Předně - konečně smysluplný a hodnotný dotaz od člověka, který asi tak už tuší, o čem SUbaru je. protože kdyby ne, tak se na tuto minoritní značku nezeptá, ale ptá se na Oktávku s 1,9TDI či a Pasáta nebo Hyundai I20/30.
Jakožto letitý majitel SUbaru a konkretně modelu IOV s motorem 2,0R 121kW a 5°MT mohu pět ódy na radost. A to nejen z jízdy, ale i ze spolehlivosti. Auto má nyní skoro 200tkma nebýt chronické konstrukční chyby 2hmotového setrvačníku od firmy Valeo, tak jen jezdím a jezdíma jezdím. Naštěstí, když vrzající setrvačnbík už pije krev a auto škube a vrže při rozjezdu, je náprava levná am jednoduchá - já ji realizoval ve 110.000km a tou je výměna za 1hmotový set z Forestera, což i s prací vyjde na cca 12 tisíc bez daně, vč. práce, servis od servisu se může lišit v ceněn. Co je fatální a nutná věc u skoro všech Subaru-zjistit si servsiní historii. Víc než kde jinde platí, že kod maže, ten jede, takže by měly být doložené údaje o všech výměnách olejů a to nejen v motoru, ale i převodovce a diferenciálu. Pak je vše OK. Některé motory starších edicí (2,5i 121kW a předchozí 2,5) měly tendeci brát více oleje. Bohužel, je to tak a proto je nutná častá kontrola oleje v motoru min. ob jedno tankování. Oleje vybírat lepší, nikoliv Catsrol od pumpy 5w30, ale radši pár peněz připlatit za kvalitu - Mobil 1, Millers oil a pod.
SPolehlivost auta je vynikající, přesto se pár mušek objěvuje, ale kde ne. Zlobí lambda sondy, resp. nastavení indikace potíží s výfukovými plyny je tak citlivé, že ač je sonda dobrá, občs se roszvítí check engne kontrolka. POkud se toto stane, není třeba se děsit a v 90% případů pomůže jedoduchý úkon za pár stovek ve formě redukce, vložené mezi sondu a výfukové potrubí na příslušných DRF se o tom dočetet vše, včetně návodu, jak na to.
Dále dopručuji konrolovat správné ojetí pneumatik. Vůle v zvašení kol způsobují jednak ztrátu té famozní ovladatelnosti Legacy, ale práve nerovnoměrné opotřebení kol. Koroze je velmi dobře zvládnutá, já na svém voze, který jezdí denodenně do práce, nemám ani Ň, ale letos jsem si preventivně již nechat nastříkat spodek a dutiny (aby ne, po 9 letech). Vnitřek vozu mi po 200tkm a 9 letech nevrže, ndernčí a sedačky nejsou vůvbec prosezené. To svědčí - spolu s e stále těsnícími bezrámovými okny - o výtečném zpracování.
Spotřeba je v mém případě 7,96l/100 95N benzínu, podíl okresky město 65/35, sporadické jídzy po dálnici v rámic rychl. limitů. Výtečná je redukce převodů, v terénu, ale i v kolonách šetříme spojku a nohu na ní
Prostor je rozhodně větší, než u Oktávky, o pohodslí poszu v porovnání s ní nemůýe být ani řeči-zatímoc z Legacy vyskočíém po 900km po jízdě na hory do Alp, z Oktávky (měl jsem 2, takže mohu srovnávat) mě museli skoro vyndávat. Vedení v sedače opěrák jsou výborné.
Motor je klasická "stará dobrá" atmosferická jednotka s 165 kňmi, ale ba yse ty koně probudili k životu, je třeba ručičku otáčkoměru popohnat k 4,5 a více tisícm otáček. Jinak by člověk řekl, že to je líná mrcha. Ovšem nad touto hranicí už nastává zvrat k velmi dobrému
Řeknu tak - hranice aura nekončí výknem a jídzními vlastnostmi, ale pudem sebezáchovy řidiče.
Legacy je v řadě IV nejhezčí Subo, co kdy vyrobili a kdo najde jeho kouzlo, jen těžko se s ním loučí, Já se s ním loučím již druhý rok a stále nemám adekvátní náhradu-to myslím vážně. Nějaké BMW obdobné třídy, či AUdi a jiné vozy se prostě Legacy nevyrovnají - nenabízejíá totiž nic z přidané hiodnoty, jako Legacy - vynikající spolehlivost, a hlavně a zejména výtečné jídzní vlastnosti a to hlavně za ztížených podmínek. Nutno mít na paměti i to, že motorvá jednotkla byla stavěna v době (ostatně jako celé auto) ještě v době, kdy se nemuselo ještě tolik šetřit a ana uatě to prostě je vidět. Například brzdové ktouče jsem měniíl teprve loni při 185.000km, tlumiče jsou po testu a maují opotřebení asi 20% - čili mají před sebou ještě nekonečnou dobu. CO se mění častěji, je výfuk, ale i tak si myslím, že 8,5 roku (měnil jsem loni) je dlouhá výdrž.
Takže závěrem - za 180-200 tisíc se dá koupit Legacy jako víno - chce to ale s sebou zkušeného mechanika, který Subaru zná - zmíněné AWD je dobrá volba, ale na forech je řada lidí, co tyto služby nabízejí. Nemohu zde jme novat !svého" mechanika, tak jen uvedu, že v okolí F-M je pán, co má Subaru v malíku a servisovat u něj vůz je radost.
Přeji šťastný výběr a těšíme se, že rozšířite naše řady v záplavě nudných oktávek a hyundají a mondeí.
PS: omlouvámse za překlepy, píši rychle a každý kdo chce, pochopí, co jsem chtěl sdělit.