0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Multivan (2003-2009) – velmi osobní dodávka

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 08:58, rada
Od(p)borníku, já nenarážel na tento konkrétní článek, ale na SM obecně.
Jinak pana Vaculíka si velmi vážím.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 09:04, rada
Stejná rada: T4 nesmrtelná - T5 katastrofa! Od kolegů znám spoustu T4 s nájezdem kolem 700tkm a kromě pravidelného servisu nic. Pak to začali měnit za T5 a auto neustále stojí v servisu! A jak již bylo napsáno - originál servis VW katastrofa!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 11:06, rada
Reno: Však 7 let starý multivan je T5, i když se dají koupit i poslední T4. Radši bych se podíval po 2.5TDI z r. 2002, ale aut není moc a bývají dražší než T5! Čím to asi bude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 11:19, rada
Měl jsem 128kw 4motion, šel na prodej se 160tkm, s autem spokojenost, spotřeba při svižné jízdě okolo 11l. Vrcholná motorizace 128kw se mi jeví jako optimum, silnější by neškodila. Poruchy které mě potkaly, souvisely s přečipovaným motorem (3x výfukové svody), při 60tkm se uvedl výkon do sériového stavu a motor šlape jako hodinky i novému majiteli. 128 kw verzi nedoporučuju čipovat.
Potkala mě ještě výměna kompresoru klimatizace, serva a preventivně vodní pumpy.
Není to zrovna vzor ctnosti, ale konkurence na tom není o nic líp. Když bych vybíral znovu auto této velikosti, asi bych znovu skončil ve VW, MB mě moc neoslovil a pokud chcete 4x4, nic jiného se ani nenabízí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 12:33, rada
Jsem majitelem dvou Multivanů T4 (75 kW - r.v. 1996 a 111 kW - r.v. 2001). Shodou okolností soused 2x VW T5 (pracovní Transporter 96 kW a soukromě Multivan 128 kW).
U mě v práci (záchranná služba) dříve cca 50 ks VW T4 75 kW syncro. Nyní VW T5 128 kW 4motion.
A právě mezi těmito dvěma skupinami k porovnání je vidět kam se nám posunula kvalita aut. Zatímco dříve u T4 odcházeli v našem provozu jen běžné spotřební věci, i když nepoměrně rychleji než v běžném provozu. Dnes u T5 řešíme od nového vozu velké očekávané i neočekávané závady v intervalu cca 5 tKm. Nejtradičnější závady: turbo, svody, poloosy...u mnoha vozů vyměněn komplet motor při nájezdu cca 80 - 100 tkm... Bavíme se však o brutálním zacházení zcela v rozporu s doporučeními pro chování s k naftovému vozu. Pro zajímavost průměrná spotřeba 16l/100 km.
Soused s T5 kdy mají obě auta najeto cca 150 tkm je prakticky bez vážných závad a mění jen spotřební věci. Nutno podotknout, že se v autech vyzná a chová se k nim slušně. Spotřeba plně naloženého Transporteru 96 kW (slouží jako pojízdná dílna) 9l/100 km. Spotřeba u Multivanu T5 je velmi závislá na jízdním stylu. Letošní Chorvatsko, klidná jízda na dálnici tempomat 130 km/h 2500 km - 7,2 km/h. Běžný provoz kolem 8,5l/100 km. Jak na to trochu pošlapete cca 11 l/100 km..
Porovnám-li konkurenci ve spolehlivosti myslím, že T5 v ničem nevybočuje. Ovšem jízdní vlastnosti a komfort na palubě budete v jiné dodávce hledat je těžko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 18:51, rada
Jelikož se pohybuju okolo aut a znám spoustu lidí, kteří právě tyto vozy používají k tahání aut, mohu vám zprostředkovat jejich zkušenosti. T4 mají tři moji kamarádi, všichni motor 2.5TDi 75kW.
1.) 0-300t km osobní vůz, 300-800t km dovoz automobilů, tedy většinu času s vlekem, 800-900t km Taxislužba... Za celou tu dobu nikdy nezůstal nikde stát! Auto je sice už komlpet shnilé, ale jediné co kdy řešil, tak je 2x turbo a nějaká ta spojka, jinak jen jezdí! Spotřeba 7l soukromé ježdění, s vlekem do 10l.
2.) při koupi 200t km při prodeji lehce přes 550t km- každý týden dvakrát do Itálie a zpět a opět bez jediného nedojetí, byť jednou mu fouklo těsnění pod hlavou, ale domů s tím dojel...
3.) při koupi 300t km nyní asi 400t km, krom koroze a opakujícímu se problému s geometrií auto šlape dobře (v neděli sme s ním dojeli z Chorvatska).
Ti co mají T5- jeden od nova při 80t km prodej, protože ho již po x-té museli z cesty z Itálie odtáhnout domů... Druhý koupil při cca 100, nyní 160 najeto a už shání zachovalou T4, že na tohle nemá sílu (2x převodovka, svody, turbo, náprava furt dokola...). A pak je tu dalších pár lidí, kteří mají taky T5, ale to že se jim to sere nepřiznaj, aby neutrpěla jejich image, že si koupili auto za milion a ne zřídka stojí několik dní v servisu (a půjčují si ty T4ky....). Takže bych asi taky radši oželel novější design a koupil osvědčenější T4 z posledních let výroby, záleží taky, jaké na to auto budete mít nároky, páč je rozdíl, jestli v něm pojedete 2x ročně na dovolenou a budete jezdit jen jako s osobákem, nebo budete jezdit dvakrát týdně do Itálie a pořád tahat dvoutunový vlek....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 19:54, rada
Jezdím už 3-tím rokem s VW Caravella T4 s 5-ti válcem 2,5 TDI syncro. Najel jsem s ní cca 140 tis.km. U nás ve firmě na něj nedá nikdo dopustit a musím si ho hlídat, ať nejde přes prázdniny z ruky do ruky... Slyšel jsem, že T5 už není tak spolehlivý, tedy v 6-ti válci... S T4 jsem naprosto spokojený, měním jen olej, pro jistotu i v náhonu 4x4. Motor krásně táhne bez turbo-efektu od nízkých otáček (1000ot./min.+), spotřeba od 7,5 do 8,5 litru. Auto má najeto cca 230 tis. km a kromě podvozku a běžných oprav bych tento typ koupil znovu, ale kde vzít a nekrást? Kilometrů bych se u tohoto typu nebál a vřele VW T4 doporučuji!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 22:52, rada
Vlastním T5 multivan-2.5.tdi-128kw,nedám na něj dopustit.Najeto 98000km a zatím žádný problém.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 23:43, rada
zkušenosti 2.5. TDi 128 kW r.v. 2004 (pořízeno 2007 se 120 tis. km - prodáno 2009 se 185 tis. km):
výhody:
- prostorný interiér
- variabilní interiér (chce to trochu síly)
- rozměrná zrcátka
- mnoho odkládacích prostorů
- stabilita
- vysoký posaz

nevýhody:
- poruchovost/opravy (více viz. poruchy)
- křehké plasty (snadné poškození, rezonace v interiéru)
- do města velké rozměry a navíc výška vozidla - 1950mm, mnoho podzemních garáží je do výšky 1,9 m
- prodleva turba (téměř do 2000 ot. se nic nedějě)
- kultivovanost motoru
- rezerva umístěná pod vozidlem,které je snadno demontovatelná


postřehy:
- spotřeba - mezi 11 a 13 l/100km (při rychlostech do 110 km/h mimo město se dá i za 7,8 l/100km
- omezovač rychlosti v 185 km/h (dovezeno z D, jenom asi tento vůz)
- při tlakovém mytí - zatékání do vozidla okolo těsnění otevíracích bočních oken v posuvných b. dveří
- kvalita poslechu hudby


poruchy (2. majitel, dovezeno z D, servisní knížka vedena u VW)
- propouštěcí brzdový válec
- těsnění pod hlavou (asi o 5 měsíců dříve než hlava motoru)
- klimakompresor
- 2x čidlo ABS/ESP
- prasklá hlava motoru
- spojka
- termostat a vodní pumpa
- prasklé okno 5. dveří (v zimě při zpnutí vyhřívaní)
- uložení brzdového pedálu
- nefunkční zámek L posuvných dveří
- vypadávající táhlo zámku na 5.dv.

+ běžné věci (tyče stabilizátoru, čepy, tlumiče, žhav. svíčky, klínový řemen, koutouče, geometrie atd.)

Mé doporučení: ne, běhěm 2 let provozu stál poměrně dost peněz

Současně s Multivanem byl pořízen VW Touran 1.9 TDi 77kW s 15.tis km (2007), nyní 215 tis.km a pouze 1 porucha (výměna hydrauliky spojky - v záruce), spotřeba do 7,4 l/100km



respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.08.2010 12:38, rada
Osobně bych se podíval po MB viano i když je to zadokolka nebo 4x4 ale ten je tuším jen z 3,0cdi(to pro M.Z.) jinak T5 jsou fakt poruchové a jak už tady někdo vzpoměl ne nadarmo je T4 dražší
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.08.2010 16:55, rada
U MB je 4x4 jen s 2,2 a je to pěkný zhniloch, s 3,0 by se už dalo uvažovat, jinak to z mého pohledu pořád vyhrává VW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.08.2010 18:03, rada
No osobně bych vw multivan doporučil ale ne v motorizaci 2.5 tdi,protože tahle motorizace je strašně poruchová.Vím to proto že pracuju jako automechanik a tohle auto s touhle motorizací mám nA SERVISU opravdu často.takže když multivan tak slabší motorizace
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.08.2010 21:57, rada
Prosim jen neeee rady a postrehy automechaniku a uz vubec ne z autorizovanych servisu, to je ta nejvrazednejsi kombinace!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.08.2010 23:18, rada
Postřehy T5: http://www.transporterclub.cz/forum/viewforum.php?f=8
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.08.2010 08:32, rada
Nejvíc mě dojímají automechanici kteří dělaj v autorizáku a říkaj todle nekupovat todle se sere furt to servisujem.
Ono servis je od toho aby se servisovalo (i když je to tak malokdy) a ne od toho aby se tam scházeli spokojení majitelé něčeho co funguje a chválili si to navzájem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.08.2010 08:48, rada
Tak já si myslím, že pokud mu přijede na servis 10 posraných T5 a z toho je 8 s motorem 2,5 TDI tak na tom něco bude...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.08.2010 08:49, rada
Zrovna tak jako když se do servisu jezdilo např. téměř vždy s A8 předchozí generace 4,2 TDI a s 3,0 TDI skoro nikdy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.08.2010 09:25, rada
to Reno:
víš, on to každý asi nepochopí...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.08.2010 10:17, rada
Reno samozřejmě máš pravdu. Jen je potřeba vědět ( a to ten mechanik může vědět jen s těží) kolik těch daných "závadných" modelů jezdí i bez problému. Jasně že jeden model/motorizace je méně či více náchylný na poruchy než jiný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.08.2010 11:45, rada
VW T5 s motorem 1.9 TDi PD 77kW není sice žádnej závodník, ale spokojenost je vysoká, a po lehkém zásahu do řídící jednotky na 104kW se vyrovná běžnému standartu vozidel na našich silnicích, nemluvě o zavedeném interiéru (pro někoho možná nudný), možnosti velmi pěkné výbavy (4x klima, nezáv. topení, DVD, navi, couvací kamery, alarmu, otáčecích sedadel, rozložitelné postele, atd.), a velmi dobře využitelném vnitřním prostoru. Vyzkoušel jsem opravdu hodně aut (i díky současné práci v autobazaru), ale T5 mi zatím vyhovuje nejvíce. Co víc dodat?
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.