0
back
 

diskuze k tématu: DEKRA vs. TÜV - které vozy jsou nejspolehlivější?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 13:00, RE: Šiklo Šiklo
TOM posted by:
Teď je otázka kdo to zmotal....Jestli p. Šikl nebo Dekra. Navíc nevím jak se jim může dostat Audi A2 do dvou různých tříd...
Jak napsal Valnoha - jak pak můžem takovým tabulkám věřit. Jak může někdo hodnotit spolehlivost tak složitého stroje jakým automobil je, když nedokáže ani udělat pořádně jednoduchou tabulku.
Navíc by to chtělo rozdělit na závady lehké,vážné, nebezpečné. Nebo taky levné a drahé. Nebo taky ty, s kterými lze dojet a ty co zastaví auto na místě a musí na podval....Bez těchto ...
Odpověď na tuto otázku vám (snadno) dá ...Google. Ostatně výsledky (TUV i DEKRA) byly zveřejněny v prosinci a převzaty i ČTK a najdete je v MFDnes a Auto.cz a ... a ....
Jak jsem výše napsala, vzhledem k místní trochu "specifické" situaci na trhu ojetin, částečně "chápu" onen despekt k různým přehledům a statistikám, ale VÁŽNĚ pokldádat otázku KDE se stal onen "překlep" - to mi příjde už "moc" - to přece nemůžete myslet vážně ..
Ale trošičku by mi to (zpětně) vysvětlovalo/osvětlilo některé (mně někdy až NEpochopitelné) reakce na mnou psaná písmenka (opravdu FAKTA/ověřená DATA/STATISTIKY) - jestli TOHLE jsou (a asi jsou) "důsledky/následky" života výchovy "chápání světa" socialistickým systémem, tak .... no "tě Bůh" ... to bude "nadlouho" - a to tady víceméně "o nic" nejde - je to JEN zábavička/tlachání o autech
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 13:14, RE: výpovědní hodnota?
Muroň posted by:
No jistě. Navíc "závady" u STK se týkají poměrně levně odstranitelných závad (nebliká blinkr, prošlá gáza v lékárničce). Ideální by byl výpis všech záručních oprav ode všech výrobců. Jenže to si každý drží pod pokličkou. Ještě lepší by byl registr úkonů, kde by každý provozovatel vozu vykazoval, co na autě opravoval a měnil
Nejlepší jsou interní data automobilek, ale k nim se snad raději nedostat, neb riziko smrtelné nehody by se asi "dramaticky" zvýšilo - a to NEříkám až tak v žertu..
Pár "dní" se tomu již "věnuji" a narozdíl od "místního" pohledu statistiky přehledy apod. NEzatracuji, jejich vypovídací hodnotu NEzlehčuji, ale samozřejmě vzít jeden jediný údaj a "omezeně" ho NADřazovat nad vše je "bubost", věř že to mám (za těch pár dní) ověřené ... data zleva/zprava z Deutschland, Britain z různých zdrojů a "pohled" posbírat "protřepat/promíchat", rok co rok to dělat ... a člověk určitý "přehled" získá (a "funkční", domnívám se já) - tak jsem byla "naučena" (před HODNĚ lety .-) a tak to dělám a "funguje to" ... se domnívám (a proto VÍM, že "půtky" zda je "lepší/spolehlivější" nějaký citron xantiac5 nebo vw passat jsou vpodstatě "bubost" - obé to jsou PRŮMĚRNÉ vozy střední třídy - "charakterem/pojetím" sice odlišné, ale OBA průměrné - že mně osobně jeden z nich vyhovuje ... je prostě "souhra okolností". Nicméně to "místní" (opravdu NEsmyslné) NADřazování jednoho a v důsledku toho až "tragikomické" ceny v bazarech ... PROTO píši o C5, že v bazarech to "zajímavá" alternativa je, neb ... opravdu je - porovnejte si cenu c5 s nějakým "chváleným" moderním HDi - já opravdu doporučuji ono 2.2 HDi - Biturbo i "obyč" -a /neuraz se Rudlíku/ dnes již opravdu zastaralým a v posledních letech i nadpůrměrně poruchochovým TDi passat. A ten je DRAŽŠí mimojiné HLAVNĚ proto, že za "spolehlivější" je považován!)
Kdo chce spolehlivost, nechť prius, nebo nějaké porsche (já prosím Caymann) si pořídí, jinak je to "jedno za 18, druhé bez 2 za 20)
Howgh a pěkný den (i když tu je "chnusně" a sněží a brrrr)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 13:58, RE: To jsou věci!
Muroň posted by:
Tu vyšší spolehlivost HDi nad TDi máš odkud? I když v současnosti bych tomu i věřil (že třeba 1,6 HDi je spolehlivější než 2,0 TDi). Ale žádné HDi se určitě vyšší spolehlivostí než 1,9 TDi ve verzích AGR, ALH, AHF a ASV pyšnit nemůže.
Ty uvažuješ o přechodu na naftu?
Tedy s těmi "shluky písmenek" co začínají "A" jsi mne "zaskočil", tomu ja "nerozumět", ale o spolehlivosti TDi v tomto tisíciletí jsem četla nespočet materiálů a je až s podivem, že i tak je mezi lidmi stále celkem "oblíbený" (pro mnohé odborníky bylo VELKÝM zklamáním, že některé "neduhy" posledních let TDi PD se NEpodařilo "vyřešit" ani novou generací CR). Naopak mezi diesly jsou motory HDi hodonceny jako nejspolehlivější - Katalog Gebrauchtswagen 2008 (PROTO jsem teď občas tak "chytrá" i v některých "detailech" ,-)
Mně sice benzín "sympatičtější", ale pokud se v mém "ježdění" něco nějak "zásadně" nezmění, tak bych si přála u C5 zůstat (na dlouhé/dálkové trasy, které tvoří přes 90% mnou najetých km, mi vyhovuje a zatím jsem nenašla "lepší" alternativu) a MOMENTÁLNĚ je V6 2.7 HDi "lepší" "modernější" "zajímavější" alternativou mému třílitříku a jeho "new" verze působí "fantasticky" (bude ve dvou výkonových variantách, možná do C5 dorazí "jen" ta slabší ..). Navíc nějaký "trottel" na českém zastoupení rozhodl, že pro česko "můj" třílitřík už nebudou ani nabízet (a také ta mocmoc pěkná kola/disky /!/ a také nejlepší verzi potahů - no prostě "idiotto" - doopravdy, já si snad příštího Brumlu budu muset dojet koupit domů ..). Prý se pracuje/testuje i na nové verzi "mého" třílitříku (s turbem), tak uvidíme ... rozhodně ten nový třílitrový diesel vypadá VELMi VELMi zajímavě!
Poslední dobou jezdím spíše méně, resp. častěji jinými vozy, takže "obměna" brumly "nehoří" - za "rozumné" považuji výměnu v nějakých těch 150ti - 160ti t. km (jako minule) a do 150.000 km má Brumla i záruku, ale zatím jsem "jen" na "stovce" - prostě sotva "zajeté" auto ,-)
PS: Má dosud JEDINÁ (vlastní) nafta byl 2.2 HDi a jeho šestiválcového brášku bych klidně "prubla" - navíc avizovaná spotřeba se má "posunout" stejně zajímavě jako výkon, opravdu by to mohl být PAR EXCELLENCE motor ... uvidíme, času je dost (a teď navíc NEní zrovna doba "utrácecí" a tipuji, že i zde "hůře" bude, než si lidé připouští - NE tak jako třeba v britanii apod., ale ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 13:59, RE: výpovědní hodnota?
Kylie posted by:
Nejlepší jsou interní data automobilek, ale k nim se snad raději nedostat, neb riziko smrtelné nehody by se asi "dramaticky" zvýšilo - a to NEříkám až tak v žertu..
Pár "dní" se tomu již "věnuji" a narozdíl od "místního" pohledu statistiky přehledy apod. NEzatracuji, jejich vypovídací hodnotu NEzlehčuji, ale samozřejmě vzít jeden jediný údaj a "omezeně" ho NADřazovat nad vše je "bubost", věř že to mám (za těch pár dní) ověřené ... data zleva/zprava z Deutschland, Britain z různých zdrojů a "poh...
Jé, pošli mi ta data, prosííím. Řeknu, že jsem to dostal on neznámé ženy na pumpě...
Nevím, co pořád máš (nejsi sama) se zastaralostí TDi. Mezi benzíny je spousta motorů se starším rodokmenem a nikdo se do nich neobouvá. Tdi s rotačním čerpadlem je pořád nejspolehlivější a nejúspornější diesel s přeplňováním. Jak dokola omílám, od motoru chci spolehlivost a nízkou spotřebu a to mi poskytuje. "Modernita" daná tišším chodem a plněním Euro 5 mi nechybí. A ani ta čidla, bez kterých to nejede (snímače teplot chladící kapaliny, vzduchu, oleje a paliva, snímač přeplňovacího tlaku vzduchu, snímače tlaku paliva v common railu (společném potrubí) a tlaku při předčerpávání, snímač polohy pedálu plynu a další snímače z dalších eletronických vychytávek (tempomaty, ESP, automat, immobilizer atd.). A já vám říkám, že občas nějaká snímač dosnímá a my co ne? No nejedeme, případně aspoň nouzákujeme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 14:08, RE: Šiklo Šiklo
Kylie posted by:
Odpověď na tuto otázku vám (snadno) dá ...Google. Ostatně výsledky (TUV i DEKRA) byly zveřejněny v prosinci a převzaty i ČTK a najdete je v MFDnes a Auto.cz a ... a ....
Jak jsem výše napsala, vzhledem k místní trochu "specifické" situaci na trhu ojetin, částečně "chápu" onen despekt k různým přehledům a statistikám, ale VÁŽNĚ pokldádat otázku KDE se stal onen "překlep" - to mi příjde už "moc" - to přece nemůžete myslet vážně ..
Ale trošičku by mi to (zpětně) vysvětlovalo/osvětlilo některé (mně ...
No však jo -to je tady jen tlachání o autech. Nebo máte snad pocit,že jsme na odborném semináři?
Já se naopak zeptám, kde pořád berete,že passat je špatně vnímán a přecenován a C5 naopak podcenována? Říkáte to tu pořád a přitom to není moc pravda. Já teda nemám pocit,že by C5 byla výrazně levnější než Passat. ( rozdíl 20- 30 tis bych spíš připsal konkrétnímu stavu). Ale i tak - když srovnám naftové dvoulitry těchto vozů rok 05 -06 ( passat už v nové generaci) jsou ceny srovnatelné.( 250- 300 tis)
A vámi taky tolikrát doporučovaný motor 2,2 HDi Biturbo jednak moc nenív nabídce a když, tak za VÝRAZNĚ vyšší peníze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 14:12, RE: Vysněné auto
Kylie posted by:
Já tedy "vysněné" auto mám, ale objíždění bazarů by mi asi moc nepomohlo ...
Specifický ale vskutku VELKÝ problém ojetin na českém území je "podvod" - dokud "úpravy" na vozech nebudou trestným činem, jako jinde ... asi (určitě) se to nezlepší. Prostě pokud krádež v obchodě bude za "normální" "běžnou" považována a NEbude trestána, počet krádeží bude JEN stoupat, resp. určitě NE klesat.
Jeden známý momentálně shání auto (v cenové hladině cca 200 t.) a i když není žádný "odborník" na mnohé nesrovn...
Stočení auta, které má na dálnicích (ne panelových) nalítáno 250 na 150, až takový zločin není. Furt je lepší než auto srovnatelné značky, které je bourané a právně nečisté. Nicméně obojí je nefér. A máš pravdu, že kvůli těmhle praktikám, je tabulková spolehlivost auta při koupi ojetiny marginálním údajem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 14:17, RE: výpovědní hodnota?
Muroň posted by:
Jé, pošli mi ta data, prosííím. Řeknu, že jsem to dostal on neznámé ženy na pumpě...
Nevím, co pořád máš (nejsi sama) se zastaralostí TDi. Mezi benzíny je spousta motorů se starším rodokmenem a nikdo se do nich neobouvá. Tdi s rotačním čerpadlem je pořád nejspolehlivější a nejúspornější diesel s přeplňováním. Jak dokola omílám, od motoru chci spolehlivost a nízkou spotřebu a to mi poskytuje. "Modernita" daná tišším chodem a plněním Euro 5 mi nechybí. A ani ta čidla, bez kterých to nejede (snímač...
Já už tu jednou (trochu) prozradila, kde já pracovala a prozradit "interní" data se opravdu NEsmí. Ale tohle platí obecně pro všechny automobilky, to je nejtajnější tajemství ... ale jestli mi přineseš pár milionů v igelitové tašce, nebo v krabici cos našel na půdě ... zvážím to ,-)
Já vím, že TVÉ TDi přežije vše (a zas tak NEironizuji), ale exhalace JSOU problém a situace v česku se dle posledních zpráva VÝRAZNĚ zhoršuje. I k té "ekologii" se musí přistupovat s rozumem, ale pokud kolona "brumlů" znečistí vzduch tolik jako jedna 105ka, není to úplně "ok" - a zrovna dnes se na různých servrech objevila zpráva o DALŚíM zhoršení ovzduší ..
K TDi - zatímco DO roku 99 představovaly opravdu "vrchol" atp., pak někde "chybně" odbočili a ... ale to se netýkalo jen konstrukce naftových motorů, bylo to takové "zpupné" období, kdy vedení koncernu se domnívalo že "poručíme větru dešti" ale jak koupě RR a výroba Phaeton a výstavba skleněné továrny v Dresden a vývoj=finanční černá díra Veyron ukázaly ... tu a tam se "drobná" chybka vloudí ..
S potěšením jsem se dočetla, že nové vedení se snaží některé nesmysly (třeba motor W12) pomalu "vyřazovat" z nabídky a "normálně" pokračovat (navíc vw zanedlouho - pravděpodobně - bude pohlcen/koupen salzburgským Porsche Holding, a od toho bych očekávala další-definitivní "vymýcení" oněch "namyšlených/zpupných" projektů jako byly motor W8 do passat apod. které jeden jako druhý byly PRODĚLEČNÉ, ostatně na každý nový prodaný Phaeton a Veyron se dodnes skládají kupci vozů jako je polo a fabia a ibiza a ... to se mi NElíbí.
A "trable" vw s novým TDi CR ale zaskočily i mne, jeho poruchovost (prý) je opravdu NADprůměrná a to hodně. No myslím, že nejen vzhledem k současné hospodářské recesi, bude asi "rozumné", když oba zůstaneme (ještě chvíli) u svých "ověřených/spolehlivých" modelů ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 14:31, Zase další žebříček spolehlivosti
Mrkněte prosím na VÝBORNÝ článeček na téma žebříčky spolehlivosti...

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008122901
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 14:56, Milý TOM(e)!
TOM posted by:
No však jo -to je tady jen tlachání o autech. Nebo máte snad pocit,že jsme na odborném semináři?
Já se naopak zeptám, kde pořád berete,že passat je špatně vnímán a přecenován a C5 naopak podcenována? Říkáte to tu pořád a přitom to není moc pravda. Já teda nemám pocit,že by C5 byla výrazně levnější než Passat. ( rozdíl 20- 30 tis bych spíš připsal konkrétnímu stavu). Ale i tak - když srovnám naftové dvoulitry těchto vozů rok 05 -06 ( passat už v nové generaci) jsou ceny srovnatelné.( 250- 300 tis...
Takhle jsem to NEmyslela a NEnapsala. I v místě kde jde JEN o "tlachání" (o nic důležitého), "zpochybňování" až "vítězí". A opravdu VĚTŠINA lidí raději "dá" raději na nějakého anonyma, než na tísíce hodin práce profesionálů (viz odkaz "feee78" tady dole).
Samozřejmě NIC - ŽÁDNÉ informace to nechce přijímat "slepě", ale já tady "cítím" až "jednoznačnou" preferenci/dávání přednost nějakému tomu anonymu, zpochybňovači atd. (což jistě za socialismu správné bylo), na TO jsem upozornila ..
Mrkla jsem na ceny tady na TipCars (kamarád náhodou zrovna hledá/shnání ojetinu v ceně cca 200 t. + a vůz střední třídy - třeba tu C5) a rozdíl věru NEní 20 tisíc!!!!!!!!!!!
2.2 HDi Biturbo je taková "mňamka/třešnička na dortu" která se do česka víceméně nevozí (stejně jako šestiválce pro střední třídu - obecně), prostě neb to "masovka" není (a NAPROSTÁ většina lidí dá přednost "konfekci" - tedy "normálnímu" dvoulitru - NEjen u C5 - samozřejmě). Ale i "obyč" verze 2.2 HDi "postačí" - zrovna s tou jsem "pár" km najezdila .. navíc "biturbo" začne být (asi) opravdu zajímavé, až mu výkon "popustí", zajím je z "taktických" důvodů "přiškrcen" (letos dorazí nový třílitr 202 kW, 600 Nm a 2.2 Biturbo se výkonově "posune" někam do kategorie současného 2.7 HDi, tedy 150 kW a 440 Nm).
Abych byla KONKRÉTNí, onen kamarád cca ročník 2005/6 plánuje a tam je rozdíl mezi C5 a passat spíše 100 - 150.000 kč , dokonce 200 t. kč! - TO jsem měla na mysli.
Ostaně na "téma" lepší/horší spolehlivější/poruchovější atp. C5/passat jsem tu "prodiskutovala" tisíce písmenek a (NAPROSTO!) jednoznačně převažuje názor ... ale to víte sám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 15:09, RE: Zase další žebříček spolehlivosti
free78 posted by:
Mrkněte prosím na VÝBORNÝ článeček na téma žebříčky spolehlivosti...

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008122901
Pěkně (ale maličko demagocicky) napsané. To je to na co se (často) ptám. PROČ spíše věříte ... něčemu anonymnímu ... než desetiletí prováděným statistikám? Samozřejmě je (jako ostatně NIC) ne "slepě" používat, jako "dogma" brát, ale PROČ skoro až "extrém" na druhou stranu?
Trochu mi to připomíná téma zimní pneu. Od několika lidí jsem slyšela, že i v zimě je na vodě LEPŠí letní pneu a tady je VĚTŠINOU spíše mokro než ... takže oni zimní pneu NEpotřebují. Ono mají (trochu) pravdu, ale jinak BUBOST 1.kategorie dělají. Já tedy včera při cestě z letiště za zimní pneu ráda byla a jak tak z okna se dívám .. Prostě ten/ti "fandové" letních pneu si už NEuvědomili, že v té jedné jediné situaci je sice možná lepší ..., ale během zimního půlroku se do 1000 různých situací dostanu a v těch "zbylých" 999 ...
To jsem popsala trošičku "obrazně", ale takhle je to i s těmi statistikami a přehledy. Prostě svůj smysl mají a jejich NAPROSTÉ "shazování/zpochybňování" a svůj (většinou nekvalifikovaný) názor NAD mnohaletou praxi stovek a tisíců profesionálů v oboru JEDNOZNAČNĚ NADřazovati ... to mi věru "moc" příjde ..
PS: Také umím napsat "shazovačný" "ironický" "pohrdají" článeček/materiál a VÍM, že to je tisíckrát SNAZŠÍ než třeba ony statistiky/přehledy dělat/vytvářet.
PPS: Čistě "statisticky", já vím že data "shánět" a "analyzovat", popř. dále s nimi "pracovat" neumí 85%, resp. 96% obyvatel, ale ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 15:47, passat
passata (B5) mám a žádnej zázrak ale jel sem teďka do německa peugeotem (neptejte se mě na typ ale je to velkej kombík r.v 2006 2.0 HDi) a díky Bohu za passata! V Citroenu jsem jel jen jako spolujezdec a přišlo mi to pohodlný ale já ty francouze prostě nemusím. příště chci skusit volvo nebo toyotu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 15:59, proč
Kylie posted by:
Pěkně (ale maličko demagocicky) napsané. To je to na co se (často) ptám. PROČ spíše věříte ... něčemu anonymnímu ... než desetiletí prováděným statistikám? Samozřejmě je (jako ostatně NIC) ne "slepě" používat, jako "dogma" brát, ale PROČ skoro až "extrém" na druhou stranu?
Trochu mi to připomíná téma zimní pneu. Od několika lidí jsem slyšela, že i v zimě je na vodě LEPŠí letní pneu a tady je VĚTŠINOU spíše mokro než ... takže oni zimní pneu NEpotřebují. Ono mají (trochu) pravdu, ale jinak BUBO...
Odkaz na ten článeček jsem uvedl proto, že vyjadřuje i můj názor na tyto statistiky spolehlivosti. Je psán pouze alespoň pro mne zábavnější formou a je přesnější, než kdybych něco podobného psal sám.
Osobně bych nechal zlatým písmem vytesat následující citaci z článku:
"Neprověřuje se funkce auta nebo opotřebení jeho součástek, ale jeho shoda s legislativou. Nikdo se tedy neptá, zda motor žere olej, zda se nadměrně sjíždějí pneumatiky, řadící páka se nevrklá jako vidle zaražené do hnoje nebo zda protéká voda do interiéru..."
Auto které před 10-ti minutami prošlo STK (nešizenou - existuje li vůbec taková v ČR) sice brzdí, svítí a má vpořádku lékárničku, nicméně může mu kdykoliv odejít turbo, vysokotlaké čerpadlo commonrailu, vstřikovače atd. A já se ptám, projeví se tato značně nákladná závada v některé z těchto statistik? Napadá mne možná částečně J.D.Power. Obecně ale nikoliv.
Závěr: Pokud je člověk laik a má schopnosti rozeznat maximálně metalízu od standartní barvy, může mu být kterákoliv z těchto statistik patrně i lepším vodítkem, než hospodské řeči typu "jedině škodovku a ftédéí woe". Kdo je ale schopen samostatně rozpoznat bouraný (opravený) vůz, stočené km atp., pro toho nebudou tyto statistiky asi natolik rozhodující.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 17:09, RE: To jsou věci!...ne, nechápeš to dobře
Kylie posted by:
Chápu to dobře, že "francouz" a "citrón" je po 150ti tisících kilometrech "spolehlivější", nedejbože "v lepší kondici", snad i "s menším počtem poruch za sebou", než-li .... mně to nejde ani napsat ... vw passat? Jako že ten passat je jako maličko POD, mallilinko "horší", trošičičku "poruchovější/problematičtější"? A navíc "doma", v Deutschland?
PS: Nepsala tady někde nějaká blondýna, že C5 je v tomto ohledu "ne premiant/no problem", víceméně "průměrný" (snad celkově za ty roky, včetně "příbuz...
Ne Kylie, nechápeš to dobře. Z toho článku vyplývá, že tyto statistické tabulky jsou na prd. Pokud se při takto velkém statistickém vzorku dvě organizace svými výsledky ani nepřiblíží, znamená to, že min. jedna z nich používá špatnou metodiku. Kylie to nemá s citróny ani francouzy co dělat, to je matematika.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 17:57, NEberte následující jako
free78 posted by:
Odkaz na ten článeček jsem uvedl proto, že vyjadřuje i můj názor na tyto statistiky spolehlivosti. Je psán pouze alespoň pro mne zábavnější formou a je přesnější, než kdybych něco podobného psal sám.
Osobně bych nechal zlatým písmem vytesat následující citaci z článku:
"Neprověřuje se funkce auta nebo opotřebení jeho součástek, ale jeho shoda s legislativou. Nikdo se tedy neptá, zda motor žere olej, zda se nadměrně sjíždějí pneumatiky, řadící páka se nevrklá jako vidle zaražené do hnoje nebo zda...
KRITIKU, ale jako "vysvětlení", prosím ,-)
Já vám "věřím/rozumím", milý free78, já "chápu" ...že to vyjadřuje váš názor ... ale vězte, že je (víceméně) chybný.
ZÁKLADem je (chybná) domněnka, že srovnáváte srovnatelné, tedy že DEKRA = STK (ve skutečnosti je to něco jako "pojem a průjem"). Přístup a "preciznost" kontroly je (pro čecha zvyklého na "ultralajdácký" naprosto běžně "ůplatky" používající systém v STK kde za mírný "bakšiš" projde VŽDY a VŠE, klidně korozí "prorostlé") opravdu až NEpochopitelsný. Tak jako já NEchápu, že STK která "odklepla" vozidlo kterému při zpáteční cestě upadla náprava (Sokolov, před rokem-dvěma - pochopitelně NIKDO nebyl nijak potrestá) STK dál funguje "no problem" a na úplatcích od té doby vybrala ...., tak vám se nechce věřit, že jsou na planetě míste, kde některé věci fungují ... tak jak mají (bohužel občas mám pocit - a nejen já - že to "pozitivní" se "učí/přenáší" mnohem mnohem "pomaleji/hůř" než různé "nešvary"). Je to ostatně "podobné" jako u "podtáčení" tachometrů. Všude je to NORMÁLNí/JASNÝ "trestný čin" se všemi důsledky/následky pro podvodníka (ještě aby ne). Tady málem "počítáte" se tím, že údaj na tachometru NENí "pravý". Já bych "podtočení" o 100 t. km "hodnotila" stejně jako .."přepadení a krádež .. třeba 100.000 kč", což vlastně v praxi třeba i je. PROČ TATO "loupež" NENí hodnocena/brána jako LOUPEŽ věru NEchápu (v reálu to prostě "krádež/zlodějna/okradení" přeci je).
Jak sám píšete "....nešizenou STK - existuje-li vůbec v čr taková ..." - to je KATASTROFA! NEchce se mi, ale TATO realita (o které všichni víme) zřejmě "vyvolává" ten TAK "jiný/odlišný" pohled ...
Mimochodem to že je vůz např. bouraný MUSí být součástí smlouvy mezi bazar-kupující, pokud ne - je to OPĚT "jen" podvod a jako k takovému k němu přistupujme. Jeden buřtíkův známý (původem čedch) se po mnoha letech vrátil z austrálie a 20 let po revoluce TAKÉ NEchápe, co všechno je možné .... ale vězte/věřte, že to "vyrábíme" my všichni co tu žijeme, byť JEN tím, že to "tolerujeme", prostě tento stav NENí "normální" a ... a já chci zůstat optimistka, že se to "zlepší" (i když jsem čekala, že to "rychlejší" bude).
Prostě v Deutschland je před kontrolou (jakoukoliv) "respekt" a to i když víte, že vše v pořádku máte (z filmů určitě znáte "odlišné" vnímání/respekt k policii třeba v usa ...a jaké je to zde ....? ,-) To je stále "jedna ta samá písnička"!
Když jsem tu před časem popisovala, kterak mne ještě s mokrým řidičákem tatínek sukénku co jinak zakazoval, obléci poručila a ... na kontrolu vozu jsme jeli (některé "věci" fungují "mezinárodně), a to tatínek "pedant" a vozy pravidelně kontroloval a měnil a .. stejně. Toto "socialistickoekonomický experiment" z lídí "vymýtil" a naopak "pod kůži" nesmysly typu "kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu" a ... prostě "totální" ztrátu "vztahu" jak k (společnému) majetku (ano osud MILUJE černý humor - právě "obráceně" než ideologie lidem "namlouvala"), tak respekt k ... no vlastně ke všemu.
PS: Prostě já si přeji, aby to tu fungovalo, tak jak jsem "zvyklá" a nevěřil byste, kterak se pak všichni "lépe" cítí ..
PPS: Mimochodem doporučuji "NEvytesávat", neb tak polovina z toho se právě že KONTROLUJE ,-)
prostě i když "ustoupím", tak takto "šmahem" statistiky "shodit" je přinejmenším STEJNÝ nesmylsl, jako je "vzívat" (a já jsem svůj úvodní příspěveček napsala ... jako takové malé "zadostiučeníčko", za některé "věty-výpady" na chudáka Brumlu)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 18:13, RE: Milý TOM(e)!
Kylie posted by:
Takhle jsem to NEmyslela a NEnapsala. I v místě kde jde JEN o "tlachání" (o nic důležitého), "zpochybňování" až "vítězí". A opravdu VĚTŠINA lidí raději "dá" raději na nějakého anonyma, než na tísíce hodin práce profesionálů (viz odkaz "feee78" tady dole).
Samozřejmě NIC - ŽÁDNÉ informace to nechce přijímat "slepě", ale já tady "cítím" až "jednoznačnou" preferenci/dávání přednost nějakému tomu anonymu, zpochybňovači atd. (což jistě za socialismu správné bylo), na TO jsem upozornila ..
Mrkla jse...
Rozdíl mezi C5 a passatem stejný ročník je 100 - 150 tis a až 200 tis... Není to dost silně zavádějící informace?? Záměrně tak podaná? Když tomu někdo nerozumí,tak si řekne - hmmm,ta C5 je fakt podcenovaná! Ale tak to přece není !! Nemůžete srovnávat nejlevnější C5 s nejdražším Passatem. 100 - 150 tis může být rozdíl i pro jeden konkrétní model jakékoliv značky. Nehledě na to,že rok 06 je již Passat nová generace a tam vždy dochází k cenovému skoku.
Zkusme se podívat na konkrétní čísla : ( je mi jasné,že by to chtělo podrobnější analýzu - km, výbava,stav...), ale pro hrubý obraz -
hledal jsem nafták, min 96 kW, obsah do 2300ccm - C5/Passat
rok 03 - 150-215/160-300
rok 04 - 160-275/170-340
rok 05 - 200-270/200-320 ( od 300 je možno mít B6)
rok 06 - 250-300(velmi omezená nabídka,nelze paušalizovat) /290-500
Passat má vždy mnohem širší nabídku,takže je z čeho vybírat a vyšší horní cenové hranice je možno mimo jiné přičíst verzi 4x4.
No, a zkuste vedle sebe postavit Citróna a Pašíka z roku 03 - který je hezčí?? Já vím ,že znalci nevybírají jen podle vzhledu,ale roli hraje taky a u laiků dost podstatnou. A pro většinu lidí je C5 před faceliftem fakt ošklivá - takže proto jí nechtějí ( můj názor)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 18:27, RE: NEberte následující jako
Kylie posted by:
KRITIKU, ale jako "vysvětlení", prosím ,-)
Já vám "věřím/rozumím", milý free78, já "chápu" ...že to vyjadřuje váš názor ... ale vězte, že je (víceméně) chybný.
ZÁKLADem je (chybná) domněnka, že srovnáváte srovnatelné, tedy že DEKRA = STK (ve skutečnosti je to něco jako "pojem a průjem"). Přístup a "preciznost" kontroly je (pro čecha zvyklého na "ultralajdácký" naprosto běžně "ůplatky" používající systém v STK kde za mírný "bakšiš" projde VŽDY a VŠE, klidně korozí "prorostlé") opravdu až NEp...
Kylie, ty jsi tu reakci od free78 na kterou odpovídáš nečetla nebo nepochopila? Diskuze o úrovni českých STK nebyla tou hlavní myšlenkou proč nevzývá (jak píšeš) tyto statistiky. Jde o to, jak píše, že tady se srovnává soulad stavu auta s legislativou a ne jeho skutečný technický stav.
Btw.: jak tam někdo psal, že se tyto dvě organizace ani přes obrovský počet kontrolovaných vozů ani vzdáleně nesešly, ukazuje na výpovědní hodnotu těchto statistik.
A to Německo bych zase tolik nepřeceňoval, párkrát jsem se přesvědčil, že ne všechno je tak jak to navenek vypadá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 19:46, Milý uhu2511!
uhu2511 posted by:
Kylie, ty jsi tu reakci od free78 na kterou odpovídáš nečetla nebo nepochopila? Diskuze o úrovni českých STK nebyla tou hlavní myšlenkou proč nevzývá (jak píšeš) tyto statistiky. Jde o to, jak píše, že tady se srovnává soulad stavu auta s legislativou a ne jeho skutečný technický stav.
Btw.: jak tam někdo psal, že se tyto dvě organizace ani přes obrovský počet kontrolovaných vozů ani vzdáleně nesešly, ukazuje na výpovědní hodnotu těchto statistik.
A to Německo bych zase tolik nepřeceňoval, párkr...
Já tak trochu NEodpovídala (trochu jsem na to hned úvodní větou upozornila), ale CELKOVĚ se pokusila až TAK "jiné" vnímání "osvětlit".
Já osobně se domnívám, že právě ZCELA "jiné" naprosto "odlišné" fungování STK a DEKRA (které by "teoreticky" měly sice podobně fungovat, realita je ale VELMi odlišná) způsobuje poté TAK "jiný" pohled na ony statistiky.
To že výsledky těch i oněch statistik/přehledů dopadnou (na až tak "dramaticky", hlavně pokud je sledujete dlouhodobě) trochu "jinak", je "v pořádku". Stejně jsou rozdíly v J.D.Power v různých zemích atd. K tomu stačí např. ona jiná "mentalita" u J.D.Power, nebo jen "trochu" jiná metodika hodnocení, to je NORMÁLNí. Mimochodem, kdepak se "objevila" informace, že "...ani vzdáleně se nesešly"? ,-)
Nikde na světě věci NEfungují "skvěle", ale dovolila bych si říci, že "solidnost" fungování např. oněch STK a TÜV/DEKRA ... no to snad raději NEporovnávat.
PS: Já si myslím (jsem přesvědčena), že ta věta co jsem napsala jako "PPS" prostě "platí", navíc to místní až "odmítání" oněch tabulek statistik přehledů je vskutku "přehnaná", skoro až NEpochopitelná (a DŮVODY této vskutku NEstandardní reakce jsem se pokusila "popsat" v onom minulém příspěvku) - psychologie prostě "funguje" a věřte/nevěřte, i když "komunismus" padl již před 20 lety, "vnámání/chápání/přístup k informacím" je tu "jiný" (ne vždy nutně "horší", ale JINÝ rozhodně ano).
PPS: Každý druhý vám v Deutschland řekne, že PO pádu železné opony se VŠE zhoršilo (a asi na tom něco bude), ale pochopitelně NE všechno je "super", mnohé však JE "dál/lepší/vyspělejší/funkčnější" než zde, což je ale "logické" (tady se spousta "věcí" začala dělat/fungovat až PO revoluci a navíc na určitý "vliv" soudruhů lze narazit dodnes.
Ale zpět k autům, statistiky nevzívat ani nezatracovat - TO je správné(-ně)!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 19:57, Milý Jenomtak(y)!
Jenomtak posted by:
Ne Kylie, nechápeš to dobře. Z toho článku vyplývá, že tyto statistické tabulky jsou na prd. Pokud se při takto velkém statistickém vzorku dvě organizace svými výsledky ani nepřiblíží, znamená to, že min. jedna z nich používá špatnou metodiku. Kylie to nemá s citróny ani francouzy co dělat, to je matematika.
Já bych řekla, že to docela "chápu", ostatně "tipla" bych si, že takovéto přehledy znám/sleduji/porovnávám maličko déle a viděla jsem ji trošičku více, než všichni místní diskutující.
Pokud někoho NEzajímají; pokud je někdo přesvědčen, že ty tisíce hodin práce jsou "nula/nic" a že se dělají ... bůhví co si myslí (téhle části nerozumím - netuším - vysvětlí mi to někdo?) - TAK je TAK snadné je ... NEčíst. Das was!
Já mám jiný názor a když na ně narazím, mrknu co a jak a za ty roky se mi určitá "představa" v mozečku "vytvořila" a řekla bych, že i s "realitou denního dne" docela "ve shodě" je .. ale jak jsem někde tady napsala, prý (neuvěřitelných!) 85% lidí NEumí zpracovat informace a dokonce 96% s nimi NEumí dále pracovat - jestli je to pravda .. no nic, já svůj "pohled" na "běžná" auta stř. třídy jakými jsou C5 a passat popsala a důvodně se domnívám, že "obecné" vnímání passat jako VÝRAZNĚ kvalitnější (což se projevuje i v bazarových cenách, místy docela dost), je "chybné" - byť v posledním J.D.Power (v německu) dopadly oba vozy shodou okolností úplně stejně a tentokrát trochu hůře passat, tak oba jsou zhruba vpodstatě PRŮMĚRNĚ spolehlivé - toť REALITA - i když tomu (opět BŮHVÍPROČ) "většina" věřit NEchce.
PS: Já tedy v matematice nic/moc, ale na vás bych si možná "troufla" ,-)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 20:57, RE: Milý uhu2511!
Kylie posted by:
Já tak trochu NEodpovídala (trochu jsem na to hned úvodní větou upozornila), ale CELKOVĚ se pokusila až TAK "jiné" vnímání "osvětlit".
Já osobně se domnívám, že právě ZCELA "jiné" naprosto "odlišné" fungování STK a DEKRA (které by "teoreticky" měly sice podobně fungovat, realita je ale VELMi odlišná) způsobuje poté TAK "jiný" pohled na ony statistiky.
To že výsledky těch i oněch statistik/přehledů dopadnou (na až tak "dramaticky", hlavně pokud je sledujete dlouhodobě) trochu "jinak", je "v pořád...
Nevzývat a nezatracovat. Sem rád, že to od tebe slyším, resp. čtu :) Pamatuju nedávno nějakou debatu, kde jsi tyto žebříčky vášnivě obhajovala. Tak tedy ok.
Že naši STKalisti potřebujou přes prsty nebo možná rovnou přes hubu není sporu.
A to že se v Německu lecos negativně změnilo po sloučení s Osis říká strejc co tam bydlí od roku 1969 taky. Ale nejsou to jen takový nostalgický vzpomínky? Já tam párkrát dlouhodobějc byl a moc řemeslu zdatných Němců jsem nepotkal. Spíš v lepším případě pár Italů, Portugalců a právě Osis, v tom horším pak kupy Turků jinejch Araber a pengrimu z Polska. Němci by tak rádi obchodovali, "managerovali" anebo seděli doma na štědrý podpoře. Tomu se říká globalizace. Tím ale nevylučuju tvoji další myšlenku, že se jim v lecčems ani nepřibližujeme. V automobilovém "byznysu" však myslím že zrovna ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.01.2009 21:25, RE: passat
SupermanXXX posted by:
passata (B5) mám a žádnej zázrak ale jel sem teďka do německa peugeotem (neptejte se mě na typ ale je to velkej kombík r.v 2006 2.0 HDi) a díky Bohu za passata! V Citroenu jsem jel jen jako spolujezdec a přišlo mi to pohodlný ale já ty francouze prostě nemusím. příště chci skusit volvo nebo toyotu.
Taky v Passatu jezdím, rok 02, v tom tolik nespolehlivém 2.5 TDI, nevím čím to je ale za dva roky a skoro 70 000km bez závad, jen olej a nafta ... ať si každý jezdí čím chce úplně by stačilo říct jednou jak je C5 úžasná ... možná by to chtělo zase nějakou hoooooooodně dlouhou dovoolenou, pak tu ty diskuze mají smysl ... ať si to každy přebere jak chce ....
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.