0
back
 

diskuze k tématu: SUV jsou zbytečná!

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 15:18, RE: Trošku nadhledu
anonym posted by:
Tak to jsem na tom názorově (naštěstí) úplně jinak než autor článku. MPV, SUV ani off-road nemám, ale s SUV 4x4 na silnici plně souhlasím (kdybych nejezdil příliš dlouhé trasy, měl bych ho také). Za prvé si myslím, že je z něj daleko lepší rozhled než z "připrdlého" a zemi olizujícího sporťáku. Mě se zdají ohromně nevkusná tahle "ponížená" auta s nízkou světlou i celkovou výškou. Trošku "hrdosti" by to chtělo. Zejména nízká světlá výška je vážně "výhodou" na českých silnicích. Kde autor jezdí, v...
No každej má jinej vkus, ale mluvit o designu fauvé jako o neodolatelným..podle mě je VW design tak nudný, že se mu snad nikdo na světě v nudnosti nevyrovná. Jestli Vám připadá nuda neodolatelná, tak prosím, nuďte se :D Co se týče Vašich názorů, kdyby každý jezdil s SUV, tak budeme mít všichni výhled stejný - úplně nahouno. Jestli si pak myslíte, že se SUV díky 4x4 neutrhne, tak tomu prostě nerozumíte ani špetku. Víte, oni ty nízká vozidla budou vždy bezpečnější, co se týče jízdních vlastností..s tím nikdo nic neudělá. Fyziku neochč.ješ.Toť vsjo..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 15:30, RE: Forester
bubu posted by:
Podla mna je Subaru Forester idealny voz, aj do terenu, aj na cesty a pritom to nieje mastodont jak SUV, taky voz by mali robit vsetky znacky....
Mash recht!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 15:55, RE: Na svobodné společnosti je krásné, že si každý může koupit co chce.
anonym posted by:
Určitě jo, kdo si koupil auto za milion zaplatil statu na DPH podstatne vic nez kdo si koupil auto za dve kila. takze vsichni muzem byt radi ze si bohadi lide kupuji draha auta
Problém je, že když někdo kupuje auto za milion, nějaké to SUV, tak koupí zamřížované N1 a DPH je zase v prdeli! Tak to platí v 90%, bohužel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 16:30, RE: Forester
bubu posted by:
Podla mna je Subaru Forester idealny voz, aj do terenu, aj na cesty a pritom to nieje mastodont jak SUV, taky voz by mali robit vsetky znacky....
jojojo!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 16:45, RE: Subaru je nejlepsi
anonym posted by:
Vazeni, myslim si, ze opravdu nejlepsim, nejbezpecnejsim a nejspolehlivejsim autem dnesni doby je Subaru, Forester nebo Outback. Spojuje prednosti SUV - pohon vsech kol, redukcni prevodovka, schopnost projet lehcim terenem´, a dokonale jizdni vlastnosti. A cenove - novy Forester stoji 760 tisic, stejne jako treba Golf 2.0. tdi v lepsi vybave, ale Subaru v porovnani s Golfem, je to jako nebo a zeme, a spolehlivost bohate vynahradi o par litru vetsi spotrebu
Ne, ne. Nejlepší je opel a ne subaru!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 16:57, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Možná tobě přerůstá něco přes hlavu, ale mně ne.
Tobe to prerusta taky, ale bohuzel pro Tebe i pro nas o tom nevis, a nejspis se to ani nikdy nedovis, to je ta nase smula
Mej se hezky
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 17:36, RE: SUV
anonym posted by:
Autor clanku by se mel v SUV projet. V ruznych typech, protoze kazde SUV je zcela jine. Jsou tvrda "sportovni" (Cayenne, Infiniti FX, Murano) relativne tvrda "rozumne do terenu" (Touareg, X5, Sorento), a pak ty mekci (Q7, Chrysler Pacifica, Lexus RX). Vetsi (Infiniti Qx) ani mensi (Sportage) auta nepovazuju za SUV. Zmensene radoby offroady nebo cistokrevne velke offroady proste SUV nejsou. Moje zena by jine auto nez SUV nechtela. (a to zacinala u Matize :)) Ochrana nasich deti je oproti vetsine ...
jezdi si v aute sve zeny, ja si budu jezdit v tom co jsem si vybral sam. zenska ktera resi problem strachu jezdit velikosti auta na silnici nepatri.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 17:56, Smarty
Já doufám že móda SUV co nejdřív zmizí. Třeba offroady se mi líbí, i když bych si ho asi nekoupil - na co? Ale SUV je nafouknutá bublina s rozměry náklaďáku a vnitřním prostorem osobáku. Je to škaredý, často to nemá ani 4x4, žere to. Navíc spousta majitelu SUV jezdí stylem "uhni, sem větší", ale hlavně že se cítí bezpečně, co na tom že tu fábii před sebou trošku podrtí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 17:58, SUV
Nevím,kolik z Vás,obhájců SUV,opravdu auto tohoto typu potřebuje.Musím pouze souhlasit s autorem tohoto článku.A to já osobně na SUV mám lehce,ale pro mou denní potřebu kilometrů stačí plně maloobjemový benzínový kombík.Většina majitelů SUV,které já znám,jezdí v ooobr autě sami,na dovolenou lítají a v terénu ty auta nebyly nikdy.A přehled na silnici je špatný právě kvůli SUV.Jinak já osobně si myslím,že nejhorší na cestě je spíše bezohlednost-já osobně jezdím velmi defenzivně a za 10 let jsem neměl žádnou havárii a má najeto cca 300t km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 17:59, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Možná tobě přerůstá něco přes hlavu, ale mně ne.
Asi seš natvrdlej
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 18:15, RE: kua
anonym posted by:
ať už stojí palivo 50,- a zákonné pojištění 20tisíc nad 1800ccm.

a taky důsledné kontroly FÚ u všech OSVČ a je vymalováno.
jestli jsi chtěl naznačit, že problém týhle republiky vězí v OSVČ, tak jsi buď zasranej štěpánovskej komunista anebo státní zaměstnanec. Vylez ze svýho teplýho místečka a jdi s kůží na trh, jako každej OSVČ, pak si o tom něco povíme.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 18:30, RE: Na svobodné společnosti je krásné, že si každý může koupit co chce.
anonym posted by:
To je demagogie. Na DPH zaplatíme státu všichni ze stejné příjmové skupiny +- stejně. Když ty prachy neutratím za auto, můžu je třeba prochlastat nebo prožrat atd. Možná i obráceně - když je utratím u tuzemských firem, ještě ze zisku na mě ty firmy něco odvedou, kdežto když je utratím za drahé auto (je na 99% cizí), tak se prachy ztratí v cizině. Takže nejenže je to demagogie, ale i lež. Je to spíš obráceně.
Demagogie je nesmysl ktery jsi napsal ty! DPH odvede prodejce zde, stejně tak zaplatí odvody za svoje zaměstnance, zase zde, případný zisk zdaní zase kde? samozřejmě zde.. Chce to trochu víc praxe chytrolíne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 18:50, RE: Trošku nadhledu
anonym posted by:
i když např. nové X5 s aktivním řízením si s většinou výkonných sedanů vytře zad.., i na silnici ----- asi jsi myslel s aktivními stabilizátory, aktivní řízení je spíše na škodu, ju
Myslel jsem tím opravdu aktivní řízení, to znamená variabilní převod a pro chytrolíny typu ju, laicky: to znamená, že se mění úhel natočení kol v závislosti na rychlosti jízdy, je to moc užitečná věc (člověk nemusí tak točit volantem) a se stabilizátory to nemá co dělat,ju
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 19:26, RE: Na svobodné společnosti je krásné, že si každý může koupit co chce.
anonym posted by:
Paneboze ty si primitiv! Az budes mit za sebou co p. Styblo, tak nekomu nadavej do blbu!
Autor srozumitelne zhodnotil auta z technicko-fyzikalniho hlediska a apeloval na zdravej rozum.
Tak se hned nedurděte pane Styblo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 19:29, RE: kua
anonym posted by:
ať už stojí palivo 50,- a zákonné pojištění 20tisíc nad 1800ccm.

a taky důsledné kontroly FÚ u všech OSVČ a je vymalováno.
Jo a at se ti ta tvá Š 105 rozpadne po prdelí
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 19:34, Nebojte ,dochází levná ropa!
Benzím do 10 let bude stát 200,- Kč za litr a bude po obludných autech
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 19:34, RE: Reakce autora
slavek posted by:
Zdravim vsechny diskutujici.
Vsem slusnym prispevovatelum do diskuse: diky za prispevky. Vam ostatnim: a vy mi taky muzete…
Chtel bych tady na par veci zareagovat. Predne k me odbornosti/neodbornosti. Pracuji jako automobilovy konstrukter v jedne nejmenovane automobilce v jedne nejmenovane zemi (mimo CR). Shodou okolnosti ma prace castecne smeruje i do SUV. Dobry paradox, SUVeckari se do me obouvaji a za par let si mozna koupi vozitko na kterem parave makam… Jo a nejsem pan Vaculik, jak ...
Vážený autore,

prosím věnujte se dále tomu co umíte, tedy konstrukci automobilů a psaní článků přenechte novinářům.
Děkuji
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 19:57, původní článek
Dobrý večer,

musím říct, že s autorem naprosto souhlasím, těžiště jednoznačně vždy co nejníže (proto používá porsche a subaru boxer motory, cayenne nepovažuji za porsche), z vlastní zkušenosti musím říct na šílené české silnice 9cm světlé výšky je tak akorát, níž to fakt nejde.
Pokud je nutné projet jednou za čas polní cestu nebo zaparkovat na obrubníku řešil bych to vzduchovým pérováním, kterým lze auto zvednout - světlou výšku leze regulovat o cca. 10-12cm.


Co se týče aerodamiky, tak auto co má Cx více jak 0,30 považuji za morálně zastaralé a taky hnusné (vzpomeňte na překrásnou calibru Cx=0,26 dosud nikdo nepřekonal, atmosférický dvoulitřík, 150 koníků stačil na 229km/h), kolik koní potřebuje krabice (SUV) na 229km/h? Odhadem skoro dvojnásobek např. ML55AMG 232km/h 347k

Spotřeba je hodně o aerodymice - pro ilustraci MB E W210 při 120km/h spotřebuje 50% síly motoru na prorážení vzduchu a je na tom slušně (Cx= 0,27). A se zvyšující se rychlostí se tento podíl zvyšuje geometrickou řadou.
Není to jen o spotřebě, ale také o zatížení/životnosti motoru, prostě při tahaní krabice se motor více nadře, má více poruch a míň vydrží.

Takže pokud nejezdíte v térenu pravidelně, tak SUV/MPV a spol. nemají fakticky smysl.
Proti 4kolkám nic nemám, jednoznačné plus, i když se zadním náhonem je víc legrace ;

Měj se hezky

Ota J.


respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 20:07, RE: SUV
vobora posted by:
autor micha dohromady dve veci: bezpecnost jizdy a volbu zakaznika. Jiste je spatne, kdyz majitel SUV jezdi jak rikate, ale to spatne u kazdeho auta, ne? A ze si nekdo koupi SUV? Treba se mu proste libi! A mimochodem, ta dnesni turbodieslova SUV nezerou o nic vic, nez srovnatelny sedan, a navic, na tech nasich rozbitych silnicich ani jina auta brzy jezdit nebudou moci. (nemam SUV:)
tak to jste asi v suv jeste nejel. neni to o ridicich, pokud odhledneme od toho, ze je to kupujici, ktery si auto vybira, ale je to o spatnych vlastnotech techto voziku. jejich stabilita je asi jako u 105ky bez tlumicu a kdyz za sebou vidim suv, driftujici ve 140 zatackou tesne na hranici mezi rizenym a nerizenym smykem, tak celkem trnu a modlim se, ac ateista, aby me netrefil. nehlede na to, ze vozit sebou navic dalsi tunu je celkem zbytecnost. nebo behate s kovadlinou v diplomatce, abyste lepe rozrazel dav?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 18.10.2007 20:07, RE: Autor je hokynář
anonym posted by:
Autor v článku opakovaně pojednává o aktivní a pasivní bezpečnosti, zcela demagogicky však opomíjí přínos pohonu 4x4, který je VÝZNAMNÝM příspěvkem k AKTIVNÍ bezpečnosti, a který je typický právě pro vozy typu SUV a off-road. Jinak řečeno, autor chce působit dojmem technického odborníka s patřičným nadhledem, v článku však používá jen to, co se mu hodí do krámu. Pane autore, když už znáte jen pohon 4x2, jak by se Vám líbilo, kdyby Vaše auto brzdilo jen na přední nebo zadní nápravu? A co takhle ú...
podle vašeho blábolu to vypadá, že 4x4 musí být bezpodmínečně SUV a off-road, což je samozřejmě hloupost
respond
  1 ... 3 4 5 ... 8


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.