donald posted by:
Promiňte, ale jako příznivec dieselového pohonu se ohradím vůči ekologickým dopadům provozu. V současné době, kdy většina aut splňuje normu Euro 2 až 5, je zatížení životního prostředí marginální. Srovnávám to s ne tak vzdálenou dobou, kdy auta neměla ani katalyzátor, vzduch byl otrávený i z elektráren, továrenských a dalších komínů, voda v řekách bez čističek byla jedovaná, půda zamořená těžkými kovy, pesticidy atd. Na těžbu uranu se používaly tisíce tun H2SO4 a dodnes jsou kyseliny v podzemí. ...
Tenhle argument beru, nicméně je nutno vzít v potaz i fakt obrovského nárůstu počtu vozidel za posledních 15 let, co spalinové normy existují.
A znovu opakuji, co je uvedeno i v článku. Většinou se mnou nesouhlasí ti, jejichž nájezdy na 30 tkm začínají a tam netvrdím, že něco na nákladech neuspoří.
Hádáme se dokola o stejné věci, a to že se nafťáku kupují kvůli úspoře. Koukněte do inzerce, kolik nafťáků se prodává s nízkými proběhy. Pokud by to byla pravda, tak by tihle majitelé prakticky nic zásadního neušetřilia pokud je stav km zmanipulovaný, jsou to podvodníci a o to větší riziko je naftové auto z druhé ruky.
Vzal jsem nafty od roku výroby 2008 (Passat, Octavia, Mondeo, Vectra) z čehož 42% má stav do 100 tkm, + dalších 14% má stav do 125 tisíc, + následujících 21% má stav do 150 tisíc konečně dalších 21% se přiznalo ke stavu pod 200 tisíc. U 42-56% případu se prakticky nedá o úsporách mluvit při tehdejším rozdílu v pořizovacích cenách, takže více než polovina lidí si auta pořídila prakticky zbytečně. Pak je 21% skupina lidí, kteří něco málo mohli ušetřit, ale rozhodně průměrně nic zásadního a poslední skupinu 21% lidí jsou ti, kteří mohli úsoru pocítit, pokud už při tomto proběhu nemuseli něco vyměňovat. A zhruba 3% lidi se přiznalo, že jejich auto mé najeto méně než 300 tisíc. Přeberte si to jak chcete, jsou to čísla, která jsou v inzerci (tedy bral jsem "sauto"). To, že tady se mnou pár lidí nesouhlasí a převážně těch, co mají auto na business, nebo mají starou popelnici s nesmrtelným TDi nelze brát jako relevantní měřítko.