0
back
 

diskuze k tématu: Fiat Panda - jak zvládl cestu do Dubrovniku a zpět?

category of topic classification: italská vozidla
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Thursday 18.09.2014 01:46, Pěkné
Docela pěkné povídání. Píšeš, že i Pandík obstojí delší vzálenost., že nebolí záda atd., a že bychom se měli zamyslet, zda nejezdíme zbytečně většími auty, než je nutné.

Na první pohled rozumná myšlenka, ale zkušenosti mluví jinak.
Zkus v pandíkovi jezdit 300 km denně třeba jen měsíc, a rychle si uvědomíš, co ti vlastně vadí/chybí na malém autě
Proč větší auto? Klidnější (také díky váze) a TIŠŠÍ na dálnici/silnici, je pohodlnější.
Elektrické nesmysly jako tempomat atd., nebo potom klimatizace. A našlo by se toho mnohem více.
To jsou důvody proč větší auto.

Jinak Panda je nedoceněné vozítko do města, jiné ambice nemá.

A k té ekologii. Pokud nechceš zatěžovat přírodu, jezdi na "čisté" palivo LPG/CNG

respond
rbiciste
number of posts83
date of registration30.09.2011
Thursday 18.09.2014 09:20, naprosto souhlasím
Zdravím,
Naprosto souhlasím s autorem článku. Předchozí reakce je mimo. Nikdo nemluví o tom, že jezdí s autem denně stovky kilometrů. Ubírám se přesně stejnou cestou při výběru našeho auta. Denně jezdíme po městě a jednou nebo dvakrát za rok cestu delší než 500 kilometrů. Bydlíme asi 5 kilometrů mimo město. Momentálně dojíždíme stařičkého Citroena Saxo a k dispozici mám služební Alfu Romeo Giulietta. Každé ráno poslouchám jak sousedé startují jejich naftová Mondea, Insignie, Oktávky a další na pět kilometrů cesty do města. Trpí auta i životní prostředí.

Radovan
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Thursday 18.09.2014 09:39, Mozne je vse
Pekny vylet a asi i pekna dovolena. Jeste by me zajimalo, kolik ty 4 osoby meri na vysku. Ono se da treba i letet z Prahy do San Francisca Boeingem 737, ano jde to, ale priznejme si, ze uplne normalni to neni.
S tim malym autem do mesta souhlasim, smrad z nafty nesnasim, ale na druhou stranu, zkuste se soukat do nejakeho Saxa, P206, Twinga, Fabie a podobne, kdyz mate ke 2 metrum.
Nizsi stredni na benzin/LPG bych videl jako docela rozumny kompromis.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 18.09.2014 09:51, bezpečnost, spotřeba
Měl bych ještě jeden argument, proč je jízda mimo město a po dálnici zejména s těmito auty pitomost. Tím důvodem je bezpečnost. Ve městě se většinou jezdí kolem 50km/h a tudíš nějaké deformační zóny nejsou moc potřeba. Na dálnici ale při 150km/h je to přece něco jiného, ne?
Jezdětě si všichni čím chcete, ale prosím nenuťte ostatní k tomu, aby jezdili automobilem co se líbí vám a ne jim. Já se nechci zabít, proto Fiata Pandu opravdu nechci, ale nemám nic proti tomu aby v něm spáchali sebevraždu ostatní.
Dále, každý má právo spalovat jakékoliv množství paliva, má li na něj dostatek peněz. Nikomu není nic do toho kolik mám já nebo něko jiný spotřebu.
Uvědomte si prosím, že má li někdo doma třeba HUMMER se spotřebou 30/100km a jezdí li do práce jen 8km, tak spotřebuje přesně stejně paliva jako majitel Fábie se spotřebou 8/100km jedoucí do práce 30km.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 18.09.2014 10:08, ???
tohle bych pochopil jen v případě že pán má max. 160cm a 50kg, protože jinak se v Pandě takováhle porce bez následků ujet nedá. koupil jsem před pár dny Pandu 2007 pro kamarádku, a za těch cca 100 km co jsem v ní jel jsem si nedokázal najít pozici za volantem při které by mě neutlačoval B sloupek. to auto je prostě neskutečně úzké, dokonce užší než Seicento ve kterém jsem absolvoval 200km začátkem léta.uznávám že interiér je docela prostorný na výšku, že i zpracování není žádná hrůza, že i s motorem 1.1 v plynu to docela jede, ale je to auto do města, maximálně po okrese a ne na dovolenou v CRO ještě ve čtyřech+pes. boční stabilitu to nemá, resp. má to boční labilitu, a s rakví bych se bál že se to vznese, v zatáčkách jsou náklony jak u motorky, když okolo mě projel kamión tak jsem se bál že skončím v příkopě či ve svodidlech. navíc mi přišlo že to strašně málo svítí. prostě auto na přískoky, ale takhle ho vychvalovat je nesmysl. a to se nezmiňuju o bezpečnosti, měl jsem pocit že dveře prostřelí i kamínek. a ´´kufr´´ to je kapitola sama pro sebe, je tak mrňavej že i ta mikrorezerva je z půlky schovaná pod zadním sedákem. zíral jsem na funkci CITY, posilovač krát 100, při zapnutí se dalo na místě točit volantem né malíčkem ale nehtem na malíčku. shrnu to-do města a okolí dobrý. ale dělat z toho rodinnej koráb a dodávku na dovolenou je nesmysl a masochismus. když už by mě něco takového potkalo tak si raději auto půjčím, ale auto, ne krabičku od sirek. když už tak kvůli bezpečnosti své a mojí rodiny. protože nikdy nevím kdy se za mnou na dálnici objeví ožralé prase jako třeba Rezešová a sestřelí mě. kdyby jeli ti čtyři v normálním autě, třeba v té zmíněné 406ce a ne v Puntu tak by rozhodně měli daleko větší šanci na přežití.
respond
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Thursday 18.09.2014 11:12, panda
Tvrzení o bezpečnosti a pohodlí jsou poplatná dané době.Před
30ti a více lety jsem jezdil s rodiči a bráchouve čtyřech lidech do NDR k Baltu a do Bulharska k Černému moři nejprve Škodou 1000MB později Žigulíkem 1300 .Žádná klimatizace, žádné airbagy,na hranicích dlouhá čekání, téměř žádné dálnice.To Bulharsko se jelo 2,5 dne.Pneumatiky se používaly jedny na celej rok, žádný zimáky.Prostě Barumka OR 37 nebo tak nějak a minimální vzorek 1,4mm.Dneska by vás zavřeli za obecné ohrožení.Teď měřím 197cm a je mi 52let, Tenkrát jsem měřil stejně akorát jsem byl mladší a vydržet se to dalo .Představit si to v dnešní době, to je naprosto nepředstavitelné.Proto je ten výlet s pandou pro mně pochopitelný.
Na druhou stranu ty řeči o té ekologii, ty si strčte někam a nenuťte je druhejm.Já jsem třeba drobněj živnostník, bydlím na vesnici, trošku hospodařím a velký auto prostě potřebuju a neumím si to bez něj představit.Tak mám starou vomlácenou větší dodávku a malinkou novější dodávku.S Pandou bych byl v loji.
respond
Attila
number of posts18
date of registration19.09.2008
Thursday 18.09.2014 11:23, PANDA!
Zdar, naprosty souhlas. Drive jsem jezdil S100 na konci zivotnosti do dolomit, i po cele evrope a pohoda. Pouze prizpusobis jizdu stavu auta. Klidne si dovedu predstavit jet tam s Pandou a bude to 100x lepsi. Dokonce jsem kdysi nad variantou male auto/box uvazoval... ale nakonec mam V70 II :)

Proc?

- doprava zhoustla, zrychlila, a pribylo hodne magoru, at uz spechajicich o oktavkach za stestim nebo sjetych smazek - chci pro sebe a rodinu bezpeci!!!

- na podobnych cestach jezdim prumer min 100km/hod se spotrebou 6.5l/100 km - pises 6 x cepovani!!! typicky tankuju tak co 1000km

- svezeni je rozhodne jine, a mam rad, kdyz mi kazde rano nasednuti do auta vykouzli usmev :)
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 18.09.2014 11:39, ???
Mám cca 180 cm a "metrák živé váhy"
Jinak nechápu, ja tě mohl utlačovat B-sloupek. B sloupek je v automobilové terminologii sloupek mezi zadními a předními dveřmi. Ten je, ve většině aut, stejně jako v pandě, až za řidičem a během jízdy o něm abslutně nevím.
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Thursday 18.09.2014 11:41, Radsi vetsi auto...
Gratuluji majiteli, ale nevidim duvod, proc by auto nemelo bez problemu ujet 3300 km k mori a zpet, pokud ho nekdo udrzuje. Jeste vloni jsem videl v italii Š120 a nekolik favoritu...
Proc vetsi auto? napr kvuli tomu abych si nemusel kupovat na strechu rakev... A bez klimy a tempomatu by se mi spatne jezdilo. a bez vykonu spatne predjizdelo.
Jel jsem do Italie - Praha- Č.Budejovice, Villach, Lignano s 2,0 benzinem a spotreba 7 - s klimou a plnym kufrem. Jasneze dam za benzin vic, ale pohodli je ve vetsim aute uplne jinde.
jezdit se da s leccim, zalezi, kdo ho na co potrebuje...
Zajimave by bylo jet s majitelem Pandy za sebou stejnou rychlosti - tam by se projevila zravost malych aut a slabsich motoru.
Zkouseli jsem to s Mazda 6 2,0 140k a Kia Ceed 1,4 90k na trase Praha - Bratislava a Kia si vzala o 0,5 litru na sto vic...
Samozrejme ve meste se to meni...
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 18.09.2014 12:07, RE: ???
Arthuro posted by:
Mám cca 180 cm a "metrák živé váhy" Jinak nechápu, ja tě mohl utlačovat B-sloupek. B sloupek je v automobilové terminologii sloupek mezi zadními a předními dveřmi. Ten je, ve většině aut, stejně jako v pandě, až za řidičem a během jízdy o něm abslutně nevím.


mám 190 a přes metrák, a sloupek jsem měl v úrovni ramen resp. spíše před nimi. tedy pokud jsem nechtěl jet nalepený na volantu. ano, ve většině aut je za řidičem. pokud se jedná o auto normální velikosti. mám pocit že má Panda i nějakou vyjímku právě na šířku, kouknu schválně do techničáku.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 18.09.2014 12:38, RE: bezpečnost, spotřeba
O "bezpečnosti" jsem samozřejmě před cestou dlouho přemýšlel a došel jsem k závěru, že ano, za určitých podmínek, řekněme při srážce s osobním autem bych na tom byl v pandě o něco hůře.
V jiných případech, např. pokud by mě měl "smést" ze silnice neovladatelný plně naložený kamion nebo autobus, nebo pokud bych neměl "chytit" zatáčku na Magistrále nebo v Alpách a udělat s autem pár kotrmelců ze stráně, pak by bylo úplně jedno, jestli bych seděl v Pandě, v Oktávce nebo v Mondeu...
Pokud by jsi tuto teorii dovedl do konce, došel bys k závěru, že přejet autobus tě může před tvým bydlištěm a chceš-li být v bezpečí, potom nesmíš vůbec vycházet a když, tak v tanku nebo v BVP...


respond
Attila
number of posts18
date of registration19.09.2008
Thursday 18.09.2014 12:59, BVP
Ano ano, mozna je to sobecke ale presne tuhle logiku vyznavam.
Snazim se mit vuz bezpecnejsi/tezsi nez "prumerny" vuz na ceste.
Samozrejme, kdyz te smete kamion, neni co resit, ale pak mas mnoho situaci mezi,
ktere pravdepodobne s pretizenou pandou nevyhrajes.

A az budou jezdit vsichni v SUV, koupim si tatru 815 :)
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 18.09.2014 14:06, RE: PANDA!
Attila posted by:
Zdar, naprosty souhlas. Drive jsem jezdil S100 na konci zivotnosti do dolomit, i po cele evrope a pohoda. Pouze prizpusobis jizdu stavu auta. Klidne si dovedu predstavit jet tam s Pandou a bude to 100x lepsi. Dokonce jsem kdysi nad variantou male auto/box uvazoval... ale nakonec mam V70 II :)Proc?- doprava zhoustla, zrychlila, a pribylo hodne magoru, at uz spechajicich o oktavkach za stestim nebo sjetych smazek - chci pro sebe a rodinu bezpeci!!!- na podobnych cestach jezdim prumer min 100km/hod se spotrebou 6.5l/100 km - pises 6 x cepovani!!! typicky tankuju tak co 1000km- svezeni je rozhodne jine, a mam rad, kdyz mi kazde rano nasednuti do auta vykouzli usmev :)


Ten průměr 100 km/h mě fakt pobavil , velkou část jsem jel po jadranské magistrále, tam možná na několika málo místech se na těch 100 rozjet můžeš, ale po tom okmžitě na brzdy , takže, při vší úctě, ten průměr ani s V70-tkou by jsi tentokrát určitě nedal...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 18.09.2014 14:46, Hmotnost auta
Já bych nesobecky určoval výši silniční daně a povinného podle hmotnosti * ceny auta. Protože určovat to dle výkonu nebo obsahu je dle mě nesmysl. Pak by si aspoň lidé jezdící těmi velkými hranatými cihlami zaplatili podstatně vyšší dopady na životní prostředí.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 18.09.2014 14:48, RE: PANDA!
Arthuro posted by:
Attila posted by:
Zdar, naprosty souhlas. Drive jsem jezdil S100 na konci zivotnosti do dolomit, i po cele evrope a pohoda. Pouze prizpusobis jizdu stavu auta. Klidne si dovedu predstavit jet tam s Pandou a bude to 100x lepsi. Dokonce jsem kdysi nad variantou male auto/box uvazoval... ale nakonec mam V70 II :)Proc?- doprava zhoustla, zrychlila, a pribylo hodne magoru, at uz spechajicich o oktavkach za stestim nebo sjetych smazek - chci pro sebe a rodinu bezpeci!!!- na podobnych cestach jezdim prumer min 100km/hod se spotrebou 6.5l/100 km - pises 6 x cepovani!!! typicky tankuju tak co 1000km- svezeni je rozhodne jine, a mam rad, kdyz mi kazde rano nasednuti do auta vykouzli usmev :)
Ten průměr 100 km/h mě fakt pobavil , velkou část jsem jel po jadranské magistrále, tam možná na několika málo místech se na těch 100 rozjet můžeš, ale po tom okmžitě na brzdy , takže, při vší úctě, ten průměr anis V70-tkou by jsi tentokrát určitě nedal...


Tento rok jsme jeli z Dubrovníku přes Slovinsko a Rakousko do Hradce Králové - bral jsem to přes Brno, takže u nás v podstatě žádná dálnice - a průměrná po dojetí se zastavila asi na 99 km/h. Jel jsem starým střepem - Fabie Combi I, 1,9 TDi s průměrnou spotřebou kolem 5 litrů nafty na sto. Takže úsměvné to moc není, protože je to realita.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Thursday 18.09.2014 15:49, Panda
Nevravim, ze je to zle auto, ale auto si aspon ja nevyberam podla toho, aby malo co najnizsie naklady a aby co najmenej nicilo zivotne prostredie. To uz si rovno mozem kupit garzonku, ved naco zbytocne vykurovat dalsie izby, tu mozeme mat cela rodina po kope vsetky veci a este usetrime. Mna musi auto v prvom rade bavit, az potom pozeram na dalsie parametre.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 18.09.2014 16:01, RE: PANDA!
brin posted by:
Arthuro posted by:
Attila posted by:
Zdar, naprosty souhlas. Drive jsem jezdil S100 na konci zivotnosti do dolomit, i po cele evrope a pohoda. Pouze prizpusobis jizdu stavu auta. Klidne si dovedu predstavit jet tam s Pandou a bude to 100x lepsi. Dokonce jsem kdysi nad variantou male auto/box uvazoval... ale nakonec mam V70 II :)Proc?- doprava zhoustla, zrychlila, a pribylo hodne magoru, at uz spechajicich o oktavkach za stestim nebo sjetych smazek - chci pro sebe a rodinu bezpeci!!!- na podobnych cestach jezdim prumer min 100km/hod se spotrebou 6.5l/100 km - pises 6 x cepovani!!! typicky tankuju tak co 1000km- svezeni je rozhodne jine, a mam rad, kdyz mi kazde rano nasednuti do auta vykouzli usmev :)
Ten průměr 100 km/h mě fakt pobavil , velkou část jsem jel po jadranské magistrále, tam možná na několika málo místech se na těch 100 rozjet můžeš, ale po tom okmžitě na brzdy , takže, při vší úctě, ten průměr anis V70-tkou by jsi tentokrát určitě nedal...
Tento rok jsme jeli z Dubrovníku přes Slovinsko a Rakousko do Hradce Králové - bral jsem to přes Brno, takže u nás v podstatě žádná dálnice - a průměrná po dojetí se zastavila asi na 99 km/h. Jel jsem starým střepem - Fabie Combi I, 1,9 TDi s průměrnou spotřebou kolem 5 litrů nafty na sto. Takže úsměvné to moc není, protože je to realita.


Buď kecáš, nebo jezdíš jako prase...
Vyber si
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Thursday 18.09.2014 16:32, RE: Hmotnost auta
brin posted by:
Já bych nesobecky určoval výši silniční daně a povinného podle hmotnosti * ceny auta. Protože určovat to dle výkonu nebo obsahu je dle mě nesmysl. Pak by si aspoň lidé jezdící těmi velkými hranatými cihlami zaplatili podstatně vyšší dopady na životní prostředí.


to už platí ve zvýšené spotřebě cestou daní a jiných poplatků které tvoří nadpoloviční část ceny paliva. buď jsi zamindrákovaný závistivec nebo levičák jako prase. a co stará Avie za 20k a její dopady na životní prostředí?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 18.09.2014 17:54, Levičák?
Proč? Vždyť to dává smysl. Dražší auta budou mít dražší pojistné události a těžší zase napáchají větší škodu. Avia má několik tun, takže by měla odpovídajícím způsobem drahé povinné.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 18.09.2014 17:55, RE: PANDA!
Arthuro posted by:
brin posted by:
Arthuro posted by:
Attila posted by:
Zdar, naprosty souhlas. Drive jsem jezdil S100 na konci zivotnosti do dolomit, i po cele evrope a pohoda. Pouze prizpusobis jizdu stavu auta. Klidne si dovedu predstavit jet tam s Pandou a bude to 100x lepsi. Dokonce jsem kdysi nad variantou male auto/box uvazoval... ale nakonec mam V70 II :)Proc?- doprava zhoustla, zrychlila, a pribylo hodne magoru, at uz spechajicich o oktavkach za stestim nebo sjetych smazek - chci pro sebe a rodinu bezpeci!!!- na podobnych cestach jezdim prumer min 100km/hod se spotrebou 6.5l/100 km - pises 6 x cepovani!!! typicky tankuju tak co 1000km- svezeni je rozhodne jine, a mam rad, kdyz mi kazde rano nasednuti do auta vykouzli usmev :)
Ten průměr 100 km/h mě fakt pobavil , velkou část jsem jel po jadranské magistrále, tam možná na několika málo místech se na těch 100 rozjet můžeš, ale po tom okmžitě na brzdy , takže, při vší úctě, ten průměr anis V70-tkou by jsi tentokrát určitě nedal...
Tento rok jsme jeli z Dubrovníku přes Slovinsko a Rakousko do Hradce Králové - bral jsem to přes Brno, takže u nás v podstatě žádná dálnice - a průměrná po dojetí se zastavila asi na 99 km/h. Jel jsem starým střepem - Fabie Combi I, 1,9 TDi s průměrnou spotřebou kolem 5 litrů nafty na sto. Takže úsměvné to moc není, protože je to realita.
Buď kecáš, nebo jezdíš jako prase...Vyber si


Nekecám a představ si, nejezdím. Ono když jedeš celou cestu k hranicím 140 km/h a na konci dálnice po asi 1100 km máš průměrnou asi 120 km/h, tak těch 200 km po ČR už to tak nesníží.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.