citation:
Často slýchám výtky, že manuální převodovka je pouze „pětikvalt“. V případě schopného motoru není víc stupňů ani zapotřebí, i když šestistupňová skříň je samozřejmě z čistě komerčního hlediska asi větším „ternem“. Tento šestiválec má využitelné pásmo od nějakých 1200 do 6500 otáček, dostatečný potenciál je k dispozici od hodnoty 1700, výrazný pak od 3500 otáček. Ostatně manuální převodovka zde má dost „těžké“ převody, takže pětka se módní šestce svým zpřevodováním může rovnat. Na dvojku jej lze dostat až na hodnotu 110 km/h, trojku pak nad 160 km/h.
Myslím že to co jste napsal je s prominutím blbost, sice má motor široký rozsah otáček, je krásné, že motor jede na dvojku 110 a na trojku 160, ale k čemu to je? V normálním provozu na silnicích první a druhé třídy při 90km/h na 5ti kvalt to je super, točí se to kolem 2300 otáček a dá se jet kolem 8l/100km (když se snažím i rekord 7,1l) cesta kolem 70ti km, ale jak se vjede na dálnici, je to takzvaně v prdeli, kolem 130km/h točíte zbytečně 3200 až 3300ot. a nedostanete se pod 10.5l/100km, nechápu proč tato silná motorizace nemá delší kvalty od jedničky počínaje a tak krátký pátý stupeň nebo absenci 6tky, při které by jste se dostal na přijatelnou spotřebu i při větší rychlosti, neznamená že má motor výkonový potenciál a široké pásmo otáček, že ho musím zbytečně točit na úkor spotřeby, když za na šestku při 2200ot. bych mohl jet při 130km/h třeba pod 8,0l i víc...
Jinak jsem s tímto motorem spokojen a nemám chuť měnit, i s tímto blbým 5ti kvaltem mám průměrnou dlouhodobou spotřebu 8,9l/100km, je to tak 40% silnice 1. třídy, 40% okresky a 20% dálnice, tak proto mě ta 6tka zatím tak moc nesere
...