0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Roomster 1,4 TDI a dojmy po prvních 24 tis. km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 08:00, tak tak
strucne, vecne, jasne. zadne cteni na hodinu, u me palec nahoru :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 08:50, RE: tak tak
ladis posted by:
strucne, vecne, jasne. zadne cteni na hodinu, u me palec nahoru :D
Recenze napsaná uživatelem, který potřebuje praktický vůz pro rodinu. Takto by se mělo auto vybírat. Koupit takové, které potřebuji a ne jen preferovat jednu značku. Pěkně napsáno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 09:39, mimo mísu
Dotaz trošku mimo mísu. Bez ohledu na to jak je nebo není Roomster praktický auto, tak na něj spousta lidí nadává pro jeho vzhled a cenu a i přesto se vcelku dobře prodává. Otázka zní zda-li by se tak dobře prodával kdyby se jednalo o 100% shodný vůz za stejnou cenu jen by na kapotě byl znak kupříkladu Dacia?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 10:02, RE: mimo mísu
Valnoha posted by:
Dotaz trošku mimo mísu. Bez ohledu na to jak je nebo není Roomster praktický auto, tak na něj spousta lidí nadává pro jeho vzhled a cenu a i přesto se vcelku dobře prodává. Otázka zní zda-li by se tak dobře prodával kdyby se jednalo o 100% shodný vůz za stejnou cenu jen by na kapotě byl znak kupříkladu Dacia?
Daciu za tuhle cenu by nikdo nekoupil.
Já vzhled neřeším, sice se mi Roomster moc nelíbí, ale kdyby byl levnější, tak jsem ho už měl. Škoda je obecně dost drahá značka. Až teď poslední dobou zlevňuje, ale to je tou krizí a ceny půjdou zase nahoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 11:01, RE: mimo mísu
Valnoha posted by:
Dotaz trošku mimo mísu. Bez ohledu na to jak je nebo není Roomster praktický auto, tak na něj spousta lidí nadává pro jeho vzhled a cenu a i přesto se vcelku dobře prodává. Otázka zní zda-li by se tak dobře prodával kdyby se jednalo o 100% shodný vůz za stejnou cenu jen by na kapotě byl znak kupříkladu Dacia?
To není těžké posoudit. Každá automobilka má nějaké povědomí a Dacia se poslední dobou etabluje, jako firma, která dělá nízkorozpočtová, ale relativně spolehlivá auta, vycházející z ověřených konstrukcí. Pro člověka, kterého vlastnictví automobilu nepovznáší na egu, je to asi dobrá volba. Za nízké investice dostane nový fungující celek, který je trošku morálně zastaralý. Takže za tuto cenu s tímto povědomím by ji nikdo nechtěl. Myšlení lidí je dost zkostnatělé a velmi těžko se buduje reputace.
Kolegovi rozstřelili Felicii a přišel za mnou, že chce jiné spolehlivé auto (o mojí úchylce o autech se tady trochu ví). Když jsem mu řekl, že Felicie obsazuje poslední místa ve spolehlivosti, tudíž skoro každé auto bude spolehlivější, tak čučel jak puk. Samozřejmě, že je jiná debata o tom, že je sice Felicie na chvostu, ale všechno na ni stojí asi tak jak na držší horské kolo, takže když na tom autě není člověk závislý, tak jezdí za hubičku.
Značka hraje v dnešní společnosti roli. Nemáš značku, jsi outsider, looser, nula, bez ohledu na to, že Ti dělá ta věc stejnou službu za poloviční cenu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 11:07, RE: mimo mísu
Valnoha posted by:
Dotaz trošku mimo mísu. Bez ohledu na to jak je nebo není Roomster praktický auto, tak na něj spousta lidí nadává pro jeho vzhled a cenu a i přesto se vcelku dobře prodává. Otázka zní zda-li by se tak dobře prodával kdyby se jednalo o 100% shodný vůz za stejnou cenu jen by na kapotě byl znak kupříkladu Dacia?
Mně připadá jako vhodnější volba Nissan Note, jeho benzinová 1,4 má vyšší výkon (68 kW) a po srovnání s recenzí shodnou spotřebu jako naftová Škodovka (po městě - když nejsou zácpy - cca 5 l/100km a po dálnici kolem 6 l/100km), prostor v kabině je přibližně stejný a a výbava, která byla v recenzi psaná jako příplatková je u Nissana už v základu. Navíc je zpravidla o něco levnější než zmíněná Škodovka. + je také vhled, který sice připomíná myš, ale na rozdíl od Roomstra nikoho neurazí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 11:07, RE: mimo mísu
David V posted by:
To není těžké posoudit. Každá automobilka má nějaké povědomí a Dacia se poslední dobou etabluje, jako firma, která dělá nízkorozpočtová, ale relativně spolehlivá auta, vycházející z ověřených konstrukcí. Pro člověka, kterého vlastnictví automobilu nepovznáší na egu, je to asi dobrá volba. Za nízké investice dostane nový fungující celek, který je trošku morálně zastaralý. Takže za tuto cenu s tímto povědomím by ji nikdo nechtěl. Myšlení lidí je dost zkostnatělé a velmi těžko se buduje reputace.
K...
Ten poslední odstavec to vystihl naprosto přesně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 13:16, ESP
na sněhu s ESP auto skoro nedostanete do hodin? Já ESP mám a na sněhu je to stejně k ničemu. Stačí jet na kruháku 40kmh a stejně jsem se zapíchl do závěje na konci zatáčky. ESP bliká div se neposere a stejně mi nepomůže, naopak ještě když jsem chtěl přidat plyn a zkusit to vytáhnout plynem ven ze zatáčky, tak mi perfektně omezilo výkon a díky tomu jsem jen sledoval, kdy se zastavim.
Ne,že by to nemělo význam, to určitě ne. Jen mi spíš pomáhá v úplně jiných situacích. Když jedu jak vylízanej a auto se občas zavlní a problikne ESP tak věřím,že mě několikrát zachránilo od většího driftu do stromu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 13:30, RE: tak tak
ladis posted by:
strucne, vecne, jasne. zadne cteni na hodinu, u me palec nahoru :D
Tato recenze mne pripada jako vsestranna snaha nekoho ze Skoda marketingu. Prodeje nejdou - roomster,fabia - tak to zkousime vsude mozne. Vsecno je parada, par drobnosti jako minus, aby se nereklo. Kdo nekdy slysel a ridil 1.4 tdi, tak vi vse.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 13:51, RE: ESP
Tomi posted by:
na sněhu s ESP auto skoro nedostanete do hodin? Já ESP mám a na sněhu je to stejně k ničemu. Stačí jet na kruháku 40kmh a stejně jsem se zapíchl do závěje na konci zatáčky. ESP bliká div se neposere a stejně mi nepomůže, naopak ještě když jsem chtěl přidat plyn a zkusit to vytáhnout plynem ven ze zatáčky, tak mi perfektně omezilo výkon a díky tomu jsem jen sledoval, kdy se zastavim.
Ne,že by to nemělo význam, to určitě ne. Jen mi spíš pomáhá v úplně jiných situacích. Když jedu jak vylízanej a au...
ESP není absolutní pomoc při smyku, pokud to už klouže moc, tak to prostě nefunguje. Význam to má třeba ve chvílích, kdy 2 kola jedou po ledu a 2 ne. Nebo, když při předjíždění přejíždíš tu břečku uprostřed silnice a v podobných situacích. Na čistém ledu nepomůže nic. Mám taky ESP a v zatáčce jsem vjel do hlubokého sněhu a auto se utrhlo, ale bylo cítit, že se sice sklouzlo, ale bylo stále ovladatelné (bez plynu i bez brzd). Normálně jsem to trochu větším obloukem projel. Nedokážu posoudit, co by bylo, kdybych do toho vjel s autem bez asistentu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 13:56, RE: ESP
Tomi posted by:
na sněhu s ESP auto skoro nedostanete do hodin? Já ESP mám a na sněhu je to stejně k ničemu. Stačí jet na kruháku 40kmh a stejně jsem se zapíchl do závěje na konci zatáčky. ESP bliká div se neposere a stejně mi nepomůže, naopak ještě když jsem chtěl přidat plyn a zkusit to vytáhnout plynem ven ze zatáčky, tak mi perfektně omezilo výkon a díky tomu jsem jen sledoval, kdy se zastavim.
Ne,že by to nemělo význam, to určitě ne. Jen mi spíš pomáhá v úplně jiných situacích. Když jedu jak vylízanej a au...
Kdyz najedete velkou rychlosti do zatacky (nebo kruhaku) tak vam ESP opravdu nepomuze. Nevim jak by mohlo ESP prekonat velkou odstredivou silu, kdyz pneu diky snehu spatne drzi na silnici.
Nicmene do hodin se opravdu snad nelze nedostanete.
Na volne silnici si rad obcas zkusim prudce strhnout volant doleva a doprava a funguje to vyborne, strom jsem zatim jeste nevzal
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 14:11, RE: ESP
Tomi posted by:
na sněhu s ESP auto skoro nedostanete do hodin? Já ESP mám a na sněhu je to stejně k ničemu. Stačí jet na kruháku 40kmh a stejně jsem se zapíchl do závěje na konci zatáčky. ESP bliká div se neposere a stejně mi nepomůže, naopak ještě když jsem chtěl přidat plyn a zkusit to vytáhnout plynem ven ze zatáčky, tak mi perfektně omezilo výkon a díky tomu jsem jen sledoval, kdy se zastavim.
Ne,že by to nemělo význam, to určitě ne. Jen mi spíš pomáhá v úplně jiných situacích. Když jedu jak vylízanej a au...
Když jedu jak vylízanej a auto se občas zavlní a problikne ESP tak věřím,že mě několikrát zachránilo od většího driftu do stromu.

Tato věta říká vše, stejně jako snaha vytáhnout auto ze smyku při prudkém zatáčení přidáním plynu. Doufám, že vás na silnici nepotkám.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 14:23, Ramštain versus Octa
Prostě ve všech ohledech je to mnohem lepší než Octávka, až na to že je to Fábie s přilepenou bednou asi od televize posazenou na nápravu ze staré octávky a pak že se dnes už zázraky nedějí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 14:43, Opravdu?
Nevím, zda tuto "recenzi" psal uživatel vozu, nebo zda není autorem někdo z marketingu - vzhledem k problémům s odbytem a nuceným omezením výroby bych to pochopil.
Několik věcí mne upoutalo:
1) do interiérových držáků se vejdou 3 jízdní kola - kam se ale vejdou zmiňovaní 3 cestující nějak nechápu.
2) Vypínání airbagu spolujezdce není ve standardu? - to je dle mého špatný vtip automobilky
3) ESP není samospasitelné a jestliže "to přeženete" hodně, skončíte v hodinách úplně stejně jako bez něj. Navíc vůz který jej nemá přechází do smyku pozvolna, naopak s ESP jde do smyku sice později ale velmi rychle - máte potom velmi málo času na reakci. Sám ESP v autě mám, takže zkušenosti mi nechybí.
4) motor 1,4 TDI je kapitola sama pro sebe - máme několik fobii II s touto "šetřivou" motorizací. Jezdí reálně stabilně za 6-6,5 litru (totéž spolkne 2,0 TDI). Zvukový projev natolik zdařilý, že po 50 km absolvovaných na místě řidiče (chtěl jsem si tento motor vyzkoušet) a 100 km na místě spolujezdce ve zmíněné fobii II jsem byl nucen řešit bolest hlavy tabletou Ibalginu (Brno a dálnice D1).
5) Bezpečnost. Jen bych se chtěl autora zeptat, zda si je jist, že má v palubní desce kondenzátory zajišťující odpálení pyropatron airbagů při poškození baterie, viz např. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2007010501 samozřejmě toto není erudovaný článek, ale dobře vystihuje podstatu problému. Přesnou analýzu si prosím dohledejte v angličtině či němčině na euroncap.com.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 15:02, RE: ESP
Pavlik posted by:
Když jedu jak vylízanej a auto se občas zavlní a problikne ESP tak věřím,že mě několikrát zachránilo od většího driftu do stromu.

Tato věta říká vše, stejně jako snaha vytáhnout auto ze smyku při prudkém zatáčení přidáním plynu. Doufám, že vás na silnici nepotkám.
Pokud jede jak vylízanej, tak asi bude vylízanej. Normální člověk tohle prostě neudělá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 15:17, RE: Opravdu?
Pavlik posted by:
Nevím, zda tuto "recenzi" psal uživatel vozu, nebo zda není autorem někdo z marketingu - vzhledem k problémům s odbytem a nuceným omezením výroby bych to pochopil.
Několik věcí mne upoutalo:
1) do interiérových držáků se vejdou 3 jízdní kola - kam se ale vejdou zmiňovaní 3 cestující nějak nechápu.
2) Vypínání airbagu spolujezdce není ve standardu? - to je dle mého špatný vtip automobilky
3) ESP není samospasitelné a jestliže "to přeženete" hodně, skončíte v hodinách úplně stejně jako bez něj. Na...
Málokdy se shodneme, ale tady se vším uvedeným souhlasím. Ještě mě zarazily obludně drahé náhradní díly, protože si myslím, že levné ND odešly s Felicií. Pak už se to u konfekce motá všechno kolem podobných cen.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 16:20, RE: ESP
Pavlik posted by:
Když jedu jak vylízanej a auto se občas zavlní a problikne ESP tak věřím,že mě několikrát zachránilo od většího driftu do stromu.

Tato věta říká vše, stejně jako snaha vytáhnout auto ze smyku při prudkém zatáčení přidáním plynu. Doufám, že vás na silnici nepotkám.
Pavlik: možná jsme se nepochopily,ale zkus si to představit.Auto s předním pohonem při relativně malé rychlosti 40kmh, když se celé "pomalu" smýká bokem, lehkým přidáním plynu se utáhne do zatáčky a předek to lehce vytahuje ven. Co teď?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 17:07, RE: ESP
Tomi posted by:
Pavlik: možná jsme se nepochopily,ale zkus si to představit.Auto s předním pohonem při relativně malé rychlosti 40kmh, když se celé "pomalu" smýká bokem, lehkým přidáním plynu se utáhne do zatáčky a předek to lehce vytahuje ven. Co teď?
Opakuji - "tahat" auto (přední pohon) ze smyku plynem je naprostá hloupost. Jen tím ještě snížíte adhezi. Pokud kola prokluzují (pod plynem) jede auto po tečně ven ze zatáčky. Řešením je vyšlápnutá spojka + lehce srovnat volant směrem ven ze zatáčky a znovu pomalu a s citem zatočit dovnitř zatáčky. Nebo "škubnutím" ruční brzdou "zatočit" zadní nápravou - tj. driftem, ale to se musí umět.
Váš popis se dá teoreticky použít pouze u zadního náhonu - zatočit smykem zadní nápravy, ale nesmí mít ani protiprokluz (TCS) ani stabilizaci (ESP) a opět platí, že se to musí umět. Takže doporučuji zajet někam na letiště či parkoviště a pilně cvičit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 17:46, RE: Opravdu?
Pavlik posted by:
Nevím, zda tuto "recenzi" psal uživatel vozu, nebo zda není autorem někdo z marketingu - vzhledem k problémům s odbytem a nuceným omezením výroby bych to pochopil.
Několik věcí mne upoutalo:
1) do interiérových držáků se vejdou 3 jízdní kola - kam se ale vejdou zmiňovaní 3 cestující nějak nechápu.
2) Vypínání airbagu spolujezdce není ve standardu? - to je dle mého špatný vtip automobilky
3) ESP není samospasitelné a jestliže "to přeženete" hodně, skončíte v hodinách úplně stejně jako bez něj. Na...
Myslím že byla recenze objektivní, možná je autor pracovník marketingu ale i tak autora chválím.
Já se na všem co tady bylo napsáno asi s Pavlíkem neshodnu.
ad 4) Že je motor 1,4TDI hodně hlučný je všeobecný fakt, ale se spotřebou 6,5 l jezdí jedině někdo kdo chce aby těch 59kW jezdilo stejně jako těch 103kW. Objektivní spotřeba bude někd okolo 5 l - viz. sprintmonitor.de, kde je průměr 4,97 litru.
ad 5) Nevím kolik je mezi námi kontruktérů automobilů, já to také nejsem a předpokládám že jím nebyl ani autor článku na dfens. Myslím si že na kondenzátoru není nic špatného jelikož tím výrobce vyřešil ztrátu napětí na jednotce airbagu, pokud k ní teda dojde. K přerušení kabelů k jednotce bagů může dojít i u jiných aut a určitě záleží na směru a síle nárazu. Není tajemstvím, že automobilky konstrukci víceméně "ladí" na nárazové testy euroncap. Smůlou pro škodovku je, že se na to nepřišlo při vývoji auta, fabia II je ezřejmě postavena na podobném základu a tam ten problém není. Možná se výrobce poučil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:16, RE: ESP
Pavlik posted by:
Opakuji - "tahat" auto (přední pohon) ze smyku plynem je naprostá hloupost. Jen tím ještě snížíte adhezi. Pokud kola prokluzují (pod plynem) jede auto po tečně ven ze zatáčky. Řešením je vyšlápnutá spojka + lehce srovnat volant směrem ven ze zatáčky a znovu pomalu a s citem zatočit dovnitř zatáčky. Nebo "škubnutím" ruční brzdou "zatočit" zadní nápravou - tj. driftem, ale to se musí umět.
Váš popis se dá teoreticky použít pouze u zadního náhonu - zatočit smykem zadní nápravy, ale nesmí mít ani pr...
Přesně tak. Ani kolikrát není třeba šahat na spojku, pomůže ubrání plynu a lehké pootočení volantu, aby se kola chytla. ESP mám taky, ale jeho "kopance" moc rád nemám. Při nedotáčivém smyku, kdy kola i volant jsou ve stejném směru, stejně nemá jak zasáhnout. Letos je ale dost šancí sledovat, při jaké situaci ESP přibrzdí které kolo... Osobně mi nejvíc pomáhá ASR...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.