0
back
 

diskuze k tématu: Jaký motor pro velké MPV?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 07:13, rada
Tak si kup v benzínu s LPG.To tě tak nezrujnuje a vychází to na km už slušně.Nebo něco za rozumný peníze a nech si LPG tam namontovat.Já už bych si bez něj nedovedl auto představit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 09:22, rada
Na spritmonitoru.de bych si zjistil průměrný rozdíl spotřeb mezi konkrétní naftovou a benzínovou motorizací. Rozdíl bych vynásobil nájezdem ve stovkách km a cenou benzínu a posoudil bych, zda jsem ochoten to akceptovat. Při ročním nájezdu 10 kkm, rozdílu spotřeb 1 litr a ceně benzínu 33 Kč/l to dělá 3300 Kč/rok.
Nebo, jak už tu padlo, přestavba na LPG. Pokud už bych se opravdu z důvodu vysokého rozdílu spotřeby rozhodoval pro chrochtu, tak bych šel do nějaké osvědčené 1.9 TDi, ale po pravdě nevím, do čeho všeho a hlavně do kterého roku se tyto vydařené motory montovaly. Aby to nebyla už moc stará popelnice, kde bude sice motor OK, ale všechno ostatní zralé na výměnu. Tady bude dobrá rada drahá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 10:30, rada
Úplný auto expert tedy nejsem, ale bojíte se turbodýzla a uvažujete nad turbobenzínem. S dvouhmotou bych si to také zjistil jak to přesně je. Neplatí že se používá výhradně u dýzlů. Čím dál více jí cpou pro sametový běh i do benzínů. Takže zbývají jen vstřikovače, které už se dnes dají řešit levněji než tomu bylo v počátku. Ani trošku nechci hájit naftu, ale dle mého názoru je to v tomto případě spíše o tom vybrat dobrý kus o který bylo postaráno. Těžko radit když neuvedete co by to mělo stát, ale soudě podle uvedeného filtru částic asi něco novějšího. Ten je ale v případě aut koupených v ČR spíše vyjímečností. U dovozů je to naopak spíše pravidlem.
Ono taky když si dáte na kdejakých servrech vyhledat tyto "kolosy" s benzínovým motorem vyjede vám jich jako šafránu. Většina z nich je potom také proti nafťákům výrazně chudší na výbavě.
Řeším ten samý problém, tak mě tato diskuze docela zajímá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 10:49, rada
Ano, dvojhmotové setrvačníky se dávají i k benzínovým motorům, ale pro nedostatek Mk v nízkých otáčkách tyto setrvačníky u benzínových motorů tolik neodcházejí. Další věc, která zatěžuje dvohmotový setrvačník je parkování na kvalt, tedy na kompresi místo použití ruční brzdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 11:45, rada
Tak jsem rychle mrknul a třeba na Galaxy (poslední G) 2,0i ten dvouhmota je. Stojí v elitu 12tisíc. Ale s tím krouťákem v nízkých otáčkách mě to nenapdlo. V tom má David pravdu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 12:17, rada
Tak rozdíl ve spotřebě bude daleko vyšší, než 1 litr. Ač koncern nemusím, TDI dávané do Galaxy (jedno, jakého výkonu), si určitě řekne o méně nějaké 4 a více, než 2,3V6. Návratnost LPG (sekvenční, na takový motor nějakých 40tKč) je hodně diskutabilní. FAPu (DPF) bych se nebál, stačí se kouknout na fapoff - a je klid.
Takže bych vzal (když už, tak už) Galaxy 85kW a výše, s nezávislým topením na vodu, dálkově nebo hodinami ovládané (30tKč) - a nebál bych se ani krátkých popojížděk.

Btw: Při takovém nájezdu bych ale primárně na spotřebu nekoukal - buďto chci velký auto s komfortem a zaplatím si to, nebo o tom nepřemýšlím...a chodím pěšky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 12:49, rada
to Pepe: já to nemyslel tak,že bude rozdíl 1 litr, ale že každý litr rozdílu při nájezdu 10 kkm ročně bude stát 3300 Kč. A ze zbytkem příspěvku souhlasím, až na to že není košer srovnávat 1.9 TDi s 2.3 benzínem. Tam je ceklem velká výkonová diference. Pokud chci porovnávat spotřeby motorů, tak se stejným výkonem.
Když už potřebuju autobus, tak musím počítat s tím, že mě to něco bude stát. S motorizací je to vždycky sázka do loterie. Buď mám s naftou kliku a opravdu bez oprav jezdím "za pusu" nebo mi opravy přeplatí provoz na benzín, ale dopředu to nikdo neví. Čím starší auto, tím větší riziko, že se na něm něco vysype, na druhou stranu, ale zase vím, který motor má větší spolehlivost. Stejně v dotazu není pořizovací částka, takže nemám představu o tom, co namená "zruinovat rodinný rozpočet", jestli je to oněch 10 tisíc ročně navíc za spotřebu benzinového pohonu nebo 30 tisíc za nějakou z možných závad na pohonu naftovém, a to buď jednorázově nebo vlivem špatné nafty i opakovaně. Sám bych nevěděl u auta této velikosti, jak se rozhodnout.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 13:55, rada
Zdravím, mám celkem bohaté zkušenosti s GalaxyII (tj sharan,alhambra) s motorem 1,9 TDI 96kw. Asi bych volil vždy spíš naftu, ale celkově musím říci že tahle auta ve všem stojí víc než třeba kombi. Udržba podvozku, gumy rychleji odcházejí plus problém s vytápěním (měl jsem přihříváček seriový, po výmeně zhav. svíčky a sitka se rozběhl a fungoval, ale stejně nebyl náběh topení žádná bomba). Prostě obecně udržba byla nákladnější než u menšího auta. Pokud jezdíte opravdu tak málo, tak se zkuste podívat po motoru 1,8 turbo benzín. Sharan s tím dobře jezdí, mívá v německu najeto pulku toho co mívají TDI, skvělé je topení. Ale spotřebu nevím, odhaduji tak na 9-10 l (s tímto motorem v octavii jsme míval dlouh. průměr do 8l) Možná by stálo zato pouvažovat po něčem snesitelnějším, spíš kombi, kam se vejde víc dětí. Třeba peugeot 307 sw, z posledních let výroby. Bud má 7 míst nebo má přípravu a lze sedačky dokoupit. Existují i 406 7 míst, plus pár dalších aut...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 18:27, rada
2 DavidV:OK, já jen mluvil o tom, co znám. Tyhle nafouklotiny nejsou nic pro mě, já bych se rozhodoval (v tazatelovo případě) mezi Multivanem a Vianem. A to asi kvůli tomu, že bych skloubil práci a volný čas. Kamarád měl ono Galaxy (starý model), vozil spoustu věcí (synové hrají hokej), každý víkend v zimě byl na horách (měl 4 kolku), spotřebu nemusel řešit. Vím, že se tam cpal benzín 2,0 85kW, ten ale nepřesvědčil ani v Octavii, co potom, když bude třeba zabrat? Takže buďto silný benzín, nebo diesel s nižším výkonem, ale patřičným Mk.
Čili moje rada zní: VW Multivan 2,5TDI 128 kW 4Motion. 7 míst, v kůži a s DSG, navigací, nez. topením, rozvodem klima i do zadní části vozu. Nebo Vám ty děti za to nestojí???!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 18:28, rada
Dobrý den .Momentálně řeším podobný problem . Teda zpíš manželka .V dané kategorii (VELKÉ mpv )máte na výběr v podstatě 3 možnosti kocern WV nebo PSA nebo Renault. K poslednímu zmiňovanému mám ohlas od majitele a servismena obojí je negativní takže z mého pohledu nebudu pokoušet osud.o WV si myslím že ho překonal právě PSA jak motoricky tak výbavou ale hlavně manželka chce posuvné dveře.Pro"zastánce" kombi vyšší střední chci jen podotknout že kdo nezkusil mpv těžko může soudit potřebu či užitečnost těchto aut.k motorům: vpodstatě z mého pohledu je to celkem jedno při nájezdu do 10 000/rok .Např p 807 se dá pořídit cca za 100 000,. v 2,2 benzín oproti 2,2 jtd fiat 130 000,-.což jsou cirka 3-4 roky používání vozu v palivu rozdíl a to asi fakt nemá smysl řešit připustíme li fakt možné dražší opravy nafty popř. jak dlouho nám auto zůstane v rodině . Jedno je ale stále jisté a stejné při koupi jakékoli ojetiny VŽDY záleží na "kaufu" jako takovém.Jestli je to dobrý kup tak nezáleží na co jezdí a není důvod se bát benzínu.A pokud je to malé mpv (grand scénic či mazdy 5) tak tam bych osobně určitě preferoval benzín.Jinak mě nezbývá než popřát hodně štěstí při výběru staronového vozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 18:40, rada
to pro :pepe ,Samozřejmě nám ty děti za to stojí (zvláště jsou li vlastní) ale žetonky jsou moc kulaté daně vysoké splátky na "grunt" nemalé a budoucnost nejistá.ale hlavně kloubit pracovní auto s rodinným tím myslím opravdu pracovní auto používané denně na přepravu čehokoli je velmi ale VELMI nepraktická věc(osobní zkušenost WV transporter T4 osum sedadel)pokaždé vystěhovat a uklidit toto monstrum zabere celý den.To znamená přijeduli v pátek domů a v sobotu ráno se jede v tu ránu jest problém.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 19:25, rada
Jj, já mám pracovně dodávku, ale kolikrát přesedám z osobáku kvůli kravině. Je ale fakt, že vozit špínu v suprkchár se mi příčí. Vážně uvažuju o T. Hilux, F. Ranger nebo Isuzu D Max. Korbu vezmu vapkou, v kabině mám čisto. Ale zase mi to přijde dost humpolácký na dálnici... Naštěstí obměnu budu řešit tak za rok, takže mám klid. Ale je nejvyšší čas vznést dotaz na redakci...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 21:32, rada
Dobrý den, do konce dubna chci zvětšit auto kvůli přírůstku v rodině v ceně kol 100.000,- , radši do
Nyní máme Mondeo kombi 1.8 TD 1998 a představa cpát tam kočár, kolo věci se mi příčí. Chtěl jsem Renault Grand Espace do r. 2002, ale byl sem od něho z více stran odrazen, tak vybírám dál. Nyní sem "našel" KIA CARNIVAL a koukám, motorově není na výběr, samá 2,9 nafta, obsah nevadí, pov. ručení není o moc dražší než na Mondeo a spotřeba, jestli se dá věřit, podobná, neb to naše mondeo vcelku žere. Jsem v tomhle neznalej, ale jakej je prosím rozdíl mezi 2,9 TD a 2,9 CRDi a do kterého motoru spíš jít?
Otázka druhá, jaké jiné podobné auto by jste poradili? U KIA Carnival se mi zamlouvaj zadní posuvné dveře, vzhledově je taky hezká
Když by se našel někdo s rozsáhlejší radou, můžete mi ji poslat na jan.pilar(zavináč)tiscali.cz

Děkuji Honza
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 23:39, rada
Uplně vám rozumím a jsem stejného názoru. Nemám rád naftové motory (prosím dále nerozvíjet debatu). Dám vám jednoduchou radu. Kupte VW Sharan 2.8 V6. Jedná se o jeden z nejspolehlivějších motorů z koncernu. Výkon je dostatečný a spotřeba není až tak obrovská jak se může zdát. Druhá rada, nechte přestavět na sekvenční spalování LPG (dejte pozor na správný servis kde se bude dělat a technologii), pokles výkonu neznatelný, spotřeba zanezbatelně a budete jezdit kolem 2.5kč/km. Nenechte se zmást lidma kteří jezdí v hlučných a čoudích nafťácích a budou psát, že plyn patří do sporáku. Tohle napíše pouze člověk který neměl s kvalitním systémem co dočinění. Znám spousta lidí kteří mají passaty v téhle motorizaci a nebo 2.3V5, 1.8T a všichni jsou naprosto spokojeni. Jediná nevýhoda vůči nafty je vyšší pojistka. Bohužel jste nenapsal jestli chcete kupovat auto nové a nebo ojetá. To co jsem psal platí pro auto ojeté.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 24.01.2011 23:41, rada
Doplním VW Sharan 2.8V6 se dělá ve verzi 4motion, motor napříč. Tzn. stálý náhon 4kol pomocí torsenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.01.2011 06:32, rada
S tím rozpočtem co máš bych se do výměny nepouštěl a už vůbec ne za auto s pí..ou na kapotě nebo propadák všech statistik Carnival. Staré mondeo kombi má zavazadelník obrovskej. Dvě rady zní:
Pokud Mondeo funguje - neměnit!
Pokud nefunguje - raději investovat třebas i 20 do něj a mít klid.
Na novějších dýzlech o kterých uvažuješ jsou totiž proti tvému mondeu daleko daleko nákladnější případné opravy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.01.2011 07:34, rada
Já jsem na nenadálé potřeby vozit krámy pořídil rakev va střechu. Mám nyní 500 litrů v kufru a 330 na střeše, a to nemám Mondeo kombi, protože kombíky nemám rád. Stejně by kufr člověk z důvodu bezpečnosti neměl vyskládat nad sedadla, aby ho něco neubezdušilo zezadu, to je pak i 15 airbagů na prd. A ještě jedna věc. Čím více místa, tím více krámů se tahá, takže nakonec se naplní každý kufr k prasknutí, jenže u velkýho auta to trvá mnohem déle než se auto nabalí/vybalí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.01.2011 11:09, rada
Při tomto způsobu použití je asi benzín správnější volbou. Ze své omezené zkušenosti (pokud se nebojíte nezvyklostí) bych doporučil trochu nezvyklou Toyotu Previa 2,4 benzín bez turba a podobných zbytečností. Dá se sehnat za málo ( cca 30 - 50 000 podle stavu) a je to docela nezmar. Když se vyhodí poslední řada sedadel, tak vznikne něco jako stodola na kolech. Spotřeba je v létě 9 a v zimě 12, jenže benzín je to jediný, co to auto potřebuje. Jinak je přímo ďábelsky odolné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.01.2011 12:00, rada
to honza+ karel Pánovi rozumím že chce právě mpv.Má to své výhody proti kombi či sedanu o kterých už bylo dost zmíněno (lepší přístup k dětem moci dát kočárek do kufru aniž by se musel skládat.později kola atd atd).Sharan určitě dobrá volba ale přeci jen PSA se mi zdá malilinko dál a enen zmíněný 2,2 benzín taky není špatný .Za další nejsem motorář ale rozdíl v TD a CRDi že druhé uvedené je common rail čerpadlo kdežto TD fučí jenom vzduch z turba.Ale nejsem motorář takže to berte jenom jako "doměnku".Pokud se pánovi zdá že jeho mondeo moc papá pak co bude říkat na mpv.?Mohu li si dovolit ještě jednu radu :zkuste starší model od koncernu PSA+ fiat jsou fakt za pusu a při trošce štěstí se dá vybrat i celkem slušný stav.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 25.01.2011 15:16, rada
S-max se dělá s 2,5 V6... jestli není moc malý....
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.