0
back
 

diskuze k tématu: Volkswagen Golf 1.9 GTD a první dojmy majitele

category of topic classification: německá vozidla
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 20.03.2013 08:45, Je bída mezi lidmi
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 20.03.2013 13:20, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.


Zas ví, do čeho jde. Takových, co koupí 5leté omlazené o rok až dva, stočených z 350 na 123tkm je asi víc. Lepší bída o peníze, než o rozum...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 20.03.2013 13:26, RE: Je bída mezi lidmi
Pepe posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Zas ví, do čeho jde. Takových, co koupí 5leté omlazené o rok až dva, stočených z 350 na 123tkm je asi víc. Lepší bída o peníze, než o rozum...


Říká se sice, že chudoba cti netratí, ale tohle už je z nouze ctnost.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 20.03.2013 13:46, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Zas ví, do čeho jde. Takových, co koupí 5leté omlazené o rok až dva, stočených z 350 na 123tkm je asi víc. Lepší bída o peníze, než o rozum...
Říká se sice, že chudoba cti netratí, ale tohle už je z nouze ctnost.


To auto dle mne není tak hrozné, vždyť je v této zemi ještě minimálně desítky tisíc registrovaných Š120 a nevím nevím, zda i novější Favorit a Felicie, kterých jezdí také ještě hodně jsou konstrukčně lepšími vozy.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Wednesday 20.03.2013 15:27, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Zas ví, do čeho jde. Takových, co koupí 5leté omlazené o rok až dva, stočených z 350 na 123tkm je asi víc. Lepší bída o peníze, než o rozum...
Říká se sice, že chudoba cti netratí, ale tohle už je z nouze ctnost.


Hm, já bych to ale nepaušalizoval... Můžou bejt mladší exempláře, a budou v žalostnějším stavu. Jako ženský...znám pětatřicítky, co by jim figuru mohla závidět nejedna dvacítka. Zanebnaou péči ani mládím nespasíš
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 21.03.2013 00:27, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Zas ví, do čeho jde. Takových, co koupí 5leté omlazené o rok až dva, stočených z 350 na 123tkm je asi víc. Lepší bída o peníze, než o rozum...
Říká se sice, že chudoba cti netratí, ale tohle už je z nouze ctnost.


Kdo chce kam pomozme mu tam... Komu není rady, tomu není pomoci. Pak už je pozdě bycha honit... Co to ještě říkala teta Kateřina ze Saturnina?

Koupit diesla starého jako Metuzalém, na 5 tkm za půl roku se spotřebou 7 na sto v nižší střední. No, viz. předchozí odstavec.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 21.03.2013 08:50, proč ne?
Neřekl bych, že koupě takového auta je nerozum a bída. Pokud potřeboval jednoduché auto za pár korun na krátké dojíždění do práce, servisovatelné za pár korun, s rozumnou spotřebou (pokud jezdí jen pár km se studeným autem, není ta spotřeba hrozná), o které se nebude muset bát a nikdo mu ho nebude závidět, tak proč ne? Spíš bych ho pochválil, že měl koule a nenechal si vnutit nějakou stočenou mr*ku. V létě do toho může nalít rostlinný olej a je vysmátý. Znám spoustu lidí, kteří mají peníze na nová (novější) auta, ale protože od auta očekávají to, co pisatel, nevadí jim jezdit ve starém a hodně ojetém. Pokud ho udržují v dobrém technickém stavu, nemám nic proti tomu. Dnes vám na sídlišti objedou klíčem i novou Fabii HTP, jen proto, že je nová a vyčníváte z davu. U Golfa z roku 94 tohle řešit nemusíte. Spíš bych u recenze při tak malém nájezdu ocenil poznatky s nákupem auta, celkovým stavem, jeho užíváním, apod.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 21.03.2013 08:56, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.


Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 21.03.2013 10:02, RE: Je bída mezi lidmi
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .


Ty jeden rejpale
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.03.2013 10:05, RE: Je bída mezi lidmi
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .


Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci.
Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko....
Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 21.03.2013 11:42, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci. Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko.... Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.


Tak teď jsem z toho blázen... V každé debatě o provozních nákladech velmi detailně kalkuluješ s poklesem hodnoty v čase a zůstatkovou hodnotou, abysme se potom v jiném článku dozvěděli, že tyto hodnoty jsou pro tebe zanedbatelné. A jestli je ti celkem jedno, jestli za auto dostaneš 20 nebo nic, tak já se tam přes 3/4 republiky dokodrcám, nabídnu ti nic, seženu dalšího "kupujícího", kterej ti nabídne 20, a pak si to povíme
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.03.2013 12:54, RE: Je bída mezi lidmi
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci. Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko.... Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.
Tak teď jsem z toho blázen... V každé debatě o provozních nákladech velmi detailně kalkuluješ s poklesem hodnoty v čase a zůstatkovou hodnotou, abysme se potom v jiném článku dozvěděli, že tyto hodnoty jsou pro tebe zanedbatelné. A jestli je ti celkem jedno, jestli za auto dostaneš 20 nebo nic, tak já se tam přes 3/4 republiky dokodrcám, nabídnu ti nic, seženu dalšího "kupujícího", kterej ti nabídne 20, a pak si to povíme


Jak to? Vždyť je to tak konzistentní. Kalkulace provádím, protože mě to baví a pak se podle nich mohu lépe rozhodovat, ale neřeším, jestli utratím za palivo o korunu/km více nebo méně a stejně tak u mého stáří aut neřeším, jestli je prodám a z kolik, protože oproti novému autu, které bych si koupil, jsou tyto hodnoty nevýznamné. Dopředu to stejně nikdy nelze určit, pouze predikovat.
A u naftových aut není hlavním důvodem finanční otázka, na opravy bych měl, ale proč se s tím otravovat, když nevím dne ani hodiny, kdy to přestane jet a za mírný příplatek (v mám případě asi 10%) eliminuji většinu potenciálních problémů.
Pokud budu chtít provozem auta ušetřit, tak si nechám stávající co nejdéle. Má to 2 efekty, jednak zbytková cena už pak prakticky neklesá a jednak ostatní auta zestárnou, takže je buď koupím levněji nebo si budu moci dovolit mladší ročník. Kalkulace poklesu hodnoty má daleko větší význam u nových aut, ale u vozů 10 a více let je to daleko menší položka. Ještě ji navíc ovlivňuje počet najetých km. Takže v určitém bodě prodej/neprodej starého vozu se na celkových kilometrových nákladech projeví minimálně.
Ad prodej. Samozřejmě, že ho nabídnu do prodeje, ale nebudu finančně viset na tom, jestli je prodám nebo ne - takhle to bylo myšleno. Někdo kupuje auto tak, že vyloženě počítá s příjmem za auto stávající.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 21.03.2013 14:32, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci. Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko.... Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.
Tak teď jsem z toho blázen... V každé debatě o provozních nákladech velmi detailně kalkuluješ s poklesem hodnoty v čase a zůstatkovou hodnotou, abysme se potom v jiném článku dozvěděli, že tyto hodnoty jsou pro tebe zanedbatelné. A jestli je ti celkem jedno, jestli za auto dostaneš 20 nebo nic, tak já se tam přes 3/4 republiky dokodrcám, nabídnu ti nic, seženu dalšího "kupujícího", kterej ti nabídne 20, a pak si to povíme
Jak to? Vždyť je to tak konzistentní. Kalkulace provádím, protože mě to baví a pak se podle nich mohu lépe rozhodovat, ale neřeším, jestli utratím za palivo o korunu/km více nebo méně a stejně tak u mého stáří aut neřeším, jestli je prodám a z kolik, protože oproti novému autu, které bych si koupil, jsou tyto hodnoty nevýznamné. Dopředu to stejně nikdy nelze určit, pouze predikovat. A u naftových aut není hlavním důvodem finanční otázka, na opravy bych měl, ale proč se s tím otravovat, když nevím dne ani hodiny, kdy to přestane jet a za mírný příplatek (v mám případě asi 10%) eliminuji většinu potenciálních problémů. Pokud budu chtít provozem auta ušetřit, tak si nechám stávající co nejdéle. Má to 2 efekty, jednak zbytková cena už pak prakticky neklesá a jednak ostatní auta zestárnou, takže je buď koupím levněji nebo si budu moci dovolit mladší ročník. Kalkulace poklesu hodnoty má daleko větší význam u nových aut, ale u vozů 10 a více let je to daleko menší položka. Ještě ji navíc ovlivňuje počet najetých km. Takže v určitém bodě prodej/neprodej starého vozu se na celkových kilometrových nákladech projeví minimálně. Ad prodej. Samozřejmě, že ho nabídnu do prodeje, ale nebudu finančně viset na tom, jestli je prodám nebo ne - takhle to bylo myšleno. Někdo kupuje auto tak, že vyloženě počítá s příjmem za auto stávající.


Ne, konzistentní to není. Buď s poklesem a zůstatkovou cenou kalkuluju, nebo ne. Nebo tam, kde se to nehodí, to vynechám? Protože tenhle člověk má náklady na provoz úplně nejnižší - i kdyby to byl 8válec benzín. Prostě jezdí jen za PHM. Dobře píšeš o poklesu hodnoty ostatních aut, čímž vlastně maximalizuješ svůj užitek (protože to auto nevlastníš). A tím se dostáváme do oné dimenze, že s rostoucí dobou užívání jednoho auta klesají náklady. Jenže je třeba dodat, že ten graf nákladů musí současně obsahovat jak pokles hodnoty daný věkem, tak najetými km. A tyhle ukazatele by měly být pokud možno co nejvyrovnanější. Co je platný, že auto bude mít najeto 50tkm, když bude starý 15let? Nebo 2 letý najeto 150tkm? Jeden ukazatel těžce devalvuje ten druhej. Proto mi přijde logický během roku natet tolik km, abych rozmělnil tyhle fixní náklady (pokles ceny, roční servis, pojištění). A díky tomu, že najedu tolik km, se mi vyplatí nafta. A nemůžu si dovolit tvůj přístup, cituji "spotřebu neřeším". Působí to na mě asi totéž, co na tebe "náklady na servis neřeším". Prostě tenhle člověk provozuje auto, který nelze prodat, v létě bude jezdit na olej z friťáku, je odježděný jak na km tak na věk... Sice asi by už dávno měla proběhnout nějaká reinkarnace (alespoň materiálová), ale buď v klidu. Auta dnešní produkce tady za 20let určitě strašit nebudou. Ty už budou tak 3x zrecyklovaný...
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 21.03.2013 16:24, RE: Je bída mezi lidmi
Pepe posted by:
Ne, konzistentní to není. Buď s poklesem a zůstatkovou cenou kalkuluju, nebo ne. Nebo tam, kde se to nehodí, to vynechám? Protože tenhle člověk má náklady na provoz úplně nejnižší - i kdyby to byl 8válec benzín. Prostě jezdí jen za PHM. Dobře píšeš o poklesu hodnoty ostatních aut, čímž vlastně maximalizuješ svůj užitek (protože to auto nevlastníš). A tím se dostáváme do oné dimenze, že s rostoucí dobou užívání jednoho auta klesají náklady. Jenže je třeba dodat, že ten graf nákladů musí současně obsahovat jak pokles hodnoty daný věkem, tak najetými km. A tyhle ukazatele by měly být pokud možno co nejvyrovnanější. Co je platný, že auto bude mít najeto 50tkm, když bude starý 15let? Nebo 2 letý najeto 150tkm? Jeden ukazatel těžce devalvuje ten druhej. Proto mi přijde logický během roku natet tolik km, abych rozmělnil tyhle fixní náklady (pokles ceny, roční servis, pojištění). A díky tomu, že najedu tolik km, se mi vyplatí nafta. A nemůžu si dovolit tvůj přístup, cituji "spotřebu neřeším". Působí to na mě asi totéž, co na tebe "náklady na servis neřeším". Prostě tenhle člověk provozuje auto, který nelze prodat, v létě bude jezdit na olej z friťáku, je odježděný jak na km tak na věk... Sice asi by už dávno měla proběhnout nějaká reinkarnace (alespoň materiálová), ale buď v klidu. Auta dnešní produkce tady za 20let určitě strašit nebudou. Ty už budou tak 3x zrecyklovaný...


Ale ono to konzistentní je. Pokud jde o to přesně vyčíslit, jak se veškeré náklady promítnou do provozu, tak prostě s poklesem ceny počítat musím. Ale pokud se rozhoduju, jestli na nové auto mám nebo nemám, tak si v určité situaci můžu dovolit ignorovat cenu, za kterou to auto prodám. Když někdo počítá při koupi auta s prodejní cenou starého a má rozpočet nadoraz, tak to ignorovat nebude, ale současně bude mít nůž na krku, že tu předpokládanou cenu bude muset dodržet. Ale není to nic, co by přímo souviselo s náklady na provoz, souvisí to pouze s možností koupě novějšího vozidla.
respond
Koloss
number of posts639
date of registration19.09.2008
Thursday 21.03.2013 16:27, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.


A co když prostě jen záleželo na znalosti a stavu daného kusu? To mohlo být udržované vozidlo po někom známém, kdo ho třeba měl od nového a dobře se staral, pak je to i s ohledem na věk zajímavý kus a je to velký rozdíl oproti loterii v případě novějšího a méně ojeteho neznámého vozidla.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.03.2013 17:26, RE: Je bída mezi lidmi
Koloss posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
A co když prostě jen záleželo na znalosti a stavu daného kusu? To mohlo být udržované vozidlo po někom známém, kdo ho třeba měl od nového a dobře se staral, pak je to i s ohledem na věk zajímavý kus a je to velký rozdíl oproti loterii v případě novějšího a méně ojeteho neznámého vozidla.


To byla spíše taková řečnická glosa. Samozřejmě, že i mezi velmi starými auty existují ty udržované. Já v podstatě taky kupuji dost stará auta, takže by se ten povzdech dal eskalovat...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.03.2013 17:50, RE: Je bída mezi lidmi
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci. Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko.... Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.
Tak teď jsem z toho blázen... V každé debatě o provozních nákladech velmi detailně kalkuluješ s poklesem hodnoty v čase a zůstatkovou hodnotou, abysme se potom v jiném článku dozvěděli, že tyto hodnoty jsou pro tebe zanedbatelné. A jestli je ti celkem jedno, jestli za auto dostaneš 20 nebo nic, tak já se tam přes 3/4 republiky dokodrcám, nabídnu ti nic, seženu dalšího "kupujícího", kterej ti nabídne 20, a pak si to povíme
Jak to? Vždyť je to tak konzistentní. Kalkulace provádím, protože mě to baví a pak se podle nich mohu lépe rozhodovat, ale neřeším, jestli utratím za palivo o korunu/km více nebo méně a stejně tak u mého stáří aut neřeším, jestli je prodám a z kolik, protože oproti novému autu, které bych si koupil, jsou tyto hodnoty nevýznamné. Dopředu to stejně nikdy nelze určit, pouze predikovat. A u naftových aut není hlavním důvodem finanční otázka, na opravy bych měl, ale proč se s tím otravovat, když nevím dne ani hodiny, kdy to přestane jet a za mírný příplatek (v mám případě asi 10%) eliminuji většinu potenciálních problémů. Pokud budu chtít provozem auta ušetřit, tak si nechám stávající co nejdéle. Má to 2 efekty, jednak zbytková cena už pak prakticky neklesá a jednak ostatní auta zestárnou, takže je buď koupím levněji nebo si budu moci dovolit mladší ročník. Kalkulace poklesu hodnoty má daleko větší význam u nových aut, ale u vozů 10 a více let je to daleko menší položka. Ještě ji navíc ovlivňuje počet najetých km. Takže v určitém bodě prodej/neprodej starého vozu se na celkových kilometrových nákladech projeví minimálně. Ad prodej. Samozřejmě, že ho nabídnu do prodeje, ale nebudu finančně viset na tom, jestli je prodám nebo ne - takhle to bylo myšleno. Někdo kupuje auto tak, že vyloženě počítá s příjmem za auto stávající.
Ne, konzistentní to není. Buď s poklesem a zůstatkovou cenou kalkuluju, nebo ne. Nebo tam, kde se to nehodí, to vynechám? Protože tenhle člověk má náklady na provoz úplně nejnižší - i kdyby to byl 8válec benzín. Prostě jezdí jen za PHM. Dobře píšeš o poklesu hodnoty ostatních aut, čímž vlastně maximalizuješ svůj užitek (protože to auto nevlastníš). A tím se dostáváme do oné dimenze, že s rostoucí dobou užívání jednoho auta klesají náklady. Jenže je třeba dodat, že ten graf nákladů musí současně obsahovat jak pokles hodnoty daný věkem, tak najetými km. A tyhle ukazatele by měly být pokud možno co nejvyrovnanější. Co je platný, že auto bude mít najeto 50tkm, když bude starý 15let? Nebo 2 letý najeto 150tkm? Jeden ukazatel těžce devalvuje ten druhej. Proto mi přijde logický během roku natet tolik km, abych rozmělnil tyhle fixní náklady (pokles ceny, roční servis, pojištění). A díky tomu, že najedu tolik km, se mi vyplatí nafta. A nemůžu si dovolit tvůj přístup, cituji "spotřebu neřeším". Působí to na mě asi totéž, co na tebe "náklady na servis neřeším". Prostě tenhle člověk provozuje auto, který nelze prodat, v létě bude jezdit na olej z friťáku, je odježděný jak na km tak na věk... Sice asi by už dávno měla proběhnout nějaká reinkarnace (alespoň materiálová), ale buď v klidu. Auta dnešní produkce tady za 20let určitě strašit nebudou. Ty už budou tak 3x zrecyklovaný...


Myslím, že si trochu nerozumíme. Po dost přesných finančních kalkulacích několika ojetin (a teď mám už i reálné nové auto od kamaráda) jsem dospěk k názoru, že pro MOJE účely se nemusím zásadně zabývat spotřebou (parafráze "spotřebu neřeším"), a tedy pro mě jednak nemá smysl volit naftu (kterou ani nechci pro její vlastnosti) a dokonce jsem si dovolil šáhnout po méně ortodoxním motoru.
To jestli nad něčím mávnu rukou nebo ne jen znamená, jaký význam tomu přikládám a ne, že ta položka neexistuje. Čili, pokles hodnoty je na vozidle vždy a čím je vůz levnější, tím menší v absolutních hodnotách je. Každý pokles hodnoty je definován v ročních cyklech, pro které je definován nájezd, čímž snadno převedu pokles hodnoty do ujetých km, jako kumulativní hodnotu. Stejně tak roční mandatorní náklady se vždy vztahují k ročnímu nájezdu, zatímco náklady na palivo se vztahují přímo na km. Bohužel ztráta hodnoty je markantně záležitost časová a ne kilometrová, a to co popisuješ jsou extrémy se speciálním režimem.
Apropos nejsem si vědom, že bych ve svých komentářích nebo i rozborech v článcích vynechal něco, co se mi nehodí do krámu.
A ten Kolossův komentář to taky velmi dobře popisuje.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 21.03.2013 19:03, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pepe posted by:
David V posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Jinak si nedokážu vysvětlit, že někdo koupí 20 let staré auto (ne veterán) s 1/2 milionem na tachometru.
Tak by mě zajímalo, jak se budeš tvářit při hledání kupce toho svého . O patnáctileté auto s velkým benzínovým motorem se zájemci jistě poperou .
Hele, tohle fakt neřeším. Jestli za auto dostanu 20 nebo nic je mi skoro jedno. Poslední se celkem bez problému prodalo po rodině, takže to možná dopadne stejně. Třeba raději někdo zvolí levné udržované auto s vyšší spotřebou než krok do neznáma. Navíc nejsou nástupci, všude je nějaký kompromis, takže Mondeo budu možná sedlat déle, než bylo v plánu a pokud fakt nebude zájem, tak ho buď rozprodám na díly nebo nechám zlikvidovat. Aspoň nebudu muset řešit problémy, že byly při prodeji opotřebované kotouče, a to je důvod k reklamaci. Mimochodem si myslím, že 15-ti letá V6-ka v Mondeu nebude mít o moc nižší šance, než stejně staré TDCI-čko.... Nežiju tak špatně, abych si musel kupovat ojetinu podle toho, jestli ji potom ještě dobře prodám.
Tak teď jsem z toho blázen... V každé debatě o provozních nákladech velmi detailně kalkuluješ s poklesem hodnoty v čase a zůstatkovou hodnotou, abysme se potom v jiném článku dozvěděli, že tyto hodnoty jsou pro tebe zanedbatelné. A jestli je ti celkem jedno, jestli za auto dostaneš 20 nebo nic, tak já se tam přes 3/4 republiky dokodrcám, nabídnu ti nic, seženu dalšího "kupujícího", kterej ti nabídne 20, a pak si to povíme
Jak to? Vždyť je to tak konzistentní. Kalkulace provádím, protože mě to baví a pak se podle nich mohu lépe rozhodovat, ale neřeším, jestli utratím za palivo o korunu/km více nebo méně a stejně tak u mého stáří aut neřeším, jestli je prodám a z kolik, protože oproti novému autu, které bych si koupil, jsou tyto hodnoty nevýznamné. Dopředu to stejně nikdy nelze určit, pouze predikovat. A u naftových aut není hlavním důvodem finanční otázka, na opravy bych měl, ale proč se s tím otravovat, když nevím dne ani hodiny, kdy to přestane jet a za mírný příplatek (v mám případě asi 10%) eliminuji většinu potenciálních problémů. Pokud budu chtít provozem auta ušetřit, tak si nechám stávající co nejdéle. Má to 2 efekty, jednak zbytková cena už pak prakticky neklesá a jednak ostatní auta zestárnou, takže je buď koupím levněji nebo si budu moci dovolit mladší ročník. Kalkulace poklesu hodnoty má daleko větší význam u nových aut, ale u vozů 10 a více let je to daleko menší položka. Ještě ji navíc ovlivňuje počet najetých km. Takže v určitém bodě prodej/neprodej starého vozu se na celkových kilometrových nákladech projeví minimálně. Ad prodej. Samozřejmě, že ho nabídnu do prodeje, ale nebudu finančně viset na tom, jestli je prodám nebo ne - takhle to bylo myšleno. Někdo kupuje auto tak, že vyloženě počítá s příjmem za auto stávající.
Ne, konzistentní to není. Buď s poklesem a zůstatkovou cenou kalkuluju, nebo ne. Nebo tam, kde se to nehodí, to vynechám? Protože tenhle člověk má náklady na provoz úplně nejnižší - i kdyby to byl 8válec benzín. Prostě jezdí jen za PHM. Dobře píšeš o poklesu hodnoty ostatních aut, čímž vlastně maximalizuješ svůj užitek (protože to auto nevlastníš). A tím se dostáváme do oné dimenze, že s rostoucí dobou užívání jednoho auta klesají náklady. Jenže je třeba dodat, že ten graf nákladů musí současně obsahovat jak pokles hodnoty daný věkem, tak najetými km. A tyhle ukazatele by měly být pokud možno co nejvyrovnanější. Co je platný, že auto bude mít najeto 50tkm, když bude starý 15let? Nebo 2 letý najeto 150tkm? Jeden ukazatel těžce devalvuje ten druhej. Proto mi přijde logický během roku natet tolik km, abych rozmělnil tyhle fixní náklady (pokles ceny, roční servis, pojištění). A díky tomu, že najedu tolik km, se mi vyplatí nafta. A nemůžu si dovolit tvůj přístup, cituji "spotřebu neřeším". Působí to na mě asi totéž, co na tebe "náklady na servis neřeším". Prostě tenhle člověk provozuje auto, který nelze prodat, v létě bude jezdit na olej z friťáku, je odježděný jak na km tak na věk... Sice asi by už dávno měla proběhnout nějaká reinkarnace (alespoň materiálová), ale buď v klidu. Auta dnešní produkce tady za 20let určitě strašit nebudou. Ty už budou tak 3x zrecyklovaný...
Myslím, že si trochu nerozumíme. Po dost přesných finančních kalkulacích několika ojetin (a teď mám už i reálné nové auto od kamaráda) jsem dospěk k názoru, že pro MOJE účely se nemusím zásadně zabývat spotřebou (parafráze "spotřebu neřeším"), a tedy pro mě jednak nemá smysl volit naftu (kterou ani nechci pro její vlastnosti) a dokonce jsem si dovolil šáhnout po méně ortodoxním motoru. To jestli nad něčím mávnu rukou nebo ne jen znamená, jaký význam tomu přikládám a ne, že ta položka neexistuje. Čili, pokles hodnoty je na vozidle vždy a čím je vůz levnější, tím menší v absolutních hodnotách je. Každý pokles hodnoty je definován v ročních cyklech, pro které je definován nájezd, čímž snadno převedu pokles hodnoty do ujetých km, jako kumulativní hodnotu. Stejně tak roční mandatorní náklady se vždy vztahují k ročnímu nájezdu, zatímco náklady na palivo se vztahují přímo na km. Bohužel ztráta hodnoty je markantně záležitost časová a ne kilometrová, a to co popisuješ jsou extrémy se speciálním režimem. Apropos nejsem si vědom, že bych ve svých komentářích nebo i rozborech v článcích vynechal něco, co se mi nehodí do krámu. A ten Kolossův komentář to taky velmi dobře popisuje.


Já narážel na to, že tady je vzácně vyrovnaná ztráta hodnoty jak časem, tak km proběhem. Takové auto ztrácí hodnotu nejméně, resp. nejpomaleji, neboť si nemyslím, že je hlavní záležitostí ztráta časová. Ano, věk jde upravit obtížněji a ne markantně, jako km. Prostě v grafu ztráty hodnoty má být započítán nejen věk, ale i km... A podle oněch křivek se dá posoudit efektivita provozu - ani jedna z hodnot by neměla výrazně devalvovat tu druhou... Takové auto je "levné", když ztrácí hodnotu časem, zároveň ale odvede adekvátní službu v počtu najetých km. Prostě nejhorší je nové auto s vypnutým motorem...
Ad náklady "mandatorní" - říkejme raději fixní - čím více km s nízkými náklady najedu, tím levnější km ve finále pořídím. Ano, já jsem v servisu cca 2x do roka (při intervalu 20tkm), takže celkem 7tKč za 35tkm. S benzínovým (manža) jsem tam 1x do roka "za jánevím to samý" při nájezdu cca 12tkm... Chilli rozdíl je "pouze" ve spotřebě...a poklesu hodnoty...u 406 zanedbatelný, v řádech tisíců ročně...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.03.2013 19:25, RE: Je bída mezi lidmi
Pepe posted by:
Já narážel na to, že tady je vzácně vyrovnaná ztráta hodnoty jak časem, tak km proběhem. Takové auto ztrácí hodnotu nejméně, resp. nejpomaleji, neboť si nemyslím, že je hlavní záležitostí ztráta časová. Ano, věk jde upravit obtížněji a ne markantně, jako km. Prostě v grafu ztráty hodnoty má být započítán nejen věk, ale i km... A podle oněch křivek se dá posoudit efektivita provozu - ani jedna z hodnot by neměla výrazně devalvovat tu druhou... Takové auto je "levné", když ztrácí hodnotu časem, zároveň ale odvede adekvátní službu v počtu najetých km. Prostě nejhorší je nové auto s vypnutým motorem... Ad náklady "mandatorní" - říkejme raději fixní - čím více km s nízkými náklady najedu, tím levnější km ve finále pořídím. Ano, já jsem v servisu cca 2x do roka (při intervalu 20tkm), takže celkem 7tKč za 35tkm. S benzínovým (manža) jsem tam 1x do roka "za jánevím to samý" při nájezdu cca 12tkm... Chilli rozdíl je "pouze" ve spotřebě...a poklesu hodnoty...u 406 zanedbatelný, v řádech tisíců ročně...


Ano, s tímto samozřejmě souhlasím, čím starší auto, tím nižší ztráta hodnoty. A náklady se tak skládají prakticky jen z paliva, fixních nákladů + servis. Teď jen najít tu správnou rovnováhu mezi nákupní cenou a následným servisem, aby to staré auto nebylo zadarmo drahé...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Friday 22.03.2013 07:57, RE: Je bída mezi lidmi
David V posted by:
Pepe posted by:
Já narážel na to, že tady je vzácně vyrovnaná ztráta hodnoty jak časem, tak km proběhem. Takové auto ztrácí hodnotu nejméně, resp. nejpomaleji, neboť si nemyslím, že je hlavní záležitostí ztráta časová. Ano, věk jde upravit obtížněji a ne markantně, jako km. Prostě v grafu ztráty hodnoty má být započítán nejen věk, ale i km... A podle oněch křivek se dá posoudit efektivita provozu - ani jedna z hodnot by neměla výrazně devalvovat tu druhou... Takové auto je "levné", když ztrácí hodnotu časem, zároveň ale odvede adekvátní službu v počtu najetých km. Prostě nejhorší je nové auto s vypnutým motorem... Ad náklady "mandatorní" - říkejme raději fixní - čím více km s nízkými náklady najedu, tím levnější km ve finále pořídím. Ano, já jsem v servisu cca 2x do roka (při intervalu 20tkm), takže celkem 7tKč za 35tkm. S benzínovým (manža) jsem tam 1x do roka "za jánevím to samý" při nájezdu cca 12tkm... Chilli rozdíl je "pouze" ve spotřebě...a poklesu hodnoty...u 406 zanedbatelný, v řádech tisíců ročně...
Ano, s tímto samozřejmě souhlasím, čím starší auto, tím nižší ztráta hodnoty. A náklady se tak skládají prakticky jen z paliva, fixních nákladů + servis. Teď jen najít tu správnou rovnováhu mezi nákupní cenou a následným servisem, aby to staré auto nebylo zadarmo drahé...

Já mám čerstvou zkušenost - při parkování ve sněhu mimo vozovku jsem urval vanu i s olej. čerpadlem. Jelikož autor. servis neměl k dispozici to správný čerpadlo (nový se prý dělá s jiným počtem zubů, nesedí poměr), shánělo se staré. Mezitím jsem jezdil s R. Expressem, 1,9D, r.v. 1994. Servisně tak za 1.500,- /rok, pov to samý (flotila), hav není. Jezdil jsem (90% město) za 6,58l/100km. Jen tak z prdele jsem si to 2x při tankování spočetl přesně. Kdybych do toho v létě lil přepálenej olej (nebo novej z hyper v D, kam každých 14dní jezdím pro žrádlo), tak se dostávám na cenu za km z říše snů. Navíc pracovně! Akorát ty polámaný záda a pocit (ne)bezpečí za to nestojí. Chilli suma sumárum - v absolutních číslech se dá jezdit za 3Kč/km, všechno navíc je jen pohodlnost a bezpečí...
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.