0
back
 

diskuze k tématu: Audi A7 3.0 TDI - podrobné zhodnocení majitelem po prvních 13 tis. km.

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.04.2012 23:06, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Opet kopec zabavy, tato dikuze. Nevim, kde jste vy vsichni priznivci benzinu a rychle rezanych zatacek byli, kdyz jsem nekolik mesicu prodaval 330i, resp. 130i, 335i.?? Asi jste nekde diskutovali o tom, jestli Skoda 120 predjede A4, ci vedli podobne odusevnele debaty. Nebo jste to mozna vy, co jenom kecate, nechate si naposilat fotky a obcas i drze pozadujete projizdku, ale kdyz dojde na placeni, obvykle vymluvy: no kdyby to bylo o 100 tis levnejsi, nebo jeste lepe: "skoda ze to neni diesel, i k...
Nečetl jsem zde všechny příspěvky. Zkušenost pěkně sepsaná, čtivá. Daný model se tu zřejmě jen tak neobjeví.
S klidným srdcem můžu napsat, že o daném segmentu si můžu nechat zajít chuť a vůbec se za to nestydím. Vydělávám poctivou prací a výdělky tomu odpovídají... Tedy o voze nemíním debatovat.
Co mě ale zaráží, je přístup k vozu a k hodnocení nákladů na provoz. To mi zkrátka přijde, že právě tam se projevuje to "snobství".
Řešit totiž, jestli jezdím za 7 nebo za 13 s modelem za tuto cenovku...? OK, rozumněl bych tomu. Jenže pouze tehdy, když by se zde vcelku "pohrdavě" nehodnotil vůz značné hodnoty měřítky běžného spotřebního zboží. Koupil jsem to na rok, stejně půjdu do 335i atp. To autorovi vážně vadí řekněme 200 tis. Kč na PHM za 2 roky provozu a nevadí mu, že na častém střídání vozu tratí nesrovnatelně víc? Když i 19p nebo 20p kola řeší jako naprostý konzum? Kolik stála sada pneu + 20 litá kola? Vešli jsme se do 70 tis. Kč?
Zkrátka mi to přijde jako zaslepenost životní úrovní. Koupit to na 3-4 roky, nalítat na tom 4*60 tis. km a poslat dál... tomu bych naprosto rozumněl, kdyby při takovéto volbě padla volba 3.0 TDI. S autorovým přístupem tomu ale opravdu nerozumím... Šetřit desetitisíce ročně na PHM a tratit statisíce na obměnách vozu... To mi opravdu přijde jak "šetření" našich politiků a naše úsporné škrty. Někde se šetří desetníky, jinde ale klidně lítají miliardy...
Nicméně přeji šťastné km a to, aby dokázal ukočírovat svoje uražené ego. Není třeba se kvůli příspěvkům zde urážet ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.04.2012 23:13, RE: AUDI versus SVĚT
David V posted by:
Můj pohled není výrazně přes peníze. Spíš je to pohled co dám a co za to dostanu. Moje antichrochto příspěvky jsou spíše na téma, proč se nafta kupuje tak hromadně i na auta, která nejsou tolik vytížená. Tady to taky svádělo napsat, když je v recenzi 13 tkm/5 měsíců a startovací cena v katalogu 1,5 Mio, proč si majitel nedopřál na 2 roky 2,8 V6 nebo TFSi s 220 kW, pokud by skutečně chtěl koně, a obzvláště, když ještě napíše, že je snob, a že je mu benzín bližší.
A že jsou takový auta špatně pr...
A:psal jsem, ze jsem snob, protoze tak je vniman cesou verejnosti clovek, ktery sahne pri vyberu vozu do trojlistku BMW/MB/Audi. Vidim, ze to vas nenecha asi spat.
B:kdyby byla 3.0TSFI za ten peniz co ma soucasna sedma, nevahal bych. Bohuzel nebyla. Byla na objednavku, za plnou.
C:Tedy, jak bylo receno, chladnym kalkulem jsem predpokladal, ze se pul roku povozim, prodam, rozhodne neschudnu, bude-li stesti prat, budu na svem. To, ze mi ted A7 padla do ruky je vec jina. Jiz zminovany kamarad z klubu ma dlohodobou spotrebu 13,6l, v benzinove verzi. Ja nyni 7,5l. I kdybych letos najel jen 50tis km/rok, treba ze si koupim jeste hracku na leto atd, stejne se mi to vyplati, protoze proste i v DE je po nafte vetsi poptavka a auta se lepe, rychleji a vyhodneji zbavite. Ostatne staci se podivat na jakykoli autosalon jakekoli znacky z vyse jmenovaneho trojlistku, podivejte se na skladove vozy v teto tride, u malych vozu typu 1-er BMW, A1-3, MB A/B Klasse je benzin take k videni, ale jinak same TDi,CDI,xxxD
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.04.2012 23:27, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Opet kopec zabavy, tato dikuze. Nevim, kde jste vy vsichni priznivci benzinu a rychle rezanych zatacek byli, kdyz jsem nekolik mesicu prodaval 330i, resp. 130i, 335i.?? Asi jste nekde diskutovali o tom, jestli Skoda 120 predjede A4, ci vedli podobne odusevnele debaty. Nebo jste to mozna vy, co jenom kecate, nechate si naposilat fotky a obcas i drze pozadujete projizdku, ale kdyz dojde na placeni, obvykle vymluvy: no kdyby to bylo o 100 tis levnejsi, nebo jeste lepe: "skoda ze to neni diesel, i k...
Vím co píšu, přesně tuhle blbou A7 jsem měl na 3 měsíce přímo od dealera abych si ji zkusil a nikdy víc žádné Audi do baráku nechci. To není auto na ježdění, to je auto na dětské machrování, raději jsem pořídil 2x tak drahý Lexus, prakticky cokoli jezdí líp než novodobé Audi, dokonce i traktor
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.04.2012 23:45, RE: AUDI versus SVĚT
rohYpnol posted by:
Nečetl jsem zde všechny příspěvky. Zkušenost pěkně sepsaná, čtivá. Daný model se tu zřejmě jen tak neobjeví.
S klidným srdcem můžu napsat, že o daném segmentu si můžu nechat zajít chuť a vůbec se za to nestydím. Vydělávám poctivou prací a výdělky tomu odpovídají... Tedy o voze nemíním debatovat.
Co mě ale zaráží, je přístup k vozu a k hodnocení nákladů na provoz. To mi zkrátka přijde, že právě tam se projevuje to "snobství".
Řešit totiž, jestli jezdím za 7 nebo za 13 s modelem za tuto cenovku...
Pokusim se vam odopovedet:
Ne, vazne tady se nikdo neurazi, jen nad nekterymi prispevky koutim hlavou. A mrzi mne, ze kdyz chce clovek v patricnem rozsahu a hloubce popsat svuj vuz, venuje tomu energii, aby to melo hlavu a patu a nebylo to na petku z gramatiky, resi se tady nesmysly - viz rychlost S120 v zatacce a A7 na srotaku. A jeste vice mne mrzi, ze az na jednu ci dve vyjimky, kdy zde aktivni diskuteri napsali sami velice peknou a podrobnou recenzi (napr. na ono zminovane Mondeo), se jen kritizuje, delaji se ramena, ale neco sam napsat radeji ne.
Predstavte si, i ja si vydelavam poctivou praci, jsem lekar, a jako takovy musim proste pocitat. Kdybych se lepe ucit, mohl jsem delat treba lobbistu v Praze a jezit v poradne namakanem bouraku:) Kazdopadne divte se nebo ne, pro mne je tech 4-5l rozdilu znat. Vlastnil jsem doted vzdy 2-3 vozy, dohromady najezd kolem 55tis, tento rok ocekavam diky pracovnimu nasazeni mimo pusobiste minimalne o deset tis.vic. Vozovy park jsem zredukoval na jeden vuz-A7.Takze predstava benzinove verze se mi proste nejevi jako vyhodna. Navic snad jednonznacne vyplynulo, ze za naftu jsem nikterak nemusel priplacet, naopak, na tento naftovy kus byla sleva v hodnote nove fabie.
Vozy tesne pred skoncenim zaruky prodavam, resp. davam protiuctem, je to nejvyhodnejsi, nepohodlnejsi, nevidim na tom nic pohrdaveho. Vuz bohuzel ztraci hodnotu jako spotrebni zbozi, bez ohledu na to, jaky k nemu vy nebo ja mate vztah. Do 335i nepujdu, spatne jste mne pochopil. Auta mne bavi a proto je rad menim, zkousim nove a nove. Myslim, ze odsuzovat nekoho za utraceni za sveho konicka je zbytecne.
Na vas dotaz: rozdil kola 19 vs 20 byl ca 350Euro. Zabolelo to, samozrejme:)
Jeste vam jen povim maly postreh: mam ve svem okoli opravdu bohate lidi, pro ktere je cena nove premiovky opravdu zanedbatelna, vzhledem k jejich prijmum. Az na jednu nebo dve vyjimky jezdi v podobnych vozech: A6, 530, E Klasse, vse v nafte. Nejdou rocne definitivne mene nez ja. Nerikam, ze nemaji treba nejake benzinove zihadlo v garazi, ale proste na bezne jezdeni maji naftu. Nevim, asi jsou take financne negramotni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.04.2012 23:47, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Nebudu tratit tolik, jak pises. Neco ano, ale i ted, po 4 mesicich a najezdu 15 tis (az v lete jezdim kolem 10 mesicne), jsem s moji kupni cenou hluboko pod cenou nynejsich ojetin A7 na trhu, Byla to HODNE dobra koupe. Katalogovou cenu bych za to nikdy nevysolil. Jinak fakt beru tvoje argumenty, taky to uplne vidim, V8 v M3 posledni generace jsem uplne hltal, ale proste nemam na ten provoz. Az neco nasetrim, koupim treba vysnenou 911 a bude hej. Pokud vsak do te doby nebude na elektriku:(
PS: ...
K tomu prodeji 330i. Když se podívám tady na Tipcarsu na 5 let stará BMW 3, tak naftové verze začínají na nižších cenách než benzínové. To samé třeba Mazdy 6, které jsem jednu dobu dost sledoval. Kdekdo tady pláče, že by rád sehnal ojetou střední třídu v benzínu, ale všude jsou samé nafty. Popravdě si nedokážu představit pohnutky člověka, co si koupí 5 let starou střední třídu v naftě. Když hodně jezdí, tak si spíš koupí něco výrazně novějšího. A kdo najede málo by logicky naftu asi chtít neměl. Tak mi z toho vychází akorát někdo kdo má tzv. "přístup" k levné naftě (kamioňák apod).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 11.04.2012 23:49, RE: AUDI versus SVĚT
Rover623 posted by:
Vím co píšu, přesně tuhle blbou A7 jsem měl na 3 měsíce přímo od dealera abych si ji zkusil a nikdy víc žádné Audi do baráku nechci. To není auto na ježdění, to je auto na dětské machrování, raději jsem pořídil 2x tak drahý Lexus, prakticky cokoli jezdí líp než novodobé Audi, dokonce i traktor
Udelal jste dobre, 2x tak drahy, to by bylo, aby nebylo, ze? Vy opravdu vite, co pisete, je to videt.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 00:05, RE: AUDI versus SVĚT
Petr S posted by:
K tomu prodeji 330i. Když se podívám tady na Tipcarsu na 5 let stará BMW 3, tak naftové verze začínají na nižších cenách než benzínové. To samé třeba Mazdy 6, které jsem jednu dobu dost sledoval. Kdekdo tady pláče, že by rád sehnal ojetou střední třídu v benzínu, ale všude jsou samé nafty. Popravdě si nedokážu představit pohnutky člověka, co si koupí 5 let starou střední třídu v naftě. Když hodně jezdí, tak si spíš koupí něco výrazně novějšího. A kdo najede málo by logicky naftu asi chtít neměl....
Je treba srovnavat srovnatelne: zadejte si 330D versus 330i, do 100tkm. Benziny budou startovat nize, ve stejne cenove hladine budete mit 330xi, coz uz je prvek vybavy, ktery cenu opravdu ovlivni, nebo rocniky mladsi ci s lepsi vybavou. A situace u dealera, kde si chcete koput vuz s malym najezdem a se zarukou je jednoznacny. Po zkusenosti s 130i, 330 a 335i vim o cem mluvim, prodej tech aut opravdu trval dlouho. Treba u kupe takovy rozdil neni, tam vetsina kupujicich preferuje benzin, ale i sedanu a kombi je to obracene.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 00:46, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Udelal jste dobre, 2x tak drahy, to by bylo, aby nebylo, ze? Vy opravdu vite, co pisete, je to videt.
Ale no tak, podívejte se do ceníku, nejdražší Audi A7 stojí necelý 1 700 000,-, ten samý srovnatelný Lexus LS stojí skoro 3 000 000,-. Ale pokud chcete být puntičkář, tak dobře, přesně 2x tolik ten Lexus teda nestál. Nicméně mám i tu Škodu 120 a klidně vám s ní kdykoli ukážu, že na našich klikatých silničkách na ni A7 prostě nestačí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 00:56, RE: AUDI versus SVĚT
Rover623 posted by:
Ale no tak, podívejte se do ceníku, nejdražší Audi A7 stojí necelý 1 700 000,-, ten samý srovnatelný Lexus LS stojí skoro 3 000 000,-. Ale pokud chcete být puntičkář, tak dobře, přesně 2x tolik ten Lexus teda nestál. Nicméně mám i tu Škodu 120 a klidně vám s ní kdykoli ukážu, že na našich klikatých silničkách na ni A7 prostě nestačí
Ja vubec nepolemizuji, ze lexus je drazsi, spatne jste si vylozil muj ironicky komentar, k vasemu zdurazneni kolik jste za ten lexus dal, navic ja bych ani ten 1,7mio na A7 dohromady nedal, to jsou uz hrisne penize. Ale vite, ze bych se i rad podival, vlastne jsem nove LS nazivo nikdy nevidel. Napred mne predjedete v te stodvace a ja se pak podivam na toho lexuse, co rikate, nekdy u vas v Plzni, az bude pekne pocasi,ne? Navrhnete termin.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 04:17, Foto
Ty fotky jsou děsný. Na to jak se prezentuješ jako snob, tak to má úroveň tak deseti letýho dítěte, focený Nokií za dva litry. Jestli takhle v tom Německu makáte, ta tě bůh. Je to přehnaně dlouhý a fotky strašný, auto tragický. Sorry.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 06:11, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Ja vubec nepolemizuji, ze lexus je drazsi, spatne jste si vylozil muj ironicky komentar, k vasemu zdurazneni kolik jste za ten lexus dal, navic ja bych ani ten 1,7mio na A7 dohromady nedal, to jsou uz hrisne penize. Ale vite, ze bych se i rad podival, vlastne jsem nove LS nazivo nikdy nevidel. Napred mne predjedete v te stodvace a ja se pak podivam na toho lexuse, co rikate, nekdy u vas v Plzni, az bude pekne pocasi,ne? Navrhnete termin.
S tím benzínem musím bohužel souhlasit, nevím, jestli jsou lidi negramotní, nebo to souvisí s tím, že většina moderních benzínů žere nejmíň 98ku, která obvykle není a je k mání až svinsky drahá stovka, ale o velké benzíny skutečně zájem není... něco jiného je prodat Focuse 1,6 a něco jiného prodat třílitrovou prémii...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 06:12, RE: Foto
Thor posted by:
Ty fotky jsou děsný. Na to jak se prezentuješ jako snob, tak to má úroveň tak deseti letýho dítěte, focený Nokií za dva litry. Jestli takhle v tom Německu makáte, ta tě bůh. Je to přehnaně dlouhý a fotky strašný, auto tragický. Sorry.
Auto tragický? Čím jezdíš ty?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 08:48, RE: AUDI versus SVĚT
Rover623 posted by:
Souhlasím s tím, že BMW 850 nikdo nechce, v Anglii se to auto v dokonale zachovalém stavu dá pořídit za nějakých 1500 liber, což je asi 60 000 CZK. Stejně tak ještě mladší Mercedesy se tam dají koupit relativně za pakatel, paradoxně tam tak dochází ke stavu kdy je 20 let starý Mercedes dražší než ten samý starý 5 let. Nové Audi (bez výjimky) jsou odsouzeny právě do této kategorie aut, které extrémně ztrácí hodnotu. Jenže je tu jeden základní rozdíl, BMW 850 nabízí alespoň dobré svezení, co nabíz...
jak muzes srovnavat 850 a A7? Jsi si jistej ze 850 nabidne dabizi dobre svezeni oproti A7? Rekl bych ze jsi vedle jak ta jedle, protoze od te doby co se objevila 850 je obrovskej skok
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 08:51, RE: Foto
Thor posted by:
Ty fotky jsou děsný. Na to jak se prezentuješ jako snob, tak to má úroveň tak deseti letýho dítěte, focený Nokií za dva litry. Jestli takhle v tom Německu makáte, ta tě bůh. Je to přehnaně dlouhý a fotky strašný, auto tragický. Sorry.
Thor je traged. no
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 09:09, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Ja vubec nepolemizuji, ze lexus je drazsi, spatne jste si vylozil muj ironicky komentar, k vasemu zdurazneni kolik jste za ten lexus dal, navic ja bych ani ten 1,7mio na A7 dohromady nedal, to jsou uz hrisne penize. Ale vite, ze bych se i rad podival, vlastne jsem nove LS nazivo nikdy nevidel. Napred mne predjedete v te stodvace a ja se pak podivam na toho lexuse, co rikate, nekdy u vas v Plzni, az bude pekne pocasi,ne? Navrhnete termin.
Termín, ten nechám klidně na Vás, ale budete muset do Anglie kde teď bydlím, protože Lexus je tu se mnou. Teď ještě zvažuji jak sem legálně dostat tu Škodu 120 (hlavně tu), Rovera 600 a 75, blbý je, že mají levostranné řízení. V ČR v poslední době moc nejsem. Ono tem Lexus LS není také žádná výhra, ale měl několik benefitů, jednak jezdit v Anglii s autem co má řízení vlevo je pěkně o hubu, za další, za ty prachy to byl hybrid, takže dotace od státu (docela jsem se divil jak byla nakonec velká) a nakonec, při vjezdu do Londýna a vlastně i jiných měst, nemusíte platit tzv. zácpovou daň
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 09:15, RE: AUDI versus SVĚT
Rover623 posted by:
Termín, ten nechám klidně na Vás, ale budete muset do Anglie kde teď bydlím, protože Lexus je tu se mnou. Teď ještě zvažuji jak sem legálně dostat tu Škodu 120 (hlavně tu), Rovera 600 a 75, blbý je, že mají levostranné řízení. V ČR v poslední době moc nejsem. Ono tem Lexus LS není také žádná výhra, ale měl několik benefitů, jednak jezdit v Anglii s autem co má řízení vlevo je pěkně o hubu, za další, za ty prachy to byl hybrid, takže dotace od státu (docela jsem se divil jak byla nakonec velká) a...
Tak sem s recenzí, plus pár autentických fotek...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 09:17, RE: AUDI versus SVĚT
krakatit posted by:
jak muzes srovnavat 850 a A7? Jsi si jistej ze 850 nabidne dabizi dobre svezeni oproti A7? Rekl bych ze jsi vedle jak ta jedle, protoze od te doby co se objevila 850 je obrovskej skok
já nesrovnával A7 s 850, nauč se číst, pak piš reakci, ju?!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 09:21, RE: AUDI versus SVĚT
krakatit posted by:
jak muzes srovnavat 850 a A7? Jsi si jistej ze 850 nabidne dabizi dobre svezeni oproti A7? Rekl bych ze jsi vedle jak ta jedle, protoze od te doby co se objevila 850 je obrovskej skok
Co jsem měl možnost se s 850 párkrát svézt, je 850 sice trochu měkká, ale jinak má podvozek chování jak závoďák. A7 je podle mě opět blbě vyvážená a mírně houpavá. Jenže co se jízdního stylu týče, nejde 850 a A7 srovnat, každé to auto míří trochu jinam. Jediné co jsem chtěl říct je fakt, že z A7 se prostě nestane legenda (veterán), pravděpodobně ji čeká v ČR stejný osud jako většinu Audin u nás, po majiteli propujete pár bazarů, vystřídá pár majitelů a nakonec skončí na vrakovišti. V Anglii by ji ta cesta čekala ještě kratší, protože takováhle ojetá auta (stejně jako to BMW 850) tu nikdo nechce. Takže první majitel, prodej s obrovskou ztrátou, pak druhý majitel přes bazar poměrně levně (maximálně 2000 liber) a třetí majitel to buď sešrotuje nebo prodá v aukci
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 09:40, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
Nebudu tratit tolik, jak pises. Neco ano, ale i ted, po 4 mesicich a najezdu 15 tis (az v lete jezdim kolem 10 mesicne), jsem s moji kupni cenou hluboko pod cenou nynejsich ojetin A7 na trhu, Byla to HODNE dobra koupe. Katalogovou cenu bych za to nikdy nevysolil. Jinak fakt beru tvoje argumenty, taky to uplne vidim, V8 v M3 posledni generace jsem uplne hltal, ale proste nemam na ten provoz. Az neco nasetrim, koupim treba vysnenou 911 a bude hej. Pokud vsak do te doby nebude na elektriku:(
PS: ...
tak to je zase jiná, pokud jsi dostal skutečně dobrou nabídku tak se už nedivím, já srovnával katalogovky, tam by to potom vyšlo ne zase tak dobře. jasně, v tomhle kontextu se ti až zase tak nedivím. poslední AUDI-bráno rokem výroby-co mě skutečně uchvátil,o byla stará S8 v manuálu. to byla neskutečná raketa.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 12.04.2012 09:51, RE: AUDI versus SVĚT
life-drive posted by:
A:psal jsem, ze jsem snob, protoze tak je vniman cesou verejnosti clovek, ktery sahne pri vyberu vozu do trojlistku BMW/MB/Audi. Vidim, ze to vas nenecha asi spat.
B:kdyby byla 3.0TSFI za ten peniz co ma soucasna sedma, nevahal bych. Bohuzel nebyla. Byla na objednavku, za plnou.
C:Tedy, jak bylo receno, chladnym kalkulem jsem predpokladal, ze se pul roku povozim, prodam, rozhodne neschudnu, bude-li stesti prat, budu na svem. To, ze mi ted A7 padla do ruky je vec jina. Jiz zminovany kamarad z klu...
Ad snob: Je tak svým způsobem člověk, který si potrpí na zbytečně drahé věci. To jestli si je může dovolit je pak jiná věc. Pokud to někdo o sobě přímo napíše, ale pak se snaží vysvětlit, že z několika set tisícové ztráty chce desítky tisíc uspořit, tak je pro mě (vnějšího pozorovatele) něco špatně.
Jasně, pro 60 tkm za rok bych se o výhodnosti nafty nepřel, ale z recenze původně vyplývaly jiné hodnoty. Samozřejmě faktor slevy v kombinaci s prodejem před koncem záruky jsou taky důležité aspekty.
DE je kolébka nafty, byli to němci, kdo s tímto zvěrstvem přišli kvůli drobné úspoře.
Ano, je pár aut, kde se úspory projeví, ale není jich tolik, kolik se naftových aut prodává. Tohle kritizuji.
respond
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.