0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Multivan (2003-2009) – velmi osobní dodávka

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 06:06, rada
Auto dobré, léty prověřené, nezmar, ...jen ten 2.5TDI chce na stará kolena investice
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 07:10, rada
T5 a nezmar?? To je vtip?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 07:39, rada
Známý známého ho má, ten jeho kousek pochází od rakouských celníků, má najetých cca 500 tisíc a pořád jede, a nic se na něm celkem nesere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 07:52, rada
Pane Reno 500tisích na dodávku a 2,5TDI není snad nic závažného. Ve svém vozovém parku mám i osobní 2,3 benzín, 21 let starý a má najeto poctivých 650tkm! A pořád je v kondici. Nebál bych se toho. Samozřejmě, patrně bude nutné investovat nějakou tu korunku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 11:43, rada
S legendárním pětihrnkem jo, s šestihrnkem PD ne (do Multivanu už se dával asi jen on).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 11:59, rada
páne muroň,mohl byste mi prosím napsat specifikace vašeho smyšleného ,,šestihrnku PD?
dle mých informací se šestiválec do T5 montoval pouze v benzinové verzi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 13:50, rada
V T5 multivanu je 2,5 tdi R5, jeden z nejpovedenejsich a nejspolehlivejsich naftovych motoru vubec.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 14:01, rada
Mám Mulťase T5, 2,5 TDI - ten slabší 96kW, najeto 190000. Používáme ho jako rodiné auto a na dlouhé cesty je velmi pohodlné, jezdí velmi dobře a spolehlivě, pouze turbo nám dozrálo na výměnu. Takže já ho doporučuji, ale musíte si dobře vybrat. Pokud ho budete kupovat v bazaru, radši si sebou vemte odborníka, co se v tom vyzná. Taky si radši dopředu zjistěte výši pojistek, co budete platit, aby Vám to pak nevyrazilo dech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 14:12, rada
Dobrý den. Výňatek z článku o ojetém VW Transporter.
Nebrat:
2,5 TDI (2,5 R5, 10V, 96 nebo 128 kW, 340 nebo 400 N.m., 2003 až 2009):
Pětiválec je bohužel velice choulostivý a s krátkou životností. Obě jeho verze navíc trpí prodlevou reakce z nízkých otáček. Po ní však následuje nápor síly, pro který je u řidičů oblíben, logicky mnohem expresivnější je v tomto jeho varianta se 128 kW, určená pouze pro osobní varianty. Další provozní problémy přinesla montáž filtru pevných částic, což platí zejména pro osobní varianty z posledních let výroby. Motorů 2,5 TDI v modelech LT a Crafter se toto hodnocení netýká – to jsou stále ty staré pravé litinové z T4 či Audi 100.
Nejdoporučovanější:
1,9 TDI (1,9 R4, 8V, 63 nebo 77 kW, 200 nebo 250 N.m., 2003 až 2009):
Devatenáctistovka je pružná a reaguje okamžitě, takže při plynulé jízdě se i s její základní variantou dá vyžít. Ta výkonnější je pak bez diskuze nejdoporučitelnějším motorem pro Transporter. Závady související se vstřikováním čerpadlo-tryska či turbodmychadly lze ovlivnit údržbou a do nějakých tří set tisíc se nemusí projevit. Mechanicky je motor velice odolný.
Zdroj: Svět motorů 34/2010
Benzínovou motorizaci 3,2 VR6 rozepisovat nebudu, ta by Vás sežrala…..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 14:46, rada
tak zrovna názor světa motorů bych jako směrodatnej nedával. Já si (nepravidelně) kupuji široké spektrum auto/moto novin a časopisů, ale co dokáží napsat soudruzi v SM........................... to se dá kolikrát zařadit do kategorie Sci-fi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 15:16, rada
Tedy T5 s filtrem pevných částic jsem v bazaru neviděl. Polud na takovou narazíte, tak rozhodně nedoporučuji. Nevím, proč by měl být pětiválec choulostivější než jiné TDIčka. Viděl jsem T5 z nájezdem hodně přes 300000 a s motorem tam problémy nebyly. Osobně si myslím, že těch 96kW je pro Multivana T5 spodní hranice použitelnosti, slabší 1,9 asi ani v bazaru neseženete. Jedna-devítky se používají hlavně v Transporteru, kde sice existují i varianty pro přepravu osob, ale s konfortem to je někde úplně jinde než multivan (klimatizace, sedačky, atd.). Transporter je taky lehčí, takže motor s ním má trochu méně práce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 15:18, rada
Ještě jedna zajímavost: TDI 2,5 v multivanu T5 nemá rozvodové řemeny. Místo toho tam je "orloj" z ozubených koleček. Takže Vám odpadá jeden díl, který se musí pravidelně měnit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 17:33, rada
V multivaru je R5 a myslím, že velmi spolehlivá, se svým jmenovcem 2,5 TDI (V6) nemá nic společného.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 20:58, rada
Multivan T5 určitě, ale doporučuji pouze 1.9 TDI. Ten 2.5 TDI pětiválec nemá krom objemu nic společného se skvělým 2.5 TDI z Audi 100/A6 nebo minulé generace transporteru. Je to zcela nový (jiný) motor se zcela novými (a často zásadními) problémy. Doporučuji podívat se do nového vydání jednoho oblíbeného českého motoristického časopisu. Tomuto modelu je tam věnovaná sekce "autobazar" a veškeré problémy auta i jednotlivých motorizací jsou v něm popsány.
Jinak se multivan řídí (na dodávku) dobře, mě osobně se řídil líp než Sharan. Doporučuji důsledně zkontrolovat historii vozu. Tyhle auta moc nekupovali němečtí důchodci ;o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 21:02, rada
Ještě jsem si vzpomněl na článek cca z loňska z Auto Bildu, kdy u motoru 2.5 TDI v modelech T5 i Touareg docházelo k selhávání vstřikování a DPF s následkem velkých škod na motoru. V záruce to němci řešili výměnou motoru...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 21:25, rada
Paul: pán se ptá po sedm let starém Multivanu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 21:45, rada
Pred peti lety jsem resil stejny problem s tim rozdilem, ze jsem zvazoval koupi noveho vozu. Multivan byl jasna volba, protoze jsem byl s T4 (2.5TDi) velmi spokojen. Vzhledem k cenam ojetych T4 mi bylo lito ho prodat a tak jsem sice T5 (128 kW)koupil, ale T4 jsem si ponechal. Pozdeji jsem zjistil, ze tento zamer byl jakymsi osvicenim. Po dobu, kterou mam T5 jsem s ni najel 340 tkm, kdy temer v souctu 8 mesicu stala neustale v servisu. Od prvni poruchy, kdy me ve 20 tkm nechala v Italii, podotykam v zaruce a VW se k tomu nepostavilo - nechali me 3 dny a pak pro me prijel znamy a vuz v ramci pojisteni mi odtahli do cech se od elektriky pres motor resilo snad vse. Na T4 mam nyni najeto cca 730 tkma krom toho, ze jsem menil dvakrat turbo delam jen provozni veci. Takze po me zkusenosti nove VW uz nikdy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 22:31, rada
milý pane Valnoho,
ten článe k do Světa Motorů píše pan Martin Vaculík, což je společně s panem Tomášem Dusilem jeden ze skutečně mála motoristických noinářů, kterým se dá věřit. Minimálně pokud jde o tyto technické informace.
To, že jeden dnes externě spolupracuje se Světem Motorů a druhý píše pro Autohit opravdu odborné technické články jejicj úroveň nesráží.
Každý si dnes chce vydělat na živobytí a jim někdo dá prostor bez cenzury, proč, ne!
Zdravím pány Dusila a Vaculíka
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.08.2010 23:11, rada
T5 mám tři roky auto super?! ale než se začne kazit - filtr pevných částic,ventyly k turbu.Jo a jinak hned po koupi jsem na záruku měnil celou přední nápravu!Už mám najeto 85 000km a vím že už bych ho nekoupil tak nedoporučuji byť na trhu neni nic lepšího.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.08.2010 00:08, rada
Ahoj,
ne nedoporucuji. Zlata stara T4. T5 se porad neco kazi. T5 je krasna (to ale t4 taky) je pravda ze se t5 lepe ovlada, ale za ty provozni naklady....
Hodne lidi z t4 do t5 se pak jeste rado vracelo.
Pripravit se na svody (jsou z plechu a praskaji) - 13tis, rozvody oz. koly - hlucne + alternator bazmek (5-5 tis), klima kompresor... vstriky.... cerpadlo... to u t4 skoro neznate.
A rozhodne parkujte za plotem, tohle je fakt zhavy vuz pro zlodeje.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.