0
back
 

diskuze k tématu: Ojeté Subaru Legacy – jak poslouží auto za 200 tis. Kč?

category of topic classification: japonská vozidla
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 09.01.2015 09:42, Legacy
Podle mě nejhezčí Subo všech dob, hlavně sedan. Pohlídal bych si hlavně 2 věci - jak je na tom spojka a rozvody. Jinak u auta s pravidelným servisem by neměl být problém.
respond
mira.rehak
number of posts6
date of registration01.07.2014
Friday 09.01.2015 12:33, Legacy/Outback
Mohu doporučit, najeto za pět let přes 90 tis. Km (nyní najeto 210 tis. Km), sice s Outbackem, ale základ je u obou subaru stejný. Závažnější závady nebyly, auto mě nikdy nenechalo stát.
Měnil jsem jen spotřební věci, brzdy podle mě odcházejí celkem rychle, kotouče a disky měním zhruba po 15 tis., ale to záleží na stylu jízdy každého. Také je dobré se starat o kosti podvozku (tyčky, stabilizátory) pokud jsou v horším stavu, podvozek je hlučnější a jízdní stabilita se stává horší. Tlumiče zatím máme původní. Při koupi je dobré rovněž zkontrolovat výfuk, zejména střední díl s katalyzátory (v originále stojí přes 25. tis, Kč, což je mnohdy více než 1/10 ceny auta). Rovněž druhovýroba téměř neexistuje.
Nechci paušalizovat, ale naše subaru má docela citlivou spojku. Projevuje se to zejména při parkování v kopci, pak je dílem vteřin než ji ucítíte v autě se pálit.
Omezenější prostor na zadních sedačkách a nulové odkládací prostory u zadních dveří. Kufr ok, pokud ale máte kočárek nebo většího psa, tak pak už moc věcí do kufru nedáte. My máme dvě malé děti a výlety na delší dobu musíme řešit střešním boxem. Pokud dáte dvě dětské sedačky na zadní sedala (isofix je 2x vzadu, na předním sedadle není a airbag spolujezdce není vypínatelný), tak už normální dospělá/ý si mezi ně nesedne.
Průměrná spotřeba (sledována 10 tis. Km) je 9,3 l na 100 Km (motor 2,5l manuální převodovka). Auto je celkem tiché, při rychlostech nad 160 sice jede, ale je docela hlučné. Pro rychlejší jízdu je třeba auto vytáčet, pak ale jede pěkně. Průměrné roční náklady jsem si spočítal (bez benzínu a vody do ostřikovačů) na cca 10 tis. Kč, s tím že pneumatiky měnil za pět let jen jednou (obě sady). Doporučuji rovněž hlídat stav oleje v motoru. Nezřídka se mi stalo, že 10 tis. Km téměř žádný úbytek, pak během 1 tis. Km jsem se dostal na k minimu na rysce. Od té doby vozím v autě litrovku oleje a olej kontroluji při téměř každém tankování.
Velké plus vidím v nezájmu zlodějů, alespoň prozatím a snad se stav nezmění.
respond
sympatico
number of posts54
date of registration04.03.2014
Friday 09.01.2015 12:39, Legacy
Dobrý den, Váš dotaz se tak krásně četl a dlouho hřál u srdce...ptát se po benzínovém kombi, a konkrétně Subaru- u mě máte deset palců nahoru, a lidé, kteří Vám poradili, ví, o čem mluví.

Jak zmínil autor nade mnou, Legacy MY 06, 07, 08 jsou pro spoustu lidí nejhezčí Subaru vůbec. I pro mě, a takové SpecB kombi v manuálu u mě stojí na piedestalu jako největší srdcovka.

Pro Vás, jako řidičku, úplně s klidem bych doporučil dvoulitr v manuálu. Motor snese i přestavbu na LPG, náklady na servis jsou normální. Jinak auto je celkem malé, vzadu místa jak v Octavii, mělký kufr o ničem, loketní opěrka na prd, spousta lidí nikdy nepochopí proč jste si to koupila...ale Vy budete vědět, po každé jízdě, ať bude jakékoliv počasí. Jezdí jich málo, a ty, co znám, jenom jezdí a jezdí...Pokud to půjde, nechte si Vámi vyhlídnutý kus zkontrolovat v AWD Praha, nebo jiném regionálně příslušném specialistovi na Subaru- tohle bych rozhodně nepodcenil. Pokud bude auto v pořádku, je dost pravděpodobné, že při správném zacházení bude v pořádku dalších X let...

Samozřejmě se také můžete poptat na subarufanclubu, komunita je skvělá, znalosti mají ohromující a přehled o nabízených autech perfektní...nejlépe je koupit auto od člena klubu.

Nezbývá než popřát štěstí při nákupu a gratulace ke skvělé volbě. Subaru je srdcová záležitost, a Legacy IV gen je auto s mnoha mouchami...ale zároveň nejhezčí auto jaké znám, za ničím se neotočím jako za tímhle a všechny mouchy mu odpustíte. A přesně vím, že jednou přijde den a utratím strašně nesmyslné peníze za Legacy SpecB v manuálu, které bude minimálně šest let staré, stát bude jako zánovní Octavie a minimálně dvakrát tolik jako normální Legacy ze stejného roku. Tuším, že bude stát tolik peněz že to nikdo neuvěří za tak staré auto a rodina bude mít obavy o mé duševní zdraví, ale já se budu řehtat jako pitomec na každé prázdné okresce...a o tom to je :)

Vaše priority jsou logicky jinde, ale benefit v podobě nadprůměrné spolehlivosti, jízdních vlastností a totálního nezájmu zlodějů Vám jen tak nějaké auto nenabídne ...takže super volba :)
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Friday 09.01.2015 17:18, Legacy - Jasná volba , ale má to pár ale.
Předně - konečně smysluplný a hodnotný dotaz od člověka, který asi tak už tuší, o čem SUbaru je. protože kdyby ne, tak se na tuto minoritní značku nezeptá, ale ptá se na Oktávku s 1,9TDI či a Pasáta nebo Hyundai I20/30.
Jakožto letitý majitel SUbaru a konkretně modelu IOV s motorem 2,0R 121kW a 5°MT mohu pět ódy na radost. A to nejen z jízdy, ale i ze spolehlivosti. Auto má nyní skoro 200tkma nebýt chronické konstrukční chyby 2hmotového setrvačníku od firmy Valeo, tak jen jezdím a jezdíma jezdím. Naštěstí, když vrzající setrvačnbík už pije krev a auto škube a vrže při rozjezdu, je náprava levná am jednoduchá - já ji realizoval ve 110.000km a tou je výměna za 1hmotový set z Forestera, což i s prací vyjde na cca 12 tisíc bez daně, vč. práce, servis od servisu se může lišit v ceněn. Co je fatální a nutná věc u skoro všech Subaru-zjistit si servsiní historii. Víc než kde jinde platí, že kod maže, ten jede, takže by měly být doložené údaje o všech výměnách olejů a to nejen v motoru, ale i převodovce a diferenciálu. Pak je vše OK. Některé motory starších edicí (2,5i 121kW a předchozí 2,5) měly tendeci brát více oleje. Bohužel, je to tak a proto je nutná častá kontrola oleje v motoru min. ob jedno tankování. Oleje vybírat lepší, nikoliv Catsrol od pumpy 5w30, ale radši pár peněz připlatit za kvalitu - Mobil 1, Millers oil a pod.
SPolehlivost auta je vynikající, přesto se pár mušek objěvuje, ale kde ne. Zlobí lambda sondy, resp. nastavení indikace potíží s výfukovými plyny je tak citlivé, že ač je sonda dobrá, občs se roszvítí check engne kontrolka. POkud se toto stane, není třeba se děsit a v 90% případů pomůže jedoduchý úkon za pár stovek ve formě redukce, vložené mezi sondu a výfukové potrubí na příslušných DRF se o tom dočetet vše, včetně návodu, jak na to.
Dále dopručuji konrolovat správné ojetí pneumatik. Vůle v zvašení kol způsobují jednak ztrátu té famozní ovladatelnosti Legacy, ale práve nerovnoměrné opotřebení kol. Koroze je velmi dobře zvládnutá, já na svém voze, který jezdí denodenně do práce, nemám ani Ň, ale letos jsem si preventivně již nechat nastříkat spodek a dutiny (aby ne, po 9 letech). Vnitřek vozu mi po 200tkm a 9 letech nevrže, ndernčí a sedačky nejsou vůvbec prosezené. To svědčí - spolu s e stále těsnícími bezrámovými okny - o výtečném zpracování.
Spotřeba je v mém případě 7,96l/100 95N benzínu, podíl okresky město 65/35, sporadické jídzy po dálnici v rámic rychl. limitů. Výtečná je redukce převodů, v terénu, ale i v kolonách šetříme spojku a nohu na ní
Prostor je rozhodně větší, než u Oktávky, o pohodslí poszu v porovnání s ní nemůýe být ani řeči-zatímoc z Legacy vyskočíém po 900km po jízdě na hory do Alp, z Oktávky (měl jsem 2, takže mohu srovnávat) mě museli skoro vyndávat. Vedení v sedače opěrák jsou výborné.
Motor je klasická "stará dobrá" atmosferická jednotka s 165 kňmi, ale ba yse ty koně probudili k životu, je třeba ručičku otáčkoměru popohnat k 4,5 a více tisícm otáček. Jinak by člověk řekl, že to je líná mrcha. Ovšem nad touto hranicí už nastává zvrat k velmi dobrému Řeknu tak - hranice aura nekončí výknem a jídzními vlastnostmi, ale pudem sebezáchovy řidiče.
Legacy je v řadě IV nejhezčí Subo, co kdy vyrobili a kdo najde jeho kouzlo, jen těžko se s ním loučí, Já se s ním loučím již druhý rok a stále nemám adekvátní náhradu-to myslím vážně. Nějaké BMW obdobné třídy, či AUdi a jiné vozy se prostě Legacy nevyrovnají - nenabízejíá totiž nic z přidané hiodnoty, jako Legacy - vynikající spolehlivost, a hlavně a zejména výtečné jídzní vlastnosti a to hlavně za ztížených podmínek. Nutno mít na paměti i to, že motorvá jednotkla byla stavěna v době (ostatně jako celé auto) ještě v době, kdy se nemuselo ještě tolik šetřit a ana uatě to prostě je vidět. Například brzdové ktouče jsem měniíl teprve loni při 185.000km, tlumiče jsou po testu a maují opotřebení asi 20% - čili mají před sebou ještě nekonečnou dobu. CO se mění častěji, je výfuk, ale i tak si myslím, že 8,5 roku (měnil jsem loni) je dlouhá výdrž.

Takže závěrem - za 180-200 tisíc se dá koupit Legacy jako víno - chce to ale s sebou zkušeného mechanika, který Subaru zná - zmíněné AWD je dobrá volba, ale na forech je řada lidí, co tyto služby nabízejí. Nemohu zde jme novat !svého" mechanika, tak jen uvedu, že v okolí F-M je pán, co má Subaru v malíku a servisovat u něj vůz je radost.

Přeji šťastný výběr a těšíme se, že rozšířite naše řady v záplavě nudných oktávek a hyundají a mondeí.
PS: omlouvámse za překlepy, píši rychle a každý kdo chce, pochopí, co jsem chtěl sdělit.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 11.01.2015 09:47, a jéje
Pokud jsi ochotná zkousnout mizerný výkon/anebo naopak vysokou spotřebu, omluvit špatně řadící převodovku, a jezdit celý rok s pohonem 4x4, zatímco ho potřebuješ 3 dny v roce /pokud bydlíš vysoko v horách tak se omlouvám/, potom je Subaru auto pro tebe.
Místním SUBARU fanatikům se omlouvám, nemohl jsem si pomoct.
Já potřebuju auto v automatu, to Subaru buď nenabízí, pokud ano, je to automat čtyř maximálně pětistupňový, nebo CVT, obvykle ve spojení s mezinápravovou spojkou á la Haldex.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Sunday 11.01.2015 13:13, RE: Legacy
sympatico posted by:
Pro Vás, jako řidičku, úplně s klidem bych doporučil dvoulitr v manuálu. Motor snese i přestavbu na LPG, náklady na servis jsou normální.


Na to, že ten motor snese přestavu na LPG, nelze spoléhat. Fóra plynařů i subaristů mají v tomto případě názory asi 60 : 40, že ano. Bohužel kolega z kanceláře musel po přestavbě motor poslat na generálku - jenže s takto přestavěným autem ujel 100 tisíc km (denně dojíždí 120 km), takže i přesto se mu přestavba vyplatila. Pokud chce tazatelka využívat LPG a mít klidné spaní, ať raději hledá vůz s tovární přestavbou - tam by problémy být neměly. Bude to ovšem chtít delší hledání, takových aut je nedostatek. Kamarád ale takového outbacka s 2,5litrem a automatem před rokem koupil a chrochtá blahem. Člověk se jen nesmí při nákupu bát vyššího čísla (200 000+) na počítadle kilometrů, tohle si nikdo nekupuje jen na sobotní nákupy v kauflandu.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Sunday 11.01.2015 14:01, RE: Legacy
Giorgio posted by:
sympatico posted by:
Pro Vás, jako řidičku, úplně s klidem bych doporučil dvoulitr v manuálu. Motor snese i přestavbu na LPG, náklady na servis jsou normální.
Na to, že ten motor snese přestavu na LPG, nelze spoléhat. Fóra plynařů i subaristů mají v tomto případě názory asi 60 : 40, že ano. Bohužel kolega z kanceláře musel po přestavbě motor poslat na generálku - jenže s takto přestavěným autem ujel 100 tisíc km (denně dojíždí 120 km), takže i přesto se mu přestavba vyplatila. Pokud chce tazatelka využívat LPG a mít klidné spaní, ať raději hledá vůz s tovární přestavbou - tam by problémy být neměly. Bude to ovšem chtít delší hledání, takových aut je nedostatek. Kamarád ale takového outbacka s 2,5litrem a automatem před rokem koupil a chrochtá blahem. Člověk se jen nesmí při nákupu bát vyššího čísla (200 000+) na počítadle kilometrů, tohle si nikdo nekupuje jen na sobotní nákupy v kauflandu.


Pokud vim tak Subaru dělalo specialně na žádost dovozce upravené verze které LPG snáší, nevím jak to ale poznat. Vodítko bude asi ta tovární úprava na LPG, tu ale dělal až ten prodejce, ne Subaru. Staré auto u kterého si nejsem bych osobně do plynu asi necpal.
Jinak jak píše Reno, racionální důvod pro Subaru v našich podmínkách neni.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Sunday 11.01.2015 16:42, Reakce na člena Reno
Reno: kolik vozů Subaru jsi vlastnil, že tak zasvěceně píšeš o malém výkonu a vysoké spotřebě?
Zdá se ti, že výkon 121kW z 2l motoru je malý? K tomu 195Nm? Bez turba? Ono to je se všemi stejný. kritizují malý výkon, ale nepodívají se, kde ten výkon je. A on tam je. jen nesmí člověk dusit motor v 1500 otáčkách, samosebou pak tam žádný není. Ale ten není u ŽÁDNĚHO atmosferického motoru daného objemu v daných otáčkách. Tož tak asi. Dále - konkretně u motorů 2,0R se 121kW se dá zcela bez omezení jezdit mezi 8-9/100. Já to dokáže ještě za méně. Ukaž mi jakýkoliv jný dvoulitr, který bude žrát výrazně méně. Jako vodítko použit www.spritmonitor.de.
Automat je věc do diskuze, ale zase ti budu oponovat. Vlastním aut se 7°automatech 340HOP výkonu, zadokolku s připojitelným předkem. Výsledkem 7°převodovky je to, že řadí trvale všude i na rovině při jakémkoliv pojhybu plynového pedálu. U SUbaru se 4°a zamykáním převodovka zařadí 4°a jedeš furt. bez neustálého řazení. U 5°převodovek jde o naprostý standard a konkretně AISINu s 5°nelze mnoho věcí vytknout, spíše pochválit vysokou žvitnost (na rozdíl od různých DSG, powershiftů a podpobných hi-tzech skříní). Stačí jen lít olej po 60tkm a nájezd 400-500 není problém. Což jak uznáš, žádná jmenovaná nedá, zejména ne DSG v jakékoliv variantě. CVT je kombinovaná s hydroměničem, takže zase jso trochu vedle.
K té spotřebě: při stejném režimu jízdy si slovutná 1,4TSI od DasAuto vezme zcela stejné množství benzínu, takže problém spotřeby nevidím jako důvod k argumanetaci. Motory 2,5i jsou na tom někdy ještě o 0,5l lépe, což ti řada majitelů ráda potvrdí.

Ad LPG: ano, to JE problém - ale téměř u všechn značek dnešní doby, zejména pak japonských. Auto bylo primárně konstruováno na spalování benzínu, nikoliv LPG, čemuž podléhá materiálový výběr. I tak ale řada majitelů SUbaru na LPG jezdí, jen jim z toho plnou jisté povinnosti, jejichž popis by znamenal značně překročit rozsah mého příspvěku. Ale že to jde, je jisté a problémů je méně, než výhod. POkud někdo jako problém uvádí škubání a cukání, pak není na vině motor Subaru, ale nemehlo plynař, který neumí systém odladit. A kontrola ventilových vůlí není nic, nad čím se pozastavuje ten, kdo jezdí na LPG.

Abych tě uklidnil, milý Reno, tak SUbaru naštětsí překonává v mnoha apsketech jiné značky, včetně slovutného BMW. Vím, že to nedra slyšíš, ale je to holt tak.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Sunday 11.01.2015 19:24, RE: Legacy
PetrT posted by:
Pokud vim tak Subaru dělalo specialně na žádost dovozce upravené verze které LPG snáší, nevím jak to ale poznat. Vodítko bude asi ta tovární úprava na LPG, tu ale dělal až ten prodejce, ne Subaru. Staré auto u kterého si nejsem bych osobně do plynu asi necpal. Jinak jak píše Reno, racionální důvod pro Subaru v našich podmínkách neni.


Tovární verze mají údajně jinou hlavu a tvrzená ventilová sedla, s tím se při přestavbě už nikdo frckat nebude - i tak je to lepší alternativa. Podobně to dělá Fiat - má smluvní LPG servisy a montuje tam výhradně systémy Tartarini, taková přestavba nijak neomezuje záruku a svého času na ni dokonce byl finanční bonus. Pořád je to však externí zásah do vozu.

Nesouhlasil bych ale s tím, že subaru do našich podmínek není. Naopak, hodí se kamkoliv mimo velké aglomerace, kde se nesolí, ale používají se inertní posypové materiály a často se silnice odklízejí později, až se zprovozní hlavní tahy. Je to zajímavá alternativa pro ty, kteří chtějí "normální" auto (ne SUV apod.), ale zároveň lepší jízdní vlastnosti mimo suché a rovné cesty. A konkrétně to legacy si pochvaluje kolega i v létě - pravidelně jezdí 2x ročně do Chorvatska až na jih a využívá méně frekventované cesty. Když na nich zaprší a podklad je kluzký, okamžitě z té subarácké koncepce pohonu těží.
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 11.01.2015 20:12, RE: Reakce na člena Reno
Zdeny60 posted by:
.Abych tě uklidnil, milý Reno, tak SUbaru naštětsí překonává v mnoha apsketech jiné značky, včetně slovutného BMW. Vím, že to nedra slyšíš, ale je to holt tak.


Interiéry BMW jsou tristní, ale proti Subaru je to pořád hodně dobré. Subaru má jedno pozitivum, a to je propracovaný systém 4x4. Žel bohu, ve spojení s automatickou nebo CVT převodovkou už to není tentýž systém pohonu všech kol. Pokud se tedy rozhodnu, že automat oželím, dostanu manuál, se kterým není právě jednoduché "trefit" kvalt. Nevlastnil jsem žádné, zkoušel jsem dvě, pozoroval jsem to u obou.
Subaru žere, jako každá benzínová čtyřkolka. BMW se podařilo to zredukovat osmistupňovou převodovkou na snesitelnější hodnoty, ale Subaru o něčem takovém může jenom snít.
Běžný uživatel nepozná rozdíl mezi čtyřkolkou od Audi nebo od Subaru nebo od BMW. Faktem je, že třeba allroad od Audi má pneumatický podvozek, který se dá přizvednout a slušně zvyšuje průjezdnost terénem. O něčem takovém se Subaru může jenom zdát.
A ani spolehlivost není nikterak výjímečná, spíš průměrná. Přeplňovaný 2,5 boxer se stěží dožije 100 000 najetých km. Dieselové motory mají podprůměrný výkon a první generace je extra poruchová.
Ale fakt je ten, že srovnatelnou Audinu nebo BMW prostě za stejné peníze nekoupíš.
Prostě, člověk, který chce mít Subaru musí být velký fanda a takový pak projímí auto ledasco...
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Sunday 11.01.2015 20:15, ...
A ačkoliv to bude hrubá provokace, klidně bych doporučil oktávku Scout, protože nevěřím tomu, že se paní pustí do míst, kde Subaru vyjede a oktávka už ne.. nebo jinou haldexovou škocnu.
respond
cooon
number of posts9
date of registration05.12.2008
Monday 12.01.2015 16:48, To Reno škoda tohle neumí
Reno ale paní chce spolehlivé, benzínové kombi s 4x4
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Monday 12.01.2015 18:47, RE: To Reno škoda tohle neumí
cooon posted by:
Reno ale paní chce spolehlivé, benzínové kombi s 4x4


jó pane kupte Subaru, to je držák, né jako ty napodobeniny...

http://www.tipcars.com/magazin-subaru-outback-25i-a-kratke-dojmy-po-230-tis-km-7210.html
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Monday 12.01.2015 23:38, Spolehlivost
Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, Legacy Kombi origo LPG a kolik problémů s auty bylo, to jsem tomu ani nechtěl věřit. Nevím, jestli měl smůlu, ale abych měl i při ostřejší jízdě po 10tk úplně KO brzdy? Spotřeba dieselu i při téměř nešlapání na pedál 7,8L? v 20tkm praskla sedačka řidiče (jezdila s tím jeho žena cca 50kg). A pořád dokola výfuk ložiska, pořád něco drnčelo atd. Jak jsem napsal, byl to zapálený Subarysta, který začínal ještě na "hranaté" Impreze a všechny kupoval vždy nové. Ty poslední v Subaru Opava.

Ale opravdu mi přijde brutální, po 10tkm při výměně oleje měnit brzdy a ze servisní prohlídky, která by měla stát běžně u jiných aut kolem 3-8tkm, to bylo vždycky 15-20.

Ještě se tu někdo zmiňoval o výkonu, myslím že on měl právě v Legacy tu 2,5L 121kW a že bych si z toho výkonu sednul na zadek? Prostě nepřesvědčilo. A ty automaty? Nevím no, nechápu proč nepoužívají špičkové ZF nebo Aisin. Netvrdím, že musí mít 8 kvaltů. Měl jsem 5ti stupňový a perfektní!

Nevím no ale po této zkušenosti si já osobně Subaru nekoupím. Je to jen můj názor a samozřejmě nikomu ho nenutím
respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 13.01.2015 08:46, RE: Spolehlivost
eTeflon posted by:
Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, Legacy Kombi origo LPG a kolik problémů s auty bylo, to jsem tomu ani nechtěl věřit. Nevím, jestli měl smůlu, ale abych měl i při ostřejší jízdě po 10tk úplně KO brzdy? Spotřeba dieselu i při téměř nešlapání na pedál 7,8L? v 20tkm praskla sedačka řidiče (jezdila s tím jeho žena cca 50kg). A pořád dokola výfuk ložiska, pořád něco drnčelo atd. Jak jsem napsal, byl to zapálený Subarysta, který začínal ještě na "hranaté" Impreze a všechny kupoval vždy nové. Ty poslední v Subaru Opava. Ale opravdu mi přijde brutální, po 10tkm při výměně oleje měnit brzdy a ze servisní prohlídky, která by měla stát běžně u jiných aut kolem 3-8tkm, to bylo vždycky 15-20. Ještě se tu někdo zmiňoval o výkonu, myslím že on měl právě v Legacy tu 2,5L 121kW a že bych si z toho výkonu sednul na zadek? Prostě nepřesvědčilo. A ty automaty? Nevím no, nechápu proč nepoužívají špičkové ZF nebo Aisin. Netvrdím, že musí mít 8 kvaltů. Měl jsem 5ti stupňový a perfektní!Nevím no ale po této zkušenosti si já osobně Subaru nekoupím. Je to jen můj názor a samozřejmě nikomu ho nenutím


Aisin není moc špičková převodovka, i když v poslední osmistupňové generaci se prý hodně zlepšil.
Podle mně nebude tak jednoduché, ale hlavně asi laciné ZF dávat do aut, jinak by ho Audi neměla prakticky jen ve vrcholných modelech.
Jinak osmistupňová převodovka je velká výhoda, která umí reálně snížit spotřebu o dva litry. A pak se dostaneš i s 335xi pod deset litrů, což je nebývalé na tak výkonný motor.

respond
salix
number of posts35
date of registration17.02.2009
Tuesday 13.01.2015 10:03, RE: Spolehlivost
eTeflon posted by:
Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, Legacy Kombi origo LPG a kolik problémů s auty bylo, to jsem tomu ani nechtěl věřit. Nevím, jestli měl smůlu, ale abych měl i při ostřejší jízdě po 10tk úplně KO brzdy? Spotřeba dieselu i při téměř nešlapání na pedál 7,8L? v 20tkm praskla sedačka řidiče (jezdila s tím jeho žena cca 50kg). A pořád dokola výfuk ložiska, pořád něco drnčelo atd. Jak jsem napsal, byl to zapálený Subarysta, který začínal ještě na "hranaté" Impreze a všechny kupoval vždy nové. Ty poslední v Subaru Opava. Ale opravdu mi přijde brutální, po 10tkm při výměně oleje měnit brzdy a ze servisní prohlídky, která by měla stát běžně u jiných aut kolem 3-8tkm, to bylo vždycky 15-20. Ještě se tu někdo zmiňoval o výkonu, myslím že on měl právě v Legacy tu 2,5L 121kW a že bych si z toho výkonu sednul na zadek? Prostě nepřesvědčilo. A ty automaty? Nevím no, nechápu proč nepoužívají špičkové ZF nebo Aisin. Netvrdím, že musí mít 8 kvaltů. Měl jsem 5ti stupňový a perfektní!Nevím no ale po této zkušenosti si já osobně Subaru nekoupím. Je to jen můj názor a samozřejmě nikomu ho nenutím


.... který začínal ještě na "hranaté" Impreze.Nevím,ale Impreza nikdy nebyla hranatá.Začínala tuším v roce 1993.Já ji měl z roku 94 do lońska a byla kulatá , atmosféra bez turba , permanentní 4x4 s možností řadit ještě redukce u všech rychlostí.Používal jsem ji na vesnici a dost ji dával za uši a za těch dvacet let jsem měl jen jednou závadu nad rámec běžného opotřebení.Odešlo mi jakési čidlo v motoru snímající otáčky klikovky.Stálo 4200Kč a měnil jsem si ho sám.Spotřeba na dálku po dálnici do 130km/h 7,5l, okresky v klidu o litr víc , s vozejkem 10-11 podle naložení.

....Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, tahle tvoje věta měl taky zarazila.Kolik je těch několik, když naftový forester přišel na trh v roce 2008 nebo 2009 (přesně nevím) a na závěr píšeš, že všechny auta kupoval nová.

Závěrem bych chtěl říci, že ač jsem měl 25 let vždy nějaké subaru, tak teď ty nové bych si už taky nekoupil:
1- už to není auto co bývalo, jednoduché , nesmrtelné.Už jsou to "vońavky" vybavené všemi těmi moderními "kurvítky" které mně osobně nic neříkají a spíše mně jsou na obtíž.
2-Nesouvisí to s tématem ale s věkem jsem přišel na chuť vysokému posezu a všechny subara včetně forestra jsou na mně moc "nízká", Vyhovuje mně dodávka a i tím, že jsem "vesnickej" tak je pro mne mnohem praktičtější.

respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Tuesday 13.01.2015 14:26, RE: Spolehlivost
Reno posted by:
eTeflon posted by:
Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, Legacy Kombi origo LPG a kolik problémů s auty bylo, to jsem tomu ani nechtěl věřit. Nevím, jestli měl smůlu, ale abych měl i při ostřejší jízdě po 10tk úplně KO brzdy? Spotřeba dieselu i při téměř nešlapání na pedál 7,8L? v 20tkm praskla sedačka řidiče (jezdila s tím jeho žena cca 50kg). A pořád dokola výfuk ložiska, pořád něco drnčelo atd. Jak jsem napsal, byl to zapálený Subarysta, který začínal ještě na "hranaté" Impreze a všechny kupoval vždy nové. Ty poslední v Subaru Opava. Ale opravdu mi přijde brutální, po 10tkm při výměně oleje měnit brzdy a ze servisní prohlídky, která by měla stát běžně u jiných aut kolem 3-8tkm, to bylo vždycky 15-20. Ještě se tu někdo zmiňoval o výkonu, myslím že on měl právě v Legacy tu 2,5L 121kW a že bych si z toho výkonu sednul na zadek? Prostě nepřesvědčilo. A ty automaty? Nevím no, nechápu proč nepoužívají špičkové ZF nebo Aisin. Netvrdím, že musí mít 8 kvaltů. Měl jsem 5ti stupňový a perfektní!Nevím no ale po této zkušenosti si já osobně Subaru nekoupím. Je to jen můj názor a samozřejmě nikomu ho nenutím
Aisin není moc špičková převodovka, i když v poslední osmistupňové generaci se prý hodně zlepšil.Podle mně nebude tak jednoduché, ale hlavně asi laciné ZF dávat do aut, jinak by ho Audi neměla prakticky jen ve vrcholných modelech. Jinak osmistupňová převodovka je velká výhoda, která umí reálně snížit spotřebu o dva litry. A pak se dostaneš i s 335xi pod deset litrů, což je nebývalé na tak výkonný motor.

Ten bavorak by som tu nespominal. Staci si pozriet skusenosti majitelov, ako menia cele motory. Ten automat je totiz az prilis dobry. Znizuje spotrebu-> podtaca motor. Je pekne, ked celych priblizne 100tkm zivota motora mate spotrebu az o 2 litre nizsiu, to sa naozaj oplati. To iste som zazil na novom golfe s 2.0BLUEtdi a automatom. Ten motor ked clovek normalne jazdil, tak otacky kmitali medzi 1500-2000 otacok, a to este prehanam. To auto by som ako jazdene nechcel ani zadarmo. A to nevravim o start stope, ktory vypol motor 200 metrov po nastartovani na krizovatke. Vsetky obavy sa potvrdili, ked na aute co malo najazdene 16t km bolo treba dolievat celkom dost oleja a co je vacsia sranda, aj chaldiacu kvapalinu. Nehanil by som rozumny automat starsieho data.

respond
Reno
number of posts1352
date of registration30.03.2010
Tuesday 13.01.2015 16:31, RE: Spolehlivost
Citroenak posted by:
Reno posted by:
eTeflon posted by:
Kamarád dříve Subaru kupoval, měl Tribecu, několik naftových Foresterů, Legacy Kombi origo LPG a kolik problémů s auty bylo, to jsem tomu ani nechtěl věřit. Nevím, jestli měl smůlu, ale abych měl i při ostřejší jízdě po 10tk úplně KO brzdy? Spotřeba dieselu i při téměř nešlapání na pedál 7,8L? v 20tkm praskla sedačka řidiče (jezdila s tím jeho žena cca 50kg). A pořád dokola výfuk ložiska, pořád něco drnčelo atd. Jak jsem napsal, byl to zapálený Subarysta, který začínal ještě na "hranaté" Impreze a všechny kupoval vždy nové. Ty poslední v Subaru Opava. Ale opravdu mi přijde brutální, po 10tkm při výměně oleje měnit brzdy a ze servisní prohlídky, která by měla stát běžně u jiných aut kolem 3-8tkm, to bylo vždycky 15-20. Ještě se tu někdo zmiňoval o výkonu, myslím že on měl právě v Legacy tu 2,5L 121kW a že bych si z toho výkonu sednul na zadek? Prostě nepřesvědčilo. A ty automaty? Nevím no, nechápu proč nepoužívají špičkové ZF nebo Aisin. Netvrdím, že musí mít 8 kvaltů. Měl jsem 5ti stupňový a perfektní!Nevím no ale po této zkušenosti si já osobně Subaru nekoupím. Je to jen můj názor a samozřejmě nikomu ho nenutím
Aisin není moc špičková převodovka, i když v poslední osmistupňové generaci se prý hodně zlepšil.Podle mně nebude tak jednoduché, ale hlavně asi laciné ZF dávat do aut, jinak by ho Audi neměla prakticky jen ve vrcholných modelech. Jinak osmistupňová převodovka je velká výhoda, která umí reálně snížit spotřebu o dva litry. A pak se dostaneš i s 335xi pod deset litrů, což je nebývalé na tak výkonný motor.
Ten bavorak by som tu nespominal. Staci si pozriet skusenosti majitelov, ako menia cele motory. Ten automat je totiz az prilis dobry. Znizuje spotrebu-> podtaca motor. Je pekne, ked celych priblizne 100tkm zivota motora mate spotrebu az o 2 litre nizsiu, to sa naozaj oplati. To iste som zazil na novom golfe s 2.0BLUEtdi a automatom. Ten motor ked clovek normalne jazdil, tak otacky kmitali medzi 1500-2000 otacok, a to este prehanam. To auto by som ako jazdene nechcel ani zadarmo. A to nevravim o start stope, ktory vypol motor 200 metrov po nastartovani na krizovatke. Vsetky obavy sa potvrdili, ked na aute co malo najazdene 16t km bolo treba dolievat celkom dost oleja a co je vacsia sranda, aj chaldiacu kvapalinu. Nehanil by som rozumny automat starsieho data.


Automaty se vždycky snaží držet otáčky nízko. To, že šetří palivo je proto, že šestistupňová převodovka bude točit při 130-150 km/h víc otáček, než osmistupňová. Motory se u BMW mění proto, že přešli na turbo, které nikdy předtím nedělali. Krom toho, jsou u BMW k mání od roku 2012 tuším, takže zkušeností
moc není....

respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Tuesday 13.01.2015 16:47, Znalci SUbaru
Teflone, udělej si v tom pořádek. Jinak snad na tvůj žvášt nebudu radši ani reagovat.

Paní v klidu poradím jednoduchou věc: ať si na papír napíše seznam kandidátů, objede místa, kde dané vozy zapůjčí ke svezení, ať je všechny pěkně vytáhne na zasněžené cesty do hor, včetně BMW, když už se tu tak propaguje a pak ať si udělá závěr. Není nic jednoduššího. Nemá msysl tu předjímat to či ono. Ptala se na názor, lidé, kteří evidentně SUbaru neměli, jen žvaní a spřádají kontraproduktivní bláboly, lidé, co je měli a dosud mají, naspali své zkušenostio. Jak s jízdou, tak se servisem.

Aby ale bylo řečeno vše, tak je nutno potvrdit, že současné generace SUbaru už těm starým ve spolehlivosti konkurovat opravdu nemohou a také nutno potrvdit, že poslední generací spolehlivých SUbaru Legacy byla právě modelová řada IV do faceliftu, tedy do roku 2008. Pak to bylo už trochu horší, i když v této generaci již není onen povětsný dvouhmotový strvačník Valeo, nýbrž bezproblémový Sachs.

K převodovkám Aisin nemá cenu nic moc psát. 4°jsou festovní a prověření včetně modelů Forester XF, kde musí snášet vyšš výkny (konkretně 169kW a tuším kolem 350Nm, ovšem je řada lidí, co má výkn zvednutý přes 200kW a převodovka netrpí). 5°automat v autech s motory 3,0R je totál bezproblémový, pokud se mění olej, jak stanovuje výrobce.
Jelikož jsem ho vlastnil (v Legacy SpecB), mohu dodat, že řadí sametově a obsotjně rychle, bez cukání a škubání. 5°bohatě stačí, o tom jsem již psal. 4°stačíé také, ale svět je již dál, otázkou je, zdali honba za množství stupňů je to pravé.

K manuálu dodám, že ho vlastním také ( v Legacy s motorem 2,0R) a potrvzuji, že v zimě jde zpočátku řazení ztuha, ovšem po 2-3km je to OK a rozhodně bych netvrdil, že se "nelze strefit". Možná, že to nebude převodovkou, ale lamou za volantem. Ale objektivně potvrdím i to, že na Hondu nemá, ta řadí mechanicky zcela přesně a lehce.

A pro pořádek zopakuji, že spotřebu řešíme u auta, které má permanentní pohon 4x4 s mezinápravovým diferenciálem. Takže hovořit o spotřebě SUbaru vůči WD či FWD není zcela na místě.

K současné generaci Subaru nelze než říct, že patří stále k tomu lepšímu, co nabízí poctivé atmo motory a odolné kastle, i když-jsouc tlačení konkurencí-i Subaru muselo část svých tradic opustit a CVT převodovky s elektronicky řízeným diferenciálem jsou toho jen důkazem. O naftě se zde nemluví, takže to sem nepatří, ale speciálně pro telfona je na místě říct, že boxer-dýzl od Subaru patří zase k tomu lepšímu na trhu. Problémy s motory vychytali již v generaci 2010, taktéž jako problém s odcházející spojkou (čož byl problém, ale nyní vše OK).
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Tuesday 13.01.2015 16:51, motory BMW
Jsou kapitolou samou o sobě. Zejména profláknutá generace dýzlů, dále celá generace přímovstřikových benzínových agregátů, od 1,6THP počínaje....K tomu lehce pokulhávající kvalita provedení v posledních ca 5 letech, celkem nedobré zpracování aut jako celku a za co platíme? Za předražené auto rpůměrné technické úrovně, nacpané potenciálně poruchovou eltkronikou a s motory, které nepatří zrovna mezi etalon kvality. Ještě, že aspoň některé z nich nabídnou celkem povedený dyzajn (mimo potvor typu X3/X6 a pod kreatůr) a trochu toho výkonu, který ovšem nijak nepřevyšuje konkurenci v dané třídě objemu a koncepce.
respond
  1 2 3 ... 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.