0
back
 

diskuze k tématu: Menší auto pro pět? Zaměřte se na Japonce

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, japonská vozidla, japonská vozidla, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 09:06, RE: 1.6 FSI
Pavlik posted by:
Já také nejezdím příliš "divoce", jen lehce za hranicí těch "zákonných limitů". Sám vlastním turbodiesel od renaultu - už z toho vyplývá, že mám raději pohodlí než rychlost a pracovně mám služební TDI PD. Mě ale přišel 1,6 FSI jako nefalšovaný 16V motor bez výhod. Až do středních otáček naprosto nic a od středu nahoru dobré - potom ale letí spotřeba...Já si totiž neagresivní jízdu nepředstavuji tak, že budu akcelerovat na 100 km rychlost 20 a více sekund abych si náhodou nezničil spotřebu. V tak...
Jste-li zvyklý na turbodieselové motory, chápu že Vám akcelerace 1.6 FSI okolo 2000ot. připadne vlažná, resp. jak Vy říkáte "naprosto nic". Kdo se jednou naučí jezdit tak, že využívá "turbo-díru" TDI PD okolo 2000 otáček, těžko ocení plynulý zátah nepřeplňovaného benzinu a připadne mu, že to v těch otáčkách "nejede".
Moje zkušenost je taková, že při klidné jízdě na zákonném limitu a občasné svižné akceleraci (např. na výjezdu z obce) se spotřeba 1.6 FSI drží na překvapivě nízkých hodnotách.
Navíc se bavíme o Octavii, kde je tento motor spojen pouze s 5-ti kvaltem. V Touranu je spojen s 6-ti kvaltem, což je další plus pro snížení spotřeby.
S cenou přestavby na LPG máte pravdu, jistě však uznáte že toto se nemusí každému vyplatit. Autorovi dotazu (v článku) to s jeho ročním nájezdem rozumně doporučit nelze.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 13:13, 1.6 FSI
Vlastním O2 s motorem 1.6 FSI - a spotřeba opravdu "strašná" není - když jedu sám v rámci rych. limitů tak např. KV-Pha 5,5l ale dlouhodobá 6,2-6,5 , když se na to šlape tak spotřeba lehce stoupne zhruba k 7,5-8 litrům. Ačkoliv mám jako druhé auto O1 s TDI (čip 97kW) tak ta O2 s 1,6 FSI prostě ve 2000ot. netlačí do sedaček (ono pocitově proti TDI do sedaček netlačila ani 1.8T - 132kW, a po zkušenostech s O2 2.0TDI (najel jsem s ní 10tkm) spotřebu jsem ani klidnou jízdou nedostal pod 6 litrů a pokud jsem jí šlápl na krk tak nebyl problém, že si vzala taky 9l, auto ale bylo v servisu víc jak na silnici. Takže kdo s FSI nic nenajezdil nechť radši mlčí - je to motor, který ideálně vyhovuje klidné jízdě s rozumnou spotřebou ne sportovním ambicím majitele a plést sem motor přestavěný na LPG je úplně o něčem jiném - osobně bych LPG nechtěl, protože v CZ je celkem problém s park. v uzavř. prostorách a navím mít v autě "nekompatibilní" systém (jak se stalo známému s Fabií - auto nechtělo startovat a servis škoda od toho dal ruce pryč a LPG servis si zas nevěděl rady s věcmoi mimo LP, protože neměl diagnostiku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 14:55, RE: 1.6 FSI
silverado posted by:
Jste-li zvyklý na turbodieselové motory, chápu že Vám akcelerace 1.6 FSI okolo 2000ot. připadne vlažná, resp. jak Vy říkáte "naprosto nic". Kdo se jednou naučí jezdit tak, že využívá "turbo-díru" TDI PD okolo 2000 otáček, těžko ocení plynulý zátah nepřeplňovaného benzinu a připadne mu, že to v těch otáčkách "nejede".
Moje zkušenost je taková, že při klidné jízdě na zákonném limitu a občasné svižné akceleraci (např. na výjezdu z obce) se spotřeba 1.6 FSI drží na překvapivě nízkých hodnotách.
Na...
Poslední léta jezdím opravdu hlavně turbodiesely, ale najel jsem dost i s "benzínem". Konkrétně s mitsubishi carisma 1,8 GDI asi tak 100 tisíc. Byl to také přímovstřikový benzín (rok 1998) ale proti VW a jeho FSI byl úplně jinde z pocitu jízdy. Bylo jedno, zda jedu v nízkých , středních nebo vysokých otáčkách - táhl všude dobře a v horní polovině svěle. Přitom spotřeba byla při stejných rychlostech jako se současnými disely okolo 6,5 litru. Prostě parádní japonec (vyráběný v Nizozemsku), na jejich benzínové motory evropa doposud nemá...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 14:57, RE: 1.6 FSI
silverado posted by:
Jste-li zvyklý na turbodieselové motory, chápu že Vám akcelerace 1.6 FSI okolo 2000ot. připadne vlažná, resp. jak Vy říkáte "naprosto nic". Kdo se jednou naučí jezdit tak, že využívá "turbo-díru" TDI PD okolo 2000 otáček, těžko ocení plynulý zátah nepřeplňovaného benzinu a připadne mu, že to v těch otáčkách "nejede".
Moje zkušenost je taková, že při klidné jízdě na zákonném limitu a občasné svižné akceleraci (např. na výjezdu z obce) se spotřeba 1.6 FSI drží na překvapivě nízkých hodnotách.
Na...
To LPG jsem tam dal jen pro srovnání staré a nové 1,6 , tazateli se opravdu nemůže vyplatit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 15:01, RE: 1.6 FSI
Xkali posted by:
Vlastním O2 s motorem 1.6 FSI - a spotřeba opravdu "strašná" není - když jedu sám v rámci rych. limitů tak např. KV-Pha 5,5l ale dlouhodobá 6,2-6,5 , když se na to šlape tak spotřeba lehce stoupne zhruba k 7,5-8 litrům. Ačkoliv mám jako druhé auto O1 s TDI (čip 97kW) tak ta O2 s 1,6 FSI prostě ve 2000ot. netlačí do sedaček (ono pocitově proti TDI do sedaček netlačila ani 1.8T - 132kW, a po zkušenostech s O2 2.0TDI (najel jsem s ní 10tkm) spotřebu jsem ani klidnou jízdou nedostal pod 6 litrů a po...
Já naopak o LPG do soukromého auta uvažuji. V Německu se dají kopit nové vozy s origo zástavbou a plnou tovární zárukou. Vzhledem k mému nájezdu cca 40 tisíc za rok to stojí za zvážení. Zvláště když započítáte o dost dražší servisní úkony u dieselů (nemyslím opravy, jen servis). V minulosti už jsem vůz s LPG měl - proto z něj nemám strach. A podzemní garáže řešit nemusím, parkuji ve své garáži a veřejných je v mém okolí tak na prsty jedné ruky....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 19:19, RE: 1.6 FSI
Pavlik posted by:
Poslední léta jezdím opravdu hlavně turbodiesely, ale najel jsem dost i s "benzínem". Konkrétně s mitsubishi carisma 1,8 GDI asi tak 100 tisíc. Byl to také přímovstřikový benzín (rok 1998) ale proti VW a jeho FSI byl úplně jinde z pocitu jízdy. Bylo jedno, zda jedu v nízkých , středních nebo vysokých otáčkách - táhl všude dobře a v horní polovině svěle. Přitom spotřeba byla při stejných rychlostech jako se současnými disely okolo 6,5 litru. Prostě parádní japonec (vyráběný v Nizozemsku), na jeji...
Při vší úctě, nemyslím že je reálné si myslet, že by současné nebo relativně nedávné přímovstřikové benzíny (od VW) byly technicky pozadu oproti 11 roků starým motorům od Mitsubishi.
Co vím, tak přímovstřikové GDI měly i spalování chudé směsi a technicky byly dost problémové. Dnes po nich nějaká extra poptávka na trhu není.
Jestli tehdejší Carisma měla spotřebu okolo 6.5 litru, není to nijak zvlášť super výsledek při uvážení jakou měla hmotnost ve srovnání s hmotností dnešních moderních aut, např. Octavií.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.08.2009 19:54, S tou spotřebou tady píšete o čem?
Půjdu-li si koupit nové auto pro tak malý proběh km, tak je rozdíl v ceně poměrně značný. Budu-li se rozhodovat mezi stejně výkonným NM ( naftový mot.) a BM (benz. motor), tak je rozdíl tak značný, že tu částku neprojezdím ani za šest let. A budu-li poočítat jenom cenový rozdíl u PHM a servisu, tak se dostanu na dobu mezi 24 až 32 roky. Naftová ojetina je proti benzinové také vždy dražší. Ale tam přistupuje efekt snadné poruchovosti NM. Protože ojetina s NM se prodává především proto, že! A teď určitě můžete uvádět zkušenosti. Uvedení NM na deklarovaný výkon výrobce, vás může přijít mezi 40 až 100 tis. Kč. Těch naftových ojetin za zenitem výkonnosti jezdí opravdu dost.
Jinak tazateli mohu doporučit: rozhodnete-li se pro doporučovaný Avensis, případně jiný NM, dobře si prohlédněte měrku hladiny oleje motoru. Má-li silně ohmataný plast, případně sedřený lak, jděte od takového auta pryč. Svědčí to o velice častém kontrolování hladiny oleje, a to není dobré.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.08.2009 21:41, RE: S tou spotřebou tady píšete o čem?
Abík posted by:
Půjdu-li si koupit nové auto pro tak malý proběh km, tak je rozdíl v ceně poměrně značný. Budu-li se rozhodovat mezi stejně výkonným NM ( naftový mot.) a BM (benz. motor), tak je rozdíl tak značný, že tu částku neprojezdím ani za šest let. A budu-li poočítat jenom cenový rozdíl u PHM a servisu, tak se dostanu na dobu mezi 24 až 32 roky. Naftová ojetina je proti benzinové také vždy dražší. Ale tam přistupuje efekt snadné poruchovosti NM. Protože ojetina s NM se prodává především proto, že! A teď ...
Pane podívejte se, jaký je cenový rozdíl mezi naftovou a benzínovou ojetinou stejného ročníku. V dnešní době je už benzín dražší nebo na stejné cenové úrovni jak naftový motor a většinou má naftový motor o mnoho větší výbavu (nabídka a poptávka v tomto případě funguje velice dobře).
Co se týká nových vozidel, tak opět je cenový rozdíl minimální např. 20000,- v neprospěch nafty a když si člověk kupuje naftu, tak najede minimálně 30000 km/ročně a tím se ten rozdíl u nového auta trochu mění i díky spotřebě.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.