0
back
 

diskuze k tématu: doporučíte passat cc z hlediska provozních nákladů?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 07.08.2014 08:42, doporučíte passat cc z hlediska provozních nákladů?
Dobrý den,

Můj syn se bude ženit a já bych mu chtěl jako svatební dar věnovat do života jeho vysněné auto volwagen passat cc, a jelikož na tento web chodím pravidelně a vašich rad si velmi cením, rád bych slyšel vaše názory. Ten nejdůležitejší dotaz, i přesto, že bych mu automobil případně koupil, provoz už bude jenom na něm, bude mít tento automobil provozní náklady podobné passatu, když je to jenom navoněný passat? Vím, že ročně najede max 12tkm, ale z nějakého důvodu něvěřím koncernovým benzínům bude z pohledu provozních nákladů 2.0 tdi103 kw tou pravou volbou? A poslední dotaz trápí tento automobil nějáké neduhy, popřípadě na co si mám dát pozor. Děkuji
respond
jan.pham
number of posts4
date of registration07.08.2014
Thursday 07.08.2014 08:49, Dodatek k dotazu
Omlouvám se zapoměl jsem jsem dodat, že na případný nákup mám připraveno 400 000kč
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 07.08.2014 11:49, CC ano ale
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
respond
jan.pham
number of posts4
date of registration07.08.2014
Thursday 07.08.2014 13:15, co je to benzin s vif?
Možná budu vypadat jako blbec, ale co je to benzin s vif? a má se případně tankovat natural 95 nebo 98?
respond
Falco
number of posts55
date of registration09.05.2007
Thursday 07.08.2014 13:39, VIF
je aditivum, přídává se hlavně do nafty pro ochranu vstřikovacího systému. Vyrábí se i pro benzínové motory. Zadejte název do vyhledávače a budete vědět více.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Thursday 07.08.2014 15:42, RE: CC ano ale
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.


V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 07.08.2014 17:44, RE: CC ano ale
Ne321 posted by:
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?

Ani ta 3,6 za nic nestojí. Problémy s rozvody má také, stejně jako 1,8 TSI se potýká s karbonem a navíc jej trápí ztráta výkonu se kterou si servisy zhusta neví rady. A jako bonus stojí běžný servis mnohem větší ranec než u všech ostatních současných koncernových motorů.

respond
jan.pham
number of posts4
date of registration07.08.2014
Thursday 07.08.2014 18:43, jaký motor bude teda nejlepší?
Pánové vím, že na malý počet kilometrů je benzín obecně lepší ale případně koncernu jsem slyšel právě jenom kritiku na benzínové motory tak jsem pořád na vážkách jestli je tedy lepší z důvodu provozních nákladů lepší benzín nebo diesel.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 07.08.2014 19:32, RE: jaký motor bude teda nejlepší?
jan.pham posted by:
Pánové vím, že na malý počet kilometrů je benzín obecně lepší ale případně koncernu jsem slyšel právě jenom kritiku na benzínové motory tak jsem pořád na vážkách jestli je tedy lepší z důvodu provozních nákladů lepší benzín nebo diesel.


U koncernu jsou současné benzíny bez výjimky poukázkou na velký a drahý problém. Když jedou, jsou výborné a uživatelsky velmi příjemné - bohužel dost často dojedou jinam, než měl majitel namířeno (do servisu).
A upřímně, malý kilometrový proběh není pro koupi dieselu překážkou z hlediska nákladů na servis, o tolik dražší servis dieselu zase není. Hlavní je uvědomit si, jaký druh provozu bude převažovat - pokud to bude denně pár km sem a zase zpět po městě se studeným motorem, je to pro diesel jednoznačná jízdenka do pekla. Pokud naopak auto pojede 2x měsíčně 200 km v kuse, není proč se dieselu bát.
respond
enki74
number of posts10
date of registration21.01.2014
Thursday 07.08.2014 21:28, RE: CC ano ale
Ne321 posted by:
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?


Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 07.08.2014 23:37, RE: jaký motor bude teda nejlepší?
jan.pham posted by:
Pánové vím, že na malý počet kilometrů je benzín obecně lepší ale případně koncernu jsem slyšel právě jenom kritiku na benzínové motory tak jsem pořád na vážkách jestli je tedy lepší z důvodu provozních nákladů lepší benzín nebo diesel.


Pokud by se jednalo o nové auto s plnou zárukou pak by mi ta otázka dávala spíš smysl. U ojetého bych se klonil radši k benzínu snad i u koncernu. Bude pravděpodbně i méně používané. Tím spíš že 12 tkm ročně naznačuje krátké trasy vhodné pro benzín.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 08.08.2014 09:04, RE: CC ano ale
enki74 posted by:
Ne321 posted by:
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?


Nejsem jednoznačný zastánce dieselu, ale tohle je snůška naprostých nesmyslů (s výjimkou toho mírně dražšího servisu u dieselu). Diesely jsou těžkopádné? Problémy se zimními starty? Hrozný zvuk? Doporučím jediné - projet se v moderním dieselu, protože nic z vámi uvedeného dávno neplatí.
respond
deleted user
number of posts1
date of registration27.12.2024
Friday 08.08.2014 10:02, Ne321, žere?
Já s 1.8 TSi právě v CC jezdím celkem často a nikdy se mi nestalo, že bych překročil 7,5 litru. A to ho musím hnát po dálnici. Pokud jedu po okreskách, jezdím za šest litrů. Jak to říkám zákazníkům, nezáleží na motoru, ale jak s ním umíte pracovat. Rozhodně nejezdím pomalu, ale na rozdíl od plno řidičů, co si hrajou na piloty WRC dokážu jezdit svižně ale úsporně. Za mě 1.8 TSi jasná volba. Naše CC má nejto ke 200 tis. a nikdy s ním nebyl žádný problém. Jen pravidelný servis...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 08.08.2014 10:18, RE: CC ano ale
Pavlik posted by:
enki74 posted by:
Ne321 posted by:
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?
Nejsem jednoznačný zastánce dieselu, ale tohle je snůška naprostých nesmyslů (s výjimkou toho mírně dražšího servisu u dieselu). Diesely jsou těžkopádné? Problémy se zimními starty? Hrozný zvuk? Doporučím jediné - projet se v moderním dieselu, protože nic z vámi uvedeného dávno neplatí.

S dieselom je auto tazsie- trpi naprava. FAP neznasa kratke jazdy. Auto ide stale na plny krutiaci moment- poloosi. Je zlozitejsi ako benzin- vyssie riziko oprav. Ked uz si ho niekto do mesta kupi, tak je vacsinou zmiereny s tym, ze kurenie v zime nefunguje, popripade ho pociti, ked vystupuje z auta. A ano, zamrznuta nafta (vid shell), pri kazdej vymene oleja novy palivovy filter (slovenske palivo). Kontrolovat olej, ci nepribuda pri regeneracii, + ked vam pri dome zapne regeneracia, nemali by ste vypnut auto, ale ist sa este povozit na par minut po okoli. Takyto diesel mate na mysli? Ci vy mate 1.9 TDI 66kw?

Ups, este som zabudol dochladzovanie turba a opatrne z otackami kvoli dvojhmote.(aspon u europskych znaciek)
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 08.08.2014 10:37, RE: CC ano ale
Ne321 posted by:
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?


Je pravda, že 1,8 TSI i 3,6 měly problémy i s rozvody, ale spíš ze začátku produkce (což se tazatele netýká) a většina ostatních problémů byla způsobena tankováním nekvalitních paliv a zanedbanou údržbou. Kamarád má 1,8 TSI r.v. 2009, odkoupil si ji jako bývalé firemní auto, když už měla najeto přes 100 000 km. Kdyby to byl shit co jezdil pořád do servisu, asi by ji nekoupil (historii znal). Okamžitě přešel na zkrácený olejový servis a netankuje u supermarketů ani v JZD, dnes má najeto kolem 150 000 a nestěžuje si. Dlouhodobou spotřebu má nad 7 litry (jezdí spíš kratší trasy a výlety, v práci používá služební). S CC, které má lepší aerodynamiku a delší převody není problém jít se spotřebou i pod 7. Se Superbem 3,6 jsem absolvoval i několik delších tras a na spotřebu jsem nejel. Je to výborné svezení. Motor v nízkých otáčkách nejde slyšet a při plném plynu se ozve návykový tlumený ryk. Pružnost je absolutní. Převodovka po pár sekundách zařadí 6st. Motor se převaluje nad volnoběhem a při běžném přidání plynu na výjezdu z města ani nemusí podřazovat. Navíc na plyn reaguje okamžitě. Spotřebu je reálné audržet do 10 litrů, 9 není problém. Po cestě Praha - HK - Olomouc přes Mohelničák s neustálým předjížděním a dálnicí cca 160 km/h (ale pynulou jízdou bez zbytečného brzdění) mi ukázal PP spotřebu 9,2. Takže kdo tu žvaní o neuvěřitelné spotřebě, buď s těmito motory nejel, nebo neumí jezdit. Zachovalé 3,6 bych se vůbec nebál. Je to zboží pro fajnšmekry, ale uživitelné, navíc v případě Superbu 3,6, který je uměle seškrcený, lze výkon poměrně snadno dostat na úroveň Passatu.
respond
jan.pham
number of posts4
date of registration07.08.2014
Friday 08.08.2014 11:49, benzín nebo diesel
děkuji za rady ale myslím si, že jsme se trochu vzdálili od původního dotazu je to auto uživitelné což na moje měřítko znamená má podobné provozní náklady jako vw passat b6 až b7? A když už jaký motor teda zvolit na jízdu po okreskách a po měste kde maximalní nájezd bude 12tkm? auto bude kupované v bazaru a předpokládám, že na ten rozpočet 350 000 + 50 000 na servis bude mít nalítano přes 150 000km. Takže benzín 1,8tsi ?, který tady nedoporučujete nebo naftu 2.0 tdi

děkuji za pomoc
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 08.08.2014 11:57, RE: CC ano ale
Citroenak posted by:
Pavlik posted by:
enki74 posted by:
Ne321 posted by:
Paul posted by:
Kupte mu 1,8 TSI, do daného limitu co nejmladší s jasnou servisní historií, s manuální převodovkou a bez nastavitelných tlumičů. Auto jede pěkně a když řidič chce, tak i s malou spotřebou. Pozdější ročníky jsou už vychytané a potíže bývají výjimečně, chce to jen tankovat kvalitní benzín s VIF aby nedocházelo k zakarbonování. Olej měňte rok / 15000 km a vysněné CC syna nezruinuje. CC celkově je dobré auto, jen trpí na přimrzání bezrámových oken, která po zatáhnutí kliky dveří trochu sjíždějí a hlavně při mrznoucím dešti se může něco poškodit. To ale trápí všechna auta s tímto systémem.
V dnesni dobe do auta jedine diesel a obzvlaste u koncernu, kteremu benzinove motory dlouhodobe nejdou. Jedina opravdu spolehliva benzinova motorace je 3.6., ktera je za uvedenou cenu nesehnatelna a navic nevim jestli by ji utahnul na benzinu. 1.8 TSI zere jako prokopnuta a spolehlivost je tristkni. Tisickrat vam muzou kluci z koncernu rici, ze problemy z rozvodama byly vyresene, ale budete jim verit kdyz vsude kolem vidite auta se druhym az tretim 1.8TSI motorem?
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?
Nejsem jednoznačný zastánce dieselu, ale tohle je snůška naprostých nesmyslů (s výjimkou toho mírně dražšího servisu u dieselu). Diesely jsou těžkopádné? Problémy se zimními starty? Hrozný zvuk? Doporučím jediné - projet se v moderním dieselu, protože nic z vámi uvedeného dávno neplatí.
S dieselom je auto tazsie- trpi naprava. FAP neznasa kratke jazdy. Auto ide stale na plny krutiaci moment- poloosi. Je zlozitejsi ako benzin- vyssie riziko oprav. Ked uz si ho niekto do mesta kupi, tak je vacsinou zmiereny s tym, ze kurenie v zime nefunguje, popripade ho pociti, ked vystupuje z auta. A ano, zamrznuta nafta (vid shell), pri kazdej vymene oleja novy palivovy filter (slovenske palivo). Kontrolovat olej, ci nepribuda pri regeneracii, + ked vam pri dome zapne regeneracia, nemali by ste vypnut auto, ale ist sa este povozit na par minut po okoli. Takyto diesel mate na mysli? Ci vy mate 1.9 TDI 66kw?Ups, este som zabudol dochladzovanie turba a opatrne z otackami kvoli dvojhmote.(aspon u europskych znaciek)


Mám 1,5 Dci s 260 tisíci "na hrbu" od novoty (a mám FAPu) a 2,0 Dci s momentálně 58 tisíci km rovněž koupeno nové. Dochlazování turba je pitomost s výjimkou jízdy po dálnici, kde po sjezdu opravdu není dobré ihned vypnout motor, ale při běžné jízdě je to naprostá zbytečnost. Dvouhmota je problém pouze u "pilotů" zvyklých na staré atmosférické diesely, které jezdily klidně podtočené - to moderní diesel nesnáší. Bohužel dvouhmotu má dnes i kdejaký benzínový motor. Topení v moderním dieselovém autě nabíhá rychleji než v benzínovém - diesel má elektrické přídavné topení, které topí ihned. A to, že ti zamrzne nafta, když tankuješ šmejd (Shell), je tvůj problém - já tam nikdy netankoval, jezdím na naftu od supermarketů a takové problémy neznám.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 08.08.2014 12:10, RE: benzín nebo diesel
jan.pham posted by:
děkuji za rady ale myslím si, že jsme se trochu vzdálili od původního dotazu je to auto uživitelné což na moje měřítko znamená má podobné provozní náklady jako vw passat b6 až b7? A když už jaký motor teda zvolit na jízdu po okreskách a po měste kde maximalní nájezd bude 12tkm? auto bude kupované v bazaru a předpokládám, že na ten rozpočet 350 000 + 50 000 na servis bude mít nalítano přes 150 000km. Takže benzín 1,8tsi ?, který tady nedoporučujete nebo naftu 2.0 tdiděkuji za pomoc


Pořád nevíme, jaký bude jízdní profil (způsob použití) auta. Pokud to bude poměr okresky a města alespoň 50 na 50 a nebudou převažovat trasy do 10 kilometrů - klidně berte diesel. Pokud bude jízda ve městě nebo krátké trasy převažovat, berte benzín. 2,0 TDI PD obecně krátké trasy nezvládá moc dobře a přispívá k tomu i fakt, že si TDI PD celkově příliš nerozumí s FAP (řízení vstřikování prostě není tak přesné jako u CR). Cenou servisu je CC jinak passatu velmi podobný.
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 08.08.2014 12:10, Motor
Poviem vam, ako by som postupoval ja.
Na takyto najazd zvolte urcite benzinovy motor. Ten 1.8 TSI bude ( v ramci koncernu) najmenej problemovy. Ked pojdete obzriet nejake auto, motor nesmie vydavat ziadne zvlastne zvuky. Najlepsie bude, ak majitela prekvapite zo studenym motorom. Ked ho nastartuje a bude cvakat, uz by som ho asi nebral. Moze to spravit hustejsi olej, ale moze to byt aj na generalku motora. Skontrolujte v nom olej, ten nesmie byt tmavy alebo nebodaj cierny. Pod autom na kryte nesmie byt ani znamka po olejovych kvapkach. Ked sa na aute pojdete previest, tak po zohriati ho vytocte. Nemalo by byt prilis pocut turbo. Auto by malo zrychlit bez cukania a zavahania. Potom ked bude auto zahriate, zastavte a nechajte ho na volnobehu trochu povrcat. Nemali by ste vidiet kolisanie otacok, a taktiez by ste v sedadle nemali citit ziadne vibracie. Dajte si pozor najme na vibracie, lebo to moze znamenat zle tlaky motora, co znamena v lepsom pripade nizsi vykon, v horsom generalku motora. Zastavte na nejakom cistom asfalte, pretoze po vypnuti motora skontrolujete, ci z neho nieco nevytieklo. Ak by to auto tymto preslo, treba este pozriet diagnostikou log chyb. A ak to bude v poriadku (moze ale byt premazany), tak by som ho vzal. Hned by som takisto vymenil olej a potom, pri jazde po meste, menit olej max pri 15tk, lepsie uz pri 12t km. Pri takomto intervale by som sa motora nebal. Prajem stastnu ruku pri vyberani.

PS: Spotreby by som sa naozaj nebal. Mam starsi 2.0i benzin, a moja priemerna spotreba je teraz asi 7 litrov.(6.8 na pocitaci po 3.000 km). Tento motor nebude mat vyssiu spotrebu, ak sa pravdaze nebude nahanat.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Friday 08.08.2014 14:44, RE: CC ano ale
enki74 posted by:
Vysvětlete mi prosím, proč v dnešní době do auta jen diesel? Takovéto názory jsou mi k smíchu. Snad záleží na užití auta, ne? Diesely jsou navíc těžkopádné, mají dražší servis, na popojížděčkách se brzy odkráglují, v zimě problémy se starty a mají hrozný zvuk. Spotřeba to nezachrání. Tak proč?


Bejvavalo, to co pisete jsou pravdy z dob jiz nejakou dobu minulych. Ano nekdy pred deseti, mozna nekde i sesti lety platilo, ze benzin je jednodussi bezproblemovy, diesel je slozity, servisne naklady a vyplati se jen kdyz hodne jezdi a to jeste jenom mimo mesto. Mezitim ovsem doslo k dalsimu vyvoji dieselu, solenoidove vstrikovace nahradily odolnejsi piezoelektrice co zvladnou trista tisic kilometru s dloubanim se v nose, problemy EGR ventilu jsou u vetsiny znacek minulosti, turba vydrzi dele nez kdy predtim a jejich pripadna repase stoji mene a mene, fatalni problemy FAP filtru obcas koncici znicenym motorem jsou take pryc, repase ci vymena FAP filtru stoji petinu toho co kdysi a tak by se dalo pokracovat.
Oproti tomu na kdysi jednoduche benziny dolehl tlak na dosazeni co nejnizsi teoreticke spotreby, skoro kazdy benzin ma uz take turbo ci radeji dve, variabilni casovani ventilu, prime vstrikovani a buhvi co jeste. Navic je co nejvice odlehcen a zaroven materialove osizen. Kombinace setreni + nevyzkousenych technologii = dnesni benziny jsou zhusta silene kasicky. Ty koncernove benziny nevyjimaje.

Je to krasne videt na BMW, kde kdysi neznicitelne atmosfericke sesti a osmivalce dnes v biturbo verzi najedou sto tisic kilometru a rozpadnou se. Oproti tomu BMW diesely (krome nestastne kapitoly s dvoulitry N47) jsou doladene k dnes uz velmi dobre spolehlivosti.

respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.