0
back
 

diskuze k tématu: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 12:25, Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě
Zdravím.

Potřeboval bych poradit s výběrem auta s dosti specifickým požadavkem. Nedávno jsem se přestěhoval do města a úplně se mi změnil profil jízd. Předtím to bylo denně 50km po okreskách do práce. Nyní do práce jezdím MHD a auto používám na cesty ze rodiči, případně na služebky. Takže jízdní profil auta je tak jedna cesta za týden s porcí 300-400 km s 90% po dálnici s ročním nájezdem cca 20-25 tis. Km. Aktuálně mám Focus II 1,6 85kw předělaný na plyn, ale na dálnici mu prostě chybí síla a v některých kopcích ve dvou nedokáže udržet ani 130 km rychlost. Když jedeme 4, tak už je to hodně znát. Rozpočet je tak 200-300 tis. CZK s ideálem asi někde uprostřed. Motor s co nejnižší spotřebou, nebo vhodným na LPG. Už jsem těch aut prolezl mraky a zatím mi padly do oka tyto:

Civic 1.8 s předělávkou na LPG
Polo/Ibiza/Toledo 1.2 TSI 77kw nebo 81kw s řemenem (řetězu bych se úplně nebál, pokud bych ho vyměnil za ten novější typ, ale při vyšších otáčkách přivstřikuje benzín jako chlazení, takže spotřeba leze nahoru)
Fiesta/Focus 1.0 Ecoboost (podpalujíci se pístní kroužky budí hrůzu)

Diesly jsem zatím přeskakoval z důvodu dlouhodobého stání, což nevím, jestli by mu dělalo dobře a hlavně se obávám startů v zimě, ale možná někdo bude mít tip na spolehlivý diesel.

Děkuji za rady
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Thursday 02.02.2017 14:40, Hhhhh mmmmmm nnnn
Pokud ti prijde 1,6 ve focusu slaba tak nechapu jak muzes do vyberu zarazovat koncernove 1,2 tsi. To by sis opravdu nepomohl....
Zkusil bych Aurise 1,6/1,8i
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Thursday 02.02.2017 14:42, RE: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě
MaxSand posted by:
... na dálnici mu prostě chybí síla a v některých kopcích ve dvou nedokáže udržet ani 130 km rychlost. Když jedeme 4, tak už je to hodně znát.


Mezi ridicem a spolujezdcem je takove zarizeni, rika se mu radici paka.
Pouzij ji. Usetris 200 - 300 litru.

Ridicskym schopnostem zdar a trikrat hura.
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 14:44, RE: Hhhhh mmmmmm nnnn
Valnoha posted by:
Pokud ti prijde 1,6 ve focusu slaba tak nechapu jak muzes do vyberu zarazovat koncernove 1,2 tsi. To by sis opravdu nepomohl.... Zkusil bych Aurise 1,6/1,8i


Ono uvažuji z několika důvodu, turbo (vyšší krouťák v širokém spektru), o cca 200-250 kg nižší hmotnost a průběh výkonu, kdy v "běžných" otáčkách má TSI víc koní než 1.6.
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Thursday 02.02.2017 14:48, RE: Hhhhh mmmmmm nnnn
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Pokud ti prijde 1,6 ve focusu slaba tak nechapu jak muzes do vyberu zarazovat koncernove 1,2 tsi. To by sis opravdu nepomohl.... Zkusil bych Aurise 1,6/1,8i
Ono uvažuji z několika důvodu, turbo (vyšší krouťák v širokém spektru), o cca 200-250 kg nižší hmotnost a průběh výkonu, kdy v "běžných" otáčkách má TSI víc koní než 1.6.


Co sou bezny otacky? Muzes to nejak definovat? Kazdej motor ma jiny otacky a jiny krivky.
Dik.
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 15:04, RE: Hhhhh mmmmmm nnnn
Tommm posted by:
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Pokud ti prijde 1,6 ve focusu slaba tak nechapu jak muzes do vyberu zarazovat koncernove 1,2 tsi. To by sis opravdu nepomohl.... Zkusil bych Aurise 1,6/1,8i
Ono uvažuji z několika důvodu, turbo (vyšší krouťák v širokém spektru), o cca 200-250 kg nižší hmotnost a průběh výkonu, kdy v "běžných" otáčkách má TSI víc koní než 1.6.
Co sou bezny otacky? Muzes to nejak definovat? Kazdej motor ma jiny otacky a jiny krivky.Dik.


No když se na to tak dívám, tak skutečně při dálniční 130 bude mít takové Polo 50kw (3000rpm) a Focus nějakých 51KW (4000rpm) vše spočítáno na tunu, takže jsem na tom samém. I když 11 lety Focus už těch koní bude mít míň. Co teda zvolit? to už mi pomalu vypadá na 2l TDI, ale zase největší pro mě přípustné auto je velikost Golfu. Problém je, že chci jezdit za co nejmíň, ale mít tam výkon když bude třeba. Ještě pak ecoboost 92kw.
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Thursday 02.02.2017 15:30, RE: Hhhhh mmmmmm nnnn
MaxSand posted by:
Tommm posted by:
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Pokud ti prijde 1,6 ve focusu slaba tak nechapu jak muzes do vyberu zarazovat koncernove 1,2 tsi. To by sis opravdu nepomohl.... Zkusil bych Aurise 1,6/1,8i
Ono uvažuji z několika důvodu, turbo (vyšší krouťák v širokém spektru), o cca 200-250 kg nižší hmotnost a průběh výkonu, kdy v "běžných" otáčkách má TSI víc koní než 1.6.
Co sou bezny otacky? Muzes to nejak definovat? Kazdej motor ma jiny otacky a jiny krivky.Dik.
No když se na to tak dívám, tak skutečně při dálniční 130 bude mít takové Polo 50kw (3000rpm) a Focus nějakých 51KW (4000rpm) vše spočítáno na tunu, takže jsem na tom samém. I když 11 lety Focus už těch koní bude mít míň. Co teda zvolit? to už mi pomalu vypadá na 2l TDI, ale zase největší pro mě přípustné auto je velikost Golfu. Problém je, že chci jezdit za co nejmíň, ale mít tam výkon když bude třeba. Ještě pak ecoboost 92kw.


A ma vubec cenu resit jine auto? Zcela uprimne, kolik dostanete za prodej stavajiciho a kolik tedy bude ztrata mezi nakupkou a prodejni cenou?
Ono aby se vam to vubec financne vyplatilo to auto vubec menit vzhledem k tomu, ze najedete tak malo.
Vas motor ma 100k, je to tak? Jestli ano, tak sem jezdil fiestou 99hp, ktera i na dalnici letela celkem hlava nehlava. Ve 2 lidech uplne v klidu. Chapu, ze plyn trosku ztrati na vykonu a focus je tezsi nez fiesta ale to auto musi normalne 150 valit.

Samozrejme nechci nic nikomu vymlouvat a dokazovat nejake svoje pravdy. To vubec ne.
Jen se bojim ekonomicke stranky veci.
Kdyz prodate soucasne auto - ztrata penez
koupite jine - ztrata penez + nevite co od nej cekat, soucasne auto aspon znate

Aby ste nakonec neskoncil s cenou na kilometr nekde na urovni taxiku :)

respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 15:51, RE: Hhhhh mmmmmm nnnn
Tommm posted by:
MaxSand posted by:
Tommm posted by:
MaxSand posted by:
Valnoha posted by:
Pokud ti prijde 1,6 ve focusu slaba tak nechapu jak muzes do vyberu zarazovat koncernove 1,2 tsi. To by sis opravdu nepomohl.... Zkusil bych Aurise 1,6/1,8i
Ono uvažuji z několika důvodu, turbo (vyšší krouťák v širokém spektru), o cca 200-250 kg nižší hmotnost a průběh výkonu, kdy v "běžných" otáčkách má TSI víc koní než 1.6.
Co sou bezny otacky? Muzes to nejak definovat? Kazdej motor ma jiny otacky a jiny krivky.Dik.
No když se na to tak dívám, tak skutečně při dálniční 130 bude mít takové Polo 50kw (3000rpm) a Focus nějakých 51KW (4000rpm) vše spočítáno na tunu, takže jsem na tom samém. I když 11 lety Focus už těch koní bude mít míň. Co teda zvolit? to už mi pomalu vypadá na 2l TDI, ale zase největší pro mě přípustné auto je velikost Golfu. Problém je, že chci jezdit za co nejmíň, ale mít tam výkon když bude třeba. Ještě pak ecoboost 92kw.
A ma vubec cenu resit jine auto? Zcela uprimne, kolik dostanete za prodej stavajiciho a kolik tedy bude ztrata mezi nakupkou a prodejni cenou?Ono aby se vam to vubec financne vyplatilo to auto vubec menit vzhledem k tomu, ze najedete tak malo.Vas motor ma 100k, je to tak? Jestli ano, tak sem jezdil fiestou 99hp, ktera i na dalnici letela celkem hlava nehlava. Ve 2 lidech uplne v klidu. Chapu, ze plyn trosku ztrati na vykonu a focus je tezsi nez fiesta ale to auto musi normalne 150 valit.Samozrejme nechci nic nikomu vymlouvat a dokazovat nejake svoje pravdy. To vubec ne.Jen se bojim ekonomicke stranky veci.Kdyz prodate soucasne auto - ztrata penezkoupite jine - ztrata penez + nevite co od nej cekat, soucasne auto aspon znateAby ste nakonec neskoncil s cenou na kilometr nekde na urovni taxiku :)


Auto vybírám už několikátý měsíc a finančně pořád nejlíp vychází současný stav, i když to bere 10l/100Km, ale i s touto spotřebou jsou náklady na km 1,5 Kč. Ono rovina není problém, tam se dokážu dostat bez problému na 160-170 a dál. Jediné co mi chybí je holt krouťák. Těch 155Nm, co dá aktuální motor je na můj vkus málo. Ke všemu pokud se to naloží, tak je to katastrofa úplná. Ono nejlíp by se mi jevil třeba Focus v 2l benzínu předělaný na LPG, ale zase měnit rv 2006 za max 2010 mi taky nepřipadá úplně smyslu plné.

respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Thursday 02.02.2017 16:22, wtf
1,6 85 KW je slabá tak jdeš vybírat mezi 1.0 a 1.2 77kw

Jestli chceš něco malého co jede kopec nekopec a nežere i trávu kolem silnice tak si kup Megana s 1.9 nebo 2.0 DCI
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Thursday 02.02.2017 16:24, RE: Dalníční auto, které běžně týden stojí ve městě
Tommm posted by:
MaxSand posted by:
... na dálnici mu prostě chybí síla a v některých kopcích ve dvou nedokáže udržet ani 130 km rychlost. Když jedeme 4, tak už je to hodně znát.
Mezi ridicem a spolujezdcem je takove zarizeni, rika se mu radici paka.Pouzij ji. Usetris 200 - 300 litru.Ridicskym schopnostem zdar a trikrat hura.


Nebo je pak možné koupit si takové zařízení, které se dává k motoru a potom tu páku na dálnici nepotřebuješ
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 16:35, RE: wtf
PatM posted by:
1,6 85 KW je slabá tak jdeš vybírat mezi 1.0 a 1.2 77kw Jestli chceš něco malého co jede kopec nekopec a nežere i trávu kolem silnice tak si kup Megana s 1.9 nebo 2.0 DCI



Tak krouťák 170Nm oproti 155Nm. 250 kg lehčí. Vidíš rozdíl? Jinak pokud bych koupil megana, tak skutečně bych za naftu dal málo, ale zase bych měl zřejmě velmi dobrý vztah s odtahovkou a automechanikem. Když jsem nechal jednou tahat Focuse, tak jsem se ze zajímavosti zeptal, které auto tahá nejvíc a říkal, že suverénně nejvíc hranatýho megana. Takže tady by mě ta úspora na palivu vyšla asi hodně draho...
respond
azerty
number of posts63
date of registration23.06.2016
Thursday 02.02.2017 17:46, mondeo
Koupil bych buď nafťák střední třídy (Mondeo), nebo se na to vykašlal. Ostatní možnosti mi nedávají smysl. Jezdit v Polu ve 4 lidech přes celou republiku?
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 17:56, RE: mondeo
azerty posted by:
Koupil bych buď nafťák střední třídy (Mondeo), nebo se na to vykašlal. Ostatní možnosti mi nedávají smysl. Jezdit v Polu ve 4 lidech přes celou republiku?


No ještě jsem nezmiňoval jednu věc a že potřebuji malé auto, protože parkování v centru Brna je docela oříšek a s Focusem v kombiku s tažným, to už je délka. Kromě toho někdy hraje roli i šířka a Polo je dost úzké. Takže Mondeo z těchto důvodu nepřichází v úvahu. Jinak většinou se autem pohybujeme dva. Pokud jedeme 4 tak je to dost cítit, že to auto už zkrátka nemůže. Když to takhle zkoumám, tak nejlíp 2l atmosferu na plyn, v dnešní době snad jedině Mazda nebo Honda nebo třeba Golf/Leon v 1.4 TSI EA 211. To už by mohlo jet a nesežrat mě finančně. Je ale otázka, jaké kurvítko se může objevit u těch relativně nových TSI.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 02.02.2017 18:32, f
Jako alternativu k TSI máš Fiat Bravo / Linea 1.4 T-jet. Pokud jsi ochoten dát za auto až 300, zvážil bych ještě trochu přisypat na nový Fiat Tipo 1.4 T-jet hatchback s továrním LPG.

Nebo i30 / Ceed s 1.6 CRDi ... případně P307 hatchback s 2.0 HDI 100 kW tě výkonově uspokojí zcela určitě
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 19:16, RE: f
capslock posted by:
Jako alternativu k TSI máš Fiat Bravo / Linea 1.4 T-jet. Pokud jsi ochoten dát za auto až 300, zvážil bych ještě trochu přisypat na nový Fiat Tipo 1.4 T-jet hatchback s továrním LPG.Nebo i30 / Ceed s 1.6 CRDi ... případně P307 hatchback s 2.0 HDI 100 kW tě výkonově uspokojí zcela určitě


U těch Fiatů mám taky poznámku, že by se daly hlavně díky možnosti předělat na LPG. Prvně jsem pokukoval právě po Tipu, ale to by neprošlo u přízelkyně. Nelíbí se jí. Ale ten Bravo/Linea by šly. Děkuji. Konečně něco co jsem opomněl :) K dieslům mám všeobecně nedůvěru. Nikdy nevíš, jak kdo s tím jezdil a kolik to je případně přetočené. Ale možná ty korejce taky zařadím jako altrernativu.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 02.02.2017 19:43, Re .... ...... .....
Parkovani s focusem v brne je problem kvuli velikosti auta? Ja s A8 vetsinou problem nemel. Problem s parkovanim vypada uplne jinak...

Doinstaluj na focus kompresor (treba misto klimy)

Ne fakt nevidim prinos oproti focusu. Jo kdybys rekl, ze ho chces vymenit za neco hodne vylonnejsiho, tak je to jina... takhle bych si FoFo nechal
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 19:57, RE: Re .... ...... .....
sheogorath posted by:
Parkovani s focusem v brne je problem kvuli velikosti auta? Ja s A8 vetsinou problem nemel. Problem s parkovanim vypada uplne jinak... Doinstaluj na focus kompresor (treba misto klimy) Ne fakt nevidim prinos oproti focusu. Jo kdybys rekl, ze ho chces vymenit za neco hodne vylonnejsiho, tak je to jina... takhle bych si FoFo nechal


Tak ono záleží kde v Brně že jo Občas se stane že hezké podélné místo, ale nevlezu se, takže kratší auto by bylo určitě příjemnější No ono nejezdit ty dálnice tak nové auto neřeším, ale tam mi to celkem vadí. A ty asi v A8 jsi měl trošku jiný motor ne?

Začínám litovat, že jsem nešel do 2.0 místo do 1.6, ale kdo to mohl tušit. Jsem v té době měl¨teprv před státnicema a první 3 roky bylo více než dostačující :)
respond
Excalibur
number of posts36
date of registration16.07.2013
Thursday 02.02.2017 20:30, Focus, Mazda 3, Civic
Většinou si stěžujeme, že se dotazy opakují, ale tento je originál. :) Nicméně se přikláním k názoru, že současný Focus by to zvládnout měl. Pokud opravdu chcete jiné auto, tak by pro mě byl favorit Focus III Ecoboost. Dále bych do výběru zařadil Hondu Civic 1,8. Z vlastní zkušenosti bych doporučil Mazdu 3 2,0 Skyactiv, která je schopna jezdit dlouhodobě za 6,5 - 7 l. Při dálničních 130 km/hod bude spotřeba nízká a výkonu v případě potřeby dostatek. Akorát se ceny ještě pořád pohybují trochu nad Váš rozpočet.
respond
Bronn
number of posts128
date of registration23.11.2014
Thursday 02.02.2017 20:30, focus
to je teda tema tohle :)
focus 1,6 je docela zivy auticko, jestli chces jeste neco rychlejsiho, tak 1,0 ecoboost ci 1,2 tsi jsou uplne mimo misu. mozna by stacilo po tech dalnicich nejzdit 150 - 170 ale treba jen 130 a focusek nebude mit problem, ale i tak neverim ze tenhle docela legendarni motor neudrzi dalnicni rychlosti...
respond
Tommm
number of posts79
date of registration14.09.2015
Thursday 02.02.2017 20:40, RE: Re .... ...... .....
MaxSand posted by:
sheogorath posted by:
Parkovani s focusem v brne je problem kvuli velikosti auta? Ja s A8 vetsinou problem nemel. Problem s parkovanim vypada uplne jinak... Doinstaluj na focus kompresor (treba misto klimy) Ne fakt nevidim prinos oproti focusu. Jo kdybys rekl, ze ho chces vymenit za neco hodne vylonnejsiho, tak je to jina... takhle bych si FoFo nechal
Tak ono záleží kde v Brně že jo Občas se stane že hezké podélné místo, ale nevlezu se, takže kratší auto by bylo určitě příjemnější No ono nejezdit ty dálnice tak nové auto neřeším, ale tam mi to celkem vadí. A ty asi v A8 jsi měl trošku jiný motor ne? Začínám litovat, že jsem nešel do 2.0 místo do 1.6, ale kdo to mohl tušit. Jsem v té době měl¨teprv před státnicema a první 3 roky bylo více než dostačující :)


1.2 tsi tam si nepomuzes. Treba koukat po 1.4 tsi, tam uz se da neco vymyslet.
Myslim, ze nove motory 1.4 tsi uz moc kurvitka nemja. Modernizovali a nejvetsi bolesti vychytavali postupem casu. Je treba neco precist o presnych typech a vyrobnich seriich.
Male auto s vykonem za 300k kreditu.... to nemusi byt tak tezka volba.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.