0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf 1.9 GTD a první dojmy majitele

category of topic classification: německá vozidla
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Friday 22.03.2013 09:09, RE: Je bída mezi lidmi
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
Já narážel na to, že tady je vzácně vyrovnaná ztráta hodnoty jak časem, tak km proběhem. Takové auto ztrácí hodnotu nejméně, resp. nejpomaleji, neboť si nemyslím, že je hlavní záležitostí ztráta časová. Ano, věk jde upravit obtížněji a ne markantně, jako km. Prostě v grafu ztráty hodnoty má být započítán nejen věk, ale i km... A podle oněch křivek se dá posoudit efektivita provozu - ani jedna z hodnot by neměla výrazně devalvovat tu druhou... Takové auto je "levné", když ztrácí hodnotu časem, zároveň ale odvede adekvátní službu v počtu najetých km. Prostě nejhorší je nové auto s vypnutým motorem... Ad náklady "mandatorní" - říkejme raději fixní - čím více km s nízkými náklady najedu, tím levnější km ve finále pořídím. Ano, já jsem v servisu cca 2x do roka (při intervalu 20tkm), takže celkem 7tKč za 35tkm. S benzínovým (manža) jsem tam 1x do roka "za jánevím to samý" při nájezdu cca 12tkm... Chilli rozdíl je "pouze" ve spotřebě...a poklesu hodnoty...u 406 zanedbatelný, v řádech tisíců ročně...
Ano, s tímto samozřejmě souhlasím, čím starší auto, tím nižší ztráta hodnoty. A náklady se tak skládají prakticky jen z paliva, fixních nákladů + servis. Teď jen najít tu správnou rovnováhu mezi nákupní cenou a následným servisem, aby to staré auto nebylo zadarmo drahé...
Já mám čerstvou zkušenost - při parkování ve sněhu mimo vozovku jsem urval vanu i s olej. čerpadlem. Jelikož autor. servis neměl k dispozici to správný čerpadlo (nový se prý dělá s jiným počtem zubů, nesedí poměr), shánělo se staré. Mezitím jsem jezdil s R. Expressem, 1,9D, r.v. 1994. Servisně tak za 1.500,- /rok, pov to samý (flotila), hav není. Jezdil jsem (90% město) za 6,58l/100km. Jen tak z prdele jsem si to 2x při tankování spočetl přesně. Kdybych do toho v létě lil přepálenej olej (nebo novej z hyper v D, kam každých 14dní jezdím pro žrádlo), tak se dostávám na cenu za km z říše snů. Navíc pracovně! Akorát ty polámaný záda a pocit (ne)bezpečí za to nestojí. Chilli suma sumárum - v absolutních číslech se dá jezdit za 3Kč/km, všechno navíc je jen pohodlnost a bezpečí...


v absolutních číslech se dá jezdit i za méně než 1.50,-. pokud koupím litrovou Micru z roku +/- 2000 aby tam byl už nějakej pytel (i 4), dám jí do plynu (jsem v tom vč. prvotního servisu na nějakých 50-60ti k) a najezdím nějakých 20k ročně tak jezdím za 1.30-1.50. nemusím to tady snad rozepisovat do podrobna, jen nastřelím-povko litr, spotřeba 100 na 100, servis za pusinku (poloosa nová litr, tlumiče litr, brzdy předek litr, vzadu jsou bubny, olej s filtrem půl litru...) a pokles hodnoty minimální, tak 3.000/rok, kdybych nezapočítával amortizaci plynu tak ještě míň. a přitom to je svižný a nadprůměrně spolehlivý autíčko, dle mého i docela hezký a podle osobních zkušeností i docela pohodlný.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 22.03.2013 14:03, RE: Je bída mezi lidmi
tomaskrtek posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
Já narážel na to, že tady je vzácně vyrovnaná ztráta hodnoty jak časem, tak km proběhem. Takové auto ztrácí hodnotu nejméně, resp. nejpomaleji, neboť si nemyslím, že je hlavní záležitostí ztráta časová. Ano, věk jde upravit obtížněji a ne markantně, jako km. Prostě v grafu ztráty hodnoty má být započítán nejen věk, ale i km... A podle oněch křivek se dá posoudit efektivita provozu - ani jedna z hodnot by neměla výrazně devalvovat tu druhou... Takové auto je "levné", když ztrácí hodnotu časem, zároveň ale odvede adekvátní službu v počtu najetých km. Prostě nejhorší je nové auto s vypnutým motorem... Ad náklady "mandatorní" - říkejme raději fixní - čím více km s nízkými náklady najedu, tím levnější km ve finále pořídím. Ano, já jsem v servisu cca 2x do roka (při intervalu 20tkm), takže celkem 7tKč za 35tkm. S benzínovým (manža) jsem tam 1x do roka "za jánevím to samý" při nájezdu cca 12tkm... Chilli rozdíl je "pouze" ve spotřebě...a poklesu hodnoty...u 406 zanedbatelný, v řádech tisíců ročně...
Ano, s tímto samozřejmě souhlasím, čím starší auto, tím nižší ztráta hodnoty. A náklady se tak skládají prakticky jen z paliva, fixních nákladů + servis. Teď jen najít tu správnou rovnováhu mezi nákupní cenou a následným servisem, aby to staré auto nebylo zadarmo drahé...
Já mám čerstvou zkušenost - při parkování ve sněhu mimo vozovku jsem urval vanu i s olej. čerpadlem. Jelikož autor. servis neměl k dispozici to správný čerpadlo (nový se prý dělá s jiným počtem zubů, nesedí poměr), shánělo se staré. Mezitím jsem jezdil s R. Expressem, 1,9D, r.v. 1994. Servisně tak za 1.500,- /rok, pov to samý (flotila), hav není. Jezdil jsem (90% město) za 6,58l/100km. Jen tak z prdele jsem si to 2x při tankování spočetl přesně. Kdybych do toho v létě lil přepálenej olej (nebo novej z hyper v D, kam každých 14dní jezdím pro žrádlo), tak se dostávám na cenu za km z říše snů. Navíc pracovně! Akorát ty polámaný záda a pocit (ne)bezpečí za to nestojí. Chilli suma sumárum - v absolutních číslech se dá jezdit za 3Kč/km, všechno navíc je jen pohodlnost a bezpečí...
v absolutních číslech se dá jezdit i za méně než 1.50,-. pokud koupím litrovou Micru z roku +/- 2000 aby tam byl už nějakej pytel (i 4), dám jí do plynu (jsem v tom vč. prvotního servisu na nějakých 50-60ti k) a najezdím nějakých 20k ročně tak jezdím za 1.30-1.50. nemusím to tady snad rozepisovat do podrobna, jen nastřelím-povko litr, spotřeba 100 na 100, servis za pusinku (poloosa nová litr, tlumiče litr, brzdy předek litr, vzadu jsou bubny, olej s filtrem půl litru...) a pokles hodnoty minimální, tak 3.000/rok, kdybych nezapočítával amortizaci plynu tak ještě míň. a přitom to je svižný a nadprůměrně spolehlivý autíčko, dle mého i docela hezký a podle osobních zkušeností i docela pohodlný.


Tak určitě je to cesta, kudy jde (anebo půjde) víc a víc lidí, co z různých důvodů prostě autem jezdit MUSÍ. Víceméně uznávám cokoli, jen to prostě musí dávat smysl. Nemusí to být nutně odraz špatné ekonomické situace daného člověka, stačí jasný signál, že se používá hlava. Ne, že "chci ušetřit, tak si koupím naftu" - nedávná reportáž na tv Nova
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 22.03.2013 23:31, RE: Je bída mezi lidmi
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .


U patnáctiletého auta bych se rozhodoval podle spolehlivost motoru a pravděpodobnosti budoucích oprav. U takhle starého auta bych chtěl radši velký spolehlivý atmo benzín než třeba naftu. Osobně bych šel asi ale spíš do menšího objemu 2L kolem 110 kW, je jich větší nabídka.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 22.03.2013 23:38, RE: proč ne?
Paul posted by:
Neřekl bych, že koupě takového auta je nerozum a bída. Pokud potřeboval jednoduché auto za pár korun na krátké dojíždění do práce, servisovatelné za pár korun, s rozumnou spotřebou (pokud jezdí jen pár km se studeným autem, není ta spotřeba hrozná), o které se nebude muset bát a nikdo mu ho nebude závidět, tak proč ne? Spíš bych ho pochválil, že měl koule a nenechal si vnutit nějakou stočenou mr*ku. V létě do toho může nalít rostlinný olej a je vysmátý. Znám spoustu lidí, kteří mají peníze na nová (novější) auta, ale protože od auta očekávají to, co pisatel, nevadí jim jezdit ve starém a hodně ojetém. Pokud ho udržují v dobrém technickém stavu, nemám nic proti tomu. Dnes vám na sídlišti objedou klíčem i novou Fabii HTP, jen proto, že je nová a vyčníváte z davu. U Golfa z roku 94 tohle řešit nemusíte. Spíš bych u recenze při tak malém nájezdu ocenil poznatky s nákupem auta, celkovým stavem, jeho užíváním, apod.


Takhle nějak uvažoval kolega když si koupil atmo diesel Saxo z roku 1996. A liboval si, že Hradec-Praha jezdí po dálnici rychlostí 100-110 km/h za pár šupů. Když mu po půl roce v zimě začalo odcházet čerpadlo a dozvěděl se cenu repase, tak šlo auto z domu a koupil novou Fabii - TDi.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Saturday 23.03.2013 21:41, RE: Je bída mezi lidmi
Petr S posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
U patnáctiletého auta bych se rozhodoval podle spolehlivost motoru a pravděpodobnosti budoucích oprav. U takhle starého auta bych chtěl radši velký spolehlivý atmo benzín než třeba naftu. Osobně bych šel asi ale spíš do menšího objemu 2L kolem 110 kW, je jich větší nabídka.


Moc to nerozebírej, byla to pouze narážka na Davidův výkřik .
Jen zareaguji na to, co jsi napsal - takto uvažuje jeden člověk z tisíce. Naprostá většina si podle hospodské rady a po vzoru souseda koupí octávku v TDI, protože je to "velký manažerský auto a málo to žere" - toť česká realita. Většinu kupců totiž zajímá víc barva auta než motorizace, konstrukce nebo technický stav.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Sunday 24.03.2013 12:18, RE: Je bída mezi lidmi
Pavlik posted by:
Petr S posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
U patnáctiletého auta bych se rozhodoval podle spolehlivost motoru a pravděpodobnosti budoucích oprav. U takhle starého auta bych chtěl radši velký spolehlivý atmo benzín než třeba naftu. Osobně bych šel asi ale spíš do menšího objemu 2L kolem 110 kW, je jich větší nabídka.
Moc to nerozebírej, byla to pouze narážka na Davidův výkřik . Jen zareaguji na to, co jsi napsal - takto uvažuje jeden člověk z tisíce. Naprostá většina si podle hospodské rady a po vzoru souseda koupí octávku v TDI, protože je to "velký manažerský auto a málo to žere" - toť česká realita. Většinu kupců totiž zajímá víc barva auta než motorizace, konstrukce nebo technický stav.


a když na to dáš ještě hezký kola tak máš vyhráno
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 24.03.2013 21:29, RE: Je bída mezi lidmi
Pavlik posted by:
Petr S posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
U patnáctiletého auta bych se rozhodoval podle spolehlivost motoru a pravděpodobnosti budoucích oprav. U takhle starého auta bych chtěl radši velký spolehlivý atmo benzín než třeba naftu. Osobně bych šel asi ale spíš do menšího objemu 2L kolem 110 kW, je jich větší nabídka.
Moc to nerozebírej, byla to pouze narážka na Davidův výkřik . Jen zareaguji na to, co jsi napsal - takto uvažuje jeden člověk z tisíce. Naprostá většina si podle hospodské rady a po vzoru souseda koupí octávku v TDI, protože je to "velký manažerský auto a málo to žere" - toť česká realita. Většinu kupců totiž zajímá víc barva auta než motorizace, konstrukce nebo technický stav.


Kdyby takto uvažoval jen jeden z tisíce, tak např. starý naftový Mondea nejsou levnější než benzínový. Přestože v době nákupu byly naopak dražší.

Právě proto, že lidi uvažují rozumně, tak starý auta v dieslu nepreferují. To se pak odráží objektivně i cenách ojetin.

U nových aut je situace jiná. o tom se nepřu. Škodovka je trochu jiný příběh. Protože TDi bývaly spolehlivé. Koncern měl na benzínové motory prostě "smůlu" když to nazvu hodně diplomaticky
respond
pajing2
number of posts1
date of registration09.09.2013
Monday 09.09.2013 17:45, velikost kufru??
Dobrej chci se zeptat na velikost kufru! je vetsi nez u kratke felicie?? potrebuju to vedet skrz kocarek do felicie je snim muim prat diky za odpoved! pavel
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.