0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Panda - jak zvládl cestu do Dubrovniku a zpět?

category of topic classification: italská vozidla
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 18.09.2014 17:57, RE: Hmotnost auta
tomaskrtek posted by:
brin posted by:
Já bych nesobecky určoval výši silniční daně a povinného podle hmotnosti * ceny auta. Protože určovat to dle výkonu nebo obsahu je dle mě nesmysl. Pak by si aspoň lidé jezdící těmi velkými hranatými cihlami zaplatili podstatně vyšší dopady na životní prostředí.
to už platí ve zvýšené spotřebě cestou daní a jiných poplatků které tvoří nadpoloviční část ceny paliva. buď jsi zamindrákovaný závistivec nebo levičák jako prase. a co stará Avie za 20k a její dopady na životní prostředí?


To nemá cenu. To nevysvětlíš někomu, kdo to nechce pochopit... Letos jsem se poprvé nechal přemluvit (po cca 10 letech) k cestě na dovolenou autem. Najedu za rok cca 35-40tkm osobákem, k tomu přes 20tkm dodávkou. Předtím jsem si užíval, že prakticky 14 dní nemusím kroutit tím zatraceným kolem a šlapat na pedály. Achillovky mi byly vděčny... Ok, koupilo se nový auto, tak to dáme... Spousta věcí včetně matraček, ploutví, dokonce i ložní prádlo jsme si vezli sami. A přiznám se, že i trochu toho žrádla... Ne kvůli úspoře, ale na první dny, než se rozkoukáme. Všechno se to vešlo do 5008 POD PLATO! Takže výhled dozadu super (na německých dálnicích k nezaplacení), děti spaly nebo koukaly na DVD (se sluchátky), manželka si se mnou povídala, nebo spala skoro s nataženýma nohama... I do toho kufru se vnitřkem protáhla, jak jsem psal jinde. Motor neslyšný, žádnej kamion ani poryv větru mě nerozházel, když bylo třeba, tak se to vychladilo. Já jsem si tu cestu dokonce užil! Takže panda do města super, 1-2x za rok bych na tu dovolenou radši letěl, nebo si půjčil něco komfortnějšího. Taky jsem dřív jezdil do Španělska autobusem 2 dny, dalo se to "přežít", ale už nechci, děkuji. A dělat z toho takovou znouzectnost, to už je moc. A přišlo mi, že majitel "Pandíka" v noci snad i vojíždí, takovej je to miláček....
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Thursday 18.09.2014 20:26, RE: Radsi vetsi auto...
zeneva posted by:
Gratuluji majiteli, ale nevidim duvod, proc by auto nemelo bez problemu ujet 3300 km k mori a zpet, pokud ho nekdo udrzuje. Jeste vloni jsem videl v italii Š120 a nekolik favoritu...Proc vetsi auto? napr kvuli tomu abych si nemusel kupovat na strechu rakev... A bez klimy a tempomatu by se mi spatne jezdilo. a bez vykonu spatne predjizdelo.Jel jsem do Italie - Praha- Č.Budejovice, Villach, Lignano s 2,0 benzinem a spotreba 7 - s klimou a plnym kufrem. Jasneze dam za benzin vic, ale pohodli je ve vetsim aute uplne jinde.jezdit se da s leccim, zalezi, kdo ho na co potrebuje...Zajimave by bylo jet s majitelem Pandy za sebou stejnou rychlosti - tam by se projevila zravost malych aut a slabsich motoru.Zkouseli jsem to s Mazda 6 2,0 140k a Kia Ceed 1,4 90k na trase Praha - Bratislava a Kia si vzala o 0,5 litru na sto vic...Samozrejme ve meste se to meni...


Jo když jsi tady nadhodil tu spotřebu co ta panda ujela je to 1,5 rozdíl na 100km oproti tomu co píšeš. Tedy na těch 3300km je to rozdíl -+ 1800 stovek. Takže když už jedu na takovou dovolenou, tak mě těch 1800set nezabije a pojedu raději tím větším a pohodlnějším a bezpečnějším autem. Nehledě na to, že kdyby se to jelo s nějakým nafťákem, tak to jede +- na stejno s větším komfortem. Já osobně bych v tom trpěl nedostartkem prostoru a bál se život. Ale já trpím i teď, když jedu se sousedem v OIII a to jsem průměrného vzrůstu 180cm, ale prostě mám rád v autě místo. Takže za mě panda do města super auto, na dálnici nee.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 18.09.2014 20:41, RE: PANDA!
brin posted by:
Arthuro posted by:
brin posted by:
Arthuro posted by:
Attila posted by:
Zdar, naprosty souhlas. Drive jsem jezdil S100 na konci zivotnosti do dolomit, i po cele evrope a pohoda. Pouze prizpusobis jizdu stavu auta. Klidne si dovedu predstavit jet tam s Pandou a bude to 100x lepsi. Dokonce jsem kdysi nad variantou male auto/box uvazoval... ale nakonec mam V70 II :)Proc?- doprava zhoustla, zrychlila, a pribylo hodne magoru, at uz spechajicich o oktavkach za stestim nebo sjetych smazek - chci pro sebe a rodinu bezpeci!!!- na podobnych cestach jezdim prumer min 100km/hod se spotrebou 6.5l/100 km - pises 6 x cepovani!!! typicky tankuju tak co 1000km- svezeni je rozhodne jine, a mam rad, kdyz mi kazde rano nasednuti do auta vykouzli usmev :)
Ten průměr 100 km/h mě fakt pobavil , velkou část jsem jel po jadranské magistrále, tam možná na několika málo místech se na těch 100 rozjet můžeš, ale po tom okmžitě na brzdy , takže, při vší úctě, ten průměr anis V70-tkou by jsi tentokrát určitě nedal...
Tento rok jsme jeli z Dubrovníku přes Slovinsko a Rakousko do Hradce Králové - bral jsem to přes Brno, takže u nás v podstatě žádná dálnice - a průměrná po dojetí se zastavila asi na 99 km/h. Jel jsem starým střepem - Fabie Combi I, 1,9 TDi s průměrnou spotřebou kolem 5 litrů nafty na sto. Takže úsměvné to moc není, protože je to realita.
Buď kecáš, nebo jezdíš jako prase...Vyber si
Nekecám a představ si, nejezdím. Ono když jedeš celou cestu k hranicím 140 km/h a na konci dálnice po asi 1100 km máš průměrnou asi 120 km/h, tak těch 200 km po ČR už to tak nesníží.


Dobrá, možná nekecáš a nejezdíš jako prase, ale jen si ten článek nečetl, nebo máš problém s pochopením textu.
Naprosto souhlasím, že jet štreku s cca 80 -90% podílem dálnice se dá průměrně stovkou a alespoň přibližně přitom dodržovat povolené limity.
Ten článek je ale o tom, že jsem podstatnou část, odhadem 50-60%, projel mimo dálnici,mj. po Jadranské Magistrále, poloostrově Pelješac a ostrově Korčula a tu stovku tam prostě nedáš...
Pokud to tam neznáš a nevěříš mi, podívej se na Google - Street View, tam je Magistrála a i ostatní silnice v HRV docela dobře vidět.
respond
Attila
number of posts18
date of registration19.09.2008
Thursday 18.09.2014 21:05, jadran
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,
a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...

A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.

Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...
tzn neni to prilis daleko od pandy.

A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?

Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.

Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 18.09.2014 21:20, RE: Mozne je vse
bitner posted by:
Pekny vylet a asi i pekna dovolena. Jeste by me zajimalo, kolik ty 4 osoby meri na vysku. Ono se da treba i letet z Prahy do San Francisca Boeingem 737, ano jde to, ale priznejme si, ze uplne normalni to neni.S tim malym autem do mesta souhlasim, smrad z nafty nesnasim, ale na druhou stranu, zkuste se soukat do nejakeho Saxa, P206, Twinga, Fabie a podobne, kdyz mate ke 2 metrum.Nizsi stredni na benzin/LPG bych videl jako docela rozumny kompromis.


Boing 737 má dolet max. 6000 km ten by z Prahy do San Franciska nedoletěl :) Jinak souhlas že pokud by v rušných městech nejezdily nafty, tak se tam dá dýchat mnohem lépe.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 18.09.2014 21:24, RE: panda
salix posted by:
Tvrzení o bezpečnosti a pohodlí jsou poplatná dané době.Před 30ti a více lety jsem jezdil s rodiči a bráchouve čtyřech lidech do NDR k Baltu a do Bulharska k Černému moři nejprve Škodou 1000MB později Žigulíkem 1300 .Žádná klimatizace, žádné airbagy,na hranicích dlouhá čekání, téměř žádné dálnice.To Bulharsko se jelo 2,5 dne.Pneumatiky se používaly jedny na celej rok, žádný zimáky.Prostě Barumka OR 37 nebo tak nějak a minimální vzorek 1,4mm.Dneska by vás zavřeli za obecné ohrožení.Teď měřím 197cm a je mi 52let, Tenkrát jsem měřil stejně akorát jsem byl mladší a vydržet se to dalo .Představit si to v dnešní době, to je naprosto nepředstavitelné.Proto je ten výlet s pandou pro mně pochopitelný.Na druhou stranu ty řeči o té ekologii, ty si strčte někam a nenuťte je druhejm.Já jsem třeba drobněj živnostník, bydlím na vesnici, trošku hospodařím a velký auto prostě potřebuju a neumím si to bez něj představit.Tak mám starou vomlácenou větší dodávku a malinkou novější dodávku.S Pandou bych byl v loji.


S takovou Š120 byl náraz v 40-50 km/h do zdi většinou smrtelný. Ale jelikož noviny tehdy psaly spíš o sklizni obilí a výrobě železa, tak se zdálo, že jezdit v autech je celkem bezpečné, tehdy TV Nova nebyla :)
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 18.09.2014 21:57, RE: Mozne je vse
Petr S posted by:
bitner posted by:
Pekny vylet a asi i pekna dovolena. Jeste by me zajimalo, kolik ty 4 osoby meri na vysku. Ono se da treba i letet z Prahy do San Francisca Boeingem 737, ano jde to, ale priznejme si, ze uplne normalni to neni.S tim malym autem do mesta souhlasim, smrad z nafty nesnasim, ale na druhou stranu, zkuste se soukat do nejakeho Saxa, P206, Twinga, Fabie a podobne, kdyz mate ke 2 metrum.Nizsi stredni na benzin/LPG bych videl jako docela rozumny kompromis.
Boing 737 má dolet max. 6000 km ten by z Prahy do San Franciska nedoletěl :) Jinak souhlas že pokud by v rušných městech nejezdily nafty, tak se tam dá dýchat mnohem lépe.


tam šlo o to že 737 se obvykle používají pro charterové lety a místa je tam méně než v autobusu
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 18.09.2014 23:22, RE: Mozne je vse
tomaskrtek posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
Pekny vylet a asi i pekna dovolena. Jeste by me zajimalo, kolik ty 4 osoby meri na vysku. Ono se da treba i letet z Prahy do San Francisca Boeingem 737, ano jde to, ale priznejme si, ze uplne normalni to neni.S tim malym autem do mesta souhlasim, smrad z nafty nesnasim, ale na druhou stranu, zkuste se soukat do nejakeho Saxa, P206, Twinga, Fabie a podobne, kdyz mate ke 2 metrum.Nizsi stredni na benzin/LPG bych videl jako docela rozumny kompromis.
Boing 737 má dolet max. 6000 km ten by z Prahy do San Franciska nedoletěl :) Jinak souhlas že pokud by v rušných městech nejezdily nafty, tak se tam dá dýchat mnohem lépe.
tam šlo o to že 737 se obvykle používají pro charterové lety a místa je tam méně než v autobusu


Aha. No mně by hlavně vadilo, že by tomu nad atlantikem došlo palivo Pravda je, že cestou do Chicaga v letadle bylo místa víc než v 737. Místo na nohy v letadle není problém až tak modelu letadla, ale letecké společnosti jak si sedadla objedná z výroby. Klidně může být půlka letadla vybavená jako business třída... Nedávno jsme s 737-800 letěli na dovolenou 4,5h a dalo se to vydržet... Rozhodně lepší než jet busem 12h do Chorvatska, to jsem už 3x dřív zažil, předtím než jsme měli děti.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 19.09.2014 08:09, Ekologie?
free78 posted by:
Měl bych ještě jeden argument, proč je jízda mimo město a po dálnici zejména s těmito auty pitomost. Tím důvodem je bezpečnost. Ve městě se většinou jezdí kolem 50km/h a tudíš nějaké deformační zóny nejsou moc potřeba. Na dálnici ale při 150km/h je to přece něco jiného, ne?Jezdětě si všichni čím chcete, ale prosím nenuťte ostatní k tomu, aby jezdili automobilem co se líbí vám a ne jim. Já se nechci zabít, proto Fiata Pandu opravdu nechci, ale nemám nic proti tomu aby v něm spáchali sebevraždu ostatní.Dále, každý má právo spalovat jakékoliv množství paliva, má li na něj dostatek peněz. Nikomu není nic do toho kolik mám já nebo něko jiný spotřebu.Uvědomte si prosím, že má li někdo doma třeba HUMMER se spotřebou 30/100km a jezdí li do práce jen 8km, tak spotřebuje přesně stejně paliva jako majitel Fábie se spotřebou 8/100km jedoucí do práce 30km.


Přesně tak, každý svého štěstí strůjcem. Kdo už zažil i nějakou větší nehodu mi dá za pravdu, že lepší je prostě bourat v něčem větším, co má kufr, vpředu delší kapotu a plechy dveří svou konzistencí nepřipomínají térpapír. Panda a spol jsou fajn auta, ale max. na příměstský provoz. Celkem pěkný článek, ale to kázání na závěr si mohl autor odpustit. Každý má své důvody proč jezdí tím čím jezdí. Mě malé auto do domu nesmí, protože je mi na prd. K baráku prostě něco většího a silnějšího potřebuju a v důsledku se tím chovám i ekologicky. Místo aby jel poloprázdný kamion s dvěma paletami dlažby ze stavebnin se spotřebou 25l na 100 km, zapojím vozík a jedu 2x se spotřebou 7 l/100 km. A rozdíl mezi dieselem vybaveným aspoň katem oproti stoleté avii je snad jasný ne? To samé když vyvážím bordel do sběrného dvora. Bylo by sice pohodlnější si nechat přivézt kontejner a vše tam naházet, ale radši párkrát naložím auto a ve sběrně se to celé roztřídí, takhle by to jen vysypali na skládku a přejeli buldozerem. Navíc je to i ekonomicky výhodnější. To je skutečné ekologické chování, ne že si koupím hybrid nebo nějaké prdítko a všem to budu cpát do ksichtu jaký jsem super-eko-free-pravdoláskař. Taky raději co jde využiji po dobu životnosti zařízení a nechám ho opravit, než abych přistoupil k módě nepřemýšlet-vyhodit-koupit nový šmejd. Jediné do čeho rýpu je, když vidím barbínu jet v Gélu či X6 od obchodu k obchodu, jinak ať si každý jezdí čím chce.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 19.09.2014 09:42, Panda
Jak tak to zde čtu,tak to vypadá,že až na představení nové fabinky se zde schyluje k motoristické události roku.Pokud vyšlo počasí a dovelená se vydařila,tak není podstatné čím přijedu a odjedu.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Friday 19.09.2014 09:59, RE: jadran
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!


Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 19.09.2014 10:54, pojistka
Aha, takže pojistka na můj multivan (který je 3x dražší a hlavně o trochu těžší než transporter) by měla stát taky 3x víc? Mám stejné plechy + většinu dílů co se při nehodě mění, pravda, lak je dražší ale přesně ten stejný si může objednat i na transporter.
A co třeba Ferrari? To je drahé, výkonné, ale lehké? To být může???
Nehledě na to že multivan při mnou zaviněné nehodě neudélá o nic větší škodu než ten levnější transportér. A podobných příkladů je spousta.
Fakt nesnášim tyhle levičácké názory kde jediné co je pro ně relevantní je vysoká cena.
Pokud by se posuzovalo podle téhle zvrácené myšlenky cena pojistky by musela vycházet z původní prodejní ceny vozu. Cokoliv jiného by bylo neakceptovatelné. Potom bych chtěl vidět kolik by jezdilo 10 a více let starýcm Mercedesů S-klasse které dnes stojí stejně jako nová Dacia...

Jinak jako recese cesta Pandou k moři dobrá, jako standard je to uchylka. O tom že i autor to nepovažuje za zcela normální svědčí už to že o tom napsal článek.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 19.09.2014 12:22, RE: jadran
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.


bože to je zase demagog! pochopil jsi vůbec systém povinného ručení? víš že se z něj platí škoda kterou způsobíš druhým osobám? a víš že výše té škody nemá žádnou souvislost s tím kolik stálo auto které škodu způsobilo? že trabantem mohu napáchat větší škodu než jaguárem? v jakém případě zaplatí pojišťovna z povka větší škodu-když Fábií nabourám Porsche nebo když Poršákem sejmu Fábii?
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 19.09.2014 15:51, RE: jadran
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.


Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 19.09.2014 16:58, RE: jadran
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.


A co když třeba zase jezdí jedním autem více řidičů,třeba manželé mají jedno auto,dcera,nebo syn používají vozidlo rodičů,to by byl akorát kšeft pro pojišťovny.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 19.09.2014 17:54, RE: jadran
Fanda posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
A co když třeba zase jezdí jedním autem více řidičů,třeba manželé mají jedno auto,dcera,nebo syn používají vozidlo rodičů,to by byl akorát kšeft pro pojišťovny.


Ale Fando, pojišťovny si to vždycky nastaví tak, aby to byl kšeft. Teď je to dobročinnost? Ne, když vydělaj málo, tak to zvednou VŠEM. Proč má třeba zaměstnavatel platit pojištění za auta, kterýma nejezdí, ale jezdí jeho zaměstnanci? Kdo bourá - firma, majitel, nebo řidič? Proč rodičům napaří na to auto malus když s tím nabourá synáček? Škodu vždycky způsobuje element mezi pedálama a sedačkou, ne samotný auto.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 19.09.2014 20:16, RE: jadran
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
A co když třeba zase jezdí jedním autem více řidičů,třeba manželé mají jedno auto,dcera,nebo syn používají vozidlo rodičů,to by byl akorát kšeft pro pojišťovny.
Ale Fando, pojišťovny si to vždycky nastaví tak, aby to byl kšeft. Teď je to dobročinnost? Ne, když vydělaj málo, tak to zvednou VŠEM. Proč má třeba zaměstnavatel platit pojištění za auta, kterýma nejezdí, ale jezdí jeho zaměstnanci? Kdo bourá - firma, majitel, nebo řidič? Proč rodičům napaří na to auto malus když s tím nabourá synáček? Škodu vždycky způsobuje element mezi pedálama a sedačkou, ne samotný auto.


Ono by to spíš chtělo,aby pojišťovny skutečně uplatňovali bonusy a malusy.Sám jsem měl nehodu v 18 letech,ale rozbil jsem pouze svoje auto,žádná pojistka se neuplatňovala.Od té doby jezdím 25 let bez nehody a letos my zvedli pojistku a příští rok se údajně bude zdražovat zas.Dnes i některé pojišťovny při první nehodě malusy neuplatňují,aby nepřišly o klienta a platíme to všichni.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 19.09.2014 20:18, RE: jadran
Fanda posted by:
Pepe posted by:
Fanda posted by:
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.
A co když třeba zase jezdí jedním autem více řidičů,třeba manželé mají jedno auto,dcera,nebo syn používají vozidlo rodičů,to by byl akorát kšeft pro pojišťovny.
Ale Fando, pojišťovny si to vždycky nastaví tak, aby to byl kšeft. Teď je to dobročinnost? Ne, když vydělaj málo, tak to zvednou VŠEM. Proč má třeba zaměstnavatel platit pojištění za auta, kterýma nejezdí, ale jezdí jeho zaměstnanci? Kdo bourá - firma, majitel, nebo řidič? Proč rodičům napaří na to auto malus když s tím nabourá synáček? Škodu vždycky způsobuje element mezi pedálama a sedačkou, ne samotný auto.
Ono by to spíš chtělo,aby pojišťovny skutečně uplatňovali bonusy a malusy.Sám jsem měl nehodu v 18 letech,ale rozbil jsem pouze svoje auto,žádná pojistka se neuplatňovala.Od té doby jezdím 25 let bez nehody a letos my zvedli pojistku a příští rok se údajně bude zdražovat zas.Dnes i některé pojišťovny při první nehodě malusy neuplatňují,aby nepřišly o klienta a platíme to všichni.


Omlovám se za to uplatňovaly,ale na klávesnici píšu blbě.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Friday 19.09.2014 21:55, RE: Mozne je vse
Petr S posted by:
tomaskrtek posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
Pekny vylet a asi i pekna dovolena. Jeste by me zajimalo, kolik ty 4 osoby meri na vysku. Ono se da treba i letet z Prahy do San Francisca Boeingem 737, ano jde to, ale priznejme si, ze uplne normalni to neni.S tim malym autem do mesta souhlasim, smrad z nafty nesnasim, ale na druhou stranu, zkuste se soukat do nejakeho Saxa, P206, Twinga, Fabie a podobne, kdyz mate ke 2 metrum.Nizsi stredni na benzin/LPG bych videl jako docela rozumny kompromis.
Boing 737 má dolet max. 6000 km ten by z Prahy do San Franciska nedoletěl :) Jinak souhlas že pokud by v rušných městech nejezdily nafty, tak se tam dá dýchat mnohem lépe.
tam šlo o to že 737 se obvykle používají pro charterové lety a místa je tam méně než v autobusu
Aha. No mně by hlavně vadilo, že by tomu nad atlantikem došlo palivo Pravda je, že cestou do Chicaga v letadle bylo místa víc než v 737. Místo na nohy v letadle není problém až tak modelu letadla, ale letecké společnosti jak si sedadla objedná z výroby. Klidně může být půlka letadla vybavená jako business třída... Nedávno jsme s 737-800 letěli na dovolenou 4,5h a dalo se to vydržet... Rozhodně lepší než jet busem 12h do Chorvatska, to jsem už 3x dřív zažil, předtím než jsme měli děti.

Me slo spis o ta otravna mezipristani (Island, Gronsko, Kanada, NY, whatever, Frisco). Tenhle pribeh mi to pripomel, protoze pilot, ktery nam to na skole vykladal, to fakt zazil a prirovnal to k ceste Trabantem do HR
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 19.09.2014 22:59, RE: jadran
Pepe posted by:
brin posted by:
Attila posted by:
Jasne, jak jsem psal, ja ten clanek uplne chapu, jezdival jsem se vselijakymi auty,a aby byla pohoda neni dulezita kara, ale nalada na palube...konec koncu i cesta muze byt cil...A uvazoval jsem taky o kombinaci male auto + rakev, ale dnes jsem rad, ze mam muj ingot a citim se v nem bezpecne.Mj. spotreba se dlouhodobe po okrskach pohybuje 6.3, na dlnicich to okolo 150km/h leze k 7mi...tzn neni to prilis daleko od pandy.A ruku na srdce, vy si fakt prejete dalsi dane k spotrebce, dph za naftu, silnicni dani a dalnicni znamce?Ja mam zato ze uz je rozdil proti pande zahrnut tam.Stastne kilometry v jakemkoliv aute!
Další daně si rozhodně nepřeji, měl jsem na mysli pouze změnu stávajícího povinného ručení tak, aby se platilo za poměr ceny a hmotnosti, což dává mnohem větší smysl než výkon nebo obsah. Toť vše. Někteří hned reagují řekl bych trochu přehnaně... A nejen na tento komentář.
Psal jsem to sem už několikrát, ale nevadí. Pojištěný auto kvůli způsobené škodě je zvěrstvo. Pojištěnej má bejt řidič, včetně SVÝCH bonusů a malusů, za který si může jen a jen SÁM! Tam jde adresně zohlednit věk, bydliště a historii. Žádný přepis na dědečka na venkově, kterej má řidičák 50 let... Když mám 5 aut, proč jsou všechna pojištěná, když můžu řídit právě jen jedno? To auto nemůže za to, jakej dřevák nebo Fittipaldi v tom sedí. Např. v Kanadě to tak funguje, podle mě je to nejspravedlivější systém ze všech. Nejezdíš? Dej si řidičák do depozitu. Jezdíš? Tak plať. A pro jistotu bych zavedl spoluúčast na způsobené nehodě - na lidi bohužel nic jiného než finanční bič neplatí.


Pokud např. manželka nebo dítě řídí občas, ale pravidelně, tak bude pořád běhat do depositu, aby se ušetřilo... Jen proto, že někdo má 5 aut a chce taky ušetřit :) Jinak pointu pojistky na řidiče chápu. Nicméně česká realita je, že v rodině je většinou 1 auto, max. 2. Pojistka je v tuto chvíli tím pádem výhodná pro většinu. Mně je to jedno jelikož máme 2 auta a jsme 2 řidiči a jezdíme oba každý všední den.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.