0
back
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 13:56, rada
Než radu mám spíš dotaz na ten automat. V jakési příloze novin, netuším teď jakých, jsem se dočetl něco o životnosti automatu kolem 250 tis km. Pak nastávají problémy a velice drahý servis. Co je na tom pravdy? Vozy střední třídy jsou totiž na této metě za pár let.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 14:01, rada
LULH J CHHHHHCUC B ZGGCFGDFGDV H U GH NJVÁ-DMNCGSY FV ÝCBVÁCVN ÁFBDF VÁVNVÁD
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 14:04, rada
Myslím že s těmi "automaty" jsou to trochu "fámy" - pokud vím náklady na opravu i "spolehlivost" jsou u manuálu i automatu už víceméně podobné - ostatně u aut vyšších tříd jsou automaty už naprosto BĚŽNÉ - manuál zůstává variantou už JEN u některých "sportovních" verzí.
Jinými slovy, manuální převodovky zůstávají v "převaze" již jen v některých částech světa jako je východní evropa apod. jinak se dá (málem) říci: Čím vyspělejší stát, tím více automatických převodovek; čím "lepší" typ automobilu, tím větší převaha automatických převodovek ..
Automat má (skoro 100%) budoucnost a během dalších let se jejich počet bude spíše zvyšovat - domnívám se já
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 14:09, rada
Jakpak to jakpak to, že nikdo "nediskutujete" pod testíkem o C5 a Accord?
"Pojďte" si tam někdo "popovídat"?
PS: Opravdu by mne zajímaly/potěšily něčí (vaše) názory (pojďte pojďte ... "vábím" "vábím" "lákám" "lákám" ..)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 14:42, rada
Add prevodovky, s Kylie bych souhlasil. Napr. nova Mazda 3 ve 2.0l vyjede jen s automatem (moznost rucni volby).
Sam jsem mel moznost vyzkouset automat jen v novem passatu a bylo to prijemne svezeni, az na jednu drobnost, pri dobrzdovani na semaforu, resp dojizdeni, kdyz auto jede asi uz jen 2km v hodine sebou trosku skublo a z palubky se ozvalo lupnuti. Moje koleno to ale nebylo ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 15:14, rada
Kylie - ktere diskuze o C5 a Accordu myslis? Nasel jsem jen stare z 10 mesice atd :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 15:22, rada
Již osm let mám OCTAVII 1,9 TDI 66kW, nedám na ní dopustit. Jediné,za co jsem musel investovat do údržby byla výměna rozvodového řemenu a výměna váhy vzduchu. Jezdí za 5,2 litrů nafty . Dá se jet i pod pět litrů.Teď mám objednanou novou,a nechal jsem si tam dát opět motor čerpadlo-tryska. 77kW mi bude bohatě stačit . Před oktávkou jsem měl Audinu 100, tu jsem kupoval ojetou. Předtím Š 105, MB 1000,Š 1201. Byl jsem spokojen se všemi. Audi bylo audi. Na novou Audinu ale nemám,Octavia je pro mne ideální alternativou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 15:37, rada
Milý Vywern(e)! Tady na lidovkách (hned na titulní stránce "Auto", vlevo dole s názvem: "Každý vůz jiná ves" - NElíbí se mi ani nadpis a i článeček maličko "kulhá" - a trochu mne překvapilo/zaskočilo, že tam nepřispěl vůbec ale vůbec NIKdo!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 15:50, rada
Kylie, priste se takovym komickym komentarem smerem k moji osobe radsi neobtezujte. Pisete z 95% texty OT, tak me laskave nepoucujte ohledne toho co jsem kde ja kdy psal OT (uz proto ze objemem textu toho bude tak 1000x mene, bez prehaneni).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 16:01, rada
Ach mikeš! Vy jste mi tak "chyběl"! Jen jsem si do vás "dloubla", že každému jiným metrem měříte - a Petrovi Š. jste nějak "zapomněl" něco doporučit (i když z uvedené trojice je to opravdu těžké).
PS: Já zůstávám u svého názoru, že na takové "nájezdy" spíše vůz střední třídy (než octavii - je načese si "na rovinu" říci, že to je "normální" vůz NIŽŠÍ střední třídy - tak PROČ a JAK TO, že se neustále "promíchává" "porovnává" s vozy konstrukčně "o třídu výš"?!?
PPS: A proč se to samé nedělá třeba s Mazda 3 (nejlépe s motůrkem 1.6 HDi) - to je MŮJ favorit nižší střední třídy - Neee škoda octavia (ta mazda je OPRAVDU "lepší")
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 16:57, rada
Automat je skvělej do novýho auta a po záruce prodat. Znám už tolik lidí co na to doplatilo, že v ojetině automat nikdy. Doplatit = nasypat do auta s automatem za 250.000Kč dalších 100.000 Kč jen za opravu převodovky.
TO Kylie: Přesně M3 jsem měl v souvislosti s 1,6HDI na mysli. Má jen dvě vady. Hatch je hnusnej a u sedana zapomněli udělat díru do kufru. ALe jinak líbí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 17:06, rada
To Honza 42! Jsem ráda, že jsem potkala "spřízněnou duši" ohledně Mazdy 3 1.6 HDi - "krásy" sice moc nepobrala, ale AUTO je to skvělé - což je přeci jen důležitější (poměr jejích prodejů a třeba té octavie TDi skoro až nechápu, z mého pohledu je to jako srovnání suzanne vega a britney spears ... a safra! Tam je také maličko "úspěšnější" ta britney .. aha, tak už to asi chápu ,-(
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 18:20, rada
Pokud jezdíte sám, a nepotřebujete využívat zadní sedadla tak je jasná volba Škoda Octava. Pokud potřebujete pohodlí i na zadních sedadlech pro dvě dospělé osoby tak passat. Mám oba vozy a vím o čem mluvím. Octavia je auto pro dvě dospělé osoby a pro dvě děti do 12let. na tyto kilometry se Vám oplatí motorizace TDI to je bez debat)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 18:31, rada
Milý Jaroši! Máte-li vskutku oba vozy, přeci nemůžete doporučovat na desetitisíce kilometrů ročně (byť jen v jednom člověku) vůz nižší střední třídy PŘED jakýmkoliv vozem o kategorii výš?!?
PROČ trávit stovky hodin v "horším" voze? Provozně/servisní náklady nejsou až tak rozdílné, pocity z jízdy po desítkách hodin zato něco jako "nebe a dudy" (říká se to tak, ne?). Nejsem fanynka passat, ale při výběru mezi ním a golf altea jetta toledo octavia brera ... naprosto jasně vítězí passat (no spíše jiný(é) vozy střední třídy, ale právě TO (tedy "únava" z jízdy, "snadnost" ovládání, "odhlučnění" atp.) jsou ty NEJvětší rozdíly mezi třídami ... a pro VELKÉ počty kilometrů (což Petr Š. plánuje) je auto vyšší třídy "vhodnější" "lepší" atp atd
PS: TDi jsou sice úsporné jednotky, ale jejich "zvukový" doprovod je opravdu trochu problematický až "nevhodný" (přiznejme si, že motor, který více obtěžuje zvukem/hlukem těžko pohledat - včetně korejských vozů - to NENí maličkost, to je při čase který Petr Š v autě hodlá strávit - cca 3 měsíce plného pracovního času!!! - docela "nápor"). Já bych volila "příjemnější" prostředí - pro místo kde budu pracovat čtvrt roku den co den, rok co rok - tedy kdybych si vybrat mohla - což Petr může ..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 18:38, rada
Passat lépe sedí na asfaltu. Je lépe odhlučněn. Svezení je v něm o třídu lepší.
Než s Octavii první generace i s alfou
Je to díky lepšímu zavěšení kol a většímu rozvoru.
Přední náprava je choulostivá, ale za ten komfort to stojí.
Passat B5 je komfortem na úrovni Octavie druhé generace.
Octavia první generace je odolnější na naše cesty.
Na dálnici ve vyžších rychlostech se nemůže passatu rovnat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 18:42, rada
Kylie - máš pravdu Octavii jezdím jen 15km denně do práce.
Když točím nějakou delší trasu, tak beru passata.
Octavii mám 1.6 benzín 74kw, passat 2.5TDI
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 19:06, rada
Milý Jaroši! Octavia na denní dojíždění do práce smysl dává (znám i v česku docela "zabezpečené" přátele, kteří krom vozu střední třídy mají na denní městské popojíždění kolínské miniautíčko - o tom že v "bohatších" státech západní evropy se k těmto účelům tento typ vozidel používá "běžně" asi zdůrazňovat nemusím; to že škodovka plánuje pro příštího půl roku 4denní pracovní týden a v kolíně "nestíhají" tajemství už pro nikoho asi není ..
Passat B5 znám v té nej- verzi 4x4 2.8 a (vím že to asi "schytám") - porovnávala jsem ho se svým tehdejším C5 a to co zde asi každý "očekává", tedy že passat je o 99% "lepší" - no ... NEní. Přiznávám, že s motorem 2.5 TDi nemám vlastní zkušenosti, ale to co jsem o něm slyšela a četla nebylo moc dobré (a slyšela od "rozumných věciznalých" lidí) - tedy konkrétně poruchovost je prý docela dost NADprůměrná - byl mi presentován jako snad NEJporuchovější motor koncernu vůbec (vstřikovací čerpadlo je "klasika", odchází prý ale i vačkové hřídelky v hlavě a verze se 110 kW má turboefekt vhodný málem "do učebnic" - NEchtěla jsem vás "trápit", ale jakou verzi máte vy?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 19:25, rada
Kylie-mimo radu panu Petru Š
Pokud Vám jde o finanční stránku, tak do toho nikdy nechoďte.
Potřebuji někoho předjet, tak není problém. Auto umí parádně zabrat.
Výhoda tohoto motoruje, že můžete na 6rychlostní stupeň zrychlovat.
Perfektní na dálnici.
Motor TDI o 4 válcích, se mu nemůže vyrovnat.
turboefekt není tak hrozný. Když se auto trochu více točí, tak ho ani necítíte.
U takového vozu na poruchovost nehraji - potřebuje ostatně častější servis.
krouťák přes 300 plochý i ve vyžších otáčkách mluví za vše.
Obrovská výhoda motoru V6 - velká síla
Zvukový projev při jízdě parádní.
Když vše funguje tak jak má, tak motor nemá chybu.
Přešel jsem na něj, protože jsem chtěl ostřejší vůz než 1.9TDI 81kw
Spotřeba paliva 7l/100km
6 rychlostní převodovka Na dálnici ideální vůz.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 19:57, rada
Kylie, ty NEmáš zkušenosti s 2,5 TDi? TO nevěřím! Tak o čem to tady pořád plácáš? Jako, že jedna paní povídala...? Nebo spíš jedna paní mi prezentovala...?
Já jsem taky s C5 2.2 HDi NIkdy NEjel, ale prý je to doslova utrpení. V každém Citroenu CHRASTÍ co může už na výrobní lince a co nechrastí, to se hned POKAZÍ. Auto plave, nad 120 ho doslova naháníte po dálnici. Na motoru pořád dokola měníte ty vstřiky a servis je příšerně DRAHÝ. Jen podvozek vás stojí neustálým měněním koulí majlant. Snažil jsem se čerpat z ověřených statistik a svůj názor mám podložený několika renomovanými odborníky z největších autoklubů. :)))
Co, nepřípomíná ti to něco?
Jinak mým oblíbeným autíčkem, se kterým jsem začínal, je je Oltcit, na ten nedám dopustit!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.12.2008 20:18, rada
Kylie - C5 no to je sranda ne :) - haní passata a škodovku
C5 - ideální vůz pro důchodce a řidiče začátečníky
Kteří si už nechtějí vychutnávat radost z jízdy, ale spíše nějak proplouvat krajinou.
A jsou rádi, že dojedou.
respond
  1 ... 3 4 5 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.