anonym posted by:
A furt si mele svojí a furt si mele svojí...
)
Ale na jednoduchou otázku-zda má atm benzinový motor větší rozsah použitelných otáček oproti turbodieselu neřekneš nic. Já vím,protože nemá.
Když ti došly argumenty,vytahuješ turbobenzin.
Ok, o tom nikdo nepochybuje. Ikdyž mně se zdá ještě lepší benzin s kompresorem. Ten bere už od 1000 otáček. Já mám XJR,takže vím o čem mluvím a tudíž i vidíš,že nejsem zastáncem naftáků,ale znám je. A tvrdím,že to co jim v porovnání s atm benziny někdo vyčítá(ma...
Otazka je znovu, zda nesrovnavame hrusky s jablkama - turbonafta a turbobenzin, atmo nafta a benzin - tomu rozumim. Srovnavat atmosfera benzin oproti turbonafte ve stejnych objemech mi moc smysl nedava. Tady na rovinu rikam, ze to je pak a jen o pocitu - nafta tahne od 2000 tis do nejakych 3500-4000 (jezdil jsem nejen v PD, 66 kw, 81 kw, ale i 318d, 320d a 330 xd, 2.0 TDCI, nekolika SDI, HDI)...cili neco o techto motorech z uzivatelskeho hlediska vim, a ac maji nektere z nich turbonakopnuti, pocitove mi jedou pomaleji nez (turbo)benzin vyjma 330xd...ve srovnani s normalnim benzinem pojede nafta nejen pocitove, ale i v realu asi lepe, pruzneji a pro bezneho uzivatele, ktery max casu jezdi tzv na pohodu v rozmezi 2-3 tis otacek je nafta projevem prijemnejsi...benzin je tizsi, v tehlech otackach jezdi take - ale hodne na klobouk styl, nicmene, chces-li predjet, je treba podrazovat, a chce-li clovek hodne predjet, tak az nekam k 3500 tis....nicmene tahovy projev motoru neni to jedine, nekdy se chces svezt, nekdy potrebujes rychle predjet a muze se ti snadno stat, ze nafte dojde uprostred predjizdeni dech a musis preradit, coz chvilku trva - samozrejme i u benzinu se to stat muze....druha vec je zvukovy projev, doba ohrevu, spoteba atd....
Co se tyce vahy, zase - rozdil v kg muze byt, otazka je, zda je vsechen rozdil na predni naprave a to se priznam nevim - myslim, ze ne ....
Kdyz si sedne spolujezdec, je jeho vaha na predni naprave? Mas-li lehce ojete pneu, trochu sterku, tak to poznas pomerne rychle....
Znova, to o cem se tu bavime 90% ridicu neresi (a ja v praxi pouze velmi zridka) a to je jezdeni na hrane moznosti auta...obcas sice pospicham, ale nejsem sebevrah :)...cili to k podvozkum a kg...
A co se tyce nafta-benzin, me vadi hodne zvukove projevy nafty a doba ohrevu motoru, proto mi prijde benzin prijemnejsi...60 kc priplatek na 100km neresim....a nastupce 1.8T je na dohled a bude to opet benzin....prave z vyse uvedeneho..