Pepe posted by:
Pavlik posted by:
brin posted by:
Však mluvím hlavně o CNG, passaty, oktávky... Na CNG toho jezdí hodně.
Zase tak hodně toho na výběr s CNG není, v použitelných motorizacích je výběr pořád docela úzký a jsou dostupné až posledních pár let. Víceméně jde o koncernové vozy s 1,4 TSI CNG (ať už jakkoli značenou) nebo starší a už nenabízenou 2,0 CNG a Opel s jeho 1,6 Turbo CNG. Nic moc dalšího s cenovkou +-500 tisíc (za nové auto) a použitelným motorem na trhu není.
Když si vezmeš omezenou nabídku ne úplně výkonných motorů současnosti ( do Oktávky max 80kW, Passat 110 kW, obě 1,4 TGI s dobrou spotřebou), 2,0 v minulosti (85kW se spotřebou tragickou, např Caddy, Touran), připočteš problémy s uzávěrem nejvzdálenější tlakové lahve - kdo se o to zajímá, ví + jako bonus postupně progresivní zdanění (spotř. daň dosáhne snad v 2020 hladiny paliv fosilních) jseš stejně ve slepé uličce...
Zatím o CNG také jen přemýšlím (a čekám na tu slíbenou státní podporu
)Ono těch 81kw do oktávky / golfu v pohodě stačí - jel jsem s tím pár set km a výkon mi nechyběl, navíc je to velmi tiché. Ta stará 2,0 85kw je naopak podle mých zkušeností velmi úsporná a minimálně se vyrovná 1,4TSI. A že zdanění přijde? To je jasné, i Davidovi jsem oponoval tím, že stát si nedá ujít jedinou příležitost vyrazit z lidí peníze - ale dá se to docela solidně obejít použitím domácí plničky. Už jsou dostupné kousky s cenou okolo 20 tisíc korun, sice tlakují cca 8 hodin, ale pro domácí použití to stačí.