0
back
 

diskuze k tématu: Jaké rodinné kombi s dieselem?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 18:52, rada
...toto vlákno je opravdu zábava číst - zoufalci co nemají co dělat, ať chodí na chat!
Jinak k tématu: z Vašeho výběru bude nerozumnější Octavia - ano, jsou lepší auta, ale na Octavii seženete do druhého dne prakticky jakýkoliv náhradní díl, spravit to dnes dokáže téměř každý a je celkem spolehlivá - preferoval bych motor 81kW
VW Bora je vzhledem k Octavii dražší a na Combi, které se v ČR neprodávalo se karosářské díly za rozumné peníze sehnat téměř nedají (technika je stejná jako v Octavii). Zájem zlodějů o vůz je vyšší než u Octavie.
Fiat Stilo se zatím jeví jako spolehlivé auto, tvarově a prostorně je na tom možná lépe než Octavie. Problém bych viděl jako u každého italského auta v elektronice. Ta se po pár letech provozu stává velice nespolehlivou (oobní zkušenost s Fiata Brava - po 10 letech a 150tis km téměř nepoužitelné auto - každou chvilku stálo)
Citroen C5 je dobré auto, se všema vlastnostma francouzských aut - komfortní podvozek a nepřesné řazení. Záleží na Vašem stylu jízdy (já mám raději sportovní tudíž preferuji koncern VW). Spolehlivost většiny modelů Citroenu je dobrá - pokud opomenu neudržované podvozky a vadné série ŘJ motoru. Cena náhradních dílů je ale hodně vysoká (osobně nevím proč, např. cena čelního skla ne trojnásobná než u Octavie a Fiatu).
Mezi tento výběr by možná stálo zařadit model VW Passat Variant. Nabízí léty ověřenou techniku, dobré jízdní vlastnosti a komfort, prostornou karoserii...
Cena je nyní na úrovni s Octavií Combi
Nemá cenu hledět jen na auta koupená nová v ČR či jen dovezená s D se serviskou a po prvním majiteli. Pozměnit či padělat se dá téměř cokoliv. Nejsnazší způsob jak nekoupit kasičku na peníze ale auto je pořádná prohlídka.
Před koupí auta se rozhodně vyplatí věnovat čas odstrojení koberců kufr, sundání krytu motoru a spousty drobností, které prosradí skutečný stav karoserie a kvalitu opravy po případné havárii. Další důležitá věc je zkotrolovat rovnoměrně opotřebené pneu a brzové kotouče. Také vypadá divně, když je např. jedno rameno nové a druhé je původní a v dobrém stavu (podezření na havárii)... Při projíždce motorů s turbem se vyplatí udělat si delší projížďku. Vyzkoušet studený start, po zahřátí motoru ho pořádně protočit - nebát se jít až k omezovači otáče a vyzkoušet motor pořádně v taku např. při podřazení z 5st. na 3st. ... Důležité je také vyzkoušet teplý start. Ať je auto s jakoukoliv historií, tak já preferuji jeho aktuální stav. Např. oprava turba je po některých majitelých nutná již po 100tis km, naopak u mého minulého auta bylo vše původní krom rozvodů - auto šlo do světa s 375tis km. V bazaru z něj udělali auto v top stavu s tachometrem na 120km vč. německé servisky - možná že si ho koupil některý z těchto pisatelů pohádek
Moje volba je Octavie či VW Passat. Osobně bych se vyhnul Fiatu, Citroen mi nevyhovuje jízdními vlastnostmi. Vše záležá jen na Vás, jakým stylem jezdíte a co od auta očekáváte
Honza
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 19:18, rada
Jo, každý čorkař ti sežene co potřebuješ na tvůj trakář.Zoufalci jsou akorát ti, co vyzdvihujou tu hujdu do nebes.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 19:59, rada
Když auto pro rodinu tak pohodlí, prostor, spolehlivost. Tohle splňuje jen C5. Porovnám tu k Octavii a starší model Citroënu. Měl jsem firemní Octavii II 2.0 TDi PD 108kW kombi s DSG. Docela vymazlená, ale zdaleka se nevyrovnala mojí soukromé Xantii X2 Break 2.0HDi 80kW r.v.2001. Motor měla Octavie silnější to jo, ale ostatní se srovnat nedalo... dokonce ani chod PD motoru. Common rail je mnohem kultivovanější. Pohodlí ... vzadu tři lidi v Xantii našli dostatek prostoru v loktech. Luxus na vozovce nesrovnatelnej a hlavně když Xantii naložíte tak pořád důstojně stojí a netahá zadek po silnici jako pzužinový auta... ostře se s ní dá jět taky. Co do dílů tak je všeho všude taky dost. Jen se to chce porozhlídnout když si Citroëna chcete pořídit. C5 je symbol prostoru. má skoro o 10cm více prostoru v loktech než Superb. Jako další koukněte na tvar zadních vrat jak jsou skoro kolmo k zemi a ne zakulacene jako u škodovek. Proč se okrádat o prostor. Nakonec odkážu na statistiku ukradených vozidel...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 20:13, rada
tak kdyby mi dali vybrat mezi prastarou xantií a oct. II tak bych neváhal ani minutu a vzal oct. II. zdar
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 21:34, rada
...jízdní vlastnosti Xantie a C5 nejde srovnnávat. Xantie zvládá ostřejší jízdu lépe. Jel jsem sice jen s C5 sedanem, ale auto se nepříjemně rozhoupe na nerovnostech. Vozy z koncernu VW sice dostávají rány do podvozku a tluče to i s řidičem, ale sedí to ;)
Jinak nevím proč tu srovnáváte s Octavií II, kterou v TDI za 200 tis neseženete
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 22:41, rada
Jestli je Xantie prastará bych rád přehodnotil. Je pravda že se typ X1 vyráběl od roku 1993. Bohužel měli i několik nedostatků hlavně na rozvodu hydrauliky kdy povrchová úprava neodpovídala našim nasoleným silnicím a proto korodovala a s tím přicházelo mnoho problémů. Jenže od roku 1998 se mnohé změnilo a Xantia X2 je už vybavena CR dieselem což škodovky nemají dodnes a VW se k tomuto nerado přiklání, ale již to zjistilo a Audi má CR diesely skoro standartně. Kdy to bude ve Škodovce je ve hvězdách. Musejí se těch nepovedených PD motorů zbavit.. no a kde jinde než ve škodovkách. Již od roku 1993 se u Xantií používají litá ramena... kdy u Škodovky? U Octavie II... senzor deště? atd atd... Viděli jste už novou C5?? Koncern VW má co dělat... :o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 23:11, rada
Probůh, zapomeňte už všichni na citroen, zrovna dneska se v něm soused hrabal pul dne, a já s octávií jen jezdím, netřeba pořád něco opravovat..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 23:25, rada
Zajímavé je, že nikdo z chytráků, preferujících citronky, neřekl nic na to, když jsem psal o problikávajících světlometech
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 23:41, rada
....komu nevadí mořská nemoc a plasty jak z kýblu na vodu a rád pořád něco opravuje ať koupí C5 anebo to Stilo......tak pravil klasik
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 23:52, rada
Osobně bych se přiklonil k octavii. Vzadu místa poskromnu, ale nadruhou stranu velky kufr. Auto prodáte i za deset let, což C5 těžko, možná za desítku na náhr. díly. Komfort: když s octavií vyloženě nezávodíte, je pohodlná, pravda, citroen je pohodlnější, ale když vám vlítně pod kola srnka a musíte udělat při štěstí vyhybací manévr, Octavia, popř. bora vás podrží mnohem lépe. Akusticky komfort: citroen je tichošlápek, ale octavia neurazí. Plasty v interiéru a spracování je u octavie a VW o několik tříd jinde, to samé platí o ovládacích prvcích - řazení, řízení, brzdy. V tom je koncern nejlepší, hádejte se jak chcete. Fr. ani italské auto jsem s dobrým řazením neviděl. C5 byla hnusná, už když vyšla, octavia je relativně pohledné auto i dneska. Nevím, jak to škodovka dělá - at je to octavia z roku 96 nebo 08, vypadá pořád dobře. Bez koroze, slušný tapecirung pomalé stárnutí designu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.07.2008 23:58, rada
Ahoj, už nějaký ten rokj se žívím dovozem automobilů z Německa. Já jsem si vybral jednoznačně, jsem pouze pro Octavii. A to už jsem osedlal snad všechny vozy. Ale pokud se bavíme o této cen. kategorii tak to je jasný - OCTAVIA TDi (81kW)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 06:54, sorry Oslíku!!!!
DNES jsem první!!!

Jedině stříbrný octavia na hlínách, v dehtu, s křídlem a čipnutá...

Odpustíš mě oslíku?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 06:56, Jaký auto?
Nic proti Fiatu (tuhle jsem ho komusi radil), pokud je ale ve hře C5, Osel by bral tuhle káru. Málo které auto nabídne tak pohodlný svezení a dehty má celkem slušný.

Iáá, iáá, hýk, hýk

Osel

PS: Proč redaktor nedoporučil stříbrnou Octávku, v metle, na hlínách a s TDi?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 06:57, RE: sorry Oslíku!!!!
anonym posted by:
DNES jsem první!!!

Jedině stříbrný octavia na hlínách, v dehtu, s křídlem a čipnutá...

Odpustíš mě oslíku?
Mé oslí srdce krvácí.... .

Osel
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 08:12, RE: sorry Oslíku!!!!
anonym posted by:
Mé oslí srdce krvácí.... .

Osel
3 minuty... 3 minuty byl rozdíl to je jako 3 na sto Tak v pondělí
a přátelům a Oslíkovi hezký výkend!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 08:15, RE: Jaký auto?
anonym posted by:
Nic proti Fiatu (tuhle jsem ho komusi radil), pokud je ale ve hře C5, Osel by bral tuhle káru. Málo které auto nabídne tak pohodlný svezení a dehty má celkem slušný.

Iáá, iáá, hýk, hýk

Osel

PS: Proč redaktor nedoporučil stříbrnou Octávku, v metle, na hlínách a s TDi?
Jednoducha odpoved, protoze redaktor neni Osel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 08:32, notosnadne
Moc mne zarazi, ze jak tazatele (tam bych to jaksi i ocekaval) tak i odbornici (tam je to na povazenou) tak minimalne doporucuji japonska auta (v tomto pripade napr. Mazda6 Combi, Toyota Avensis Combi, Honda Accord Combi). Pohadky o drahych nahradnich dilech jsou jiz skutecne pohadkami, ale prislovecna spolehlivost a dalsi vyborne vlastnosti (zejmena jizdni) zustavaji. Ale vlastne dobre. Alespon zustane vetsi prostor pro nasince.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 08:34, RE: notosnadne
anonym posted by:
Moc mne zarazi, ze jak tazatele (tam bych to jaksi i ocekaval) tak i odbornici (tam je to na povazenou) tak minimalne doporucuji japonska auta (v tomto pripade napr. Mazda6 Combi, Toyota Avensis Combi, Honda Accord Combi). Pohadky o drahych nahradnich dilech jsou jiz skutecne pohadkami, ale prislovecna spolehlivost a dalsi vyborne vlastnosti (zejmena jizdni) zustavaji. Ale vlastne dobre. Alespon zustane vetsi prostor pro nasince.
Na tom něco je.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 08:36, stilo
Stilo kombíka máme na firmě, v 1.6 benzínu. V porovnání cena-výbava byl před třemi roky naprosto bezkonkurenční. Už má najeto přes 100 tisíc a žádný servis, jen pravidelná údržba podle servisky. I s tím benzínem je to auto hodně těžké na předek a dost nedotáčivé, ESP si s tím poradí, ale moc příjemné to není. JTD na tom bude, počítám, ještě krapet hůř - ale rodinné kombi se stejně nepořizuje na řezání zatáček.

Jediná výtka k tomuhle autu je výměna žárovek v předních světlech, musí se kdesi cosi rozebrat, abyste se k tomu vůbec dostali. Ani v servisu to nedělají na počkání... V oktávce to zvládnu sám za pár minut, a to nejsem kdovíjak šikovnej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 18.07.2008 08:45, Jedině nový Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI
Místa uvnitř (a to i na zadních sedadlech) je víc než v BMW pětkové řady, má absolutně největší kufr, rozumnou spotřebu. Prostě bomba. Krapet dražší.
respond
  1 ... 3 4 5 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.