0
back
 

diskuze k tématu: Suzuki Swift - úspora za každou cenu?

category of topic classification: poradna, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 21:01, Miloš
Swift je srdeční záležitost.Mám během 15let už páteho včetně cabrio a nedám na ně dopustit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 21:32, RE: Miloš
anonym posted by:
Swift je srdeční záležitost.Mám během 15let už páteho včetně cabrio a nedám na ně dopustit
taky si myslim, ja ty auta proste mam rad....autor asi jezdi v shnilym facku popr feliciii
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 22:00, Geo Metro
Mel jsem Geo Metro z USA, coz je variace na Suzuki Swift. melo ABS, 1 airbag, automat, klimatizaci, servorizeni a bylo to kabrio. Bohuzel v kombinaci s ne uplne vykonnym trivalcem, ale jezdilo fajn, bylo to docela o poteseni z jizdy. Jako asi kazdy jsem prosel Favoritem a pohodli jizdy je uplne o necem jinem, Geo Metro bylo skutecne o poznani pratelstejsi. O tlousce plechu nevim, ale nehnilo a jezdilo fajn, autorova recenza je trochu zbytecne kruta. Ale asi nikdy Swiftem nejezdil, tak sebral par zkusenosti kolem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 22:13, RE: autor je vůl
anonym posted by:
nezlobte se na mě, ale takhle neobjektivně hodnotit, už z vašich slov "viděl jsem" jste opravdu koukal jen na obrazky. Souhlas s tím, že swift je skořápka, ale srovnávat to s favoritem. U mě jste skončil, jste chuj... měl jsem swifta 1.3 GS, 50 kW rv ´93, takové sedačky a kvalitní motor nemá hodně dnešních miniaut, do města to je super auto, taková malá štika. Rozhodně bych ho preferoval před felicií, nevím co máte s těmi náhradními díly, ale za čtyři roky jsem měnil kromě provozních náplní pou...
Vaše reakce mne opravdu pobavila, pane Tomáši... Jak si představujete objektivní recenzi? Tak,že napíšu že Swift je nejlepší auto na světě, abych se Vám náhodou zavděčil? O Swiftu toho vím dost, možná až příliš na to, abych se tady nemusel před Vámi obhajovat... Myslím, že nemáte kontakt s realitou. Zvedněte se od klávesnice, a běžte si vyzkoušet litrový Swift z roku 95, nejlépe v ceně kolem pětadvaceti tisíc... Pak napiště...

V roce 2004 jsem prodal jednomu pánovi, co má ve Valašské Polance nějakou autodílnu, jednoho podobného krasavce, o kterém tazatel uvažuje. Třídveřový hatchback 1,3 GL z roku 1993. Za pár korun. To auto mělo takovou korozi, že bylo prakticky neopravitelné.
Viděl jsem to auto odstrojené, strávil jsem nad ním s autoklempíři dostatek času k tomu, abych na něm znal doslova doslova každý šroubek.
A že to auto srovnávám s Favoritem? A s čím jej mám srovnávat, doufám že nestavíte Swift na úroveň S Klasse? Favorit, má mnohem tužší a robustnější konstrukci jako takovou, a to ani nesrovnávám prostornost. Elektrická okénka nebo příplatková klimatizace u Swiftu mě zase tak moc neberou, zvlášť když vím, co se pod tou nablýskanou „parádou“ skrývá...
Objektivita redaktora dle představ některých diskutujících spočívá v tom , že v článku si přečtou to, co chtějí sami slyšet...

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 22:32, RE: Geo Metro
anonym posted by:
Mel jsem Geo Metro z USA, coz je variace na Suzuki Swift. melo ABS, 1 airbag, automat, klimatizaci, servorizeni a bylo to kabrio. Bohuzel v kombinaci s ne uplne vykonnym trivalcem, ale jezdilo fajn, bylo to docela o poteseni z jizdy. Jako asi kazdy jsem prosel Favoritem a pohodli jizdy je uplne o necem jinem, Geo Metro bylo skutecne o poznani pratelstejsi. O tlousce plechu nevim, ale nehnilo a jezdilo fajn, autorova recenza je trochu zbytecne kruta. Ale asi nikdy Swiftem nejezdil, tak sebral par zkusenosti kolem...
Kdybych, jak píšete, sebral jen pár zkušeností kolem- tak byste si mohl přečíst pouze to, jak je to vynikající a úsporné auto, které je za tu cenu to nejlepší co můžete sehnat. A jaké že má skvělé umístění v žebříčcích spolehlivosti... Ke škodě Swiftu jsem ale vycházel spíše ze svých reálných zjištění...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 23:15, RE: Swift je srot!!!
anonym posted by:
Tohle auto jsem měl ve spárech, ale jmenovalo se Subaru. 4x4 s třináctistovkou a bylo to moc pěkné svezení. Ale to asi není to auto, o které má pan kolega zájem, že, Vypadalo stejně.
ne, to je něco jiného, Subaru Justy, sesterský model....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.01.2008 23:23, RE: Geo Metro
anonym posted by:
Mel jsem Geo Metro z USA, coz je variace na Suzuki Swift. melo ABS, 1 airbag, automat, klimatizaci, servorizeni a bylo to kabrio. Bohuzel v kombinaci s ne uplne vykonnym trivalcem, ale jezdilo fajn, bylo to docela o poteseni z jizdy. Jako asi kazdy jsem prosel Favoritem a pohodli jizdy je uplne o necem jinem, Geo Metro bylo skutecne o poznani pratelstejsi. O tlousce plechu nevim, ale nehnilo a jezdilo fajn, autorova recenza je trochu zbytecne kruta. Ale asi nikdy Swiftem nejezdil, tak sebral par zkusenosti kolem...
Jezdil jsem Firefly 1L 10 let (Swift 1L 3 valec, centralni vstrik, manualni prevodovka.) Bylo to moje nejlepsi auto co jsem kdy uzil na dojizdeni do prace a na kratsi 300km cesty. Pri pohodlene jizde bez zbytecnych acceleraci my bralo 3.8 L na highway. Po meste nikdy pres 5 litru. Kdyz jsme navstivil Suzuki dealership a rikal ze jsem jiz na mem autu najezdil 400 000 km bez vazne opravy tak jsem byl 'uzemnen' ze mnoho lidi jiz najezdilo na tom samem motoru 1 milion km, ovsem prevazne na delsich tratich 300 az 500 km.
Neni divu ze pod tlakem velkych automobilek se toto auto prestalo delat. kam by prisel oil industry kdyby lide zacali jezdit v takovem uspornem aute jako odpoved na vysoke ceny benzinu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 07:23, RE: Geo Metro
M. Oborník posted by:
Kdybych, jak píšete, sebral jen pár zkušeností kolem- tak byste si mohl přečíst pouze to, jak je to vynikající a úsporné auto, které je za tu cenu to nejlepší co můžete sehnat. A jaké že má skvělé umístění v žebříčcích spolehlivosti... Ke škodě Swiftu jsem ale vycházel spíše ze svých reálných zjištění...
Milý pane Oborníku, se spoustou věcí s Vámi souhlasím, akorát zde vypadáte trochu jako Don Quichote. Protože když někomu argumentujete bezpečností, a on opáčí, že je to svižné auto, má to zrcátka v el. a občas i klima, tak je to opravdu boj s větrnými mlýny. Navíc nechat si nadávat do chuje (možná asi pisatel ani nezná ukr. překlad), je docela silné kafe. Ale holt sem občas vlezou i primitivové, s tím se nedá nic dělat. Hlavně se nenechte otrávit.... S favoritem je to ale trochu jinak, je sice postaven robustněji, ale je tak měkký, že ho ohnete kolem dopravní značky....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 11:10, souhlas
Ja mam na Swift podobny nazor jako autor clanku. Toto pisi na jeho podporu, protoze z mensiny co jsou proti se vyjadri temer vsichni ale ta vetsina co s clankem souhlasi se nevyjadruje. Swift je hrobka a s hmotnosti 700 či kolik kilo nemuze byt po 13-ti letech bezpecnejsi nez favorit ktery ma jiste vetsi hmotnost i o nektere ty vyztuhy navic. To je evidentni. Sedadla nesedadla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 11:16, RE: Geo Metro
M. Oborník posted by:
Kdybych, jak píšete, sebral jen pár zkušeností kolem- tak byste si mohl přečíst pouze to, jak je to vynikající a úsporné auto, které je za tu cenu to nejlepší co můžete sehnat. A jaké že má skvělé umístění v žebříčcích spolehlivosti... Ke škodě Swiftu jsem ale vycházel spíše ze svých reálných zjištění...
Vite, myslel jsem svuj nenapadny prispevek tak, ze mam osobni zkusenosti jak s Favoritem, tak s Geo Metro. Osobni zkusenosti, to je takove to jako ze s autem jezdite, pouzivate jej a casem, rekneme po roce provozu, si na nej vytvorite nazor a jiz vite, v cem je dobry a kde jej tlaci bota. Ale pri vsi ucte si nemyslim, ze byste mel se Swiftem vetsi zkusenosti nez pri navsteve autobazaru ci autoservisu. presto jsou Vase hodnoceni (pomerne nekompromisni) brana casti publika jako etalon. Coz pri spocasne siri automobilove produkce proste nelze.
Tak takhle jsem to myslel.
M.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 14:53, RE: souhlas
anonym posted by:
Ja mam na Swift podobny nazor jako autor clanku. Toto pisi na jeho podporu, protoze z mensiny co jsou proti se vyjadri temer vsichni ale ta vetsina co s clankem souhlasi se nevyjadruje. Swift je hrobka a s hmotnosti 700 či kolik kilo nemuze byt po 13-ti letech bezpecnejsi nez favorit ktery ma jiste vetsi hmotnost i o nektere ty vyztuhy navic. To je evidentni. Sedadla nesedadla.
Samozrejme, Swift neni bezpecne auto.Ale zamyslime si nad tim, v jakych autach lidi jezdili treba v 70ch letech, dokonce i na Zapade. V Nemecku nebo Franciji ten provoz nebyl o moc klidnejsi ani pomalejsi nez tedko u nas, pritom ani tehdejsi lepsi auta nedostaly by v dnesnich crashtestech vice nez jednu hvezdicku... Spise nez o auto jse o ridice, blb, milujici tak zvanou "sportovni jizdu" muze se zabit i v Sklasse
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 15:08, RE: souhlas
anonym posted by:
Samozrejme, Swift neni bezpecne auto.Ale zamyslime si nad tim, v jakych autach lidi jezdili treba v 70ch letech, dokonce i na Zapade. V Nemecku nebo Franciji ten provoz nebyl o moc klidnejsi ani pomalejsi nez tedko u nas, pritom ani tehdejsi lepsi auta nedostaly by v dnesnich crashtestech vice nez jednu hvezdicku... Spise nez o auto jse o ridice, blb, milujici tak zvanou "sportovni jizdu" muze se zabit i v Sklasse
Musím reagovat na váš příspěvek. Ano v minulosti lidé používali auta, jejichž bezpečnost byla k poměru k těm dnešním nijaká. Problém je ten, že tenkrát byla taková auta až výjimky všechna. Jakkoliv vypadají i staré luxusní vozy robustně, pod jejich kabátem se mnohdy skrývají pouze tenké nosníky a málo vyztužené prahy. I tehdejší luxusní třída byla stavěná tak, aby splnila předpis podle EHK číslo 12, což byl náraz kolmo přídí na pevnou bariéru v rychlosti 30 mil za hodinu, to je pouhých 48 km/h. Nárazová energie bohužel roste s druhou mocninou rychlosti a tudíž když se později zvýšila nárazová rychlost na 35 mil, což je 56 km/h, musela deformační zóna auta zmařit energii zvýšenou o více než 30 procent, což opravdu není málo. A představte si, když třeba dnes do takového swiftu narazí třeba Audi Q7, BMW X5, či VW Touareg. I kdyby tato auta jela pouze malou rychlostí, třeba 40 km/h, tak věřte, že ze swiftu nezbyde vůbec nic a nějaký airbag je úplně k ničemu. Ano je to vlivem rozdílné hmotnosti dvou srážejících se aut, ale nezanedbatelný vliv na to má rovněž subtilní konstrukce skeletu Suzuki. Kdyby třeba místo tohoto swiftu byla účastníkem srážky jeho nová generace, výsledek by dopadl neporovnatelně lépe. I nový swift je malý a proti Touaregu lehký, avšek tuhost jeho karosérie a dimenzace nosníků a výztuh je oproti předchůdci (recenzovanému) mnohonásobně vyšší. Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 15:20, RE: souhlas
anonym posted by:
Musím reagovat na váš příspěvek. Ano v minulosti lidé používali auta, jejichž bezpečnost byla k poměru k těm dnešním nijaká. Problém je ten, že tenkrát byla taková auta až výjimky všechna. Jakkoliv vypadají i staré luxusní vozy robustně, pod jejich kabátem se mnohdy skrývají pouze tenké nosníky a málo vyztužené prahy. I tehdejší luxusní třída byla stavěná tak, aby splnila předpis podle EHK číslo 12, což byl náraz kolmo přídí na pevnou bariéru v rychlosti 30 mil za hodinu, to je pouhých 48 km/h. ...
Ano, pane Dusile, po srazce s Touaregem ze Swiftu nezbyde nic. Stejne po srazce s kamionem nezbyde nic z Touaregu. To uz je osud. Hlavne, aby pan ridic nenapalil do neceho vlastni vinou. Znam osobne cloveka, co se zabil v Mercedesu W210... Bohuzel... Ikdyz osobne jezdim Volvem 850 a Swift bych nikdy nekooupil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 15:57, RE: souhlas
anonym posted by:
Ano, pane Dusile, po srazce s Touaregem ze Swiftu nezbyde nic. Stejne po srazce s kamionem nezbyde nic z Touaregu. To uz je osud. Hlavne, aby pan ridic nenapalil do neceho vlastni vinou. Znam osobne cloveka, co se zabil v Mercedesu W210... Bohuzel... Ikdyz osobne jezdim Volvem 850 a Swift bych nikdy nekooupil
Problém je, že zatímco kamiony jezdí většinou pomalu a defenzivně, tak řidiči Touaregů a jiných takto velkých SUV mnohdy naplno a bez zábran využívají svých stovek koní pod kapotou. Tím samozřejmě riziko srážky s jiným vozem vzrůstá. I ve W210 se zabít lze. Stačí jet na okresce třeba 200 km/h a poslat to čelně na vzrostlý dub... Tomáš Dusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 17:07, RE: souhlas
anonym posted by:
Ano, pane Dusile, po srazce s Touaregem ze Swiftu nezbyde nic. Stejne po srazce s kamionem nezbyde nic z Touaregu. To uz je osud. Hlavne, aby pan ridic nenapalil do neceho vlastni vinou. Znam osobne cloveka, co se zabil v Mercedesu W210... Bohuzel... Ikdyz osobne jezdim Volvem 850 a Swift bych nikdy nekooupil
Právě jde o to, že když jedeš ve Svišti, tak už nic menšího - lehčího (kromě Velorexu), potkat nemůžeš. Všichni nemůžou jezdit v Tatře s pískem, ale v bezpečném autě ano.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 18:20, RE: souhlas
Pepe posted by:
Právě jde o to, že když jedeš ve Svišti, tak už nic menšího - lehčího (kromě Velorexu), potkat nemůžeš. Všichni nemůžou jezdit v Tatře s pískem, ale v bezpečném autě ano.
Ovšem Swift je nebezpečný. Obzvlášť rychlý Swift GTI si muže koupit jen mladej magor. Nicméně především člověk musí bezpečně řídit. Superbezpečne auto bohužel zatím kazdej mít nemůže, je to otázka peněz, ale dodržovat předpisy nikdo nikomu nebraní. V Americe, kde překročeni povolené rychlosti se trestá až odnětím svobody na silnicích umírá v přepočtu na množství aut mnohem mené lidi než v Čechách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 18:28, RE: souhlas
anonym posted by:
Problém je, že zatímco kamiony jezdí většinou pomalu a defenzivně, tak řidiči Touaregů a jiných takto velkých SUV mnohdy naplno a bez zábran využívají svých stovek koní pod kapotou. Tím samozřejmě riziko srážky s jiným vozem vzrůstá. I ve W210 se zabít lze. Stačí jet na okresce třeba 200 km/h a poslat to čelně na vzrostlý dub... Tomáš Dusil.
zabít se v w210 není žádný problém, je třeba mít w140 ...tak rychlost 200km/h v okamžiku nárazu už je v praxi moc, do těch 150km/h bych to viděl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 21:58, bývalý uživatel nového Swiftu 1.0
Jestliže si někdo jde s 25000 pro auto, vyžaduje to od něj jistou dávku sportovního ducha a ochotu vystavit své tělo nějakému riziku. Také jsem takové věci kdysi dělal. Swift je vozítko, na které reagujeme buď pohrdlivým mávnutím ruky nebo projevem ochranitelského reflexu nad něčím malým a handicapovaným. Vzhledem k tomu, že jsem byl přes 3 roky majitelem nového Swiftu 1.0 r.v. 2001, patřím asi spíš do té druhé skupiny. Najezdil jsem s ním 130tis. kilometrů, byl se mnou 6x v holandském Utrechtu, několikrát v Itálii a Chorvatsku. Krom toho jsem s ním jezdil téměř každý den na firmě. Myslím, že by Japonci koukali, na co jsem ten jejich vynález zneužíval. Spotřeba 4.5L po městě, 5.3L ve 130 na dálnici. Za celou dobu žádná závada, pouze olej a slovy dvě žárovky. Co se týče bezpečnosti, přiznám se, že jsem se často ve skořepině 700kg Swiftu bál. Poté, co jsem zažil kultovní setkání s Tatrou písku v podobě Liazky bez písku a to z boku, když mi nedala přednost na hlavní, jsem se bál už jen spadlých letadel a opravdu hodně velkých kamionů. Suzuki bylo sice do rohlíku, ale statečně připravilo Liaz o přední nárazník (kdo zná tu traverzu, jistě umí ocenit). Favorit jsem též považoval proti svému stroji za pevnost, ale s ním bych tu asi už nebyl. Bezpečnost auta se zřejmě nedá posuzovat jen podle tloušťky dveří nebo toho, jestli umím rukama rozcupovat přední blatník. Takový Renault má těch hvězd celkem dost, ale blatníky se dají i rozkousat, jsou totiž z plastu. Potom, co mi Swiftíka narovnali, jsem s ním najezdil ještě dost. Samozřejmě nevím, jak bude jezdit po 15-ti letech, ale pro mě to bylo nejhouževnatější a nejspolehlivější auto, co jsem zatím měl. Pánovi, co má 25000 přeji, aby místo chybějících airbagů a odkorodované oceli dával více majzla při jízdě a svého autodědečka měl rád a staral se o něj. Aby si zasloužil štěstí, které při jeho provozování bude potřebovat, ať už si koupí cokoliv.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.01.2008 22:02, RE: souhlas
anonym posted by:
Ovšem Swift je nebezpečný. Obzvlášť rychlý Swift GTI si muže koupit jen mladej magor. Nicméně především člověk musí bezpečně řídit. Superbezpečne auto bohužel zatím kazdej mít nemůže, je to otázka peněz, ale dodržovat předpisy nikdo nikomu nebraní. V Americe, kde překročeni povolené rychlosti se trestá až odnětím svobody na silnicích umírá v přepočtu na množství aut mnohem mené lidi než v Čechách.
myslím že swift nemá vubec smysl. Ve firmě máme jednoho swifta 5 dveří r.v. 2000. Nesmyslné auto. 1.O L motor 3 válec. Motor jede divně sice to zrychluje, ale jen proto že to má strašně krátké převody. Takže zrychlení je dobré ale když se člověk podívá na tachometr tak se zhrozí. randál jako kráva a na tacháči 40. Brzdy i když jsou vzduchem chlazené stojí za prd. celé auto skáče jako koza a na silnici je tak strašně nestabilní, že se v tom vyrovná snad trabantu. A to myslím naprosto vážně. Najezdil jsem s ním už spoustu kilometrů. Co se týče spolehlivosti, tak vážná závada se nevyskytla. I když je pravda, že už také nás nechal na holičkách. Co se týče ostatních věcí, tak třeba výfuk se mění po roce a půl téměř pravidelně. Jako soukromé auto mám felicii kombi r.v. 95 - 1.3 L a komfort a pohodlí se nedá srovnávat. Felda ať si kecá kdo chce co chce přeci jen jede celkem jistě, a je útulná. Člověk v ní nemá pocit, že se každou chvíly převrátí,nebo mu upadnou dveře. A to je ta felda starší o 5 let. Ještě jednu věc. S feldou mám spotřebu maximálně 8 litrů. Swift si vezme 10. I když nechápu kam tolik benzínu nacpe. plná nádrž, která je mimochodem nějakých 35 litrů vystačí sotva na 350 km. Swift se dá srovnávat s trabantem, ale ne s jiným moderním autem
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 17.01.2008 13:42, RE: souhlas
anonym posted by:
myslím že swift nemá vubec smysl. Ve firmě máme jednoho swifta 5 dveří r.v. 2000. Nesmyslné auto. 1.O L motor 3 válec. Motor jede divně sice to zrychluje, ale jen proto že to má strašně krátké převody. Takže zrychlení je dobré ale když se člověk podívá na tachometr tak se zhrozí. randál jako kráva a na tacháči 40. Brzdy i když jsou vzduchem chlazené stojí za prd. celé auto skáče jako koza a na silnici je tak strašně nestabilní, že se v tom vyrovná snad trabantu. A to myslím naprosto vážně. Najez...
zkuste dat i dvojku, budete mile překvapen poklesem hluku i spotřeby. po namontování tlumičů zajižejete i solidní stabilitu během jízdy. uveďte prosím otáčky pro nějakou rychlost a převodový stupeň, ať dokážete krátké zpřevodování.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.