0
back
 

diskuze k tématu: Toyota Avensis 1.8 VVTI a zkušenosti majitele

category of topic classification: japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 06:53, zase jednou recenze
Dozvěděl jsem se všechno možné, včetně abnormálních rozměrů majitele, ale o vlastním autě nic moc. Že toyoty jsou (možná spíše byly) spolehlivé je známý fakt - o tom recenzi psát netřeba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 08:47, RE: zase jednou recenze
Pavlik posted by:
Dozvěděl jsem se všechno možné, včetně abnormálních rozměrů majitele, ale o vlastním autě nic moc. Že toyoty jsou (možná spíše byly) spolehlivé je známý fakt - o tom recenzi psát netřeba.
25 tis za rok je málo na to mít naftu ?? hmmm..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 09:19, RE: zase jednou recenze
filip.havlikFB posted by:
25 tis za rok je málo na to mít naftu ?? hmmm..
jak se zdá, přestože téma nákladů na provoz (celkové náklady na km) respektive výhodnosti naftového motoru zde byly v posledním týdnu hned dva články, nestačilo to. Pro některé je nafta ten největší vynález na světě (hned po krájeným chlebu).
Pane Havlíku ano. I 25 tis. km nájezd ročně může (nemusí - může) být málo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 09:46, spotřeba oleje
Škoda, že autor nenapsal nic na téma: motory vvti a spotřeba oleje. To by mě hodně zajímalo. Několikrát jsem četl, že některé motory vvti mají/měly nehoráznou spotřebu oleje (asi záleži na zdvih. objem a roku výroby motoru). Nemá s tím někdo bližší zkušenosti, kterých motorů konkrétně se to týká?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 10:14, RE: zase jednou recenze
free78 posted by:
jak se zdá, přestože téma nákladů na provoz (celkové náklady na km) respektive výhodnosti naftového motoru zde byly v posledním týdnu hned dva články, nestačilo to. Pro některé je nafta ten největší vynález na světě (hned po krájeným chlebu).
Pane Havlíku ano. I 25 tis. km nájezd ročně může (nemusí - může) být málo.
Podle mě jde také o to jak dlouho hodlá majitel vůz provozovat, pokud je to déle skutčně by se mohla nafta vyplatit.........jinak k těm brzdám, mé auto mě také naučilo používat brzdy co nejméně, nyní nutná výměna, rezaví.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 11:35, RE: zase jednou recenze
Ondří posted by:
Podle mě jde také o to jak dlouho hodlá majitel vůz provozovat, pokud je to déle skutčně by se mohla nafta vyplatit.........jinak k těm brzdám, mé auto mě také naučilo používat brzdy co nejméně, nyní nutná výměna, rezaví.
Pokud má se 130-ti koňovým motorem spotřebu 6,9 l/100, tak nemá cenu volit ve všech směrech horší pohon jen, aby ušetřil necelý litr paliva. A zrovna se mi hodí 2 dny stará informace o tom, že jeden vstřikovač na Avensise (je to od servisáka, který ho zrovna opravuje a vstřiky musí vyměnit všechny) stojí nějakých 15 tisíc a zatím se nedělají ani repasy ani druhovýroba. Výměna 4 vstřikovačů 60 tisíc bez práce - rentabilní vzdálenost s litrovým rozdílem spotřeb 40 tkm/1 vstřikovač.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 11:40, RE: spotřeba oleje
A4 posted by:
Škoda, že autor nenapsal nic na téma: motory vvti a spotřeba oleje. To by mě hodně zajímalo. Několikrát jsem četl, že některé motory vvti mají/měly nehoráznou spotřebu oleje (asi záleži na zdvih. objem a roku výroby motoru). Nemá s tím někdo bližší zkušenosti, kterých motorů konkrétně se to týká?
O tom jsem taky slyšel, ale nic vyloženě konkrétního. Jen že 1oleje /1000 km je zcela běžná spotřeba, nicméně u BMW to údajně taky není neobvyklé. Jeden známý mi teď povídal historku o svém movitějším známém s BMW X6 s motorem 4.4, který doléval litr oleje když jel z Brna do Prahy. Reklamoval to a v Rakousku (u nás neměl odvahu) mu vyměnili celý motor. Přijde mi to jako hardcore, když u BMW musí v rámci záruky měnit motor - jakou pak sakra mají výstupní kontrolu, když tohle projde až na montáž.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 12:48, RE: spotřeba oleje
A4 posted by:
Škoda, že autor nenapsal nic na téma: motory vvti a spotřeba oleje. To by mě hodně zajímalo. Několikrát jsem četl, že některé motory vvti mají/měly nehoráznou spotřebu oleje (asi záleži na zdvih. objem a roku výroby motoru). Nemá s tím někdo bližší zkušenosti, kterých motorů konkrétně se to týká?
Nemůžu mluvit za Toyotu, ale Mazda 6 2.0 benzin má taky proměnné časování ventilů a dolévám půl litru na 5000 km. Jen pro info: r.v.2006, najete 115 tis.km, výkon 148ps.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:04, RE: zase jednou recenze
David V posted by:
Pokud má se 130-ti koňovým motorem spotřebu 6,9 l/100, tak nemá cenu volit ve všech směrech horší pohon jen, aby ušetřil necelý litr paliva. A zrovna se mi hodí 2 dny stará informace o tom, že jeden vstřikovač na Avensise (je to od servisáka, který ho zrovna opravuje a vstřiky musí vyměnit všechny) stojí nějakých 15 tisíc a zatím se nedělají ani repasy ani druhovýroba. Výměna 4 vstřikovačů 60 tisíc bez práce - rentabilní vzdálenost s litrovým rozdílem spotřeb 40 tkm/1 vstřikovač.
Jenže hlas našich hospod říká, že tédéíčko se nikdy nekazí, jede jako z praku a nic nežere.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:17, RE: zase jednou recenze
David V posted by:
Pokud má se 130-ti koňovým motorem spotřebu 6,9 l/100, tak nemá cenu volit ve všech směrech horší pohon jen, aby ušetřil necelý litr paliva. A zrovna se mi hodí 2 dny stará informace o tom, že jeden vstřikovač na Avensise (je to od servisáka, který ho zrovna opravuje a vstřiky musí vyměnit všechny) stojí nějakých 15 tisíc a zatím se nedělají ani repasy ani druhovýroba. Výměna 4 vstřikovačů 60 tisíc bez práce - rentabilní vzdálenost s litrovým rozdílem spotřeb 40 tkm/1 vstřikovač.
přecejenom mne napadla jedna varianta, kdy se diesel vyplatí významným způsobem dříve, než jak to vychází dle výpočtů rentability.
To řešení se jmenuje kradená nafta. Jak známo, z cizího krev neteče, tak když se člověk k takové naftě dostane...
Osobně znám člověka co nakupupuje naftu z bagru po 15,- Kč za litr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:22, RE: zase jednou recenze
free78 posted by:
Jenže hlas našich hospod říká, že tédéíčko se nikdy nekazí, jede jako z praku a nic nežere.
Hlas hospod je vůči věcným argumentům inertní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:23, RE: zase jednou recenze
free78 posted by:
přecejenom mne napadla jedna varianta, kdy se diesel vyplatí významným způsobem dříve, než jak to vychází dle výpočtů rentability.
To řešení se jmenuje kradená nafta. Jak známo, z cizího krev neteče, tak když se člověk k takové naftě dostane...
Osobně znám člověka co nakupupuje naftu z bagru po 15,- Kč za litr.
Osobně znám člověka co ji prodává, ale za kolik nevím bo mám benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 13:44, RE: spotřeba oleje
David V posted by:
O tom jsem taky slyšel, ale nic vyloženě konkrétního. Jen že 1oleje /1000 km je zcela běžná spotřeba, nicméně u BMW to údajně taky není neobvyklé. Jeden známý mi teď povídal historku o svém movitějším známém s BMW X6 s motorem 4.4, který doléval litr oleje když jel z Brna do Prahy. Reklamoval to a v Rakousku (u nás neměl odvahu) mu vyměnili celý motor. Přijde mi to jako hardcore, když u BMW musí v rámci záruky měnit motor - jakou pak sakra mají výstupní kontrolu, když tohle projde až na montáž.
Výstupní kontrola zřejmě počítá s ppstí, že ten člověk měl před tímto 2,0 TDI PD, a tudíž mu to přijde normální...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 15:18, RE: spotřeba oleje
David V posted by:
O tom jsem taky slyšel, ale nic vyloženě konkrétního. Jen že 1oleje /1000 km je zcela běžná spotřeba, nicméně u BMW to údajně taky není neobvyklé. Jeden známý mi teď povídal historku o svém movitějším známém s BMW X6 s motorem 4.4, který doléval litr oleje když jel z Brna do Prahy. Reklamoval to a v Rakousku (u nás neměl odvahu) mu vyměnili celý motor. Přijde mi to jako hardcore, když u BMW musí v rámci záruky měnit motor - jakou pak sakra mají výstupní kontrolu, když tohle projde až na montáž.
Polepším se co se týče spotřeby oleje u Toyot mnou provozovaných
Carina 1,8, od výměny do výměny (15.000 km) cca 0,5l(polosyntetika)
Yaris 1wti, spotřeba oleje nulová(5W30)
Avensis 1,8wti r.v. 2007, spotřeba oleje nulová(5W30)
Avensis 1,6wti r.v. 2000, spotřeba oleje 1litr/1000 km(plná syntetika) - byl to šok, takže jsem to řešil polosyntetikou a spotřeba klesla cca na 1 litr/3000 km. Bylo o tom hodně napsáno, že první motory 1,6 a 1,8 wti brali olej v důsledku špatné ovality pístů. Dostal jsem informaci v Toyotě, že tento problém řeší výměnou polobloku do stáří auta 7 let. Bohužel při koupi můj Avensis měl 7,5 roku a předchozí majitel to neřešil. Jinak záměrem mé recenze nebyla konfrontace nafty versus benzín, jenom jsem chtěl národu sdělit, že i při velikosti Avensisu se dá jezdit za solidní spořebu. V letních měsících pokud moc neběží klima se dá jezdit i za 6,5l/100km a podotýkám, že nejsem brzda provozu. Právě naopak, nemám rád auto pěd sebou, protože mám svůj jízdní režim, který mi sedí, což přispívá také k nižší spotřebě. Nevím, zda jsem to psal v článku, ale podnikám a mám málo času(jako každý z nás) takže jízda na spotřebu je mi cizí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 15:29, RE: spotřeba oleje
Pepe posted by:
Výstupní kontrola zřejmě počítá s ppstí, že ten člověk měl před tímto 2,0 TDI PD, a tudíž mu to přijde normální...
A proč já mám 2,0 TDi PD a přitom mezi výměnou oleje jsem nikdy nic nedolil? A to jsem měl donedávna longlife, takže 30 tis. km. Pane, běžte s tou latinou někam.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 16:40, RE: spotřeba oleje
rojack posted by:
A proč já mám 2,0 TDi PD a přitom mezi výměnou oleje jsem nikdy nic nedolil? A to jsem měl donedávna longlife, takže 30 tis. km. Pane, běžte s tou latinou někam.
ono je rozdíl nalít pět a vylít tři, nedolívá se, to je fakt
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 17:28, RE: zase jednou recenze
free78 posted by:
přecejenom mne napadla jedna varianta, kdy se diesel vyplatí významným způsobem dříve, než jak to vychází dle výpočtů rentability.
To řešení se jmenuje kradená nafta. Jak známo, z cizího krev neteče, tak když se člověk k takové naftě dostane...
Osobně znám člověka co nakupupuje naftu z bagru po 15,- Kč za litr.
Já bych to nenazval kradená nafta ale ušetřená nafta páč každej stroj má nějakej limit a ten se nesmí dlouhodobě překračovat ! A pokud šofér není prase a přemejšlí, tak ušetří a je to jeho plus. A v tomto případě se nafta u ojetého auta vyplácí hned ! Baví mě číst že ne a ty keci kolem ale každej rozumnej člověk kterej si ojetej diesel kupuje ma zajištěnej zdroj !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 17:34, Japonci obecně
Souhlasím s tvrzením, že Toyota dělala vysoce spolehlivé vozy. Tak, jako je dělalo Subaru, Mazda i Suzuki.
proč píš v minulém čase? No protože to mohu srovnat.
Vlastním 2 vozy SUbaru - r.v. 2006 a 2007. Jedno má 140.000km, druhé 80.000km.
Když pominu fakt, že japonští konstruktéři vsadili na špatnou kartu a použili 2hm. setrvačník Valeo, který odchází u všech vozů jím vybaveným dřívě či pozdějí A a to stejné u jiných značek s tímto výdobytkem techniky) - tedy v rozmezí 70-100.000km, tyto vozy nepotřebují mimo běžného servisu nic.
Aspoň tedy v mém případě. Nějaké tyčky či kuláky nepovažuji za vadu, ale za daň nšeho denně rozkrádaného zbytku státu. Už se krade i ten asfalt a silnice vypadají tak, jak vypadají.

Bohužel o takové spolehlivosti už nemluví majitelé ročníků 2010 a výše. Všude zasáhly cost cutting, nejen u DasAuto či Fordů či Pežotů.

Bohužel kvalitní auta skončila někdy v počátku tohoto milénia doba takto postavených aut se již nikdy nevrátí. A když, tak v nezaplatitelných cenách.

To, že zmíněný Avensis jezdí hez poruch, není nijak mimořádná věc, ale obecný výsledek pracovních činností, kdy se používaly kvalitní nečínské materiály )ložiska, oceli, celé komponenty), nástřik a ochrana kastle proti korozi neměl současným 100 mikronů, ale 300 mikronů, kde mohlo být ložisko s půrměrem 60, je ložisko s průměrem 60 a ne jako dnes, že i 40 mm je moc. To jen jako příměr. Japonci prostě začali šetřit později, než Avropa a halvně USA? kde auta jsou vyloženě co do kvality špatná.

Spotřeba oleje: moje auta neberou olej vůbec. Když víme, že motory Subaru jsou na spotřebu a druh oleje opbzvláště citlivé,tak to hlídáme. OVŠEM! je třeba říci, že jej nežerou při normáoní jízdě - 50/90. Jakmile u 3litru začnu uvolňovat endorfiny, tak spotřeba nejen benzínu, ale i oleje letí nahoru a tak je zcela běžné, že po 500km "ostréů jízdy na trase Šumperk-Mělník a zpět dolévám i 1/2 litru oleje = 1l/1000km. Doleju a dalších 3 nádrže jezdím katolicky- a nedolévám nic. proto bych se nad 1l na 1000km vůbec nepozastavoval, spíše bych to bral jako vlastnost a dbal na pravidelná měření hladiny - nedostatek oleje by se mohl krutě prodražit ( a řada majitelů Subaru to už zažila).

Nafta vs. benzín? Můj názor je, že nové auto na firmu a na cizí lízing ano - pak mi to je vše jedno. Jako rodinné auto a kor ojeté - NIKDY. Stař´čí jedna banalita, jako repase turba - ne zrovna nové a veškeré úspory se rpzplynou jak pára nad hrncem. Ono totiž doby, kdy se spotřeba benzínu srovnávala s motory 1,9TDI 66kW od koncernu už jaksi pominula dnešní moderní CR s objemem kolem 2 litrů si vesele řeknou o 7/100 a ani se moc nesvezete.

A v tomto okamžiku radši benzín, který je chtěj nechtěj servisně o dost levnější. Kdyby stála nafta o 5-10Kč méně, smysl to má. Ale při ceně nafty stejné, ne li vyšší, než ceny benzínu to nemá pro rodinua nějakých 25.000km/rok cenu. Jestli projedu o 3000Kč víc, tak to je daň za klidnější spaní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 18:28, RE: spotřeba oleje
valcav posted by:
Polepším se co se týče spotřeby oleje u Toyot mnou provozovaných
Carina 1,8, od výměny do výměny (15.000 km) cca 0,5l(polosyntetika)
Yaris 1wti, spotřeba oleje nulová(5W30)
Avensis 1,8wti r.v. 2007, spotřeba oleje nulová(5W30)
Avensis 1,6wti r.v. 2000, spotřeba oleje 1litr/1000 km(plná syntetika) - byl to šok, takže jsem to řešil polosyntetikou a spotřeba klesla cca na 1 litr/3000 km. Bylo o tom hodně napsáno, že první motory 1,6 a 1,8 wti brali olej v důsledku špatné ovality pístů. Dostal ...
Kdysi jsem měl tenhle avensis taky v hledáčku, ale chtěl jsem silnější motor. Jenže jak 2.0 tak i 2,4 jsou přímovstřiky, navíc 2,4 pouze ve spojení s automatem, který prej dost ubírá na dynamice... škoda
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 28.03.2012 18:33, RE: zase jednou recenze
hogofogo posted by:
Já bych to nenazval kradená nafta ale ušetřená nafta páč každej stroj má nějakej limit a ten se nesmí dlouhodobě překračovat ! A pokud šofér není prase a přemejšlí, tak ušetří a je to jeho plus. A v tomto případě se nafta u ojetého auta vyplácí hned ! Baví mě číst že ne a ty keci kolem ale každej rozumnej člověk kterej si ojetej diesel kupuje ma zajištěnej zdroj !
Nemyslím, že je tolik bagristů, řidičů lokomotiv a popelářů, kolik se kupuje naftových aut. Znám mnoho majitelů nafťáků a ani jeden nemá levný zdroj nafty, ale je odkázán na sítě čerpacích stanic.
Apropos také se neříká krade, ale přemisťuje - tolik ke správné terminologii, kdy ovšem fakt využití něčeho, co mi nepatří zůstává stejný, ať se to nazve jakkoliv.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.