0
back
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 10:51, RE: graf 2
TOM posted by:
V tom případě, ale dvakrát počítáš jednu věc ve prospěch benzínu.
Navíc mi tam chybí porovnání stejně starého (tzn i stejně drahého, tak jak dnes trh vypadá plus mínus) naftáku a benzínáku.
Nepočítám. Za naftu zaplatíš fyzicky více, takže Ti strměji klesá cena, než u benzínu, kde si rozdíl peněz necháš a postupně dotuješ palivo. Hodnota například 50 tisíc v hotovosti klesá výrazně pomaleji než hodnota 50 tisíc uložená v autě. Markantnější je to v obrázku u ojetin s rozdílem v pořízení 100 tisíc, tam je to vidět lépe. To, že máš v kapse 100 tisíc navíc se neprojeví na trendu poklesu hodnoty. Těch 100 tisíc na hodnotě tratí pouze mírou inflace popřípadě vlivem zdražování benzínu, což je vždy v krátkodobém horizontu méně, než, když jsou ty peníze "uloženy" v autě. Čili žádnou věc dvakrát ve prospěch benzínu nepočítám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:07, Ekologická hysterie
Promiňte, ale jako příznivec dieselového pohonu se ohradím vůči ekologickým dopadům provozu. V současné době, kdy většina aut splňuje normu Euro 2 až 5, je zatížení životního prostředí marginální. Srovnávám to s ne tak vzdálenou dobou, kdy auta neměla ani katalyzátor, vzduch byl otrávený i z elektráren, továrenských a dalších komínů, voda v řekách bez čističek byla jedovaná, půda zamořená těžkými kovy, pesticidy atd. Na těžbu uranu se používaly tisíce tun H2SO4 a dodnes jsou kyseliny v podzemí. V tom jsme žili aspoň 40 let a podle dnešních měřítek bychom byli už dávno všichni mrtví.
Nechci bagatelizovat snahu o čistý vzduch, půdu, vodu. Ale mějme rozum! Statisíce hektarů řepky na výrobu biosložky v PHM jsou pro životní prosředí větší katastrofou než diesely splňující Euro 3 až Euro 5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:17, RE: Lidský faktor
Pavlik posted by:
Mám velmi podobné výsledky jízdního stylu i používání - proto 2x diesel. Ale na poskoky po městě a okolí mám ještě benzinovou 1,2 - s tou nespěchám
jde o to, že 1,9 TDI je z generace naftových motorů, které byly konstrukčně daleko jednodušší než ty současné...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:29, Oceňuji
Tyhle Davidovy precizní kalkulace jsou nesmírně cenné a jdou mnohem více do hloubky než popularizační články o tom, kdy se nafta vyplatí, založené jen na spotřebě a pořizovací ceně. Samozřejmě proměnná, kdy se na dieselu vysype něco z drahých částí benzínu neznámých, je neznámá, ale kalkulovat se s ní musí.
Nicméně pro volbu diesela hraje jeden důležitý moment, a to radost ze spotřeby, kterou ostatní zvýšené náklady nekazí. Ano, ve výsledku provozování dieselu mnohdy vyjde dráž, ale to pravidelné uspokojení, které poskytuje palubní počítač nebo výpočet dle tankování, to nezkazí. Cestou do práce (nejezdím denně, jen když jedu mimo špičku, pak je časová úspora velká) spotřebuji cca litr nafty (20km při spotřebě 5l/100). Kdybych měl výkonově srovnatelný benzín nabízený v mém autě, jsem minimálně na 1,5 litru benzínu. A tu každodenní radost mi riziko drahých oprav nezkazí. Je to podobné, jako když nakoupíte v akci piva o 15 km dál a vzjde vás to stejně, jako neslevná za rohem. Ale tu radost z výhodného kaufu máte. Navíc jsem dosud neměl závadu spojenou s dieselem, snad jen čepy a přední tlumiče bych měl s lehčím motorem původní.
Na druhou stranu nevěřím, že si někdy pořídím takhle spolehlivý diesel jako 1,9 TDi 66 kW a další auto asi bude s benzínem, bez ohledu na to jestli ojetina či nové. Protože můj roční nájezd a režim provozování více odpovídá benzínu.
Kromě radosti z propočtů spotřeby se budu těžce loučit s okamžitou dostupností krouťáku. Sice z 0-100 nebo z 50-100 s benzínem (předpokládám, že si nekoupím slabší než 66 kW) budu rychlejší, ale komfort okamžitého zrychlení z cestovních otáček se takhle nepočítá. To nesouvisí s odporem k řazení. Když jedu ve městě na víceproudé silnici v levém pruhu 75 a pozvolna předjíždím někoho v pravém, auto za mnou se yařadí do pravého a začne se na mě lepit blikající idiot, tak stačí polechtat plyn, abych svižněji předjel toho vpravo a zařadil se před něj, aniž musím podřazovat a vyhnu se střetu s blbem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:32, RE: Lidský faktor
Michal posted by:
jde o to, že 1,9 TDI je z generace naftových motorů, které byly konstrukčně daleko jednodušší než ty současné...
Jistě. Když si tady libujeme, jak nám ty 1,9 Tdi krásně šlapou a málo žerou, je to nefér vůči benzínu srovnávanému s poruchovějšími CR první generace a ofiltrovanými novějšími CR.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:39, RE: Ekologická hysterie
donald posted by:
Promiňte, ale jako příznivec dieselového pohonu se ohradím vůči ekologickým dopadům provozu. V současné době, kdy většina aut splňuje normu Euro 2 až 5, je zatížení životního prostředí marginální. Srovnávám to s ne tak vzdálenou dobou, kdy auta neměla ani katalyzátor, vzduch byl otrávený i z elektráren, továrenských a dalších komínů, voda v řekách bez čističek byla jedovaná, půda zamořená těžkými kovy, pesticidy atd. Na těžbu uranu se používaly tisíce tun H2SO4 a dodnes jsou kyseliny v podzemí. ...
Tenhle argument beru, nicméně je nutno vzít v potaz i fakt obrovského nárůstu počtu vozidel za posledních 15 let, co spalinové normy existují.
A znovu opakuji, co je uvedeno i v článku. Většinou se mnou nesouhlasí ti, jejichž nájezdy na 30 tkm začínají a tam netvrdím, že něco na nákladech neuspoří.
Hádáme se dokola o stejné věci, a to že se nafťáku kupují kvůli úspoře. Koukněte do inzerce, kolik nafťáků se prodává s nízkými proběhy. Pokud by to byla pravda, tak by tihle majitelé prakticky nic zásadního neušetřilia pokud je stav km zmanipulovaný, jsou to podvodníci a o to větší riziko je naftové auto z druhé ruky.
Vzal jsem nafty od roku výroby 2008 (Passat, Octavia, Mondeo, Vectra) z čehož 42% má stav do 100 tkm, + dalších 14% má stav do 125 tisíc, + následujících 21% má stav do 150 tisíc konečně dalších 21% se přiznalo ke stavu pod 200 tisíc. U 42-56% případu se prakticky nedá o úsporách mluvit při tehdejším rozdílu v pořizovacích cenách, takže více než polovina lidí si auta pořídila prakticky zbytečně. Pak je 21% skupina lidí, kteří něco málo mohli ušetřit, ale rozhodně průměrně nic zásadního a poslední skupinu 21% lidí jsou ti, kteří mohli úsoru pocítit, pokud už při tomto proběhu nemuseli něco vyměňovat. A zhruba 3% lidi se přiznalo, že jejich auto mé najeto méně než 300 tisíc. Přeberte si to jak chcete, jsou to čísla, která jsou v inzerci (tedy bral jsem "sauto"). To, že tady se mnou pár lidí nesouhlasí a převážně těch, co mají auto na business, nebo mají starou popelnici s nesmrtelným TDi nelze brát jako relevantní měřítko.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:50, RE: Oceňuji
Muroň posted by:
Tyhle Davidovy precizní kalkulace jsou nesmírně cenné a jdou mnohem více do hloubky než popularizační články o tom, kdy se nafta vyplatí, založené jen na spotřebě a pořizovací ceně. Samozřejmě proměnná, kdy se na dieselu vysype něco z drahých částí benzínu neznámých, je neznámá, ale kalkulovat se s ní musí.
Nicméně pro volbu diesela hraje jeden důležitý moment, a to radost ze spotřeby, kterou ostatní zvýšené náklady nekazí. Ano, ve výsledku provozování dieselu mnohdy vyjde dráž, ale to pravidel...
Bohužel je třeba zmínit, že se víceméně srovnávají atmosférické benzíny s turbodieselem, v současné době, kdy už se přeplňuje masivně i benzín bych to neviděl tak jednoznačně...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:53, RE: graf 2
David V posted by:
Nepočítám. Za naftu zaplatíš fyzicky více, takže Ti strměji klesá cena, než u benzínu, kde si rozdíl peněz necháš a postupně dotuješ palivo. Hodnota například 50 tisíc v hotovosti klesá výrazně pomaleji než hodnota 50 tisíc uložená v autě. Markantnější je to v obrázku u ojetin s rozdílem v pořízení 100 tisíc, tam je to vidět lépe. To, že máš v kapse 100 tisíc navíc se neprojeví na trendu poklesu hodnoty. Těch 100 tisíc na hodnotě tratí pouze mírou inflace popřípadě vlivem zdražování benzínu, což...
Davide, tady se ale vůbec neshodnem a mám pocit, že přes tuto diskuzi si to asi nevysvětlíme. Škoda.
50 tisíc fyzicky v kapse klesá pomaleji než v autě - ano Ale pokud v tý kapse pořád jsou. Pokud je z tý kapsy vyndavám na benzín - ubývají ještě rychleji. (záleží na ujetých km)
Abychom se této neshodě vyhnuli, měls tam dát (a to je to podle mě co lidi řeší a zajímá) - mám 200tis Kč (chci auto za 200tis Kč) a budu jezdit 15tis km/rok - mám koupit nafták nebo benzínák - takový graf mi tam chybí. Proč? Proč tam není?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 11:58, RE: graf 2
TOM posted by:
Davide, tady se ale vůbec neshodnem a mám pocit, že přes tuto diskuzi si to asi nevysvětlíme. Škoda.
50 tisíc fyzicky v kapse klesá pomaleji než v autě - ano Ale pokud v tý kapse pořád jsou. Pokud je z tý kapsy vyndavám na benzín - ubývají ještě rychleji. (záleží na ujetých km)
Abychom se této neshodě vyhnuli, měls tam dát (a to je to podle mě co lidi řeší a zajímá) - mám 200tis Kč (chci auto za 200tis Kč) a budu jezdit 15tis km/rok - mám koupit nafták nebo benzínák - takový graf mi tam chybí....
Aha, takto. Tento graf je u předchozího článku o nákladech - je tu odkaz. Tam nula od nuly pojde (samozřejmě průměrně, někdo bude mít štěstí a jiný ne).
Jinak rentabilní vzdálenost jsem musel v grafech zohlednit a tohle mi ze všech modelací, které jsem měl udělané, přišlo nejbližší realitě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 12:08, RE: Ekologická hysterie
David V posted by:
Tenhle argument beru, nicméně je nutno vzít v potaz i fakt obrovského nárůstu počtu vozidel za posledních 15 let, co spalinové normy existují.
A znovu opakuji, co je uvedeno i v článku. Většinou se mnou nesouhlasí ti, jejichž nájezdy na 30 tkm začínají a tam netvrdím, že něco na nákladech neuspoří.
Hádáme se dokola o stejné věci, a to že se nafťáku kupují kvůli úspoře. Koukněte do inzerce, kolik nafťáků se prodává s nízkými proběhy. Pokud by to byla pravda, tak by tihle majitelé prakticky nic ...
Souhlasím, že diesel je na úsporu. Ale v mém případě rozhoduje, že diesel je pro mne zajímavější. Baví mě high tec a možnost porozumět a vyhovět zvýšeným požadavkům dieselu. Na blbnutí mám motorku Yamahu, která jezdí na benzín . Je tu prostě určitá skupina řidičů, kteří mají diesela, i když na něm nic neušetří - a oni to vědí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 12:09, RE: Oceňuji
Michal posted by:
Bohužel je třeba zmínit, že se víceméně srovnávají atmosférické benzíny s turbodieselem, v současné době, kdy už se přeplňuje masivně i benzín bych to neviděl tak jednoznačně...
Ano, to je další věc. Když benzínové auto kromě DPF obsahuje stejné strašáky (vstřikovače, turbo, setrvačník), přestává hlavní argument "očekávaných drahých oprav" platit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 12:23, RE: graf 2
David V posted by:
Aha, takto. Tento graf je u předchozího článku o nákladech - je tu odkaz. Tam nula od nuly pojde (samozřejmě průměrně, někdo bude mít štěstí a jiný ne).
Jinak rentabilní vzdálenost jsem musel v grafech zohlednit a tohle mi ze všech modelací, které jsem měl udělané, přišlo nejbližší realitě.
Jo tak to jo - něco takovýho jsem myslel. Tam máš ale rozdíl spotřeb 1,5 l ( 6,5 vs 8) což dělá nějakých 0,60 Kč/km, stejný propad hodnoty (souhlasím) a zvýšené náklady na opravu a údržbu naftáku ( z grafu nevím kolik, ale dle výsledného součtu to bude asi právě těch 0,60 Kč/km - no a to je otázka.....
Já to vidím takto - dnes u ojetin (cca 5-7 let) jsou ceny nafta vs benzín plus minus srovnány, tím pádem i propad hodnoty bude cca stejný, na palivu šetřím 0,60-1,2 Kč/km - podle třídy, způsobu používání atd a vzniká jediná otázka - bude mě servis naftáku oproti benzínáku stát o víc než těch 0,60-1,20 kč/km ( to když mi jde jen o peníze) Pokud mi jde o komfort - ticho, vibrace, smrad - volím benzín a tu trochu na km připlatím. Pak můžem zapojit diskuzi o využití vyššího toč. momentu, což je jak sám říkáš - dostupný výkon při nižších otáčkách. (vyhovuje mi to x nevyhovuje mi to x je mi to fuk)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 12:41, RE: Ekologická hysterie
donald posted by:
Souhlasím, že diesel je na úsporu. Ale v mém případě rozhoduje, že diesel je pro mne zajímavější. Baví mě high tec a možnost porozumět a vyhovět zvýšeným požadavkům dieselu. Na blbnutí mám motorku Yamahu, která jezdí na benzín . Je tu prostě určitá skupina řidičů, kteří mají diesela, i když na něm nic neušetří - a oni to vědí.
Články jsou mířené do main streamu. Existují lidé, kteří si koupí na 15 tkm/rok novou naftu, protože ji chtějí a mají na to a existuje i skupina lidí, kteří koupí pro 35 tkm/rok nový benzín, protože ho chtějí a mají na to.
Tohle jsou články o nákladech a pohledu na ně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 12:54, RE: Ekologická hysterie
David V posted by:
Tenhle argument beru, nicméně je nutno vzít v potaz i fakt obrovského nárůstu počtu vozidel za posledních 15 let, co spalinové normy existují.
A znovu opakuji, co je uvedeno i v článku. Většinou se mnou nesouhlasí ti, jejichž nájezdy na 30 tkm začínají a tam netvrdím, že něco na nákladech neuspoří.
Hádáme se dokola o stejné věci, a to že se nafťáku kupují kvůli úspoře. Koukněte do inzerce, kolik nafťáků se prodává s nízkými proběhy. Pokud by to byla pravda, tak by tihle majitelé prakticky nic ...
No jo ale stav tachometru u ojenin nesmíte brát vážně!!!!!!!!! týden zpátky jsem prošel cca 15 bazarů(švagr sháněl přibližovadlo tak sem dělal konzultanta.)) a dá se řít že 95% aut je stočených. benzín nebo nafta je to jedno. Není problém najít auto s nájezdem 80tis. které ale podle roku výroby a stavu vypadá tak na 300tis. Uvedu příklad z vlastní zkušenosti který se týká firemní Fábie 1.4MPI co sem zmiňoval výše. Prodala se do jednoho nejmenovaného bazaru měla najeto 150tis. se serviskou. a v bazaru se objevila se 77tis. ze servisky samozdřejmě vytrhli nějaký ten list. takže pokud vidíte např Oktávku 1.9TDI stáří 10 let tak počítejte minimální nájezd 300tis. km a v 1.6 benzínu minimálně tak 250tis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 13:09, Mrknete na tohle . . .
Vcera zajimava zprava od Benziny:
http://ekonomika.idnes.cz/spolecnosti-benzina-klesl-zisk-skoro-o-polovinu-f65-/eko-doprava.aspx?c=A120419_132100_eko-doprava_neh

Taky bych doporucoval koupit special sveta motoru Diese, prave v prodeji. Dost dobre je tam rozvedeny clanek o emisich, Euru6 a spotrebach. Konstrukce aut jsou nyni delany na to aby prosly homologaci, vysly jim emise a "po me potopa". Fandove to asi maji doma.

Co se tyce vydrzi aut je pekna diskuze pod timto clankem: http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/rekordmanka-637731-km?page=1
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 13:25, RE: Ekologická hysterie
TccRS posted by:
No jo ale stav tachometru u ojenin nesmíte brát vážně!!!!!!!!! týden zpátky jsem prošel cca 15 bazarů(švagr sháněl přibližovadlo tak sem dělal konzultanta.)) a dá se řít že 95% aut je stočených. benzín nebo nafta je to jedno. Není problém najít auto s nájezdem 80tis. které ale podle roku výroby a stavu vypadá tak na 300tis. Uvedu příklad z vlastní zkušenosti který se týká firemní Fábie 1.4MPI co sem zmiňoval výše. Prodala se do jednoho nejmenovaného bazaru měla najeto 150tis. se serviskou. a v b...
Nemusíte mi říkat, jaká je realita, a proto neustále radím, nekupujte ojeté diesly! Ojetý benzín s nezjištěným stavem km je méně rizikový než stejně nedefinovatelný nájezd u ojeté nafty.
Čemu na tom kdo nerozumí fakt nechápu. Jednoznačně všichni píšete, že jsou tachometry přetočené, ale radíte kupovat naftu, že je výhodnější. Jsou to nesmysly, které si odporují!
Jak píše Muroň, pokud chcete mít podle některých ukazatelů dobrý pocit z úspory, není Vám pomoci. Znám také lidi, kteří kvůli koruně na benzínu podniknou 25 km jízdu. (utratí 75 Kč zbytečnou cestou, ale ušetří 50 Kč na benzínu = výsledek ztráta 25 Kč)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 13:36, Lobbing
Diesel se většině běžných lidí přestal ekonomicky vyplácet již v době, kdy se přestaly vyrábět spolehlivé naftové motory, tj. atmosferické Peugeoty, staré TDi a spol. Aktuální situace je zejména výsledkem lobbingu velkých evropských výrobců, kteří v minulosti začali mít problém s Japonskou konkurencí, která benzínové atmosféry uměla podstatně lépe, než většina evropských automobilek. V okamžiku kdy by došlo, k narovnání daňové zátěže na naftu i benzín a zároveň k narovnání emisních norem, tak by dieselový motory přestaly být v osobních automobilech konkurenceschopné. To by ovšem vedlo k bankrotům německých a zejména francouzských automobilek, což EU kde de facto vládne Sarkozy s Merkelovou nikdy nepřipustí. Výsledkem je tak to, že naše životní prostředí systematicky zamořují tuny sazí, jež prokazatelně obsahují nejenom karcinogeny, ale také velké množství mutagenů a dalších svinstev. Aby se od tohoto problému odlákala pozornost, tak se hraje divadlo se snižováním emisí CO2, který ale na rozdíl od pětimikronových sazí z nafťáků lidskému organizmu přímo neškodí. Kolik dieselových motorů najdete v osobních vozech v USA nebo v Japonsku? Proč to asi je? Mimochodem v USA byly provedeny docela rozsáhlé studie z nich vyšlo, že u dětí které dojíždějí do školy autobusem s dieselovým motorem, byl zaznamenán prokazatelně vyšší výskyt rakoviny, něž u těch co jezdí s benzínovým. U nás by to určitě dopadlo zcela neprůkazně a VW by se pouze trošku zvýšily náklady na sponozoring vědy a vzdělávání http://www.serconline.org/schoolbus/
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 13:42, není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
David V posted by:
Nemusíte mi říkat, jaká je realita, a proto neustále radím, nekupujte ojeté diesly! Ojetý benzín s nezjištěným stavem km je méně rizikový než stejně nedefinovatelný nájezd u ojeté nafty.
Čemu na tom kdo nerozumí fakt nechápu. Jednoznačně všichni píšete, že jsou tachometry přetočené, ale radíte kupovat naftu, že je výhodnější. Jsou to nesmysly, které si odporují!
Jak píše Muroň, pokud chcete mít podle některých ukazatelů dobrý pocit z úspory, není Vám pomoci. Znám také lidi, kteří kvůli koruně...
Jen si myslím že to nejde takto jednoduše rozdělit na benzíny a diesely. Co se týká spolehlivosti a ceny oprav tak klasické koncernové motory 1.9TDI (žádné PD) jsou téměŘ nezničitelné a najedou klidně 500tis a víc. VW 1.6 16v taky není špatná a klidně bych si auto s ní koupil. ALE třeba takový 1.5dCI nebo 1,6HDI (ročníky ca do2008) tak na to by mě nikdo neukecal zkrátka rencka citróna pažouta, ... radši v benzínu. A co se týká moderních benzínových turbomotorů myslí že tam se ceny a možnosti poruch vyrovnají commonrailům. U ojetiny prostě záleží na konkrétním voze - jak se povedl a hlavně jak se o něj starali předchozí majitelé.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 13:43, RE: graf 2
TOM posted by:
Jo tak to jo - něco takovýho jsem myslel. Tam máš ale rozdíl spotřeb 1,5 l ( 6,5 vs 8) což dělá nějakých 0,60 Kč/km, stejný propad hodnoty (souhlasím) a zvýšené náklady na opravu a údržbu naftáku ( z grafu nevím kolik, ale dle výsledného součtu to bude asi právě těch 0,60 Kč/km - no a to je otázka.....
Já to vidím takto - dnes u ojetin (cca 5-7 let) jsou ceny nafta vs benzín plus minus srovnány, tím pádem i propad hodnoty bude cca stejný, na palivu šetřím 0,60-1,2 Kč/km - podle třídy, způsobu p...
to je jednoduchý-kámoš koupil za kilo ojetý Mondeo 2.0TDCi. najeto 190k, stáří 7 let. se serviskou, ve stavu odpovídajícím kilometrům. bere to jako sázku do loterie. ročně najezdí 20-25k, tedy na hraně aby se mu vyplatil benzín. ale díky tomu že jezdí s těžkou nohou tak dvoulitr benzín by mu bral deset a víc. takhle se vejde do sedmi. má ho dva roky, cca 230k, říká že jestli ještě rok vydrží tak se potom může po.srat cokoli-hodí ho ze skály a je na svých, či spíše v plusu. zatím mění jen olej, gumy, filtry, žádná fatální závada ho zatím nepotkala. ale mohlo se mu stát že tři měsíce po koupi odejde dvojhmota, čerpadlo, vstřiky...a rázem je v tom za 60+. já bych takhle uvažovat nemohl, fungovat s vidinou že je reálná možnost fatální závady kdykoli a kdekoli by mě asi připravila o nervy. on na to říká že má asistenční služby v POVku, takže se domů dostane. to že jsem ho v zimě táhl k sobě do garáže aby rozmrzla nafta, to je jiná, ale má průběžně dvě tři auta takže obvykle jedno naskočí. já jsem méně dobrodružné povahy, radši připlatím za benzín, ale vždy dojedu a vždy nastartuju. a spím klidně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.04.2012 14:31, Chci ušetřit
- nebo lépe řečeno snížit náklady na provoz auta. Rozohdnu se jak staré auto, jak velké auto chci a jak výkonné auto chci a potom řeším jestli nafták nebo benzínák. Nafták bude brát o 2,5 litru méně, takže na palivu ušetřím 1 Kč/km. Diesel má trochu dražší běžný servis - o cca 0,10 Kč/km víc než benzín. Šetřím tedy 0,90 Kč/km. Přitom mi hrozí riziko drahé opravy (vstřiky, turbo). Ok-je to riziko jdu do toho- když to vydrží (což můžu ovlivnit výběrem modelu a konkrétního kusu a svým chováním), tak šetřím těch 0,90 Kč/km. Když ne, měl jsem pech a asi ušetřím mín, ve vyjímečném případě prodělám. To je riziko, které přijmu, když teda chci ušetřit - ne vždy se to povede, ale většinou ano.
respond
  1 2 3 4 ... 9


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.