Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - doporučíte passat cc z hlediska provozních nákladů?
0
back
 

diskuze k tématu: doporučíte passat cc z hlediska provozních nákladů?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 08.08.2014 15:20, Diesel
Mozem sa opytat, ako automobilky vyriesili ten problem z kurenim v zime na kratke trasy? (nemyslim nezavisle kurenie). Alebo co spravili s tym zamrzanim nekvalitnej slovenskej nafty? Ako vyriesili vypalovanie FAP aby to neobtazovalo, najme v primestskej jazde? Pravdu mate v tom, ze v koncerne je asi fakt lepsie si kupit naftu. Servis bude rovnako drahy, ale nafta aspon menej zerie.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 08.08.2014 15:47, RE: CC ano ale
Ne321 posted by:
enki74 posted by:
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?
Bejvavalo, to co pisete jsou pravdy z dob jiz nejakou dobu minulych. Ano nekdy pred deseti, mozna nekde i sesti lety platilo, ze benzin je jednodussi bezproblemovy, diesel je slozity, servisne naklady a vyplati se jen kdyz hodne jezdi a to jeste jenom mimo mesto. Mezitim ovsem doslo k dalsimu vyvoji dieselu, solenoidove vstrikovace nahradily odolnejsi piezoelektrice co zvladnou trista tisic kilometru s dloubanim se v nose, problemy EGR ventilu jsou u vetsiny znacek minulosti, turba vydrzi dele nez kdy predtim a jejich pripadna repase stoji mene a mene, fatalni problemy FAP filtru obcas koncici znicenym motorem jsou take pryc, repase ci vymena FAP filtru stoji petinu toho co kdysi a tak by se dalo pokracovat.Oproti tomu na kdysi jednoduche benziny dolehl tlak na dosazeni co nejnizsi teoreticke spotreby, skoro kazdy benzin ma uz take turbo ci radeji dve, variabilni casovani ventilu, prime vstrikovani a buhvi co jeste. Navic je co nejvice odlehcen a zaroven materialove osizen. Kombinace setreni + nevyzkousenych technologii = dnesni benziny jsou zhusta silene kasicky. Ty koncernove benziny nevyjimaje.Je to krasne videt na BMW, kde kdysi neznicitelne atmosfericke sesti a osmivalce dnes v biturbo verzi najedou sto tisic kilometru a rozpadnou se. Oproti tomu BMW diesely (krome nestastne kapitoly s dvoulitry N47) jsou doladene k dnes uz velmi dobre spolehlivosti.


Přesně, to BMW je dobrý příklad. Ještě nedávno symbol výborných benzínů ted nemá v nabídce prakticky žádný co by neměl poměrně brzo velké problemy. Mám zákazníka co leta nakupuje BMW v benzínu a rád si o autech povídá. Ted má 7er a X5 oboje s V8 biturbo. U 7er už má nový motor po 63t km, u X5 "jen" výměny skoro všeho. On jako odpůrce nafty sám říká že další musí být nafta pokud chce zůstat věrný značce.
respond
Lemans
number of posts1
date of registration08.08.2014
Friday 08.08.2014 17:53, Problémové benziny
Tak už se nám diskuze opět sklouzla k tématu zda benzín nebo nafta je lepší. Pokud bude tazatel kupovat ojetý vůz, potom bude spíše důležité, na jaký konkrétní kus natrefí a zda bude mít štěstí a předchozí majitel o něj pečoval jak má. Mám Audi A6 2.8Fsi a při cca 220 tkm jsem měnil pouze brzdové kotouče a brzdové destičky a samozřejmě běžný spotřební materiál při garančních prohlídkách. Jinak auto naprosto bez problémů. Dokonce je úspornější a servisně méně náročné než moje předchozí auto Ford Mondeo 2.0 benzin. Nesouhlasím s názorem, že koncernové benzínové motory jsou špatné.
respond
superman19
number of posts19
date of registration23.07.2014
Friday 08.08.2014 18:45, RE: doporučíte passat cc z hlediska provozních nákladů?
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, Můj syn se bude ženit a já bych mu chtěl jako svatební dar věnovat do života jeho vysněné auto volwagen passat cc, a jelikož na tento web chodím pravidelně a vašich rad si velmi cením, rád bych slyšel vaše názory. Ten nejdůležitejší dotaz, i přesto, že bych mu automobil případně koupil, provoz už bude jenom na něm, bude mít tento automobil provozní náklady podobné passatu, když je to jenom navoněný passat? Vím, že ročně najede max 12tkm, ale z nějakého důvodu něvěřím koncernovým benzínům bude z pohledu provozních nákladů 2.0 tdi103 kw tou pravou volbou? A poslední dotaz trápí tento automobil nějáké neduhy, popřípadě na co si mám dát pozor. Děkuji



Dobrý den, kamarád si kupoval 2.0tdi asi před půl rokem a do teď do něj cpal pouze naftu. Určitě neprohloupíte.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 08.08.2014 19:46, RE: Diesel
Citroenak posted by:
Mozem sa opytat, ako automobilky vyriesili ten problem z kurenim v zime na kratke trasy? (nemyslim nezavisle kurenie). Alebo co spravili s tym zamrzanim nekvalitnej slovenskej nafty? Ako vyriesili vypalovanie FAP aby to neobtazovalo, najme v primestskej jazde? Pravdu mate v tom, ze v koncerne je asi fakt lepsie si kupit naftu. Servis bude rovnako drahy, ale nafta aspon menej zerie.


Topení je u moderního dieselu vyřešeno sériovou montáží elektrického topného článku do výměníku topení (většinou označováno jako "přídavné topení" u dieselových verzí, vyskytuje se u naprosté většiny moderních dieselových aut) - výsledkem je náběh topení do minuty nebo 0,5 km jízdy.
Zamrzání nafty neovlivní výrobce, ale spotřebitel - pokud je spotřebitel lama a tupě věří reklamám Shell, je to jeho problém. Jezdím občas na hory a ani při mínus 25 stupních jsem s obyčejnou "supermarketovou" naftou neměl nikdy problém, takže chybu bych v tomto případě hledal jinde než u auta .
S problematikou FAP moc neporadím, protože za těch několik set tisíc kilometrů najetých v autech s FAP jsem nikdy hlášku počítače o jeho regeneraci neviděl. Ale je pravda, že město u mě tvoří jen cca 1/3 provozu a cca 50% tras jezdím po dálnicích.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 08.08.2014 22:47, RE: CC ano ale
Ne321 posted by:
enki74 posted by:
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?
Bejvavalo, to co pisete jsou pravdy z dob jiz nejakou dobu minulych. Ano nekdy pred deseti, mozna nekde i sesti lety platilo, ze benzin je jednodussi bezproblemovy, diesel je slozity, servisne naklady a vyplati se jen kdyz hodne jezdi a to jeste jenom mimo mesto. Mezitim ovsem doslo k dalsimu vyvoji dieselu, solenoidove vstrikovace nahradily odolnejsi piezoelektrice co zvladnou trista tisic kilometru s dloubanim se v nose, problemy EGR ventilu jsou u vetsiny znacek minulosti, turba vydrzi dele nez kdy predtim a jejich pripadna repase stoji mene a mene, fatalni problemy FAP filtru obcas koncici znicenym motorem jsou take pryc, repase ci vymena FAP filtru stoji petinu toho co kdysi a tak by se dalo pokracovat.Oproti tomu na kdysi jednoduche benziny dolehl tlak na dosazeni co nejnizsi teoreticke spotreby, skoro kazdy benzin ma uz take turbo ci radeji dve, variabilni casovani ventilu, prime vstrikovani a buhvi co jeste. Navic je co nejvice odlehcen a zaroven materialove osizen. Kombinace setreni + nevyzkousenych technologii = dnesni benziny jsou zhusta silene kasicky. Ty koncernove benziny nevyjimaje.Je to krasne videt na BMW, kde kdysi neznicitelne atmosfericke sesti a osmivalce dnes v biturbo verzi najedou sto tisic kilometru a rozpadnou se. Oproti tomu BMW diesely (krome nestastne kapitoly s dvoulitry N47) jsou doladene k dnes uz velmi dobre spolehlivosti.


Nevím jak BMW, ale Mazdy, Toyoty a z většiny i Hondy pořád dělají jednoduché motory bez turba. Ano mají variabilní časování ventilů, ale neslyšel jsem o případě, že někdo musel řešit závadu na variabilním časování
respond
stojan.jakotycka
number of posts2
date of registration09.08.2014
Saturday 09.08.2014 07:46, Už dost!
Každý by měl povinně pod svůj příspěvek uvést jakým autem s jakou motorizací a opravdovou spotřebou (ne tou z PP) jezdí, protože nikdo kdo vlastní vůz s naftovým motorem nebude doporučovat benzín, snad jen ze škodolibosti a nebo kdo měl velkou smůlu třeba s milionářským taxi super autem z Dovozu, protože ty němci jak známo to maj lepší. Když slyším formulky: "najezdíš 15000km za rok, tak jedině benzín", nebo "nafta má drahej servis".. tak se mi ježí vlasy, vážně bych potřeboval od někoho proškolit čeho se ten drahej servis týká.. vesnicko-hospodský povídačky.

Mistře, za sebe doporučím 2.0TDI, od roku 2010, jestli bude mít na tacho 90k nebo 160k, na tom ani tak nezáleží, jsme v Čechách, stočené jsou všechny, koukat na celkový stav auta, nebrat první co uvidíte, vzít si sebou někoho co se v autech vyzná a je trochu asertivní, vyhnout se automatu a 4X4. Když trefíte na bílou, bude mít kluk radost. A osobně bych se vyhnul Áčkám.

Tři auta v mé domácnosti jsou naftové 1,9TDI, 3.0(HDI) Iveco, 2,5dCI, a každé najezdí okolo 10k km za rok, náklady na servis jsou brutální ! Každý rok a půl měním olej + filtr, jednou za tři roky vzduchový a palivový filtr. A pořád si říkám, že si koupím ten benzín co by se mi vyplatil a já bych ušetřil !
respond
Schumi/nick
number of posts50
date of registration08.08.2014
Saturday 09.08.2014 19:57, Passat CC
Poprve se vkladam do diskuse,cekam nega odezvy,jak je v nasi tdi kotline zvykem,ale ja osobne bych doporucil pocho benzin a 1,8 TSi .Problemy s rozvody mozna byly,nejsou pri zakl.udrzbe a naftu ja osobne bych nebral.Nevim samozrejme,jaka je Vas syn natura,ale vyssi naklady na palivo,dle zpusobu jizdy,vyvazi vetsi zabava pri rizeni,kultivovany chod,mnohem sirsi spektrum otacek,lacinejsi servis,nizsi poruchovost(mene pohyblivych dilu),mensi hlucnost,kourivost atd.Samozrejme zalezi na financich,kus od kusu a odbornika s sebou.Najezd nenajezd,naftu jedine taxik,firemni...Samozrejme nezanedbat servis,to plati u vsech.Pro ostatni:osobne jezdim S6,pac na M5 v desetivalci bych se musel vycinkat,,ne nejnovejsi,ale spoleh a zabava,vadi mi obraceny Tiptronic a motor pred napravou,ale vykon to nejak rovna a jezdim od 9 do 18 litru.Tak s rozumem,hodne stesti pri vyberu a mechanika,nejlepe z koncernu s sebou.PS:naklady na palivo,ac se to nezda,tvori z celkovych nakladu na provoz zhruba 1/3,u nafty dvakrat,viz odborne recenze.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Sunday 10.08.2014 08:24, VW forever
Já bych to vůbec neřešil - Das Auto, potažmo VW je přeci to nejlepčejší, co může tazatel za svý (/doufám, že poctivě vydělaný) peníze koupit. Je jedno, zdali si koupí průserovou 3,6ku, nebo průserovjěší TDI CR, nebo "bezproblémovou jakoukoliv" TSI verzi. Když mu není líto peněz a chce spylnout s šedí davu, je VW ta nej volba. Když ho nebude mrzet, že za každou pikačovinu zaplatí v autorizáku (pochybuji, že syn bude vlastníma rukama na tomto zázraku cokoliv opravovat) neskutečný ranec (protože CC není levný), je to jeho svobodná volba.

Já osobně bych šel teda zcela jinou cestou - vzal bych Hondu Accord 2,4i a byl bych vysmátej, jak lečo, protože až VW dokáže vyrobit auto této Hondě byť jen zdáli podobné a zejména tak spolehlivé, bude to krásný. Zatím nás Das Auto přesvědčilo, že auta udělat neumí. Resp. asi umí, ale co auto, to nová závada do katalogu))
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Sunday 10.08.2014 12:44, RE: Passat CC
Schumi/nick posted by:
Poprve se vkladam do diskuse,cekam nega odezvy,jak je v nasi tdi kotline zvykem,ale ja osobne bych doporucil pocho benzin a 1,8 TSi .Problemy s rozvody mozna byly,nejsou pri zakl.udrzbe a naftu ja osobne bych nebral.Nevim samozrejme,jaka je Vas syn natura,ale vyssi naklady na palivo,dle zpusobu jizdy,vyvazi vetsi zabava pri rizeni,kultivovany chod,mnohem sirsi spektrum otacek,lacinejsi servis,nizsi poruchovost(mene pohyblivych dilu),mensi hlucnost,kourivost atd.Samozrejme zalezi na financich,kus od kusu a odbornika s sebou.Najezd nenajezd,naftu jedine taxik,firemni...Samozrejme nezanedbat servis,to plati u vsech.Pro ostatni:osobne jezdim S6,pac na M5 v desetivalci bych se musel vycinkat,,ne nejnovejsi,ale spoleh a zabava,vadi mi obraceny Tiptronic a motor pred napravou,ale vykon to nejak rovna a jezdim od 9 do 18 litru.Tak s rozumem,hodne stesti pri vyberu a mechanika,nejlepe z koncernu s sebou.PS:naklady na palivo,ac se to nezda,tvori z celkovych nakladu na provoz zhruba 1/3,u nafty dvakrat,viz odborne recenze.


Zeptám se jen na jedinou věc, která mě v té sbírce blábolů od "znalce" zarazila nejvíce. Jak jste přišel na "méně pohyblivých dílů" u benzínu TSI v porovnání s TDI? Klikovou hřídel, ojnice a písty mají kupodivu oba motory. Turbo také. Vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vstřikovače nebo ERG ventil mají také oba. Dvouhmotový setrvačník jakbysmet. Kde tedy nějaké pohyblivé díly chybí?
respond
erick7
number of posts1
date of registration10.08.2014
Sunday 10.08.2014 15:53, CC TDi vs TSi vsi FSi
Dobrý deň,

po prečítaní si všetkých príspevkov som sa rozhodol podeliť sa s Vami aj o môj skromný názor na jednotlivé motorizácie. Úvodom by som rád podotkol, že osobne vlastním Passat CC 2.0 TDi CR 4x4 103kw M6 model 2010, avšak mal som možnosť previesť sa aj v modeli s motorom 1.8 TSi a 3.6 FSi.

Ak by som si mal vybrať teraz, tak by som určite volil 3.6 FSi. Síce spotreba sa točí okolo 9 litrov, kúpna cena je vyššia, ako u TDi, ale zase vozenie je oproti tomu, na čom som mal možnosť sa voziť, úplne niekde inde. Akcelerácia je priam úžasná. Servisné náklady ohodnotiť nedokážem. Avšak 3.6 FSi je skoro totožný s 3.2 FSi motorom, ktorý sa dával do normálnych passatov, a tie zopár mojich kamarátov má. Z ich rozprávania som o nejakých extra závadách nepočul a to niektorí majú najazdených vyše 200 tis. km. A vraj ani servisovanie nie je nejaké nákladné.

Teraz by som rád napísal svoje postrehy a dojmy z môjho cc-čka. Kupoval som ho ako 3,5 ročné so 115 tis. km. Už to bude rok a pol, čo spolu jazdíme a nabehal som 20 tis. km (keďže mám ešte jedno auto). Moje jazdenie pozostáva z 60% mimo mesto a 40% mesto.

Začal by som spotrebou - kedže je to 4-kolka, samorejme, že je spotreba vyššia, ale priemerne sa pohybujem niekde okolo 6L/100km (na nádrž = 1000km). Keď jazdím mimo mesta väčšiu časť z tých 1000km, spotreba je niekde okolo 5,5L. Pri jazde do tých 110km/h sa dá urobiť spotreba aj do 5L, dokonca keď chodievam do Ostravy a nejdem po dialnici, dokážem na 200 km (tam a späť) urobiť spotrebu 4,5L. Mal som už aj menšiu, ale to som skúšal, akú najmenšiu spotrebu dokážem urobiť. Taktiež by som rád podotkol, že nie som ten typ vodiča, ktorý motor podtáča. Jazdím nad 1500 otáčok a samozrejme autko aj prevetrávam, kedy nejdem pod 2000 otáčok. Ale to všetci iste dobre vedia, že TDi má takúto dobrú spotrebu.

Teraz k servisovaniu - auto je servisované vo VW servise v Čechách. Bol som už na 2-och intervalových prehliadkach, menili mi olej v haldex spojke, brzdovú kvapalinu a samozrejme motorový olej, filtre a vykonávali bežnú inšpekčnú prehliadku. Cena za servis, spriemerovaná, je cca 6500 Kč s DPH. Viem, že inde by som možno ušetril tých 2000 až 2500 Kč, ale takto mám aspoň kompletnú servisnú históriu a platí mi stále záruka mobility. Niekto môže oponovať, že je to všetko zbytočné, ale osobne si na tom potrpím a keď predávam auto, môžem kupujúceho odkázať na príslušný servis, ktorý má určite väčšiu kredibilitu, ako nejaký garážový, prípadne špecializovaný servis. Keďže som nemusel zatiaľ nič meniť, tak neviem, ako je to s náhradnými dielmi, ale viem, že dosť mojich známych servisákov a dokonca aj slovenské VW servisy, kupujú náhradné diely práve v tomto VW servise.

Postrehy - ako už tu bolo písané, asi najväčší problém cc-čiek sú okná vs. zima. Keďže pri každom otvorení dverí sa musí okno trochu otvoriť, v zime to dokáže narobiť menšie nepríjemnosti, avšak osobne mi to až tak nevadilo (horšie by to bolo, keby odišiel motorček). Ďalšou nevýhodou, pre niekoho, môže byť horšie nasadanie/vysadanie, keďže sa sedí dosť nízko a auto je celkovo tiež dosť nízke. Taktiež som už niekde čítal, že človek nad 180cm má vážnejší problém s pohodlím. Je pravda, že nad hlavou toho miesta nie je ako v x5-ke, ale viezol som už kamaráta, čo má 195 cm a keď si dal sedačku úplne dole, ešte mu ostávalo cca 5 cm ku stropu. Na zadných sedadlách to je už horšie, ale čo sa miesta na nohy týka, tak toho tam naozaj nie je málo.

Síce som sa trošku rozpísal, ale rozhodne je toho oveľa viac, s čím by som sa vedel podeliť. Sám za seba kúpu CC-čka neľutujem a kúpil by som si ho znova, pokiaľ nebudem mať viac-člennú rodinu. Ak by ste sa potreboval opýtať na niečo konkrétne, kľudne mi napíšte mail a rád sa s Vami podelím aj o iné skúsenosti.
respond
bitner
number of posts216
date of registration19.06.2012
Sunday 10.08.2014 18:44, Mor a cholera
Mate pravdu, TSI a TDI je stejne jako mor a cholera. Kdyby mi nekdo drzel pistoli u hlavy a ja si musel vybrat, beru TSI, aspon z toho neleze ten sileny smrad, ze ktereho je mi na bliti.

Dacia Sandero 1,6 LPG
Atmo benzin forever...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Sunday 10.08.2014 23:11, zlozitost
Nie je to sice pohybliva cast, ale spomeniem FAP, pripadne pridavne kurenie. Pridam ale aj vacsinou vyssiu hmotnost motora,cim viac trpi podvozok. Aby som nezabudol, rozsah pouzitelnych otacok,ale to je nieco,co vacsina eko europskych benzinov uz stratila.
A este k tej poznamke, ze kto mal diesel benzin uz nebude chciet, tak tu si pripiste mna.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 10.08.2014 23:57, RE: Passat CC
Pavlik posted by:
Schumi/nick posted by:
Poprve se vkladam do diskuse,cekam nega odezvy,jak je v nasi tdi kotline zvykem,ale ja osobne bych doporucil pocho benzin a 1,8 TSi .Problemy s rozvody mozna byly,nejsou pri zakl.udrzbe a naftu ja osobne bych nebral.Nevim samozrejme,jaka je Vas syn natura,ale vyssi naklady na palivo,dle zpusobu jizdy,vyvazi vetsi zabava pri rizeni,kultivovany chod,mnohem sirsi spektrum otacek,lacinejsi servis,nizsi poruchovost(mene pohyblivych dilu),mensi hlucnost,kourivost atd.Samozrejme zalezi na financich,kus od kusu a odbornika s sebou.Najezd nenajezd,naftu jedine taxik,firemni...Samozrejme nezanedbat servis,to plati u vsech.Pro ostatni:osobne jezdim S6,pac na M5 v desetivalci bych se musel vycinkat,,ne nejnovejsi,ale spoleh a zabava,vadi mi obraceny Tiptronic a motor pred napravou,ale vykon to nejak rovna a jezdim od 9 do 18 litru.Tak s rozumem,hodne stesti pri vyberu a mechanika,nejlepe z koncernu s sebou.PS:naklady na palivo,ac se to nezda,tvori z celkovych nakladu na provoz zhruba 1/3,u nafty dvakrat,viz odborne recenze.
Zeptám se jen na jedinou věc, která mě v té sbírce blábolů od "znalce" zarazila nejvíce. Jak jste přišel na "méně pohyblivých dílů" u benzínu TSI v porovnání s TDI? Klikovou hřídel, ojnice a písty mají kupodivu oba motory. Turbo také. Vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vstřikovače nebo ERG ventil mají také oba. Dvouhmotový setrvačník jakbysmet. Kde tedy nějaké pohyblivé díly chybí?


Vstřikovací tlaky jsou u benzínu o řád nižší (max. cca 12 až 20 MPa místo 140 až 200 MPa). Viz.: http://www.autorevue.cz/prime-vstrikovani-benzinu-nejkratsi-cestou_1 Osobně jsme slyšel od známých jen o problémech s vysokotlakými čerpadly dieslů. Jestli máš článek co popisuje časté drahé opravy přímo vstřikových benzínů, tak ho sem dej, rád si ho přečtu. Díky.
respond
0007
number of posts29
date of registration31.07.2012
Monday 11.08.2014 08:05, Netradiční rada
Mám jednu radu: Dejte synovi standardní svatební dar a za zbývající peníze jeďte na dovolenou nebo je investujte...
Toto řešení je velmi dobré. Kromě toho, že ušetříte svoje vydělané prachy má i výchovný efekt. Synáček pochopí, že nic v životě není zadarmo a až si na káru vydělá, bude si ji pravděpodobně více vážit nebo si koupí auto opravdu korespondující s jeho potřebami a peníze, které mu zbudou investuje např,. do bydlení apod. (samozřejmě pokud od vás již nedostal i rodinnou vilku )
Nechci aby můj příspěvek vyzněl jako závistivý (to určitě ne), jen mě přijde, že synovi děláte medvědí službu
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Monday 11.08.2014 10:09, RE: Passat CC
Petr S posted by:
Zeptám se jen na jedinou věc, která mě v té sbírce blábolů od "znalce" zarazila nejvíce. Jak jste přišel na "méně pohyblivých dílů" u benzínu TSI v porovnání s TDI? Klikovou hřídel, ojnice a písty mají kupodivu oba motory. Turbo také. Vysokotlaké vstřikovací čerpadlo, vstřikovače nebo ERG ventil mají také oba. Dvouhmotový setrvačník jakbysmet. Kde tedy nějaké pohyblivé díly chybí?
Vstřikovací tlaky jsou u benzínu o řád nižší (max. cca 12 až 20 MPa místo 140 až 200 MPa). Viz.: http://www.autorevue.cz/prime-vstrikovani-benzinu-nejkratsi-cestou_1 Osobně jsme slyšel od známých jen o problémech s vysokotlakými čerpadly dieslů. Jestli máš článek co popisuje časté drahé opravy přímo vstřikových benzínů, tak ho sem dej, rád si ho přečtu. Díky.

Ohledne problemu s primovstrikovymi benziny je nejlepsi se zamerit na vyrobky firmy BMW, kterym se jejich primovstrikove benziny opravdu nepovedly a ted s tim maji hodne velke problemy. Konkretne s vysokotlakymi cerpadly pro primovstrikove benziny maji problemy benzinova biturba rady N54 (u nas zejmena BMW 335i). Mimo jine kvuli nim ve Spojenych statech BMW delalo svolavacku 150.000 aut a maji na triku class action lawsuit, protoze misto vymeny problematickych casti se to snazilo tamni BMW osulit softwareovymi upravamu ECU. Nicmene masivni problemy maji i dalsi rady motoru vybavenych obdobnymi technologiemi zejmena N63.

respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Monday 11.08.2014 13:47, BMW a poruchy?
To nemůže být přeci pravda, neber mi můj vlhký sen.-))))))
Já odevšad slyším, že jedině BMW je auto, kterému s poruchy vyhýbají a ty mi sdělíš toto sladké tajemství
(Jinak můj soukromý názor je ten, že BMW dnes válcuje kdejaká automobilka, zejména ve spolehlivosti a o cenách radši pomlčím, obzvláš´t po tom, co jsem měl možnost navštívit jejich výrobní linky v Mnichově).
BMW je jak přešlechtěný čokl. Dávno už to není jako V8 e39 z let 99-03.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 12.08.2014 22:10, RE:
Dobrý den. Passat CC je blízký příbuzný standardního VW Passatu, použitá technika je prakticky stejná. Vzhledem k ročnímu nájezdu okolo 12 tis. km doporučuji hledat spíše vozy s benzínovým motorem. Nejdostupnější bude verze 1.8 TSI, která je poměrně spolehlivá. Dvoulitrové TDI už není tak bezproblémové, jako o deci menší agregát.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Tuesday 12.08.2014 22:53, RE: BMW a poruchy?
Zdeny60 posted by:
To nemůže být přeci pravda, neber mi můj vlhký sen.-)))))) Já odevšad slyším, že jedině BMW je auto, kterému s poruchy vyhýbají a ty mi sdělíš toto sladké tajemství (Jinak můj soukromý názor je ten, že BMW dnes válcuje kdejaká automobilka, zejména ve spolehlivosti a o cenách radši pomlčím, obzvláš´t po tom, co jsem měl možnost navštívit jejich výrobní linky v Mnichově). BMW je jak přešlechtěný čokl. Dávno už to není jako V8 e39 z let 99-03.


Ono je otazkou do jake miry za to muze BMW. BMW se dostalo do lisu, kdy z jedne strany musi jakozto premiova sportovni automobilka pouzivat co mozna nejvykonnejsi benzinove motory a na strane druhe ho nesmyslne evropske regulace nuti k u takovychto aut naprosto nerealistickym spotrebam. Vysledkem je pak nutnost pouziti technologii, ktere jsou za hranou dnesnich moznosti. Je to obdobna situace jako nekdy v letech 2005-2008, kdy pripravovane ekologicke limity na diesely nutily automobilky rychle nasazovat nevyzkousene technologie typu FAP filtru a vysledkem byly strasidelne problemy. Benziny jsou v te fazi nyni. BMW je na rane proto, ze je na samotne hrane tohoto vyvoje.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Tuesday 12.08.2014 23:55, RE: BMW a poruchy?
Ne321 posted by:
Zdeny60 posted by:
To nemůže být přeci pravda, neber mi můj vlhký sen.-)))))) Já odevšad slyším, že jedině BMW je auto, kterému s poruchy vyhýbají a ty mi sdělíš toto sladké tajemství (Jinak můj soukromý názor je ten, že BMW dnes válcuje kdejaká automobilka, zejména ve spolehlivosti a o cenách radši pomlčím, obzvláš´t po tom, co jsem měl možnost navštívit jejich výrobní linky v Mnichově). BMW je jak přešlechtěný čokl. Dávno už to není jako V8 e39 z let 99-03.
Ono je otazkou do jake miry za to muze BMW. BMW se dostalo do lisu, kdy z jedne strany musi jakozto premiova sportovni automobilka pouzivat co mozna nejvykonnejsi benzinove motory a na strane druhe ho nesmyslne evropske regulace nuti k u takovychto aut naprosto nerealistickym spotrebam. Vysledkem je pak nutnost pouziti technologii, ktere jsou za hranou dnesnich moznosti. Je to obdobna situace jako nekdy v letech 2005-2008, kdy pripravovane ekologicke limity na diesely nutily automobilky rychle nasazovat nevyzkousene technologie typu FAP filtru a vysledkem byly strasidelne problemy. Benziny jsou v te fazi nyni. BMW je na rane proto, ze je na samotne hrane tohoto vyvoje.


Spíš to BMV prostě podělalo. Podobně jako koncern s HTP a TSi. Je zbytečné to svádět na vnější faktory. Japonci zatím ještě dělají spolehlivé benzíny. Možná se časem osobně přesvědčím o opaku, ale zatím tomu nic nenasvědčuje.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.