0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen evropské zákazníky za Dieselgate neodškodní. Nevidí k tomu důvod

category of topic classification: německá vozidla
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 24.01.2016 12:30, .
čekal někdo, že to dopadne jinak? Jakmile by to byl precedens odškodnění, znamenalo by to neodvratný krach průmysl téměř v celé evropě.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 24.01.2016 14:38, emise
Neznám nikoho kdo by auto vybíral podle emisí. Tedy možná až tak na 10 místě to někoho zajímá... já se klidně přiznám že emise mě vůbec nezajímají. Vůbec.
Jak jde ale z něčeho vytřískat prachy tak je každý ekolog.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Sunday 24.01.2016 17:59, unia a jej zakony
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 24.01.2016 20:44, RE: unia a jej zakony
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.


To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou.
Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 25.01.2016 09:12, RE: unia a jej zakony
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.


Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:
1) nezvýhodňovat daňově naftu
2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)
3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 25.01.2016 09:51, RE: unia a jej zakony
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)


Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 25.01.2016 09:57, RE: unia a jej zakony
Pavlik posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.


Čím přemejšlíš?
Pokud by se splnily 2 první body, tak sice nebudeš jezdit za 5 litrů benzínu, ale bude tě to stát, jako 5 litrů nafty. To je prostě vidět, že majitelé chrochtů mají v hlavě jen tu spotřebu a nic víc je nezajímá.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 25.01.2016 10:58, RE: unia a jej zakony
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.
Čím přemejšlíš? Pokud by se splnily 2 první body, tak sice nebudeš jezdit za 5 litrů benzínu, ale bude tě to stát, jako 5 litrů nafty. To je prostě vidět, že majitelé chrochtů mají v hlavě jen tu spotřebu a nic víc je nezajímá.


Teď to nějak nechápu? To jako když zvýším daňovou zátěž nafty a její "zvýhodnění" za to, že je při spalování efektivnější, tak ušetřím? Nebo si snad myslíš, že současně poklesne daňová zátěž benzínu? Vždyť to je hloupost. Stát se svých příjmů nikdy nevzdá. Jediným důsledkem bude zvýšení ceny nafty a tedy zdražení prakticky všeho, protože všechno se dnes dopravuje.
A ano, u dvou (ze tří) aut mě opravdu "nic jiného" než spotřeba a provozní náklady nezajímá, jestli to tedy myslíš z hlediska "provozu". Na rozdíl od tebe najíždím dost kilometrů a tak jsou pro mne náklady na provoz / palivo opravdu důležité. Na rozdíl od pseudo ekologie.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 25.01.2016 11:47, RE: unia a jej zakony
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.
Čím přemejšlíš? Pokud by se splnily 2 první body, tak sice nebudeš jezdit za 5 litrů benzínu, ale bude tě to stát, jako 5 litrů nafty. To je prostě vidět, že majitelé chrochtů mají v hlavě jen tu spotřebu a nic víc je nezajímá.


Ty sis nevšiml, jak zřídnul provoz, když se litr nafty/benzínu vyšplhal ke 40 korunám? 90% lidí, co jezdí nepracovně, se rozhodujou při použití vozidla právě podle ceny na km, jedno jestli benzín/nafta. Tvoje alergie na ty, co se opovažujou používat naftu v osobácích už je fakt legrační. Co takhle vyvinout aktivitu tam, kde to má smysl? Tady fakt nemá cenu odsuzovat lidi, kteří se jen přizpůsobujou daným mantinelům. To není jejich chyba, ta je u těch, co ty mantinely nastavujou
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Monday 25.01.2016 12:15, RE: unia a jej zakony
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.
Čím přemejšlíš? Pokud by se splnily 2 první body, tak sice nebudeš jezdit za 5 litrů benzínu, ale bude tě to stát, jako 5 litrů nafty. To je prostě vidět, že majitelé chrochtů mají v hlavě jen tu spotřebu a nic víc je nezajímá.
Ty sis nevšiml, jak zřídnul provoz, když se litr nafty/benzínu vyšplhal ke 40 korunám? 90% lidí, co jezdí nepracovně, se rozhodujou při použití vozidla právě podle ceny na km, jedno jestli benzín/nafta. Tvoje alergie na ty, co se opovažujou používat naftu v osobácích už je fakt legrační. Co takhle vyvinout aktivitu tam, kde to má smysl? Tady fakt nemá cenu odsuzovat lidi, kteří se jen přizpůsobujou daným mantinelům. To není jejich chyba, ta je u těch, co ty mantinely nastavujou


Tak a teď by sem ještě měl napsat názor Pepíček .
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 25.01.2016 12:17, nafta
No nevšiml jsem si že by moderní diesly byly nějak odolnější...
A k spotřebě - s Multivanem TDI 132kW jsem jezdil za 9-11l. Dle knihy jízd je průměr 10,3.
Ted mám 14 dní stejné auto s TSI 150 kW a jezdím zatím 11,7l dle pc. Najeto 1600km, převážně město. Rozdíl v jízdě markantní, TSI je s automatem sladěná daleko lépe a je výrazně tišší.

Myslím že kdyby měl diesel splnovat stejně přísné limity jako benzín o moc úspornější nebude, o spolehlivosti nemluvě.

Ale situace ja jaká je, takže diesel smysl dává. To je pravda.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Monday 25.01.2016 13:50, RE: nafta
PetrT posted by:
No nevšiml jsem si že by moderní diesly byly nějak odolnější... A k spotřebě - s Multivanem TDI 132kW jsem jezdil za 9-11l. Dle knihy jízd je průměr 10,3. Ted mám 14 dní stejné auto s TSI 150 kW a jezdím zatím 11,7l dle pc. Najeto 1600km, převážně město. Rozdíl v jízdě markantní, TSI je s automatem sladěná daleko lépe a je výrazně tišší. Myslím že kdyby měl diesel splnovat stejně přísné limity jako benzín o moc úspornější nebude, o spolehlivosti nemluvě. Ale situace ja jaká je, takže diesel smysl dává. To je pravda.


Ano, na tohle celou dobu narážím. Jestli jsem na něco alergický, tak na naprosto nepochopitelné znevýhodnění benzínu. Já nechci zdražovat diesel, já chci narovnat podmínky pro benzín, a to v oblasti ceny, využitelnosti paliva a čistoty emisí.
A jediným mým zájmem je, aby se benzín tímto stal stejně nebo podobně ekonomický a přirozeně vytlačil naftu z osobáků, a to jen pro to, že mě ten smrad obtěžuje a vím, že není nezbytně nutné, aby i osobáky musely takto smrdět.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 25.01.2016 14:19, RE: nafta
David V posted by:
PetrT posted by:
No nevšiml jsem si že by moderní diesly byly nějak odolnější... A k spotřebě - s Multivanem TDI 132kW jsem jezdil za 9-11l. Dle knihy jízd je průměr 10,3. Ted mám 14 dní stejné auto s TSI 150 kW a jezdím zatím 11,7l dle pc. Najeto 1600km, převážně město. Rozdíl v jízdě markantní, TSI je s automatem sladěná daleko lépe a je výrazně tišší. Myslím že kdyby měl diesel splnovat stejně přísné limity jako benzín o moc úspornější nebude, o spolehlivosti nemluvě. Ale situace ja jaká je, takže diesel smysl dává. To je pravda.
Ano, na tohle celou dobu narážím. Jestli jsem na něco alergický, tak na naprosto nepochopitelné znevýhodnění benzínu. Já nechci zdražovat diesel, já chci narovnat podmínky pro benzín, a to v oblasti ceny, využitelnosti paliva a čistoty emisí. A jediným mým zájmem je, aby se benzín tímto stal stejně nebo podobně ekonomický a přirozeně vytlačil naftu z osobáků, a to jen pro to, že mě ten smrad obtěžuje a vím, že není nezbytně nutné, aby i osobáky musely takto smrdět.


A tohle ti Davide v dohledné době nevyjde, a to ze dvou důvodů.
1) Pokud se nějak "srovná" cena benzínu a nafty, tak jen tím, že nafta zdraží. Stát ni nikdy daně na benzín nesníží. Tím zdražením nafty se zdraží všechno zboží (jak jsem psal výše) kde jeho cena obsahuje nějakou dopravu, takže skoro všechno. To je ekonomický nesmysl, takže tudy ne.
2) I pokud by cena benzínu a nafty byla stejná nebo byla nafta mírně dražší, tak lidem co kupují auta na základě více či méně racionální úvahy o nájezdu kilometrů za určitý čas se nafta stejně vyplatí (alespoň u nových a zánovních aut, kde dnes motory stojí +- stejně). Ono je rozdíl, zda auto jezdí za nějakých 5 až 5,5 litru bez velkého ohledu na zátěž (diesel), nebo za 6-10 litrů (benzín) s velkým ohledem na zátěž motoru / auta. Při nájezdu 20 000+ jsou to jednoduché počty a čím vyšší nájezd, tím víc se diesel vyplatí.
respond
ctverak
number of posts255
date of registration01.08.2007
Monday 25.01.2016 15:51, RE: nafta
Pokud si dobře pamatuju, tak pár let zpátky byla cena nafty a benzínu téměř totožná a v zimě byla na chvilku nafta dražší než benzín a dopravci to nějak vydýchali. Teď jsou ceny téměř o 10kč na litru menší než před rokem a zlevňovat nikdo nehodlá.

To spíš než ceny jednotlivých paliv diesel z osobáků vyžene až některé z připravovaných euro norem. Motorář některé z velkých automobilek už nevím které, v jednom rozhovoru říkal že Euro 6b bude konečná pro auta do velikosti střední třidy.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 25.01.2016 16:35, t wert etr wert rw
na auto.cz píšou to, co jsem si myslel od začátku. že o tom všichni věděli, včetně vedení a dělo se tak s jejich tichým souhlasem. pokud to ovšem nebylo na jejich příkaz:)
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Monday 25.01.2016 17:25, dojná kráva
Ano,jsme jen dojná kráva,která nemá práva.Jinak by nebylo možné prodávat jakákoli auta s tvrzením,že spotřeba(normovaná????) je 3,8l a podobně.Kde jsou nezávislé soudy a selský rozum?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 25.01.2016 20:40, RE: unia a jej zakony
Pavlik posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.
Čím přemejšlíš? Pokud by se splnily 2 první body, tak sice nebudeš jezdit za 5 litrů benzínu, ale bude tě to stát, jako 5 litrů nafty. To je prostě vidět, že majitelé chrochtů mají v hlavě jen tu spotřebu a nic víc je nezajímá.
Teď to nějak nechápu? To jako když zvýším daňovou zátěž nafty a její "zvýhodnění" za to, že je při spalování efektivnější, tak ušetřím? Nebo si snad myslíš, že současně poklesne daňová zátěž benzínu? Vždyť to je hloupost. Stát se svých příjmů nikdy nevzdá. Jediným důsledkem bude zvýšení ceny nafty a tedy zdražení prakticky všeho, protože všechno se dnes dopravuje.A ano, u dvou (ze tří) aut mě opravdu "nic jiného" než spotřeba a provozní náklady nezajímá, jestli to tedy myslíš z hlediska "provozu". Na rozdíl od tebe najíždím dost kilometrů a tak jsou pro mne náklady na provoz / palivo opravdu důležité. Na rozdíl od pseudo ekologie.


V tom případě nechápu, že nejezdíte na LPG nebo CNG. Cenově v případě velkého nájezdu mnohem výhodnější.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 25.01.2016 20:50, RE: unia a jej zakony
brin posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
PetrT posted by:
Citroenak posted by:
Opat sa raz ukazalo, ako funguje eu. Najskor tvrde euro 5- 6, vysavace nesmu zrat ziadnu elektrinu, vsade nalepky a+++++ atd. Ked sa ale zisti, ze to jeden z hlavnych europskych podnikov porusuje, tak je ticho. Vsak sa nic take nestalo, ekologicky predsa mozme premyslat neskor. Hlavne ze to ovce nakupuju, ved sa ich aj tak rodi dost. A ze ich par v tych mestach zomrie na raka? To nic, budu za nich predsa makat utecenci. A za menej. Ale beda ti, ovca, ak tvoje auto nesplni emisie, alebo si si ten vypinaci filter pevnych castic nechal odstranit.
To se jako snažíš tvrdit že díky motorům VW umírá víc lidí než třeba díky těm od PSA? To nemyslíš vážně, že ne. Ty motory se emisema lišit nebudou. Problém emisí dieslů by se měl řešit obecně, ne je neustále nesmyslně zvýhodnovat před benzínem.
Ne, to je určitě myšleno obecně. Jak píšeš, to se musí vyřešit jednou pro vždy. Postačí pár věcí:1) nezvýhodňovat daňově naftu2) nezvýhodňovat naftu s ohledem na obsah hořlaviny v litru (o 10 % více než benzín)3) striktně dodržovat Euro IV shodně pro benzín a naftu (limity pro benzín)
Až někdo vyrobí solidně výkonný (stačí 70-80kw) spolehlivý a trvanlivý benzínový motor, který v reálném provozu jezdí za 5 litrů při rychlostním průměru +-70 km/h, tak si jej s klidem koupím. Do té doby budu jezdit s naftou.
Čím přemejšlíš? Pokud by se splnily 2 první body, tak sice nebudeš jezdit za 5 litrů benzínu, ale bude tě to stát, jako 5 litrů nafty. To je prostě vidět, že majitelé chrochtů mají v hlavě jen tu spotřebu a nic víc je nezajímá.
Teď to nějak nechápu? To jako když zvýším daňovou zátěž nafty a její "zvýhodnění" za to, že je při spalování efektivnější, tak ušetřím? Nebo si snad myslíš, že současně poklesne daňová zátěž benzínu? Vždyť to je hloupost. Stát se svých příjmů nikdy nevzdá. Jediným důsledkem bude zvýšení ceny nafty a tedy zdražení prakticky všeho, protože všechno se dnes dopravuje.A ano, u dvou (ze tří) aut mě opravdu "nic jiného" než spotřeba a provozní náklady nezajímá, jestli to tedy myslíš z hlediska "provozu". Na rozdíl od tebe najíždím dost kilometrů a tak jsou pro mne náklady na provoz / palivo opravdu důležité. Na rozdíl od pseudo ekologie.
V tom případě nechápu, že nejezdíte na LPG nebo CNG. Cenově v případě velkého nájezdu mnohem výhodnější.


Tak mi ukažte moderní auto (max. 4-5 let staré) které LPG skutečně dlouhodobě (mám na mysli min. 250 000km) bez problémů zvládne. S běžným servisem, samozřejmě. Já takové hledal a nenašel už před 10 lety, když jsem kupoval Megane. Moderní auta si v drtivé většině s LPG prostě dlouhodobě nerozumí. A měnit hlavu se zničenými ventily každých 30-50 tisíc km se opravdu nevyplatí.
Jako mnohem lepší volba teď vypadají auta na CNG, konečně už jsou k dostání s motory umožňujícími solidní jízdu a ne je ploužení. Ale to je skutečnost tak posledních 2 let.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Monday 25.01.2016 21:08, CNG
Však mluvím hlavně o CNG, passaty, oktávky... Na CNG toho jezdí hodně.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 25.01.2016 21:37, RE: CNG
brin posted by:
Však mluvím hlavně o CNG, passaty, oktávky... Na CNG toho jezdí hodně.


Zase tak hodně toho na výběr s CNG není, v použitelných motorizacích je výběr pořád docela úzký a jsou dostupné až posledních pár let. Víceméně jde o koncernové vozy s 1,4 TSI CNG (ať už jakkoli značenou) nebo starší a už nenabízenou 2,0 CNG a Opel s jeho 1,6 Turbo CNG. Nic moc dalšího s cenovkou +-500 tisíc (za nové auto) a použitelným motorem na trhu není.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.