0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Superb GreenLine 1.6 TDI: Prostorné úspory

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 18:44, RE: DPF
David V posted by:
Ano a proto jsme tady, abychom jim trochu promluvili do duše
Ne, teď vážně. Chápu využití chrochtů v manažerských sedanech střední a vyšší třídy, jako součást firemní flotily, avšak nechápu následné majitele, kteří si klidně i bez servisky takové vozidlo koupí s vidinou nízkých provozních nákladů.
Třeba s Pavlíkem jsme často ve sporu, ale to je tím, že auta využíváme jinak. On má low-endové auto nižší střední s chrochtou, protože mu jde primárně o nízké provozní náklady a auta kupuje nová...
Jasně. Já mám low-endové auto stř. třídy, kupované ojeté, se servisní historií, s nízkými pořizovacími náklady (hledání nebylo lehké), s (téměř) nejlépe hodnoceným dieselem (své doby), který mě neobtěžuje hlukem, vibracemi, splňuje (kompromisně) mé nároky na pohodlí a jízdní vlastnosti, se (zatím) dobrou ekonomikou provozu, z posledního roku výroby, navíc nevyvolává přílišné negativní reakce sousedů, zaměstnanců a na druhé straně partnerů. Navíc se servisem (autorizovaným i neautorizovaným) mám výborné zkušenosti (ano, jezdíme tam s 8 auty), ještě ke všemu je to za rohem...
Co dodat? Manželka má auto nižší střední (samosebou stejné značky), s 1,6 benzínem, nájezd do 10tkm/rok...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 18:47, RE: DPF
Pepe posted by:
Souhlas. Taky bych si na rodinné výlety 3x do měsíce naftu nekoupil. Spousta lidí ale uvažuje jak před 20lety v éře předkomůrkových dýzlů, který sežvějkaly leccos, nemělo se tam co vy.rat, nafta se dala sehnat za 10Káčé.
Když ale najedu prakticky 40tkm/rok, a navíc stylem (chca-nechca), kdy adekvátně silný atmo benzín požaduje přísun kolem 10l (vyzkoušeno), kufr potřebuju, tankovat LPG obden nehodlám... Co pak?
Pak klidně diesel. Nejsem nijak proti dieselům, když dávají smysl. jen jde o to, že ekonomicky se vyplatí třeba jen polovině kupců.
Pokud jej někdo kupuje kvůli charakteristice, pak to má taky opodstatnění. Prostě koupil jsem Octu v TDI protože zbožňuji ten zátah (i když najedu třeba 5 tis./rok). Ale s vědomím, že mě to stojí ranec chehtáků.
Pokud si tu Octu koupí pro stejný nájezd někdo s vidinou toho, že s kamnama bude jezdit "zadarmo", pak přesně tohe se mi příčí.
Kde diesely vidím přímo NERAD, jsou malé vozy, nedej bože minivozy. V Pandě, Fiatu 500, i10, Picantu apod. podle mě diesel nemá co dělat. Navíc malé vozy jsou do města a město a diesel je neštěstí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 18:51, RE: filtr
rohYpnol posted by:
čekal jsem tuhle argumentaci.
Ono výrobce se tímhle zrovna chlubit nebude. A od koho by tyhle informace měly relevatní váhu? Kdyby je schválila vláda???
Zkráceně - euro 4 plní diesely i s vykuchanými filtry.
Spotřeba se sníží.
Nižší spotřeba = nižší emise.
Jednoduše řečeno absence "sazí" u DPF je zkrátka vykoupeno vyšší spotřebou a tím de facto i vyššími ostatními emisemi (samozřejmě stále v rámci normy).
Raději budu dýchat saze než jemná svinstva.
Abych něčemu věřil, nemusím to vidět na vlastní oči, že? Mám to ověřené z vícero zdrojů, jen jsem to uvedl jako příklad. Opravdu to funguje, tak jak říkáš.
Kdysi jsem ze svého fáčka vyhodil něco jako katalyzátor (ekotronik nebo monotronik, nevim přesně), jelo to líp, nežralo to tolik. Prostě to fungovalo dobře, ale neptejte se mě jak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 18:54, RE: DPF
David V posted by:
Ano a proto jsme tady, abychom jim trochu promluvili do duše
Ne, teď vážně. Chápu využití chrochtů v manažerských sedanech střední a vyšší třídy, jako součást firemní flotily, avšak nechápu následné majitele, kteří si klidně i bez servisky takové vozidlo koupí s vidinou nízkých provozních nákladů.
Třeba s Pavlíkem jsme často ve sporu, ale to je tím, že auta využíváme jinak. On má low-endové auto nižší střední s chrochtou, protože mu jde primárně o nízké provozní náklady a auta kupuje nová...
Tak tak
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 19:00, RE: DPF
rohYpnol posted by:
Pak klidně diesel. Nejsem nijak proti dieselům, když dávají smysl. jen jde o to, že ekonomicky se vyplatí třeba jen polovině kupců.
Pokud jej někdo kupuje kvůli charakteristice, pak to má taky opodstatnění. Prostě koupil jsem Octu v TDI protože zbožňuji ten zátah (i když najedu třeba 5 tis./rok). Ale s vědomím, že mě to stojí ranec chehtáků.
Pokud si tu Octu koupí pro stejný nájezd někdo s vidinou toho, že s kamnama bude jezdit "zadarmo", pak přesně tohe se mi příčí.
Kde diesely vidím přímo NERA...
Carakteristiku jsem schválně nezmiňoval, protože i když radši ten zátah (ne, nemám ho "vocpodu", zato po 3.500 neumře), neuváděl bych to jako seriózní argument. Malým (a lehkým) autům v naftě dávám palec dolů - není třeba bůhví jakej Mk, velkej nájezd je masochismus...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 19:00, RE: filtr
ivan2 posted by:
Všem remcalům na filtry pevných částic bych chtěl vzkázat, aby občas opustili své plechovky a prošli se po nějaké rušné "štráse". Třeba si pak uvědomí, že to co auta exhalují, to chodci a cyklisté bohužel dýchají. Takže jestli se Vám něco nelíbí, buď si kupte benzíňák, nebo chodťe pěšky. Jo a odkdy má menší kolo i menší valivý odpor?
Kolo má menší valivý odpor, protože je menší nejen průměrem, ale i šířkou - standardní je obutí superbu 225 R17.
Jinak kolem rušné štrase nechodím pěšky ani nejezdím na kole - od toho mám auto .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 19:27, RE: filtr
Pavlik posted by:
Kolo má menší valivý odpor, protože je menší nejen průměrem, ale i šířkou - standardní je obutí superbu 225 R17.
Jinak kolem rušné štrase nechodím pěšky ani nejezdím na kole - od toho mám auto .
Ano, trochu jsem tušil, že se míní i šířka gumy, to je potom asi možné. I když jestli menší šíře převáží vliv menšího průměru, toť otázka. Chtělo by to změřit.

K těm fitrům, kucí, něco mi tu nehraje. Že saze z aut není neškodný 100% čistý uhlík je doufám dnes každému jasné (páč obsahují i toxické a karcinogenní látky, vznikající při spalování nafty, oleje atd). No takže se snad shodneme, že jsou škodlivé. To je taky důvod, proč v USA omezili před 30 lety nafťáky v osobácích, téměř tam nejezdí. Suma sumárum, vykuchat filtr je sice výhodné pro řidiče, ale ne pro ty ostatní. Takže Vám jako vášnivý cyklista DĚKUJI. Ale nebojte, do příštího roku si postavím kolo off-road a budu jezdit po lese.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 22:59, RE: DPF
Pepe posted by:
Carakteristiku jsem schválně nezmiňoval, protože i když radši ten zátah (ne, nemám ho "vocpodu", zato po 3.500 neumře), neuváděl bych to jako seriózní argument. Malým (a lehkým) autům v naftě dávám palec dolů - není třeba bůhví jakej Mk, velkej nájezd je masochismus...
V zásadě souhlas. Yarisem dojíždím cca 25km do práce tam a zpět, + něco navíc o víkendech pokud nevytáhneme M6 kvůli většímu kufru nebo delší cestě.<br>
Pokud bych se ale přestěhoval někam dál a musel jezdit 2x80km denně po dálnici, tak bych klidně do diesela šel i v případě malého auta typu Fabia, Yaris apod.<br>
Krom toho se na dálnici ihned smog rozfoukává, tam se diesel vyloženě hodí. To není ten pocit jako když na zastávku MHD přijede autobus a lidi radši zadrží dech než to vyvane
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 23:11, RE: filtr
Pavlik posted by:
Kolo má menší valivý odpor, protože je menší nejen průměrem, ale i šířkou - standardní je obutí superbu 225 R17.
Jinak kolem rušné štrase nechodím pěšky ani nejezdím na kole - od toho mám auto .
Po magistrále taky jezdím jen autem. Ale jisté partie radši jezdím bohužel s vnitřní cirkulací, zvlášť když před sebou mám dodávku. Za vlhka ovšem vnitřní cirkulace není ideální.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 31.01.2011 23:25, RE: filtr
Pepe posted by:
Abych něčemu věřil, nemusím to vidět na vlastní oči, že? Mám to ověřené z vícero zdrojů, jen jsem to uvedl jako příklad. Opravdu to funguje, tak jak říkáš.
Kdysi jsem ze svého fáčka vyhodil něco jako katalyzátor (ekotronik nebo monotronik, nevim přesně), jelo to líp, nežralo to tolik. Prostě to fungovalo dobře, ale neptejte se mě jak
Joke of the day z toho článku je asi toto (zvlášť ta 2. věta, která svědčí o tom, že pánovi z fapoff globální oteplování leží opravdu na srdci :<br>
<br>
To je trochu krutá daň za odstranění černého kouře, jenž sice nevypadal dobře, ale vlastně ničemu nevadil. Ona kvanta CO2 navíc jsou daleko horším problémem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.02.2011 07:14, RE: filtr
ivan2 posted by:
Ano, trochu jsem tušil, že se míní i šířka gumy, to je potom asi možné. I když jestli menší šíře převáží vliv menšího průměru, toť otázka. Chtělo by to změřit.

K těm fitrům, kucí, něco mi tu nehraje. Že saze z aut není neškodný 100% čistý uhlík je doufám dnes každému jasné (páč obsahují i toxické a karcinogenní látky, vznikající při spalování nafty, oleje atd). No takže se snad shodneme, že jsou škodlivé. To je taky důvod, proč v USA omezili před 30 lety nafťáky v osobácích, téměř tam nejezdí. ...
Od čeho jsou cyklostezky??? A navíc za takový prachy - tam ať se cyklistí vyřádí, a potom nasednou zase do aut. Jako způsob dopravy je to překonaný, a v dnešní dopravní situaci i způsob nešťastný. To už by šlo jezdit do práce na lyžích, občas i na bruslích. Samosebou obojí na silnici...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.02.2011 11:03, RE: filtr
Pepe posted by:
Od čeho jsou cyklostezky??? A navíc za takový prachy - tam ať se cyklistí vyřádí, a potom nasednou zase do aut. Jako způsob dopravy je to překonaný, a v dnešní dopravní situaci i způsob nešťastný. To už by šlo jezdit do práce na lyžích, občas i na bruslích. Samosebou obojí na silnici...
Ale tady přeci nejde o cyklostezky, to je kapitola sama. Tam máme k vyspělé zemi ještě dlouhou cestu. Jde o to, jak auta přispívají k špatnému ovzduší v městech. Vy sice sedíte hezky v autě, ale ti co jdou po ulici, někteří tam představte si chodí každý den do práce, nebo do školy, ti dýchají splodiny z Vašeho auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.02.2011 12:13, RE: filtr
Pepe posted by:
Od čeho jsou cyklostezky??? A navíc za takový prachy - tam ať se cyklistí vyřádí, a potom nasednou zase do aut. Jako způsob dopravy je to překonaný, a v dnešní dopravní situaci i způsob nešťastný. To už by šlo jezdit do práce na lyžích, občas i na bruslích. Samosebou obojí na silnici...
Naopak. Já jen myslím, že u nás se to (jako vždy) vzalo jen za špatný konec.
Nebudu tu nic nalhávat - myslím, že v naší mentalitě cyklodoprava nikdy fungovat nebude stejně jako MHD.
Nicméně země na západ od nás ukazují, že to jde i bez aut. Naše malozemě do toho stavu nikdy asi nedospěje.
Kolo je můj letní život a myslíš, že jezdím po cyklostezkách ve městě? Ne - protože je navrhoval idiot. Zatímco jako vyhrazený pruh na silnici to je ten správný směr, tak cyklostezky v podobě chodníku, kde u každého přechodu je kolizní místo, naprosto ignoruji.
Cyklodopravu by musela přijmout společnost. Jenže když nezamknu kolo, tak ho ukradnou. Když ho zamknu, ukardnou sedlovku atd. U zaměstnavatele se nemám kde umít, kde uskladnit kolo atd...
Stejně jako MHD. Pokud DOTOVANÁ špinavá a často narvaná MHD stojí téměř to stejné, jako když vezmu auto, tak ať se na mě nikdo nezlobí, že jezdím autem.
Místo zkvalitnění a zpřístupnění a rozšíření MHD se tu pak staví dopravní stavby za miliardy a stejně to ničemu nepomůže. Doprava se prostě nezrychlí, protože auta stejně nemají kam jet a mysí počkat, až se město "vyprázdní".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.02.2011 13:22, RE: filtr
rohYpnol posted by:
Naopak. Já jen myslím, že u nás se to (jako vždy) vzalo jen za špatný konec.
Nebudu tu nic nalhávat - myslím, že v naší mentalitě cyklodoprava nikdy fungovat nebude stejně jako MHD.
Nicméně země na západ od nás ukazují, že to jde i bez aut. Naše malozemě do toho stavu nikdy asi nedospěje.
Kolo je můj letní život a myslíš, že jezdím po cyklostezkách ve městě? Ne - protože je navrhoval idiot. Zatímco jako vyhrazený pruh na silnici to je ten správný směr, tak cyklostezky v podobě chodníku, kde u ka...
Ale přesně na tohle jsem v tom ironickém příspěvku poukazoval - chybí strategie, koncepce. Hlavně ty dotace prostavět, ať je nemusíme vracet, když z toho něco přiteče domů, jedině dobře.
A takových myšlenek, postavených na hlavu, nebo uchopených za špatný konec je spousta, podobně jako "zelená" vozidla, solární energie a pod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.02.2011 14:23,
já jako laik myslím,že to je dobře.Nadchází éra zelených aut.
Jistě,možná je pomalé, 1,6 diesel taky není nic mo,le pro starý dědky to je určitě přínos.
Podle mého je patří do kategorie 58+
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 01.02.2011 20:08, RE: filtr
ivan2 posted by:
Ano, trochu jsem tušil, že se míní i šířka gumy, to je potom asi možné. I když jestli menší šíře převáží vliv menšího průměru, toť otázka. Chtělo by to změřit.

K těm fitrům, kucí, něco mi tu nehraje. Že saze z aut není neškodný 100% čistý uhlík je doufám dnes každému jasné (páč obsahují i toxické a karcinogenní látky, vznikající při spalování nafty, oleje atd). No takže se snad shodneme, že jsou škodlivé. To je taky důvod, proč v USA omezili před 30 lety nafťáky v osobácích, téměř tam nejezdí. ...
Celkový průměr kola - tím míním jeho celkovou velikost - je stejný ať má 16, 17 nebo 18 palců - menší ráfek má použitou pneu s vyšším profilovým číslem a naopak = 225/45R17 je obvodově stejná jako 205/55R16.
Tomu že jsou výfukové plyny neškodné nikdo nevěří, ale všem je to jedno (včetně mne), jinak bychom asi autem nejezdili.......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.02.2011 13:10, RE: filtr
Pavlik posted by:
Celkový průměr kola - tím míním jeho celkovou velikost - je stejný ať má 16, 17 nebo 18 palců - menší ráfek má použitou pneu s vyšším profilovým číslem a naopak = 225/45R17 je obvodově stejná jako 205/55R16.
Tomu že jsou výfukové plyny neškodné nikdo nevěří, ale všem je to jedno (včetně mne), jinak bychom asi autem nejezdili.......
Ano, bylo myšleno užší kola, ne menší. Pak by bylo asi lepší napsat místo "neobvykle malá kola" třeba "neobvykle užší kola". Malé kolo je podle mě malé průměrem. K těm zplodinám, mrzí mě že je Vám to jedno. Ještě že tak neuvažují všichni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.02.2011 13:31, RE: filtr
ivan2 posted by:
Ano, bylo myšleno užší kola, ne menší. Pak by bylo asi lepší napsat místo "neobvykle malá kola" třeba "neobvykle užší kola". Malé kolo je podle mě malé průměrem. K těm zplodinám, mrzí mě že je Vám to jedno. Ještě že tak neuvažují všichni.
Nicméně k té debatě, že když jedu ve městě autem tak jsem na tom lépe než chodec. Pokud nejezdím pořád s vnitřní cirkulací, tak jsem na tom úplně stějně jako ten chodec na chodníku.<br>
No nakonec buďme rádi za Euro normy na emise. Přestože nejsou zdaleka tak přísné jako normy USA nebo Japonska. Bez toho bysme v centrech měli vduch asi jako v Mexico city.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.02.2011 15:09, RE:
tunyngman posted by:
já jako laik myslím,že to je dobře.Nadchází éra zelených aut.
Jistě,možná je pomalé, 1,6 diesel taky není nic mo,le pro starý dědky to je určitě přínos.
Podle mého je patří do kategorie 58+
Hm, ovšem to by ta auta musela být zelená a ne se jen tak nazývat. Nejzelenější (rozhodně ne zelený) auta jsou v zásadě trojího druhu:
1) s Ottovým tepelným cyklem (zážehový spalovací motor)
2) poháněný elektromotorem, kde elektrika vznikla třeba z paroplynového cyklu - ten je asi ještě čistější než atom (když vezmu v potaz i úpravu alikvidaci paliva a celkové nároky na atomovou elektrárnu)
3) poháněná vlastními silami

Všechno ostatní jsou nesmysly a lži (chrochty, hybridy, fotovoltaika).
Nebo se k tomu dá přistoupit i takto: Vše, co jsme nalezli na Zemi je přirozené tedy ekologické. Příroda si s tím stejně nakonec poradí, ale možná ta náprava přesáhne lidstvo. Z globálního časového hlediska to bude jen bezvýznamná epocha, kterou už nebude mít kdo zaznamenat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 02.02.2011 15:31, RE: filtr
Petr S posted by:
Nicméně k té debatě, že když jedu ve městě autem tak jsem na tom lépe než chodec. Pokud nejezdím pořád s vnitřní cirkulací, tak jsem na tom úplně stějně jako ten chodec na chodníku.<br>
No nakonec buďme rádi za Euro normy na emise. Přestože nejsou zdaleka tak přísné jako normy USA nebo Japonska. Bez toho bysme v centrech měli vduch asi jako v Mexico city.
auta mají vzduchové filtry
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.