0
back
 

diskuze k tématu: VW GOLF V

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 09:58, RE: VW
David V posted by:
VW není moje parketa, takže svými postřehy těžko přispěju, nicméně mě zaujala pasáž o spojce mechanicky poháněného dmychadla (chcete-li kompresoru). Pro mě je to celkem nová informace, že 1.4 TSi ukrývá i mechanický kompresor. Znamená to, že jedno z provedení je s klasickým turbodmychadlem a jedno je buď s mechanickým dmychadlem nebo kombinuje turbodmychadlo s mechanickým dmychadlem?
Ještě mě zaujala zmínka u atmosférického dieselu o lineárním nárůstu točivého momentu. Nevím, co si mám pod tím...
V těch přeplňovaných turbobenzínech se taky moc neorientuju, ale z této recenze to chápu tak, že nejslabší verze má jen turbo a ty silnější ho mají kombinované s kompresorem.
U toho atm. dieselu je to tak, jak píšeš a autor to asi tak myslel - že v nízkých otáčkách krouťák rychle lineárně vzroste (třeba mezi 1600-1800) a pak konstatně drží (třeba do 3500).
Jediný z vyráběných koncernových benzínů, který je časem prověřený a důvěryhodný, je podle mého 1,4 59 kW, což je ideální motorizace pro Fabii (v edici Family), Polo či Ibizu (u které je to hlavní motor), ale v Golfu je to jen pro krátkou verzi na klidné ježdění do města a okolí. S TSi ještě průšvih nebyl, otázkou je životnost a ta časem hromadně prověřena nebyla. Zkušení mechanici jsou stále skeptičtí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 10:20, RE: VW
Matka Kr posted by:
jenom malá technická- já tam u SDI nečtu lineární nárůst momentu ale lineární průběh
To je sice pravda, nicméně mi význam toho sdělení přijde stále skrytý. Podstatné je to slovo lineární, což znamená přímku bez ohledu na směrnici. Pokud je lineární nárůst výkonu s otáčkami, pak je i lineární průběh točivého momentu, který je rovnoběžný s osou x. To jde dosáhnout v širokém rozsahu pouze u přeplňovaných motorů. U atmosférických to znamená použití rezonátorů, dvou sacích větví, dvojitého časování a podobných vestaveb, které "zlinearizují" průběh výkonu, takže je pak křivka točivého momentu plošší a nemá výrazné maximum, jako to bylo před mnoha lety u 8-mi ventilových motorů s neměnným sáním.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 10:34, RE: VW
David V posted by:
To je sice pravda, nicméně mi význam toho sdělení přijde stále skrytý. Podstatné je to slovo lineární, což znamená přímku bez ohledu na směrnici. Pokud je lineární nárůst výkonu s otáčkami, pak je i lineární průběh točivého momentu, který je rovnoběžný s osou x. To jde dosáhnout v širokém rozsahu pouze u přeplňovaných motorů. U atmosférických to znamená použití rezonátorů, dvou sacích větví, dvojitého časování a podobných vestaveb, které "zlinearizují" průběh výkonu, takže je pak křivka točivého...
ano to je asi úplně přesná definice, ale taky moc velké slovíčkaření. Já pod pojmem lineární průběh momentu jednoduše vidím hladkou křivku bez skoků a tak to asi bylo původně v článku myšlené. Ten termín se používá běžně
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 10:55, RE: Opravdu výborná recenze!
Muroň posted by:
Hlavně zhodnocení motorů je zevrubné a výstižné. Golf je nejdržákovatější ojetina - s 1,4 59 kW a v holé výbavě, za cenu konkurenční ojetiny o třídu vyšší, s top motorizací i výbavou a s nižším rizikem odcizení.
Dobrá a věcná recenze.

Manželka jezdí onou 1,4 v holé výbavě a na popojíždění po městě není vůbec spatná. Spotřeba po městě je dlouhodobě o cca 1 litr vyšší než u "slavného" TDI PD (mám služební) a servisně je několikanásobně levnější. Tím, že je ten motor lehký, tak netrpí přední náprava, pneu najedou podstatně více km a s vyjjimkou drahé výměny rozvodů vás u 1,4 nemá co překvapit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 11:04, RE: VW
Matka Kr posted by:
ano to je asi úplně přesná definice, ale taky moc velké slovíčkaření. Já pod pojmem lineární průběh momentu jednoduše vidím hladkou křivku bez skoků a tak to asi bylo původně v článku myšlené. Ten termín se používá běžně
Jako technik, když mám něčemu správně porozumnět a není to podpořeno schematem, tak to bouhžel musím popstat tak, aby to mělo co nejjednoznačnější význam a zúčastnění pochopili, co popisuji.
A rozhodně nemohu souhlasit s tvrzením o hojně užívaném termínu lineární průběh točivého momentu neb je to naprostý nesmysl. Lineární může být určitá oblast, nikoliv celé spektrum. A celé toto téma vzniklo jen proto, že se o něm píše v souvislosti s atmosférickým dieselem, kde se mi použití tohoto termínu, byť by to mohl autor myslet i jinak, zdálo podivné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 11:04, RE: Opravdu výborná recenze!
Antonín Kunst posted by:
Dobrá a věcná recenze.

Manželka jezdí onou 1,4 v holé výbavě a na popojíždění po městě není vůbec spatná. Spotřeba po městě je dlouhodobě o cca 1 litr vyšší než u "slavného" TDI PD (mám služební) a servisně je několikanásobně levnější. Tím, že je ten motor lehký, tak netrpí přední náprava, pneu najedou podstatně více km a s vyjjimkou drahé výměny rozvodů vás u 1,4 nemá co překvapit.
VW group osobně moc nemusím a původně jsem chtěl 1,6 Focuse, který by byl ve srovnatelném stavu určitě lepší. Nebyl jsem ale schopný nic nezbořeného sehnat a Golf se základním benzínovým motůrkem jsem v dobrém stavu koupil až překvapivě levně.

Je ale pravda, že Golf s TDI a rozumnou výbavou je až nechutně drahá ojetina. Navíc s poměrně drahým servisem...



respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 13:10, RE: VW
David V posted by:
VW není moje parketa, takže svými postřehy těžko přispěju, nicméně mě zaujala pasáž o spojce mechanicky poháněného dmychadla (chcete-li kompresoru). Pro mě je to celkem nová informace, že 1.4 TSi ukrývá i mechanický kompresor. Znamená to, že jedno z provedení je s klasickým turbodmychadlem a jedno je buď s mechanickým dmychadlem nebo kombinuje turbodmychadlo s mechanickým dmychadlem?
Ještě mě zaujala zmínka u atmosférického dieselu o lineárním nárůstu točivého momentu. Nevím, co si mám pod tím...
Motor 1,4 TSI existuje v několika výkonových variantách. Některé (slabší verze) mají jen turbo, jiné (silnější verze) mají turbo a mechanický kompresor - má to redukovat turboefekt, zajišťovat "neuvěřitelnou šírku použitelných otáček", atd. Toto lze vyčíst z recenzí v časopisech - osobní zkušenost mi chybí. Turbo a kompresor májí tuším verze 118 kw a silnější (takže i fabia RS) - jsou uváděny jako "motor s dvojitým přeplňováním".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 14:06, RE: VW
Pavlik posted by:
Motor 1,4 TSI existuje v několika výkonových variantách. Některé (slabší verze) mají jen turbo, jiné (silnější verze) mají turbo a mechanický kompresor - má to redukovat turboefekt, zajišťovat "neuvěřitelnou šírku použitelných otáček", atd. Toto lze vyčíst z recenzí v časopisech - osobní zkušenost mi chybí. Turbo a kompresor májí tuším verze 118 kw a silnější (takže i fabia RS) - jsou uváděny jako "motor s dvojitým přeplňováním".
turbo+kompresor byl od 103 kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 15:00, RE: bez urazky
Muroň posted by:
To je nejsilnější stránka VW. Jak by jinak dokázali stavět desetiletí na předválečném brouku jako nosném modelu (až do příchodu golfa a passata přebraného od audi, které pár let předtím v rámci auto union koupili)?
No jedine tak, ze maju dizajn, ktory pokryje najsirsie spektrum zakaznikov, maju verzie ktore pokryju vsetky spektra zakaznikov a priplatky v "ludovych" cenach, kde si kazdy zostavi co len chce.
Cele to podporuje skvela povest o kvalite ( VW nezaznamenal tak dramaticky prepad kvality v 80-90rokoch, ako povedzme Fiat, Opel alebo Ford) a v neposlednom rade maju predsa TDI - akoze disel, ktory sa nekazi a ma minimalnu spotrebu (niekedy prikraslenu PP). Z toho vsetkeho maju peniaze a mozu investovat do novych technologii ako je TSI, ktore sice v praxy nie je az take dobre, co sa spotreby tyka, ale ako jedna z mala automobiliek ma maloobjemove preplnovane priamovstrekove benziny. Taky Ford ich este nema ani na papieri. Detaily kodnotene zakaznikmi, ako je obrovsky kufor sedanu prekryty liftbackovou karoseriou, ako ma Octavia, to tiez vela aut neponuka. Samozrejme za vsetko si doteraz nechali dobre zaplatit, ale nedavno prislo pomerne slusne zlacnovanie, aby zrejme nalakali viac zakaznikov a predbehli Toyotu v predajoch. Takze za to vsetko je treba management pochvalit. Na druhej strane, cital som, ze Ford ma nizsie naklady na zamestnanca a vysiu produktivitu vyroby.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 15:30, RE: Jak krásně řečeno
Pepe posted by:
"uspokojivě řešitelné příplatkem". Jak jinak, že....
jj. Sice jsem to nijak neřešil co mám za volant, ale teď jsem rád, že v případě třeba Yarisu nebo jakékoli Mazdy výrobce "tvarově důstojnější tříramenný volant" montuje grátis. Nemusí mě trápit, že jsem si ho mohl býval připlatit <br>
Celá tahle šaškárna s příplatkama za každou hovadinku je každopádně pěkný husarský kousek koncernu (možná nejen). Připomíná mi to trochu ČS s těmi balíčky a poplatky za kde co.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 19:54, RE: bez urazky
nicco posted by:
No jedine tak, ze maju dizajn, ktory pokryje najsirsie spektrum zakaznikov, maju verzie ktore pokryju vsetky spektra zakaznikov a priplatky v "ludovych" cenach, kde si kazdy zostavi co len chce.
Cele to podporuje skvela povest o kvalite ( VW nezaznamenal tak dramaticky prepad kvality v 80-90rokoch, ako povedzme Fiat, Opel alebo Ford) a v neposlednom rade maju predsa TDI - akoze disel, ktory sa nekazi a ma minimalnu spotrebu (niekedy prikraslenu PP). Z toho vsetkeho maju peniaze a mozu investova...
Já také jejich management chválím - PR oddělení je součástí managementu. O zbytku mám pochybnosti (místy velmi vážné). Zda měli / neměli propad klality v 80 letech je dnes bezvýznamné. Pověst TDI je sice krásná, ale po nástupu PD a CR technologie je to dnes skutečně jen pověst a pohádka. Nejvíce mne "dojala" věta o rozumných příplatcích za výbavu - pravda, nejsou astronomicky vysoké jako u BMW nebo Mercedesu - ale konkurence tyto "příplatkové prvky" nabízí ve standardu a i tak je levnější než VW bez výbavy!! VW také zlevnil - ono nic jiného nezbývalo - konkurence slevnila také, takže se vlastně nic nezměnilo - VW je pořád pekelně drahé průměrné auto (jakýkoli model). Opravdu nechápu člověka který si koupí VW "pro jeho skvělou pověst" a je ochoten za tuto pověst zaplatit cca 1/4 ceny vozu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.03.2011 19:55, RE: VW
Matka Kr posted by:
turbo+kompresor byl od 103 kw
Děkuji za upřesnění - proto jsem psal "tuším" )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 19.03.2011 16:24, RE: bez urazky
nstar posted by:
ale tato recenzie je pisana velmi "populisticky"...ta stat o tom interieri je akoby namieru sita diskutujucim....hmhm
V čem je populistická? Že popisuje výrobek nějaké automobilky tak jak má, tedy racionálně a bez subjektivních slovně akrobatických kudrlinek? Tobě nevadí: " vzorně slícované měkčené plasty, nedefinovatelná uživatelská příjemnost, příkladná ergonomie a volant padnoucí dobře do ruky" CTRL C, CTRL V do další recenze na libovolný produkt VW? Někdy mi připadá, že palubka ve VW je nějaká silně egoerotogení zóna....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 22.03.2011 20:52, Výborná a realistická recenze. Díky!
Je opravdu fajn si přečíst slušnou recenzi a konstruktivní kritiku... Bohužel VW pořád žijí ze slávy starých TDI z přelomu tisíciletí a upřímně řečeno netuším, čím by měl VW Group zdůvodnit svou cenovou politiku, když je snad i volant za příplatek. Může mi někdo vysvětlit, proč v USA prodává identické modely za 60-70% evropské ceny? Asi se v Evropě najde dost bláznů, kteří to zaplatí. Sám poznám pár jedinců, kteří žijí od výplaty k výplatě, ale před domem mají VW nebo Audi... Možná si někdo takto léčí komplexy? TSI jsou supr, ale u nafty VW group mírně ujel vlak, resp. zajel s TDI-PD na slepou kolej a teď to zachraňují kamufláží magickými písmeny "TDI". Kdo jel např. v Subaru z dieslem, o VW už pohledem nezavadí...
Sám mám zánovní Octávii TDI-PD a jsem v rámci možností spokojený... Měl jsem štěstí, že se mi podařila dobrá koupě, protože oficiální ceny jsou doslova nehorázné... Jedinou výhodou u VW Group je, že pokud takové auto prodáváte (a má jasnou historii), tak o potenciální kupce nemáte nouzi... To u nějakého 6 let starého hyundaie bude asi podstatně horší, byť je možná auto za daný peníz lepší koupě.
Nechci hanit VW, ale podle mého v ničem nevybočuje ze šedého průměru, cenami ho ale hoodně převyšuje. Pokud člověk chce spolehlivé auto, tak stejně musí vybrat Japonce, i když ani to není co bývalo, když to montují Turci nebo Maďaři.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.