0
back
 

diskuze k tématu: Vybíráme kombíky: Focus nebo Corolla?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, japonská vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.05.2010 07:12, rada
Tom: tak tohle sylším tedy poprvé
A pár Fordů jsem (včetně TDDI) měl
Takže když to shrneme:
dýzl jako ojetina je vždy obrovský risk, i když to může vyjít (o tom jsem se přesvědčoval pár let při nákupu aut s naftovým pohionem, mně to tedy vycházelo). Ale míra rizika tu je a není malá v podobě turba, pumpy, vstřikového agregátu. Těžší motor=větší opotřebené přední nápravy a brzd.
Benzínatmosfericky plněný - malá míra rizika, ale něco tu je také, jako vždyx (minimálně u některých motorů spotřeba oleje, pak zapalovací cívky či integrované zapalovací moduly, stejně jako u dýzlů dbát na rozvody), ale díky koncepci motor benzínový trpí méně a většinu je méně poruchový, totéž latí o přední nápravě, neb benzinový motor je lehčí.
Když s nad tím vším zamyslím, tak pánovi jde o kombi, jak píše v dotazu. A jako alternativu dal benzíny Focus (1,6i) a Corollu (asi 1,8). A co třebas tedy naše Oktávka s 1,6 75kW? Když chce kombi, tak tady ho má a v objmeu mu máloco může konkurovat. Koroze o Okty nehrozí, opraví to kdekdo s HorníDolní v kůlně, dílů mraky a spolehlivost je dobrá. A ... ehm, přeci jen, i zpracování Okty je protu Fokusu někde jinde. Fokus je dost dílnesky odfláknutej.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.05.2010 10:24, rada
podle zebříčku ADAC se při nákupu auta neřiďte, je to obyčejná statistika poruch u německé STK. Každý ví co kontrolují: pouze EMISE, PRŮSAK OLEJE, BRZDY, SVĚTLA, ŘIZENÍ a šmitec. Ostatní poruchy, které jsou mnohem finančně náročnější, než nějaké zvlněné brzdové kotouče tato statistika nepostihuje. Např: vadná klima, nestahující , nebo stále stažené okénka, vadná geometri přední a zadní nápravy, výrobní vady motorů a pod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.05.2010 20:21, rada
Corollu, spolehlivé auto, výborné motory, doporučuji buď 1.4D4D a nebo 1.6VVT-i, rozhodně ne 1.4VVT-i je to slabé, 2.0D-4D zbytečné... ale asi nejvýkonější! Podle nájezdu kilometrů a stáří, ideálně bych volil 1.6VVT-i, doporučuji si najít auto se servisní knížkou, nekupovat dovoz ze zahraničí, najít si něco u aut. dealera Toyoty, viz www.toyota.cz sekce ojeté vozy, pro rozhodnutí doporučuji se projet v obouch a bude jasno, 5ti letý Ford nemá šanci, bude vrzat a spolehlivost je Toyotě na hony vzdálená!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.05.2010 09:57, Cena
Za jakou cenu by měl být vůz?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.05.2010 10:40, RE: Cena
zeneva posted by:
Za jakou cenu by měl být vůz?
Za každou cenu
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.05.2010 11:05, Tekuté paliva
No já hlavně doufám, že už si nikdy nebudu muset koupit auto s motorem na tekuté paliva.
... poté, co jsem se přesvědčil, že čím modernější motor, tím choulostivější, línější a svázanější EKO limity.

No ale to zájemce o Focuse nebo Corolu asi nezajímá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.05.2010 12:34, RE: Tekuté paliva
Riccardo posted by:
No já hlavně doufám, že už si nikdy nebudu muset koupit auto s motorem na tekuté paliva.
... poté, co jsem se přesvědčil, že čím modernější motor, tím choulostivější, línější a svázanější EKO limity.

No ale to zájemce o Focuse nebo Corolu asi nezajímá.
Můžete klidně jezdit na tuhá paliva. Parní stroj sežere skoro všechno. Stačí připřáhnout tendr s uhlím a spolujezdec může přikládat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.05.2010 12:42, RE: Tekuté paliva
Honza42 posted by:
Můžete klidně jezdit na tuhá paliva. Parní stroj sežere skoro všechno. Stačí připřáhnout tendr s uhlím a spolujezdec může přikládat.
Dřevoplyn je přecejen o něco modernější.... a palivem je kvalitní bukové dříví.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 08.05.2010 09:49, vzor spolehlivosti
něco málo k opěvované spolehlivosti coroll: mám corollu 1,4 r.v.2000-nyní najeto 121000km,spotřebu oleje mohu potvrdit-cca0.5l/1000km; odolný řetez není zas tak odolný, v 96000km mi ho měnili (když byl motor studený, bylo slyšet cvakání a auto cukalo)-cca 15000 kč v aut.servisu; v převodovce chrastí -dle servisu špatné ložisko, oprava cca 20000kč, už to dělá 2 roky a nijak se to nezhoršuje, tak to neřesim; už 2x jsem měnil motorky v centrálu; jinak nic; jezdim cca za 7,5 (převaha město).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.05.2010 13:25, RE: vzor spolehlivosti
ussama posted by:
něco málo k opěvované spolehlivosti coroll: mám corollu 1,4 r.v.2000-nyní najeto 121000km,spotřebu oleje mohu potvrdit-cca0.5l/1000km; odolný řetez není zas tak odolný, v 96000km mi ho měnili (když byl motor studený, bylo slyšet cvakání a auto cukalo)-cca 15000 kč v aut.servisu; v převodovce chrastí -dle servisu špatné ložisko, oprava cca 20000kč, už to dělá 2 roky a nijak se to nezhoršuje, tak to neřesim; už 2x jsem měnil motorky v centrálu; jinak nic; jezdim cca za 7,5 (převaha město).
To, ze je jeden vuz poruchovy nic neznamena, statistiku z toho delat nelze, coz potvrdi dalsi miliiony spokojenych uzivatelu coroll, mezi ktere patrim taky ja. Vase problemy jou samozrejme nemile a mrzi me, ze si nemuzete vychutnat typicky bezporuchovy provoz sveho auta. Jinak ja mam corollu 1.6, r.v. 1999 a co se spotreby oleje tyce, tak asi 0,7 litru na 10 000 km (pravda je to jeste starsi motor (4A-FE) bez technologie VVTi) a spotreba v lete 5,5 a v zime 6 (mestu se snazim vyhybat a jsem defenzivni jezdec). Motor je velice tichy a pri dalnicnich 120 panuje uvnitr opravdu klid (pokud zrovna nejedete po schodech z Brna do Prahy). K dotazu tazatele, dle meho urcite neudela chybu, kdyz bude vybirat mezi focusem a corollou, ja bych urcite zvolil japonce, navzdory (podle nekterych) pochybnemu dizajnu a prilisne konzervativnosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.05.2010 14:20, Hechápu
Proč jsou přiloženy fotky první generace Focusu, když je dotaz směřovaný na druhou?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.05.2010 06:58, RE: Hechápu
Koloss posted by:
Proč jsou přiloženy fotky první generace Focusu, když je dotaz směřovaný na druhou?
Taky nechápu,navíc tazatel chce mít najeto jen 50000km,to bude muset koukat po ročním,max dvouletém voze.Aby se v zahraničí nedivil kolik bude tak lehce ojetý vůz stát.Jsou tam teď dražší než u nás.Dokonce nedávno měl Ford v ČR akci ve které nabízel benzinový C-Max nový za pouhých 270000kč bez dph o tom se může Němcům jenom zdát.Tak přeji hodně štěstí.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.