0
back
 

diskuze k tématu: LPG – levnější provoz stále táhne (5. díl)

category of topic classification: česká vozidla, japonská vozidla
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 25.01.2017 01:45, xy
citation:
Systémy se vstřikováním plynu už vykazují jen mírně zvýšenou spotřebu, kterou v reálném provozu ani nepoznáte...


Lež. Rozdíl spotřeb odpovídá rozdílu ve výhřevnosti benzínu a propan-butanu, což znamená, že spotřeba plynu je vždy zhruba o 20% vyšší než benzínu bez ohledu na systém.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Wednesday 25.01.2017 09:32, rozdíl spotřeb
u mě je to 8% u 1.8 - Stag a 5% u 2.3T - BRC.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Wednesday 25.01.2017 09:32, spotřeba na LPG
U většiny vozů je stále spotřeba na LPG vyšší než na benzín.I když nedávno jsem četl článek ve SM o tovární přestavbě motoru 0.9 Tce na LPG a ten si s plynem opravdu rozumí.Ten motor vykazoval na brzdě dokonce lepší výkon na LPG než na benzín ,ale to je vyjímka.Spíš škoda,že je dnes minimum motorů vhodných na LPG.Pro někoho kdo více jezdí spíše na delší vzdálenosti je to velmi výhodné.Není dnes problém jezdit za 1 kč na km.
respond
Sybokcz
number of posts15
date of registration19.11.2013
Wednesday 25.01.2017 11:37, RE: rozdíl spotřeb
Zvirak posted by:
u mě je to 8% u 1.8 - Stag a 5% u 2.3T - BRC.


I smell Saab :).

respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Wednesday 25.01.2017 13:29, RE: rozdíl spotřeb
Sybokcz posted by:
Zvirak posted by:
u mě je to 8% u 1.8 - Stag a 5% u 2.3T - BRC.
I smell Saab :).


Aero
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Wednesday 25.01.2017 18:00, RE: rozdíl spotřeb
Zvirak posted by:
u mě je to 8% u 1.8 - Stag a 5% u 2.3T - BRC.


Jak jsi k tomu došel? (myslím si, že v tomto nemáš započítanou spotřebu benzínu)
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Wednesday 25.01.2017 18:30, .
u obou aut je to dlouhodobá spotřeba na benzin vs dlouhodobá spotřeba LPG.
Obě auta jezdí stejný typ trasy. Dálnice 90%. V režimu na jedno nastartování 200 resp. 400km.
Tzn. po přepnutí na LPG dochází např ted v zimě kolem 1 km. Spotřeba benzinu je v mém případě vzhledem k celkovému nájezdu opravdu marginální. U atmosféry je to ca 0,25l/100km N95, u turba 0,4-0,5 l/100km N100 (přisuzuju přívstřiku kvůli chlazení ventilů u BRC a celkově většímu motoru).
Proto jsem to nezapočítával.
respond
centris610
number of posts22
date of registration28.01.2015
Thursday 26.01.2017 10:47, lpg
světe div se, ale já mam lpg ve fabce htp a funguje to ... :) jen jezdím kratší trasy takže úspora je tak 30% ... při delší trase samosebou lepší .. nevím proč řešíte o kolik je spotřeba lpg vyšší, když se to vyplatí tak jako tak, lpg je o více než 50% levnější než benzín !!! jezdím do 10 km trasy a většinou v létě spotřebuju na 480 km lpg za cca 450,- a benzín za 150,- = 600,- ... jen na benzín bych platil cca 900,-
aktuálně platím za 1litr lpg 13,- za benzín 29,10 .....
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 26.01.2017 11:20, RE: lpg
centris610 posted by:
.. nevím proč řešíte o kolik je spotřeba lpg vyšší, když se to vyplatí tak jako tak...


No protože si nepotřebuju lhát do kapsy ... a vyplatí se jak kdy. Ve městě jezdím za 8 a něco benzínu, nebo 9 litrů LPG ... což zdánlivě vypadá, že navýšení je o pár procent a ukazatel benzínu se nehýbe, všichni jsou spokojeni ... akorát když se spotřeba spočítá pořádně, je to 9 litrů plynu a 2 litry benzínu na sto ...

To samé jezdím s naftou za 6 - 6,5 ... takže pokud srovnám jen náklady na palivo, tak úspora je skoro prd.

Plynových aut i lpg systémů jsem vystřídal dost na to, abych poznal, že navýšení pár procent LPG oproti benzínu je blbost. Ale nepotřebuju se s nikým dohadovat a netvrdím, že se LPG nevyplatí.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 26.01.2017 17:45, RE: lpg
capslock posted by:
centris610 posted by:
.. nevím proč řešíte o kolik je spotřeba lpg vyšší, když se to vyplatí tak jako tak...
No protože si nepotřebuju lhát do kapsy ... a vyplatí se jak kdy. Ve městě jezdím za 8 a něco benzínu, nebo 9 litrů LPG ... což zdánlivě vypadá, že navýšení je o pár procent a ukazatel benzínu se nehýbe, všichni jsou spokojeni ... akorát když se spotřeba spočítá pořádně, je to 9 litrů plynu a 2 litry benzínu na sto ... To samé jezdím s naftou za 6 - 6,5 ... takže pokud srovnám jen náklady na palivo, tak úspora je skoro prd.Plynových aut i lpg systémů jsem vystřídal dost na to, abych poznal, že navýšení pár procent LPG oproti benzínu je blbost. Ale nepotřebuju se s nikým dohadovat a netvrdím, že se LPG nevyplatí.


Samozřejmě LPG nedává smysl pokud se jezdí na krátké vzdálenosti.Manželka například jezdí do práce 25 km tam a nazpátek.Což je za za měsíc 1100 km z toho přibližně 70 km se ujede na benzín,spíš je to ,ale méně protože od jara do podzima auto přepíná na plyn dříve.Tudíž přibližně pokud by se vůz používal pouze na těch 1 100 km co najezdí na cestu do práce,tak za LPG+benzín zaplatí1 090 kč,což je 1kč na km.Jezdí s HTP 51 kw kde je spotřeba do 7l LPG na 100 km.
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Thursday 26.01.2017 20:20, LPG spotřeba x výkon
Jen malá osobní vsuvka:
Ford Mondeo MK4 2.0i 107 kW, přestavěl jsem to na plyn (systém Elpigaz - vstřiky O.M.V.L.) hned po koupi při 89 000km (04/2016), teď najeto 123 000 km (01/2017). Spotřeba benzínu tak 8,5l/100, spotřeba LPG necelých 10l. Pokles výkonu auta, ač mi přestavbátor tvrdil, že nepoznám, tak poznat jde, hlavně v nízkých otáčkách. Gor když čepuju vesměs jen 100oktanový beznín. Ale není to nijak markantní rozdíl. Ještě do toho leju olej na přímaz ventilových sedel, zhruba litr / 10 000 km (při ceně cca 400 Kč / l).

Spotřebu benzínu při provozu výhradně na plyn jsem nijak přesně nepočítal, ale teď v zimě když mrzne to přepíná zhruba po 4 - 5 km. V létě téměř hned (řekněme po pár set metrech).

Při nájezdu okolo 35 000 km ročně je to pořád úspora přes 30 000 Kč - už po odečtení přimaz oleje a 0,5l benzínu / 100 km.

Předtím jsem měl vždycky dieselové auta a musím říct, že charakteristika toho atmosférického benzíňáku mi vyhovuje mnohem mnohem více - zvuk, plynulost zátahu, kultivovanost, větší rozsah použitelných otáček. A v neposlední řadě topení. Takže za mě LPG palec nahoru.
respond
MaxSand
number of posts19
date of registration02.02.2017
Thursday 02.02.2017 16:47, RE: LPG spotřeba x výkon
PavelKeprt posted by:
Jen malá osobní vsuvka: Ford Mondeo MK4 2.0i 107 kW, přestavěl jsem to na plyn (systém Elpigaz - vstřiky O.M.V.L.) hned po koupi při 89 000km (04/2016), teď najeto 123 000 km (01/2017). Spotřeba benzínu tak 8,5l/100, spotřeba LPG necelých 10l. Pokles výkonu auta, ač mi přestavbátor tvrdil, že nepoznám, tak poznat jde, hlavně v nízkých otáčkách. Gor když čepuju vesměs jen 100oktanový beznín. Ale není to nijak markantní rozdíl. Ještě do toho leju olej na přímaz ventilových sedel, zhruba litr / 10 000 km (při ceně cca 400 Kč / l). Spotřebu benzínu při provozu výhradně na plyn jsem nijak přesně nepočítal, ale teď v zimě když mrzne to přepíná zhruba po 4 - 5 km. V létě téměř hned (řekněme po pár set metrech). Při nájezdu okolo 35 000 km ročně je to pořád úspora přes 30 000 Kč - už po odečtení přimaz oleje a 0,5l benzínu / 100 km. Předtím jsem měl vždycky dieselové auta a musím říct, že charakteristika toho atmosférického benzíňáku mi vyhovuje mnohem mnohem více - zvuk, plynulost zátahu, kultivovanost, větší rozsah použitelných otáček. A v neposlední řadě topení. Takže za mě LPG palec nahoru.


Na přímaz pozor! Špatně seřízeny může zadělat na problémy. Fakta: Strýcův Focus 1.6 LPG s přímazem. Špatně nastaveno, přímaz šel jen do jednoho válce. Po 100 tis. Km na plyn podpálené ventily na jednom válci. Můj focus po 70 tis. bez přímazu zatím v pohodě s normálními tlaky ve válcích. Plynař říkál, že o podpálené 1,6 ještě neslyšel. Domněka: Olej má větší teplotu hoření, takže mohl způsobit větší opotřebení/podpálení.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 03.02.2017 20:47, RE: LPG spotřeba x výkon
PavelKeprt posted by:
Jen malá osobní vsuvka: Ford Mondeo MK4 2.0i 107 kW ... Gor když čepuju vesměs jen 100oktanový beznín.


100 oktan pro atmosféru? To je nesmysl. Rozdíl 95 - 100 okt u atmosféry prakticky nelze poznat. Něco jiného je, že ten 100okt má pravděpodobně aditiva.

Add přímaz. Je to celkem nesmyslné placebo ve srovnání s přívsřikem, kdy se opravdu reálně ochlazují sací ventily odpařováním malé, na zátěži proměnlivé části benzínu obsažené ve směsi na těch ventilech.
respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Friday 03.02.2017 20:58, RE: lpg
capslock posted by:
centris610 posted by:
.. nevím proč řešíte o kolik je spotřeba lpg vyšší, když se to vyplatí tak jako tak...
No protože si nepotřebuju lhát do kapsy ... a vyplatí se jak kdy. Ve městě jezdím za 8 a něco benzínu, nebo 9 litrů LPG ... což zdánlivě vypadá, že navýšení je o pár procent a ukazatel benzínu se nehýbe, všichni jsou spokojeni ... akorát když se spotřeba spočítá pořádně, je to 9 litrů plynu a 2 litry benzínu na sto ... To samé jezdím s naftou za 6 - 6,5 ... takže pokud srovnám jen náklady na palivo, tak úspora je skoro prd.Plynových aut i lpg systémů jsem vystřídal dost na to, abych poznal, že navýšení pár procent LPG oproti benzínu je blbost. Ale nepotřebuju se s nikým dohadovat a netvrdím, že se LPG nevyplatí.


víceméně souhlas s capslockem, jen bych to popsal trochu jinak:
Jestli někdo s Fábkou místo 900Kč - benzin měsíčně projede 500Kč na plyn. Úspora sice je, ale je k ničemu, může ho hřát, že pomohl zachránit ekologicky nějakej strom....

Situace je jiná u větších benzinových motorů:
Plyn se opravdu vyplácí u aut, která by jezdila za ca 12 litrů benzinu a jezdí denně celkem dost.
Tam už se pak řeší jestli auto měsíčně sežere 9000Kč na benzin, nebo 5000Kč na plyn.

Před lety jsem řešil jestli jezdit měsíčně za 18 tisíc, nebo za 10tisíc. Montáž plynu se zaplatila za 3 měsíce, za dalších 9 měsíců "celé auto".
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Saturday 04.02.2017 12:14, RE: LPG spotřeba x výkon
Zvirak posted by:
PavelKeprt posted by:
Jen malá osobní vsuvka: Ford Mondeo MK4 2.0i 107 kW ... Gor když čepuju vesměs jen 100oktanový beznín.
100 oktan pro atmosféru? To je nesmysl. Rozdíl 95 - 100 okt u atmosféry prakticky nelze poznat. Něco jiného je, že ten 100okt má pravděpodobně aditiva.Add přímaz. Je to celkem nesmyslné placebo ve srovnání s přívsřikem, kdy se opravdu reálně ochlazují sací ventily odpařováním malé, na zátěži proměnlivé části benzínu obsažené ve směsi na těch ventilech.


Výjádřil bych se ke 100 okt benzínu. Provozuji nepřímovstřikovou atmosféru a 100 oktan se mi projevil na znatelně lepší odezvě v nízkých otáčkách. To je samozřejmě subjektivní vjem, nicméně to potvrzuje výsledek nějakého srovnávacího testu, který jsem na netu našel. Ono to dává i smysl, protože při vyšší odolnosti proti klepání lze v nízkých otáčkách do motoru pustit víc vzduchu a odtud plyne vyšší výkon. Ve vysokých otáčkách to poznat není, respektive ten rozdíl nevnímám
A objektivně mám minimálně o 3 deci nižší spotřebu - porovnáváno se stejnými obdobími v minulých letech. Složení tras totožné.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Saturday 04.02.2017 23:27, RE: LPG spotřeba x výkon
David V posted by:
Zvirak posted by:
100 oktan pro atmosféru? To je nesmysl. Rozdíl 95 - 100 okt u atmosféry prakticky nelze poznat. Něco jiného je, že ten 100okt má pravděpodobně aditiva.....
Výjádřil bych se ke 100 okt benzínu. ...A objektivně mám minimálně o 3 deci nižší spotřebu....


To už jsme tu jednou řešili ne - 100 okt není ředěný ethanolem.

respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 05.02.2017 10:41, RE: LPG spotřeba x výkon
David V posted by:
Výjádřil bych se ke 100 okt benzínu. ... .


Subjektivně něco možná poznáš, čidlo klepání je jasný, jde ale o to, že jestli tě to někam pustí, je to v řádu procent, proto je to imho nesmysl. Jediný co je plus jak jsem psal jsou u 100okt aditiva.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Sunday 05.02.2017 16:03, Re: 100okt. ..... ..........
naopak je dost mozny, ze to jede na 100okt. lip.
U myho auta vyrobce doporucuje 98 nebo 100okt. a pri zvysenym klepani na ba95 RJ vykon snizi, je to tak v manualu, tzn neni to odpozorovany.

respond
Zvirak
number of posts459
date of registration09.09.2012
Sunday 05.02.2017 18:47, .
sheogorath, to ano, ale jde o to, že u atmosféry to téměř nepoznáš, neb je to v řádu procent. U turba je to znát citelněji, někde jsem četl, že konkrétně u mého motoru je to při max krouťáku nějakých +40Nm u N100 oproti N95. Je to znát tím, že se turbo sbírá mnohem lépe.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Sunday 05.02.2017 20:29, Re.... ........ .....
Jj to je jasny, ja to myslel spis tak, ze pokud je motor resp. RJ nastavena na 100, Nebo 98 okt. pri pouziti 95 okt. v ramci zmen nastaveni (kvuli zvysenymu klepani) klesne vykon. A to je mozna pripad toho mondea co popisuje David.


Pokud je motor primarne na 95okt. tak mu 98 asi nijak neprida.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.