0
back
 

diskuze k tématu: Martin Vaculík: Nový Passat je převlečený Golf!

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:13, RE: Řazení Cee´du
Martin Vaculík posted by:
S námitkami ke kvalitě řazenbí Cee´du nemohu souhlasit. Zejména testovaná zážehová čtrnáctistovka ho měla naprosto "honďácké", přesné, lehké a jednoznačné. Komunikativnost řízení je slabá stránka u takřka u všech elektrických posilovačů, v tomhle chce skutečně ceed trochu zvyku, na vině je částečně i nezvyklá tvrdost řízení. Když však ten jeho tlustý a malý volant chytnete oběma rukama a držíte pořádně za uši, vodí se to moc pěkně. Osobně jsem se těšil na nový Auris, který se mi po designové str...
Dobrý den,
musím uznat, že jste skutečně IN. Máte přehled. Někdy se mi zdá, že to hodnocení koncernu doháníte do extrému, ale budiž- je to čtivé. Trochu mi vadí, že si v předchozím článku (hodnotíte staršího mečouna) děláte prdel ze závodnických ambicí kluka v octavii a dneska se dočtu, že byste si dopřál trochu sportování se čtrnáctistovkou od Kia, která má stodeset koní... Myslim si, že by Vám chlapec v Octávce ujel, ale to je vedlejší
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:22, kia
Osobně jezdím v OI TDi 81 Kw a je mi úplně lautr jedno, že je to koncerňák a že na to auto někdo plive špínu. Spíš nechápu, že se KIA všeobecně pro svůj CEED vynáší do nebes. Dobře, je poměrně levné. Ale nikdo neví, jak jejich vyladěný motory na vyšší výkon budou spolehlivé... Tak že je třeba hodnotit třeba po 3 letech a 150.000 km... ale teď?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:37, RE: Petr M.
anonym posted by:
Určitě si vzpomenete ve SM na "srovnávací test" Octavia combi tour vs. Berlingo vs. už nevím co. No jasně, oktávka moc nejela, papala, ten prostor na nohy vzadu ouvej, byla nejdražší, ale měla super plasty, a proto byla lepší než Berlingo, což mě upřímně pobavilo. On je SM takový humoristický časopis s hezkými fotografiemi, a proto ho kupuju
Tenhle test mimochodem proběhl již asi o 3 roky dříve v nějakých jiných novinách a provádělo ho několik normálních motoristů - potenciáních kupců a rozhodně nešlo o zaryté fandy značky Škoda.

Dopadlo to tak, že většina z nich by jako rodinný vůz volila tu Octavii a jejich argumenty měly celkem hlavu a patu. A tomu +- odpovídají i prodejní výsledky.

O tom, že SM pod vedením takového trotla jako je Mgr. Běhal zábavný časopis, není sporu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:40, RE: Petr M.
David_Logins posted by:
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na ...
Označovat zpracování, ergonomii i materiály přístrojové desky u Fábie jako lepší může jen slepý člověk bez končetin či recenzent SM..:)) Jinak v Ceedu i Fáblii jsem jel..a fakt nemám rád posed typu sedím na hajzlu a mám zácpu alá Fábie, nemluvě o motoru..prakticky nesrovnatelné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:40, Zed
Mne se clanek velmi libil od pana Vaculika. Taky mam rad VW, ale je treba vedet o chybach ktere se ve vozidle nachazeji a neni na škodu trochu kritiky . Kazda znacka ma svoje + a -
Je dobre na ne upozornit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:44, Nesmyslné plácání
Nemůžu si pomoc, a to sem to četl dvakrát
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:52, RE: Řazení Cee´du
Martin Vaculík posted by:
S námitkami ke kvalitě řazenbí Cee´du nemohu souhlasit. Zejména testovaná zážehová čtrnáctistovka ho měla naprosto "honďácké", přesné, lehké a jednoznačné. Komunikativnost řízení je slabá stránka u takřka u všech elektrických posilovačů, v tomhle chce skutečně ceed trochu zvyku, na vině je částečně i nezvyklá tvrdost řízení. Když však ten jeho tlustý a malý volant chytnete oběma rukama a držíte pořádně za uši, vodí se to moc pěkně. Osobně jsem se těšil na nový Auris, který se mi po designové str...
"Je pravda, že pro někoho je Kia Cee´d se zážehovými motory zbytečně tvrdá "

Při potfoliu tuzenských kupujících asi pro velkou většinu. Tohle auto si u nás prostě těžko budou kupovat 20 letí nevyskákaní hocholouši jako na západ od Šumavy - ti na něj u nás prostě nemají a v barárech se pídí po desetilém BMW.

Ale výtku k sedačkám naprosto nechápu, ty základní se dají srovnávat s tím, co nabízí pětkový golf za příplatek pod označením sportovní.

Já jo - totiž označení sportovní beru jako skoro pejorativní název, že se v tom nedá sedět.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 11:03, RE: Nebát se svého názoru
Honzin posted by:
Já na tomto článku vidím něco málo pravdy, ale pro mne je celkem důležitější podstatný a rozhodujicí postoj pana Vaculíka, než obsah článku. Myslím tím to, že si dokáže stát na plno za svým názorem, navíc ke svému názoru nedošel cestou "jedna paní povídala, nebo četl jsem to a to, takže o tom vím všechno" , ale cestou praktického poznání.

Myslím, že takových lidí a hlavně novinářů by mělo být více.

Sám moc dobře vím, jaké to je mluvit s lidmi, kteří mají v podvědomí zafixované určité "pravdy" ...
Tim osobnim poznanim mate na mysli treba to, ze se ohani experty, kteri mu rikali ze audi je nedotacive?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 11:06, Piáno
Přeji mnoho bezproblémových kilometrů s piánem a doufám že se o něj budete dobře starat...je to nezapomenutelné auto...vyrobené v době, kdy se výrobci předháněli kdo vyrobí kvalitnější vůz...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 11:34, Vrakoviště
Vážený pane Vaculíku,
nedělejte z nepodložených úvah fakta. Můžete nějakým způsobem dokázat Vaši větu :"kde s tichým souhlasem policie ČR denně rozřežou několik kradených aut, a tam jí koupí za peníze, o kterých se nám poctivým uživatelům nezdá" (mezi námi Policie ČR se píše s velkým P) Opravdu by mě zajímalo, kde berete jistotu, že by se na kladenských vrakovištích řezala kradená auta. Provozovatelé vrakovišť jsou také obchodníci a většina dílů skutečně pochází z havarovaných vozů. Samozřejmě netvrdím, že některé díly nemohou pocházet z trestné činnosti. Díky za Vaše recence, je vidět, že jste v obraze,
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 11:41, technicka pozn.
Na to ze se autor poklada za VW znalce by uz mohl vedet, ze se auta teto znacky vyrabeji ve Wolfsburgu, ne Volfsburgu. Tam mu zadne TSI motory neukazou.

Skoda ze nekdy styl psani pokulhava za obsahem - to, ze bude auto s motorem vpredu a pohonem prednich kol nedotacive vi kazdy skolak, na to neni treba psat cely odstavec a ptat se expertu. Spis by me zajimalo o kolik je diky tomu pomalejsi takove audi na testovaci draze nez bmw pri srovnatelne motorizaci, je-li vubec pomalejsi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 11:44, RE: Petr M.
David_Logins posted by:
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na ...
Ceed je konkurence pro Voktáfku a ne pro Fabku a navíc testy zrovna SM jsou pro smích.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 12:08, RE: technicka pozn.
anonym posted by:
Na to ze se autor poklada za VW znalce by uz mohl vedet, ze se auta teto znacky vyrabeji ve Wolfsburgu, ne Volfsburgu. Tam mu zadne TSI motory neukazou.

Skoda ze nekdy styl psani pokulhava za obsahem - to, ze bude auto s motorem vpredu a pohonem prednich kol nedotacive vi kazdy skolak, na to neni treba psat cely odstavec a ptat se expertu. Spis by me zajimalo o kolik je diky tomu pomalejsi takove audi na testovaci draze nez bmw pri srovnatelne motorizaci, je-li vubec pomalejsi.
Ano, ale jde o to jaká předokolka. Audi má motor na napříč, ale podélně. Je tudíž daleko dále před přední nápravou, rozložení hmoty je méně příznivé a moment setrvačnosti kolem svislé osy vyšší, než u tradičního řešení s motorem napříč. Zde nejde jen o nedotáčivost, ale i o odpor proti změnám směru daným zmíněným momentem setrvačnosti. Motor před přední nápravou býval častý (Renault 21, 25, Alfa Romeo Alfasud či 33), dnes už jej má jen Audi a Subaru. Subaru navíc krátké a nízké boxery, nanejvýš šestiválce, u nichž přínos snížením těžiště převažuje nad negativem v podobě umístění příliš vpředu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 12:13, RE: Vsichni jsou stejni
Martin Vaculík posted by:
K tomu jen tolik, že co na autě není, nemůže se pokazit. Ano, BMW E39 je skvělá kára, ale kdo chce honit vodu, musí na to mít. To platilo u nového a platí to i u ojetého. Navíc vstřikovače na tento vůz již dokáží někteří šikovní češi kompletně zrepasovat vlatními technologiemi (bosch stále ne) za zhruba 3500 Kč, třeba Diesel servis Petr Rada v Soběslavi.
Zdravím,
znova si dovolím poprosiť/ zaprovokovať. Ako fanda aj do BMW, dedy vyslovíte svoj názor na X-drive v 3-kovej a 5-kovej rade BMW? Trochu o takom aute snívam, (ako kedysi o A6 Allroad) a rád by som si prečítal Váš subjektívny(!!!) názor. Totiž, každý máme, (predpokladám), svoj rozum a na základe všetkých dostupných informácií si dokážeme vytvoriť ten svoj subjektívny názor.
Inak veľmi pekný člávok, ako ostatne od Vás skoro pokaždej. A s tým chudobným novinárom, to snáď nemyslíte až tak vážne. Určite sú skupiny obyvateľstva, ... a naopak.
Držím palce vo Vašej záslužnej práci. Nedajte sa znechutiť.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 12:30, Pár dobře míněných slov autorovi
„I já sám už si ze své kritiky koncernu VW dělám často trochu srandu a rýpu do něj jen ta pro oživení textu. Doufám, že rozumný čtenář nadsázku pochopil...“
Pane Vaculíku, přijměte dobře míněných pár řádek od člověka, který také – byť v jiném, nemotoristickém oboru – coby uznávaná autorita publikuje i pro širší veřejnost o příslušném materiálovém vybavení.
Jsem jen občasným čtenářem zdejších recenzí a nevím, jak ona zmiňovaná „sranda“, „nadsázka“ a ono „oživení“ vypadají a působí. Přesto mě takové přiznání zarazilo. Dělá to na mě totiž dojem nerespektování žánru. Pokud píšu seriozní věcnou recenzi a stylizuji se do role seriozního odborníka, nemá sranda a nadsázka kvůli oživení v takovém textu co dělat. A to bez ohledu na snahu či požadavek, aby recenze byla čtivá. Nechci bez dostatečných podkladů spekulovat, ale čtivosti lze dosáhnout i bez některých laciných postupů –když si člověk dá práci a když to umí.
Soudě i podle Vašich občasných menších prohřešků vůči správné češtině, jste „novinář“ vzniklý okolnostmi. Tedy takový, jenž neprošel formálním drilem a jemuž zkrátka určité zásady tohoto řemesla nikdo nesdělil a nikdo je po něm systematicky a důsledně ani nevyžadoval. To mi nikterak nevadí. Čím odbornější záležitosti se řeší, tím cennější je právě odbornost a tím vyšší tolerance vůči novinářským prohřeškům může být.
Nicméně svým psaním ovlivňujete zřejmě dost lidí, a v nikterak malicherné záležitosti. Takže bych Vám i na základě vlastní zkušenosti doporučil vážit každé slovo. Máte-li potřebu občasné „srandy“ a „nadsázky“, či chcete-li předvést svou schopnost psát i jinak, než suše věcně, vyjednejte si občasnou publikaci útvaru v jiného žánru. Třeba fejetonu. V tom se můžete předvést dostatečně, laťku nastavovali už Neruda nebo Čapek blahé paměti...
Nechci být až příliš poučovatelský, ale dobré publikování znamená hodně ukázněnosti. Zdánlivě neomezený internet této klasické ctnosti nepřeje: publikovat čistě podle chuti může skoro každý. To je samozřejmě krásná demokracie a díky za ni. Jenže mezi weblogem Franty X a články Martina Vaculíka, aspirujícími na seriozní novinařinu, by přece jenom měl být rozdíl.
Zkuste na to průběžně myslet. A přitom se rozhodně nevzdávejte co možná nejobjektivnější kritičnosti. Z vlastní zkušenosti vím, jak to v takovém psaní je obtížné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 12:43, RE: Vrakoviště
anonym posted by:
Vážený pane Vaculíku,
nedělejte z nepodložených úvah fakta. Můžete nějakým způsobem dokázat Vaši větu :"kde s tichým souhlasem policie ČR denně rozřežou několik kradených aut, a tam jí koupí za peníze, o kterých se nám poctivým uživatelům nezdá" (mezi námi Policie ČR se píše s velkým P) Opravdu by mě zajímalo, kde berete jistotu, že by se na kladenských vrakovištích řezala kradená auta. Provozovatelé vrakovišť jsou také obchodníci a většina dílů skutečně pochází z havarovaných vozů. Samozřejmě n...
Nemohu si pomoci, ale k příspěvku vrakoviště se musím vyjádřit.

Kde si myslíte že končí tisíce ukradenejch octávek, fábií atd.
Většina se rozdělá na náhradní díly - nejlepší kšeft.
A mimochodem od té doby co se nepoužívá číslo motoru ale pouze typové označení ho klidně můžeš ukrást sousedovi ze stejnýho auta a namontovat si ho do svýho a to legálně! (pokud Tě soused neuvidí)
Mototor se totiž od té doby bere jako běžný náhradní díl. A zlodějům kšeft jen kvete.
A mimochodem na vrakovištích okolo Prahy není problém sehnat zánovní motory VW okolo 10 000,- což nevypadá na cenu nekradeného dílu!?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 13:12, RE: Pár dobře míněných slov autorovi
anonym posted by:
„I já sám už si ze své kritiky koncernu VW dělám často trochu srandu a rýpu do něj jen ta pro oživení textu. Doufám, že rozumný čtenář nadsázku pochopil...“
Pane Vaculíku, přijměte dobře míněných pár řádek od člověka, který také – byť v jiném, nemotoristickém oboru – coby uznávaná autorita publikuje i pro širší veřejnost o příslušném materiálovém vybavení.
Jsem jen občasným čtenářem zdejších recenzí a nevím, jak ona zmiňovaná „sranda“, „nadsázka“ a ono „oživení“ vypadají a působí. Přesto mě tako...
hm...tak konečně to někdo napsal rozumě.... ty nadsázky, jak tady píšete fakt nechápu a mám takový pocit, že nejsem sám...prostě to jsou od Vás pane Vaculíku rýpance a jízlivost proti koncernu vw a kdyby jste měl v sobě alespoň trochu cti a pokory, tak uznáte, že to tak je a nebudete se dodatečně vymlouvat, že to bylo s nadsázkou a že si z toho děláte sám legraci. Neděláte a ve vašich (jinak kvalitních) článcích to je vidět. jako správný novinář by jste měl umět i vyzdvihnout klady Vámi tolik kritizovaných koncernů a ne jen na ně plivat..ano, víme, že chválíte Golfa 3 a Audi A6 dříve 100, ale i jejich nástupci jsou kvalitní auta ať se tu budete dušovat jak chcete, jaký jste odborník a že to tak není. Už jen ty prodejní čísla o kterých i vy mluvíte hovoří jasně. Vozy to jsou prostě mezi lidmi úspěšné a oblíbené i když mají své mouchy ostatně jako všechny značky... V diskuzi o primeře jsem se Vás ptal, jaký srovnatelný naftový motor nabízí Primera, když mi nedoporučíte Passata B5, nebo A4, protože jejich 2,5 TDi 110 kw je úděsný? když koncern začal s Tdi tak všichni japonci byli ještě dlouho za opicema se svýma nafťákama...vylepšovat a vychytávat něco, s čím přišla konkurence je mnohem jednodušší, než to vymyslet...to že se dal pak koncern cestou systému TDi PD sice nebylo nejsprávnější, ale zase z toho opět nedělejte tragédii proboha...člověk neznalý by se bál do PD sednout bez sluchátek a vy sám moc dobře víte, že PD špatné motory nejsou. Těším se na vaše nestrané články až vyjede koncern s comon raily. Jo a ještě dodatek...plivat tady na někoho, kdo je tak "neinteligentí" a neochopí vaše "nadsázky" a "legraci", nebo se kvůli tomu naštve je opět pro Vás velmi degradující, a přímo přitroublé... Napsal bych Vám i nějakou pochvalu na Vaše články, ale dělat to už nebudu...sebevědomý jste dost a určitě si je pochválíte, nebo přinejmenším obhájíte sám velmi dobře...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 13:26, Zda se ze je to opravdu tak.
Vydavatel LEMON CARS rika, ze jediny Volkswagen ktery stoji za uvahu je Audi ! Jinak japonci vedou na mile.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 14:22, RE: bravo? snad ne VW?
anonym posted by:
1) Lidé obvykle pějí ódy na to, co právě mají v garáži - to platí pro jakoukoliv značku a VW koncern není vyjímkou.

2) Vystupování pana Vaculíka byl už zřejmě průšvih, proto se to rozhodli uvést na pravou míru.

3) Víceprvkové nápravy mají koncernová auta (Octavia, Golf, Passat -vše bez pohonu zadních kol) už asi 2 roky a o špatných jízdních vlatnostech lze sotva hovořit. Zkuste se taky zamyset, kolika lidem v rállu doopravdy v reálu vadí, že starý Passat/A6 byl objektivně nedotáčivý, když jd...
zadni naprava?...tak uz dva roky??? - no treba Carisma uz 10 let a je to stejna trida jako golf/ochcavka, a primy vstrik benzinu taky- motor 1.8GDi....ale zazrak je preci FSI-( a hlavne to TDI - PD....se muzou u PSA ucit,ze-)))

-ale jinak s tim "chvalenim" domaciho(sveho) to sedi - i kdyz neni ochcavka kdovi jaky zazrak po evrope a anglii jich jezdi dost a to potesi nebot to zivi radu z nas - tak jen doufam ze "koncern" zacne ve skodovce vyrabet lepsi motory nez 3valce!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 14:22, WV
Článek pana Vaculíka je psán velice tendenčně, podobně se dá pohanit jakákoliv automobilka. Na druhou stranu vcelku chápu co ho k tomu vede. Je to v našich končinách nekritické obdivování výrobků koncernu WV od laické a bohužel někdy i odborné veřejnosti. Jeho přehánění kritiky WV tedy vnímám jako jakousi formu protestu. Vzhledem k tomu že jsme povéětšinou národ přikyvovačů, tak dle mého soudu, klady takovéhoto počinu převažují nad zápory. Navíc názor pana Vaculíka na dobrá auta mohu podpořit vlastní zkušeností, neboť jsem vlastnil Almeru N15 a momentálně jezdím se Subaru Legacy které sice ve výčtu vozů které uznává nejmenoval, ale z jeho článků vím že je zde vše v pořádku.
respond
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.