0
back
 

diskuze k tématu: Technické srovnání 2.0i, 85kW vs.1.9TDI, 81kW

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.07.2008 21:24, RE: Článek o božských chrochtách
anonym posted by:
S výše uvedenými auty nemohu sloužit. Nemám jak se k nim dostat. Souhlasím ale s tím, že moderní diesel je něco jiného než van chrocht TDi z roku raz dva. Jenom mi to pořád neštymuje stou ekologií. Proč nejsou v Evropě stejné emisní limity na benzín a diesel jako třeba v USA (možná že v nějakém státu budou jiné, ale ve většině jsou jedny) nebo Japonsku? Proč jsou dvojí emisní limity? Protože by se do nich dehet nevešel v oxidech dusíku (tuším že katalyzují reakci na jejímž konci je O3) a karci...
Mám Fábii 1,9 TDI PD a když pustim černej kouř z vejfuků tak na mě žádnej osel ve svý benzínový chcíplotině nemá.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.07.2008 21:27, Pro koho diesel?
Tento článek považuji za povedený, výborně popisuje situaci benzín vs. diesel, ale lidé si diesel nekupují jen kvůli nízké spotřebě, jak se několikrát píše v příspěvcích. Výhodou dieselů je to známé "nakopnutí", které je příjemné, pokud jedeme v běžném provozu a chceme nejlépe bez podřazení předjíždět. Většině majitelů "oktávek tdi na hlínách" je jedno, že o 2000 otáček výš auto už téměř netáhne, protože to prostě nepotřebují, zase se zařadí z protisměru do svého pruhu a řeknou si, jak to super jede. Kvality benzínových motorů v dynamice se projeví, pokud se dlouhodobě snažíme o rychlou jízdu a ne jen o předjíždění. Proto se mi zdá pro běžné uživatele lepší TDI. Ale s příchodem přeplňovaných benzínů se zcela mění situace..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 00:56, RE: Pekny clanek
anonym posted by:
jojo, konečně to někdo "tédéíčkařům" vysvětlil, nafta patří do traktoru ))) a teď do mně )))
ratatatatata
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 01:07, RE: Poraďte
anonym posted by:
Mám služební Fábii(1. generance) s 1,9 TDI 74 kw. Motor jede dobře ale auto si žije tak trochu svim životem. Každou chvíly svítí kontrolka diagnostiky motoru, prostě jednou svítí jednou ne. Navíc se občas zničeho nic rozvítí skoro všechny kontrolky a začne to pípat, jenže jak člověk vypne a zase zapne motor tak už je všechno ok, až na tu diagnostiku, ale ta zase, někdy zhasne, někdy ne. Už to bylo kvůli tomu asi pětkrát v servisu a bez výsledku. Máte s tim prosim vás někdo nějakou zkušenost?

Díky, Michal
pokud se ti nerozsvítí airbagy,po té co ti prošel strom palubovkou,tak to neřeš,moje najezdila 545tkm jako taxi,svítilo to tam jak na Matějské pouti...dodnes jezdí ,má ji strejc v Košicích ,leje tam nějakou skoro naftu z Ukrajiny a je spokojen.Ps:jediná závada která vůz znepojízdnila byly prasklé neorigo kotouče z Vietnamu...nebo tam od někud.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 07:05, RE: zpatky na zem...
Krkovicka posted by:
U dyzlu je rozsah vyuzitelnych otacek v absolutnich cislech samozrejme mensi. V relativnim pojeti je ale uplne jedno jestli mam rozsah 3 nebo 6 tisic otacek. Bud muzu jet na sestku pri 1800ot 100km/h nebo pri 3600ot 180km/h. V tomto rozpeti muzu libovolne zrychlovat bez pouziti radici paky. Asi neni treba zduraznovat, ze s benzinem budes muset podradit, abyses z tech 2500otacek nesbiral pul dne..
A vo tom ten poctivej kroutak preci je!
U svýho 1.8 TSI taky podřazovat nemusím a vsadím se táhne líp jak diesel.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 07:08, RE: Článek o božských chrochtách
anonym posted by:
Mám Fábii 1,9 TDI PD a když pustim černej kouř z vejfuků tak na mě žádnej osel ve svý benzínový chcíplotině nemá.
Nepovídej, já jsem taky Osel a jezdím ve stříbrný Octavii na hlinách s křídlem. Vsadím boty že nějakýmu 1.9 Tdi PD bych ukázal záda.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 08:54, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym posted by:
a porovnávat výkonové křivky obou motorů. Celý článek by se tak smrskl na dvě přes sebe položené křivky výkonu. Převodovku je pak zbytečné uvažovat, protože o tu nejde už vůbec. TDI si lidi nekupujou kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě, která je o dva litry nižší. A rozdíl je tím větší, čím víc se tomu šlape na krk. Proto TDI nejlíp ocení "chudí a rychlí".
Přesně TDI si nikdo nekupuje pro výkon. Ale pro spotřebu. A i výkonnější verze TDI mají spotřebu velice malou na rozdíl od výkoných benzínů.
Jinak tady si můžete spočítat kdy se vám tdi vyplatí: http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/Kdy-se-vyplati-nafta-kdy-benzin.htm
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 09:48, RE: zpatky na zem...
Krkovicka posted by:
U dyzlu je rozsah vyuzitelnych otacek v absolutnich cislech samozrejme mensi. V relativnim pojeti je ale uplne jedno jestli mam rozsah 3 nebo 6 tisic otacek. Bud muzu jet na sestku pri 1800ot 100km/h nebo pri 3600ot 180km/h. V tomto rozpeti muzu libovolne zrychlovat bez pouziti radici paky. Asi neni treba zduraznovat, ze s benzinem budes muset podradit, abyses z tech 2500otacek nesbiral pul dne..
A vo tom ten poctivej kroutak preci je!
Tak to si teda myslím, že na šestku se ten diesel z 1800 otáček bude sbírat velice podobně jako můj dvoulitr z 2500. Ono těch 1800 u dieslu jsou taky otáčky kde to už jede, ale ten pravej zátah začíná u většiny dieslů tak 2000-2200 otáček, pak to chvíli táhne, ale po 3500 otáčkách to docela rychle zvadne a pokud to není Honda, tak do 4500 je to trápení neviňátek. Konkrétně TDI nad 4000 je strašnej rambajz a tah nikde. A benzín - konkrétně moje Mondeo 2.0 107kW. Dobře vezmu 3000 otáček jako dobrej start, pak to těch 7000 se vlastně pořád zvyšuje výkon a to dost plynule, takže předjíždění bez řazení je naprosto bez problémů. Podřazení můžu udělat před zahájením předjíždění, pak už naprosto klidně zrychluju a další řazení si nechám až se zařadím a klidně přeřadím rovnou od dva stupně. Je to vo tom, že ten krouťák je použitelnej jen v úzkém rozsahu, proto se u dieslů dávají šestistupňové převodovky častěji než u benzínu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 09:50, RE: zpatky na zem...
anonym posted by:
U svýho 1.8 TSI taky podřazovat nemusím a vsadím se táhne líp jak diesel.
Jo, tím bych se rád svezl, už to staré 1.8T 20V byl famózní motor a pro Oktávku nejlepší motorizace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:01, RE: zpatky na zem...
Kolodмj posted by:
Jo, tím bych se rád svezl, už to staré 1.8T 20V byl famózní motor a pro Oktávku nejlepší motorizace.
to jsem prodal před rokem, taky moc povedenej motor
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:02, RE: spotreba
anonym posted by:
No neco na tom bude, kdyz se plazim po dalnici do 100km/h, taky ta spotreba TDi jde ke ctyrem litrum, kdyz do 120, tak k peti litrum, kdyz ale jedu normalne 140 tak uz jsem pres 5,5, No a kdyz po dalnici specham, neni problem mit spotrebu i 7,5 litru nafty a to uz nafta vyhodna neni.
Taky je treba dodat, ze ne vzdy je to takove plus. Kdyz jedu po Brne (plynule a klidne!) spotreba klidne i 9 litru, staci par koepcku a je to. A do toho treba jeste klimatizace a je to jeste o neco vice...

Mimocho...
No, ja s ni jezdil okolo 5,1 - nicmene jsem jezdil 110 nebo 100, uz si nepamatuji - kolik je limit v Beneluxu, mysim 110. Podle meho nazoru je obr rozdil nafta benzin ve spotrebe ve meste, nafta zere mene, je hlucnejsi, dele se zahriva, ucpava se DPF, benzin je na to lepsi, zase spotreba je vetsi klidne i o vice jak 3l...cili je to o kofortu vs. penezence. Mimo mesto je to skoro jedno...rozdil min
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:05, RE: Pro koho diesel?
anonym posted by:
Tento článek považuji za povedený, výborně popisuje situaci benzín vs. diesel, ale lidé si diesel nekupují jen kvůli nízké spotřebě, jak se několikrát píše v příspěvcích. Výhodou dieselů je to známé "nakopnutí", které je příjemné, pokud jedeme v běžném provozu a chceme nejlépe bez podřazení předjíždět. Většině majitelů "oktávek tdi na hlínách" je jedno, že o 2000 otáček výš auto už téměř netáhne, protože to prostě nepotřebují, zase se zařadí z protisměru do svého pruhu a řeknou si, jak to super ...
souhlasíím
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:06, RE: Reakce autora
mikes posted by:
"Nekdo spravne napsal, ze 100kW s dieselu a z benzinu je stejnych 100kW. kdyz k tomu vezmeme, ze vyhrevnost benzinu a nafty je skoro stejna (cca 42MJ/kg) celkem snadnym vypoctem se doberem ke skutecnosti, ze na vygenerovani 100kW maximalniho vykonu musime spalit takrka stejne mnozstvi paliva! "
- takze z vasi dedukce vyplyva, ze benzin i diesel maji stejnou spotrebu pri vyssim zatizeni - doporucuji vam vyhledat jedno starsi cislo Autobildu, kde merili spotrebu pri ruznych dalnicnich rychlostech...
No, az na zazraky typu TFSI, ochuzene smesi atd....svete div se, ale od urcite rychlosti - vyssi samozrejme, zere benzin mene, prave kvuli zprevodovani, vstrikum, promenlivemu nastaveni ventilu, ochuzene smesi atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:17, RE: zpatky na zem...
Kolodмj posted by:
Jo, tím bych se rád svezl, už to staré 1.8T 20V byl famózní motor a pro Oktávku nejlepší motorizace.
1.8 T mam v okine a je to super motorizace, nejlepsi kombinace dle meho nazoru. Jinak, jede pocitove velmi srovnatelne s 2.0 TDI 103 kw, tdi je hlucnejsi, tezsi na predel a zere zhruba o 1,5- az 2 l mene pri stejnem zatizeni (v limitech)....pri rychle jizde se rozdil stira, at si tu tvrdi kdo, chce co chce - koniky se musi nakrmit u obou....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:24, RE: bez předmětu
anonym posted by:
Tak já jsem to zkoušel v praxi, jak je to s tou spotřebou mezi benzínem a naftou. Nový úsek D11 od HK do Poděbrad jsem ve vhodné době (minimální provoz, předjel jsem jen pár aut) projel dvěmi auty hned po sobě za skoro stejný čas. Snažil jsem se udržovat pokud možno 190 km/hod (aby i slabší auto tuto rychlost v celém úseku udrželo) a to bez užití tempomatů. Obě jízdy byly bez klimatizace, bez nutnosti náhlého brždění a následné akcelerace. V půjčené OII TDi (77 kW) byla dosažená spotřeba 8,1 l/1...
No, mozna by bylo dobre porovnavat stejna auta a plus minus stejne objemy :) ...dale motory s podobnym najezdem ....jako porovnavat 5ku BMW, nejakeho stari, hmotnosti a koef odporu s octou ...hi,hi,hi....porovnej to s 1.8 T a uvidis - spotreba bude 8,5-9,3 dle PP. Tesim se na porovnani RS...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:28, RE: Blábolování
anonym posted by:
Je to moc krásný že dvoulitr spurtuje ale žere i trávu u cesty. Až se trh nasytí dízlovými auty začnou prodejci nutit lidem zase benzíny. A nafta zlevní a benzín zdraží.
To je blbost.já jezdím s 2.0l benzínem za 8L a nafta zlevní jedině až na ni přestanou jezdit kamiony-tam se leje po stovkách litrů a ne po litrech jak do osobáků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:32, RE: Pro koho diesel?
anonym posted by:
Tento článek považuji za povedený, výborně popisuje situaci benzín vs. diesel, ale lidé si diesel nekupují jen kvůli nízké spotřebě, jak se několikrát píše v příspěvcích. Výhodou dieselů je to známé "nakopnutí", které je příjemné, pokud jedeme v běžném provozu a chceme nejlépe bez podřazení předjíždět. Většině majitelů "oktávek tdi na hlínách" je jedno, že o 2000 otáček výš auto už téměř netáhne, protože to prostě nepotřebují, zase se zařadí z protisměru do svého pruhu a řeknou si, jak to super ...
To je pravda ale pak musí celou dobu poslouchat ten odporný zvuk dízlu.kdežto u 6válcových benzínů si klidně ztlumím rádio a poslouchám zvuk motoru(pokud je vůbec slyšet).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 10:33, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
anonym posted by:
tjn a sestej si necha zamontovat do auta LPG a ma vyhody da se rict vsechny
Já jezdím tolik zatracovanou Octavii TDi 81kw jen kvůli tomu, že mi prostě vyhovuje jezdit na nízké otáčky = od 1700 do 2500, při kterých motor neřve a v autě je celkem klid. Možná má benzín svoje "zvukové kouzlo" při 6000, ale proč pořád jezdit s vytočeným řvoucím motorem a při předjíždění podřazovat?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 11:08, RE: Pro koho diesel?
anonym posted by:
Tento článek považuji za povedený, výborně popisuje situaci benzín vs. diesel, ale lidé si diesel nekupují jen kvůli nízké spotřebě, jak se několikrát píše v příspěvcích. Výhodou dieselů je to známé "nakopnutí", které je příjemné, pokud jedeme v běžném provozu a chceme nejlépe bez podřazení předjíždět. Většině majitelů "oktávek tdi na hlínách" je jedno, že o 2000 otáček výš auto už téměř netáhne, protože to prostě nepotřebují, zase se zařadí z protisměru do svého pruhu a řeknou si, jak to super ...
Tady si stejne bude kazdej hajit to co ma doma takze se nekam nedostanem. Jestli chce nekdo argumentovat tim ze vyhoda dehtoveho motoru proti benzinu je ono "NAKOPNUTI", tak je bud nesoudnej clovek nebo nikdy v nicem jinem nejel. Pravda samozrejme je ze u slabsich benzinu se pri predjizdeni radit musi, ale kdo je linej radit bere automat. Ono to NAKOPNUTI odejde stejne rychle jak prislo. Nehlede na to ze dnesni naftove motory maji prubeh takovej ze zadne nakopnuti neni. (vcerejsi jizda s pijcenou 320d)
Takze tyhle argumenty si zkousej na nejakou rybu az budes prodavat svoji octavku
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.07.2008 11:12, RE: spotreba
anonym posted by:
Tak musim rict ze ta spotreba tdi je fakt pekna.
Kdyz jezdim sluzebni 1,9tdi oktavii combi tak na rovine pri prumerne rychlosti 85-90kmh delam 3,6-3,8l/100km (se zapnutou klimou)
Kdyz jedu moji fabii combi 1,4tdi tak to same delam za 3,4-3,7 (s klimou) Ale je fakt ze to musi byt opravdu rovina a nesmim predjizdet a tak. (maximalka na dalnici je 200 (oct) vs 190 (fab) tachometrovych)
To jsou hodnoty, ktere me presvedcuji ze nafta ma i sve plusy.

A nafta ma oproti benzinu taky jednu dulezitou...
Nepřesvědčuje mě to. Jel jsem do Jeseníků a zpět na otočku. Jel jsem klidně, ale ne na spotřebu, takže jsem motor občas vytáčel při předjíždění. Spotřeba byla 5.9 l/100 km. Eko jízdou se dostanu na 5 litrů, mám to vyzkoušené (rekord na 200 km trase 4.7 l/100 km). Proč bych se trápil s traktorem? Motor 1.8, 92 kW, 175 Nm maximální rychlost 210 km/h. Navíc při předjíždění není problém řadit 4. stupeň při 140 km/h. Kde pak zůstane TDi, když mezitím dvakrát řadí?
respond
  1 ... 4 5 6 ... 11


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.