0
back
 

diskuze k tématu: Ojeté Subaru Legacy – jak poslouží auto za 200 tis. Kč?

category of topic classification: japonská vozidla
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 17.01.2015 09:31, RE: recenze
David V posted by:
Reno posted by:
Recenze odfláknutá, bývá zvykem nabídnout alternativu, což v tomto případě nevadí, ale aspoň zmínit cenu náhradních dílů, karosářských dílů by se slušelo.Hoši, mně nevadí Subaru, já jenom nechápu, nač živit benzínovou čtyřkolku v českých podmínách. Řeči o prostornosti jsou fajn, ale ženských, co mají problémy se vejít do oktávky jsem mnoho neviděl.
Reno to je fakt irelevantní. Pro většinu účelů si stačí vybrat z portfolia jedné automobilky, třeba Dacii. Nač živit cokoliv dražšího?


Vidíš, na Duster 4x4 jsem zapomněli:)
Na můj vkus má prostě Subaru příliš mnoho neduhů a pohon 4x4 mi to rozhodně nevyváží, protože
v mých očích je to přítěž. Po většinu roku.

respond
Martin_P
number of posts1
date of registration17.01.2015
Saturday 17.01.2015 09:42, LEGO 2.0R
Po přečtení zdejší diskuse me to nedá jako majiteli přesně uvedeného auta nereagovat. Je zajímavé, že vždy se v diskusích o subaru objeví nějaký zavilý antisubarista a zpravidla je to člověk, který subaru nikdy nevlastnil a nemá s autem dlouhodobější zkušenost a bude razit teorie o nesmyslnosti permanentního 4x4, velké spotřebě a jiných podobných nesmyslech. Proto máme tolik různých automobilek a tolik různých modelů, aby si vybral každý. Každé auto má v nějakém ohledu oproti ostatním v něčem přidanou hodnotu a to neznamená, že ji musím využívat stále. Argumentace, že v českých podmínkách se subaru využije tak 3dny v roce je stejně pitomá, jako vymlouvat majiteli Superbu kombi nesmyslnost velikosti kufru. A když už se budeme bavit o spotřebě, je potřeba si uvědomit, jednu podstatnou věc. Rozdíl v jízdních odporech subaru a stejně velké dvoukolky je minimální, tzn. na rovině roztlačí subaru děcko, stejně nako dvoukolku. To kde subaru spotřebuje více energie je v roztočení celého hnacího soukolí, tzn. při rozjezdech. Proto ty auta mají větší spotřebu ve městě a pro městský provoz se subo nekupuje. Při jízdě ustálenou rychlostí už je rozdíl oproti dvoukolce minimální a daleko větší roli hrají jiné odpory hlavně odpor vzduchu. Proto bude mít toto subo na dálnici menší spotřebu než SUV s vypínatelným 4x4. Mé praktické zkušenosti:
klasika dovolená Chorvatsko v rámci rychlostních limitů, tam a zpět 1700 km průměr 7,4. Jižní morava – Jeseníky a zpět 7,0l. Příměstský provoz průměr 8,5l. Ale spotřeba mě až tak nezajímá. Zajímají mě celkové provozní náklady včetně servisu a kromě pravidlené výměny oleje a gum jsem za 2 roky vlastnictví nemusel řešit nic (auto zakoupeno se 150 000km od autorizovaného dealera po prvním majiteli).

Pokud si nastavím pravidla výběru auta tak že:
1)chci auto, které se moc nekrade
2)nechci SUV
3)nechci řešit turbo, vstřiky, filry pevných částic atd.
4)chci 4x4
tak moc jiných kandidátů nebude.
A ještě k té nesmylnosti 4x4 v našich podmínkách. Na silvestra („kalamita asi 10cm sněhu“ ) jsme se švagrem (2 rodiny s malýma dětma) absolvovali tradiční výlet s výšlapem na rozhlednu. Cesta vede po málo frekventované ceště v kopcích. Jeho OPEL ZAFIRA v jednom místě zůstal v kopci viset a ani jakékoli pokusy posádky o tlačení nepomáhaly. Tam kde Zafira nebyla schopna rozjetí, subo nejenže vklidu pokračovalo, ale vytáhlo švagra na laně až na vrchol kopce a pokračovalo se dál. Doteď švagr též nechápal naco subaru, už chápe. Takže ano tento rok jsem využil 4x4 1x, ale za ten rozdíl mezi tím zůstat někde s rodinou viset a neřešit led, blato, sníh si rád ten litr a půl ve městě připlatím. Závěrem - žádný zaslepený subarista nejsem, měl jsem různé značky a v hodnocení tohoto auta se můžu podepsat pod příspěvky Zdeny60.
respond
robinx
number of posts9
date of registration19.04.2009
Saturday 17.01.2015 11:43, Nechápu,
že se do diskuse pořád ještě nezapojil gablenz. Jak tohle jenom vydrží? Nehledě k tomu, že by pak mohla být ještě přínosnější......a taky zábavnější......
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 17.01.2015 12:09, RE: Nechápu,
robinx posted by:
že se do diskuse pořád ještě nezapojil gablenz. Jak tohle jenom vydrží? Nehledě k tomu, že by pak mohla být ještě přínosnější......a taky zábavnější......


Gablenze už jsem tu dlouho neviděl a furt mi jeho hlášky chybí:)

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 17.01.2015 12:19, RE: LEGO 2.0R
Martin_P posted by:
Takže ano tento rok jsem využil 4x4 1x, ale za ten rozdíl mezi tím zůstat někde s rodinou viset a neřešit led, blato, sníh si rád ten litr a půl ve městě připlatím. Závěrem - žádný zaslepený subarista nejsem, měl jsem různé značky a v hodnocení tohoto auta se můžu podepsat pod příspěvky Zdeny60.


Stačí si pořídit sněhové řetězy za 2000 korun a je to vyřešený... podle spotřeby do Chorvatska /klasická
česká trasa na měření spotřeby, Oktávky ve čtyřech s rakví na střeše to dělají pod 4 litry:) toho moc
nenajezdíš a proto tě spotřeba asi nemusí trápit.
Já jsem ze čtyřkolek jezdil s MB ML a z osobáků jsem měl dvě A6. Ta nedotáčivost je hrozná, kdo rád jezdí trochu rychleji, toho to musí strašně srát...
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 17.01.2015 13:05, Legacy ? klidně třeba Volha
Reno má svlj argument. Paní se ptá na to, zdali je Legacy dobrá volba. Reno tu začně mlátit něco o A6... Typické pro zdejší diskuze. Jeden o voze a Reno (a i jiný, eTeflo třeba) o koze.
Na otázku tazatelky: "Jelegacy dobrá volba"? zní odpověď ANO.
Paní je srozuměná s tím, že nebdue jezdit za 3,87924285415474224l/100km nafty, ale za 8-9 litrů benzínu. Takže spotřebu nech stranou. Ale než jis kydnul příspěvek o A6, byl jsem ochoten tvoje řeči takl nějk přejít. Ale nyní jis to zazdil dokonale. Srovnáváš dvě nesrovnatlené věci a tady vsadím svůj barák a všechna auta, že jsi to nemohl myslet vážně. S jednou věcí ale souhlasím - přímo hrůzostrašná nedotáčivots JAKÉHOKOLIV naftového zázraku od Das Auto. To podepisuji. Mně stačila zkušenost, kterou jsem tu kdysi popsal - a to bylo zapůjčení A4 Quattro 3,0TDI na jednu zimní jízdu u nás v regionu, na sněhu. Děkji. od té doby vím, že tohle auto bych si sobě a hlavně své ženě nikdy nemohl pořídit. Víc už to nebudu komentovat, protože odpověď tu byla položena a zbytek je mlácení prázdné slámy.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Saturday 17.01.2015 14:52, servisni informace atd
Pani se pta jestli je Legacy dobra volba cili rozhodnuta neni. Pak je asi v poradku kdyz nekdo z nejakeho duvodu nadseni pro tento vyber nesdili a diskutuje o tom. Me osobne jak v clanku tak v diskuzi od vsech co maji tu osobni zkusenost jak pisou chybi treba servisni informace. Co treba rozvody? Cena sady a prace?
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Saturday 17.01.2015 15:48, ,,,
tady je to trochu podrobněji
http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-subaru-legacy-30r-iv--sedan-pro-excentriky/ch-44766#articleStart

..test opěvovaný SPec B dá stovku za 8,6 sekundy a k tomu žere jako prokoplej... to tě muselo dost iritovat Zdeny, že ta A4 žrala 8 litrů a přitom proti tomu závoďáku byla na stovce o dvě sekundy rychleji...
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Saturday 17.01.2015 17:11, SpecB na iritace
naopak, SpecB mě neiritovalo vůbec. Spíše jsem vždy prožíval radost, když nějaký učouděný lepič v A6 či Oktávce či jakémkoliv jiném závo´dáku v první zatáčce na Suchém vrchu ztratitl 10 metrů, v další pak 20 a na vrchu už jsem ho v zrcátku ani neviděl)) Chlpače, akcelerace je věc jedna a to, jak auto jede v reálu v zatáčkovitém terénu je věc druhá. Mraná je ta tvoje akcelerace o 2 s lepší, když v první utažené zatáčce voláš traktor, aby tě šel vytáhnout z póle) O tomhle je SUbaru,pochopíš to už někdy? Subaru není o rychlosti v přímce 300 z místa, není o stovce za 4 vetřiny, ale o tom, že jeho podvozek o oboirvský kus předčí napřed tvůůj pud sebeztáchovy a pak (pro tvoji zlost) i hodně velkou část těch dnešíních rádoby sportovních auta (mezi které například stádo ovcípočítá třeba Oktávku RS).
Není žádný dýzl v běžné a dostupné produkci (tedy takové produkci, jako je ono SpecB), který by s ním udržel krok právě na technické trati.
A že je vyšší spotřeba? ANo, ta musí být, protože srovnáváš nesrovnatelné. Ale každý jiný benzín stjného objmeu a pohonu bde žrát naprosto stejně. Ale o tomhle tato diskuze není. To jen ty přesbědčuje někoho, že lev je dravější, než tygr-obrazně řečeno.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Saturday 17.01.2015 17:22, co ten servis teda?
Co ten servis teda? Fakt to nema hydrostely? Musi motor ven na kazdy serizeni ventilu? Jak casto? Kolik to stoji? Sada rozvodu koukam okolo 16 litru jen material. Proc se Zdeny nevyjadris?
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Saturday 17.01.2015 17:59, Srovnání
Já bych třeba někdy rád vyzkoušel srovnání Legacy SpecB a Hondy Legend. Obě auta jsou údajně se znalými řidiči na silnici neuvěřitelná.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Sunday 18.01.2015 09:05, RE: motory BMW
Reno posted by:
Pod rouškou anonymity Michal Kocmánek, Brno a klidně ti to zopakuju, ta paní se určitě nedostane nikdy do situace, ve které by jí nestačila obyčejná oktávka 4x4...


Michale, takže u víme jméno. Teď ještě důvod, proč nenapíšeš paní, čím je legacy špatné nebo čím je octavia lepší volba. To, že by paní octavia stačila, není argument proto, aby si ji místo legacy za stejné peníze koupila. To, že octavia patří u nás k nejkradenějším autům, to je naopak dostatečně dobrý argument k tomu zůstat u subaru, která se naopak nekradou skoro vůbec. Kdyby ta octavia stála polovinu legacy, mělo by smysl diskutovat o tom, zda připlácet za teoreticky zbytečný permanentní systém 4 x 4. Ale ona ta octavia zrovna z levného kraje není, že?

Podobně diskuze o automatech - čím je 4stupňový špatný? Tím, že má jen 4 stupně, nebo tím, jak se chová, jak dlouho vydrží? Třeba v 530d E60 jsem jezdil se 6stupňovovým, ale svým projevem mě vyloženě zklamal, protože na škubání při přeřazování jsem si fakt odvyknul a rozhodně to není komfortní. Projev mi prostě připomínal starý automat v první fabce. Nutno říci, že si to asi někdo v Bavorsku uvědomil, protože 8stupeň v 530d F10 xDrive je úplně jiné kafe.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 18.01.2015 09:48, RE: motory BMW
Giorgio posted by:
Reno posted by:
Pod rouškou anonymity Michal Kocmánek, Brno a klidně ti to zopakuju, ta paní se určitě nedostane nikdy do situace, ve které by jí nestačila obyčejná oktávka 4x4...
Michale, takže u víme jméno. Teď ještě důvod, proč nenapíšeš paní, čím je legacy špatné nebo čím je octavia lepší volba. To, že by paní octavia stačila, není argument proto, aby si ji místo legacy za stejné peníze koupila. To, že octavia patří u nás k nejkradenějším autům, to je naopak dostatečně dobrý argument k tomu zůstat u subaru, která se naopak nekradou skoro vůbec. Kdyby ta octavia stála polovinu legacy, mělo by smysl diskutovat o tom, zda připlácet za teoreticky zbytečný permanentní systém 4 x 4. Ale ona ta octavia zrovna z levného kraje není, že? Podobně diskuze o automatech - čím je 4stupňový špatný? Tím, že má jen 4 stupně, nebo tím, jak se chová, jak dlouho vydrží? Třeba v 530d E60 jsem jezdil se 6stupňovovým, ale svým projevem mě vyloženě zklamal, protože na škubání při přeřazování jsem si fakt odvyknul a rozhodně to není komfortní. Projev mi prostě připomínal starý automat v první fabce. Nutno říci, že si to asi někdo v Bavorsku uvědomil, protože 8stupeň v 530d F10 xDrive je úplně jiné kafe.


Ježíš to byla taková alternativa. V životě jsem oktávku neměl. Klidně to mohlo být kterékoliv jiné auto
s pohonem všech kol, který paní nejspíš ani nepotřebuje. Ale ta oktávka bude mít servis i náhradní díly
nepochybně lacinější... a to je u auta za dvě kila docela důležitá věc.
Nechceš doufám srovnávat šestistupňový ZF se čtyřstupňovým automatem ze Subaru. ZF dělá nejlepší převodovky na světě, šestikvalt jsem měl v 525d, 650i, a nikde mi nijak nevadil, podřazuje velice rychle,
jestli kope nebo ne, nechci soudit, ale BMW podle mého dělá auto spíš sportovnější, než komfortní a
k tomu patří i trošku neurvalého projevu. To je skoro jako stěžovat si, že jsou jeho benzínové motory
hodně slyšet. Osmikvalt je samozřejmě ale na špici stejně jako v té době byla šestistupňová převodovka.
Nikdo lepší převodovky než ZF nedělá a proto se dávají prakticky do všech prémiových aut. Jenom Mercedes vzdoruje a nemůžu říct, že by se jim to nějak dařilo...


respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Sunday 18.01.2015 11:09, Servis SUbaru
Ale yvjádřím se rád a velmi.
Subaru má X generací motorů.
Nebudeme mluvit o historických modelech kolem roku 2000, ale začbněmě hned v roce 2004 nebo 05, kdy přišla jednka nová generace 2,5i s upravenými typy, které mají definitvně veřešenou spotřebu oleje. Není neznámou věcí, že staré 2,5 a 2,2 měly vyšší spotřebu. Tato generace 2,i se 121kW už bere to, co ostatní vozy. Rozvody jsou dělané řemene se servisním intervale 105.000km. Motor ven nemusí. Kontroal ventilových vůlí je doporučená (a je opravdu záhodno ji dělat) tam, kde se jezdí na LPG. Zatímco u verze motorů SOHC - tedy dvouvačka, se vše dělá na autě (doporučený interval kntroly pro LPG je 30.000km), tak u verzí 2xDOHC (tedy čtyřvačka) se kontrola dělá bez vyndání, ale vymezení vůlí se dělá n a motoru venku. Existujíé ale borci,. co i vymezení vůlí na tomto mtoru zvládnou BEZ vyndání (jsou např. v ILOS Liberec). Ačkoliv je předepsaný interval 30.000km, praxu ukazuje, že po 30tkm není obvykle nutné vůle nijak vymezovat. Přesto rozhodně dopručuji tento úkon provádět a mít v autě instalovaný systém FlashLube. U motorů 2,0R (což je zcela nový přepracovaný motor s 2xDOHC), platí to samé, co 2xDOHC ve 2,5i. Já na plyn nejezdím a vůle jsem nechal kontrolovat ve 105.000km, kdy se dělaly poprvé rozvody. Vše bylo v toleranci bez nutnosti vymezování. POkud se bavíme o ceně, tak rozvody lze pořídit už od ca 3.000kč za materiál - kdy se mění pouze řemen a v této částce je už započítána práce - ceny bez DPH. Pokud se mění všechny rolny, pak cena je cca 18tCZK bez DPH a je v tom i vodní pumpa. Takže jak vidíš, nic neobvyklého. Superb V62,5TDI mě stál víc.
K motorů 3,0R 180kW H6 - je tam bezúdržbový řetě. Na rozdíl od slovutného koncernu Das Auto, kteří dodnes rozvody řetězem nzevládli, se řetěz v H6 opravdu nemusí měnnit a vydží až do knce životnosti auta - na klubech je X lidí, kteří mají přes 500tkm a na řetěz se nešáhlo. Abych jen nechváli, tak kolem 250tkm se mění napínáky - aby ne, jsou v přímém kontaktu s řetězěm a občas se vysyktně zadřené ložisk kladky - jehož oprava stojí dle rozhodnutí majáitel od cca 150kč za pouihé ložisk a výměnu doma svépomocí až po cca 1800Kč za novou kladu a výměnu v servisu. Opět vdiíme, že SUbaru je na servisu ve stejných realcích, jakoi jiní.
Když vezmu konkretně své auto /2,0R/, tak jsem dělal 2x rozhody, z toho jendou ve 105tkm dle předpisu, po druhé ve 195tkm - předčasně, protože dělal celkový velký servis auta, které jsem sice původn zvažopval prodat, jak jsem psal, před vánocemi, ale došel jsem k závěru,. že momentálěn neexistuje rovnocenná náhrada, tkaž jsem udlěla nakonec servis aauto zatím ponechávám na fiormě dál. Servis znamenal rozovdy včetně všech kladek, střední díl výfuku a oleje všehcny. K tomu nástřk dutin, zadní i přední brzy kotouče desky (originál, nikoliv druhoivýroba), všechny filtry a tio vše sumasumárum stálo asi 70tCZK. Zkus si toto sčítnou pro Audi a půkjdeš do kolen...Nyní mám auto na nových zimních gumách (/Michenlin - cca 12tCZK) s tím, že bude sloužit buď mně nebo dalšímu maiteli X sert tisíc km. Jediný servis bde ve 210tkm výměna svíček (cca 4000Kč) a pak až ve 240tkm další předepsaná výměna olejů v převodovce a diferácích. To je cca za 6000Kč (5l olej 5w50 od Millers za cca 1200Kč, k tomu olej převduů a práce ve značkovém servisu). Na tuto cenu s e Audi ano Oktávka ani nepřiblíží. ten stejný úkon stojí u Lexuse GS300 cca 750EUR - jistý slovesnký kolefga mi pkaždé pláče na rameni, kolik platí v Banské Bystrici za servisování svého GSka- TO JE drahý servis. Ale SUbaru, o kterém je v totmo příspěvku řeč, je paráda a dlouhej kouř. Jinak Subaru ses ervisuje u lidí, kteří o tom "něco vědí", rozhodně neneí nejlepší cestou první značkový servis, který potkáš. To je jen tahání peněz a cesta do záhuby. Proto máme dost lidí po repiublice, kteří dají auto to, opravdu potřebuje a za svoji práci ručí a to vše za zlomek ceny proti značkovým servisům typu Frey v Praze)))))))Kdepak, Subau je pro znalce tedy pro ty, co znají jak a co. Pak je to levné a zejména vysoce spolehlivé. Ale pustit si do auta "měniče dílů", to je konečná. Všude. U všech značek.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 18.01.2015 11:27, RE: SpecB na iritace
Zdeny60 posted by:
naopak, SpecB mě neiritovalo vůbec. Spíše jsem vždy prožíval radost, když nějaký učouděný lepič v A6 či Oktávce či jakémkoliv jiném závo´dáku v první zatáčce na Suchém vrchu ztratitl 10 metrů, v další pak 20 a na vrchu už jsem ho v zrcátku ani neviděl)) Chlpače, akcelerace je věc jedna a to, jak auto jede v reálu v zatáčkovitém terénu je věc druhá. Mraná je ta tvoje akcelerace o 2 s lepší, když v první utažené zatáčce voláš traktor, aby tě šel vytáhnout z póle) O tomhle je SUbaru,pochopíš to už někdy? Subaru není o rychlosti v přímce 300 z místa, není o stovce za 4 vetřiny, ale o tom, že jeho podvozek o oboirvský kus předčí napřed tvůůj pud sebeztáchovy a pak (pro tvoji zlost) i hodně velkou část těch dnešíních rádoby sportovních auta (mezi které například stádo ovcípočítá třeba Oktávku RS).Není žádný dýzl v běžné a dostupné produkci (tedy takové produkci, jako je ono SpecB), který by s ním udržel krok právě na technické trati.A že je vyšší spotřeba? ANo, ta musí být, protože srovnáváš nesrovnatelné. Ale každý jiný benzín stjného objmeu a pohonu bde žrát naprosto stejně. Ale o tomhle tato diskuze není. To jen ty přesbědčuje někoho, že lev je dravější, než tygr-obrazně řečeno.


Čtyřkolka na suchu bude v zatáčkách pomalejší než dvoukolka, z principu. Fyzika.

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 18.01.2015 11:30, RE: Servis SUbaru
Zdeny60 posted by:
Kdepak, Subau je pro znalce tedy pro ty, co znají jak a co. Pak je to levné a zejména vysoce spolehlivé. Ale pustit si do auta "měniče dílů", to je konečná. Všude. U všech značek.


Dovolil jsem si zkrátit tvůj příspěvek. Po tomhle všem bys doporučil to auto chudákovi ženské, co určitě
"jak a co" neví? Mně to trochu připomíná když tady naposledy někdo psal o Mazdě RX-8, že když se splní "tyto podmínky" - a pak následoval výčet přes půl stránky, že jde o vysoce spolehlivé a laciné auto:)

respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Sunday 18.01.2015 11:38, diky za osvetu Zdeny
Zdeny diky za osvetu. Pro zacatek uvedu ze koncern obecne moc nemusim, ale tebou zminovany servis za 70 litru si myslim ze bys na II oktavce ktera se tu porad omyla udelal ani ne za polovinu. A kdyz se na to podivam z pohledu kupce ojetiny tak jsou to z vetsi casti ukony ktere te neminou nebo ktere si nechas udelat z preventivnich duvodu. Malokdo nasype do kary temer kilo aby ji za dve prodal nasledne. Cili selskym rozumem pro "obycejnou" pani uzivatelku ktera nechce travit vecery procitanim subaru for aby zjistila ve kterym koute republiky je kterej specialista atd neni koupe teto ojetiny dobrou volbou. Byt z hlediska vnejsiho designu (kterej patrne rozhoduje u 99% zen) se jedna o pevedene auto.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Sunday 18.01.2015 13:50, náklady na servis suba
Říkal jsem si zda dojde na klasiku v podobě porovnání "servisu" subaru vs konkurence v podobě porovnání kolik stojí olej a nemýlil jsem se. Mluvit v jedné větě o subaru a o vysoké ceně náhradních dílů a servisu je na vlastníky těchto vozů jako červenej hadr na býka. Takže jsme se dozvěděli, že když si necháte vyměnit olej v autorizovaném servisu AUDI, nebo si někde na internetu koupíte kanystr oleje co jde nalít do Subaru, tak autorizák je dražší. Totéž v případě autorizáku Lexusu vs kanystru oleje z Internetu měněného mimo autorizák Subaru. Čekal někdo něco jiného? S tímto přístupem jde i Ferrari "servisovat" levněji než třeba Superba. Uvádět dále cenu rozvodů bez výměny kladek, to je faul číslo dva. Potom klasika srovnáme cenu sady na subaru vs cena za výměnu rozvodů v autorizáku na Superb a jupí Subaru je opět levnější.
Potom to seřizování ventilů - kolik tisíc si má paní jednou za dva roky nachystat? Deset, patnáct tisíc? Todle se prostě u konkurence řešit nemusí. A co takle cena běžných dílů na ten ueberwagen? Kolik stojí třeba páčka na ovládání stěračů? Já totiž slyšel něco o 18 litrech. Pro srovnání na mé BMW jsem platil litr mimo autorizák a v autorizáku myslím chtěli dva a půl... A co když si paní náhodou koupí ten dvoulitrovej diesel od subaru. Řekneme si nahlas, že filtr sazí (DPF) je zde součástí katalysátoru a v autorizáku stojí 130 tisíc? Jasně že ne. A to pořád ještě nepřišla řeč na tu hnusnou palubovku v kvalitě "Opel z roku 1998".
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Sunday 18.01.2015 17:10, Ceny servisu
Cena servisu je jaká je. Vzhledem k tomu, že jsem vlastnil dvě Oktávky dýzla navbíc Superba 2,5TDI, vím, kolik jsem platil za servis ve Škodovce. Vím, kolik platím za servis 2 Subau v autorizáku. A věř mi, běžný sercvis je u SUbaru levný. Rozvody - jak se někdo pohoršoval - jsou předepsané výrobcem pouze řemen - díl za asi 2500,- plus práce. kladky předepsané NEJSOU, ale kdo je perfekcionalista, nechá je vyměnit. Já jsem, tak jsem to udělal. Kladky byly ve stavu, že by najezdil x set tiscí dalších km.
Páčka blinkrů - to fakt netuší anikde na žádném z našich for jsem nezahlídnul, že by tento díl kdo kdy sháněl. o brzdách jsem psla. O ventilových vůlích taky. Mj, mám dojem, že předepsaná kontrola vent. vůlí není jen u Subaru, protože řada dnešních aut už nemá hydralickém seřizování, ale mechanické. Aspň tedy japnci to tak mají, včetně Lexuse. Motor se na kontrolu vytahovat nemusí, na seřízení jak u kterého modelu. Jinak ano, toto je drahá věc - jedna podložka stojí cca 800Kč a je jich tam 16 Naštěstí se dají vhodně nakombinovata stačí jích v nejhorším případě polovina, ale u benzínu opět nepamatuji, že by je někdo někdy měnil. U LPG ano. S tím se musí počítat (ale zase u jako u ostatních aut).
Výfuk po 9 letech měněn, ačkoliv po zavaření malé dírky v rozdvojení by dále sloužil, ale jak říkám, jsem perfekcionalista, tudíž je tam nový. Cena asi 11 tisíc za střední díl. Není to málo. Ale některé jiné vozy za tu doby mění 2x. Zase- kdo chce, koupí díl v Polsku za asi 3 tisíce. Takže cesty jous. Jen je třeba znát a nebo se v nouzi zeptat.
Co dál: snad jen to, že interier Legacy s 200tkm vypadá po 9 letech jako nový, sedačka řidiče není prosezená ani omylem - Oktávku s 200tkm jsem měl doma. Další dvě v práci. Takže zde si obrázek udělá každý sám. Pežoty jsou třídou samo o sobě... Koroze kastle jsem už psal: nula. Nápravy: přední náprava vyžaduje občas vyměnit silnetblokytlumení torzních kmitů - dva kusy za cca 300Kč. Sranda. Spodní raemno - zadní čep asi 1800 - nevím, jestli je to málo nebo ne, ale měnil jsem jeden preventivěn - byl trošku volný, nicméně neklepal. Tlumiče - dosud původní, po 200tkm opotřebení na asi 78%. krása. Zadní tlumiče bez problémů. U LPG auta se mění časem pružiny, protože torid s náplní po několika letech způsobí, že auto vzadu trochu poklesne. Benzínu se to netýká.
Když to sečtu sumasumárum, já servis udělal, ale nyní mám klid a jistotiu, že na dalších x let se na nic nemusí sáhnout. Neznám problém s elektrikou, neznám problém s brzadmi (u Oktávky byly kotouče zvlné po pás tisících kmn a bylo jedno, co jsem tam dal a zkusil jsem užsnad vše, totéž Superb). Přední kotouče měněé ve 185tkm, protože bylo třeby vyměnit desky. Tkaž jako celek. Zadní se dávaly před vánocemi ve skoro 200tkm a to je proto, že měly orezlé hrany, které by zničily nesjpíš nové desky-měněné poprvé ve skoro 200tkm. Ruční brzda-bez nutnosti měnit, pouze seřídit chod.
Katalyzátory: bez potíží, lambdy bez potíží, různá čidla bez potíží, prostzě nestěžuji si. Za naši rodinu jsem absolutně spokojeni se spotřebou, počítali jsem s vyšší, naftový Superb žral 8 nafty. V zimě nemám problém, pohon fakticky funguje a jako bonus mám 10 rychlostních stupňů. Kdo tahá vozík, ocení. Já sice tažné nemám, ale v terénu (sníh pod sjezdovkou a pod. se to někdy hodí). Nic to nestojí.
Pohiodlí a ticho za jízdy jsem zmiňoval stejě, jako špičková sedadla. Tady doporučuji každému si do legacy aspoň sednout (ale pozor.musí to být model PŘED FL), který měl velice povedené sedačky vpředu. Nechápu, proč po FL od nich upustili... Že nic po 200tkm neklepe a nevrže jsem už taky říkal.

Neobhajuji, jen konstatuji.
respond
Valnoha
number of posts322
date of registration03.01.2011
Sunday 18.01.2015 17:36, on si kazdej rad prihreje tu svoji polivcicku....
Prave proto ze cist umim a dokonce umim i pocitat mi v garazi zadny subaru nestoji. Jako osobni selhani beru to ze jsem otcovi nerozmluvil nakup noveho Forestra XT. Za me koncim debatu. Doporucit pani nakup ojetiny za 2 kil kde ceka bezna udrzba a prevence malem kilo je nad moje chapani. Pred dvouma rokama se mi naskytla koupe pekneho 530i e39 za "srandovni cenu" s 300tkm na tacho od prvniho majitele. Mam ho jako treti auto pro poteseni. Za dva roky jsem do ni nasypal 30 litru. Ted vycet: predni + zadni vrtany kotouce s deskama Zimermann, novy cocky xenonu s upravou na bixenon, vymena veskerych naplni vcetne filtru a 4 kusy zimnich pneu bridgestone. Veci jako vyfuk? Na 15 let starem aute stale puvodni bez znamek opotrebeni nebo koroze. Interier a jizdni vlastnosti? Malokdo by poznal kdybych stocil tacho na 100tkm. To jen pro srovnavaci priklad.
respond
1 2 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.