0
back
 

diskuze k tématu: Martin Vaculík: Nový Passat je převlečený Golf!

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 00:20, Petr M.
Dobře napsáno, ale u Kie Ceed bych nesouhlasil se skvělým řazením. Naopak bych napsal gumovým, jízdní vlastnosti průměrné, řízení absolutně nekomunikativní a přední světla svítí jak např. Fabie na jednu žárovku.
Jinak fakt dobrý článek.
PS: Jak se stát automobilovým novinářem?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 04:33, bravo
anonym posted by:
Dobře napsáno, ale u Kie Ceed bych nesouhlasil se skvělým řazením. Naopak bych napsal gumovým, jízdní vlastnosti průměrné, řízení absolutně nekomunikativní a přední světla svítí jak např. Fabie na jednu žárovku.
Jinak fakt dobrý článek.
PS: Jak se stát automobilovým novinářem?
Souhlasím, že je to moc hezky napsanej článek. Koncernová auta opravdu podvozkem a hlučnými turbodiesely velmi pokulhávají za japonskou a BMW konkurencí, jinak jsou to určitě kvalitní vozy. Nadále však předražený koncern dosahuje prodejních úspěchů díky dobré pověsti. Z osobní zkušennosti mohu říct, že především lidé autům absolutně nerozumějící pějí ódy na Oktávky (Passaty) a samozřejmě tédéíčka a jsou schopni se "do krve" hádat, že je to ta jediná a nejlepší volba. Naštěstí u VW si jsou vědomi svých nedostatků a vyvíjejí víceprvkové zadní nápravy a turbodiesely se vsřikováním common rail. Díky autorovi za článek a už se těším na daší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 07:43, 1.6 TDI
Mám dotaz na redakci ohledně motoru 1.6 TDI. Bude mít opravdu 100kw a 240 Nm jak bylo před dvěma lety na autosalonu prezentováno? Bude mít 5ti nebo 6ti kvalt? A jinak ještě dotaz jako laik: Jaký je rozdíl mezi nynější 1.4 TFSI kompresor a připravovanou s Turbem? Já jsem si myslel, že nynější má pro nízké otáčky kompresor a pro vyšší otáčky turbo stejně jako 2.2 HDI biturbo. Jak to tedy je s konstrukcí přeplňování teď a jaký hlavní rozdíl pro uživatele přinese nová generace 1.4 TFSI? Děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 07:56, velmi dobře
Dobrý den všem. Poslední dobou se mě moc nechtělo přihlašovat do diskusí na tomto serveru. Článek p. Vaculíka mě k tomu ale přiměl.
Je to velmi dobře napsané, osobně bych se s těmito názory hodně stotožňoval. Proč si nedovolit trochu humoru na stranu jedné nebo druhé značky. Vždyť kdo má rozum v pořádku, tak to musí pochopit. Kdo ho nemá a nechá se tak snadno ovlivnit, tomu přeci nepomůže žádná dobře mířená rada. Pan Vaculík si myslím píše objektivně a je vidět že má přehled, jestli se mě z jeho článků pár slov nelíbí, jednoduše je ignoruji, neboť si prostě jak píšu výše nenechám poradit a mám svůj názor....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 08:32, RE: bravo
anonym posted by:
Souhlasím, že je to moc hezky napsanej článek. Koncernová auta opravdu podvozkem a hlučnými turbodiesely velmi pokulhávají za japonskou a BMW konkurencí, jinak jsou to určitě kvalitní vozy. Nadále však předražený koncern dosahuje prodejních úspěchů díky dobré pověsti. Z osobní zkušennosti mohu říct, že především lidé autům absolutně nerozumějící pějí ódy na Oktávky (Passaty) a samozřejmě tédéíčka a jsou schopni se "do krve" hádat, že je to ta jediná a nejlepší volba. Naštěstí u VW si jsou vědom...
1) Lidé obvykle pějí ódy na to, co právě mají v garáži - to platí pro jakoukoliv značku a VW koncern není vyjímkou.

2) Vystupování pana Vaculíka byl už zřejmě průšvih, proto se to rozhodli uvést na pravou míru.

3) Víceprvkové nápravy mají koncernová auta (Octavia, Golf, Passat -vše bez pohonu zadních kol) už asi 2 roky a o špatných jízdních vlatnostech lze sotva hovořit. Zkuste se taky zamyset, kolika lidem v rállu doopravdy v reálu vadí, že starý Passat/A6 byl objektivně nedotáčivý, když jde spíš o pohodlné sedany na dlouhé trasy než o sportovní vozy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 08:35, CSR
Pro koho pane Vaculíku pracujete (jako novinář) - pro Tipcars.com? Článek velmi čtivý. Osobně čtu převážně Carauto (zajímavé zahraniční převzaté články) ale občas jsem znechucen stylem a neznalostí jejich českých novinářů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 08:36, RE: velmi dobře
Michal posted by:
Dobrý den všem. Poslední dobou se mě moc nechtělo přihlašovat do diskusí na tomto serveru. Článek p. Vaculíka mě k tomu ale přiměl.
Je to velmi dobře napsané, osobně bych se s těmito názory hodně stotožňoval. Proč si nedovolit trochu humoru na stranu jedné nebo druhé značky. Vždyť kdo má rozum v pořádku, tak to musí pochopit. Kdo ho nemá a nechá se tak snadno ovlivnit, tomu přeci nepomůže žádná dobře mířená rada. Pan Vaculík si myslím píše objektivně a je vidět že má přehled, jestli se mě z jeho...
"Pan Vaculík si myslím píše objektivně "

Ehhh - promiˇbte, ale všechy názory jsou SUBJEKTIVNÍ (i můj a Váš, i kdybychom to mysleli dobře sebelíp).

Jinak p. Vaculíka prostě baví prudit - na druhou stranu to člověk čte dobrovolně, žááno a nikdo mu nebrání si na to udělat vlastní názor.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 08:46, Gratuluji !!!
No konečně! Na podobný článek čekám po celou dobu co na Tipcars vycházejí vaše články !!! Pokud ani teď ta banda zakomplexovaných fanatiků nepochopila co vlastně máte na mysli, pak už opravdu propadnu panice, kde že to žiji.......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:04, Článek
Je to velice zajímavé. Alespoň si bude moci člověk udělat obrázek o znalosti lidí, až někde dojde koncern VW na přeřes. Můj postoj je neutrální, ale vzhledem k tomu, že na max. 15000 km ročně soukromým vozidlem preferuji auta ojetá, tak za peníze, které bych měl vydat za Oktávku nebo Passata, seženu mladší a stejně fungující exemplář od konkurence.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:09, RE: Petr M.
anonym posted by:
Dobře napsáno, ale u Kie Ceed bych nesouhlasil se skvělým řazením. Naopak bych napsal gumovým, jízdní vlastnosti průměrné, řízení absolutně nekomunikativní a přední světla svítí jak např. Fabie na jednu žárovku.
Jinak fakt dobrý článek.
PS: Jak se stát automobilovým novinářem?
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na nohy a hlavu vzadu taktéž velice slušný a podvozkově o krok pře ceedem. A to je o kategorii menší auto. Jinak co se týče VW do dvou - tří let má prvenství jako začatkem 90. let. V současné době bych při nákupu auto volil na 90 procent Forda (Focus, Mondeo), za úvahu by stála astra, pak teprve golf 5 či octavia.
Než ceeda, to raději Leona první generace 1.8T, který se sežene pod 200.000.- a je to auto i po 5-6 letech velice atraktivní. Škoda, že seat poslední dobou vyrábí same hnusy (hlavně toledo, to je hnus 1. třídy)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:18, RE: Petr M.
David_Logins posted by:
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na ...
haha, svet motorov a objektivny test? haha, tomu uz neveri ani decko!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:28, Řazení Cee´du
David_Logins posted by:
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na ...
S námitkami ke kvalitě řazenbí Cee´du nemohu souhlasit. Zejména testovaná zážehová čtrnáctistovka ho měla naprosto "honďácké", přesné, lehké a jednoznačné. Komunikativnost řízení je slabá stránka u takřka u všech elektrických posilovačů, v tomhle chce skutečně ceed trochu zvyku, na vině je částečně i nezvyklá tvrdost řízení. Když však ten jeho tlustý a malý volant chytnete oběma rukama a držíte pořádně za uši, vodí se to moc pěkně. Osobně jsem se těšil na nový Auris, který se mi po designové stránce líbí více (zejména zepředu), ale ten mne naopak trochu zklamal. Je pravda, že pro někoho je Kia Cee´d se zážehovými motory zbytečně tvrdá a že nerovnosti nepřekoná úplně bezhlučně. Ale výtku k sedačkám naprosto nechápu, ty základní se dají srovnávat s tím, co nabízí pětkový golf za příplatek pod označením sportovní. S kiou Cee´d jsem najel 2x přes tisíc km (1,4i a 1,6 CRDi), budu testovat ještě další exempláře a dám vědět. Je možné, že mají jistý rozptyl sériové produkce, což bývá v náběhu výroby časté, takže ne všechny vozy musí mít tak přesné řazení, jako měly testované exempláře. Suhlasím s tím, že cee´d má oproti fabii horší odhlulčnění podvozku, v jiných ohledech jí však podle mého válcuje rozdílem třídy, však také mezi těmi vozy rozdíl třídy je. Zejména zážehový motor, 110 koní za 339 tisíc, to je skvělá nabídka pro každého, kdo si už třeba kvůli rodině nemůže dopřát sportovní vůz, ale rád si občas, když zrovna jede sám, trochu zařádí. O korejském designu bych se také moc nevyjadřoval. Miklos Kovács, který to auto nakreslil, dělal dříve u Audi. A interiér, zejména středová konzola ve verzi s automatickou klimatizací, je prostě do puntíku oprásknutá z pětkového golfu. O Cee´du budu psát také ve své další poradně na dotaz čtenáře, která vyjde asi v pátek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:29, RE: Petr M.
David_Logins posted by:
Souhlasím s tím, že Kia ceed neni tak dobrá jak pan Vaculík popisuje...řízení je špatné a řazení taktéž. Design korejce taky nezapře. Srovnávat ho s Focusem druhé generace není ani možné. Teď byl ve světě motorů srovnávací test nové Fabie s ceedem a jak se avizovalo, že dostane Fábka na prdel se nepotvrdilo. Krom šířky interiéru a zmíněných motorů byla Fabka ve všech směrech o něco lepší, hlavně řízení, řazení, odhlučněním podvozku, sedadla, ergonomie, materiály i zpracování. Vnitřní prostor na ...
Nejdřív vyzkoučet a pak soudit. P.S. Svět motoru a Škoda to je kapitola sama o sobě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:30, Nebát se svého názoru
Já na tomto článku vidím něco málo pravdy, ale pro mne je celkem důležitější podstatný a rozhodujicí postoj pana Vaculíka, než obsah článku. Myslím tím to, že si dokáže stát na plno za svým názorem, navíc ke svému názoru nedošel cestou "jedna paní povídala, nebo četl jsem to a to, takže o tom vím všechno" , ale cestou praktického poznání.

Myslím, že takových lidí a hlavně novinářů by mělo být více.

Sám moc dobře vím, jaké to je mluvit s lidmi, kteří mají v podvědomí zafixované určité "pravdy" a já se svým názorem a postojem vůbec do jejich "světa pravd" nezapadám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:31, Vsichni jsou stejni
Myslim, ze autor je zbytecne zameren proti koncernu. S prominutim srackova auta, ktera nic nevydrzi vyrabi dneska vsichni. Vyrobci zjistili, ze kdyz budou delat osizena nekvalitni auta, tak zabiji hned tri mouchy jednou ranou:
a) usetri na nakladech
b) vydelaji na nahradnich dilech
c) donuti lidi kupovat nova auta, protoze ojetina zejmena diesel, se po 100.000km uz nevyplati

Takze extremni servisni naklady jako u 750i (bavime-li se o E32) ma dnes vetsina vozu. Autor treba v minulych clancich vehementne doporucoval jako skvely vuz(a motor) BMW 530d E39, coz o to kara je to pekna, akorat ze vaha vzduchu je od toho sameho Bosche jako bere VW Group a vstrikovace CR (6 kousku) se vysypou kolem 200.000km a oprava vyjde na 72.000Kc. Naprava vydrzi v nasich podminkach velmi podobne jako VW Group po roce 02 a navic uz po peti letech bezne prestanou fungovat informacni displaye jejichz oprava je dost problematicka.
A takhle by se dalo pokracovat. Dnes v podstate krome nekterych Japoncu nesezenete kvalitni ojetinu starsi tri let a pres sto tisic, do ktere byste nasledne nemusel nejake ty vyznamne desetitisice nacpat. A Japonci jsou sice dobri, ale stoji jako ojetina o sto i vice tisic nez evropska konkurence (zkuste sehnat dieselovy Avensis v rozumne vybave pod 400.000Kc) a neni jich rozhodne mnoho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:34, RE: 1.6 TDI
mufik.martin posted by:
Mám dotaz na redakci ohledně motoru 1.6 TDI. Bude mít opravdu 100kw a 240 Nm jak bylo před dvěma lety na autosalonu prezentováno? Bude mít 5ti nebo 6ti kvalt? A jinak ještě dotaz jako laik: Jaký je rozdíl mezi nynější 1.4 TFSI kompresor a připravovanou s Turbem? Já jsem si myslel, že nynější má pro nízké otáčky kompresor a pro vyšší otáčky turbo stejně jako 2.2 HDI biturbo. Jak to tedy je s konstrukcí přeplňování teď a jaký hlavní rozdíl pro uživatele přinese nová generace 1.4 TFSI? Děkuji
O konkrétním naladění motoru 1,6 TDI toho mnoho nevím, jistě bude ve více verzích a není nemožné, aby došplhal ke 100 kW, když BMW dnes umí z dvou litrů 150 kW. Čtrnáctistovka TSI jen s turbem bude mít asi 88 kW. Vyšší (a již jezdící) verze TSI (103 a 125 kW) mají velké turbo, které zaručuje vysoký výkon, ale jen s ním by motor měl obrovský turboefekt. Proto dole pomáhá kompresor. N 88 kW stačí i malé turbo, které dole reaguje rychleji a tudíž kompresor není třeba. Výrobní náklady tak klesnou na únosnou mez, aby různými výkonovými stupni turbomotoru bylo možné nahradit nezvedené šestnáctky MPI a FSI (MPI nebývala v době O1 špatná, ale dnes jín udusily emisní limity).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:34, RE: Petr M.
anonym posted by:
haha, svet motorov a objektivny test? haha, tomu uz neveri ani decko!
Určitě si vzpomenete ve SM na "srovnávací test" Octavia combi tour vs. Berlingo vs. už nevím co. No jasně, oktávka moc nejela, papala, ten prostor na nohy vzadu ouvej, byla nejdražší, ale měla super plasty, a proto byla lepší než Berlingo, což mě upřímně pobavilo. On je SM takový humoristický časopis s hezkými fotografiemi, a proto ho kupuju
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:37, RE: Vsichni jsou stejni
anonym posted by:
Myslim, ze autor je zbytecne zameren proti koncernu. S prominutim srackova auta, ktera nic nevydrzi vyrabi dneska vsichni. Vyrobci zjistili, ze kdyz budou delat osizena nekvalitni auta, tak zabiji hned tri mouchy jednou ranou:
a) usetri na nakladech
b) vydelaji na nahradnich dilech
c) donuti lidi kupovat nova auta, protoze ojetina zejmena diesel, se po 100.000km uz nevyplati

Takze extremni servisni naklady jako u 750i (bavime-li se o E32) ma dnes vetsina vozu. Autor treba v minulych clancich ve...
K tomu jen tolik, že co na autě není, nemůže se pokazit. Ano, BMW E39 je skvělá kára, ale kdo chce honit vodu, musí na to mít. To platilo u nového a platí to i u ojetého. Navíc vstřikovače na tento vůz již dokáží někteří šikovní češi kompletně zrepasovat vlatními technologiemi (bosch stále ne) za zhruba 3500 Kč, třeba Diesel servis Petr Rada v Soběslavi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 09:55, RE: Gratuluji !!!
Tomáš posted by:
No konečně! Na podobný článek čekám po celou dobu co na Tipcars vycházejí vaše články !!! Pokud ani teď ta banda zakomplexovaných fanatiků nepochopila co vlastně máte na mysli, pak už opravdu propadnu panice, kde že to žiji.......
SADAM Velmi dobrý článek, měl jsem passata B3 r.v. 88 1.6 karbec a jezdil 5 let bez sebemenších závad, když jsem ho prodával měl najeto 280tkm a nejevil známku většího opotřebení!! V současné době mám passata B6 r.v.02 (mimochodem může mi někdo vysvětlit označení nového passatu? je to B7? nebo je to B6 a já mám B5 ,,fejslift,, ?) a nejsem moc spokojený s přední nápravou, už jsem vyměnil ramena a stejně tam něco klepe, takže jde do světa ale nevim co koupit, chci kombi tak mi poraďte. Docela se mi líbí Toyota avensis 2.2D 177pc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 29.05.2007 10:03, RE: Vsichni jsou stejni
Martin Vaculík posted by:
K tomu jen tolik, že co na autě není, nemůže se pokazit. Ano, BMW E39 je skvělá kára, ale kdo chce honit vodu, musí na to mít. To platilo u nového a platí to i u ojetého. Navíc vstřikovače na tento vůz již dokáží někteří šikovní češi kompletně zrepasovat vlatními technologiemi (bosch stále ne) za zhruba 3500 Kč, třeba Diesel servis Petr Rada v Soběslavi.
Dobre tak kdyz BMW muze mit naklady, protoze je BMW, tak lze argumentovat treba tuctovou Lagunou. Kolem sto tisic: turbo smrt, prevodovka smrt (existuje vubec jeste nejaka jina firma, ktera dokaze udelat forovou MANUALNI prevodovku?), napravy smrt, nektere casti elektroniky smrt, v pripade 2.2dci obcas i motor smrt. K tomu vsemu nejvetsi ceny nahradnich dilu na trhu v ramci stredni tridy.
Mondeo zatim nemoderne kvalitni (neverim ze novy model na tom bude stejne), ovsem co dokaze TDCI s ohledem na cerpadla a vstriky tu uz i od vas padlo.
Suma sumarum, to co jsem chtel rici je, ze kvalita a naklady na servis VW koncernu nejsou nic specifickeho a podobne veci lze nalezt i u ostatnich znacek. U VWcek je rozdil pouze v tom, ze oni jakozto leaderi vyvoje v automobilovem businessu ty sracky zacali delat drive nez ostatni, odvazne jeste v dobe, kdy ostatni delali stale jeste kvalitni vozy. Bohuzel zbytek se rychle pridal a dneska uz si proste tezko vyberete. Auto je spotrebni zbozi, kupte si ho na financni leasing, najedte sto tisic a a po trech letech kupte dalsi. Navic uz nejsou dnesni auta delana.
respond
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.