Tuesday 13.03.2012 19:14,
rada
To Paul: Konstrukce pandy je prověřená od podvozku po motor, tzn. u auta se nebude majitel muset obávat nějakých excesů a experimentů. Motor je tradičně nesmrtelný (s motory FIRE mám zkušenosti asi v 6 exemplářích a nedá se proti nim říct "ani ň"). Ani panda II za celých 8 let neměla žádné vážné problémy. Auto se montuje se v nejmodernější továrně koncernu, takže i když v Itálii, v podstatě na tom místní nemají co zkazit. Na pandě se mi líbí, že zůstala svou a nešla ke kompromisům jako vyklápěcí zadní okna, odhalené plechy, uniformní design, stupidní stahování okna spolujezdce jen z pravých dveří nebo plato bez šňůrek. Uvnitř je hravá, ale na hračka (tohle mi vadí na kolínských trojčatech). Taky nabízí vyšší míru individualizace a prvky, které citigo mít nemůže (viz ta už mnou několikrát zmíněná automatická klimatizace nebo el. vyhřívané čelní sklo, Dual Drive). V neposlední řadě znova zopakuju, že i u Jamese Maye zašla zastání. :) Dosluhující generace byla neohroženým evropským lídrem segmentu A po celou dobu, podle mě po právu - a není objektivní důvod, aby tomu u té nové nebylo jinak. Citigo bych si nevybral, protože z něj "smrdí" snaha ušetřit na výrobě a zachovat vysokou marži.
Panda je pro mě skutečné malé auto. Citigo, respektive NSF, je "nutnost" koncernu VW zalepit díru v portfoliu, chce-li být světovým výrobcem č. 1, a ideálně na tom co nejvíc vyvařit. VW na to šel po svém - lupo bylo svého času dobré auto, ale bylo drahé. Fox byl dobrý akorát pro původní brazilský trh, roztrhal ho i německý tisk, navíc byl zase drahý. Z toho se poučili, sundali u NSF cenu, ale nikoliv marži - a tak je NSF očesaná "holokára", které marketing VW vytváří positioning "konzervativní střídmé volby".
Jak mě tu někdo označil za dealera, tím nejsem. Jsem jen budoucí zákazník (partnerka se zbláznila do vzhledu, pro mě je to objekivně i subjektivně dobrá volba, a tak čekám na verzi 4x4).
respond