0
back
 

diskuze k tématu: Je ojeté Volvo XC70 D5 s automatem to pravé?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.03.2010 08:53, RE: Automat
*autofans* posted by:
Automatu bych se vůbec nebál, v porovnání s výměnou dvohmotového setrvačníku který má většinou nižší životnost než automatická převodovka je cena opravy 25tKč za manuál oproti cca 40-50 tKč za komplet repasi převodovky. Navíc zmínění tisícihran na výstupu z uhlové převodovky dostává daleko více zabrat u manuálu kde je přenos výkonu skokový. AT převodka je od japonského výrobce Aisin, spolehlivost normální ale určitě nedoporučuji držet se keců výrobce a neměnit olej. Po 80-100tkm výměna za 4tKč n...
Tak jsem se podíval na netu na ten KAPS Kojetín a ukázal se jeden pozitivní názor a moc moc negativních - tak nevím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.03.2010 10:15, Oprava automatu
Největší problém automatu je v tom,že u nás prakticky nejsou lidé co bu automatům rozuměli,spousta servisů se sice tak tváří,ale někdy napáchají více škody než užitku,pokud už šlověk opravdu nejde někoho kdo těmto převodovkám rozumí (u japonců a američanů he to ještě horší),je takový člověk obvykle zavalen prací a taky moc dobře ví,že za ukázkovou práci si může účtovat nehorázně vysokou cenu,jenže kolik takových lidí po republice je kteří vám opraví profesionálně japonský automat,já vím o třech.
K tomu co bylo psáno výše,převodovka je skutečně japonská (Aisin) a pro výměnu filtru je nutné ji vymontovat a rozdělit,filtr je pevně usazen v zadní části mezi levou a pravou polovinu těla.Ovšem filt je se u tohoto modelu mění až po 200 tis. kilometrech,doporučuji tedy prověřit zda-li již převodovka výměnou filtru prošla,pokud ne,samotný filtr stojí kolem 8 tisíc korun,ovšem profesionální opravář si za takovou výměnu,při které mimochodem výrobce doporučuje prověřit i správnou funkčnost všech lamel,může naúčtovat až 45 tisíc korun.Výměna oleje se u této převodovky provádí nejlépe po 50-60 tis, ujetých kilometrů,bez výměny filtru a s proplachem který se provede čistým olejem (žádné speciální prostředky),pak už jen naplnit a odjet.Systém je poměrně odolný na přelití na rozdíl třeba od Mercedesu kde příliš nízká nebo vysoká hladina oleje může způsobit škody,takže se může stát,že z převodovky bude prvních 5 tis. kilometrů odkapávat trochu olej (pokud ji servis naplnil moc)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.03.2010 00:44, Proboha
Proboha, proč chcete kupovat 8 let staré Volvo? Chcete dělat hogofogo?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.03.2010 01:34, RE: Proboha
janseb posted by:
Proboha, proč chcete kupovat 8 let staré Volvo? Chcete dělat hogofogo?
... ta naivita mne tak rozčílila, že, dřív, než jsem to dopsal jsem klikl "odeslat" místo "návrat na článek", kde jsem si chtěl ověřit, zda mne nešálí zrak.

Za 250 tisíc s 200 najetými tisíci? Máte dost peněz na vyhazování za opravy? V mém V70 jsem mezi 125 a 135 tisíci za opravy motoru (2,4D 96 kW) dal asi 150 tisíc a pak jsem ho rychle prodal.
I to audi Allroad se nabízí levněji - nevím, kde lidé prodávající XC70 berou sebevědomí k nasazaní tak vysokých cen, jaké jsou na netu.

Pokud máte peníze na drahý servis, tak vás to hogofogo vyjde možná i o 100 tisíc levněji s pětkovám Bavorákem nebo Ečkovým Mercedesem a to i s menšími nájezdy (i když těm se v našich bazarech moc věřit nedá). Pravda, nebudou to čtyřkolky, ale na silnici se v nich budete cítit líp a sousedi vám budou víc závidět.

Na Volvo navíc není moc neznačkových servisů a ty značkové jsou zazraceně drahé (stejně, jako Mercedes a BMW).

Jezdíte opravdu hodně po městě? Pokud ano, radši si pořiďte něco menšího, pokud ne, jděte pryč od automatu - ten ve Volvu je strašně pomalý a ani vcelku slušný motor D5 120 kW (2002) to nezachrání. Novější D5 136 kW by samozřejmě byl lepší. Navíc automat ve Volvu má některé ne úplně běžné "fíčury" - k zařazení Drive z neutrálu musí auto stát se sešlápnutou brzdou - obzvlášť praktické při popojíždění v koloně, když se ti před vámi najednou rozjedou, místo vámi očekávaného zastavení.

Jezdíte často v zimě na české hory? Pokud ne, jděte od 4x4. S automatem a 4x4 počítejte s o 2 litry větší spotřebou, nižší maximálkou a horší akcelerací. A pokud 4x4 (tedy lépe řečeno Haldex) opravdu chcete, kupte si za 150-200 tisíc Passata s Haldexem nebo Subaru s opravdovým 4x4 (to by ale nebylo v Naftě). ... a taky s menšími nájezdy.

A pokud se chcete svézt v opravdu dobrém autě za malé peníze - podobně staré Mondeo pořídíte okolo 100 tisíc.

A navíc - všechna ta auta nahoře uvedená se silnice drží podstaně líp, než Volvo a u VW a hlavně Fordu seženete díly z druhovýroby za hubičku a neznačkový servis v každé druhé vesnici (u VW v každé třetí).

Měl jsem dvě Volva V70, nebyla špatná, ale nestála za ty peníze a když se v nich něco vysypalo, pak to byl dost hluboký zářez do rozpočtu ...

A pokud máte doma další, méně zkušené řidiče, ocení u BMW nebo Forda (a asi i u Subaru - řídil jsem jen Imprezu STi) naprosto přesné řízení - ta auta bez odmlouvání a okamžitě jedou tam, kam otočíte volantem. U Volva točíte, točíte a po chvíli se zhoupne a možná i začne zatáčet ... 200 v zatáčce na německé dálnici je opravdu pro silné nervy - a ty Bavoráky tam jedou o 50 víc s prstem v nose ...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.03.2010 07:55, RE: Proboha
janseb posted by:
... ta naivita mne tak rozčílila, že, dřív, než jsem to dopsal jsem klikl "odeslat" místo "návrat na článek", kde jsem si chtěl ověřit, zda mne nešálí zrak.

Za 250 tisíc s 200 najetými tisíci? Máte dost peněz na vyhazování za opravy? V mém V70 jsem mezi 125 a 135 tisíci za opravy motoru (2,4D 96 kW) dal asi 150 tisíc a pak jsem ho rychle prodal.
I to audi Allroad se nabízí levněji - nevím, kde lidé prodávající XC70 berou sebevědomí k nasazaní tak vysokých cen, jaké jsou na netu.

Poku...
Teď Vás místní volvíčkáři sežerou
Jinak, oktávka 4x4 na tom bude prakticky stejně jako tohle pseudoterénní volvo, ale za mnohem míň peněz. Kupte subaru..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 27.03.2010 19:59, Pro p. Zicha.
To Volvo, se kterým máte tu dobrou zkušenost z Německých dálnic, mělo také najeto přes 200 t. km a bylo toho stáří? X majitelů a pochybnou údržbu na vyžití.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 28.03.2010 22:06, RE: Pro p. Zicha.
Abík posted by:
To Volvo, se kterým máte tu dobrou zkušenost z Německých dálnic, mělo také najeto přes 200 t. km a bylo toho stáří? X majitelů a pochybnou údržbu na vyžití.
Mám již vícero zkušeností s Volvy, která mají najeto přes 200t.km, s pár kusy i hodně přes 300tis.km. Pokud mají řádnou údržbu, fungují vždy tak jak píši bez větších potíží. V článku jsem zdůrazňoval potřebu hledat vůz s prověřenou historií. To však platí u všech ostatních značek zrovna tak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 28.03.2010 22:14, RE: Proboha
janseb posted by:
... ta naivita mne tak rozčílila, že, dřív, než jsem to dopsal jsem klikl "odeslat" místo "návrat na článek", kde jsem si chtěl ověřit, zda mne nešálí zrak.

Za 250 tisíc s 200 najetými tisíci? Máte dost peněz na vyhazování za opravy? V mém V70 jsem mezi 125 a 135 tisíci za opravy motoru (2,4D 96 kW) dal asi 150 tisíc a pak jsem ho rychle prodal.
I to audi Allroad se nabízí levněji - nevím, kde lidé prodávající XC70 berou sebevědomí k nasazaní tak vysokých cen, jaké jsou na netu.

Poku...
Na co potřebujete silné nervy v autě, které se ze zvolené stopy skoro nehne.. Jaké opravy jste řešil za 150tisíc Kč na motoru 2,4D 96kW s najetými 120tis.km? Bylo by fajn být konkrétní, opravdu by mne to upřímně zajímalo. Netvrdím, že to není možné, ale není to vůbec obvyklé. Děkuji předem. Aleš Zich
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 10:58, automat
Poctivě jsem si přečetl celý článek i všechny příspěvky. Mnoha věcem nerozumím, mnoha se jen směji, ale mám jeden dotaz. V článku je zmínka o špatném zacházení s automatem. Já jsem tedy řídil akorát Sharana VR6 a Audi 2,5 TDI v automatu, každé asi tisíc km, takže zkušenost prakticky žádná a řídit automat mě naučili za tři minuty po telefonu. Můžu se zeptat, co je v případě automatu špatné zacházení? Jaké chyby se dělají? Moje představa byla, že automat je pro ty, co neumí řadit, takže to musí být snažší a blbuvzdorné. Díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 12:17, RE: Proboha
janseb posted by:
... ta naivita mne tak rozčílila, že, dřív, než jsem to dopsal jsem klikl "odeslat" místo "návrat na článek", kde jsem si chtěl ověřit, zda mne nešálí zrak.

Za 250 tisíc s 200 najetými tisíci? Máte dost peněz na vyhazování za opravy? V mém V70 jsem mezi 125 a 135 tisíci za opravy motoru (2,4D 96 kW) dal asi 150 tisíc a pak jsem ho rychle prodal.
I to audi Allroad se nabízí levněji - nevím, kde lidé prodávající XC70 berou sebevědomí k nasazaní tak vysokých cen, jaké jsou na netu.

Poku...
To janseb
Mohl byste rozvést tu úvahu o jízdě ve městě s automatem? Nějak jsem to nepochopil.
Také by mě zajímalo, proč jste si pořizoval druhé Volvo, když bylo to první tak špatné? Nebo bylo první OK a spálil jste se až se druhým?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 12:52, RE: automat
kadr03 posted by:
Poctivě jsem si přečetl celý článek i všechny příspěvky. Mnoha věcem nerozumím, mnoha se jen směji, ale mám jeden dotaz. V článku je zmínka o špatném zacházení s automatem. Já jsem tedy řídil akorát Sharana VR6 a Audi 2,5 TDI v automatu, každé asi tisíc km, takže zkušenost prakticky žádná a řídit automat mě naučili za tři minuty po telefonu. Můžu se zeptat, co je v případě automatu špatné zacházení? Jaké chyby se dělají? Moje představa byla, že automat je pro ty, co neumí řadit, takže to musí bý...
Automatu např. velice škodí přesun z D na R nebo opacne dokud jeste nestoji kola - nejcastejsi chyba. Dale zminene ignorovani vymen naplne, caste vyuzivani kick-down kdy dochazi k podrazeni i o nekolik stupnu, nadmerne zatezovani se studenym motorem/prevodovkou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 13:45, RE: automat
kadr03 posted by:
Poctivě jsem si přečetl celý článek i všechny příspěvky. Mnoha věcem nerozumím, mnoha se jen směji, ale mám jeden dotaz. V článku je zmínka o špatném zacházení s automatem. Já jsem tedy řídil akorát Sharana VR6 a Audi 2,5 TDI v automatu, každé asi tisíc km, takže zkušenost prakticky žádná a řídit automat mě naučili za tři minuty po telefonu. Můžu se zeptat, co je v případě automatu špatné zacházení? Jaké chyby se dělají? Moje představa byla, že automat je pro ty, co neumí řadit, takže to musí bý...
Je to tak jak píše "autofans". Také vyřazování z D na N za jízdy či při čekání na křižovatce není vhodné. Automat JE blbuvzdorný, ale mnoho lidí má "chytrý" pocit, že mu "ušetří námahu" právě např. tím vyřazováním. Nejhorší jsou však opravdu časté rozjezdy pod plným plynem a nucení do prudkého přeřazování kick downem. Když jezdíte běžnou plynulou jízdou, nic z tohoto se neděje nebo jen občas když je to opravdu potřeba, což samozřejmě nevadí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 15:41, RE: Proboha
AutoAZ posted by:
Na co potřebujete silné nervy v autě, které se ze zvolené stopy skoro nehne.. Jaké opravy jste řešil za 150tisíc Kč na motoru 2,4D 96kW s najetými 120tis.km? Bylo by fajn být konkrétní, opravdu by mne to upřímně zajímalo. Netvrdím, že to není možné, ale není to vůbec obvyklé. Děkuji předem. Aleš Zich
Zdravím, také by mne to zajímalo, co se mohlo kazit u vozu, který má najeto 120tisíc a se kterým bylo slušně zacházeno. Trocha konkrétnosti by neškodila, jinak budu muset pochybovat o relevantnosti příspěvku.

Část Volvistů, když už je musím takto nazvat, si často ke svému Volvíčku, chcete-li rodinnému pracantovi a společníkovi pro každodenní cestování, pořizuje ještě jedno Volvo, třeba nějaký výkonnější model čistě pro radost. Myslíte, že by to dělali jen tak slepě z lásky ke značce...? Pochybuji. Volva, jak jsem je poznal (např. S/V40, V70), se mi jeví jako naprosto pohodová auta na dlouhé cestování pro ty, kteří nehledají adrenalin za každou cenu, pro ty, kteří již z tohoto vyrostly, ale hodlají se v autě cítít jako doma v teple rodinného krbu. Kdo čeká od V70 sporťák, se kterým bude řezat zatáčky a pak na vůz plive, protože holt má větší rejd, protože holt tak dobře "nekomuikuje", bude patrně blázen a nedospělý člověk.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 15:59, RE: Oprava automatu
Rover623 posted by:
Největší problém automatu je v tom,že u nás prakticky nejsou lidé co bu automatům rozuměli,spousta servisů se sice tak tváří,ale někdy napáchají více škody než užitku,pokud už šlověk opravdu nejde někoho kdo těmto převodovkám rozumí (u japonců a američanů he to ještě horší),je takový člověk obvykle zavalen prací a taky moc dobře ví,že za ukázkovou práci si může účtovat nehorázně vysokou cenu,jenže kolik takových lidí po republice je kteří vám opraví profesionálně japonský automat,já vím o třech....
Nevím, jak je to se starými pětikvaltovými automaty ve Volvech. Jeden takový mám sice teď v C 30, ale ta má ještě moc málo najeto, aby se sypal automat. Osobní zkušenost mám ale s pětikvalty na MB (W 202, W210), které se tady dají opravit za celkem snesitelný peníz. Samozřejmě, ne každý to umí, ale po čase jsem na doporučení známého svěřil už rozebraný (jedním nemakačenkem) automat firmě FreKo z Malé Chuchle a spokojenost nejvyšší. Dělají také ameriky (známému toho známého dali do pořádku Mustanga a jinému známému toho známého Pick-up od Dodge). Ale jak říkám, tak půl roku to trvalo, než jsem našel někoho, kdo tomu rozumí a umí to opravit (a nenavrhuje řešení, že se u dealera koupí austausch repas).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 16:11, RE: Proboha
janseb posted by:
... ta naivita mne tak rozčílila, že, dřív, než jsem to dopsal jsem klikl "odeslat" místo "návrat na článek", kde jsem si chtěl ověřit, zda mne nešálí zrak.

Za 250 tisíc s 200 najetými tisíci? Máte dost peněz na vyhazování za opravy? V mém V70 jsem mezi 125 a 135 tisíci za opravy motoru (2,4D 96 kW) dal asi 150 tisíc a pak jsem ho rychle prodal.
I to audi Allroad se nabízí levněji - nevím, kde lidé prodávající XC70 berou sebevědomí k nasazaní tak vysokých cen, jaké jsou na netu.

Poku...
To jste mě docela pobavil s tím šaltováním mezi neutrálem a drive v koloně. Zatím jsem ve všech manuálech k autům, co jsem měl v automatu (Chevrolet Impala, Chevrolet Avalanche, MB C klasse, Volvo C 30) četl poučení, že se neutrál tam je jenom kvůli odtahu a stejně by se nemělo táhnout více než 40 km/h, protože převodovka nemá mazání (a hrozí zadření). Zároveň u všech aut mě to nenechalo přešaltrovat, jak píšete, pokud jsem nestál na brzdě (a auto nejelo). Je to zřejmě ochrana automatu proti poškození, navíc nevidím reálný důvod, proč to dělat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 16:23, RE: automat
*autofans* posted by:
Automatu např. velice škodí přesun z D na R nebo opacne dokud jeste nestoji kola - nejcastejsi chyba. Dale zminene ignorovani vymen naplne, caste vyuzivani kick-down kdy dochazi k podrazeni i o nekolik stupnu, nadmerne zatezovani se studenym motorem/prevodovkou.
Díky. Tak přeřazovat z D na R, když se auto ještě hýbe, mě nenapadlo, protože mi to přišlo pocitově vůči té převodovce hrubé, na pozvolné zahřátí motoru jsem pedant a na nějaké divoké podřazování u VR6 Sharanu syncro nebylo ani pomyšlení, protože při rozjezdu s plným autem strašil palubní počítač s okamžitou spotřebou 99,9 litru.
Ale když se bavíme o tom přeřazování z D na R při pohybu auta, jak je to u DSG? Četl jsem, že je to inteligentní stroj a má ty dvě spojky a připravenou v záloze další rychlost. Nemá třeba v zásobě při popojíždění vpřed zpátečku místo dvojky?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 16:42, RE: automat
AutoAZ posted by:
Je to tak jak píše "autofans". Také vyřazování z D na N za jízdy či při čekání na křižovatce není vhodné. Automat JE blbuvzdorný, ale mnoho lidí má "chytrý" pocit, že mu "ušetří námahu" právě např. tím vyřazováním. Nejhorší jsou však opravdu časté rozjezdy pod plným plynem a nucení do prudkého přeřazování kick downem. Když jezdíte běžnou plynulou jízdou, nic z tohoto se neděje nebo jen občas když je to opravdu potřeba, což samozřejmě nevadí.
I Vám děkuji za odpověď, zrovna otázka zařazení neutrálu třeba z kopce mě zajímala. Byť to u manuálu dělám poměrně často, u automatu jsem si to netroufnul, protože jsem nevěděl, jestli on pak z neutrálu pozná, že třeba čtyřka bude akorát a trojka by byla málo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 21:02, nebojte se automatu
Automatu se vůbec nebojte, strach z něj je přežitý mýtus!!! Jednou za 5 let nebo 100 tkm vyměnit olej (nechápu hemzy některých o doživotnosti). Za jízdy automatu "nepomáhat" a nekvedlat s tím. Je to právě automat, aby si to poradilo samo Pak není vůbec problém a převodovka přežije auto jak by nic. Problémy plynou max z toho, že do toho brouci pytlíci (jak majitelé tak přemoudřelé servisy) neadekvátně ryjou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 21:06, RE: nebojte se automatu
Fénix56 posted by:
Automatu se vůbec nebojte, strach z něj je přežitý mýtus!!! Jednou za 5 let nebo 100 tkm vyměnit olej (nechápu hemzy některých o doživotnosti). Za jízdy automatu "nepomáhat" a nekvedlat s tím. Je to právě automat, aby si to poradilo samo Pak není vůbec problém a převodovka přežije auto jak by nic. Problémy plynou max z toho, že do toho brouci pytlíci (jak majitelé tak přemoudřelé servisy) neadekvátně ryjou.
Kadr03: NEŘAĎ !!!! Na začátku jízdy: brzda + déčko. Na konci jízdy brzda + péčko. Nic víc !!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 29.03.2010 23:29, RE: Proboha
jiriez posted by:
To jste mě docela pobavil s tím šaltováním mezi neutrálem a drive v koloně. Zatím jsem ve všech manuálech k autům, co jsem měl v automatu (Chevrolet Impala, Chevrolet Avalanche, MB C klasse, Volvo C 30) četl poučení, že se neutrál tam je jenom kvůli odtahu a stejně by se nemělo táhnout více než 40 km/h, protože převodovka nemá mazání (a hrozí zadření). Zároveň u všech aut mě to nenechalo přešaltrovat, jak píšete, pokud jsem nestál na brzdě (a auto nejelo). Je to zřejmě ochrana automatu proti poš...
U všech automatů co jsem zatím kdy řídil šlo vyřadit za jízdy na N a pak zařadit zpět na D.. S tou brzdou to platí pouze při řazení z P na D či R nebo zpět na P. Ale je dobře, že jste to ani nezkoušel, jste správný uživatel automatické převodovky. To je právě krása automatu, zařadíte D a jedete
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.