Monday 01.10.2012 23:04,
rada
Měl jsem tu čest s oběma agregáty. Slabší v minulém Passatu, silnější v současném Passatu i Superbu. S odstupem času se mi jeví jako mnohem vhodnější ten silnější z nich. U 103kW se sice krom výměny turba někde kolem 200.000km nic neřešilo, ale subjektivně ten motor prostě nejel a rozdíl ve spotřebě byl minimální. Možná jsem měl smůlu, že už bylo načaté turbo...Ale nedůstojné tempo nabírání rychlosti na dálnici, kam to auto bylo primárně určené, mi prostě pilo krev. Superb je "skorolimuzína" a neuměl bych si život v praxi s tou slabší verzí představit. S 1.8TSI je to také zajímavá kombinace, člověk musí věnovat pozornost rozvodům, ale problémys nimi nejsou údajně tak časté jako u maloobjemových benzínů. Spotřeba kolem 8,5-9litrů je v kombinovaném cyklu dosažitelná a obvyklá. Auto s tímto motorem tak nějak samozřejmě pluje a dává mi smysl. Tazatel neuvádí nájezd, pokud bych jezdil do 15.000km ročně, tak 1.8TSI v dobrém stavu by připadalo v úvahu rovněž. Pokud víc, projel bych ten silnější diesel. Za největší problém současného Supu ale nepovažuju motor, nýbrž tragické řízení (třeba aktuální Passat jej má až nepochopitelně lepší a skoro se to bojím říct, komunikativní) a nečitelné (někdo říká jedovaté) brzdy-nástup ostrý, ale pokud nepotřebuji jen nastoupit, ale opravdu ubrzdit z vyšší rychlosti, klesá pedál do bahýnka nejistoty, kdy se špatně odhaduje, na co brzdy vlastně stačí (opět možná smůla na stav brzd konkrétního auta). Dále zmíním uhoupaný, rádoby pohodlný podvozek ve verzi kombi (krátká se chová odlišně a podle mne o poznání lépe). Aby to nevyznělo jen jako kritika, Superb je auto, které je dospělé, celkově povedené a svoji práci v rámci portfolia odvádí velmi dobře. Přeji dobrou volbu.
respond