0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster 1,4 TDI a dojmy po prvních 24 tis. km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:19, RE: ESP
David V posted by:
ESP není absolutní pomoc při smyku, pokud to už klouže moc, tak to prostě nefunguje. Význam to má třeba ve chvílích, kdy 2 kola jedou po ledu a 2 ne. Nebo, když při předjíždění přejíždíš tu břečku uprostřed silnice a v podobných situacích. Na čistém ledu nepomůže nic. Mám taky ESP a v zatáčce jsem vjel do hlubokého sněhu a auto se utrhlo, ale bylo cítit, že se sice sklouzlo, ale bylo stále ovladatelné (bez plynu i bez brzd). Normálně jsem to trochu větším obloukem projel. Nedokážu posoudit, co b...
Při jízdě stejné nápravy po různém povrch nejvíc pomáhá ASR, aby ses nedostal do smyku. Když už v něm jsi, tak to zkouší hasit ESP přibržděním určitého kola tak, aby auto jelo tam, kam je srovnán volant. Když s ním někdo blbne ze strany na stranu, tak si nepomůže, spíš naopak.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:23, RE: Opravdu?
ctverak posted by:
Myslím že byla recenze objektivní, možná je autor pracovník marketingu ale i tak autora chválím.
Já se na všem co tady bylo napsáno asi s Pavlíkem neshodnu.
ad 4) Že je motor 1,4TDI hodně hlučný je všeobecný fakt, ale se spotřebou 6,5 l jezdí jedině někdo kdo chce aby těch 59kW jezdilo stejně jako těch 103kW. Objektivní spotřeba bude někd okolo 5 l - viz. sprintmonitor.de, kde je průměr 4,97 litru.
ad 5) Nevím kolik je mezi námi kontruktérů automobilů, já to také nejsem a předpokládám že jím ne...
Shrnu to: autor si koupil auto s takovou výbavou a takovým motorem, že kdyby věděl, jak to (ne) funguje, vybral by si jinak. Třeba stejný model, ale v úplně jiné konfiguraci. S cenovkou vyšší o 100 táců, samozřejmě...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:28, RE: Opravdu?
ctverak posted by:
Myslím že byla recenze objektivní, možná je autor pracovník marketingu ale i tak autora chválím.
Já se na všem co tady bylo napsáno asi s Pavlíkem neshodnu.
ad 4) Že je motor 1,4TDI hodně hlučný je všeobecný fakt, ale se spotřebou 6,5 l jezdí jedině někdo kdo chce aby těch 59kW jezdilo stejně jako těch 103kW. Objektivní spotřeba bude někd okolo 5 l - viz. sprintmonitor.de, kde je průměr 4,97 litru.
ad 5) Nevím kolik je mezi námi kontruktérů automobilů, já to také nejsem a předpokládám že jím ne...
Cituji: Myslím že byla recenze objektivní, možná je autor pracovník marketingu ale i tak autora chválím.
Tohle snad nemyslíte vážně - jestliže je někdo z marketingu, těžko bude objektivní.
Kolik bude "reálná" spotřeba ze sprintmotoru je krásné, nicméně naše firemní vozy (15 ks) jezdí všechny za uvedených 6-6,5 litru v běžném českém provozu. Můj renault by dle téhož serveru měl jezdit za 4,8 a já jezdím v ČR za 5,3. Plynulost provozu je totiž v D trochu jiná než v naší zemičce, málokdy vás někdo omezí neřku ohrozí, což je u nás naprosto běžné.
Fabia II má stejnou konstrukci přední části jako roomster, takže problém má stejný. Ono přidat kondenzátory, abych měl energii na odpálení airbagu je krásné, pominuli fakt, že škoda jimi nedovybavila již vyrobené a prodané vozy - což je dle mého názoru maximálně nekorektní v porovnání s např. v současnosti "propíranou" toyotou. Bohužel toto neřeší značné riziko požáru vozidla v důsledku skratu poškozené elektroinstalace. Ono se totiž, kromě přidán těch dvou kondenzátorů, nic dalšího neupravilo ani neopravilo. Navíc bych chtěl vidět, jak budete šťasten, když po nárazu sice vystřelí airbagy, ale nebudou fungovat světla ani výstražné blikače - to je při nehodě dosti důležité, zvláště v noci či na dálnici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:45, RE: ESP
Pepe posted by:
Přesně tak. Ani kolikrát není třeba šahat na spojku, pomůže ubrání plynu a lehké pootočení volantu, aby se kola chytla. ESP mám taky, ale jeho "kopance" moc rád nemám. Při nedotáčivém smyku, kdy kola i volant jsou ve stejném směru, stejně nemá jak zasáhnout. Letos je ale dost šancí sledovat, při jaké situaci ESP přibrzdí které kolo... Osobně mi nejvíc pomáhá ASR...
Pavlik: tvůj postup je samozřejmě správně,ale tak někde za mokra, max na břečce po sněhu. Ne když se ti kola brodí hustým sněhem a nemaj se čeho chytit, když jsem vyjel ze stopy. Dobrá funkční možnost je to škubnutí zadkem přes ručku,ale se zapnutým ESP se stejně hned v zárodku redukuje.
Nejsem žádnej driftking,ale když tě zadek předbíhá a máš přední pohon, spojka ti vždycky nepomůže, plyn prostě ano a táhne předek zase dopředu a pomalu se narovnáš. Nešikovně napsaný,ale ze života.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:59, RE: ESP
Tomi posted by:
Pavlik: tvůj postup je samozřejmě správně,ale tak někde za mokra, max na břečce po sněhu. Ne když se ti kola brodí hustým sněhem a nemaj se čeho chytit, když jsem vyjel ze stopy. Dobrá funkční možnost je to škubnutí zadkem přes ručku,ale se zapnutým ESP se stejně hned v zárodku redukuje.
Nejsem žádnej driftking,ale když tě zadek předbíhá a máš přední pohon, spojka ti vždycky nepomůže, plyn prostě ano a táhne předek zase dopředu a pomalu se narovnáš. Nešikovně napsaný,ale ze života.
Plyn ti pomůže jen za předpokladu, že se kola mají čeho chytit - to je u mě právě tom "hustém" sněhu mimo stopu v kombinaci s kvalitním zimním obutím )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 21:22, RE: ESP
Tomi posted by:
Pavlik: tvůj postup je samozřejmě správně,ale tak někde za mokra, max na břečce po sněhu. Ne když se ti kola brodí hustým sněhem a nemaj se čeho chytit, když jsem vyjel ze stopy. Dobrá funkční možnost je to škubnutí zadkem přes ručku,ale se zapnutým ESP se stejně hned v zárodku redukuje.
Nejsem žádnej driftking,ale když tě zadek předbíhá a máš přední pohon, spojka ti vždycky nepomůže, plyn prostě ano a táhne předek zase dopředu a pomalu se narovnáš. Nešikovně napsaný,ale ze života.
Moje zkušenost s ručkou a ESP je jiná. Dokud držím brzdu zataženou a zadní kola stojí, tak se může ESP stavět na hlavu a prdel prostě letí před auto. Zaintervenovat může teprve po odlehčení brzdy, ale to už většinou stojím, protože blbnutí přes ručku si tak maximálně nechávám při rovnání vozidla do garáže v malé rychlosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 06:40, No jedna veta, ktorá ma naštvala.
Pokud máte kolem sebe děti, nechte si nainstalovat vypínání airbagu vpředu, moc to nestojí a je to šikovné. To tá MB-čka už nemá toľko dôstojnosti, že by dala do auta zadarmo a bez príplatku takú samozrejmosť, akou je vypínanie predných airbagov. Mňa asi tresne, veď za chvílu bude u MB-čky za príplatok aj motor. Ešte raz HANBA. A pri tom, ako je to auto škaredé, tak by malo byť pre človeka, ktorý sa rozhodne toto čudo kúpiť, ponúknuté v plnke za cenu základu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 06:57, RE: ESP
David V posted by:
Moje zkušenost s ručkou a ESP je jiná. Dokud držím brzdu zataženou a zadní kola stojí, tak se může ESP stavět na hlavu a prdel prostě letí před auto. Zaintervenovat může teprve po odlehčení brzdy, ale to už většinou stojím, protože blbnutí přes ručku si tak maximálně nechávám při rovnání vozidla do garáže v malé rychlosti.
Na mě to zase začne pípat jako kráva (jízda se zataženou ručkou), navíc vědomí, že ty malý prasátka na takový blbnutí nejsou stavěná, mě od takovýho blbnutí odradí... Prostě kdo si chce zařádit, ať vyrazí s autem bez el. pomocníků na prázdné parkoviště, nebo do ulic ve 3 ráno...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 07:35, RE: ESP
Pepe posted by:
Na mě to zase začne pípat jako kráva (jízda se zataženou ručkou), navíc vědomí, že ty malý prasátka na takový blbnutí nejsou stavěná, mě od takovýho blbnutí odradí... Prostě kdo si chce zařádit, ať vyrazí s autem bez el. pomocníků na prázdné parkoviště, nebo do ulic ve 3 ráno...
Na sněhu žádný velký síly na brzdy nejsou a mám vzadu kotouče, kde ruční brzda působí přes páku na hydraulický pístek, takže jedině, že by prdlo lanko...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 11:12, RE: ESP
David V posted by:
Na sněhu žádný velký síly na brzdy nejsou a mám vzadu kotouče, kde ruční brzda působí přes páku na hydraulický pístek, takže jedině, že by prdlo lanko...
Já mám vzadu taky kotouče, ale s malinkýma bubnama, jen pro ruční brzdu, kterážto je určena pro zabezpečení stojícího vozidla...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 14:35, RE: ESP
Pepe posted by:
Přesně tak. Ani kolikrát není třeba šahat na spojku, pomůže ubrání plynu a lehké pootočení volantu, aby se kola chytla. ESP mám taky, ale jeho "kopance" moc rád nemám. Při nedotáčivém smyku, kdy kola i volant jsou ve stejném směru, stejně nemá jak zasáhnout. Letos je ale dost šancí sledovat, při jaké situaci ESP přibrzdí které kolo... Osobně mi nejvíc pomáhá ASR...
Proč by při nedotáčivém smyku nemělo ESP jak zasáhnout? Přibrzdí jedno přední kolo a auto se stočí. Podobně jako když zatáčíte nohama na sáňkách.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 17:56, RE: Opravdu?
ctverak posted by:
Myslím že byla recenze objektivní, možná je autor pracovník marketingu ale i tak autora chválím.
Já se na všem co tady bylo napsáno asi s Pavlíkem neshodnu.
ad 4) Že je motor 1,4TDI hodně hlučný je všeobecný fakt, ale se spotřebou 6,5 l jezdí jedině někdo kdo chce aby těch 59kW jezdilo stejně jako těch 103kW. Objektivní spotřeba bude někd okolo 5 l - viz. sprintmonitor.de, kde je průměr 4,97 litru.
ad 5) Nevím kolik je mezi námi kontruktérů automobilů, já to také nejsem a předpokládám že jím ne...
na fabii 1,4tdi 55kw mam dlouhodobou spotřebu 4,6 nad 5 sem se sni ještě nedostal co se týče zvuku tak motor duní jen když nema spravné otačky a přida se plyn ale při normalní jízdě je to v pohodě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 18:34, RE: ESP
Petr S posted by:
Proč by při nedotáčivém smyku nemělo ESP jak zasáhnout? Přibrzdí jedno přední kolo a auto se stočí. Podobně jako když zatáčíte nohama na sáňkách.
Když nezjistí, že auto jede jinak, než má - možná je to malou rychlostí, nevím. Jen jsem na projetí zatáčky potřeboval i druhý pruh - jelikož jsem ale viděl, že proti nic nejede, tak jsem se sklouznul, nekvedlal volantem, ani neubíral... Prostě ani kontrolky neblikla, možná se ESP zdálo, že je vše v poho... Prostě důkaz, že nespasí vždy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 19:33, RE: Opravdu?
samurai35 posted by:
na fabii 1,4tdi 55kw mam dlouhodobou spotřebu 4,6 nad 5 sem se sni ještě nedostal co se týče zvuku tak motor duní jen když nema spravné otačky a přida se plyn ale při normalní jízdě je to v pohodě.
tak v tom případě motory našich fobií nemájí správné otáčky nikdy - vlastně májí - když nejsou nastartované. Potom jsou docela tiché
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 20:41, RE: Ramštain versus Octa
Kozař posted by:
Prostě ve všech ohledech je to mnohem lepší než Octávka, až na to že je to Fábie s přilepenou bednou asi od televize posazenou na nápravu ze staré octávky a pak že se dnes už zázraky nedějí.
Jj, treba tu napravu ze stare Octavie pouzivaji i nove Citroeny apod. Proste vlecka se skrutnou tyci a stabilizatorem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 20:47, RE: Opravdu?
Pavlik posted by:
Nevím, zda tuto "recenzi" psal uživatel vozu, nebo zda není autorem někdo z marketingu - vzhledem k problémům s odbytem a nuceným omezením výroby bych to pochopil.
Několik věcí mne upoutalo:
1) do interiérových držáků se vejdou 3 jízdní kola - kam se ale vejdou zmiňovaní 3 cestující nějak nechápu.
2) Vypínání airbagu spolujezdce není ve standardu? - to je dle mého špatný vtip automobilky
3) ESP není samospasitelné a jestliže "to přeženete" hodně, skončíte v hodinách úplně stejně jako bez něj. Na...
No a takhle vznikaji urban legends. Skodovka totiz upravovala jiz vyrobene vozy, jenze nedelala svolavacku a dodelavala to pri beznych prohlidkach. Predpokladalo se, ze vsichni s autem v zaruce jezdi do znackoveho servisu. A poku jsi chtel, mohl jsi prijet jen na dodelani tohoto kondenzatoru.
A ted jsem cetl clanek na NCAPu a je tam psano, ze od poniceneho privodu k baterii NEHROZI pozar, ale je to nebezpecne jak jsi spravne psal ,ze po havarii nefunguji vystrazna svetla. Na druhou stranu muj nazor je takovy, ze pokud to auto rozstrelis stylem NCAP, nebudou asi vystrazna svetla to, co te bude v tu chvili zajimat.

Ono to nechce cist jen servery typu d-fens, kde je par lidi, co si mysli, ze maji patent na rozum, ale obcas si i zjistit neco jineho...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 20:49, RE: Opravdu?
Tom. Zb posted by:
No a takhle vznikaji urban legends. Skodovka totiz upravovala jiz vyrobene vozy, jenze nedelala svolavacku a dodelavala to pri beznych prohlidkach. Predpokladalo se, ze vsichni s autem v zaruce jezdi do znackoveho servisu. A poku jsi chtel, mohl jsi prijet jen na dodelani tohoto kondenzatoru.
A ted jsem cetl clanek na NCAPu a je tam psano, ze od poniceneho privodu k baterii NEHROZI pozar, ale je to nebezpecne jak jsi spravne psal ,ze po havarii nefunguji vystrazna svetla. Na druhou stranu muj n...
A aby nevzniklo nejake nedorozumeni, nedelam v PR skoda, jen uz me nebavi koukat, jak je v Cesku popularni plivat bezduvodne na skodovku. Jako kazda automobilka maji jeji vozy pro a proti a nikdo nikoho nenuti si ji koupit...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 23:01, RE: Opravdu?
Tom. Zb posted by:
A aby nevzniklo nejake nedorozumeni, nedelam v PR skoda, jen uz me nebavi koukat, jak je v Cesku popularni plivat bezduvodne na skodovku. Jako kazda automobilka maji jeji vozy pro a proti a nikdo nikoho nenuti si ji koupit...
"Dodelavala to při běžných prohlídkách"....
Takže komu před prohlídkou nevystřelil érbek po nárazu, tak přijel, kdo naboural před instalací kondenzátoru, nepřijel. Ano, pánové od Cimrmanna by to lépe nevymysleli (hra Blaník).
Cynismus tohoto typu skutečně není hoden plivance na výrobce, ale na vovcismus zákazníka. A to bez prdele...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 23:10, RE: ESP
Pepe posted by:
Když nezjistí, že auto jede jinak, než má - možná je to malou rychlostí, nevím. Jen jsem na projetí zatáčky potřeboval i druhý pruh - jelikož jsem ale viděl, že proti nic nejede, tak jsem se sklouznul, nekvedlal volantem, ani neubíral... Prostě ani kontrolky neblikla, možná se ESP zdálo, že je vše v poho... Prostě důkaz, že nespasí vždy...
Pokud kola i volant jsou ve stejném směru a auto jede rovně tak ESP nemá proč zasáhnout, auto jede tam kam chce řidič. Pokud ale volantem zatočíte a auto na to nereaguje, tak ESP už zasáhne. Viz. http://www.youtube.com/watch?v=akZ9AaFB7Zc
Základ je prostě sdělit autu kam chci jet točením volantu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 12.02.2010 23:16, RE: Opravdu?
Tom. Zb posted by:
No a takhle vznikaji urban legends. Skodovka totiz upravovala jiz vyrobene vozy, jenze nedelala svolavacku a dodelavala to pri beznych prohlidkach. Predpokladalo se, ze vsichni s autem v zaruce jezdi do znackoveho servisu. A poku jsi chtel, mohl jsi prijet jen na dodelani tohoto kondenzatoru.
A ted jsem cetl clanek na NCAPu a je tam psano, ze od poniceneho privodu k baterii NEHROZI pozar, ale je to nebezpecne jak jsi spravne psal ,ze po havarii nefunguji vystrazna svetla. Na druhou stranu muj n...
Škodovka přímo odmítla tyto úpravy dodatečně provádět (montáže kondenzátorů) u již prodaných vozů. Toto je realita - minimálně na českém trhu. Možná si to někdo "vykřičel" nejspíše pod pohrůžkou žaloby, ale rozhodně se tao úprava neprováděla hromadně a bezplatně.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.