0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme spolehlivé rodinné auto za 160 tis. Kč.

category of topic classification: automobilky, německá vozidla, poradna, jaké auto koupit, německá vozidla, německá vozidla, americká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 12:28, rada
Tak tedy k tématu a seriozně. Podmínky, aby ojeté auto vydrželo ještě 10 dalších let a přitom bylo za max 160 tis. a nebylo to miniauto, protože ho tazatel chce pro čtyřčlenou rodinu, jsou takřka vzájemně se vylučující. Na Golf plus zapomeňte, ten v této cenové kategorii neseženete, z vašeho výběru zůstává jen Ford. Ten by šel, klasický Focus s motorem 1,6 16V. Má ho švagr, dokonce ještě první generaci a je nesmrtelný. Absolvoval v něm s rodinou s dvěma dětmi nespočet dovolených u moře, nezdá se, ale místa je v něm dost (samozřejmě to není jako Mondeo). Starý je cca dvanáct let, koroze žádná, motor ve slušné kondici. Ne každému se ten design ale líbí. Vy za ty peníze můžete koupit už druhou generaci, rv někdy 2006, to by mohlo deset let vydržet, ale je to naknap.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 14:39, rada
Podla mna by bolo rozumne utratit tak 120t za nejake auto z lacnymi nahradnymi dielmy, napr ten ford focus, a nechat si peniaze na kvalitne nahradne diely ked sa nieco pokazi. Pri tak dlhej dobe pouzivania by som pozeral hlavne na to. Ja som kupil lacnu poloos, o pol roka reklamacia, a teraz po roku idem znova reklamovat. Na takomto aute je predpoklad, ze do 10 rokov sa urcite budu podvozkove veci, silentbloky a pod. menit. Myslim ze ak akekolvek auto date na zaciatku PORIADNE do poriadku, tych 10 rokov vydrzi. Napr aj Citroen xsara picasso je dobre a lacne auto pre rodinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 14:41, rada
Pro pana Rojacka: Nerozumím tomu, proč tady řešíte nějakou antikoncepci. Tu přeci řeší rodiny, když již nechtějí mít další děti. Kdo se tu zmiňoval o tom, že jsme ty děti nechtěli? Spíš si myslím, že by rodiny měli mít více dětí než jen 1-2. Jde o to, že za pár let bude málo pracujících a více důchodců. Kdo na nás pak bude pracovat? A nebo to dopadne jak na Západě, kde mají problémy s přistěhovalci (a ti mívají v průměru 5-6 dětí). Mladí lidi u nás myslí jen na kariéru, svoje pohodlí, svoje dolené u moře v Jugoslávii, atd. A proto mají děti až kdo ví, kdy a většinou jen tak jedno nebo dvě... Pak se nedivme, že ubývá lidí v produktivním věku. Bohužel ani naše "slavná" vláda rodinnou politiku vůbec nepodporuje. Podporují se jen ti, co nepracují a podvodníci, atd... Jinak co se týká aut, tak si stojím za tím, co jsem doporučil. A 4-5 litrové auta již dávno nemívají spotřebu přes 20 litrů. To jsou jen pověry mezi lidmi. Samozřejmě big blocky v 60.-70.let neměly problém této spotřeby dosahovat, ale dnes je ta spotřeba úplně někde jinde. Jak jsem již dříve zmiňoval třeba toho Grand Marquise, tak ten s motorem 4,6 V8 má spotřebu stejnou jako Volvo S90 s motorem 3,0 I6.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 16:43, rada
pane Hnilička, od kdy má třílitr stejnou spotřebu jako V8??? to střílíte hodně mimo. V8 se čtyřrychlostním automatem v dvě tuny těžkém autě s aerodynamikou a jízdními vlastnostmi cihly si 20 vezme, to mi věřte. a nejde o žádnou pověru či zažité klišé. a s tou jeho oblíbeností to asi taky nebude tak horké když se jich ročně vyrobí s bídou 25.000 kusů a uvažuje se o jejím ukončení pro nezájem kupujících, že?! proberte se, člověče, děláte tu ze sebe idiota!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 16:45, rada
ještě jsem zapoměl dodat-kdysi jsem si ze zvědavosti koupil Cherookeeho, 5.2 V8. po Praze 25 litrů na sto, dálnice 18, okresky s hodně lehkou nohou 15. a na Spiritmonitor.de mají fordí V8 spotřebu kolem 20 litrů všechny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 18:07, rada
Co takhle Roomster, 1,4 nebo 1,6 ? Motory jsou slušné, spotřeba taky. Velikost tak akorát, snad jen vzhled se nemusí každému líbit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 18:33, rada
Pane Hniličko, vaše názory jsou, mírně řečeno, velmi absurdní. Svou tezí o tom, že by rodiny měly mít více dětí, aby pak živily své rodiče, jste tomu nasadil totální korunu tuposti. Asi vám nedochází, že tato planeta má omezené zdroje a omezenou kapacitu (asi jako harddisk - jen tady hovoříme o lidech). Navíc, abychom mohli předpokládat, že nás děti budou živit, musíme se o ně v průměru 15-28 let starat. Já osobně se nepokládám za sociální případ, ale nedovedu si představit, kolik bych musel vydělávat, abych usínal v klidu, že ty 4 děti dostanou, co bych já si přál, aby dostaly a měly. Pokud tedy uvažujete v intencích, že peníze nejsou problém, pak běžte radit těm, kteří taky přehazují peníze vidlema, nebo prostě nemají mozek a rady jsou pro ně zbytečné. Ti ostatní se tady snaží tazateli pomoct...

A teď k věci. Tazatel měl aspoň napsat, jak je zručný, co je schopen si udělat sám. Za 10 let bude každé, i to nejspolehlivější, auto potřebovat servis - tlumiče, destičky, kotouče, provozní kapaliny atd. Proto je v prvé řadě mít dobrého mechanika nebo osvědčený servis (proto já bych si forda znovu nekoupil, neb mě zklamal a zklamaly mě právě i servisy a české zastoupení značky). Pak teprve přichází na řadu výběr auta. Tady bych se držel hesla, že co v autě není, to se nepokazí. Hledal bych tedy auto jen s tou minimální nutnou výbavou (a to je tak asi jen klimatizace a posilovač řízení), robustní konstrukcí a dostatečně rozšířené pro přísun levných dílů (použitých).

Abych to shrnul, taky se přikláním k octavii I v kombíku. Octávky jsou tu už 16 let a drží se. Ač to není kdovíco (přestože si to většina národa myslí), není to ani špatné auto. Vybral bych něco okolo roku 2005 za cca 110 000 korun a zbytek si nechal rezervu na údržbu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 19:07, rada
Auto na 10 let není vůbec špatný nápad. Za tuto dobu pravděpodobne zrepasujete startér, alternátor, dáte novou spojku, nějaké komponenty náprav, atd. Na druhou stranu aspoň majitel ví, co může očekávat, co je opravené, co pravděpodobně odejde, atd. Na jízdy pár kilometrů do práce a občas na výlety by takto mohlo auto dlouhodobě sloužit a po 10 let jej mohou dorasovat děti.

V první řadě musím říct, že z mého pohledu je provozování velkého amerického sedanu někým, kdu tady žádá o radu, úplná utopie. Můžeme se tady hádat, jestli má V8 větší spotřebu než V6, ale 7 litrů jako u 1,6 Focusu nedosáhne ani jedno. Neopovrhuji americkými auty, ale docení je zejména fandové těchto korábů. Ono je sice hezké, že si znalec dokáže z ameriky objednat levné díly, ale dokáže to i nějaký Lojza z Tipcarsové poradny? A co když si objedná blbě, to zase bude měsíc čekat na další zásilku? Co když ukroutí šroubek, kde bude shánět nemetrický závit?

A teď mé poznámky. U C-maxu je nejvíce zastoupen motor 1,6TDCI, což je vlastně 1,6HDI od PSA. Na tento motor jsem moc chvály neslyšel, hlavně ne na jeho 80kW variantu. Benzínové verze jsou zastoupené po jednotkách kusů.
Velké pohodlné auto za malý peníz představuje Fiat Croma. Bohužel zase nejvíc je naftových verzí 1,9JTD. Na druhou stranu tento motor, hlavně jeho slabší varianta, je brán jako to spolehlivější mezi diesly. Croma jako taková také patří mezi spolehlivější auta.
Zajímavým tipem by mohla být i Dacia MCV s motorem 1,6 16V. Dá se v inzerci najít pěkný kousek dotažený ze západu s pár km na tachometru. O korozi všichni mluví, ale ať Dacie prohlížím jak chci, žádnou rezavou jsem ještě neviděl. Tady u nás to má spousta živnostníků jako pracovní auto, všichni si to chválí a mnozí koupili druhou jako rodinné přibližovadlo.
Další levný exot by mohla být Kia Carens. Dá se sehnat v benzínu, ale převažuje 2.0, což nevím, zda by nepřesahovalo plánovanou spotřebu.
Posledním mým ojetým tipem je Seat Altea. Benzínová 1,6 sice není nic moc, ale servisně nenáročná by mohla být i 1,9TDI. 2.0TDI bych se vyhnul velkým obloukem.

Nevím, jak má tazatel vyřešeno financování. Jestli má 160.000,- v hotovosti nebo je tato cifra nejvyšší možnou půjčitelnou částkou. Pokud by platila první varianta, nějakou korunu bych třeba v rámci rodiny nebo i v bance připůjčil a vzal bych nový Nissan Note.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.09.2012 23:41, rada
Já bych radil tazateli hlavně auto s benzínovým motorem a ať už si vybere značku jakou chce. Pokud bude roční nájezd kolem 15 tis. km, tak naftový motor nemá smysl. Diesel není hlavně na krátké pojížďky po pár kilometrech, jelikož se motor ani nezahřeje. Co se týká spotřeby 4,6 osmiválce od Fordu s porovnáním s šestiválcem ve Volvu S90(960), tak tyto údaje jsem našel přímo na stránkách www.fueleconomy.gov. Zde bylo u obou uvedeno 16/24 MPG (miles per galon), kde 16 MPG = city a 24 MPG = highway.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 10:21, octavia
Doporučuji koupit octavia ,,tour" s osvědčeným TDi (66kWnebo 81kW), za ty peníze sežene pěkný auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 11:04, RE: octavia
Andrew21 posted by:
Doporučuji koupit octavia ,,tour" s osvědčeným TDi (66kWnebo 81kW), za ty peníze sežene pěkný auto.
Tour se dělala s PD 74 kW. Motory s rot. čerpadlem skončily o pár let dřív.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 12:41, RE: octavia
Pepe posted by:
Tour se dělala s PD 74 kW. Motory s rot. čerpadlem skončily o pár let dřív.
Tenhle inzerát tvrdí něco jiného: http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=3117&ki=972&amb=E&odkud=T&ver=1348828859
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 12:46, Pekne napisane
Presne tak suhlasim ohladne C-Max a dalsimi akoze vanmi,pretoze kombi maju vacsi priestor bez debaty,jedine co ma prekvapilo v clanku,ze Renault ma drahe nahradne dielce a ze autor to nedoporucuje vobec,nemam sice skusenost s Renaultom,ale napr.novy Fluence sa mi zda velmi dobry za tie peniaze a znamy co mali Megan kombi 2005 benzin 1.6 nenadavali ani na nahradne dielce. Ostatne suhlasim s clankom.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 16:56, RE: octavia
Giorgio posted by:
Tenhle inzerát tvrdí něco jiného: http://www.tipcars.com/basic/karta.php?kf=3117&ki=972&amb=E&odkud=T&ver=1348828859
To tvrdí. Já netvrdím nic, jen to, že toury I byly nabízeny u nás s PD 74kW. Dotčené auto je z F, tam odtud se vozí různě naladěná auta (legislativa - silniční daň).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 18:22, Výdrž deset let
Aby dnešní auta vydržela jezdit dalších deset let, hledejte co nejméně výbavy, běžný, nebo střední raději benzínový, pokud naftový, tak jedině koncernové 1,9TDi 66 a 81kw. Z dieselu po dalších dvaceti letech bude fungovat slaboučká, ale naprosto spolehlivá 1,9SDi bez turba.

Stará auta která doporučoval p. Hnilička typu Volvo 940 jsou dnes k ničemu. Dát je dohromady je úkol pro fandu, ne pro člověka který tomu nerozumí. Navíc auta která doporučoval mají velkou spotřebu a byť můžou být spolehlivé, dnes už je mechanici téměř neznají, neumí opravit. V CZ po převratu ani nikdy nebyla generace POCTIVÝCH mechaniků, až na jedince kteří už jsou svým věkem za zenitem, takže těžko bude hledat servis kolem baráku - spíše po klubech.

Z let do 1997 je jedno poctivé auto které za dalších dvacet let pojede bez obav, ale ten jen těžko jej v CZ seženete, jelikož jej lidé prostě neprodávají. Jde o první Audi A6 2,5TDi 103kw s pětiválcem - typ C4 (nezaměnit za novějším nespolehlivým V6TDi 110kw - typ C5). Tohle auto bylo pan auto dimenzované pro obrovskou životnost a spolehlivost.

Z novějších aut bych pořídil Toyota Avensis benzín. Pokud naftovou, tak facelift od roku 2006 s blinkry v zrcátkách a spolehlivým vylepšeným 2,0D4D 93kw - pouze tento naftový motor vydrží dlouho sloužit a nemá potíže se vstřiky a pod. Ještě mě napadají Toyoty s motorem 1,4D4D - skvělý motor v jejich menších autech.

Pokud jde o evroské vozy a které seženete díly všude, hledal bych běžnou a velmi spolehlivou Octavii s výše uvedeným 1,9TDi pouze 66 a 81kw, nebo 1,9SDi.

Fordu bych se vyhnul, horší spolehlivost a hlavně koroze.
Mazda a pod. dražší servis než Toyota, Honda je extrémě drahá na orig. díly
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 22:39, RE: Výdrž deset let
Rutt. posted by:
Aby dnešní auta vydržela jezdit dalších deset let, hledejte co nejméně výbavy, běžný, nebo střední raději benzínový, pokud naftový, tak jedině koncernové 1,9TDi 66 a 81kw. Z dieselu po dalších dvaceti letech bude fungovat slaboučká, ale naprosto spolehlivá 1,9SDi bez turba.

Stará auta která doporučoval p. Hnilička typu Volvo 940 jsou dnes k ničemu. Dát je dohromady je úkol pro fandu, ne pro člověka který tomu nerozumí. Navíc auta která doporučoval mají velkou spotřebu a byť můžou být spolehli...
Dobrý den,
souhlasím s výše napsaným. Po přečtení článku mi hlavou problesklo Octavia 1,6 (nebo 1,4), za slušné peníze relativně zánovní vozidlo s málo najetými km a s předpokladem dlouhé životnosti.
Druhá alternativa je Renault Thalia (za 160 tis. se dá sehnat i nová). Tohle auto určitě 10 let provozu a 150 tkm vydrží. Motory jsou relativně jednoduché a elektronika jabysmet.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 28.09.2012 23:02, RE: Výdrž deset let
Rutt. posted by:
Aby dnešní auta vydržela jezdit dalších deset let, hledejte co nejméně výbavy, běžný, nebo střední raději benzínový, pokud naftový, tak jedině koncernové 1,9TDi 66 a 81kw. Z dieselu po dalších dvaceti letech bude fungovat slaboučká, ale naprosto spolehlivá 1,9SDi bez turba.

Stará auta která doporučoval p. Hnilička typu Volvo 940 jsou dnes k ničemu. Dát je dohromady je úkol pro fandu, ne pro člověka který tomu nerozumí. Navíc auta která doporučoval mají velkou spotřebu a byť můžou být spolehli...
Dovolila bych si drobnost 1.9TDi 66 a 81kw které byly tak opěvované a chválené za spolehlivost se pokud vím již pár let nemontují a pokud má nový majitel jezdit dalších 10let tak nevím jestli je moudré doporučit auto staré kolem 10 let- za dalších 10 let to bude 20 let stará orezlá šunka i když motoricky bude s největší pravděpodobností v pořádku, tak auto není jenom motor, ale může se pokazit spousta dalších věcí obzvláště když už auto má pár let.....

Jinak souhlasím že díly na japonce jsou obecně dražší a nabídka náhradních dílů z druhovýroby je žalostná, zkušeností s tím mám bohužel víc než je mi milé.... sice patří mezi spolehlivější, ale když už se něco pokazí tak to stojí za to....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 29.09.2012 01:39, Dobrý článek
Velice pěkný obecný článek, který lze aplikovat na mnoho dotazů.
Měl jsem Opela, který "dožil" bez výrazných investic 16 let, kdy pak následující majitel z ignorantství nevyměnil termostat za 500 a motor uvařil, jinak by ještě určitě jezdil. Jediná koroze by ho zastavila. Já měl štěstí na kus. Teď mám 11-ti leté Mondeo, které též nevypadá, že by se mělo brzy rozpadnout, takže věřím, že lze koupit cca 5-ti leté auto, které může 10 let sloužit.
Nicméně poradím zde to, co jsem radil v anonymní poradně.
Je lepší investici rozdělit a koupit nějakého vhodného kandidáta za 100 tisíc s předpokladem, že si jej 5 let necháte. Pokud dostane patřičný servis, tak je možné jej za cca 30 tisíc (možná i více) prodat a přidat zbylých 60 tisíc + něco přišetřit a za 100 tisíc koupit na dalších 5 let další auto. Výsledkem bude mladší vůz a tím pádem jeho vyšší hodnota po 5-ti letech než po 10-ti a původní investice se bude lišit jen minimálně. Navíc tímto lze částečně eliminovat fakt, že se Vám napoprvé nepovede koupit správný vůz (ať stavem, tak velikostí) a u druhého se poučíte. Nebo také auto vyberete dobře a po 5-ti letech jej neprodáte, čímž třeba ušetříte každopádně budete mít více mannévrovacího prostoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 29.09.2012 08:25, RE: Výdrž deset let
i posted by:
Dobrý den,
souhlasím s výše napsaným. Po přečtení článku mi hlavou problesklo Octavia 1,6 (nebo 1,4), za slušné peníze relativně zánovní vozidlo s málo najetými km a s předpokladem dlouhé životnosti.
Druhá alternativa je Renault Thalia (za 160 tis. se dá sehnat i nová). Tohle auto určitě 10 let provozu a 150 tkm vydrží. Motory jsou relativně jednoduché a elektronika jabysmet.
Když už O, tak snad jedině s dvoulitrem 2,0 85kW. Koupí méně jetého kusu je zde předpoklad fungování ještě za pár set tisíc km. Není to žádná závodník, ale je dobře dimenzovaný.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 29.09.2012 13:36, RE: Výdrž deset let
petaoldova posted by:
Dovolila bych si drobnost 1.9TDi 66 a 81kw které byly tak opěvované a chválené za spolehlivost se pokud vím již pár let nemontují a pokud má nový majitel jezdit dalších 10let tak nevím jestli je moudré doporučit auto staré kolem 10 let- za dalších 10 let to bude 20 let stará orezlá šunka i když motoricky bude s největší pravděpodobností v pořádku, tak auto není jenom motor, ale může se pokazit spousta dalších věcí obzvláště když už auto má pár let.....

Jinak souhlasím že díly na japonce jso...
Pokud jde o další životnost Octavie I. +dalších 10let (auto z roku 2000 po prvním faceliftu) Je předce jasné, že musí vybrat auto ve skvělém stavu. To bez obav dalších deset let bez vydrží. Druhá strana mince je, že Octavia I. se v dobrém stavu s poctivými 150.000km bude velmi těžko shánět. Pokud budete vybírat Octavii I. doporučuji zadávat do vyhledávače rovnou Laurin & Klement, L&K, nebo prostě Laurin. Jinou Octavii bych nekoupil, tedy pokud navadí kůže. Speciálně benzínové verze, např hezky jezdící 1,8Turbo v této výbavě lze sehnat ve výborném stavu, jelikož většina chce TDíííí a vidláky béžový interiér odradí, takže tam nebude tolik hnoje a je vidět reálné opotřebení proti látkovým sedadlům.

Osobně bych si pořídil Octavii Laurin &Klement, nebo od Toyoty nějakou z předposledních Coroll, Auris, pokud větší auto předposlední Avensis. Nejlépe čerstvý dovoz ještě bez značek, aby nebyla ježděná v CZ díře.

Nejvíc mě baví titulní informace "A" - KOUPENO V CZ. Chybí tam "B" - jezdilo po CZ rozbitých cestách. Takové "C" je zajímavé - servisováno v CZ servisech, nebo "D" - servis v garážích, nejlevnější díly Starline, olej samozřejmě také nejlevnější, účtován nejdráž :)
respond
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.