0
back
 

diskuze k tématu: Je ojeté Volvo XC70 D5 s automatem to pravé?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.03.2010 11:21, rada
rozdíl mezi A6 kombi a XC70 je cca 60 kg... v testech jako je např. tento
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/volvo-xc70-d5-ocean-race-luxus-do-nepohody
se novináři většinou shodnou, že to není žádný kvapík, a to je prosím řeč o faceliftové verzi se 185 hp...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.03.2010 11:34, rada
tys asi myslel XC90.. no tak tam už je ten motor úplně tragický...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.03.2010 20:35, rada
Reno: nepopírám kvality onoho 3.0TDi, ale vyšší objem udělá své a čipík také. Logicky nejde srovnávat čiplou 3.0TDi a D5 2.4 bez čipu. To může snad jen puberťák... Tím nechci urážet, nýbrž naznačit, že je třeba se zamyslet. Také je třeba vzít v úvahu skutečnost, že V70 není sporťák, ani rádoby sporťák, nýbrž dálniční polykač kilometrů a pohodlné rodinné kombi. Těžký a robustní vůz, k tomu nesportovní převodovka, nesportovní podvozek a je tu zase další nesmyslnost onoho "puberťáckého" srovnání: "ty moje dehtové kamna se na tu stovku doplouží za 6,5 sekundy". Pokud beru v potaz čistě motor, je D5 jeden z nejlepších dieselů. A když už jsme narazili o čip, tak zajímavost je, že D5 je ve všech verzích stejný motor a liší se jen ř.j., která se dá zaměnit. Takže pokud je tento motor schopen výkonu od 96 do 136kW, tak musí mít sviňskou rezervu pro další choutky... čili čipík. Pak by z něho byla střela. Už 136kW je poměrně mrštá (podotýkám ve srovnání s podobnými motory) pro tak těžký vůz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.03.2010 20:47, rada
Ctyri krouzky pro teplousky...s chipem..hlavne aby mne nepredjela fabie, to by se mi otocil ksilt zpatky dopredu..uz chapu, proc si lidi kupujou auta jako volvo nebo subaru, protoze zaradit se mezi dementy neni pro kazdeho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.03.2010 21:14, rada
Souhlasím s Pepou.
Spíše se zamýšlím, jaké výhody v běžné praxi mi dá XC70 proti V70. Mimo starostí, tedy... (Haldex, spotřeba). Na pohodlné rodinné ježdění bych s naprostým klidem volil V70, která je de facto stejná (nižší a nemá zadní náhon, jinak identický, až na pár plastů). Volva nepatřily nikdy mezi sporotvně laděná auta, ale mezi takové vozy, které dokáží řidiči zajistit pohodlí a jistotu v severských zemích, např. při mcestě z Malmo do Upsaly na jeden zátah (jel jsem to s S60 D5 120kW). Ono- v zimě je ve Švédsku stejně na dálnici povlená většinou jen 80km/h, protože se dáonice jen pluhují a nesolí, jak u nás, tak k čemu 200kW??
Prostě zaměření Volva v této třídě je prostě jiné - jde o repúrezentační vůz pro generaci středního věku, lidi, kteří vědí, co hledají a mají svůj vytříbený vkus a styl a hlavně - nepotřebují si něco dokazovat. Jejeich hodnotový žebříček je tvořen už většinou jinak - a lidi, které ve svém okolí znám a mají Volva ( XC90, S60 i S80, jedna dáma XC60) už mají své postavení a respekt, který nepořebují nahánět načipovanou A6, kteropu dnes vlastní kdekterý jouda jen proto, že si potřebuje něco dokázat.
Připadá mi, že si někdo musí lěčit nějaká komplex a k tomu používá patřičné výrazivo, že ??
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 24.03.2010 23:39, rada
Reno: říkej si co chceš, ale nevěřím, že po chipu budeš mít stejnou akceleraci jako 535D, to ani omylem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 06:16, rada
Dobrý den,
upřímně bych do Vámi vybraného auta nešel. Důvodů mám několik:
1. Ať Vám říká kdo chce co chce, auto, které má 200 000 najeto, nebude mít již takové fyzikální vlastnosti jako auto nové, nebo lehce jeté.
2. Uvědomte si, že s autem najedete dalších třeba 100-200 tisíc km. Auto se pak stane absolutně neprodejné.
3. Cena - čím větší specialita, tím za auto v případě prodeje dostanete míň peněz. Specilisté na ceny jsou třeba BMW, kdy nové auto za 2-2,5 mil Kč, po 6-7 letech jste na 300 000 Kč. Propad o 70-80% ceny.
4. Rok výroby. Uvědomte si, že si kupujete 8 let staré auto. Za ty peníze najdete na internetu mladší auto s menším nájezdem kilometrů.
5. Ty peníze bych raději investoval do nejprodávanějších značek (Škoda, Ford). V téhle cenové kategorii najdete novější auto s menším nájezdem kilometrů a v případný prodej bude pro Vás mnohem snažší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 06:36, rada
pane Tome, Váš racionální náhled je obdivhodný, ale:
k1: máte trochu pravdu, to samozřejmě, ale u volva to až tak v plné míře neplatí, navíc hodně hodně moc záleží na stavu-na chování předchozího majitele. Znám volva, která mají najeto 300 a víc, jsou 10-20-30 stará a srovnávat je i z novým mondeem, či jiným standartním keplem fauvé, škoda apod prostě nelze. Nadruhou stranu znám také volvo, které ač téměř nové, je téměř na odpis. Majitel provedl několik mastodontních úprav, včetně několik zaručených garážových čipů, samolepek s teska, gensta kola, a podobný pubetální úpravy.
k2: u volva víc než kde jinde při prodeji rozhoduje stav. Nikoli nájezd. Volva si kupují lidé, kteří vědí co chcou. Upřímně - je mě jasné, že psychologická hranice nájezdu je daná, a že nákup patnácti-letého auta střední třídy v AAA s nájezdem 134658 po všech servisech na splátkách již od 3999,- je jistě výhra! Národe probuď se!
k3: stoprocentní pravda
k4: to určitě. Ale ne volvo.
k5: na to není odpověď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 06:39, rada
Pokud je standardní hodnota zrychlení z nula na sto 7,0 tak se podle mého zvýšením výkonu o něco zlepší. Dobře, můžu napsat třeba 6,7 - budeš spokojený? Pořád je to skoro o polovinu míň, než tohle volvo. Volvo prostě nemá diesel, který by se mohl rovnat BMW, AUDI nebo Mercedesu. Tečka, hotovo. Pokud bych si kupovat Volvo, asi bych koupil nějaký benzín.
XX: psal jsem, že jsem ho tam nedal já, jsem proti takovým experimentům. S těma fabiema to byl takový příměr. Ve skutečnosti jezdím jako důchodce, jak řekl jeden můj kolega. Ale občas prostě potřebuju /a chci/ být rychlý...
P.S. Věř mi nebo ne, ale kšiltovku jsem na sobě v životě neměl, nesluší mi:-
P.S.II jezdím s AUDI, ale srdeční záležitost jsou BMW, tohle je z nouze ctnost.

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 06:46, rada
Zdeny60 - komlex - nevím, ale když bydlíte v trošku větším městě, tak se tam A6 považuje za běžný rodinný kombík. Komplex bych si léčil asi v něčem lepším. Napsal jste to naprosto přesně, A6 má kdejaký jouda, je to celkem tuctové auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 09:23, rada
Kdyz ctis ten spravnej zebricek hodnot, kup si Volvo
Kdyz chces bejt jinej, netuctovej, kup si Volvo
Kdyz chces jezdit na pohudku a v bezpeci, kup si Volvo
Volvem tam a Volvem zpatky
Volvo forever
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 09:28, rada
XC70 rozhodně není špatná volba. Vytříbené jízdní vlastnoti na české silnice spolu se spotřebou odpovídající spíše nižší třídě. Sedačky Vás budou rozmazlovat i na dlouhých cestách a místa uvnitř tak akorát. Jak je psáno níže, hodně záleží na servisní historii vozu. Před nákupem bych doporučoval nechat vůz prohlédnout nějakým odborníkem, může to v budoucnu ušetřit opravdu hodně peněz. A náklady na servis? Značkový servis není vskutku levný, ale existují možnosti nezávislých servisů specializovaných na tuto značku, kde jsou náklady na servis srovnatelné s koncernovými vozy. V Praze třeba Adusum, kam již několik let jezdím a jsem naprosto spokojen. Přeji šťastnou ruku při výběru auta
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 10:18, rada
Čtvrt milionu za 8 let staré auto - to je špatný vtip. Bez urážky. Jak bylo napsáno níže, AWD u volva není žádný zázrak, i když ano, v zimě na sněhu s naloženým přívěsem se s AWD do kopce rozjedete mnohem snáz, to je pravda. Teď si jenom musíte zdůvodnit, že vám tahle vlastnost vyváží vysokou cenu, nadprůměrné stáří a všechny problémy a investice, které si díky tomu auto vyžádá (a ono si je vyžádá, ani volvo není bezporuchové a bezúdržbové). Pokud s tím chcete jezdit do terénu, vyberte si skutečný teréňák. Na pár výletů v zimě na hory vám stačí dobré zimní gumy, řetězy do krufru a trochu přemýšlení, protože i s předním náhonem můžete zapadnout tak daleko, že už se k vám nedostane nikdo, kdo by vás vytáhl. Za 250.000,-Kč můžete mít 3-4 roky staré plně vybavené auto střední třídy se zaručeným původem a servisní historií a slušným dieslovým motorem. např. mondeo 2.2TDCi od forda. A jestli chcete volvo, tak za 300.000,- Kč můžete mít i nový model mondea (2007 nebo i 2008), což je stejná podvozková platforma jako současné V70 a S80.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 15:37, rada
Pro T. J.
Chápu Váš názor na Volva. Jste jistě jejich fanoušek. Jako upřímně ruku na srdce, ale říci, že auto dle Vašeho názoru až 30 let staré můžete srovávat s novým mondeem? To snad nemyslíte vážně. Pokud takové auto je, tzn: auto z roku 1980 má jej nějaký sběratel. Pak chápu, že může být v super stavu neboť jako "veterána" jej vytáhne 1x za rok na výstavu veteránů. Všechny parametry takového auta jsou úplně pasé - především spolehlivost, bezpečnost, spotřeba. Jen pro zajímavost zasílám link ohledně testu bezpečnosti jednoho "železného mastodonta".
http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 16:06, rada
Pro Toma.
Super link jen je tam chybka. Je nutné spojit slovo w atch, na watch. Pak link funguje. Jinak super. Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 19:04, rada
Pánové, toto video je starší než naše planeta. Kdo chce psat být, hůl si vždy najde. Kouknětě jinam, např.:
http://www.youtube.com/watch?v=1SmOR-yWp6Y
a mnoho podobných. V tom videu je oku znalce odhaleno mnohé, nikoliv však nějaká fakta o deformačních zónách něktérého z těchto žebráků. Navíc, je zde mnohagenerační posun. Pokud je zde někdo konstrukce aut znalý, ví že modus má spojené podélné nosníky tzv. "přední traverzou", zatímco tento stařec ani omylem. Výsledek testu by byl naprosto jinde, kdyby byl náraz čelní. Vím-při srážce si neikdo nevybere, bohužel. Další velkou pravdou je to, že kdyby to byla srážka třeba s 850, kde je motor napříč, který by pohltil mnohem větší sousto, zase by byl výsledek jinde. Ale na faktu to nic nemění, že prostě dnešní auta jsou opravdu bezpečnejší.
No, a Tome, já nejsem fanda Volva, nejsem vlastně fanda žádné značky. Auta střídám jak se mi zrovna chce. Jen se snažím, opravdu objektivně nahlížet na některé skutečnosti. Je to jen dílem mé profese, že se často setkávám s mnoha auty, a docela často právě z volvem, kde jsem byl několikrát velice překvapen kvalitou "plechařiny", motory - valná většina je téměř nesmrtelná. A to já cením. Doufám, že jednou mi dá svět za pravdu, že dnes tak moderní downsizing je rychlá cesta do pekel. Objemy jak na motokáry, samý turbíčka, pokud možno dvě, a maličkatý, a k tomu kompresůrek... to je hnus. "vono" to nějak jede, ale zvuk je nevalný, spotřeba děsivá a výdrž je samozřejmě jinde. Cožpak takové mondeo najede bez problémů 300-500-700... tisíc? S tím jsem se ještě nesetkal. Ale vím, jak krásně umí papkat olej už třeba při 120-150, samozřejmě nejen mondea. Vím, jak se dokáže nasát do motoru klapka, také už jsem viděl -nebo vlastně neviděl- ztracenou kliku. Nikdy se nenašla! Auto bylo poměrně nové, a posudkový závěr byl zhruba takový: "...v daný okamžik agregát zřejmě pracoval na pokraji svých možností, delší dobu než obvyklou..." "...záruku v tomto případě není možné uplatnit, protože byl nepatrně překročen limit výměny oleje..." Je to hnus, s kterým se v CZ nedá -bohužel- pracovat. Nepamatuji se, co to bylo za auto, a vařím z vody, ale prostě dnešní auta jsou sice bezpečnější (a o to jde), ale jsou technicky jakoby méně odolná. Slovy hospodského štnagasta: "je to tam samá ta élektronka, samej vypínač na cosi, ábées, éespé, ejsídýsí a já nevím co ještě, ale olej si sám kurňa nevyměníš..." Neříká-takový škodovka byla hotová po 80-150tkm, žigul (BA3) vydržel zhruba dvojnásobek, ale pánové-jsou zde dodnes (mezi jistou sortou obyvatel) třeba mercedesy, které mají milion a nic se neděje! To je fakt. Volvo není špatné auto, D5 je poměrně dramaticky dobrý motor. Není to sporťák, ale to samozřejmě nidko od nafty přece nechce? XC70 není špatné auto, ale ten haldex! To je prostě drek. No, dá se opravit, ale je to zbytečně nákladné a není důvod pro pořízení "rádoby čtyřkolky". Prostě pokud 4x4 osobák, vidím Subaru. Jiná volba není.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 20:21, rada
T.J.:
to, co píšeš o tom, že auto jezdilo na hranici svých možností atd... jsem zaregiostroval někde na webu ohledně Mitsubishi EVO 10. DOšlo k poruše motoru u vozu v záruce (tuším, že se žadřel, ale nejsem si už jist) a reklamční řízení znělo takto: vážený zákazníku, protože jste maximální výkon vozu využíval po dobu delší než 20 minut, což jsme zjistili výpisem z ŘJ, nelze reklamaci uznat. S pozdravem... Mitsubishi Motors... bla bla bla.
Když jsem to četl nechtělo se mi věřit, že někdo, kdo si za více než milion korun koupí plnokrevný sportovní vůz, předurčený k využívání jeho výkonu, netuší, že ho může využívat jen po omezenou dobu, protože pak dojde k jeho rozsypání. A pravda, 20 minut není nijak dlouhá doba a to se dá ujet při v=200km/h asi 68km. Nic moc tedy. ALe škoda za 0,5 milionu korun za nový motor...
Ale jinak Volvo V70,S60, nakonec i XC70- ano! Ale s maximální obezřetností, protože tyto vozy v tomto věku mají již hodn za sebou a otázkou je, kolik bude vyžadovat okamžitý servis hned po kooupi (rozvody, brzdy, oleje, brzdovka, vstřiky, čerpadlo, filtry, doplnění klimy, pne, brzdové desky a kotouče, výměna oleje v AT, výfuk, DPF (pokud je) a asi i další a jsem na nkěkde kolem 100.000Kč. Pak zdánlivě výhodná koupě může znamenta řadu bezesných nocí. Volvo není levné, ne, že je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 21:07, rada
Padlo tady hodně názorů, přesto za tím co jsem napsal si stojím. Do zvoleného auta bych nešel. Ale kupující je pan Pokorný. Měl by mít k dispozici všechny indície k tomu se správně rozhodnout. Pokud se rozhodnete do auta jít, určitě bych se tam, kde budete auto kupovat, domluvil na servisní prohlídce přímo ve Volvu. Auto, ikdyž může vypadat zachovale je třeba odborného oka, které objektivně zhodnotí stav automobilu. Za to necháte 1500-2000 Kč, které se Vám sakra vyplatí. Budete vědět jak na tom auto je. Čím více problémů na autě naleznete, tím Vám to dává lepší možnost se rozhodnout a taktéž smlouvat o ceně. Vždy trvejte na slevě, za jakékoliv stavu. Vy jste ten kdo drží balík peněz. A 250 000 Kč nejsou malé peníze. Vždy si řekněte jak rychle takové peníze jste schopen vydělat. Nebo jaké úsilí Vám to dalo je vydělat. Bazarníci mají vždy ceny nadsazené, takže se smlouváním počítají. 5-10% dolu. Pokud usmlouváte více, klobouk dolů. Jde o to, jak tu psal Zdeny60, aby se Vám tehle "severský špás" krapet neprodražil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 25.03.2010 21:40, rada
Volva si opravdu drzi svoji cenu i pres pomerne vysoky najezd km., navic jako jedny z mala aut jsou velmi dobre prodejna i po 200 tis km. Volvo ma velkou vyhodu: je neotrele a zajimave. Osobne mi vadi interier, ktery se mi nelibi ani ergonometrii, ani tim, ze napr. kuze po 50 tis.km vypda silene, byt pak uz porad stejne, klidne i po 200tis., samozrejmosti je setrne zachazeni. XC90 v dieslu v D5 s manualem z r.06 mame v rodine, kupovana jako mirne jeta, t.c. najeto kolem 300tis km, mame ji jako pracovni vuz, slouzi mimo jine i na tahani koni a lode v lete k mori. Opravy: ve 130tis. spojka, spolu se servisem (olej atd.) cena v autorizovanem servisu v Nürnbergu 1800Eur, takze pohoda. Ve 220tis. tlumice a loziska. Delano v neautorizovanem servisu, cenu uz nevim, ale zadna drahota. Jinak bezne spotrbni veci, desticky, kotouce atd. Vazna zavada zadna, jednou zasekle CD, bezplatne vyreseno v autor. servisu, opet v Nürnbergu, s ceskym dealerstvim zkusenosti nemame, ale bude to snad obdobne. Otec presedl z X5, ktera byla opravdu co se servisu tyce jinde (vyse) a od te doby je zaprisahly volvar. Osobne mi Volvo nic nerika, ale mne nelze brat vazne, jsem zaujaty BMW-fanda. Jen byt vami, projel bych se jeste v Subaru Outback, mne osobne toto auto nadchlo, mluvim o predchozi generaci. Jinak Volvo stran spolehlivosti a "netuctovosti" neni spatna volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 26.03.2010 07:41, Automat
Automatu bych se vůbec nebál, v porovnání s výměnou dvohmotového setrvačníku který má většinou nižší životnost než automatická převodovka je cena opravy 25tKč za manuál oproti cca 40-50 tKč za komplet repasi převodovky. Navíc zmínění tisícihran na výstupu z uhlové převodovky dostává daleko více zabrat u manuálu kde je přenos výkonu skokový. AT převodka je od japonského výrobce Aisin, spolehlivost normální ale určitě nedoporučuji držet se keců výrobce a neměnit olej. Po 80-100tkm výměna za 4tKč nikoho nepoloží. Jediná nevýhoda je v nemožnosti vyměnit jinde obvyklý olejový filtr automatu - bohužel je někde uvnitř. Tento úkon si ve Volvo cení na skoro 10tKč, specialisté na automaty to dělají včetně proplachu za zmíněné 3-4tKč (KAPS Kojetín ap.)
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.