0
back
 

diskuze k tématu: Vyplatí se koupit čtyřkolku?

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 01.09.2015 13:36, RE: Trakce
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc


No proč - aby bylo vidět, jak se šikovně vdaly a ostatní jim záviděly. Vždyť to vidím v rodině, jak se lidi pachtí, aby to vypadalo, že je něco, co ve skutečnosti není...
A u kamarádů. Všichni mají zánovní auta a dluhy. Já nemám ani jedno a takto mi to vyhovuje, protože ani jedno k životu nepotřebuju.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 01.09.2015 13:59, RE: Trakce
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.


Kdyby měl každý řešit jen peníze, tak jezdí na kole, nebo v MHD.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Tuesday 01.09.2015 14:50, RE: Trakce
Pepe posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Kdyby měl každý řešit jen peníze, tak jezdí na kole, nebo v MHD.


Jo, ale tady to ma byt o autech. Jinak by kazdy zjistil, ze zadne penize nepotrebuje a vratil by se na strom, nebo rovnou do more...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 01.09.2015 15:36, RE: Trakce
bitner posted by:
Pepe posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Kdyby měl každý řešit jen peníze, tak jezdí na kole, nebo v MHD.
Jo, ale tady to ma byt o autech. Jinak by kazdy zjistil, ze zadne penize nepotrebuje a vratil by se na strom, nebo rovnou do more...


Otázka v titulku článku zněla: "vyplatí se koupit 4kolku?" . Odpověď: pokud nejde o autodopravu jako o výdělečnou činnost (jedno, jestli nákladní, nebo osobní), nevyplatí se žádné auto, 4kolky nevyjímaje. Takže jde svým způsobem o "rozmar". Z tohoto úhlu pohledu jsou pro mnohé lidi víc vyhozené peníze za Dacii, než za nějakou prémii. Následný bonmot pana Rotschilda si odpustím.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 01.09.2015 22:13, RE: Trakce
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc


Proč by neměly ve městě jezdit Yeti příp. malá SUV (pokud jsou ovšem v benzínu). Vždyť Yeti je půdorysně velké jako Fabie kombi a je menší než v ČR nejprodávanější Octavia... Tzn. do města kde je málo prostoru na parkování mi to přijde vhodnější než třeba Octávka. Vyšší posez, je příjemnější při nastupování a vystupování, z auta je lepší výhled. Cenově to vyjde podobně jako nižší střední třída.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 01.09.2015 22:53, RE: Trakce
Petr S posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
Proč by neměly ve městě jezdit Yeti příp. malá SUV (pokud jsou ovšem v benzínu). Vždyť Yeti je půdorysně velké jako Fabie kombi a je menší než v ČR nejprodávanější Octavia... Tzn. do města kde je málo prostoru na parkování mi to přijde vhodnější než třeba Octávka. Vyšší posez, je příjemnější při nastupování a vystupování, z auta je lepší výhled. Cenově to vyjde podobně jako nižší střední třída.


Ok, u malého SUV proč ne. Třeba Captur čtyřkolku vůbec nenabízí. Přiznám se ale že tyhle malé podivnosti jsem uplně vypustil z hlavy.
Uchylné mi to přijde u aut jako je Tiguan a výše, kdy třeba u X5 to nechápu už vůbec. Ale asi je o to zájem, tak to nabízí. V USA mají i Grand Cherokee jako dvoukolku, což je dobrá magořina.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 01.09.2015 23:00, Nevyplatí - bohužel
Pokud nejste z Jeseníků, Krkonoš, nebo z Beskyd, nevyplatí:( několik zim po sobě bylo prakticky bez sněhu a řekl bych, že letos to nebude jiné. Platit vyšší PC aby to následně víc žralo, to nedává moc smyslu. Posedlost AWD je jako mor:(
Někdo se tu podivoval nad Grand Cherokee 4x2. Ale v USA je SUV bráno jako rodinné auro, MPV tam nikdo moc nechce. Nač bude někomu v Californii k Jeepu pohon 4x4?
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Wednesday 02.09.2015 00:14, Potřeba AWD?
Ano reálně se nevyplatí, ale třeba v mém případě: bydlím na horách a bohužel nemám nohu, takže nemám si jak odházet sníh, nasadit řetězy, atd. Takže pokud napadne sníh, což u nás bývá opravdu dost (Jeseníky), tak s berlema dojdu do auta, otevřu garážová vrata, nastartuju, dám "D" a jedu. Měl jsem jak RWD tak FWD a když mi "hodný pán s pluhem" nahrnul k chodníku hromadu sněhu, tak jsem se prostě nevyhrabal.

Takže ano souhlasím, víc jak 75% majitelů 4x4 opravdu pohon všech kol nepotřebuje a za 4x4 si připlácí jen proto "ABY MOHLI ŘÍCT A POCHLUBIT SE", ale jsou výjimky, kdy je ta 4x4 fakt potřeba. Hasiči, Sanitky, horská služba, někdy policie,....

A ano, náklady na provoz jsou prostě vyšší, servis je dražší, ale...
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Wednesday 02.09.2015 08:16, RE: Trakce
Petr S posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
Proč by neměly ve městě jezdit Yeti příp. malá SUV (pokud jsou ovšem v benzínu). Vždyť Yeti je půdorysně velké jako Fabie kombi a je menší než v ČR nejprodávanější Octavia... Tzn. do města kde je málo prostoru na parkování mi to přijde vhodnější než třeba Octávka. Vyšší posez, je příjemnější při nastupování a vystupování, z auta je lepší výhled. Cenově to vyjde podobně jako nižší střední třída.

Hm, pravda, pak je to taky otazka (ne)vkusu. Casto tahle auta ale vidim v nafte. Je to celkove paradox. 100 let se inzenyri snazi, aby mela auta lepsi aerodynamiku, byla mrstnejsi, kompaktnejsi a mela nizsi spotrebu. Pak to moda SUV posle obloukem do kose.

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 02.09.2015 09:43, RE: Trakce
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
Proč by neměly ve městě jezdit Yeti příp. malá SUV (pokud jsou ovšem v benzínu). Vždyť Yeti je půdorysně velké jako Fabie kombi a je menší než v ČR nejprodávanější Octavia... Tzn. do města kde je málo prostoru na parkování mi to přijde vhodnější než třeba Octávka. Vyšší posez, je příjemnější při nastupování a vystupování, z auta je lepší výhled. Cenově to vyjde podobně jako nižší střední třída.
Hm, pravda, pak je to taky otazka (ne)vkusu. Casto tahle auta ale vidim v nafte. Je to celkove paradox. 100 let se inzenyri snazi, aby mela auta lepsi aerodynamiku, byla mrstnejsi, kompaktnejsi a mela nizsi spotrebu. Pak to moda SUV posle obloukem do kose.


Někdo tady psal, že spotřeba u čtyřkolky a dvoukolky je stejná. To by mně zajímalo, proč automobilky, které lžou, kde se dá, nelžou i v tomhle.
Ve skutečnosti pohon 4x4 zvyšuje emise:)

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 02.09.2015 13:25, RE: Trakce
Reno posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
Proč by neměly ve městě jezdit Yeti příp. malá SUV (pokud jsou ovšem v benzínu). Vždyť Yeti je půdorysně velké jako Fabie kombi a je menší než v ČR nejprodávanější Octavia... Tzn. do města kde je málo prostoru na parkování mi to přijde vhodnější než třeba Octávka. Vyšší posez, je příjemnější při nastupování a vystupování, z auta je lepší výhled. Cenově to vyjde podobně jako nižší střední třída.
Hm, pravda, pak je to taky otazka (ne)vkusu. Casto tahle auta ale vidim v nafte. Je to celkove paradox. 100 let se inzenyri snazi, aby mela auta lepsi aerodynamiku, byla mrstnejsi, kompaktnejsi a mela nizsi spotrebu. Pak to moda SUV posle obloukem do kose.
Někdo tady psal, že spotřeba u čtyřkolky a dvoukolky je stejná. To by mně zajímalo, proč automobilky, které lžou, kde se dá, nelžou i v tomhle.Ve skutečnosti pohon 4x4 zvyšuje emise:)


BTW jak funguje ten Haldex. Neni to tak, ze je zadni naprava odpojena pokud to neni potreba? Coz by znamenalo, ze se rezim 4x4 nekde ve meste vyuzije odhadem 0.01% casu kdy je auto v provozu?
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 02.09.2015 14:50, RE: Trakce
Petr S posted by:
Reno posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
Petr S posted by:
bitner posted by:
PetrT posted by:
. Mě třeba naopak přijde uplně pomatené kupovat jakékoliv SUV jen jako dvoukolku.
Presne! Moje rec. A s tema penezma je to tak, ze kdyby mel kazdy resit jenom penize, tak jezdi vseci v Dacii.
Opravdu musí každé Yeti aspol, kterým jezdí ženské po městě být 4x4? To by mě zajímalo proč
Opravdu musi zenske jezdit po meste v Yeti a spol.? To by me zajimalo, proc
Proč by neměly ve městě jezdit Yeti příp. malá SUV (pokud jsou ovšem v benzínu). Vždyť Yeti je půdorysně velké jako Fabie kombi a je menší než v ČR nejprodávanější Octavia... Tzn. do města kde je málo prostoru na parkování mi to přijde vhodnější než třeba Octávka. Vyšší posez, je příjemnější při nastupování a vystupování, z auta je lepší výhled. Cenově to vyjde podobně jako nižší střední třída.
Hm, pravda, pak je to taky otazka (ne)vkusu. Casto tahle auta ale vidim v nafte. Je to celkove paradox. 100 let se inzenyri snazi, aby mela auta lepsi aerodynamiku, byla mrstnejsi, kompaktnejsi a mela nizsi spotrebu. Pak to moda SUV posle obloukem do kose.
Někdo tady psal, že spotřeba u čtyřkolky a dvoukolky je stejná. To by mně zajímalo, proč automobilky, které lžou, kde se dá, nelžou i v tomhle.Ve skutečnosti pohon 4x4 zvyšuje emise:)
BTW jak funguje Haldex. Neni to tak, ze je zadni naprava odpojena pokud to neni potreba? Coz by znamenalo, ze se rezim 4x4 nekde ve meste vyuzije odhadem 0.01% casu kdy je auto v provozu?


http://auto.idnes.cz/jak-funguje-haldex-pohon-vsech-kol-drs-/automoto.aspx?c=A120510_012556_automoto_vok

tady je detailní rozpis prvních čtyř generací systému
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Wednesday 02.09.2015 20:26, Haldex
poslední generace už je permanentní 4x4, i když na zadek jde běžně jen 10% výkonu...
respond
1 2


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.