Sunday 10.08.2014 15:53,
CC TDi vs TSi vsi FSi
Dobrý deň,
po prečítaní si všetkých príspevkov som sa rozhodol podeliť sa s Vami aj o môj skromný názor na jednotlivé motorizácie. Úvodom by som rád podotkol, že osobne vlastním Passat CC 2.0 TDi CR 4x4 103kw M6 model 2010, avšak mal som možnosť previesť sa aj v modeli s motorom 1.8 TSi a 3.6 FSi.
Ak by som si mal vybrať teraz, tak by som určite volil 3.6 FSi. Síce spotreba sa točí okolo 9 litrov, kúpna cena je vyššia, ako u TDi, ale zase vozenie je oproti tomu, na čom som mal možnosť sa voziť, úplne niekde inde. Akcelerácia je priam úžasná. Servisné náklady ohodnotiť nedokážem. Avšak 3.6 FSi je skoro totožný s 3.2 FSi motorom, ktorý sa dával do normálnych passatov, a tie zopár mojich kamarátov má. Z ich rozprávania som o nejakých extra závadách nepočul a to niektorí majú najazdených vyše 200 tis. km. A vraj ani servisovanie nie je nejaké nákladné.
Teraz by som rád napísal svoje postrehy a dojmy z môjho cc-čka. Kupoval som ho ako 3,5 ročné so 115 tis. km. Už to bude rok a pol, čo spolu jazdíme a nabehal som 20 tis. km (keďže mám ešte jedno auto). Moje jazdenie pozostáva z 60% mimo mesto a 40% mesto.
Začal by som spotrebou - kedže je to 4-kolka, samorejme, že je spotreba vyššia, ale priemerne sa pohybujem niekde okolo 6L/100km (na nádrž = 1000km). Keď jazdím mimo mesta väčšiu časť z tých 1000km, spotreba je niekde okolo 5,5L. Pri jazde do tých 110km/h sa dá urobiť spotreba aj do 5L, dokonca keď chodievam do Ostravy a nejdem po dialnici, dokážem na 200 km (tam a späť) urobiť spotrebu 4,5L. Mal som už aj menšiu, ale to som skúšal, akú najmenšiu spotrebu dokážem urobiť. Taktiež by som rád podotkol, že nie som ten typ vodiča, ktorý motor podtáča. Jazdím nad 1500 otáčok a samozrejme autko aj prevetrávam, kedy nejdem pod 2000 otáčok. Ale to všetci iste dobre vedia, že TDi má takúto dobrú spotrebu.
Teraz k servisovaniu - auto je servisované vo VW servise v Čechách. Bol som už na 2-och intervalových prehliadkach, menili mi olej v haldex spojke, brzdovú kvapalinu a samozrejme motorový olej, filtre a vykonávali bežnú inšpekčnú prehliadku. Cena za servis, spriemerovaná, je cca 6500 Kč s DPH. Viem, že inde by som možno ušetril tých 2000 až 2500 Kč, ale takto mám aspoň kompletnú servisnú históriu a platí mi stále záruka mobility. Niekto môže oponovať, že je to všetko zbytočné, ale osobne si na tom potrpím a keď predávam auto, môžem kupujúceho odkázať na príslušný servis, ktorý má určite väčšiu kredibilitu, ako nejaký garážový, prípadne špecializovaný servis. Keďže som nemusel zatiaľ nič meniť, tak neviem, ako je to s náhradnými dielmi, ale viem, že dosť mojich známych servisákov a dokonca aj slovenské VW servisy, kupujú náhradné diely práve v tomto VW servise.
Postrehy - ako už tu bolo písané, asi najväčší problém cc-čiek sú okná vs. zima. Keďže pri každom otvorení dverí sa musí okno trochu otvoriť, v zime to dokáže narobiť menšie nepríjemnosti, avšak osobne mi to až tak nevadilo (horšie by to bolo, keby odišiel motorček). Ďalšou nevýhodou, pre niekoho, môže byť horšie nasadanie/vysadanie, keďže sa sedí dosť nízko a auto je celkovo tiež dosť nízke. Taktiež som už niekde čítal, že človek nad 180cm má vážnejší problém s pohodlím. Je pravda, že nad hlavou toho miesta nie je ako v x5-ke, ale viezol som už kamaráta, čo má 195 cm a keď si dal sedačku úplne dole, ešte mu ostávalo cca 5 cm ku stropu. Na zadných sedadlách to je už horšie, ale čo sa miesta na nohy týka, tak toho tam naozaj nie je málo.
Síce som sa trošku rozpísal, ale rozhodne je toho oveľa viac, s čím by som sa vedel podeliť. Sám za seba kúpu CC-čka neľutujem a kúpil by som si ho znova, pokiaľ nebudem mať viac-člennú rodinu. Ak by ste sa potreboval opýtať na niečo konkrétne, kľudne mi napíšte mail a rád sa s Vami podelím aj o iné skúsenosti.
respond