0
back
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 21.04.2012 22:44, RE: Realita
alokan posted by:
Zdravím.
Realita je opravdu jinde,vždy bude záležet na konkrétním voze v jakém stavu je a pod. To jestli je to benzín nebo diesel bude jedno , protože i do benzínu se dá nasypat slušná hromada peněz za opravy . Nikdo si nekupuje auto na rok.

Vlastním Škoda Octavia combi 1,9 77kW elegance r.v 2007 koupeno s 135000km za rok 15000km dlouhodobá spotřeba dle tanovaní 6l/100km s toho 70% město.
Když bych koupil to stejné v benzínu 1,6 pořizovací cena bude cca.stejná a spotřeba 7,5l na 100km
To...
To je klasika. Profláklé 1.9 TDi oproti neméně profláknutému 1.4 MPi. Oponujete mi pořád stejnými auty se stejnými motory a vždy relativně mladými ojetinami, ale nejvíce dotazů chodí na auta do 100 tisíc Kč.
Bude záležet na konkrétním voze, ale srovnání lze udělat v obecné rovině.
A jak existují spolehlivé nafty, existují i nepovedené benzíny, nepopírám.
8 tisíc ročně není zásadní úspora, byť to vynásobeno 5-ti lety vypadá impozantně. Nehodlám toto rozebírat. Někomu to za to stojí (tímto typem a stářím Octávie jsem jezdil na služebky do SRN cca 550 km jedna cesta a jsem z naftové Octávie definitivně vyléčen), mně ne.
Ad točivý moment: kW je Nm/s. Tím je řečeno vše. Malý test. Který motor udělí vozu nejvšší zrychlení? A řekněme, že jde o maxima a přenos na kola je pomocí variátoru, ať je to jednodušší.
a) 250 Nm/1900rpm
b) 220 Nm/4250rpm
c) 850 Nm/200 rpm
d) 143 Nm/10000rpm

PS: Prubnul jsem to, proto mám V6 s benzínem a ani 10 tisíc ročně není dost peněz na to se trápit v naftě. Nepotřeboval jsem ani plně naloženou Fábku v benzínu, stačila mi prázdná Oktávka v naftě, kterou jsem navíc ani nemusel platit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 21.04.2012 23:07, RE: Realita
Pavlik posted by:
Jeliko auto kupoval ojeté, troufám si tvrdit, že za diesel připlatil něco mezi 0 a 10 tisíci korun - taková je realita trhu ojetin. Všichni včetně Davida tady plácáte o dražších dieselových autech, ale realita je jinde. U ojetin bývá benzín stejně drahý nebo i dražší než nafta - tapickými příklady jsou mondeo, mazda 6 nebo avensis. U nových aut je reálná cena +- také vyrovnaná (znám jen několik lidí kupujících nová auta za ceníkové ceny - kupodivu všichni jezdí škodovkou), pokud se nebavíme o ka...
Jo, to je ten paradox. Cena nového většinou dražšího nafťáku padne až na úroveň ojetého benzínového nebo naopak nový původně levnější benzínový se nakonec může prodávat dráž, než obdobná naftová varianta.
Co to znamená? No, že pokles hodnoty ceny nového naftového vozu je dokonce ještě razantnější než ukazují konzervativní grafy. Čili může být koncový rozdíl nákladů na km mezi benzínem a naftou ještě nižší!
Všimli jste si, že 70 % nákladových křivek je pro nové vozy? A jsou s konzervativními vývoji cen. A všimli jste si, že často argumentujete protichůdně? Jednou jsou benzínová auta dražší než stejná naftová a jednou argumentujete vyššími výkupními cenami pro auta naftová. Že by výkupčí nebyli chytřejší než zákazníci?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 00:02, RE: Oceňuji
Muroň posted by:
Tyhle Davidovy precizní kalkulace jsou nesmírně cenné a jdou mnohem více do hloubky než popularizační články o tom, kdy se nafta vyplatí, založené jen na spotřebě a pořizovací ceně. Samozřejmě proměnná, kdy se na dieselu vysype něco z drahých částí benzínu neznámých, je neznámá, ale kalkulovat se s ní musí.
Nicméně pro volbu diesela hraje jeden důležitý moment, a to radost ze spotřeby, kterou ostatní zvýšené náklady nekazí. Ano, ve výsledku provozování dieselu mnohdy vyjde dráž, ale to pravidel...
Právě ve městě se s dieslem musí řadit hodně, aspoň s TDi díky malému rozsahu využitelných otáček. Měl jsem týden na dovolené půjčenou Ibizu TDi (původně jsem měl dostat Fiestu benzín ale tu neměli). A jediné kde jsem auto hodnotil kladně byla dálnice. Ve městě nekomfortní. Při otevřených oknech nepříjemný hluk co se odráží od domů. Stejně tak vibrace celého auta. Akcelerace z malé rychlosti kvúli předjetí nákladáku za přejezdem kolejí znamenalo hodně často řadit, víc než s atmo benzínem. Protože na dvojku docílím s Ibitou TDi max. 70 km/h. Takže opravdu jen na tu dálnici. Tam díky vyšším otáčkám zmizí vibrace a aerodynamický hluk přebije hluk motoru. Samozřejmě dnešní common raily jsou na tom asi líp než TDi co se týče vibrací a hluku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 00:48, RE: Realita
Tomi posted by:
s tím Avensisem souhlasím, hledal jsem ho segře. V benzínu se to nedalo sehnat, navíc jsou hrozně předražený a ještě s nejistou historií. Vzdal jsem to a dnes má pěknýho Focuse a je ráda.
Pavliku, k tomu<br>
"Porovnávám auta nižší střední a střední třídy - při stejném nájezdu (s prokazatelnou servisní historií)"<br>
<br>
A odkudpak víš prokazatelnou servisní historii. Snad ne ze servisky nebo od autorizáku. Pokud někdo auto zboří, tak předpokládám ho nejde renovovat do autorizáku.<br>
<br>
Potom<br>
"ale dost automobilek dle vin čísla vyjede kompletní historii servisu, cebia nabízí ověření dodaného certifikátu...atd.)"<br>
<br>
To je to podobné. Odkud berou autorizáky a Cebia kompletní historii? Snad ne od servisů co opravují téměř totálky? Ti svou práci dělají bez předpokládám dokladů a rozhodně nic Cebii nehlásí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 06:33, RE: Realita
David V posted by:
To je klasika. Profláklé 1.9 TDi oproti neméně profláknutému 1.4 MPi. Oponujete mi pořád stejnými auty se stejnými motory a vždy relativně mladými ojetinami, ale nejvíce dotazů chodí na auta do 100 tisíc Kč.
Bude záležet na konkrétním voze, ale srovnání lze udělat v obecné rovině.
A jak existují spolehlivé nafty, existují i nepovedené benzíny, nepopírám.
8 tisíc ročně není zásadní úspora, byť to vynásobeno 5-ti lety vypadá impozantně. Nehodlám toto rozebírat. Někomu to za to stojí (tímto type...
Ono je jednoduchý říct, že 10tis Kč ročně není zásadní úspora, ale existuje velká řada lidí, pro které to zásadní úspora je. Kor právě ti, co mají, jak říkáš, na auto max za 100tis Kč.
Trápit se v naftě - to je trochu nadnesený výraz. Možná je to reakce na to se trápit v naložené Fabii, ale já bych se snažil nezaujatě poradit někomu kdo váhá a neví.
V diskuzi je viditelně řada těch, co jsou požesvědčeni o své pravdě nastavené dle svých priorit. Ale co uplný laik - pomohli jsme mu?
Já, kdybych byl v pozici toho laika co nemá moc peněz, tudíš obrací každou korunu - chtěl bych slyšet asi toto -
provozem naftového auta ušetříš cca 10tis Kč ročně, ale budeš jezdit v hlučnějším autě, které víc otravuje vzduch, rozhodně se nehodí na kratké trasy, při velkých mrazech hrozí nenastartování a musíš dávat větší pozor na výběr modelu i konkrétního kusu. K tomu ještě hrozí, že ti odejdou vstřiky ( možná někde kolem 250tis km) a stojí cca 4,5tis Kč/kus.
Kdo ty peníze opravdu nemá, nebo fakt řeší každou korunu, tak si to zváží - hluk mi nevadí, na vzduch kašlu, krátky trasy nejezdím, na zimu mám garáž, na výběr při nákupu vezmu odborníka, na vstřiky vydělám za dva roky (nebo koupím a prodám auto tak,že mě jejich výměna mine.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 07:49, RE: Realita
Petr S posted by:
Pavliku, k tomu<br>
"Porovnávám auta nižší střední a střední třídy - při stejném nájezdu (s prokazatelnou servisní historií)"<br>
<br>
A odkudpak víš prokazatelnou servisní historii. Snad ne ze servisky nebo od autorizáku. Pokud někdo auto zboří, tak předpokládám ho nejde renovovat do autorizáku.<br>
<br>
Potom<br>
"ale dost automobilek dle vin čísla vyjede kompletní historii servisu, cebia nabízí ověření dodaného certifikátu...atd.)"<br>
<br>
To je to podobné. Odkud berou autorizáky a Cebia kom...
Když si přečteš pořádně můj příspěvek, všimneš si, že jsem psal o hledání, výběru a kontrole . Napřed musíš auto najít, potom zkontrolovat techniku a nakonec prověřit doložené podklady.
Servisní historii ověřuji u autorizovaného servisu podle VIN - elektronická servisní historie. Auto jezdící mimo autorizovanou síť servisů mě nezajímá (nebo by muselo být od dobrého známého) právě pro nedoložitelnost historie (může být skvělá nebo také nemusí). Těžce bourané auto auto nepozná jen diletant (to se prostě někde v horní dolní nedá opravit tak aby to něšlo poznat) a dobře opravený drobný ťukanec ničemu nevadí.
Cebia je důležitá hlavně k dokladu kilometrového proběhu - berou data ze servisů i STK (TUV) takže se dá těžko stáčet - ale i tyhle certyfikáty se dnes falšují, stejně jako servisky a proto je nutné si pravost ověřit na sránkách cebia.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 08:10, RE: Dotaz
Tomi posted by:
to kolo mě taky napadlo. Na 3km denně to zvládneš většinu roku a přes zimu jezdi busem nebo tágem. Celkově ušetříš majlant, David ti udělá graf kolik ušetříš s přeností na koruny.
Ale ani LPG se na tuhle krátkou vzdálenost moc nevyplatí. Kolo, které vypadá ekonomicky, je taky záludné. V grafu více či méně možných závad se jistě objeví vytahaný řetěz, sjeté špalíky brzd a nakonec lanka přehazovačky a přesmykače. Vidím to na slušnou, pohodlnou vycházkovou obuv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 08:19, RE: Dotaz
Tomi posted by:
ročně najezdíš očividně víc, než 10tkm, podle toho co píšeš. Pokud chceš 5x týdně 2x denně jezdit se studeným motorem 3km, tak diesel nepřipadá v úvahu. Kup lpg.
U toho LPG hrozí, že než dojede do toho cíle vzdáleného 3 km, tak se mu kvůli studenému motoru LPG zapne až ke konci a skoro celou cestu pojede na benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 09:29, Příběhy ze života
Jsem příznivce benzínových aut, ikdyž to možná podle mých příspěvků pod tímto článkem tak nevypadá, ale je to tím, že se snažím vcítit do myšlení různých lidí.
Kamarád má Fabii 1,4 TDi-51 kW, ano, ten tragický tříválec. Rok 2006, aktuálně najeto cca 120tis km.
Tuhle onehdá nedávno jsme tím autem jeli lyžovat do Rakouska-300km tam, 300km zpět. Připomínám, že už dvacet let jezdím převážně benzínovými šesti a osmiválci. Nicméně ta cesta tou Fabií, světe div se, nebyla žádné utrpení. A to potěšení, když na konci ukazoval počítač 4,5l/100km....
On to auto používá zejména na dojíždění do práce 35km tam, 35km zpět a nemá problém vidět hodnoty jako 3,9l/100km. Dlouhodobě kolem těch 4,5l/100km. Když mu to leze na 5,5l/100km, tak to jede na těch okreskách +- 130km/h
Lije jen naftu a mění olej.
Švagrová má tři roky Toyotu Corollu kombi 1,4 D-4D-66 kW.(2004) Neskutečně tichý motor, uvnitř nepoznáte druh paliva. Jezdí 15tis km/rok a dlouhodobý průměr má 5,2l/100km. Lije jen naftu a mění olej.
Obě auta byla kupována za cca 150tis Kč. V té době benzínové alternativy stály stejně. Zkuste jim oběma vysvětlit, že si měli koupit benzínák a platit 10tis Kč ročně navíc. Oni nevidi důvod proč by to dělali.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 09:45, RE: Realita
David V posted by:
To je klasika. Profláklé 1.9 TDi oproti neméně profláknutému 1.4 MPi. Oponujete mi pořád stejnými auty se stejnými motory a vždy relativně mladými ojetinami, ale nejvíce dotazů chodí na auta do 100 tisíc Kč.
Bude záležet na konkrétním voze, ale srovnání lze udělat v obecné rovině.
A jak existují spolehlivé nafty, existují i nepovedené benzíny, nepopírám.
8 tisíc ročně není zásadní úspora, byť to vynásobeno 5-ti lety vypadá impozantně. Nehodlám toto rozebírat. Někomu to za to stojí (tímto type...
Taky napíšu svou zkušenost: 5let jsem jezdil s passatem 1.9tdi 81kw upravený na 120kw a 320Nm pohodlí, hluk atd co popisujete v oktávce tedy v passatu nepozoruji, ajsně jsou tam nějaké vybrace motoru ale pro posádku citelné možná tak na volnoběh (za předpokladu že je v pořásku dvouhmota :) a teĎ k věci investice do motoru když nebudu počítat výměny oleje, rozvody a chip: 0kč ano čtete správně za pět let provozu 100tis km se do motoru nemuselo dát nic! celková průměrná spotřeba se 120kw, trvalým pohonem 4x4 a vždy svižnou jízdou převážně s mimoměstkým provozem se spotřeba ustálila na 6,5 litrech! nedávno se se mnou spojil nový majitel vozu a říkla že je to zázrak že jezdí v pohodě pod 6 litrů :) já teď koupil A4 quattro 1.8T 140kw a když nebudu počítat rozvody a olej tak investice do motoru: čištění olej. čerpadla 2000kč kvuli tomu i výměna přestavovače vaček 10.000kč, řetězu, těsnění a práce 6.000kč dále kvůli sindané vaně a nápravnici geometrie 1000Kč tzn. nějakých 19.000 kč ! a to jsem si odmítl koupit 3.0tdi kvůli ceně rozvodů za 30.000kč, s 1.8T jsem se nakonec dostal na stejnou cenu :( a to má vozidlo najeto 115.000 jednoho majitele a celou dobu servisouvané v Audi Jarov....
teď ke spotřebe, stejnou jízdou jako s passatem se mi průměrná spotřeba ustálila na 11 litrech. Tak hoši a teď nakreslete graf :)) PS: Tdi jelo subjektivně lépe a pohodlněji, hlavně pokud se osadí auto 5ti lidmy tak se benzín musí opravdu točit. Je mi jasné že starým dobrým rotačkám už odzvonilo a jelikož také nechci poslouchat traktor v podobě PD nebo kupivat vstřiky v podobě CR. šel jsem také do benzínu ale už teď vidím že to bude o dost dražší sranda. někdy mám chuť zase koupit rotačku :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 10:24, RE: Dotaz
Tycoon posted by:
U toho LPG hrozí, že než dojede do toho cíle vzdáleného 3 km, tak se mu kvůli studenému motoru LPG zapne až ke konci a skoro celou cestu pojede na benzín.
U dobře seřízeného LPG se to přepne řekněme na 500m. Rozhodně lepší, než nafta, resp trápit studený nafťák, nehledě na to, že studený naf´ták na těch 3km spotřebuje v podstatě stejně paliva jako benzín :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 11:59, vyplatí x nevyplatí
Často tu zaznívá, pro těch uspořených deset tisíc Kč ročně se nafták nevyplatí. Můžem se na věc podívat zas jinak. Je to příklad - zkuste si to každý pro svůj vůz. Já beru střední třídu - třeba Mondeo .
Tříleté stojí... 280tis Kč
Šestileté.....160 tis Kč
devítileté.....90 tis Kč
12leté........40tis Kč
Chci mít auto šest let - koupím šestileté, prodám 12leté - prodělám ročně 20tis Kč
koupím tříleté, prodám devítileté - prodělám ročně 32tis Kč
To je rozdíl 12tis ročně - no to mi za to rozhodně nestojí abych kupoval to šestileté, celou dobu jezdil starším autem (v případě Mondea o generaci starším), zvyšuje se pravděpodobnost drahé závady atd...
Pro mě je tedy volba jasná - kupovat tříletá auta. Každý kdo kupuje starší je potom hlupák, který si to neumí spočítat. Přesto je trh plný takových hlupáků. Lidi, probuďte se, to se vám nemůže vyplatit kupovat víc jak tříleté vozy - za tu drobnou úsporu to nestojí.....
Problém je, když někdo na začátku těch 280tis nemá, nebo nechce aby mu v tom ležely ty peníze - chce je dát jinam. Jasně.
Ale když volím nafta x benzín - většinou za stejné peníze...Nafták má jisté nevýhody, ale může ušetřit peníze pro někoho zanedbatelné, pro někoho důležité.
Stejně tak má tříleté auto výhody oproti šestiletému a ty výhody stojí 12tis ročně - pro někoho bezvýznamné, pro někoho důležité - každý dle svých možností, ale nebudu přece říkat, že 50% lidí si kupuje auta hloupě a neuváženě - ono teda asi jo, ale na základě tohoto faktu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 12:07, RE: vyplatí x nevyplatí
TOM posted by:
Často tu zaznívá, pro těch uspořených deset tisíc Kč ročně se nafták nevyplatí. Můžem se na věc podívat zas jinak. Je to příklad - zkuste si to každý pro svůj vůz. Já beru střední třídu - třeba Mondeo .
Tříleté stojí... 280tis Kč
Šestileté.....160 tis Kč
devítileté.....90 tis Kč
12leté........40tis Kč
Chci mít auto šest let - koupím šestileté, prodám 12leté - prodělám ročně 20tis Kč
koupím tříleté, prodám devítileté - prodělám ročně 32tis Kč
To je rozdíl 12tis ročně - no to mi za to rozho...
Poslední věta je možná trochu nesrozumitelná - je jisté, že plno lidí kupuje auta neuváženě - o tom není pochyb - víme jak to chodí - táto, tohle má pěknou barvu a jak se mu lesknou ty kola, vem to,..... tak jo mámo.....
Ale nebudu o lidech tvrdit, že jsou hlupáci jen proto, že nedokážou správně vyčíslit náklady na km a porovnat co se jim vyplatí a co ne. Někdy to je i o tom, že to někdo nedokáže správně vyjádřit-tak prostě řekne - míň mi to žere, Prostě nemá potřebu a ani schopnost dál o tom polemizovat. To ale neznamená, že vzhledem ke svojí situaci a možnostem a prioritám zvolil špatně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 12:27, RE: vyplatí x nevyplatí
TOM posted by:
Často tu zaznívá, pro těch uspořených deset tisíc Kč ročně se nafták nevyplatí. Můžem se na věc podívat zas jinak. Je to příklad - zkuste si to každý pro svůj vůz. Já beru střední třídu - třeba Mondeo .
Tříleté stojí... 280tis Kč
Šestileté.....160 tis Kč
devítileté.....90 tis Kč
12leté........40tis Kč
Chci mít auto šest let - koupím šestileté, prodám 12leté - prodělám ročně 20tis Kč
koupím tříleté, prodám devítileté - prodělám ročně 32tis Kč
To je rozdíl 12tis ročně - no to mi za to rozho...
Kdyby všichni kupovali jen 3-letá auta, tak by vaše ztráta byla mnohem vyšší, protože by pak vaše 6-leté auto nikdo nekoupil a mělo by tedy nulovou zůstatkovou cenu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 12:53, RE: Oceňuji
Petr S posted by:
Právě ve městě se s dieslem musí řadit hodně, aspoň s TDi díky malému rozsahu využitelných otáček. Měl jsem týden na dovolené půjčenou Ibizu TDi (původně jsem měl dostat Fiestu benzín ale tu neměli). A jediné kde jsem auto hodnotil kladně byla dálnice. Ve městě nekomfortní. Při otevřených oknech nepříjemný hluk co se odráží od domů. Stejně tak vibrace celého auta. Akcelerace z malé rychlosti kvúli předjetí nákladáku za přejezdem kolejí znamenalo hodně často řadit, víc než s atmo benzínem. Protož...
Tak to je divné. S TDičkem jezdím po městě bez problémů, extrémně na trojku i od 20 km/h po 90 km/h. Žádný problém. Díky turboefektu je předjíždění bezpečné. Ovšem nevím, proč to zkoušíte na dvojku. Běžný benzin ve vámi uváděných 70km/h taky víceméně končí s výkonem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 13:02, RE: vyplatí x nevyplatí
Tycoon posted by:
Kdyby všichni kupovali jen 3-letá auta, tak by vaše ztráta byla mnohem vyšší, protože by pak vaše 6-leté auto nikdo nekoupil a mělo by tedy nulovou zůstatkovou cenu
No, já si ho chtěl nechat šest let ( v tom zvažovaném příkladě) a prodat ho jako devítileté. Ale kdyby nikdo taková auta nekupoval, nechal bych si ho devět let - do věku 12 let a hodil ze skály (teda chci říct-nechal ekologicky zlikvidovat) - ztráta by byla 31tis Kč/rok (ještě jsem vydělal) a na silnici by bylo mnohem lépe - max dvanáct let staré vozy - to ale není vůbec špatný nápad. Lidi, pojďme do toho.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 13:03, RE: Realita
alokan posted by:
Zdravím.
Realita je opravdu jinde,vždy bude záležet na konkrétním voze v jakém stavu je a pod. To jestli je to benzín nebo diesel bude jedno , protože i do benzínu se dá nasypat slušná hromada peněz za opravy . Nikdo si nekupuje auto na rok.

Vlastním Škoda Octavia combi 1,9 77kW elegance r.v 2007 koupeno s 135000km za rok 15000km dlouhodobá spotřeba dle tanovaní 6l/100km s toho 70% město.
Když bych koupil to stejné v benzínu 1,6 pořizovací cena bude cca.stejná a spotřeba 7,5l na 100km
To...
Fábia 1,4 MPI naložená rodinou a skoly na střeše nepatří na silnici. Pokud máte choutky takto nakládat auto, pořiďte si alespoň Mondeo, Insignii či M6, vše s dvoulitrem benzin či nafta, libovolně, nejmíň. Jsou i lepší varianty, ale to byste musel připlatit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 18:52, RE: graf 2
Pavlik posted by:
Dvouhmota - pokud člověk nejezdí jako důchodce či majitel vozu vyrábějícího naftu (tedy nepodtáčí motor), tak dvouhmota vyrží nejméně 250 tisíc km a její cena již většinou nepřekročí 15 000,-kč včetně spojky a práce. Vstřiky stojí repasované se zárukou 5 000,-kč / ks. Porouchané vysokotlaké čerpadlo CR je naprostá rarita, na rozdíl od starých vstřikovacích "rozdělovacích" čerpadel. Asi tolik k realitě oprav.
spojka rozhodně 250k nevydrží, a obvykle ojeté auto kupujeme bez znalosti předchozího zacházení takže to sázka do loterie je. měnit spojku u auta s 200k a neudělat rovnou setrvák je pitomost, to je jako bys šetřil a nevyměnil ložisko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 20:52, RE: Příběhy ze života
TOM posted by:
Jsem příznivce benzínových aut, ikdyž to možná podle mých příspěvků pod tímto článkem tak nevypadá, ale je to tím, že se snažím vcítit do myšlení různých lidí.
Kamarád má Fabii 1,4 TDi-51 kW, ano, ten tragický tříválec. Rok 2006, aktuálně najeto cca 120tis km.
Tuhle onehdá nedávno jsme tím autem jeli lyžovat do Rakouska-300km tam, 300km zpět. Připomínám, že už dvacet let jezdím převážně benzínovými šesti a osmiválci. Nicméně ta cesta tou Fabií, světe div se, nebyla žádné utrpení. A to potěšen...
to je doufám vtip 1.4tdi jsem jel jednou v roomstru do nemecka a bylo to hrozný, spotřeba kolem sedmi litru a mělo to problem do kopce udržet 140ku. mělo to najeto kolem 60ti tisíc a ani to do cíle nedojelo protoze praskla hadice od turba, prý je to běžné. škoda asistance se na mě vykašlala. je to 100 pro horsi motor nez 1,4 v benzinu ten jel alespon z kopce. Maximalku v technicaku ta nafta mela myslim 148 km :)) nejhorsi motor kterym jsem kdy jel... nekde mam i video na youtube na nemecky dalnici z kopce to udělalo tachometrovych 160 :))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 22.04.2012 22:18, RE: vyplatí x nevyplatí
TOM posted by:
Poslední věta je možná trochu nesrozumitelná - je jisté, že plno lidí kupuje auta neuváženě - o tom není pochyb - víme jak to chodí - táto, tohle má pěknou barvu a jak se mu lesknou ty kola, vem to,..... tak jo mámo.....
Ale nebudu o lidech tvrdit, že jsou hlupáci jen proto, že nedokážou správně vyčíslit náklady na km a porovnat co se jim vyplatí a co ne. Někdy to je i o tom, že to někdo nedokáže správně vyjádřit-tak prostě řekne - míň mi to žere, Prostě nemá potřebu a ani schopnost dál o tom p...
Rozumím. Ano, dobrý argument.
Ale co teď s dilema? Koupit 3-leté Mondeo v naftě nebo v benzínu? Zbavím se snáz 9-ti letého Mondea po 2. majiteli v naftě nebo benzínu? Ale pojďme dál. Koupit 6-ti leté Mondeo v naftě nebo benzínu? Není 6-ti letá nafta už trochu riziko, ale co pak s 12-ti letým vozem, prodám snáz benzín nebo naftu po 2. majiteli?
Koupíš po anonymním 2. majiteli spíše benzín nebo naftu? Já kupoval 8-mi leté Mondeo po 2. majiteli (ano taky jsem chtěl po prvním, jako na počátku všichni). 30 tisíc dalo bez ztráty kytičky na motoru a přenosové soustavě. Koupil bych po 2. majiteli naftu , která by silnice brázdila 8 let? (odhlídněme, že raději pálím v motorech lehčí frakce ropy). Nekoupil, i když bych teoreticky mohl ušetřit 20 tisíc. Otevřeně přiznám, měl bych strach jít do rizika, raději si připlatím. Ušetřil jsem tím, že jsem koupil staré auto.
Myslím, že to o hlupácích jsou silná slova, nicméně si obecně myslím, že finanční gramotnost nebude u nás nějak excelentní a i v okolí vidím, že si lidé berou často závazky nad jejich síly.
Byl bych raději, kdyby moje články byly vnímány jako pohled jinýma očima, než že bych chtěl někoho urážet.
respond
  1 ... 5 6 7 ... 9


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.