Tuesday 22.05.2012 13:38,
zase demagogie
takže:
1) Zrychlení 0-100 rozhodně není počinem výkonové veličiny. Chcete to počítat přes energie?? Prosím, já raději budu vycházet z toho co se nabízí, tedy síly.... Tedy kroutící moment.
2) Pružné zrychlení? Jste zase úplně vedle. Sám víte, že vozidla mají vždy odlišné odstupňování převodů, tudíž nikdy nedosáhnete stejných rychlostních rozsahů.... Tudíž jste vždy nucen testovat neobjektivně. V pružném zrychlení ale vždy nafta vyhraje, neb nejde o to měřit zrychlení na stejném rychlostním stupni, ale pouze rychlosti..... A vzhledem k faktu, že se bavíme o té pružné stránce věci, jde nám o to, od kolika do kolika a za jak dlouho zrychlí..... To znamená, že klidně můžete dát srovnání, kdy nafta musí řadit dvakrát, přičemž benzín jen jednou.... Benzín totiž na rozdíl od nafty, vždy musí k červené, pokud chce vymáčknout nejvíce.... jízda s naftovým motorem, pro dosažení pružného zrychlení, nemusí v mnoha případech dosahovat ani 70% maxima otáček, jen využívat zrychlení, které nabízí strmost kroutícího momentu. Samozřejmě je zapotřebí v takovém případě velmi rychle řadit. Přičemž se nemůžeme bavit o dosahování maximální rychlosti, neb nechávat celý tah jen ryze na 5tém rychlostním stupni je jasná prohra pro naftu.
- divím se, že když jste takový počtář, jste si toho ještě nikdy nevšiml....
- co z toho tedy vychází? že naftu téměř netřeba nikdy točit k maximálnímu výkonu, neb dovede udělit mnohem vyší zrychlení v nižších a tředních otáčkách a tedy logicky s nízkou spotřebou......
3) čistota výfukových plynů.... Je dost smutné naivně si myslet, že benzín je etalon čistoty.... Pevné částice má také, jen jdou mnohem hůř vidět, ba jsou dost možná i nebezpečnější neb dokáží mnohem snáz procházet do tkání.... Nové normy Euro už chtějí DFP cpát i do benzínových hrůz... Prostě a jasně, děláte, jako by jste s benzínem byli nějací spasitelé ovzduší.... Jde jen o psychický tlak.... V Pripjati na ukrajině se také lidem nechtělo stěhovat, neb radiaci okem neviděli....
- takže tu zůstává tak leda naftový nepříjemný zápach.... nic víc nic míň...
4) Servisní náklady nových a ojetých vozů jsou vždy více marketing než něco přínosného.... Ale tím nehodlám nikdy vyvracet rizikovost vyšší nákladnosti...
5) I přeze všechny ceny a vymoženosti, vždy v kalkulacích chybí i subjektivní pocit a pohodlí komfort atpd.... Tyhle věci by měly figurovat v každé matici.... A raději sáhnu do naftové bestie, než do benzínové nákladovky.... Mám matici priorit trošku jinde a dokáži si jí obhájit... Jakožto řidič co najezdí 30tis měsíčně, využívajíc tažného potenciálu svého auta střední třídy na plno, zvyšujíc si tím výrazně komfort jízdy oproti benzínu.... A že sem se s benzínovkama nalítal.... Dvoulitrové nezmary včetně jednoho 200koňového mazlíka.... Ovšem to auto bylo jen pro zábavu... Nikoliv pro běžné potřeby mimoměstcky smýšlejícího řidiče...
respond