Saturday 26.12.2009 08:51,
Reakce na příspěveke Pavlík 23.12. 10:20
Pane Pavlíku, ponechme stranou věci typu věka nájezd kilometrů. Věřte mi, že vím co a proč jsem napsal, protože to, co jsem napsal, mám-na rozdíl od mnoha zdejších pisálků-podloýené zkušeností a praxí.
K těm škodovkám: víte, ono v konci 70. a počátkem 80., let, coby student VŠ, jsem peněz neměl na tolik moc, abych si místo Š120 mohl koupit třebas zcela v té době nedostatková výplod ruské výroby Žiguli, nebo orig. "poslký" Fiat. Musel jsem tedy vzít zavděk Š120. To bylo z historie. Potom, jak se zvyšovaly příjmy a td. se samosebou na auta mohly vyčlenit jiné částky a tak postupem doby (jsem pořád ještě v totalitě) byly doma vozy nejen domácí provenience, ale objevily se npař. Escort, Sierra Cosworth )na ni nemohu zapomenout, i když její živení a servis by vykrvácel rodinný rozpočet v té době průměrně púlaceného VŠ páru jedna dvě), poté nový Š Favorit, znovu Fordy a pak zásadní změna v život+ v tom, že od r.1995 jsem měl tu možnost pracovat v zahraniči až do r. 2008. Jenže, co čert nechtěl, chlebodárce, místo aby upřednostnil vozy své výroby (tedy Ferrari, Lambo, Alfa Romeo a jiné), měl firemní vozový park postavený na koncernu - a já si vybral sám a dobrovolně Oktávii 1,9TDI z těch možnosté, cy mi byly nabídnuty. S ní jsem najezdil přes 216tkm. A od tohoto okamžoku,. na základě zkušeností s ní, jsem si ji dobrovolně koupil i jako další rodinné vozidlo-pro manželku, která jezdé trvale za prací denně asi 50km. Já pokračoval ve firemní tradici a přes P406,407, krátce 605, jsem skončil u vysněného Superba 2,5V6Tiptr. V té době (2004) jsem si už mohl vybrat např. A4, Hondu Accord či Avensnis, tuším, ale vybral jsem si-na základě zkušeností se 2 Oktávkami-Superba. A dobře jsem udělal. Pohodlnější auto jsem nikdy neměl a de facto ani v pohodlnějším snad nejel, pokud nepočítám majitelovu A8 V12 s objemem motoru 6l. No a pak, na základě změny života, kdy jsem si řekl, že trávení času za volantem a vydělávání peněz mám již dost, jsem změnil práci a nyní nejezdím, maje práci kousek od domu. A to byl zlomový okamžik, že jsem is mohl koupit rodinné auto na benzín (přes své udáváné výhody = cena za provoz, má dýzl i řadu prpti) a šelzcela vědomě asi do toho nejlepšího, co mi vyšlo, když jsem si na papír sestavil pro/proti, co následujícího vozu chci. Vyšlo mi Subaru. Takže v tomto bodě, pane PAvlíku, nemáte pravdu, když píšete o tom, že můj krok byl jaksi neuváženýa že jsem líný jezdit do servisu. Za prvé líný vůbec nejsem, a za druhé servius Subaru se nachází asi 4km od mého domu. A protože i dens potřebuje naše rodina 2 auta, já jsem Subary vlastně koupil pro manželku, která ho v zimě potřebuje ,mnohem více, než já, protože musí jezdit v celkem hornatém terénu, kde jsou pravidelné potíže se sněhem a údržba silnic není vždy pohotová. Já, když potřebují vybít adrenalin a nebo se odreagovat, vezmu svoji 3MPS a mám klid. Tu jsem kupoval také s vědomím, že vím, do čeho jdu a co to obnáší a že to obnáší dost, byste měl jako šéf autoservisu vědět, i kdyžnepíšete, jakou značku jste servisovali.
Citroney? ano znovu opakuji kačenovité chování. Kdo zkusí např. Oktávii a poté C5 ( i když, ta je trochu výše v hierarchii), tak ví, co mám na mysli. Toté snad všechny řadové Pežoty,tědch jsem měl dost včetěn P807 a vím, co nabízí. Vysoký komfort ( v porovnání s Oktávkou o kus vyšší), ale vykoupený určitou jaksi kačenovitostí v zatáčkách, stejně, jako u Citroenů. Možná, že jiná situace je u podvozku s hydropneumatickým systémem a systémem přepouštění v zatáčkách, kdy se vůz tolik nenaklání, ale too je pro mě bruslení na tenkém ledě, takže o tom diskutovat nemohu.
A nyní k tomu závěru - tedy SCout vs. SUbaru: Scout je rozhodně výborné auto,a le má prostě, jako každé jiné auto, své ale. To vše již bylo popsáno. Co si na něm cením: je snaha o neotřelý vzhled (podařilo se), snaha udělat "pseudo-off-road" - tedy vůz, který projede po mokré louce či hlubším sněhem-podařilo se. Vůz, který má výbprný motorický potenciál v pdobě 1,8SFI - se podařilo na jedničku s *, avšak co se jí dá vytknout, je cena.Ale jak jsem už psal, proč zlevňovat, když prodejnost je výtečná?? Přes to všechno mi ale Subaru nabídne u kus více. Ať je to vnitřní prostor, vyspělý podvozek, unikátní pohon S_AWD, ale i dalko menší poruchovost. Jenže za to si musím majitelé Subaru připlatit. A ti, kdo Subaru měli/mají, to vědí a nyní nebrečí. ANi já nebrečím, jak jste se možná mylně domníval. Spíše jsem is postesknul nad tím, proč tak velké množství lidí kupuje Scouty a Subar jezdí pořád tak málo.
respond