0
back
 

diskuze k tématu: Tiptronic nebo manuál do Škody Superb?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 01:53, rada
Ahoj jednoznačně tip tronic, není nic lepšího.
Čau
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 05:21, rada
To jste si dovolil hodne, chtit poradit se skodovkou. Za chvili ttady bude spousta prispevku, ze nejlepsi nic a koupiut jiny auto apod. Pokud jste rozhodnut, tak 2,5 jedine silnejsi 120KW a pokud mozno takovou, co nejezdila na long-life. Takova by mohla byt celkem bez problemu. Tiprtronicu bych se nebal, je to klasicka hydro-prevodovka s mirne pomalejsimi reakcemi, ale spolehliva
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 07:45, rada
převodovka trošku ospalá, nicméně spolehlivá. Jestli bydlíte ve větším městě, tak tiptronic oceníte. A jestli ne, tak taky. Už bych si auto s manuálem pro běžné ježdění asi nekoupil...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 08:26, rada
Ojetý automat bych já osobně nebral. Přece jen-nikdy se nodozvíte, jak se k tomu kdo choval. Je to další prvek v autě, který vyžaduje nějakou pozornost, údržbu a může se samozřejmě rozloučit. Na druou stranu automat sniuje cenu ojetin... Nechci rejpat, ale máte to u opravdu rozmyšleno? Opravdu to musí být Superb? Určitě Vám někdo řekl, že tohle auto byl velmi zastaralé už deset let před svou výrobou.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 08:54, rada
Prevodovka je to nejmensi. Tiptronic je sice hodne zastaraly kousek spolehlive nicici dynamiku i toho nejsilnejsiho motoru, ale jinak servisne pomerne snesitelny a i dlouhodobe udrzitelny, coz se neda rici treba o Multitronicu.
Co bych rozhodne doporucil je rozmyslet si motor, protoze 2.5TDI je u ojetiny to nejhorsi co muze existovat. Velice citlivy motor s potencialne obrovskymi (v radu statisicu) naklady na servis, vyzadujici naprosto precizni a peclivou udrzbu jakou mnohdy nedostane ani v autorizaku natoz nekde v garazi u Pepika. U ojetiny jde o sazku do loterie, protoze nevite jak se k nemu kdo choval a to je u tehle citlivky opravdu problem. Jenom vymena rozvodu na tenhle motor vyjde minimalne na petatricet tisic korun a musi se kvuli tomu rozebrat pulka auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 08:58, rada
2.5TDI je druhy nejhorsi motor VW za uplynulych 20 let.Prvenstvi drzi 2.0TDI.Motoru se vydiraji vacky,odchazi mazani,ve vetsi mire turba a i vstriky.Motor jede jeste k tomu jen v uzkem spektru otacek a spotreba je kolem 10l.Proste motor k nicemu.Pokud budete mit dolozenou servisni historii,vzal bych i automat,rozhodne to bude lepsi svezeni s timhle motorem jinak se uradite k smrti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 09:20, rada
Pro "Ne321" - Je pravda, že motor 2,5 TDI je velice citlivý na údržbu a háklivý na zacházení, ale nevím, kde jste přišel na ty nesmysly, že potenciální náklady na servis jdou do statisíců a nebo že rozvody vyjdou na min. 35 tisíc. Loni jsem nechal rozvody v mém autě (A4, 2,5 TDI 110 kW) vyměnit - všechno značkové díly + práce za 16 500,- komplet. Jen je potřeba vědět, na koho se obrátit....
Je smutné číst takové "rady" od lidí, kteří evidentně netuší, o čem píšou...
Pro "Koci" - co znamená "ve větší míře odchází turba"??? Kupte si nějaké dci od renaultu, abyste poznal, když odchází vě větší míře turba...
Abych měl spotřebu 10l, musel bych jezdit jak magor brzda plyn...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 09:34, rada
Dovolím si souhlasit s tím,že bych se superbu 2,5 tdi vyhl obloukem.Rozvody orig. v servisu škoda vyjdou skoro na 30.000,-kč,spotřeba okolo 10L,turbodíra jako prase a jízdní vlasnosti bídné,auto se vlní hrůza!!!Pokud je pán zatvrzelí škodovkář tak aspoň 1,9Tdi 96KW!!!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 09:48, rada
dobry den, mel jsem dost dlouho Superb 1,9 tdi 96 kw. s 5st manualem. Nemohu si pomoci, ale bylo to velmi dobre a spolehlive auto, pritom dostatecne vykonne. Po nejakem laborovani s plastovymi kryty motoru (poradne upevnit, podlozit penou atd.) i celkem tiche a usporne. Dnes mam Octavii 2,0 TDI DSG a motor se mi zda horsi (navic ma o dost vyssi naklady na udrzbu), je hlucny a tak se mi po starem superbu styska. 2,5 TDI jsem zkousel, spotreba je opravdu o dost vyssi, ke spolehlivosti nic rici nemohu. Tak stastnou ruku!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 10:15, rada
to A4: Tak az se vam ten "vyhodne opraveny" motor zadre, tak splacete nad vydelkem. On tenhle motor dokazi znicit i v autorizovanem servisu, natoz v nejake garazi, ktera si vezme "16500Kc", coz je hodne zajimava cena uvedomime-li si kolik stoji originalni sada a kolik prace s tim je. Vzhledem k tomu, ze se je potreba v podstate vsechno od sloupku A dopredu rozebrat, tak kdokoliv kdo si jenom za praci rekne mene nez osmicku je bud lidumil a nebo to neudelal jak se ma, a pak je to pro motor casto konecna.
Co se tyce tech servisnich nakladu, tak sto stopadesat tisic neni zadna castka pri problemech s timhle motorem. Do jednoho sluzebaka co jsme meli v praci se nasypalo ctvrt mega behem deseti mesicu a to mel vyrazne mene najeto a byl mladsi nez to co se dneska bezne prodavat.
Opakuji, tenhle motor je u ojetiny potencialni sebevrazda. Navic ani kdy ten motor funguje neni zrovna zazrak a pomer cena/vykon je hodne spatny. Ne nadarmo jsou ojetiny s timto motorem skoro neprodejne a prodavaji se za smesne ceny.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 10:43, rada
Koukáám že dost lidí tu pomlouvá 2.5 ja mam passata b5 rok 2000 dovezen z nemecka a nemůžu si stežovat spotřeba mimo město 7L na 100 a to se netahnu mesto je hruza kdyz je spicka tak min jak 9 neni sance :) co se týče nákladu na servis tak neni o nic dražsí než jaké kliv jíne auto podobné
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 10:44, rada
to Ne321: A proč by se měl zadírat? Jak už jsem psal poprvé, je potřeba vědět, na koho se obrátit. Mám své auto rád a nikdy bych ho nedal opravovat nějakýmu Lojzovi ze stodoly, který ten motor vidí poprvé v životě. 35 tisíc za rozvody, jak uvádíte, může dát jen blázen a nebo člověk, co neví co s penězi.
Pokud někdo nasype během deseti měsíců čtvrt mega do servisních nákladů, tak to už vůbec nepotřebuje komentář...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 11:44, rada
Nejsem žádný antiškodovkář, ale myslím že za podobnou (a nižší) cenu, existují lepší alternativy - např. Mondeo. Každopádně Superb má své neoddiskutovatelné výhody. Ze své vlastní zkušenosti bych se Tiptronicu nebál, jízda s ním je pohodová, pokud bydlíte ve městě, určitě ho oceníte. Co bych zvážil, je motor. Předpokládám že jste rozhodnutý pro diesel, v tom případě bych si ale já vybral 1.9 TDi. Výkonově za 2.5 TDi moc nezaostává, ale hlavně servis a náhradní díly jsou v porovnání s vámi vybranou motorizací "za hubičku".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 13:49, rada
jsem zastáncem ať si každý jezdí čím chce, ale když už superb, tak aspoň passat, 2.5tdi je špatná volba ve všech VW a spol./servis, výkon, spotřeba/, u tiptron vw se od 200t km čeká na smrt /zažil jsem a vyděl jsem/, měl jsem automat ve VW, Volvo, MB a VW je nejhorší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 16:20, rada
určitě bych volil 2,5TDI 120kW, v žádném případě 114kW !! jinak určitě tiptronic, líp se hodí k tomuhle motoru. kdysi jsem s nim delal testy : určitou trat s manualem a tu stejnou s tiptronicem. a nakonec jsem musel uznat (ikdyž nerad), ze automat je lepsí. spotřeba byla při jízdě k omezovači cca 9-11litrů, ale když jsem jel "rozumem", tak nebyl problém jet za cca 7,9 l. a klidně bych do takovýho auta šel. vykašlal bych se na pašíka a audiny )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 16:20, rada
Jezdil jsem se starsi 114KW 2,5Tdi r 03.Mel 220tis kdyz sel pryc.Motor problem zadny.Ted mam 1,9 96KW r 04 zatim jsem najel 70 a ma najeto 193tis drobne problemy s motorem byly,bcas netahl.Tykalo se jen znamych odchazejich ventilu N75 atd.Obe auta manualni prevodovka jinak max vybava vcetne svetle kuze,navi a stresniho okna.Obe auta olej long life.Na motory tedy nemuzu rict nic spatneho.
Jedine me trapila trochu ta predni naprava a ramena a u obou viklajici se sedacka ridice(u obou),je to vule v elektromotorku.Myslim,ze ta vydrzi dele jen pri hmotnosti do 80KG.
Muj zaver,vybral bych si tu 1,9.Trochu lepsi spotreba a ta hrozba cen za pripadne opravy neni tak velka.Motor podle me jede velmi slusne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 17:25, rada
Rozdíl mezi 1.9 a 2.5 TDI není za normálního provozu téměř znatelný, vyšší výkon znamená v případě Superbu rovněž vyšší spotřebu, u jiných značek je to spíše obráceně, protože vyšší kroutící moment a méně plynu při ustálené rychlosti a rozjezdu tento rozdíl eliminují, škodovka byla vždy postavena na sloganu - objem a výkon= vyšší spotřeba a platilo to už u starých škodovek, v tomto ohledu nepřinesl VW nic nového, ale nechtějme srovnávat know-how VW např. s Hondou. Pokud nejste závodník, volil bych 1.9 TDI, rozhodnete-li se pro 2.5 TDI, automat má dost dlouhé prodlevy, tak raději ten šestikvalt
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 18:01, rada
určitě tiptronik ,kdo se ho naučí správně používat,tak manuál nemá šanci
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 18:38, rada
před rokem jsem měl ještě Superba 1.9 TDI 96 kw v manuálu a maximální spokojenost. Výkon super a spotřeba taky dobrá (max. rychlost 230), takže jsem se na dálnici neloudal. Teď mám Novýho superba 2.0 TDI 103 kw v DSG. A k manuálu už bych se nevracel. Do takovýho auta patří spíš ten automat, je to pohoda, kort v kolonach ve městě. Koupil bych si TDI 96 kw nebo 103 kw. jsem spokojen s obouma. 2.5 TDI bych se vyhnul.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 15.06.2009 18:57, rada
Hoj, můžu hodit maximálně svoje zkušenosti v passatu výroby 2000. Po mnoha a mnoha kilometrech s passat 1.9Tdi jsem se rozhodl že si koupim 2.5Tdi a šahl jsem po automatické převodovce TipTRONIC. A moje první dojmy? naprosto úžasná spokojenost s převodovkou a naprosté zklamání z motoru. (nebudu ani rozebírat provozní náklady a rozdíly mezi 1.9 a 2.5Tdi). Takže moje rada zní jednoznačně TipTRONIC -ANO!!! ale pouze ve spojení s motorem 1.9Tdi. 2.5Tdi není tak pružný, pomalu se zvedá do otáček a servis je drahej cca 2xtolik. Co se týče výbavy, před koupí bych si podle VIN nechal zjistit původní výbavu auta, jestli tam např. navigace nebyla montována dodatečně, stejně jako koženej interier, často to nasvěčuje o dovozu, popř. bouraném autě. V neposlední řadě, bych ještě chtěl podotknout že Superby se dost kradou a čím vyšší výbava tím větší riziko. A pokud tedy už rozhodovat, zapřemýšlel by jsem i o Passatu, díky kratšímu rozvoru je stabilnější, a na jízdu pohodlnější.
Tak ať nákup ojetého auta dopadne dobře.
respond
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.