0
back
 

diskuze k tématu: Jaké vybrat levné 4x4 na chatu?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla, japonská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 08:28, rada
Asi Subo Justy. V cenove relaci to bude v podstate prevleceny Suzuki Swift - 4x4 u nej neni exotika a vydrzi docela dost. Za ty penize sice nebude zadna novinka, ale pokud je jen na dojizdeni, tak i 3dverovych modelu je na trhu dostatek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 09:55, rada
Zkuste to s naloženým Fusionem vycouvat když to nepujde popředu a je po starostech
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 12:03, rada
Lada Niva to jistí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 12:12, rada
doporučil bych také přibrat do výběru starý Fiat Panda 4x4, pošťáci v Alpách na něj nedají dopustit, možná i VW Golf Syncro nebo Suzuki Samurai, to by z hlediska nenáročnosti na údržbu a praktickou nezničitelnost byla dle mého nejlepší volba
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 12:12, rada
Fiat Panda 4x4, model 141A, to je ta starší, hranatá, třídveřová. Sám mám "dvoukolku" a i ta na dobrých zimních gumách vyjede podstatně víc než leckterá drahá a nablýskaná SUV (Tuscon, CRV apod..)
A 4x4 - ta "vyleze i po zdi",sám jsem byl svědkem, kdy vyjela svah, kde jsem byl rád, že jsem ho vylezl "po svých", víc vyjede snad jen Samurai od Suzuki.
Servisu a údržby Pandy se opravdu bát nemusíte, vše je strašně jednoduché (vrcholem elektroniky jsou motůrky ke stěračům), velice levné a snadno dostupné.
U nás jich moc, bohužel, nejezdí, největší výběr je, překvapivě , v Itálii, tam jsou stále velmi populární a tak není problém sehnat krásně zachovalý kousek z posledních let výroby (02-03) i za cca 7000,-Eur.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 12:17, rada
Pane Jirko, nevyšlo by levněji upravit cestu tak, abyste jí vyjel/projel i s autem, které běžně používáte? Podle toho, komu cesta patří (a jak je dlouhá), zkusit získat spolu/financování na její úpravu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 12:47, rada
Zdravím všechny diskutující! Nejprve odpověď na otázku, zda by nevyšlo lépe upravit příjezd - to (skoro) určitě ne, s ohledem na terén, jeho členitost a prostředí jako takové - lokalita CHKO Beskydy.
Ad Fiat Panda - jelikož mám k dispozici jen jednu garáž, musí případná čtyřkolka zůstat před domem na sídlišti. A s ohledem na to, co se tu občas děje, bych nerad zavdal příčinu vandalům, kteří by si mysleli, že je lepší poslat auto do důchodu. Jinak jsem o pandě přemýšlel a kdyby byla k mání nuova panda 4x4 do 80 tisíc, nerozmýšlel bych.
Ad Lada Niva - také jsem na ni koukal, ale jednak platí totéž, co u pandy, nadto slušná niva bude od 60 tisíc výše a kromě toho na takové auto budou třeba i speciální díly, počínaje pneumatikami, kdo ví čím konče. Minimálně pneumatiky mají ostatní zmíněné vozy naprosto civilní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 16:05, rada
Pane Jiří, mně to furt nedá - proč živit druhé auto jen kvůli chatě? Ve Vaší situaci bych si pořídil jedno rodinné auto, které by chatu zvládlo, Fusiona prodal a čtyřkolku umístil do garáže. Šířka cesty je asi omezující, ale auto typu Suzuki SX 4 by to zvládlo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 16:55, rada
Muroni, mít vícero aut má pro někoho svůj důvod. Za sebe:
1.) Fusion je na leasing, jako takový je těžko prodejný a za současného stavu by byla ztráta hodnoty, resp. mých peněz obrovská. Tím neříkám, že bych ho nechtěl prodat, ale jen to, že je to v tuto chvíli nereálné.
2.) Po případném prodeji bych stejně nevolil jediné nové auto s pohonem 4x4 - rozdíl na ceně oproti 4x2 je výraznější než koupě ojetého swifta/justy či alternativ cenově srovnatelných, na ostatní mé ježdění je čtyřkolka zbytečná (čili ji nevyužiji). Naopak, kdybych fusiona prodal, tím spíše si koupím jedno auto "do civilizace" a druhé "mimo ni".
3.) Nechci zbytečně ničit "civilní" auto - ani SX4 není umunní vůči odlétavajícím kamenům, překážejícím větvím a křoví a jiným nástrahám přírody. Přičemž nemám zapotřebí dávat při každé jiné cestě ostatním na odiv "jo, jezdím o víkendu z města".
4.) Jsou chvíle, kdy se druhé auto hodí samo o sobě - například když je to první v servisu, když potřebuje partnerka (nebo já) odjet jinam apod. Čtyřkolka je v tu chvíli sice nanic, ale jako takové auto poslouží.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 17:22, rada
Zvýšenou Octávii 4x4 a máte klid. Na rozbití slušné auto... nebo naopak si zase nebudete dělat "ostudu" i ve městě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 19:09, rada
Ahoj Jirko, doporučil bych Fiat Panda 4x4, starší model. Auto velice jednoduché, ceny za náhradní díly nízké, spotřeba do 6l benzinu max. a celkové náklady co se týče vlastnictví auta jsou velmi nízké. Pokud bys přesto ještě váhal, Suzuki Swift taky není špatná volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.05.2009 21:55, rada
Ahoj Jirko, právě takové auto vlastním - Suzuki Ignis 1,3 GL 4x4. Lehké a praktické autíčko, které vyjede opravdu všechno. Chci po něm ale víc, něž by se mu líbilo a tak ho dávám pryč a sháním Suzuki Jimny. Ignis je proti Swiftu mnohem lepší co se týče světlé výšky, na zimních Kleberech si auto dovolí strašně moc. Pokud bys měl chuť si autíčko vyzkoušet, máš to ke mně 85 km do Přerova. Kdyžtak 775 215 602. Z malolitrážních autíček je určitě šikovná Panda 4x4 nebo Daihatsu Terios, tahle značka se k nám ale nedováží, v nabídce autobazarů ještě je. Terios je víceméně ale terénní auto, Ignis má gumy o rozměrech Fabie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 01:49, rada
Jirko zkus to nekdy vycouvat. Nedelam si srandu, vyjedes to i na snehu a nepotrebujes nejakou pseudo 4x4.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 02:28, rada
Mam daleko lepsi reseni, do Fusiona koupit samosvorny diferencial - (spera / LSD), rozhodne to nejlevnejsi a fungujici reseni. Mozna bude i fungovat lepe nez levne 4x4, vetsinou asi stary typ spojky od Haldexu. Do Fusionu by mohl pasovat KAAZ IB5 Heavy Duty LSD nebo Quaife differential IB5 ale overte si typ u prodejce. A zadna sotolina Vas ani nalozeneho nezastavi. ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 08:15, rada
Pane Jiří, jestli tomu správně rozumím, chcete za 60 000 Kč čtyřkolku, která bude spolehlivě odvádět práci v terénu, kterou se nebudete rozpakovat semtam škrábnout větvičkou nebo otlouct šutrem, ale která nebude vypadat, že ji někdo zapomněl odvézt na vrakoviště. Tady je věru dobrá rada drahá.
Zkuste si koupit krosnu a když budete potřebovat vyvézt nahoru něco opravdu těžkého, zaplaťte si povoz (koně, traktor, opravdové terénní auto). Na sídlišti budete klidně spát a než těch 60 tisíc utratíte...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 08:57, rada
Já bych ještě dodal, že mě moji bývalou zrezivělou felicii mi na sídlišti nikdo nezničil a ty ostatní plechovky jsou taky bez úhony. Ale pokud si tazatel nemůže pomoct od této fóbie, tak tu jsou přeci pojištění. A stojí to pár korun ročně. Jsem pojištěný na krádež a poničení živlem, navíc pojištění čelního skla a asistenční služby. To vše za 4500 ročně. Takže takový pojištění na vandalství na stařičké miniauto bude poloviční? Tipoval bych to. No a strachy jsou vyléčeny. Jinak kýchal to zhodnotil přesně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 12:40, rada
mohu doporučit golf syncro, provoz levný, spolehlivý, možná bude široký 169 cm. Když má slušná kola, vyjede hodně. Panda je taky dobrá. Japonci, hlavně Subaru mi přijdou dražší, můžu spíš srovnávat větší auta, ale díly drahé, jinak velice spolehlivé. Dobře vyberte ales
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 14:10, rada
Jednoznačně Subaru,je fuk jaké,ale jestli někdo dokáže udělat náhon na všechna kola pořádně,tak jedině Subaru,na ostatní značky raději zapomeňte,pro pohon všech kol používají systémy na kterých je dnes založen Haldex.Servisu se bát nemusíte Subaru používá svúj mezinápravový diferenciál už léta a pro všechny vozy je takřka totožný,takže jeho servis není problematická záležitost,musíte se ovšem připravit na poněkud dražší náhradní díly na japonské vozy a možná trochu nákladnější údržbu v první roce provozu kdy budete vychytávat věci které na autě zanechal předchozí majitel,ale to vás čeká u každého vozu,v Česku neexistuje vůz o který by se majitel řádně staral (a tím myslím i zacházení při jízdě po našich rozmlácených silnicích) a potom ho prodával,pokud má někdo perfektně udržovaný vůz,tak ho neprodává.U japonce ovšem po odstranění překvapení které vám nechal předchozí majitel,už budete zřejmě měnit je spotřební materiál a jezdit
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 15:51, rada
V niektorom článku predo mnou som čítal,že by chcel vidieť auto,o ktoré sa niekto stará a potom ho predá.Ja sa starám o svoj Nissan Tino Almera 2.2 di,ale skutočne starám,mením v servise i v Nissane všetko a načas,čo sa má.Je z r. 2001,ešte ma nenechalo stáť,štartuje bez problémov i v zime,nebolo nikdy havarované,batéria,oleje,chlad.voda,brzdy,váha vzduchu atď.Skutočne sa starám a jazdím každý deň.Turbo nechám vychladnúť po dlhej štreke.A chcem ho predať.Nie že je problémové,ale chcem mladší voz,s ktorým by som to už dožil.A čo sa týka VW Golfa 4x4 Td,mal som ho,r.v.99,dovoz z Nemecka-asi pred 4 rokmi.Asi som mal smolu.Po týždni odišlo servo,po mesiaci 5 rýchl. prevod/na opravu prispel i predávajúci,ktorý zatajil zásah do prevodovky,ale tie starosti a cesty Praha-Usti n.L./,gumová spojka na kardane a ešte nejaky vyvažovák.V autoservise v Prahe boli zo mňa na skolabovanie.Už by som nikdy nekupoval 4-kolku od anonyma,bez jasného pôvodu majiteľa.Ani Subaru,pretože ten,kto má tentotyp auta,si myslí že preňho neexistujú fyzikálné zákony.Alebo kupovať po dôkladnej prehliadke s mechanikom,pretože po povinnej investícii-olej,rozvody,gumy-4 x rovnaké,sa môže autíčko riadne predražiť.Miro.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.05.2009 21:45, rada
"Potřebuju auto do práce.Dělám v kravíně a posledních 100metrů je těžce dostupná. Uvažuji o traktoru nebo koňovi. Kůň nepotřebuje povinné ručení.Nebo mi doporučíte horské kolo a blatníky????
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.