Muroň posted by:
Ano, tu dynamiku mám na mysli. A jaká jsou všechna ta plynoucí negativa? Jadrný zvuk mám rád, se spotřebou jsem spokojen, výkon dostačuje, spolehlivost při dobré péči vynikající. Turbo a vstřiky odchází na jiných typech turbodieselů.
Proti gustu žádný dišputát. Jadrným zvukem bych nazval spíš boxer od Porsche než tedeíčko, které objektivně spíš ruší poslech rádia, než aby zvukově přitahovalo, ale nic proti tvým SM choutkám. Turbo a vstřiky zlobí na snad všech typech TDi, o kterých jiných mluvíš? Vždyť rozdíly jsou víceméně jen v naprogramování řídící jednotky. Nejmíň by snad měly zlobit u toho SDi kde nejsou takové tlaky - což byl problém systému čerpadlo-tryska.
Common rail je, přes veškerou tvou chválu TDi spolehlivější, prostě z principu. Ostatně i koncern VW dávno všechny lepší motory od dvoulitru nahoru dělá s common rail, prostě protože pro náročnější zákazníky to je nutné. Že i dnes když vývoj pumpe-düse dávno skončil pro praktické problémy a i teoreticky už nebylo možno dosahovat vyšších výkonů je k nevíře. Své doby to byly revoluční nafťáky, ale před deseti lety tahle éra skončila. A i v levnym fiatu je dnes lepší motor. Fakt je to jako by jste se odmítali vzdát VHS kazet a zatracovali DVD.
Jestli vám kdysi vyhovoval TDi PD tak prima, ale smiřte se že opravdu končí a ten chybějící traktorový zvuk si budete muset pouštět z CD nebo MP3 (jo jo i ty kazety vám už vzali).