0
back
 

diskuze k tématu: Jaký je VW Golf 5 po třech letech provozu?

category of topic classification: německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 17:41, RE: Smůla
anonym posted by:
Co to tam píše o Long Life oleji a výměně 15 tis. km?
Ten je přece předepsán u variabilních intervalů s max. 30 tis. Je to celé nějaká slátanina.
Pokud dolévá 1 litr oleje na 1000 km, má vlastně každých 4000 km novou olejovou náplň. Tak proč vlastně řešíte periodu výměny oleje? Ono stačí jednou ročně vyměnit olejový filtr za 200 Kč, a je to. A pak že to Němci nemaj vymakané.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 17:48, RE: VW
anonym posted by:
A ty jsi ve Wolfsburgu byl nebo co, ze tu delas chyteho? Co jsem slysel primo od nemcu, tak na montazich makaji posledni dobou prevazne turci. A to ze klesla kvalita VW za poslednich 10 let minimalne o 50% je fakt, ktery tezko vyvratis.
Podej si ruku s tím před tím a vydejte se kluci na vejlet Kvalita klesla.. ano.. vývoj jde dopředu jsou zavedený technologie o kterých se před 10ti lety nesnilo automobilky prodávají o miliony aut víc a ona nám kvalita klesá. Klesá, ale úroveň takového myšlení.. Hoši nebyli jste náhodou taky dnes ve stávce?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 17:51, RE: Provokace
anonym posted by:
No jedina zakomplexovana picinka jsi tady ty, ktera bude vzdy zaslepene videt VW jako nejlepsi auto na svete ktere nema konkurenci. Zkus se naucit trochu nemecky a mrknout se nejake nemecke stranky a zjistis ze na posledni modely golf a passat zacina nadavat cim dal vic nemcu kteri nejsou spokojeni s upadajici kvalitou VW.
Ano, a proto jsou zrovna tyhle dva modely neprodávanější.. a to proto že kvalita upadla )))
V USA se nyní hodně a sakra dobře prodávají modely Golf a Jetta, to taky proto že kvalita upadla.. jestli náhodou neupadli ti kdo si to myslí?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 17:57, RE: Smůla
anonym posted by:
Kdyz uz tak Longlife a ne Longlive ty experte...
Taky ti neříkám, že píšeš bez háčků.......... chytráku!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 18:07, RE: Provokace
anonym posted by:
Ano, a proto jsou zrovna tyhle dva modely neprodávanější.. a to proto že kvalita upadla )))
V USA se nyní hodně a sakra dobře prodávají modely Golf a Jetta, to taky proto že kvalita upadla.. jestli náhodou neupadli ti kdo si to myslí?
Ale tyhle modely se nedovazi z evropy ale vyrabi se v americe. Mezi VW prodavany u nas a v USA je trochu rozdil, i motory jsou nabizene jine, mrkni se na stranky VW pro USA.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 18:11, RE: VW
anonym posted by:
Podej si ruku s tím před tím a vydejte se kluci na vejlet Kvalita klesla.. ano.. vývoj jde dopředu jsou zavedený technologie o kterých se před 10ti lety nesnilo automobilky prodávají o miliony aut víc a ona nám kvalita klesá. Klesá, ale úroveň takového myšlení.. Hoši nebyli jste náhodou taky dnes ve stávce?
Tak potom nechapu proc treba na trojkoveho golfa je slyset jen sama chvala a na nove golfy ctu jenom same rozporuplne recenze. Neco asi z tou kvalitou nebude uplne v poradku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 18:34, samý protimluv
Tato "recenze" je opravdu na dosti nízké úrovni. Plno protimluvů - špatná geometrie X výborné jízdní vlastnosti. Celkově velmi nevěrohodné.
Špatné slícování dílů - dosti ubohý a nevěrohodný útok zrovna na věc, ve které je Golf před konkurencí.
Ale alespoň potěšil "sťastné" majitele aut jiných značek
Nicméně ten 1l oleje na 1000 km dávají snad všichni výrobci (kvůli reklamaci). Kolega si koupil Matize a do toho 1 l se akorát vešel - reklamace neuznána.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 18:38, RE: edmund
anonym posted by:
No jo shity, proto jezdím zásadně v kvalitních autech značky opel.
Opely a kvalitní? Nenech se vysmát. S vyjímkou Corsy a Algidy jsou to pořádný keply. Absolutně nejhorší německá automobilka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 18:40, RE: Smůla
anonym posted by:
Takže výrobci motorů s proměnlivym intervalem výměny oleje až 60.000 ujetých km musí být z těch záručních výměn "úplně vylágrovaných motorů" asi dost rozladěný, ne?
Proč rozladěný, jaký si to udělali, takový to mají. Automobilka sice do novýho auta leje ty ,,úžasný" oleje, ale všimněte si, že třeba už při první výměně se ho mnohdy v každém servisu nedrží zuby nehty, nenalijí Vám do motoru tedy přesně ten samý olej, na který vozidlo vyjelo z fabriky. Pokud si to ovšem nevyžádáte přímo, nebo se na Vás nesnaží vydělat. Kolikrát nalejí levnější olej, olej s jinou viskozitou apod., protože zkrátka můžou odebírat levnější olej od toho a toho dodavatele.
To samé platí u automobilek, jestliže například automobilka X používá jako první náplň oleje Castrol, neznamená to, že by jen tyto oleje splňovaly jejich podmínky a normy a bylo tedy nutné používat jen tuto značku. Zkrátka mají uzavřenou smlouvu s Castrolem, tak do vozidel lijí Castrol. Jednoduché, prostě Castrol vyhrál výběrové řízení a tak byla smlouva uzavřena s ním a nemusí se při tom jednat o extra kvalitní olej, protože pouze značka kvalitu nedělá, ale jejich nabídka byla prostě nejvýhodnější!! Sami víte, kolik se vyrobí aut a kolik se dá tedy ušetřit jen na olejích.
Proto, když automobilka doporučuje třeba určitou značku, tak to neznamená že jen a pouze je tahle značka pro daný motor nejlepší. Motor se zkrátka nedá zkurvit tím, že do něho naliji Mogul namísto Schellu! Každej olej musí mazat a musí splňovat normy,o kterých sem psal výše. Něco jiného je nalít 0W-30 do Škody 120 Bude papat olej, nějaký čas mazat jak má, ale ten olej je pro vyběhanej motor s vůlemi prostě řídkej.
Nějaký ty proměnlivý, nebo co, intervaly výměny jsou jeden dobrej tah na ty, co jsou líný měnit olej třeba v 15tis. km. Každej má měnit olej podle toho, jak s autem jezdí, kolik najezdí, a bla bla bla........ furt dokola. Jestliže jezdím krátké vzdálenosti, převážně se studeným motorem (nejen podle teploty motoru lze brát provozní teplotu, ale také olej musí mít svoji provozní teplotu), tak budu olej měnit třeba každých 10tis. km, třeba 10W-40, či 5W-40, který nestojí zas tolik (dle značky), ale vím, že motor udrží ,,fit". Jestliže tam naleju Longlife (mimochodem dík za připomínku, ale šlo to říct slušněji) a budu si myslet, že se nemusim o nic starat 30tis. km, tak sem na velikym omylu! Ano, ten olej se sice ,,dostane všude" hned po startu (lépe a snáze ho čerpadlo načerpá), ale jeho ,,vrstva" je tenčí, nežli u např. 10W-40, také oním dlouhodobým používáním olej ztrácí na kvalitě, ačkoli stále maže, nehrozí, že by olej přestal mazat!!! Jen je plný pevných částic, u dieselů např. sazí! Takže kdo chce jezdit s jedním olejem 30tis. km tak prosím, ale raději ho vyměním včas, či dříve než určuje interval. ,,Řídké" oleje (tedy např. 0W-30) bych zkrátka nedoporučil také majitelům starších Mazd, či jiných automobilů, které byly náchylné na ,,hydroštely", určitě ne pro motory které trpí nadměrnou spotřebou oleje, či do starých a vyběhaných motorů vůbec.
Onu viskozitu si musí každý určit sám, podle toho, v jakých podmínkách vůz požívá, nebo dle stavu motoru. Ale specifikace (ACEA, API, .....) je dobré, ne-li nutné dodržet, nebo se od nich alespoň moc neodchylovat.

Nechci poučovat, nebo aby to tak vypadalo, jen se tyto informace určitě hodí těm, kteří si nevědí rady s tím, jaký olej používat, nebo aby zbytečně nevyhazovali peníze za předražené, značkové oleje. Skutečně to mnohdy nemá cenu.
Díky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 19:09, RE: Havárka?
Kolodмj posted by:
Mám takové obavy, že pán si sice koupil "nové" auto, ale jak napsal někdo přede mnou patrně prodělalo crash test. Tedy - dealer prodal vědomě nebo nevědomky (přičiněním zaměstnance) bourané a špatně opravené auto.

1. loupající se lak - to je věc, která by ve výrobě neskončila u jednoho kusu. Při velkosériové výrobě by se toto vyskytlo na celé sérii a problém by se asi řešil hlasitěji. Takže - obouchané z více stran a nově lakované a vůbec bych se nedivil silným vrstvám tmelu, které vedou k pras...
1. v našem českém Vyčůránkově (slušně řečeno) je možné úplně všechno, vypadá to, že autor článku opravdu koupil použitou plechovku vydávanou za nové auto...
2. já sám mám již druhého golfa a nestěžuji si
3. někdo má rád blondýny, jiný brunety, nechápu proto ten fanatický "antigolfismus" některých pisatelů. Někdo má golfa, někdo corollu, a co má být? To je přece každého věc!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 19:23,
Volkswagen. Das Auto.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 19:30, RE: Spolehlivost znacek
David V posted by:
Ano to jsou věci, které se nedají popřít. Ovšem když se zaměříš na osu Passat, Mondeo, Vectra, Laguna, Mazda 6, Toyota nevimco, tak jsou to vozy, které jsou vytíženy velice podobně a provází je podobné jízdní "delikty", takže je dle TUV srovnat lze. Ono stačí vychodit libovolnou VŠ a člověk se ve statistice zorientuje, ale souhlasím, že to není o sprostém srovnání typu Matiz versus Supreb. Poměrné vztažení kromě roku na počet najetých km by bylo určitě mnohem přesnější, ovšem bohužel, není k dis...
Já taky netvrdím, že statistika TUV je zcela k ničemu. Jenom je nutné vědět co měří a hlavně jak vznikla. To ale platí u každé statistiky (např to co se vydává za statistiky chudoby obvykle neěmří chudobu ale distribuci bohatství ve spoelčnosti, což je ale něco zcela jiného). Souhlas, že auta podobné kategorie lze rámcově mezi sebou srovnávat dle TUV více než napříč třídami. Logan, Kalinu nebo Fabii Junior si koupí podobný typ řidiče. Obdobné platí po linii Pašík, Mondeo, Laguna atd nebo v nižší střední Octavia, Lacetti a třeba Kia Ceed (platí pro SRN, v ČR se Octávie považuje Bůh ví za co a nechávají si za ni zaplatit)

Osel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 19:38, RE: Smůla
anonym posted by:
Proč rozladěný, jaký si to udělali, takový to mají. Automobilka sice do novýho auta leje ty ,,úžasný" oleje, ale všimněte si, že třeba už při první výměně se ho mnohdy v každém servisu nedrží zuby nehty, nenalijí Vám do motoru tedy přesně ten samý olej, na který vozidlo vyjelo z fabriky. Pokud si to ovšem nevyžádáte přímo, nebo se na Vás nesnaží vydělat. Kolikrát nalejí levnější olej, olej s jinou viskozitou apod., protože zkrátka můžou odebírat levnější olej od toho a toho dodavatele.
To samé ...
Vlastně jestli to dobře chápu, tak ty lehkoběžné oleje, neboli longlife, se používají hlavně u moderních, nebo vlastně nových motorů, především aby se teda snížil odpor tření pístu, atd. a tim pádem i spotřeba a pod.? Je to tak nějak ne, někde sem to čet. A ty ,,normální" oleje, sou prostě normální :) nic se jima nedá podělat? když ho použiju namísto drahýho a zbytečnýho longlife?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.06.2008 20:45, RE: Smůla
anonym posted by:
Vlastně jestli to dobře chápu, tak ty lehkoběžné oleje, neboli longlife, se používají hlavně u moderních, nebo vlastně nových motorů, především aby se teda snížil odpor tření pístu, atd. a tim pádem i spotřeba a pod.? Je to tak nějak ne, někde sem to čet. A ty ,,normální" oleje, sou prostě normální :) nic se jima nedá podělat? když ho použiju namísto drahýho a zbytečnýho longlife?
Tak tak, když to řeknu laicky :) tak lehkoběžný oleje mají za účel snížit tření v motoru mezi jednotlivými částmi a tím pádem se také snižuje spotřeba a také emise atd. což je v dnešní době docela sledovaný a důležitý aspekt, který pak ,,pomáhá prodávat". ,,Normální" běžný olej (10W-40, 5W-40, 15W-40) nemůže v motoru (samozřejmě normálního vozu, ne závoďáku nic pokazit - jen se musíte držet oněch výkonových specifikací (ACEA, API, nebo jednotlivých značek jako VW, Mercedes,........) pro ten daný motor (To je uvedeno také v manuálu k vozu, jakou výkonovou třídu motor potřebuje a pak na balení s olejem, to abychom věděli jaký si koupit
Přechod z lehkoběžného oleje na běžný olej neznamená, že se ,,něco podělá". Naopak! Do motoru, který není stavěný na použití lehkoběžného oleje (např. 0W-30), jej není radno použít!!!
Prostě a stručně: nelejte lehkoběžný oleje do starejch paštik
A když přejdu z 0W-30 na 5W-40 tak nic nepodělám.
Nevýhodou lehkoběžných olejů je samozřejmě právě jejich spotřeba, proto není vyjímkou, že i ,,skvělé auto" ,,etalon třídy" a nevim co ještě, klidně sežere i nadmíru oleje. Výrobce se samozřejmě chrání, že ,,nějaká ta spotřeba je v normě". Nám se to zdá ale dost, ono také pro mě je 1l na 1000km hooodně veliká spotřeba. Ale např. u mnohých Alf Romeo byla taková spotřeba ,,normální" ať jste tam lili cokoliv :) za to už ale mohla převážně ,,levácká" italská výroba :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 00:01, RE: Smůla
anonym posted by:
Taky ti neříkám, že píšeš bez háčků.......... chytráku!
Mas postreh... az na to ze ja o haccich a carkach nedelam prednasku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 08:13, RE: Smůla
anonym posted by:
Tak tak, když to řeknu laicky :) tak lehkoběžný oleje mají za účel snížit tření v motoru mezi jednotlivými částmi a tím pádem se také snižuje spotřeba a také emise atd. což je v dnešní době docela sledovaný a důležitý aspekt, který pak ,,pomáhá prodávat". ,,Normální" běžný olej (10W-40, 5W-40, 15W-40) nemůže v motoru (samozřejmě normálního vozu, ne závoďáku nic pokazit - jen se musíte držet oněch výkonových specifikací (ACEA, API, nebo jednotlivých značek jako VW, Mercedes,........) pro ten d...
Výborná diskuse, do puntíku souhlasím. Stejně tak doporučuji měnit olej každý rok i když neujedu ani oněch 15 nebo 10 tisíc. Není to drahé a motoru to rozhoně prospěje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 17:30, RE: Smůla
anonym posted by:
Mas postreh... az na to ze ja o haccich a carkach nedelam prednasku.
A on tady snad někdo dělá přednášku? Pokud dobře vidim, tak sou to jen užitečný rady, co se týče olejů. Konečně trochu užitečná diskuze a ne připitomělý handrkování o tom, jestli je lepší tohle a tohle auto a furt dokola.......... Rád sem si počet, díky.
Taky radši měnim olej častěji a vidim, že dělam dobře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 17:40, RE: Smůla
anonym posted by:
Pokud dolévá 1 litr oleje na 1000 km, má vlastně každých 4000 km novou olejovou náplň. Tak proč vlastně řešíte periodu výměny oleje? Ono stačí jednou ročně vyměnit olejový filtr za 200 Kč, a je to. A pak že to Němci nemaj vymakané.
Jo až na ty ,,zbytky" oleje kterej se nespálí, co emise, co katalyzátor, svíčky, ventily, atd. - plno nespálenejch sajrajtů z oleje ti asi pěkně zaprasí motor............ Prostě nadměrná spotřeba oleje je nežádoucí. Ty bys chtěl dolévat každých tisíc km 1litr oleje? Asi ne. Ono to pak taky pěkně leze do peněz a vlastně k ničemu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.06.2008 23:53, RE: Boha jeho
anonym posted by:
běžte stěma chrochtáfkama někam do piče! Zmrdi zasraní! Kdy už pochopíte, že VW stojí za vyližkundu, je předraženej a to je vše. Kokoti zajebaní.
A jéje, nějaký IQ tykve se zase dohrabal ke klávesnici...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 26.06.2008 00:05, RE: Smůla
anonym posted by:
A on tady snad někdo dělá přednášku? Pokud dobře vidim, tak sou to jen užitečný rady, co se týče olejů. Konečně trochu užitečná diskuze a ne připitomělý handrkování o tom, jestli je lepší tohle a tohle auto a furt dokola.......... Rád sem si počet, díky.
Taky radši měnim olej častěji a vidim, že dělam dobře.
To, ze nekdo neco napise jeste neznamena, ze to musi byt pravda (tim nerikam ze ten kdo to psal keca na 100% nebo na 0%, jen ze neni dobre slepe jit jak ovce za necim nazorem stylem cim casteji menim olej, tim lip).
S tim ze se ma menit olej co nejdrive nesouhlasim, je to nesmysl, vyrobce vi a ma odzkouseno co je mozne a co neni. Proc nemenit olej uz po 3 nebo 5tis. km, motoru to udela jeste lip nez pri 15tis. km, ne? Dogma o meneni oleje po 30tis u longlife oleje/intervalu by bylo vhodne taky zkorigovat - tech 30tis. jsem najet jeste nikoho nevidel, protoze jej diagnostika posle do servisu drive na zaklade sledovani provozu motoru (zpravidla mezi najetymi 22 a 25 tis. km).
respond
  1 ... 8 9 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.