Plynaře mám na kontrolu v létě, tak tam se asi rozhodne co s tím dál
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Friday 03.02.2017 12:06, RE: RE
Tommm posted by:
sheogorath posted by:
Taky si myslim, ze by to nemelo byt az tak zdechly jak pises. Jestli by to spis nechtelo navstivit plynare Ta nafta pocitej bude proti tomu benzinaku celkem kulturni sok ve spouste pripadu (zvlast treba takova pomsta jako 1.6 TDi) ...
Tady bych jeste dodal, ze proste naftou v nizsi stredni se jezdit fakt nemuez nikomu chtit.Novejsi auta sou na tom hur s odhlucnenim a je to celkove vi vykuchane.OIII 1.6 tdi byla pro me vzdy bolestiva kdyz sem s tim musel jet. Neskutecnej kram.Huci to, klepete to, nejede to.Naftu mam taky, ale ve stredni tride, kde je to trosku o necem jinem.Zkusil bych si projet nektera auta, ale nizsi stredni benzin vs. nafta je proste peklicko pri presedani sem a tam.


Prave mam uplne stejnou zkusenost, bylo to fakt za trest.

S astrou jsem nikdy nejel, treba ma naftak lip naladenej, ale opravdu to TDicko bych nekoupil ani na firmu. Mozna jedno, ktery dostane vzdycky novacek, v ramci iniciacniho obradu
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 03.02.2017 14:16, RE: RE
Tommm posted by:
sheogorath posted by:
Taky si myslim, ze by to nemelo byt az tak zdechly jak pises. Jestli by to spis nechtelo navstivit plynare Ta nafta pocitej bude proti tomu benzinaku celkem kulturni sok ve spouste pripadu (zvlast treba takova pomsta jako 1.6 TDi) ...
Tady bych jeste dodal, ze proste naftou v nizsi stredni se jezdit fakt nemuez nikomu chtit.Novejsi auta sou na tom hur s odhlucnenim a je to celkove vi vykuchane.OIII 1.6 tdi byla pro me vzdy bolestiva kdyz sem s tim musel jet. Neskutecnej kram.Huci to, klepete to, nejede to.Naftu mam taky, ale ve stredni tride, kde je to trosku o necem jinem.Zkusil bych si projet nektera auta, ale nizsi stredni benzin vs. nafta je proste peklicko pri presedani sem a tam.


Tohle bude auto od auta a motor od motoru různý. Já se v Meganu III s naftou opravdu jako za trest necítím...
Jasně, asi bych radši dvoulitrovej benzín, ale tohle je auto, kde mi všechny ty naftový neduhy až tak nevadí...
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Friday 03.02.2017 20:35, jako nové
Tak dneska cesta 200km po dálnici a auto uhánělo jako nic. Kopce nekopce. Asi tuší, že ho chci vyměnit . Ale vážně netuším, čím to může být. Teplotou, vlhkostí vzduchu. Nic moc jiného se nemění. Ještě mě tak napadla lambda ... jsou tam 4, ale to by musela jednou jet a podruhé ne. Protože emise jsou v pohodě a tam by to asi bylo poznat.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 03.02.2017 22:09, RE: jako nové
MaxSand posted by:
Tak dneska cesta 200km po dálnici a auto uhánělo jako nic. Kopce nekopce. Asi tuší, že ho chci vyměnit . Ale vážně netuším, čím to může být. Teplotou, vlhkostí vzduchu. Nic moc jiného se nemění. Ještě mě tak napadla lambda ... jsou tam 4, ale to by musela jednou jet a podruhé ne. Protože emise jsou v pohodě a tam by to asi bylo poznat.


Zdánlivě blbost, ale oteplilo se, čímž se zvedl tlak v gumách a 2 desetiny jsou docela znát. Nafoukej gumy na horní povolenou mez a uvidíš...
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Saturday 04.02.2017 07:36, RE: Astra
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
Tak z 1.6 Astrou jsem měl půjčenou na cestu do HR a byl jsem nadšený. 4 lidi, plný kufr, rakev na střeše a spotřeba 5,6 podle PP. Ale zase pro to, aby mi stála před bytem na ulici úplně nevím, jestli se ten diesel hodí Přece jen mám větší důvěru v benzín, že v zimě v -10 po týdnu(někdy i dvou) stání nastartuji.


Chlapi, zase z tech naftaku nedelejte cistlive slecinky. Mel jsem jednickove mondeo 1,8TD, udajne nejhorsi motor na svete, nastartoval jsem i na horach v -25. Ano, napoprve mi motor zhasl, ale pri druhem startu uz normalne naskocil. Pote jsem mel 405 a xantii oba s motory 1,9TD a pri -20 nebyl problem a to jsou arcaicke motory, ktere meli okolo 300 tis km najeto. Pak jsem mel mondeo MK3 TDCI a tez vzdy naskocil na prvni otoceni stejne jako ted muj soucasny Citroen C5, v podstate to auto nestartuje, ale ihned na prvni otoceni naskoci, takze naftaka byc se nebal pokud nekupujete naftu opravdu nekde z JZD. Neni nutne tankovat premiovky, staci bohate jakakoliv znackova pumpa, kde se toci dostatek aut aby byla nafta stale cerstva a nebudete mit starosti. A za 200 - 300 tis se za sehnat v mensim aute uz opravdu nejaky 3-4 roky stary kus s mensim najezdem. Ja osobne koupil C5 2011 facelift 120kw za 213tis kc (inzerovana cena 225) a investoval jsem akorat 20 tis do prvniho servisu a jsem spokojeny. KDybyste si vzal napriklad C4 nebo 308 s 2,0HDI (muselo by se hledat spise v nemecku) tak bude urcite spokojen jak s vykonem tak spotrebou. Neivm jak u techto mensi aut, ale pro C5 je lepsi verze 103kw nebo 120kw, kdy maji nejen vssi vykon, ale nizsi spotrebu. Zdali se to davalo i do 308 to nevim, 100kw tam je urcite, ta se spolehliva, jen proste nema tak nizkou spotrbu jako novejsi 103kw. A nebo vzit novejsiho focuse III a tam taky se orientovat na 2,0TDCI. Hlavne nebrat 1,6TDCI/HDI ty maji problemy s karbonem, 2,0TCI/HDI je u techto aut sazka na jistotu. A ze bude auto pres tyden stat? No a co, t naftaku zas tolik neskodi pokud pak jedete o vikendu takovou dalku. V podstate ankovat budete 2x do mesice, takze v tom nevidim zadn problem. Lepsi kdyz bude v tydnu stat nez kdyz nekdo startuje na 5km kazdy den.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Saturday 04.02.2017 09:06, RE: Astra
mufik.martin posted by:
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Na 25tkm/rok bych naftu zvažoval. za 300 koupíš zánovní Astru se 110 koňovým motorem v tovární záruce
Tak z 1.6 Astrou jsem měl půjčenou na cestu do HR a byl jsem nadšený. 4 lidi, plný kufr, rakev na střeše a spotřeba 5,6 podle PP. Ale zase pro to, aby mi stála před bytem na ulici úplně nevím, jestli se ten diesel hodí Přece jen mám větší důvěru v benzín, že v zimě v -10 po týdnu(někdy i dvou) stání nastartuji.
Chlapi, zase z tech naftaku nedelejte cistlive slecinky. Mel jsem jednickove mondeo 1,8TD, udajne nejhorsi motor na svete, nastartoval jsem i na horach v -25. Ano, napoprve mi motor zhasl, ale pri druhem startu uz normalne naskocil. Pote jsem mel 405 a xantii oba s motory 1,9TD a pri -20 nebyl problem a to jsou arcaicke motory, ktere meli okolo 300 tis km najeto. Pak jsem mel mondeo MK3 TDCI a tez vzdy naskocil na prvni otoceni stejne jako ted muj soucasny Citroen C5, v podstate to auto nestartuje, ale ihned na prvni otoceni naskoci, takze naftaka byc se nebal pokud nekupujete naftu opravdu nekde z JZD. Neni nutne tankovat premiovky, staci bohate jakakoliv znackova pumpa, kde se toci dostatek aut aby byla nafta stale cerstva a nebudete mit starosti. A za 200 - 300 tis se za sehnat v mensim aute uz opravdu nejaky 3-4 roky stary kus s mensim najezdem. Ja osobne koupil C5 2011 facelift 120kw za 213tis kc (inzerovana cena 225) a investoval jsem akorat 20 tis do prvniho servisu a jsem spokojeny. KDybyste si vzal napriklad C4 nebo 308 s 2,0HDI (muselo by se hledat spise v nemecku) tak bude urcite spokojen jak s vykonem tak spotrebou. Neivm jak u techto mensi aut, ale pro C5 je lepsi verze 103kw nebo 120kw, kdy maji nejen vssi vykon, ale nizsi spotrebu. Zdali se to davalo i do 308 to nevim, 100kw tam je urcite, ta se spolehliva, jen proste nema tak nizkou spotrbu jako novejsi 103kw. A nebo vzit novejsiho focuse III a tam taky se orientovat na 2,0TDCI. Hlavne nebrat 1,6TDCI/HDI ty maji problemy s karbonem, 2,0TCI/HDI je u techto aut sazka na jistotu. A ze bude auto pres tyden stat? No a co, t naftaku zas tolik neskodi pokud pak jedete o vikendu takovou dalku. V podstate ankovat budete 2x do mesice, takze v tom nevidim zadn problem. Lepsi kdyz bude v tydnu stat nez kdyz nekdo startuje na 5km kazdy den.


Prakticky se vším souhlas. Jen bych nepaušalizoval ty 1,6 HDi/TDCi. Varianty 55 a 66 kW jsou dimenzovány na nájezd do 200 tkm, mají problémy s ucpávajícími se olejovými kanálky a celkovým zakarbonováním. Kolem 150tkm začínají fatální problémy. Čest výjimkám. Varianta 80 kW je na tom o poznání líp. Zase v C5 je výkonově na hraně.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.