0
back
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.04.2012 20:17, RE: graf 2
Pavlik posted by:
Takže dieselová auta se prodávají ve stádiu "před rozpadem" ale benzíňák je vždy "voňavka" v super stavu.....nenech se vysmát. Kromě firem všichni prodávají auta když začínají být výhledově nutné větší investice, nebo ty snad vyměníš brzdy, spojku, tlumiče, výfuk, gumy, baterii, atd. a potom to prodáš??
Ha, ha dobrý. Takže jsi vyjmenoval běžné spotřební věci, jejichž opotřebení je vidět, cítit a nikdo jej nějak nemaskuje a nebývá likvidační, pokud se nesejde vše naráz (což se sejde jen, když je kupující lama). Ovšem když někdo kupuje benzín, nepředpokládá, že bude se spojkou měnit i setrvačník, že by snad měnil palivové čerpadlo ( a když tak levně), vstřikovač ( a když tak levně a jednotlivě), turbodmychadlo (nebo alespoň rozhýbával naklápění), že by měl problémy s EGR a nově s FAPem.
Ojetý benzíňák není voňafka, jen u něj není tolik problematických věcí, které navíc nejsou extra levné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 23.04.2012 22:53, RE: Lobbing
Rutt. posted by:
K vůli kvalitě jsem ekoterorista.
Každé dva roky jsem pořizoval dvě nová, prémiová, dieselová auta (nájezd 60-100.000km/ročně každé z nich 90% dálnice vždy max. povolenou rychlostí).

Bohužel někdy po roce 2002 celkové náklady na servis (rozumějme kvalita) začali být neůnosné (proti vozům do 99-02), navíc cca od 50.000km poměrně nespolehlivé a žravější - sváděno na kvalitu kvalitního paliva, ekologie, euro normy, DPF, vyšší váhy a pod. smysluplné nesmysly, ale také s tím spojené problémy......
V pripade tohoto petivalce jsem ochoten naftu i pochopit. Pokud se jej podari koupit ve slusnem stavu a s realnym najezdem nizsim nez pul milionu km, tak se skutecne muze jednat o jedno z mala aut u ktereho se u dieselu podari usetri. A co se tyka ekologie, tak to paradoxne neni o nic horsi, nez v pripade moderniho commorailu s piezo vstrikovanim u ktereho veskera predprodejni pece dovozce spocivala v tom, ze vymlatil filtr pevnych castic a nahral kompenzace na vstriky, aby kupujici hejl nepoznal, ze uz se louci. Na druhou stranu se jedna v zasade o extrem, kdy tento petivalec je klasicky pripad auta z dob, kdy to Audi myslelo s kvalitou vazne a nebyl to jenom "náskok diky marketingu". Obdobně extremni pripad je treba benzinovy sestivalec v E39, ktery provozuji ja. Pri nestocenem najezdu neco pres 400 tisic se stale jedna o auto, ktere krome provoznich veci na podvozku nevyzaduje zadny nestandardni servis a skutecne naklady na ujeti 1km jsou v realu vyrazne nizsi nez v pripade sluzebniho TDI. A to ze uroven komfortu je u "stare plecky" vyrazne lepsi nez u moderniho dieselu, pochopi pouze ten, kdo ma moznost kazdodenniho srovnani.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 00:16, RE: Oceňuji
rojack posted by:
Přehlédl jste slůvko "extrémně". Usoudil jsem z dotazu kolegy diskutéra, že nejraději předjíždí bez řazení, tedy na jedinou rychlost. Což samo o sobě je extrémní. Tedy, i s TDičkem to jde. Jinak samozřejmě řadím, rychlostí mám 6, byla by škoda jich nevyužít - a nijak mě to nezatěžuje. Naopak na automat bych si nezvykl.
Pro ježdění město, mimoměsto je celkem pohodlné pokud mám rozsah na dvojku 20-90 km/h (když omezovač je na 100 tkm/h). <br>
Všude čtu, že s dieslem se nemusí moc řadit, a že to je jeho výhoda. Ale to platí hlavně na dálnici, kdy otáčky jsou relativně stejné. Ve městě mi přišlo, že s řazením je práce naopak víc. Toť má krátká zkušenost s Ibizou TDi a předtím i s firemníma Octávkama. Dnešní common raily jsou na tom asi už líp než TDi co se týče turbo efektu. Ale v těch jsem zatím nejel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 00:37, RE: Realita
tomaskrtek posted by:
a co pojišťovny? Cebia má k dispozici i databázi pojišťoven, takže případná nehoda zůstane utajená jen pokud auto není pojištěné-havarijně, pokud není způsobena škoda druhé straně nebo pokud se strany dohodnou na řešení bez účasti policie a pojišťovny. což nebývá zvykem.
Pokud trefíš srnku, nebo odřeš auto o sloup, tak máš 2 možnosti... Zaplatit např. 5-15 tisíc spoluúčast a mít malus a platit víc. Nebo to přes pojišťovnu ani autorizák neřešit. No zkrátka serviska je jen větší pravděpodobnost, že se v autě měnil olej. Cebia, nevím, ale až zas tak moc bych na to taky nespoléhal. Co se týče km, tak se mě v pojišťovně párkrát ptali na tacho, ale nikdo to nekontroloval. Takže nejspíš Cebia, zapíše to co nahlásí pojišťovně řidič.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 00:40, RE: Co bude ?
rojack posted by:

Já myslím, že obrázek z toho si člověk nemůže udělat vůbec žádný. Rozdíly v cenách dieslů a benzínů má každá značka úplně jiné, u ojetin je to ještě komplikovanější. Spotřeba? Naprosto rozdílná - resp. rozdíl spotřeby mezi dieslem a benzinem zase, závisí od značky, objemu motoru, atd..... Poruchovost? A máte starý diesel, PD nebo nový CR? Že jsem někde viděl vylágrované SDi po pár tisících kilometrech? A jakou to má vypovídací hodnotu? Asi takovou, jako že všechny Alfy se zadírají?
Takž...
Howgh
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 06:53, RE: graf 2
David V posted by:
Ha, ha dobrý. Takže jsi vyjmenoval běžné spotřební věci, jejichž opotřebení je vidět, cítit a nikdo jej nějak nemaskuje a nebývá likvidační, pokud se nesejde vše naráz (což se sejde jen, když je kupující lama). Ovšem když někdo kupuje benzín, nepředpokládá, že bude se spojkou měnit i setrvačník, že by snad měnil palivové čerpadlo ( a když tak levně), vstřikovač ( a když tak levně a jednotlivě), turbodmychadlo (nebo alespoň rozhýbával naklápění), že by měl problémy s EGR a nově s FAPem.
Ojetý be...
Davide, začnu od konce:
- problémy s FAP či DPF jsou dány provozními podmínkami ne stavem auta (já jezdím dálnici denně a problémy nemám, když budu jezdit přískoky po městě problémy jistě budou)
- vstřikovače nejsou na benzín o moc levnější (dieselový CR vstřik stojí do 5000,-, benzinový stojí 3000,-)
- předpoklad že nebudeš u benzínu řešit dvouhmotu není docela na místě, i tebou s oblibou doporučované mondeo 2,0 benzín je dvouhmotovým setrvačníkem vybaveno a dle mého názoru spojková sada vydrží u benzínu i dieselu zhruba stejně (dvouhmotu má dnes zhruba 1/2 nových benzínů)
- palivové čerpadlo pro CR není zdaleka tak drahé jako "klasická" rotačka, ani nepodléhá takovému opotřebení, jeho výměna je opravdu raritní záležitost.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 07:31, RE: graf 2
Pavlik posted by:
Davide, začnu od konce:
- problémy s FAP či DPF jsou dány provozními podmínkami ne stavem auta (já jezdím dálnici denně a problémy nemám, když budu jezdit přískoky po městě problémy jistě budou)
- vstřikovače nejsou na benzín o moc levnější (dieselový CR vstřik stojí do 5000,-, benzinový stojí 3000,-)
- předpoklad že nebudeš u benzínu řešit dvouhmotu není docela na místě, i tebou s oblibou doporučované mondeo 2,0 benzín je dvouhmotovým setrvačníkem vybaveno a dle mého názoru spojková sada vyd...
Začnu taky od konce. 20 tyček (ano, není to 40) za čerpadlo není úplně málo, to je rok v úsporách, když někdo jezdí těch 10 tkm, tak klidně 2. 2hmotový setrvačník u benzínového a naftového motoru nelze srovnávat právě kvůli průběhu točivého momentu a torzním kmitům, kde je na tom nafťák výrazně hůře. Znamená to, že jej obvykle není nutné u benzínových motorů měnit, zatímco u naftových se to spíše doporučuje. O výdrž spojky se nikdo nepře - záleží na typu provozu než na motoru.
A vstřikovače jsou vtipné. 5000 je za repas, kdežto 3000 za nový a obvykle u benzínu selže jednotlivý, kdežto u nafty není výjimkou, že se dělají všechny naráz. Navíc náklady na diagnotsiku vadného vstřikovače se pro benzín a naftu taky dost liší.
Co se týká FAPu, tak jak říkáš, závisí na provozu. Radíte kupovat naftu i pro 10 tkm ročně (kvůli úspoře), což znamená, že auto buď přes týden stojí a pak jede dlouhou štreku nebo celý týden skáče po městě. Ani jeden případ není pro nafťák kdoví co, ale každý z jiného hlediska.
Není tam nic o turbíně, což je v rozmachu turbobenzínů taky věc, která na spolehlivosti nepřidá, avšak turbína v benzínu je jednak zpravidla jednodušší (alespoň o naklápění lopatek) a není vystavena tak špinavým spalinám (u nafty prach a saze přes ni jdou, protože FAP je až za ní).
A nesnaž se mi pořád psát, že to vyjde servisně nastejno, protože zatím to tak opravdu není. Pokud se někdo zajímá o roční úsporu v řádech tisíců, tak ho desteitisíce za opravy prostě budou štvát.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 10:10, benzin
článek zajímavý, ale nezohledňuje jeden zásadní fakt, který je sice možná způsoben pokřiveností myšlení lidí, které se článek pokouší narovnat, ale je prostě nezpochybnitelný. Benzinovou verzi toho samého auta, neřku-li vysokovýkonou a velkoobjemovou, tady v česku neprodáte. Mám na to celou řadu důkazů od kolegova 3 roky starého benzinového 6 ti válce který si po ročním pokusu o prodej raději nechal pro manželku, až po moje auto s obyčejným, autorem doporučeným, atmosferickým motorem 2,0 které jeden autobazar prodává již 3/4 roku, naštěstí jsem jim ho dal protiúčtem za nové které jsem s těmito zkušenostmi koupil v dehtu... Suma sumárum já jdu za 3 roky opět do dieselu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 10:58, RE: benzin
figo posted by:
článek zajímavý, ale nezohledňuje jeden zásadní fakt, který je sice možná způsoben pokřiveností myšlení lidí, které se článek pokouší narovnat, ale je prostě nezpochybnitelný. Benzinovou verzi toho samého auta, neřku-li vysokovýkonou a velkoobjemovou, tady v česku neprodáte. Mám na to celou řadu důkazů od kolegova 3 roky starého benzinového 6 ti válce který si po ročním pokusu o prodej raději nechal pro manželku, až po moje auto s obyčejným, autorem doporučeným, atmosferickým motorem 2,0 které j...
Další zajímavý paradox. Benzínovou verzi neprodáte, ale pokud už ji někdo shání, tak prostě nejsou. To je dost v rozporu.
Mondea v benzínu - nejsou, a když, tak dražší
BMW 530i nejsou, a když tak jsou dražší (nové je koupili levnější než naftu a prodávají se dráž než ojetá nafta, tak kde je ta úspora s naftou - jako u Mondea)
Jinak pokřiveností myšlení, respektive diverzifikováním nákladů je to právě způsobeno, do čehož se skutečně snažím vnést více světla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 11:04, RE: graf 2
David V posted by:
Začnu taky od konce. 20 tyček (ano, není to 40) za čerpadlo není úplně málo, to je rok v úsporách, když někdo jezdí těch 10 tkm, tak klidně 2. 2hmotový setrvačník u benzínového a naftového motoru nelze srovnávat právě kvůli průběhu točivého momentu a torzním kmitům, kde je na tom nafťák výrazně hůře. Znamená to, že jej obvykle není nutné u benzínových motorů měnit, zatímco u naftových se to spíše doporučuje. O výdrž spojky se nikdo nepře - záleží na typu provozu než na motoru.
A vstřikovače jso...
Davide, nebudou, věř mi. hlavně když PP ukazuje perfektní spotřebu, to pak jsou desetitisícové opravy zapomenuty-resp. pro majitele dostatečně odůvodněny. Právě a pouze ta úspora za palivo je skutečným důvodem koupě dieselu, a co na tom že v širším pojetí je nicotná, či se ve finále jedná o ztrátu. Ale ten pocit z úspory tu prostě je a ten je k nezaplacení. pro někoho. obvykle se jedná o lidi kteří povyšují momentální prospěch nad dlouhodobým přínosem. typicky voliči socdem a podobných ´´rozdávacích´´ levicových stran
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 13:17, RE: benzin
David V posted by:
Další zajímavý paradox. Benzínovou verzi neprodáte, ale pokud už ji někdo shání, tak prostě nejsou. To je dost v rozporu.
Mondea v benzínu - nejsou, a když, tak dražší
BMW 530i nejsou, a když tak jsou dražší (nové je koupili levnější než naftu a prodávají se dráž než ojetá nafta, tak kde je ta úspora s naftou - jako u Mondea)
Jinak pokřiveností myšlení, respektive diverzifikováním nákladů je to právě způsobeno, do čehož se skutečně snažím vnést více světla.
já s Vámi v zásadních bodech souhlasím, a u Vámi zmiňovaných modelů to zřejmě platí, bohužel u méně "masové" produkce, je realita bohužel rozdílná s teorií, ona je jedna věc nabídka na webu a jak se pak taková auta skutečně obchodují, kupříkladu moje 2-litrové Subaru, ani nechtějte vědět kolik lidí se přišlo svézt a že by do toho šli, jenom kdyby to tak nežralo a nejlépe bylo v dieselu...také jsem byl léta světlonošem, ale z výše uvedených důvodů jsem prapor postupně odložil, anžto mi stál dost peněz....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 18:00, RE: graf 2
tomaskrtek posted by:
spojka rozhodně 250k nevydrží, a obvykle ojeté auto kupujeme bez znalosti předchozího zacházení takže to sázka do loterie je. měnit spojku u auta s 200k a neudělat rovnou setrvák je pitomost, to je jako bys šetřil a nevyměnil ložisko.
Tak v tom případě jsem asi výjimka (Mondeo 2.2 TDCi, koupeno jako nové 10/2006). Teď má najeto 297.000 km a spojka+dvouhmot vše původní. Jediná velká investice zatím byla vstřikovače (hold 1 rok tankovaní na NONAME pumpě udělal svoje) a výměna alternátoru. Jinak s přidáním aditiva stále jezdí a nikdy mě nenechalo stát ani tady ani jinde v EU. Jsem zvědav, kolik ještě vydrží
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 18:58, RE: Dotaz
Roman AX posted by:
Ale ani LPG se na tuhle krátkou vzdálenost moc nevyplatí. Kolo, které vypadá ekonomicky, je taky záludné. V grafu více či méně možných závad se jistě objeví vytahaný řetěz, sjeté špalíky brzd a nakonec lanka přehazovačky a přesmykače. Vidím to na slušnou, pohodlnou vycházkovou obuv.
I tu vycházkouvou obuv musíš ovšem rozlišit. Značková a kvalitní za několik tisíc, nebo od rákosniků za pár stovek ? :o)))
Osobně jsem na tom dost podobně. Do nové hokny to mám 3,5 km a přes zimu jsem jezdil autem. Obsah = 2,5 benzín... Není to moc ekonomický ale téměř srovnatelný jako MHD. A pohodlný. A nemusím hlídat aby mě něco neujelo, protože dneska má MHD intervaly jak sobí spřežení. Ono by to klidně šlo i pěšky, v tom nevidím problém... problém je ve vstávání a to bych musel asi o půl hodiny dřív. A to je zatracenej a největší problém ! :o) A jak se oteplilo, vytáhl jsem to kolo. A je po ptákách. ;o)
No a i když se tady vyjadřujete k problému "benzín x nafta" velice fundovaně a logicky, stejně pro většinu lidí zůstává nejvýznamějším faktorem spotřeba. Proto se i ojetý diesely pořád slušně prodávají. Já osobně mám ve svým ojetým kočáru benzín, jezdím taky nějak kolem 10 000 km ročně a při vybírání kromě paliva ještě posuzuju prostor a pohodlí. To je pro mě v autě velice důležitý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 21:33, RE: graf 2
David V posted by:
Začnu taky od konce. 20 tyček (ano, není to 40) za čerpadlo není úplně málo, to je rok v úsporách, když někdo jezdí těch 10 tkm, tak klidně 2. 2hmotový setrvačník u benzínového a naftového motoru nelze srovnávat právě kvůli průběhu točivého momentu a torzním kmitům, kde je na tom nafťák výrazně hůře. Znamená to, že jej obvykle není nutné u benzínových motorů měnit, zatímco u naftových se to spíše doporučuje. O výdrž spojky se nikdo nepře - záleží na typu provozu než na motoru.
A vstřikovače jso...
Opět se bavíme o čerpadle, ano stojí cca 20 t.kč - ale je to raritní oprava u CR systému s pravděpodobností zhruha stejnou jako zadření motoru. U setrvačníku jak tu někdo psal je nej výměna zároveň se spojkou - nebo je to u benzínu jinak a vydrží tam skutečně 2x tolik (osobně pochybuji že vydrží u benzínu přes 300 tisíc, což jsou cca 2 spojkové sady). U vstřiků nevidím rozdíl mezi repasem kde je nová funkční část vstřikovače a zůstáva "staré" tělo a novým dílem - jediný rozdíl je starý/nový obrobek těla vstřikovače (záruka je na ně stejná). Náklady na diagnostiku vadného vstřikovače ti rozporovat nemohu, neboť jsem tuto závadu nikdy na svém autě nepotkal. O skákání po městě se s tebou nehádám (nikdy jsem netvrdil, že disel je vhodný do města), ale to že auto týden stojí a potom jede delší cestu má škodit?? - jak, proč - opravdu nechápu, snad jedině že bude stát venku a rezavět či spíše korodovat ). Turbo je oblast sama pro sebe, snad o ničem jiném není tolik fám (a to i tady). Opět musím přiznat, nikdy jsem neřešil problém - pravda prodávám v cca 250 tisících km.
PS: minulý týden jsem se bavil s majitelem proklínané laguny II 2,0 dci, 2007, 1 majitel - najeto 380 tisíc km, na motor nesáhnuto, dovolím si citovat slova majitele o motoru "leju naftu a měním olej po 20 tisících, jinak nic".
PPS: jsem opravdu zvědavý na tvé příští auto, V6 i větší atmo motory vymírají a když vidím downsize benzinové přímovstřikové turbomotory, je mi lehce zle - žere to, je to citlivé na zacházení, náchylné na kvalitu paliva a potenciálně spolehlivé jako diesel (včetně ceny oprav).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 21:42, RE: graf 2
tomaskrtek posted by:
Davide, nebudou, věř mi. hlavně když PP ukazuje perfektní spotřebu, to pak jsou desetitisícové opravy zapomenuty-resp. pro majitele dostatečně odůvodněny. Právě a pouze ta úspora za palivo je skutečným důvodem koupě dieselu, a co na tom že v širším pojetí je nicotná, či se ve finále jedná o ztrátu. Ale ten pocit z úspory tu prostě je a ten je k nezaplacení. pro někoho. obvykle se jedná o lidi kteří povyšují momentální prospěch nad dlouhodobým přínosem. typicky voliči socdem a podobných ´´rozdáva...
Teď jsem se opravdu urazil a očekávám omluvu - politiku sem nepleť.
PS: levici ani levý střed (čssd) jsem nikdy nevolil - klidně bych zde zavedl pravidla ala USA(postarej se sám), ale to by se tady velká část populace (nejspíš včetně tebe) po...la, protože skutečně pravicovou vládu v evropě nenajdeš ani náhodou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 21:49, RE: Oceňuji
Petr S posted by:
Pro ježdění město, mimoměsto je celkem pohodlné pokud mám rozsah na dvojku 20-90 km/h (když omezovač je na 100 tkm/h). <br>
Všude čtu, že s dieslem se nemusí moc řadit, a že to je jeho výhoda. Ale to platí hlavně na dálnici, kdy otáčky jsou relativně stejné. Ve městě mi přišlo, že s řazením je práce naopak víc. Toť má krátká zkušenost s Ibizou TDi a předtím i s firemníma Octávkama. Dnešní common raily jsou na tom asi už líp než TDi co se týče turbo efektu. Ale v těch jsem zatím nejel.
Po městě trojka vezme cokoli 20-70 km/h (1500-3500 RPM) čtyřka 55 - 100 km/h (1800-3500 RPM). Dvouhmotě to nevadí, na trojku zvládá 1500 RPM bez jakýchkoli projevů.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 21:52, RE: Realita
Petr S posted by:
Pokud trefíš srnku, nebo odřeš auto o sloup, tak máš 2 možnosti... Zaplatit např. 5-15 tisíc spoluúčast a mít malus a platit víc. Nebo to přes pojišťovnu ani autorizák neřešit. No zkrátka serviska je jen větší pravděpodobnost, že se v autě měnil olej. Cebia, nevím, ale až zas tak moc bych na to taky nespoléhal. Co se týče km, tak se mě v pojišťovně párkrát ptali na tacho, ale nikdo to nekontroloval. Takže nejspíš Cebia, zapíše to co nahlásí pojišťovně řidič.
To máš dost mizernou pojistku, já mám pojistku o cca 500,- držší než je běžné, ale spoluúčast 1000kč a jednu nehodu ročně bez vlivu na bonus - bohužel jsem ekoterorista a vraždím "nevinná" zvířátka....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 23:08, RE: Oceňuji
Pavlik posted by:
Po městě trojka vezme cokoli 20-70 km/h (1500-3500 RPM) čtyřka 55 - 100 km/h (1800-3500 RPM). Dvouhmotě to nevadí, na trojku zvládá 1500 RPM bez jakýchkoli projevů.
Které že auto jezdí na trojku (na 3. stupeň) 20 km/h na 1500 otáček?1? Až jsem se lekl, že je dneska 30. 4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 24.04.2012 23:11, RE: Realita
Pavlik posted by:
To máš dost mizernou pojistku, já mám pojistku o cca 500,- držší než je běžné, ale spoluúčast 1000kč a jednu nehodu ročně bez vlivu na bonus - bohužel jsem ekoterorista a vraždím "nevinná" zvířátka....
Hm, jaká pojišťovna má 1 pojistnou událost ročně gratis? Pojistku jsem už zrušil, ale takhle výhodně jsem ochotný se pojistit znova...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 25.04.2012 08:18, RE: benzin
figo posted by:
já s Vámi v zásadních bodech souhlasím, a u Vámi zmiňovaných modelů to zřejmě platí, bohužel u méně "masové" produkce, je realita bohužel rozdílná s teorií, ona je jedna věc nabídka na webu a jak se pak taková auta skutečně obchodují, kupříkladu moje 2-litrové Subaru, ani nechtějte vědět kolik lidí se přišlo svézt a že by do toho šli, jenom kdyby to tak nežralo a nejlépe bylo v dieselu...také jsem byl léta světlonošem, ale z výše uvedených důvodů jsem prapor postupně odložil, anžto mi stál dost peněz....
Světlonošem
Nicméně je zvláštní, že v mém okolí má naftové soukromé auto menšina i bez mých intervencí.
respond
  1 ... 7 8 9


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.