0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Touran - žádaný a vrtošivý

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 10.03.2012 17:38, RE: VW v kostce
Pavlik posted by:
Takže jsi vybral jediné spolehlivé motory které, v ještě relativně snesitelné minulosti, volkswagen vyráběl. Pro mě informace k ničemu, protože si auto staré minimáně 10 let rozhodně nekoupím. Tady musím, byť jsem majitel dvou dieselů, souhlasit s Davidem V - kdo si koupí starý diesel (nejlépe bez servisky a se 120 000 km dle tachometru), je blázen a je celkem jedno, jestli koupí rotačku VW nebo něco jiného.
Stary diesel po 120 tisicich??? To nechapu, to je podle me trochu vic zajety a ne stary....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.03.2012 07:30, RE: VW v kostce
gottak posted by:
Ono si muzes koupit klidne 1,9 TDI-PD a spolehlivosti a zivotnosti na tom budes podobne, pri servisu po 15 tisicich.... Dneska jsou motory konstruovane na ujeti min. 500 tisic km, a diesly i na vic, zalezi jen na servisu a na clanku mezi sedackou a pedaly ))
S 1,9 TDI PD mám bohaté zkušenosti z firmy - nechtěl bych to ani zadarmo. Že je to uživatelsky nepříjemný motor - hlučný, klepoucí celým autem, s nevyrovnaným během a už nic moc spotřebou - bych ještě bral, ale že ty auta byla věčně v servisu, bylo moc. Prodávala se s nájezdem okolo 200 tisíc s převahou dálničního provozu, přitom jen 3 z 10 měla původní vstřikovače a polovina měla měněné turbo. O dalších závadách a problémech, jako jsou vynechávající válce, praskající těsnění, poruchy elektroniky, radši ani nepíšu. Po třech letech (a odepsání) jsme je měnily za 1,6 TDI CR - ty se jeví zatím o podstatný kus lépe. Cena byla ale opět děsivá v porovnání s konkurencí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.03.2012 07:31, RE: VW v kostce
gottak posted by:
Stary diesel po 120 tisicich??? To nechapu, to je podle me trochu vic zajety a ne stary....
To jsi jen trochu nepochopil narážku na stočený tachometr.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.03.2012 07:35, RE: Proč jsem nakonec znovu koupil VW
Svatopluk Kořalka (soukromý inzerát) posted by:
Jestli se jedná o něco jiného než přeskakující (chrastící) rozvodový řetěz, který byl modifikován cca před rokem, dej mi pls. vědět co si mám hlídat... Jinak ten řetěz to byl samozřejmě velký průšvih, nejsem bezmezný fanda VW/Audi, jenom si myslím, že z pohledu celkových nákladů na vlastnictví auta včetně prodeje (TCO) pořád vychází koncern velmi slušně. Jinak jsem se zmiňoval hlavně o kvalitě jízdy, prostě Golf jede oproti srovnatelným autům "dospělejc" a ten motor tomu hodně přispívá (ticho i ...
Z těch nejdražších průšvihů, kromě rozvodů o kterých servismani "mimo záznam" říkají věty jako "snad to pomůže", zmíním praskající hlavy a těsnění pod hlavou, přhřívání katalyzátoru, selhávající vstřiky, problémy s řídící elektronikou motoru.....Na tak malý motor je těch velkých problémů až dost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.03.2012 20:15, RE: VW v kostce
Pavlik posted by:
S 1,9 TDI PD mám bohaté zkušenosti z firmy - nechtěl bych to ani zadarmo. Že je to uživatelsky nepříjemný motor - hlučný, klepoucí celým autem, s nevyrovnaným během a už nic moc spotřebou - bych ještě bral, ale že ty auta byla věčně v servisu, bylo moc. Prodávala se s nájezdem okolo 200 tisíc s převahou dálničního provozu, přitom jen 3 z 10 měla původní vstřikovače a polovina měla měněné turbo. O dalších závadách a problémech, jako jsou vynechávající válce, praskající těsnění, poruchy elektronik...
Long Life service? Firemni ridici? Z ciziho krev netece, ze... To by mnohe napovidalo. Vstrikovace odpovidaji spatne kvalite nafty, turbo se musi dochlazovat atd. Je to hlavne o tom mezi sedackou a pedaly....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.03.2012 21:53, RE: VW v kostce
gottak posted by:
Long Life service? Firemni ridici? Z ciziho krev netece, ze... To by mnohe napovidalo. Vstrikovace odpovidaji spatne kvalite nafty, turbo se musi dochlazovat atd. Je to hlavne o tom mezi sedackou a pedaly....
Firemní řidiči ano, ale servis pevný po 15 tisících. Nafta kupovaná přes CCS na značkových benzinkách. Jednoho blba jsme tam měli (odepsal dva motory za 95 tisíc km) ale ten byl za rok a půl odejit. Řidič ovlivní hodně, ale nevyrovnaný běh motoru, vynechávání válců a i ty vstřikovače neovlivní vůbec. Turbo ovlivní částečně, turba odcházela okolo 120 tisíc km (u nás po roce a pár měsících provozu) - máme na autech GPS sledování, takže lze snadno zjistit, zda někdo honí auto studené atd. , také se servis bránil reklamaci na turbo jen poprvé a ostatní měnil bez problémů. Dochlazování turba, zvlášť v rozsahu který tu někteří z vás uvádí (2 minuty a podobně), je nesmysl. Stačí nedojíždět k místu zastavení "na plný plyn" a než člověk opravdu zastaví, je dochlazeno......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 11.03.2012 22:12, RE: VW v kostce
Pavlik posted by:
Firemní řidiči ano, ale servis pevný po 15 tisících. Nafta kupovaná přes CCS na značkových benzinkách. Jednoho blba jsme tam měli (odepsal dva motory za 95 tisíc km) ale ten byl za rok a půl odejit. Řidič ovlivní hodně, ale nevyrovnaný běh motoru, vynechávání válců a i ty vstřikovače neovlivní vůbec. Turbo ovlivní částečně, turba odcházela okolo 120 tisíc km (u nás po roce a pár měsících provozu) - máme na autech GPS sledování, takže lze snadno zjistit, zda někdo honí auto studené atd. , také se...
Nějak jste oba mimo podstatu. Soudruh tvrdí, že VW je "Balšoj stroj" bez ohledu na model a motorizaci. Pak se to smrsklo na model a motor. Nakonec z toho zbyl řidič a jeho zacházení se strojem. Další level už bude večerní motlitba a poslední level už bude jen "měkčené plasty" a "volant padnoucí dobře do ruky" a " nepopsatelná uživatelská příjemnost". Prostě jako každé jiné náboženství
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.03.2012 15:13, RE: VW v kostce
typek posted by:
Nějak jste oba mimo podstatu. Soudruh tvrdí, že VW je "Balšoj stroj" bez ohledu na model a motorizaci. Pak se to smrsklo na model a motor. Nakonec z toho zbyl řidič a jeho zacházení se strojem. Další level už bude večerní motlitba a poslední level už bude jen "měkčené plasty" a "volant padnoucí dobře do ruky" a " nepopsatelná uživatelská příjemnost". Prostě jako každé jiné náboženství
:-O
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.03.2012 18:17, RE: VW v kostce
typek posted by:
Nějak jste oba mimo podstatu. Soudruh tvrdí, že VW je "Balšoj stroj" bez ohledu na model a motorizaci. Pak se to smrsklo na model a motor. Nakonec z toho zbyl řidič a jeho zacházení se strojem. Další level už bude večerní motlitba a poslední level už bude jen "měkčené plasty" a "volant padnoucí dobře do ruky" a " nepopsatelná uživatelská příjemnost". Prostě jako každé jiné náboženství
Soudruha si nech, ja je zazil a nepatrili rozhodne mezi me kamarady )) VW proslavily TDI, s tim udelaly celkem diru do sveta a tak dobry a spolehlivy diesel jako 1.9 TDI uz asi nikdo neudela. Taky proc, kdyz se autaky staly spotrebnim zbozim. Ale muzes si vzit i benziny, par se jich taky povedlo: 1.4 16V, 1.8T. A nakonec: vlez si do Golfa a zabouchni dvere a chyt volant. A zopakuj to treba s FOkusem. Je to i o pocitu .-)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.03.2012 18:19, RE: Proč jsem nakonec znovu koupil VW
Pavlik posted by:
Z těch nejdražších průšvihů, kromě rozvodů o kterých servismani "mimo záznam" říkají věty jako "snad to pomůže", zmíním praskající hlavy a těsnění pod hlavou, přhřívání katalyzátoru, selhávající vstřiky, problémy s řídící elektronikou motoru.....Na tak malý motor je těch velkých problémů až dost.
Uvidime az s tim nekdo nalita aspon 200 tisic, jake budou zkusenosti.... Ostatne sama automobilka tvrdi, ze tenhle turbomoturek je konstruovan na 300 tisic km, coz je zalostne malo a nevyrovna se to ani Favoritu....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.03.2012 19:17, RE: Proč jsem nakonec znovu koupil VW
Svatopluk Kořalka (soukromý inzerát) posted by:
Pročetl jsem diskuzi k "VW v kostce" a nedá mi to nereagovat. Dlouhodobě jsem vlastnil (většinou od nového do cca 200-250tis. km) Opel (Vectra B 2.5V6, 1996), VW Passat (1.9TDI PD, 2001), Toyota RAV4 (2.0, 2001), Audi A4 (1.9TDI PD, 2003), Toyota RAV4 (2.0, 2001), HONDA CRV (2.2CDTi, 2007) a mohu potvrdit, že rozdíly ve spolehlivosti nejsou nijak velké (přesto nejlépe na tom byla A4 a CRV). V čem koncern (VW, Audi) vyčnívá je vyváženost detailů a kvalita vlastního provedení (tloušťky plechů, kva...
Reálných 320 tis. ... tak toto je ústřel, tedy pokud se bavíme o silnější 1.2TSI 77kW a ceně s DPH a o novém voze.
Slevy oproti ceníku jsou značné, ale tohle fakt ne ;) Tam jsme reálně na 380 tis. Kč, přitom v ceně je vše potřebné pro běžný život (CD/MP3, 2zónová aut. klima, litá kola, centrál+DO, vše v elektrice, 7 bagů...).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.03.2012 21:08, RE: VW v kostce
gottak posted by:
Soudruha si nech, ja je zazil a nepatrili rozhodne mezi me kamarady )) VW proslavily TDI, s tim udelaly celkem diru do sveta a tak dobry a spolehlivy diesel jako 1.9 TDI uz asi nikdo neudela. Taky proc, kdyz se autaky staly spotrebnim zbozim. Ale muzes si vzit i benziny, par se jich taky povedlo: 1.4 16V, 1.8T. A nakonec: vlez si do Golfa a zabouchni dvere a chyt volant. A zopakuj to treba s FOkusem. Je to i o pocitu .-)))
Pocit je veličina subjektivní - cituji psychologický slovník. Když jsi ochoten za něco takového platit, tvoje věc.
Ty motory, které zmiňuješ, jsou všechny z minulého tisíciletí a ani jeden se už nemontuje. Dokonce ani 1,4 16V nemá se spolehlivou verzí 55kw mnoho společného.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 12.03.2012 22:42, Der ewige Patient
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.03.2012 20:03, RE: VW v kostce
Pavlik posted by:
Pocit je veličina subjektivní - cituji psychologický slovník. Když jsi ochoten za něco takového platit, tvoje věc.
Ty motory, které zmiňuješ, jsou všechny z minulého tisíciletí a ani jeden se už nemontuje. Dokonce ani 1,4 16V nemá se spolehlivou verzí 55kw mnoho společného.
Co treba 1.4 TSI nebo 1.8TFSI/1.8TSI......Ona ta 1.4 16V byla spolehliva relativne, odchazeli civky, termostat, rozv. remen, ale mohla klidne najezdit 500 tisic...stejne jako puvodni skodovacka 1.4 8V 50kW, ta taky vydrzela dost...Az najedu 300 tisic s HTPeckem, tak dam vedet...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2012 08:50, RE: VW v kostce
gottak posted by:
Co treba 1.4 TSI nebo 1.8TFSI/1.8TSI......Ona ta 1.4 16V byla spolehliva relativne, odchazeli civky, termostat, rozv. remen, ale mohla klidne najezdit 500 tisic...stejne jako puvodni skodovacka 1.4 8V 50kW, ta taky vydrzela dost...Az najedu 300 tisic s HTPeckem, tak dam vedet...
Nemám nejmenší důvěru v jakýkoli motor od VW nesoucí označení TSI. U 1,8 TSI je problémů v konstrukci víc než dost a to včetně u VW "obligátních" nespolehlivých rozvodů. A přiznám se, že než koupit složitou a servisně drahou (ale snad spolehlivou) 1,4 TSI, sáhnu raději po dieselu 1,6 TDI, který vychází cenově podobně - zatím se ve firmě jeví v dobrém světle (byť žádný ještě nemá 100 000 km).
respond
deleted user
number of posts1
date of registration25.06.2014
Wednesday 25.06.2014 11:33, Touran 2,0TDI
Vzhledem k záporným reakcím na motory 2,0tdi jsem při výběru hodně zvažoval zdali 1,9 nebo 2,0tdi nebo 2,0 110kW LPG.

V oboru oprav a prodeje se pohybuji už několik let a musím říci, že opravovaných 77kW s fatálními závadami bylo více než dvoulitrů a tak jsem stále váhal, svezl jsem se s 1,6 75kw což je hodně nedostatečný motor pro Tourana a s tím spojená jeho vysoká spotřeba, která je téměř srovnatelná s 2,0 110kW, které ale má chuť k životu a jede.

Můj otec má tourana rv.2006 2,0TDi 103kW 180tkm (úprava na 138kW/415Nm) a je s ním nadmíru spokojený, jedniné co řešil, bylo zatuhlé VNT , kamarád má passata 2006 2,0tdi 103kW s DPF najeto 250tkm a také jen kladné hodnocení, druhý octávii 2,0tdi 103kW 2008 s DPF a také spokojený až na regenerace filtru pri městském provozu. Nezbývalo nic jiného než se projet s několika 1,9 a 2,0 tdi, verze 2,0 110kW upravena na LPG hodně spatne sehnatelna.

Dvoulitr tdi má podstatně kultivovanější chod, už to není chrochta jako 1,9, spotřeba dvoulitr tdi ve městě je oproti 1,9 o litr vyšší, na dálky je spotřeba stejná, dvoulitr je mnohokrát živější a příjemnější pro jízdu. U 2,0 110kW s lpg jsou provozní náklady téměř srovnatelné a odpadají zde problémy se vstřikováním, dpf, dvouhmotou, vnt atd...

Nakonec jsem koupil 2,0TDI highline 2004 který ma kromě kůže a barevné navi plnou výbavu s kompletní servisní historií z Porsche Plzen s reálnými ujetými 340tkm, který byl po výměně hlavy při 290tkm a spojkové sady pri 250tkm, což jsou zmiňované nejzávadovější komponenty techto prvních modelů, další aspektem bylo to, že nejezdil na longlife servis a vše bylo děláno na vozidle včas v autorizovaném servisu, dokonce plno věcí řešeno v záruční době. kompletní servisní data zjistěna v autorizáku dle VIN.

Můj názor na to, že se v servisu více setkávám s poškozenými 1,9 nez 2,0 je ten, že v dnešní době lidé racionálně neuvažují a koupí si raději belgický dovoz 10let starého auta opravovaného na koleni nebo překupníkem za co nejnižší náklady se 120tkm na budíku, které má reálných 300-400tkm, kde se už závady objevují běžně. Lidé chtějí 1,9 většinou po předchozích kladných kilometrech s rotačkami 66 a 81kW.

Kladně hodnotím u tourana velikost vnitřního prostoru, vysoký posez, skvělé sedačky se sportovním bočním vedením a vyhříváním, velikost zavazadlového prostoru s hranatou zadní částí karoserieí, takže není problém převést objemnou krabici, pružnost motoru, který prožene kdejaké rádoby sportovní moderní auto a kultivovanost 2,0tdi, i přes vysokou stavbu se vozidlo chová jako osobák což je zpusobeno tvrději odlazeným podvozkem, který je kompromisem mezi pohodlím a přímím ovládáním, velkým kladem pro mě je i nezávislé topení s predehrevem. Levné náhradní díly vzhledem k tomu, že podvozek je shodný napří. s Octavií 2 nebo Golfem V.

Jako zápor bych uvedl snad jen nekvalitní pogumování interieru, který se loupe například na madlech dveří či přepínače světlometu, také oblíbenost zlodějů a špatné jméno ve spojení touran 2,0tdi, který mi přijde jako nedoceněný.
respond
Dhyps
number of posts2
date of registration22.03.2024
Friday 22.03.2024 21:20, Nefunkční klimatizace
Dobrý den,
Mám Volkswagen Touran 2.0 ECOfuel (CNG)

Minulý rok koncem léta mi přestala fungovat klimatizace (respektive přestal foukat chladný vzduch). Koukal jsem do motorového prostu a viděl jsem že klimatizace i při vypnutém tlačítku se při běžícím motoru furt točí (točí se i s elektromagnetickou spojkou). Byl jsem s tím v servise, kde mi zkontrolovali hladinu chladícího média. Řekli že náplně je tam dost, a že je pravděpodobně zadřený kompresor. Já jsi ale nemyslím že je zadřený, protože kdyby byl zadřený, tak by se netočila ta elektromagnetická spojka, nebo ne??

Prosím o radu, co by s tím mohlo být?


Předem děkuji za odpovědi a rady
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 02.04.2024 15:29, RE: Nefunkční klimatizace
citation:
reakce na: Dhyps, 22.03.2024 21:20 (Dobrý den,Mám Volkswagen Toura ...)


V textu se trochu ztrácím:
To co se točí, je řemenice s elmag. spojkou. Ta se točí pořád, pokud motor běží. Po zapnutí A/C se pomocí elmag. spojky připne kompresor, který začne stlačovat chladivo. Zde mohou nastat 3 stavy:
1) je málo chladiva, takže chladicí výkon je nedostatečný (není tento případ)
2) elmag. spojka je opotřebovaná a "nedosáhne" na připojení kompresoru
3) kompresor je zadřený a spojka se ihned odpojí (pokud tam taková ochrana je), ale asi by motor zakolísal nebo hvízdl řemen -> tohle jsou jen domněnky
respond
Dhyps
number of posts2
date of registration22.03.2024
Tuesday 02.04.2024 15:47, RE: RE: Nefunkční klimatizace
citation:
reakce na: David V, 02.04.2024 15:29 (V textu se trochu ztrácím:To c ...)


Dobrý den,
ano, řemenice, co pohání kompresor. Tak že pokud to chápu dobře, tak ten unášecí kotouč se otáčí i když je A/C vypnutá?

Tak ten 1. stav od vás je málo pravděpodobný, protože jsem s tím byl v servise a tam říkaly že náplně je tam dost.

2. stav to už může být větší pravděpodobnost, ale chtěl bych vědět, Jak to zjistit?


3. stav Jako taková možnost tady taky je, ale hned po zmáčknutí tlačítka A/C se nic neděje (žádný zvuk, ani nevzroste spotřeba)


Jinak děkuji za odpověď
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 03.04.2024 11:57, RE: RE: RE: Nefunkční klimatizace
citation:
reakce na: Dhyps, 02.04.2024 15:47 (Dobrý den,ano, řemenice, co po ...)


Ano, řemenice se točí pořád, ale kompresor jen, když je potřeba stlačit médium (i po stisknutí A/C jsou periody, kdy kompresor neběží).
Jak zjistit v domácích vadnou/opotřebovanou spojku nevím. Já to dal do servisu, tam zjistili, že mám náplně dost a jali se kontrolovat zbytek. Přišli na elmag. spojku, tu nastavili a jelo se dál...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.